Văzând Referatul de aprobare nr. 765 din 17.11.2023 întocmit de Direcţia politici şi strategii CDI, inovare şi transfer tehnologic, având în vedere: - dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027; – dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“; – dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, în temeiul dispoziţiilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 8 martie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La articolul 6, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Efectuarea cheltuielilor pentru implementarea Programului «Henri Coandă», ediţia I 2023, se suportă din bugetul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, pe anul în curs, cap. 53.01 «CERCETARE FUNDAMENTALĂ ŞI CERCETARE-DEZVOLTARE», titlul 55.01.48." 2. La articolul 6, alineatul (3) se abrogă. 3. La anexa nr. 1 articolul 15, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(3) Monitorizarea se efectuează de către persoanele nominalizate prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării. În acest scop, se va elabora şi implementa o procedură de monitorizare şi evaluare a Programului «Henri Coandă» pentru bursele de cercetare contractate." 4. La anexa nr. 1 articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins: "(2) Membrii comisiei de evaluare sunt numiţi prin ordin de ministru, în urma validării anterioare a acestora de către Colegiul consultativ pentru cercetare-dezvoltare şi inovare." 5. La anexa nr. 1, anexa nr. 1.3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. 6. La anexa nr. 3, punctul 2. Calendarul competiţional burse Programul „Henri Coandă“ ediţia I 2023 se modifică şi va avea următorul cuprins: "2. Calendarul competiţional burse Programul «Henri Coandă» ediţia I 2023
┌───────────────────────┬──────────────┐
│Activitate │Termen │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Publicare anunţ lansare│ │
│proces de evaluare │ │
│selecţie propuneri │ziua 1 │
│transmise de │ │
│organizaţia-gazdă │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Constituirea comisiei │ │
│de evaluare şi selecţie│ │
│a dosarelor şi a │ziua 2 │
│comisiei de soluţionare│ │
│a contestaţiilor │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Termen de depunere a │ │
│dosarelor de │ziua 16 │
│candidatură │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Verificarea │ │
│eligibilităţii │ziua 21 │
│dosarelor de │ │
│candidatură │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Depunerea │ │
│contestaţiilor privind │ziua 24 │
│verificarea │ │
│eligibilităţii │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Soluţionarea │ │
│contestaţiilor privind │ziua 29 │
│eligibilitatea │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Evaluarea dosarelor de │ │
│către comisia de │ziua 39 │
│evaluare şi selecţie │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Întocmirea raportului │ │
│privind procesul de │ziua 39 │
│evaluare şi selecţie │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Publicare anunţ privind│ziua 40 │
│rezultatul selecţiei │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Contestaţii │ziua 43 │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Soluţionare contestaţii│ziua 48 │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Publicare anunţ final │ziua 49 │
├───────────────────────┼──────────────┤
│Contactarea │ │
│participanţilor │ziua 50 │
│selectaţi │ │
├───────────────────────┼──────────────┤
│ │din ziua 57 │
│ │până la │
│Contractare │contractarea │
│ │tuturor │
│ │proiectelor │
│ │aprobate │
└───────────────────────┴──────────────┘
" ART. II Prezentul Ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan Bucureşti, 29 noiembrie 2023. Nr. 21.555. ANEXA 1 (Anexa nr. 1.3 la normele metodologice)
┌───────────────┬──────────────────────┐
│Nr. de │Nr. de înregistrare │
│înregistrare │Autoritatea │
│contractor │contractantă │
│.............. │.................. │
└───────────────┴──────────────────────┘
CONTRACT MULTIANUAL DE FINANŢARE a burselor de cercetare prin Programul „Henri Coandă“ Nr. ........../..........
┌──────────────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│Finanţare: │bugetul de stat │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Program - instrument de finanţare │„Henri Coandă“ - burse de cercetare │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Valoarea contractului: │................... lei │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Durata contractului: │................... luni │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Nr. de pagini ale contractului: │................... pagini │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Autoritatea contractantă: │Ministerul Cercetării, Inovării şi │
│ │Digitalizării │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Contractor: │....................................... │
│ │(Organizaţia-gazdă) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Semnături: │De acord pentru Autoritatea contractantă │
│De acord pentru Contractor │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│La ................... │La Bucureşti │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Data: ................... │Data: ................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Organizaţia-gazdă ................... │Ministerul Cercetării, Inovării şi │
│ │Digitalizării │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Reprezentant legal organizaţie-gazdă, │Ministru, │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│..............................................................│...............................................│
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│(funcţia, numele, prenumele, semnătura) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Mentor, │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│............................................... │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│(numele, prenumele, semnătura) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Director economic/Contabil-şef, │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│............................................... │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│(numele, prenumele, semnătura) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│Consilier juridic, │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│............................................... │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────────────────────────────┤
│(numele, prenumele, semnătura) │ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘
Avizat (Autoritatea contractantă): Secretar de stat ...............................................
┌──────────────────────────────────────────────────────┬───────────────┬───────────────┐
│a) Director, Direcţia economică, │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│b) Director, Direcţia juridică şi relaţia cu │ │ │
│Parlamentul, │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│Şef serviciu, Serviciul juridic, │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│Consilier juridic, │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│c) Director, Direcţia finanţarea programelor de │ │ │
│cercetare │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│Responsabil contract │ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│......................................................│Semnătura: │Data: │
│ │...............│...............│
├──────────────────────────────────────────────────────┼───────────────┼───────────────┤
│(prenume, nume) │ │ │
└──────────────────────────────────────────────────────┴───────────────┴───────────────┘
Între: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare Autoritatea contractantă, cu sediul în Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru .................. şi director economic .................., în calitate de autoritate contractantă, şi ...........(denumirea completă a organizaţiei-gazdă).............., cu sediul în .................., cod poştal .................., str. .................. nr. .................., judeţul (sectorul) .................., tel. .................., fax .................., cod unic de înregistrare .................., cod fiscal .................., reprezentată prin rector/director .................. şi director economic (contabil-şef) .................., în calitate de contractor, s-a încheiat prezentul contract de finanţare, în condiţiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, pe baza Listei finale a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“. I. Definiţii ART. 1 Definiţiile şi interpretarea unor termeni din prezentul contract sunt prevăzute în: Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“. II. Obiectul contractului ART. 2 Obiectul prezentului contract îl reprezintă finanţarea de către Autoritatea contractantă a burselor de cercetare „Henri Coandă“ pentru beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“. III. Durata contractului ART. 3 Contractul intră în vigoare la data semnării şi atribuirii numărului de contract de către Autoritatea contractantă. ART. 4 (1) Durata unei burse de cercetare acordate prin prezentul program este de maximum 12 luni. (2) Durata contractului este de ................... luni de la data intrării în vigoare. (3) Contractul se va prelungi prin acte adiţionale, până la îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate de beneficiarii burselor „Henri Coandă“, finanţaţi în baza prezentului contract. IV. Valoarea contractului ART. 5 (1) Valoarea contractului este de ................... lei (aceeaşi cu valoarea înscrisă pe prima pagină a contractului), reprezentând suma totală alocată, de la bugetul de stat, pentru finanţarea bursei de cercetare acordate pentru beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“, defalcată pe anii bugetari, după cum urmează:
┌─────────┬────────────────────────────┐
│ │Valoarea de la bugetul de │
│An │stat, pentru perioada │
│derulare │2023-2024 │
│proiect ├───────────────┬────────────┤
│ │Credite de │Credite │
│ │angajament │bugetare │
├─────────┼───────────────┼────────────┤
│Anul 2023│... │... │
├─────────┼───────────────┼────────────┤
│Anul 2024│... │... │
├─────────┼───────────────┼────────────┤
│TOTAL │... │... │
└─────────┴───────────────┴────────────┘
(2) În cazul în care bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este mai mic decât valoarea totală însumată a bugetelor solicitate de beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“, iar finanţarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanţă cu prevederile legislative, până la încadrarea în bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare. (3) În cazul în care, prin acte normative şi/sau administrative, bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este modificat faţă de nivelul prevăzut la data contractării proiectului, iar finanţarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanţă cu prevederile legislative. (4) Sumele se asigură de către Autoritatea contractantă în lei şi se indexează din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face indexarea şi comunicat de Institutul Naţional de Statistică, prin acte adiţionale de angajare a bugetului, în termen de maximum 45 de zile de la repartiţia creditelor bugetare. Dacă în urma indexării rezultă un cuantum al drepturilor mai mic, se păstrează cuantumul aflat în plată. (5) Sumele se vor derula prin contul de disponibil al organizaţiei-gazdă „Sume de mandat şi în depozit“. ART. 6 (1) În vederea acordării sumelor corespunzătoare bursei de cercetare, contractorul disponibilizează sumele conform solicitării echipei de proiect beneficiare a bursei de cercetare (echipa de proiect). (2) Cheltuielile în cadrul contractului de finanţare vor fi efectuate de contractor în limitele stabilite conform specificaţiilor din anexele nr. I şi II la prezentul contract. V. Adrese pentru comunicări ART. 7 În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare/comunicare/raport adresat(ă) de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinit(ă) dacă va fi transmis(ă) exclusiv la următoarele adrese: a) pentru Autoritatea contractantă: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, Bucureşti Nume şi prenume ..........(responsabil desemnat)........, funcţia/direcţia .........., telefon .........., fax .........., e-mail .......... . b) pentru contractor: responsabil contract Nume şi prenume: .........., funcţia/departamentul .........., adresa .........., telefon .........., fax .........., e-mail ........... . ART. 8 Comunicările referitoare la cereri, avize, aprobări, acorduri se fac în termenele stabilite prin contract, în formă scrisă, pe suport care să permită înregistrarea acestora. ART. 9 Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii. ART. 10 Comunicările dintre părţi se pot face şi prin poştă, fax, e-mail sau printr-o altă aplicaţie software ori platformă pusă la dispoziţie, în prealabil, de Autoritatea contractantă, cu condiţia confirmării primirii comunicării. VI. Prezentarea rapoartelor ART. 11 (1) Contractorul trebuie să predea Autorităţii contractante documentele de raportare aferente unei etape anuale/justificării avansului şi la finalul proiectului (conform modelelor din anexele nr. IV, VI şi VII), în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei, conform anexei nr. II, dar nu mai târziu de 13 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa, şi cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului. (2) Documentele de raportare pentru etapa anuală/justificare avans şi raportare finală sunt următoarele: a) devizul postcalcul, completat conform anexei nr. IV; b) raportul de activitate (deviz justificativ al cheltuielilor efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/justificare avans raportare finală, completat conform anexei nr. VI, în care vor fi prezentate activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“. Vor fi evidenţiate rezultatele şi activităţile concrete pe care aceştia le-au desfăşurat, în acord cu scopul, obiectivele şi activităţile pentru care au primit finanţarea; c) raportul financiar (deviz justificativ al cheltuielilor efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/justificare avans raportare finală, completat conform anexei nr. VII, care va cuprinde evidenţa detaliată a cheltuielilor efectuate pentru: - cheltuielile cu resursa umană: cuantum bursă şi cheltuieli cu personalul; – participarea la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională; – activităţile de cercetare realizate de către echipa de proiect beneficiară a bursei de cercetare. (3) La finalizarea bursei de cercetare, în baza rapoartelor transmise de către contractor, Autoritatea contractantă va efectua evaluarea şi verificarea financiară finale şi va elabora un raport anual de evaluare. VII. Modalităţi de plată ART. 12 Plăţile către contractor se efectuează prin transfer bancar, conform legii, în limita creditelor bugetare deschise, în termenii stabiliţi în contract, conform anexei nr. II - Planificarea plăţilor anuale, după cum urmează: a) avans - în valoare de maximum 90% din valoarea anuală a contractului, în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare, conform anexelor nr. II - Planificarea plăţilor anuale şi nr. III - Cerere de plată avans; b) rest de plată - în valoare de minim 10% din valoarea anuală a contractului, până la finalul etapei anuale de implementare a contractului, conform anexei nr. II - Planificarea plăţilor anuale şi nr. V - Cerere de plată, dar nu mai târziu de data de 13 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa şi cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încetarea contractului. ART. 13 Autoritatea contractantă efectuează plăţile în contul contractorului, deschis pentru execuţia proiectului: titular: .......(denumirea/numele titularului contului)....., cod fiscal ................., trezoreria (sectorului)/banca: ...........(denumirea, inclusiv filiala)....., numărul de cont (IBAN): .........................., în limita creditelor bugetare deschise, prin ordin de plată, pe baza cererii de plată avans sau a cererii de plată, conform anexelor nr. III şi, respectiv, nr. VII. a) Sumele reprezentând plăţi în avans şi nejustificate până la data solicitării restului de plată se vor restitui de către contractor în contul din care s-au primit fondurile de la Autoritatea contractantă, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data depunerii anexei nr. V - Cerere de plată. Pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, Autoritatea contractantă va calcula dobânzi penalizatoare, aplicate la avansul rămas nejustificat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, începând cu ziua imediat următoare a termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv. Nivelul dobânzii penalizatoare se stabileşte anual conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. b) Pe perioada de derulare a contractului multianual de finanţare, contractorul prezintă documente justificative în funcţie de cheltuielile efectuate, până la concurenţa sumei contractate prin prezentul contract. c) Plăţile acordate se utilizează numai pentru efectuarea cheltuielilor aferente realizării activităţilor prevăzute în cererea de finanţare. d) Termenul-limită până la care se poate solicita restul de plată, pe baza anexelor nr. II - Planificarea plăţilor anuale şi nr. VII - Cerere de plată şi a documentelor financiar-contabile justificative, este data de 13 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa şi cu până la 30 de zile lucrătoare înainte de încheierea contractului. ART. 14 (1) În vederea efectuării fiecărui rest de plată, contractorul transmite Autorităţii contractante documentele justificative corespunzătoare, fără a emite factură. În vederea decontării sumei solicitate, Autoritatea contractantă emite ordin de plată. (2) Orice altă sumă pe care Autoritatea contractantă a plătit-o sau a dispus să fie plătită peste ceea ce contractorul are dreptul, conform contractului, va fi rambursată de contractor Autorităţii contractante în decurs de 10 zile lucrătoare de la primirea înştiinţării în acest sens. (3) Contractorul nu este îndreptăţit la plată, dacă el este împiedicat, din cauze de forţă majoră, să îşi îndeplinească obligaţiile contractuale. Realizarea doar parţială a oricăror sarcini are drept rezultat plata parţială. VIII. Dispoziţii privind cheltuielile ART. 15 (1) Contractorul poartă răspunderea pentru cheltuielile pe care le decontează, sub aspectul legalităţii, atât asupra plafonului aprobat (cuantum cheltuieli conform legii), cât şi asupra destinaţiei cheltuielilor efectuate. (2) Contractorul se poate îndrepta ulterior, cu acţiune în regres, împotriva membrilor echipei de proiect şi a mentorului pentru faptele delictuale şi/sau contractuale produse de aceştia cu privire la executarea finanţării. ART. 16 (1) Contractorul are obligaţia de a utiliza sumele prevăzute în anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul doar pentru realizarea activităţilor prevăzute în contract. Dacă situaţia o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiţia ca suma realocărilor (suma realocărilor pozitive să fie egală cu suma realocărilor negative) să nu depăşească 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat. În cazul în care realocarea depăşeşte 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat, aceasta se va face cu notificare transmisă în prealabil către Autoritatea contractantă, spre aprobare. (2) Cheltuielile cu resursa umană includ cuantumul bursei de cercetare care se alocă membrilor echipei (elevi sau/şi studenţi) şi cheltuielile cu personalul care se referă la persoanele care fac parte din echipa care a solicitat bursa de cercetare „Henri Coandă“ şi se determină cu luarea în considerare a timpului de lucru efectuat. (3) Înregistrarea timpului efectuat pentru activităţile realizate de contractor va fi făcută de către membrii echipei de proiect şi va fi certificată la sfârşitul fiecărei luni de către reprezentanţii legali ai contractorului. (4) Cheltuielile pentru resursa umană alcătuite din cuantumul bursei de cercetare şi cheltuielile cu personalul reprezintă maximum 50% din valoarea bursei şi sunt cuprinse în anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul. Acestea se decontează conform legislaţiei în vigoare. (5) Cheltuielile pentru deplasări, conform prevederilor legale naţionale în vigoare, vor fi efectuate numai pentru realizarea activităţilor prevăzute în prezentul contract multianual de finanţare. (6) Cheltuielile indirecte (regia) sunt de maximum 20% din cheltuielile directe: cuantumul bursei de cercetare şi cheltuielile cu personalul, cheltuieli de logistică şi cheltuieli de deplasare. (7) Cheltuielile de capital necesare realizării proiectului pot fi efectuate numai pentru echipamente procurate după data intrării în vigoare a contractului şi care se înregistrează de contractor în conformitate cu legislaţia în vigoare. (8) Contractorul întocmeşte, păstrează şi ţine o evidenţă clară şi detaliată, din punct de vedere financiar, a activităţilor derulate în cadrul contractului, inclusiv a manoperei realizate. (9) Plata către terţe părţi se va efectua de către contractor cu respectarea prevederilor legale aplicabile, în vigoare. IX. Drepturi şi obligaţii contractuale ART. 17 Contractorul răspunde pentru realizarea obligaţiilor contractuale şi suportă pagubele cauzate Autorităţii contractante, ca urmare a oricăror acţiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului şi care îi sunt imputabile. ART. 18 (1) Contractorul răspunde de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată şi răspunde exclusiv de orice întârziere a efectuării plăţilor din cauza datelor incorecte şi/sau incomplete trimise Autorităţii contractante. (2) Este interzisă dubla finanţare a activităţilor din proiect. ART. 19 Contractorul certifică pe propria răspundere realitatea, legalitatea şi corectitudinea datelor prezentate în documentele justificative referitoare la plăţi şi decontarea cheltuielilor. ART. 20 Contractorul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii şi derulării contractului, precum şi a documentelor justificative în baza cărora a fost solicitată decontarea cheltuielilor din cadrul contractului, pe o perioadă de cel puţin 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale. ART. 21 (1) Contractorul are obligaţia să înregistreze rezultatele cercetării-dezvoltării potrivit art. 76 şi 77 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi conform Ordinului ministrului educaţiei şi cercetării nr. 6.199/2020 pentru modificarea Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.845/2009 privind aprobarea modelului pentru Registrul de evidenţă a rezultatelor activităţilor de cercetare-dezvoltare şi a Metodologiei de înregistrare a rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare. (2) Contractorul are obligaţia de a se înregistra în Registrul potenţialilor contractori (http://rpc.research.gov.ro), gestionat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, în termen de 10 zile lucrătoare de la încheierea contractului. Organizaţia-gazdă are obligaţia actualizării datelor în Registrul potenţialilor contractori (RPC) - date generale privind organizaţia, reprezentant legal, persoane de contact, domeniul de activitate al organizaţiei identificat prin codul CAEN, documente de bază ale persoanei juridice - act juridic de înfiinţare, statut/ROF, ultimul bilanţ contabil, balanţă, alte documente specifice şi să figureze în platforma RPC cel puţin cu statusul „culoarea galbenă“. În acelaşi termen, membrii echipei de proiect au obligaţia înscrierii în Platforma BrainMap, care poate fi accesată la adresa www.brainmap.ro/. ART. 22 Contractorul are obligaţia să se asigure că orice publicaţie sau orice rezultat apărut şi raportat în urma activităţilor finanţate prin prezentul contract va avea menţionate numele finanţatorului şi numărul contractului de finanţare, după modelul: „Această lucrare a fost susţinută prin Programul «Henri Coandă», finanţat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării din România, Contract nr. ....................“, respectiv „This work was supported by a «Henri Coandă» programme granted by the Romanian Ministry of Research, Innovation and Digitalization, contract number ......................................“. ART. 23 (1) Contractorul are obligaţia să notifice în scris Autoritatea contractantă, în termen de 10 zile calendaristice, în următoarele cazuri: a) în cazul în care i se modifică datele de identificare sau de contact; b) în cazul în care i se blochează conturile de către instituţiile abilitate. (2) Notificarea poate avea loc şi prin aplicaţia software sau platforma dedicată şi pusă în prealabil la dispoziţie de către Autoritatea contractantă. ART. 24 Contractorul, organizaţia-gazdă, este obligat să asigure servicii administrative şi logistice corespunzătoare, necesare pentru a efectua activităţile proiectului până la încetarea contractului. ART. 25 Contractorul este obligat să transmită Autorităţii contractante sau să încarce pe platformele electronice indicate de aceasta şi să menţină actualizate datele referitoare la proiect. ART. 26 Contractorul are obligaţia să acorde accesul neîntârziat şi neîngrădit în scopul derulării activităţilor de verificare la faţa locului derulate de către Autoritatea contractantă sau alte instituţii abilitate în acest sens. ART. 27 Autoritatea contractantă nu este răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de contractor ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului şi nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru compensare sau reparaţii faţă de aceste prejudicii. ART. 28 Autoritatea contractantă nu poate prelua nicio răspundere juridică referitoare la asigurările de viaţă, sănătate, accidente, călătorie şi altele asemenea care pot fi necesare contractorului, personalului acestuia sau beneficiarilor de grant în timpul executării contractului. X. Clauza de confidenţialitate şi codul de conduită ART. 29 (1) Părţile convin că termenele şi clauzele prezentului contract sunt confidenţiale, fiecare dintre părţi obligându-se să nu transmită terţilor documente, date sau informaţii rezultate din derularea acestuia. (2) Părţile se obligă să nu dezvăluie, pe durata derulării sau după încetarea contractului multianual de finanţare, pentru niciun motiv şi faţă de nicio persoană, şi să nu utilizeze vreo informaţie confidenţială ori secretă obţinută pe parcursul contractului, în legătură cu cealaltă parte. (3) În înţelesul prezentului contract, informaţiile confidenţiale sau secrete includ datele referitoare la activităţile de cercetare-dezvoltare, procesele tehnice, design sau finanţare ori relative la know-how, invenţii sau inovaţii ori la alte aspecte în legătură cu serviciul prestat conform contractului de finanţare. (4) Părţile vor lua măsurile care se impun pentru respectarea de către personalul propriu a prevederilor alin. (1) şi (2). (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele documente, date şi informaţii: a) cele pentru a căror dezvăluire s-a primit acordul scris al celeilalte părţi contractante; b) cele care sunt sau ajung la dispoziţia publicului altfel decât prin încălcarea contractului multianual de finanţare prin care se acordă bursa de cercetare; c) cele pe care oricare dintre părţi trebuie să le dezvăluie conform legii; d) cele primite de către oricare dintre părţi din partea terţilor, fără asumare de obligaţii privind păstrarea caracterului confidenţial al acestora; e) cele pe care concedentul este dator a le dezvălui în cadrul îndeplinirii atribuţiilor sale publice şi administrative; f) cele care sunt dezvăluite de către oricare dintre părţi directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, subcontractanţilor, agenţilor sau consultanţilor săi, finanţatorilor şi consultanţilor acestora, în măsura necesară pentru ca părţile să ducă la îndeplinire sau să asigure îndeplinirea ori să realizeze oricare dintre drepturile lor rezultând din contractul multianual de finanţare prin care se acordă bursa de cercetare, cu condiţia ca toate aceste persoane să fie ţinute de obligaţii de confidenţialitate similare celor prevăzute de prevederile alin. (1) şi (2) în legătură cu aceste informaţii. (6) În raport cu Autoritatea contractantă, contractorul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate şi discreţia cuvenită şi să respecte regulile şi codul de comportament ale profesiunii sale. (7) Contractorul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia. Contractorul are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi informaţii confidenţiale aparţinând Autorităţii contractante sau obţinute de el în baza relaţiilor cu aceasta, fără consimţământul scris al Autorităţii contractante. Contractantul are obligaţia de a nu folosi, în defavoarea Autorităţii contractante, informaţiile primite sau rezultatele studiilor, testelor şi cercetărilor efectuate în cursul şi cu scopul realizării contractului. XI. Clauza privind prelucrarea datelor cu caracter personal ART. 30 Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal. În acest sens părţile completează anexa nr. VIII. XII. Cesiunea contractului unei terţe părţi ART. 31 Cesiunea contractului sau a unor părţi din acesta este interzisă. XIII. Proprietate industrială şi intelectuală ART. 32 (1) Rezultatele cercetărilor obţinute pe baza derulării contractului aparţin contractorului şi/sau echipei de proiect, conform legislaţiei în vigoare referitoare la titlurile de proprietate industrială şi drepturile de autor. Rezultatele cercetărilor sunt administrate de proprietarii acestora, cu toate drepturile care decurg din calitatea de proprietar. (2) În privinţa drepturilor de proprietate industrială şi intelectuală, exploatare şi diseminare a rezultatelor specifice obiectului contractului se respectă prevederile legale în vigoare. XIV. Încetarea contractului ART. 33 Contractul încetează, în condiţiile legii, prin executare, acordul de voinţă al părţilor, denunţare unilaterală, expirarea termenului, îndeplinirea sau, după caz, neîndeplinirea condiţiei, imposibilitate fortuită de executare, precum şi din orice alte cauze prevăzute de lege. ART. 34 (1) Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu îi predă documentele doveditoare privind respectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract sau nu îşi îndeplineşte corespunzător obligaţiile contractuale ce îi revin. (2) Autoritatea contractantă poate denunţa unilateral contractul după minimum şase săptămâni calendaristice de la încheiere, utilizând o notificare prealabilă scrisă cu cel puţin 30 de zile înainte. ART. 35 Contractorul poate rezilia contractul cu o notificare prealabilă scrisă cu cel puţin 30 de zile înainte, în cazul în care Autoritatea contractantă se sustrage în mod repetat de la obligaţiile sale contractuale. ART. 36 Din momentul rezilierii contractului sau atunci când s-a făcut o notificare privind denunţarea unilaterală a acestuia, contractorul întreprinde de îndată măsurile necesare pentru încheierea executării activităţilor, la termen şi fără întârzieri, în vederea reducerii la minimum a cheltuielilor. ART. 37 Contractorul va fi îndreptăţit la plata corespunzătoare părţii din contract realizate până în momentul rezilierii şi a eventualelor costuri privind demobilizarea, precum şi a altor costuri rezonabile ce nu pot fi evitate. ART. 38 Autoritatea contractantă are dreptul de a verifica şi/sau controla contractorul sau de a sesiza organele competente ale statului, în situaţia neexecutării obligaţiilor contractuale ce îi revin contractorului, acesta fiind obligat să accepte verificarea şi/sau controlul efectuate/efectuat(ă). ART. 39 Contractul încetează să producă efecte juridice la data la care au fost îndeplinite de către contractor toate obligaţiile de raportare aferente execuţiei proiectului, de returnare a avansurilor nejustificate sau de plată a penalităţilor prevăzute de prezentul contract şi la care au fost îndeplinite de către Autoritatea contractantă toate obligaţiile de plată prevăzute de prezentul contract. XV. Forţa majoră ART. 40 (1) În sensul prezentului contract multianual, forţa majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil şi de neînlăturat, intervenit după încheierea prezentului contract şi care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forţa majoră nu include niciun eveniment generat din neglijenţă sau din acţiunea intenţionată a unei părţi la prezentul contract. De asemenea, forţa majoră nu include insuficienţa fondurilor sau neefectuarea oricăror plăţi cerute prin prezentul contract. (2) Sunt considerate situaţii de forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: războaie, calamităţi naturale, epidemii, pandemii şi alte evenimente similare. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care acesta acţionează şi numai dacă a fost notificat corespunzător celeilalte părţi. (3) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data apariţiei acestuia şi de a-l dovedi, în termen de cel mult 15 (cincisprezece) zile lucrătoare de la data apariţiei. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării cazului de forţă majoră, în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare. (4) Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor acţiunii forţei majore. ART. 41 Pe durata incapacităţii de a-şi îndeplini serviciile, ca urmare a unui caz de forţă majoră, contractorul are dreptul să i se ramburseze numai acele cheltuieli pe care le-a efectuat în mod rezonabil şi necesar în perioada respectivă, precum şi cheltuieli efectuate pentru reluarea activităţilor după terminarea perioadei de întrerupere. Părţile se vor consulta cu privire la acceptarea măsurilor corespunzătoare ce urmează a fi luate în aceste circumstanţe. Părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract şi/sau repunerea în situaţia anterioară, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. ART. 42 Dacă un caz de forţă majoră se produce şi continuă pe o perioadă de 90 de zile calendaristice, atunci fiecare parte este îndreptăţită să dea celeilalte părţi un preaviz de 30 de zile calendaristice, în vederea rezilierii contractului. În consecinţă, părţile sunt exonerate de execuţia ulterioară a contractului. XVI. Litigii ART. 43 Litigiile de orice fel ce decurg din executarea sau neexecutarea prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la apariţie, iar în caz contrar sunt de competenţa instanţei judecătoreşti de drept comun de pe raza autorităţii contractante. XVII. Limba care guvernează contractul ART. 44 Limba care guvernează contractul este limba română. Contractul poate conţine anexe în limba engleză, în situaţia în care acestea sunt documente depuse la cererea de finanţare. XVIII. Dispoziţii finale ART. 45 Termenele din prezentul contract se calculează potrivit prevederilor referitoare la calculul termenelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 46 Prezentul contract şi anexele sale pot fi modificate şi/sau completate numai prin acte adiţionale semnate de către ambele părţi sau de către împuterniciţii acestora. ART. 47 La prezentul contract se anexează următoarele documente care fac parte integrantă din acesta: a) anexa nr. I - Deviz-cadru antecalcul pentru Programul „Henri Coandă“; b) anexa nr. II - Planificarea plăţilor anuale pentru Programul „Henri Coandă“; c) anexa nr. III - Cerere de plată avans pentru Programul „Henri Coandă“; d) anexa nr. IV - Deviz postcalcul pentru Programul „Henri Coandă“; e) anexa nr. V - Cerere de plată pentru Programul „Henri Coandă“; f) anexa nr. VI - Raport de activitate (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/ justificare avans raportare finală; g) anexa nr. VII - Raport financiar (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/justificare avans raportare finală; h) anexa nr. VIII - Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal; i) anexa nr. IX - Cererea de finanţare admisă la finanţare (extrasă din platforma dedicată competiţiei Burse pentru Programul „Henri Coandă“). j) anexa nr. X - Declaraţia pe propria răspundere privind eligibilitatea financiară a organizaţiei-gazdă pentru Programul „Henri Coandă“; k) anexa nr. XI - Declaraţia pe propria răspundere a organizaţiei-gazdă (semnată de reprezentantul legal) privind încadrarea în definiţia organizaţiei de cercetare pentru Programul „Henri Coandă“. Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, cu paginile numerotate, având valoare de original, conţinând ......(număr)..... file (inclusiv anexele), din care un exemplar pentru Autoritatea contractantă şi un exemplar pentru contractor. ANEXA I la Contractul de finanţare nr. ...../..... Nr. ieşire contractor ............../................ Organizaţie-gazdă ............ Reprezentant legal, .................................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura) Data .................. DEVIZ-CADRU ANTECALCUL* pentru Programul „Henri Coandă“
┌────┬───────────┬─────────┬─────────┬─────┐
│Nr. │Denumirea │Valoarea │Valoarea │Total│
│crt.│capitolului│bugetului│bugetului│buget│
│ │ │2023* │2024* │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Cuantum │ │ │ │
│1. │bursă de │ │ │ │
│ │cercetare │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
│2. │cu │ │ │ │
│ │personalul │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
│3. │cu │ │ │ │
│ │logistica │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
│4. │de │ │ │ │
│ │deplasare │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │Cheltuieli │ │ │ │
│5. │indirecte │ │ │ │
│ │(regie) │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────┼─────────┼─────┤
│ │TOTAL (lei)│ │ │ │
└────┴───────────┴─────────┴─────────┴─────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate.
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Mentor, │ │
│…………………………………………… │Director economic/ │
│(numele, │Contabil-şef, │
│prenumele, │……………………………………………….│
│semnătura) │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
Data ................... ANEXA II la Contractul de finanţare nr. …./…. Nr. ieşire contractor ............../............... Organizaţie-gazdă ............ Reprezentant legal, .................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura) Data ………….. PLANIFICAREA PLĂŢILOR ANUALE* pentru Programul „Henri Coandă“
┌───────┬──────────┬──────────┬────────────┬──────┬──────┐
│ │ │ │Recuperarea │ │ │
│ │ │ │sumelor │Rest │ │
│ │ │Valoarea │reprezentând│de │ │
│ │ │finanţării│plăţi în │plată │Termen│
│Anul │Eşalonarea│de la │avans │din │de │
│bugetar│plăţilor │bugetul de│(finanţate │tranşa│plată │
│ │ │stat │de la │anuală│ │
│ │ │(lei) │bugetul de │(lei) │ │
│ │ │ │stat) │ │ │
│ │ │ │(lei) │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│ │Avans │ │ │ │ │
│ ├──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│2023 │Rest de │ │ │ │ │
│ │plată │ │ │ │ │
│ ├──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│ │Total 2023│ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│ │Avans │ │ │ │ │
│ ├──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│2024 │Rest de │ │ │ │ │
│ │plată │ │ │ │ │
│ ├──────────┼──────────┼────────────┼──────┼──────┤
│ │Total 2024│ │ │ │ │
└───────┴──────────┴──────────┴────────────┴──────┴──────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Mentor, │ │
│…………………………………………… │Director economic/ │
│(numele, │Contabil-şef, │
│prenumele, │……………………………………………….│
│semnătura) │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
Data ................... ANEXA III la Contractul de finanţare nr. …../…. Nr. ieşire contractor ......../........ Organizaţie-gazdă ........... Data ........... Nr. intrare Autoritatea contractantă ........./........... Aprob. Autoritate contractantă/ Ordonator principal de credite Ministru, ..................... CERERE DE PLATĂ AVANS pentru Programul „Henri Coandă“ Către: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării ........(denumirea completă a contractorului) ............ , în calitate de contractor şi în conformitate cu prevederile Contractului de finanţare nr. ......./......., solicit acordarea avansului în valoare de ....(cifre).... .......(litere).. lei, reprezentând maximum 90% din valoarea bugetului prevăzut pentru anul bugetar ......(anul de implementare)........ prin contractul indicat mai sus, în contul IBAN .........., banca/trezoreria ......, sucursala ......, localitatea ........., cod fiscal .......... . Reprezentant legal autorizat al organizaţiei-gazdă ...........(funcţia, numele, prenumele, semnătura)....... Director economic/Contabil-şef .........(numele, prenumele, semnătura)........ Mentor ......(numele, prenumele, semnătura)......
┌─────────────────────────────┬────────┐
│Autoritatea contractantă: │ │
│Avizat │ │
│Propunem acordarea unui avans│ │
│în valoare de ……….. lei. │ │
├─────────────────────────────┼────────┤
│Director economic: │la data │
│……...........….. │de ………….│
├─────────────────────────────┼────────┤
│Director: ………. │la data │
│Direcţia: ……….. │de ………..│
├─────────────────────────────┼────────┤
│Responsabil contract: │la data │
│….............……. │de ………….│
└─────────────────────────────┴────────┘
ANEXA IV la Contractul de finanţare nr. ……../……… Nr. ieşire contractor ............../................ Organizaţie-gazdă ............ Reprezentant legal, .................................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura) Data .................. DEVIZ POSTCALCUL* pentru Programul „Henri Coandă“
┌─────┬───────────────────┬────────────┐
│ │ │Valoarea │
│Nr. │Denumirea │bugetului │
│crt. │capitolului │anul │
│ │ │..........* │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│1. │Cuantum bursă de │ │
│ │cercetare │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│2. │Cheltuieli cu │ │
│ │personalul │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│3. │Cheltuieli cu │ │
│ │logistica │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│4. │Cheltuieli de │ │
│ │deplasare │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│5. │Cheltuieli │ │
│ │indirecte (regie) │ │
├─────┼───────────────────┼────────────┤
│ │TOTAL (lei) │ │
└─────┴───────────────────┴────────────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus.
┌──────────────────┬───────────────────┐
│Mentor, │ │
│…………………………………………… │Director economic/ │
│(numele, │Contabil-şef, │
│prenumele, │……………………………………………….│
│semnătura) │ │
└──────────────────┴───────────────────┘
Data ................... ANEXA V la Contractul de finanţare nr. …..…/……….. Nr. ieşire contractor ......./......... Organizaţie-gazdă .......... Nr. intrare Autoritatea contractantă ......./........ Aprob. Autoritate contractantă/ Ordonator principal de credite Ministru, ..................... CERERE DE PLATĂ pentru Programul „Henri Coandă“ Către: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării ...........(denumirea completă a contractorului) ......., în calitate de contractor în cadrul Contractului multianual de finanţare nr. ......../........, solicităm plata sumei de ......(în cifre şi în litere)...... lei. I. Suma totală solicitată conform devizului postcalcul este de ………. lei. II. Recuperarea din plata efectuată în avans este de ……….. lei. III. Suma solicitată spre decontare (III = II – I) Plata se va face în contul IBAN ............., banca/trezoreria ........., sucursala .........., cod fiscal ........... .
┌─────────────────────┬────────────────┐
│Se aprobă │Vizat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Reprezentant legal │ │
│organizaţie-gazdă, │Director │
│…………………………………………………. │economic/ │
│(funcţia, numele, │Contabil-şef, │
│prenumele, semnătura,│…………………………………………│
│amprenta de ştampilă │ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Mentor, │ │
│…………………………………………………. │ │
│(numele, prenumele, │ │
│semnătura) │ │
└─────────────────────┴────────────────┘
┌─────────────────────────────┬────────┐
│Autoritatea contractantă: │ │
│Avizat │ │
│Propunem acordarea unui avans│ │
│în valoare de ……….. lei. │ │
├─────────────────────────────┼────────┤
│Director economic: │la data │
│……...........….. │de ………….│
├─────────────────────────────┼────────┤
│Director: ………. │la data │
│Direcţia: ……….. │de ………..│
├─────────────────────────────┼────────┤
│Responsabil contract: │la data │
│….............……. │de ………….│
└─────────────────────────────┴────────┘
ANEXA VI la Contractul de finanţare nr. …./…. Nr. ieşire contractor ............../................ Organizaţie-gazdă ............ Reprezentant legal, .................................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura) Data .................. RAPORT DE ACTIVITATE pentru Programul „Henri Coandă“ (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/justificare avans raportare finală pentru Proiectul ......... privind activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“ în cadrul organizaţiei-gazdă ...... în anul ....... 1. Descrierea activităţilor desfăşurate pentru realizarea bunului, serviciului sau aplicaţiei în vederea participării la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională 2. Descrierea participării la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională 3. Îndeplinirea obiectivelor asumate 4. Îndeplinirea indicatorilor asumaţi 5. Rezultate finale ale cercetării 6. Impactul proiectului de cercetare
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Mentor, │ │
│…………………………………………………… │Data │
│(numele şi prenumele, │……………. │
│semnătura) │ │
└────────────────────────────┴─────────┘
ANEXA VII la Contractul de finanţare nr. …../…. Nr. ieşire contractor ............../................ Organizaţie-gazdă ……….. RAPORT FINANCIAR pentru Programul „Henri Coandă“ (Deviz justificativ cheltuieli efectuate) pentru justificare avans etapa anuală/justificare avans raportare finală pentru Proiectul ........... privind activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“ în cadrul organizaţiei-gazdă .......... în anul ........... Descrierea tipurilor de cheltuieli efectuate conform Hotărârii Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, organizate în concordanţă cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 134/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activităţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovării, finanţate de la bugetul de stat.
┌─────────────────────┬────────────────┐
│Se aprobă │Vizat │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Reprezentant legal │Director │
│organizaţie-gazdă, │economic/ │
│…………………………………………………. │Contabil-şef, │
│(funcţia, numele, │…………………………………………│
│prenumele, semnătura)│ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│Mentor, │ │
│…………………………………………………. │ │
│(numele, prenumele, │ │
│semnătura) │ │
└─────────────────────┴────────────────┘
ANEXA VIII la Contractul de finanţare nr. …../…. Nr. ieşire contractor ........../............. Organizaţie-gazdă …………. CLAUZE STANDARD privind prelucrarea de date cu caracter personal pentru Programul „Henri Coandă“ Prezentul acord se încheie de către şi între: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare Autoritatea contractantă, cu sediul în Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru ………………, în calitate de autoritate contractantă, şi ........(denumirea completă a organizaţiei-gazdă)......., cu sediul în …............., cod poştal ............., str. .............. nr. ........, judeţul (sectorul) ............, tel. ........., fax ............, cod unic de înregistrare ..........., cod fiscal .........., reprezentat prin rector/director .......... şi director economic (contabil-şef) ................, în calitate de contractor. ART. 1 Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal. ART. 2 În desfăşurarea relaţiilor contractuale dintre părţi intervin şi activităţi care constau în prelucrări de date cu caracter personal, realizate în numele operatorului (beneficiarului), acesta recurgând doar la persoane împuternicite care oferă garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate. Prelucrarea datelor trebuie să respecte cerinţele prevăzute în Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46CE (denumit în continuare „Regulamentul“ sau „GDPR“). Prin urmare, părţile confirmă respectarea deplină a următoarelor prevederi, inclusiv, dar fără a se limita la: - asigurarea măsurilor necesare respectării drepturilor persoanelor vizate privind ştergerea, corectarea sau transferul informaţiilor personale; – informarea, în caz de încălcare a securităţii datelor cu caracter personal, a autorităţii naţionale de supraveghere competente, într-un interval de maximum 72 de ore şi, în cazul prestatorului, nu mai târziu de 24 de ore de la momentul în care o astfel de încălcare a ajuns la cunoştinţa acestuia; – îndeplinirea tuturor obligaţiilor privind documentarea necesară conformării cu prevederile Regulamentului nr. 679/2016 şi cu legislaţia internă în materie. ART. 3 Părţile pot utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării, orice prelucrare suplimentară sau alt scop făcând obiectul unui acord separat de prelucrarea datelor încheiat între părţi. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării obiectului principal al contractului. ART. 4 Datele cu caracter personal transmise între părţi nu pot deveni accesibile sau comunicate unor terţe părţi neautorizate sau puse la dispoziţie spre utilizare într-un alt mod. ART. 5 Datele cu caracter personal vor fi prelucrate într-un mod care asigură securitatea lor adecvată, inclusiv protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice şi organizatorice corespunzătoare. Prin urmare, părţile vor lua toate măsurile necesare în ceea ce priveşte obligaţiile asumate prin această clauză: - vor împiedica persoanele neautorizate să obţină acces la sistemele de colectare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter personal; – vor preveni utilizarea fără autorizaţie a sistemelor de prelucrare a datelor; – se vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare a datelor au acces numai la datele la care au drept de acces şi că acestea nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în cursul prelucrării, utilizării sau stocării ulterioare; – se vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în timpul transmiterii electronice sau al transportului şi că este posibil să verifice şi să stabilească către care organisme se doreşte să se efectueze transferul datelor cu caracter personal prin mijloace de transmitere a datelor; – se vor asigura că pot verifica şi stabili dacă şi de către cine au fost introduse, modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de prelucrare a datelor; – se vor asigura că, în cazul unei acţiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract încheiat între părţi; – se vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau pierdere accidentală; – se vor asigura că datele colectate în scopuri diferite vor fi prelucrate separat. Prezentul acord a fost încheiat la ............. într-un număr de 2 exemplare, astăzi, .........., data semnării lui.
┌───────────────────────┬───────────────────────────┐
│Contractor ……….. │Ministerul Cercetării, │
│Reprezentant legal │Inovării şi Digitalizării │
│organizaţie-gazdă, │Ministru, │
│………………………………………………………….│…………………………………………………………………..│
│(funcţia, numele, │(funcţia, numele, │
│prenumele, semnătura) │prenumele, semnătura) │
│Data ………………. │Data …………………………. │
└───────────────────────┴───────────────────────────┘
ANEXA IX la Contractul de finanţare nr. ....../....... Nr. ieşire contractor ......../........ Organizaţie-gazdă ........... Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate. Reprezentant legal organizaţie-gazdă, ........................................ (funcţia, numele, prenumele, semnătura) Data ...............
┌────────────────────┬───────────────────┐
│Mentor, │Director economic/ │
│……………………………………………………│Contabil-şef, │
│(numele şi │……………………………………………..│
│prenumele, │(numele, prenumele,│
│semnătura) │semnătura) │
│Data ……………… │Data ……………………… │
└────────────────────┴───────────────────┘
CEREREA DE FINANŢARE ADMISĂ LA FINANŢARE (extrasă din platforma dedicată competiţiei Burse pentru Programul „Henri Coandă“) ANEXA X la Contractul de finanţare nr. ....../....... Nr. ieşire contractor ......../......... Organizaţie-gazdă …………. DECLARAŢIA PE PROPRIA RĂSPUNDERE privind eligibilitatea financiară a organizaţiei-gazdă pentru Programul „Henri Coandă“ Declarăm pe propria răspundere că .........(denumirea completă a organizaţiei-gazdă) ............... nu este declarată conform legii în stare de incapacitate de plată şi nu are plăţile/conturile blocate conform unei hotărâri judecătoreşti. De asemenea, organizaţia-gazdă nu se face vinovată de: - încălcarea prevederilor vreunui alt contract de finanţare încheiat cu o autoritate contractantă; – furnizarea de declaraţii inexacte vreunei autorităţi contractante în vederea selectării contractorilor. Subsemnata/ul .......(prenumele, numele)...…..., declar pe propria răspundere, sub sancţiunile faptei de fals în acte publice, că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte şi înţeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, situaţiilor şi documentelor depuse orice informaţii suplimentare. Declaraţia pe propria răspundere, sub sancţiunile faptei de fals în acte publice Data: Reprezentant legal Funcţia: ......................... Prenumele, numele ……………. Semnătura ANEXA XI la Contractul de finanţare nr. …../… Nr. ieşire contractor ......../......... Organizaţie-gazdă ........ DECLARAŢIA PE PROPRIA RĂSPUNDERE a organizaţiei-gazdă privind încadrarea în definiţia organizaţiei de cercetare pentru Programul „Henri Coandă“ Subsemnata/ul, ...............(prenumele, numele reprezentantului legal al organizaţiei-gazdă).................., în calitate de .........(funcţia reprezentantului legal al organizaţiei-gazdă)........... al ......(denumirea completă a organizaţiei-gazdă)......, declar pe propria răspundere că sunt îndeplinite următoarele condiţii privind încadrarea în definiţia organizaţiei de cercetare: - Este o entitate*, indiferent de statutul său juridic (organizaţie de drept public sau privat) sau de modalitatea de finanţare, al cărei scop principal este de a efectua în mod independent cercetare fundamentală, cercetare industrială sau experimentală sau de a disemina pe scară largă rezultatele unor astfel de activităţi, prin predare, publicare sau transfer de cunoştinţe. – În cazul în care entitatea desfăşoară şi activităţi economice, finanţarea, costurile şi veniturile activităţilor economice respective trebuie să fie contabilizate separat. – Întreprinderile care pot exercita o influenţă decisivă asupra unei entităţi, de exemplu, în calitate de acţionari sau asociaţi, nu pot beneficia de acces preferenţial la rezultatele generate de aceasta. Declaraţia pe propria răspundere, sub sancţiunile faptei de fals în acte publice
┌────────────────┬─────────────────────┐
│Data: │Funcţia: ………………… │
│Reprezentant │Prenumele, numele │
│legal: │……………….. │
│ │Semnătura │
└────────────────┴─────────────────────┘
*Inclusiv cele definite de Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. -------