Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 209 din 17 martie 2014  pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 209 din 17 martie 2014 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013

EMITENT: CASA NAŢIONALĂ DE ASIGURĂRI DE SĂNĂTATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 231 din 1 aprilie 2014


    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. D.G. 380 din 13 martie 2014 al directorului general, emis în baza adreselor caselor de asigurări de sănătate;
    - art. 270 alin. (1) lit. e) şi art. 281 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    - art. 5 alin. (1) pct. 22 şi art. 18 pct. 2 şi 10 din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 281 alin. (2) din Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,

    preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emite următorul ordin:

    ART. I
    Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 784 din 14 decembrie 2013, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La punctul 2, subpunctul 2.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.3. Tipurile de control care fac obiectul prezentelor norme metodologice sunt următoarele:
    2.3.1. la nivelul structurilor de control teritoriale:
    2.3.1.1. controlul tematic privind furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi furnizorii de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu şi îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, conform planului de activităţi;
    2.3.1.2. Controlul operativ dispus de preşedintele-director general al casei de asigurări de sănătate, privind:
    a) persoanele juridice sau fizice ai căror salariaţi beneficiază de concediile şi indemnizaţiile acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) persoanele fizice care beneficiază de concediile şi indemnizaţiile acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi furnizorii de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu şi îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, pentru situaţii temeinic justificate, cu aprobarea prealabilă a directorului general adjunct din cadrul DGMCA;
    2.3.1.3. controlul inopinat pentru furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi furnizorii de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu şi îngrijiri paliative la domiciliu aflaţi în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate, pentru situaţii temeinic justificate, cu aprobarea prealabilă a directorului general adjunct din cadrul DGMCA;
    2.3.2. la nivelul DGMCA: controlul tematic, operativ şi controlul inopinat."

    2. La punctul 3, după subpunctul 3.1.4 se introduce un nou subpunct, subpunctul 3.1.5, cu următorul cuprins:
    "3.1.5. Pentru cunoştinţe de strictă specialitate, în situaţii justificate, conducătorul DGMCA poate propune cooptarea în echipele de control a unor persoane din afara structurilor de control."

    3. La punctul 4, subpunctele 4.1 şi 4.2 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "4.1. Diagrama activităţii structurilor teritoriale de control

                             ┌─────────────────┐ ┌───────────────────────┐
..>┌─────────────────┐ | Referat + Plan | | Aviz DGMCA |
: | Rezultate |─────┐ | de activităţi |------>|Aprobare preşedinte CAS|
: | anterioare | │ └─────────────────┘ └────────────┬──────────┘
: └─────────────────┘ │ ^ |
: │ | v
: ┌──────────────────┐ │ | ┌────────────────────┐
: ┌┴─────────────────┐| v ┌───────┴─────────────┐ | Plan de activităţi |
: ┌┴─────────────────┐||---->| Planificarea anuală,| | avizat şi aprobat |
: |Sesizări, petiţii,||┘ | multianuală | └──────────┬─────────┘
: | reclamaţii, etc. |┘ └─────────────────────┘ |
: └~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘ | ┌─────────────────────┘
: | | |
: | v | ┌───────────────────────┐
: | ┌─────────────────────────────┘ │Verificări, observaţii,│
: v v ┌---->│ analize, etc. │
: ┌────────────────────┐ ┌───────────────────┐| └────────────┬──────────┘
: |Selectarea entităţii|--->|Efectuarea acţiunii|┘ v
: | controlate | | de control |┐ ┌─────────────────────┐
: └────────────────────┘ └─────────┬─────────┘| ┌┴────────────────────┐|
: | | ┌┴────────────────────┐||
: v └---->| Note constatare, ||┘
: ┌─────────────────────────────────────────────| procese-verbale, |┘
: | | minute, etc. |
: v ┌───────────────────────┐ └~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘
: ┌───────────────┐ | Urmărirea şi evaluarea|──────────────┐
: | Finalizarea |----->| rezultatelor |--┐ |
: | controlului | └───────────-───────────┘ | v
: └──────┬────────┘ ^ | ┌────────────┐
: | ┌─────┘ | | Raportarea |
: | ┌────────┴──────────────┐ | | periodică |.......
: | ┌┴──────────────────────┐| | └──────┬─────┘ :
: v ┌┴──────────────────────┐||---┐ | ^ │ :
: ┌──────────┐ | Corespondenţă legată ||┘ | | ┌───┘ │ :
: | Raport |---->| de măsurile dispuse |┘ | | | v :
: | control | └~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘ v v | ┌────────────┐ :
: └────┬─────┘ ┌──────────┴──┐ | Raport | :
: | |Dosar control|─>| activitate | :
: | └─────────────┘ └────-───────┘ v
: | ^ : : ┌─────────┐
: └─────────────────────────────────────────┘ : : | DGMCA |
: : ..>| |
................................................................. └─────────┘


    4.2. Diagrama activităţii DGMCA

                             ┌─────────────────┐ ┌────────────────────┐
..>┌─────────────────┐ | Referat + Plan | | Avizat DGA/CNAS |
: | Rezultate |----┐ | de activităţi |------->| Aprobat |
: | anterioare | | └─────────────────┘ | Preşedinte CNAS |
: └─────────────────┘ | ^ └───────────┬────────┘
: | | v
: ┌──────────────────┐ | | ┌──────────────────┐
: ┌┴─────────────────┐| v ┌───────┴─────────────┐ |Plan de activităţi|
: ┌┴─────────────────┐|├---->| Planificarea anuală | | aprobat |
: | Sesizări, petiţii|├┘ | multianuală | └──────────┬───────┘
: | reclamaţii, etc. ├┘ └─────────────────────┘ |
: └~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘ | ┌─────────────────────┘
: | | |
: | v | ┌───────────────────────┐
: | ┌─────────────────────────────┘ |Verificări, comparaţii,|
: v v ┌---->| analize, etc. |
: ┌────────────────────┐ ┌───────────────────┐| └──────────┬────────────┘
: |Selectarea entităţii├--->|Efectuarea acţiunii├┘ |
: | controlate | | de control ├┐ ┌────────v────────────┐
: └────────────────────┘ └─────────┬─────────┘| ┌┴────────────────────┐|
: | | ┌┴────────────────────┐||
: v └---->| Note constatare, |├┘
: ┌─────────────────────────────────────────────┤ procese-verbale, ├┘
: | | minute, etc. |
: v ┌───────────────────────┐ └~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘
: ┌───────────────┐ | Urmărirea şi evaluarea|─────────────────┐
: | Finalizarea ├----->| rezultatelor |───┐ |
: | controlului | └───────────────────────┘ | v
: └──────┬────────┘ ^ | ┌────────────┐
: | ┌─────┘ | | Raportarea |
: | ┌────────┴──────────────┐ | | periodică |
: | ┌┴──────────────────────┐| | └──────┬─────┘
: v ┌┴──────────────────────┐|├---┐ | ^ |
: ┌──────────┐ | Corespondenţă legată |├┘ | | ┌-----┘ |
: | Raport ├---->| de măsurile dispuse |┘ | | | v
: | control | └~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~┘ v v | ┌────────────┐
: └────┬─────┘ ┌──────────┴──┐ | Raport |
: | |Dosar control|-->| activitate | "
: | └─────────────┘ └────┬───────┘
: | ^ :
: └──────────────────────────────────────────┘ :
: :
.....................................................................


    4. La punctul 5, subpunctele 5.1.1-5.1.5 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "5.1.1. În vederea realizării atribuţiilor proprii, structurile de control elaborează planuri de activităţi.
    5.1.2. Planificarea activităţii de control se realizează astfel:
    a) planificarea multianuală pe 3 ani are în vedere:
    - activitatea desfăşurată de preşedinţii-directori generali ai caselor de asigurări de sănătate, în baza contractului de management, precum şi activitatea structurilor funcţionale din instituţiile respective (în cazul structurii de control a CNAS); şi
    - activitatea desfăşurată de furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale care au avut sau au relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate (în cazul structurii de control a CAS);
    b) planificarea anuală cuprinde acţiunile ce se realizează pe parcursul unui an, ţinând cont de resursele disponibile.
    5.1.3. Planurile de activităţi întocmite la nivelul structurilor de control aprobate de preşedintele-director general al casei de asigurări de sănătate se aduc la cunoştinţa DGMCA.
    5.1.4. Planurile de activităţi ale DGMCA se aprobă de preşedintele CNAS.
    5.1.5. Modul de întocmire, avizare şi aprobare a planurilor de activităţi se stabileşte anual de către DGMCA şi se comunică structurilor teritoriale de control."

    5. La punctul 5 subpunctul 5.2.2.2.4 punctul 2, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) procesul-verbal de constatare este un document în care se consemnează constatările echipei de control şi trebuie întocmit obligatoriu în cadrul controlului efectuat la furnizorii de servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale şi furnizorii de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu şi îngrijiri paliative la domiciliu. Modelul şi procedura de întocmire şi înregistrare sunt prevăzute în anexa nr. 5. Entitatea controlată va semna procesul-verbal de constatare şi, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la semnarea/primirea acestuia, va comunica, printr-o contestaţie scrisă, casei de asigurări de sănătate cu care se află în relaţie contractuală obiecţiile pe care le are faţă de consemnările din procesul-verbal de constatare;"

    6. La punctul 5, subpunctul 5.2.3.5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5.2.3.5. Raportul de control întocmit în conformitate cu prevederile prezentelor norme metodologice se transmite entităţii controlate după aprobarea de către preşedintele CNAS pentru controalele operative şi inopinate/preşedintele-director general al casei de asigurări de sănătate pentru controalele tematice sau, după caz, pentru controalele operative şi inopinate, în condiţiile subpct. 2.3.1.2 şi subpct. 2.3.1.3. În cazul în care acţiunea de control a vizat mai multe entităţi, acestora li se va transmite numai partea din raportul de control care le vizează în mod direct. În cazul în care pentru o entitate controlată nu s-au dispus măsuri, acesteia i se comunică numai acest fapt, printr-o adresă scrisă."

    7. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    8. La anexa nr. 5, penultimul paragraf din modelul de proces-verbal de constatare se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "La prezentul proces-verbal de constatare pot fi exprimate obiecţii cu privire la constatările echipei de control, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data semnării/comunicării procesului-verbal de constatare, printr-o contestaţie scrisă, depusă la sediul casei de asigurări de sănătate cu care entitatea controlată se află în relaţie contractuală."

    ART. II
    Dispoziţiile pct. 2 subpct. 2.3.1.2 lit. c) şi ale pct. 2 subpct. 2.3.1.3 din Normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.012/2013, se aplică până la data de 30 iunie 2014.

    ART. III
    Structurile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi casele de asigurări de sănătate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


              p. Preşedintele Casei Naţionale
                   de Asigurări de Sănătate,
                     Gheorghe-Radu Ţibichi


    Bucureşti, 17 martie 2014.
    Nr. 209.


    ANEXĂ
    (Anexa nr. 1 la normele metodologice)

                           LEGITIMAŢIE DE CONTROL
                                  - model -

┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ Casa Naţională de Asigurări de Sănătate │
│ │
│ LEGITIMAŢIE DE CONTROL │
│ seria ....... nr. .... │
│ │
│ Numele .................................................. │
│ Prenumele ............................................... │
│ Funcţia ................................................. │
│ ┌──────┐ Casa de Asigurări de Sănătate ........................... │
│ │ │ Act de identitate: ............ seria ........ nr. ...... │
│ │ FOTO │ Eliberat de ..................... la .................... │
│ │ │ Data eliberării legitimaţiei: ........................... │
│ └──────┘ │
│ │
│ Preşedintele │
│Casei Naţionale de Asigurări │
│ de Sănătate/ │
│Directorul general adjunct DGMCA, Semnătura titularului, │
│ ......................... │
│ L.S. │
│ │
│ Legitimaţia nu este transmisibilă. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Titularul legitimaţiei este desemnat să efectueze controlul potrivit │
│prevederilor legale. │
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ VIZE │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│sem. ..... /anul ..... sem. ..... /anul ..... sem. ..... /anul ..... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│sem. ..... /anul ..... sem. ..... /anul ..... sem. ..... /anul ..... │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


                    ________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016