Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 208 din 22 noiembrie 2024  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 91/2017 pentru aprobarea Metodologiei valorificării rezultatelor activităţilor operaţionale desfăşurate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 208 din 22 noiembrie 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 91/2017 pentru aprobarea Metodologiei valorificării rezultatelor activităţilor operaţionale desfăşurate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1195 din 29 noiembrie 2024
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 91/2017 pentru aprobarea Metodologiei valorificării rezultatelor activităţilor operaţionale desfăşurate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 640 din 4 august 2017, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Metodologia se aplică de către Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţia Română, Jandarmeria Română, Poliţia de Frontieră Română, Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratul General pentru Imigrări şi structurile subordonate acestora, precum şi de către Direcţia generală management operaţional, denumite în continuare unităţi interesate."

    2. În anexă, la articolul 3, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) La încheierea activităţilor specifice, personalul de specialitate prevăzut la art. 4 alin. (3) realizează o evaluare în scopul identificării activităţilor, etapelor sau proceselor care se pot constitui în lecţii identificate, în vederea transformării acestora, după caz, în lecţii învăţate."

    3. În anexă, la articolul 4, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) În procesul de lecţii învăţate, personalul de specialitate sprijină personalul unităţilor interesate care participă la activităţile specifice."

    4. În anexă, la articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) D.G.M.O. operaţionalizează baza documentară centralizată, denumită în continuare Portalul lecţii învăţate al M.A.I., iar unităţile interesate constituie baza documentară proprie, în care sunt introduse lecţiile identificate şi lecţiile învăţate, pe nivel de competenţă."

    5. În anexă, la articolul 10, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Observarea pasivă/indirectă se realizează prin obţinerea datelor şi informaţiilor din analiza rapoartelor după activitatea specifică sau a oricărui tip de document sau material, inclusiv a înregistrărilor audio-video, considerate relevante pentru activitatea de lecţii învăţate, cu respectarea normelor în materia protecţiei datelor cu caracter personal, precum şi a documentelor întocmite în urma executării controalelor sau misiunilor de audit public de către structurile cu atribuţii de control şi de audit public din cadrul M.A.I."

    6. În anexă, la articolul 11, alineatele (2) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Formularul se completează de către personalul care a colectat datele şi informaţiile prin observare activă/directă sau pasivă/indirectă şi se avizează de către şeful nemijlocit/direct sau comandantul misiunii sau activităţii.
    ...............................................................................................
(5) Indiferent de durata unei activităţi specifice, termenul de completare a formularului de colectare a datelor şi informaţiilor nu trebuie să depăşească 30 de zile lucrătoare de la data încheierii activităţii specifice."

    7. În anexă, la articolul 13, după litera f) se introduc două noi litere, lit. g) şi h), cu următorul cuprins:
    "g) termen de îndeplinire;
h) mod de relevanţă: pentru unitatea interesată care le-a identificat; pentru mai multe unităţi interesate; nerelevante."

    8. În anexă, la articolul 14, partea introductivă a alineatului (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Persoana desemnată din cadrul structurii care coordonează domeniul de activitate pe linia observaţiei colectate, cu sprijinul personalului de specialitate, redactează nota de informare, pe care o prezintă comandantului sau şefului unităţii interesate, care dispune avizarea, în baza următoarelor cerinţe:"

    9. În anexă, la articolul 15, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Implementarea şi monitorizarea lecţiilor identificate se realizează de către personalul desemnat din cadrul structurii care coordonează domeniul de activitate pe linia observaţiei colectate, ce urmăreşte, cu sprijinul personalului de specialitate, îndeplinirea măsurilor şi recomandărilor."

    10. În anexă, la articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Pentru ca lecţiile identificate să devină lecţii învăţate, personalul care a implementat şi monitorizat lecţia identificată, cu sprijinul personalului de specialitate, elaborează şi prezintă comandantului sau şefului unităţii raportul de validare a lecţiei identificate, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4."

    11. În anexă, la articolul 16, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) După însuşirea raportului de validare a lecţiei identificate de către comandantul sau şeful unităţii, personalul de specialitate solicită inspectoratului general aprobarea raportului de validare.
(2^2) În situaţia prevăzută la alin. (2^1), inspectorul general, la propunerea personalului de specialitate din cadrul inspectoratului general, poate solicita reluarea procesului de monitorizare a lecţiei, la nivelul aceleiaşi unităţi sau al altor unităţi sau structuri, prin stabilirea de noi elemente ce se impun a fi luate în considerare."

    12. În anexă, la articolul 17, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alin. (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Anual sau ori de câte ori se impune, personalul de specialitate realizează evaluarea activităţilor desfăşurate în domeniul lecţiilor învăţate şi propune, după caz, măsuri de îmbunătăţire a activităţii, prin consemnarea acestora în evaluarea anuală privind activitatea desfăşurată şi rezultatele obţinute."

    13. În anexă, la articolul 19, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    (1) Lecţiile identificate se introduc în baza documentară proprie constituită la nivelul unităţii interesate, iar lecţiile identificate şi lecţiile învăţate se introduc în Portalul lecţii învăţate al M.A.I."

    14. În anexă, la articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Bazele documentare constituite la nivelul unităţilor interesate sunt actualizate permanent, prin integrarea datelor afişate pe Portalul lecţii învăţate al M.A.I."

    15. În anexă, anexele nr. 2, 4 şi 5 la metodologie se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1-3, care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 22 noiembrie 2024.
    Nr. 208.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la metodologie)
    Avizat
    Şeful nemijlocit/direct sau comandantul misiunii sau activităţii
    Gradul militar/profesional
    .........................................
             Numele şi prenumele
    FORMULAR
    pentru consemnarea lecţiei identificate, observaţiei, datei colectate
    1. Date generale

┌──────────────────────────────────────┐
│STRUCTURA INIŢIATOARE │
├─────────────────────────┬────────────┤
│Domeniu │Data │
│ │constatării │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Subdomeniu │Actualizat: │
├─────────────────────────┼────────────┤
│Evenimentul: Se │ │
│consemnează denumirea │Clasificare:│
│activităţii/misiunii/ │ │
│exerciţiului. │ │
└─────────────────────────┴────────────┘



    2. Titlu - denumirea lecţiei identificate, a observaţiei sau a problemei

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    3. Constatare

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    4. Detaliere

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    5. Concluzie

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    6. Recomandare de implementare

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    7. Structura principal responsabilă

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    8. Termen de îndeplinire

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    9. Comentariu

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    10. Persoană de contact

┌────────┬───────┬─────────────────────┐
│Nume, │Grad: │Unitatea Ministerului│
│prenume:│ │Afacerilor Interne: │
├────────┼───────┼─────────────────────┤
│Telefon:│ │Fax: │
├────────┼───────┼─────────────────────┤
│ │Locaţie│ │
│E-mail: │/ │ │
│ │Adresă:│ │
└────────┴───────┴─────────────────────┘



    11. Mod de relevanţă:

┌──────────────────────────────────────┐
│[ ] relevante pentru unitatea │
│interesată care le-a identificat │
│[ ] relevante pentru mai multe unităţi│
│interesate .................. (de │
│exemplu: Inspectoratul General al │
│Poliţiei Române, Inspectoratul General│
│al Jandarmeriei Române, Inspectoratul │
│General pentru Situaţii de Urgenţă │
│etc.) │
│[ ] nerelevante │
└──────────────────────────────────────┘



    NOTĂ:
    La completarea acestui formular se vor avea în atenţie următoarele precizări:
    • la rubrica „Evenimentul“ se înscrie denumirea exerciţiului/misiunii sau principalei activităţi din plan, în cadrul căreia s-a făcut constatarea;
    • să se formuleze un „Titlu“ care să dea o indicaţie rezonabilă asupra conţinutului observaţiei/lecţiei identificate. Acesta trebuie să fie scurt, dar specific. Un titlu scurt şi expresiv facilitează utilizarea lecţiei prezentate prin intermediul bazei de date;
    • la rubrica „Constatare“ se declară scurt, factual, ceea ce s-a întâmplat şi cu ce se diferenţiază aceasta faţă de ce era planificat sau faţă de ce se aştepta să se întâmple. Această declaraţie poate fi una pozitivă (de exemplu: ceva ce s-a observat că a mers mai bine decât se aştepta sau decât merge de obicei) sau una negativă (de exemplu: s-a întâmplat ceva ce nu trebuia să se întâmple sau ceva ce trebuia să se întâmple nu s-a întâmplat). Detaliile se vor prezenta în rubrica următoare;
    • la rubrica „Detaliere“ se explică cum şi de ce problema constatată diferă de aşteptări. Aici sunt prezentate motivele succesului sau eşecului şi sunt analizate circumstanţele. Detalierea amplifică declaraţia de la rubrica „Constatare“ şi răspunde la toate întrebările „cine, ce, unde, când, de ce şi cum“ cu privire la problema observată. Trebuie să exploreze toţi factorii aparent contributori, printr-o analiză amănunţită a problemei constatate. Dacă o problemă nu a putut fi rezolvată, aici se explică de ce. ATENŢIE! Nu se repetă în această rubrică ceea ce s-a prezentat la rubrica „Constatare“;
    • rubrica „Concluzie“ este un sumar, o declaraţie rezumat a lecţiei care a fost învăţată din acea experienţă, pe baza unei investigaţii amănunţite a cauzelor de bază (de la rădăcină) ale problemei constatate. Aceasta trebuie să rezulte într-o manieră logică din informaţiile prezentate la rubricile „Constatare“ şi „Detaliere“. ATENŢIE! Concluzia nu trebuie să conţină recomandări;
    • rubrica „Recomandare de implementare“ trebuie să sublinieze acţiunea sugerată. Recomandarea trebuie să identifice exact ce trebuie să fie schimbat şi cum ar trebui făcută aceasta. Recomandarea capătă caracterul unui ordin atunci când este necesară o acţiune imediată, în mod special pentru evitarea unor noi eşecuri/pierderi, sau a fost aprobată printr-un plan de acţiune;
    • „Structura principal responsabilă“ este unitatea interesată sau structura subordonată acesteia la nivelul căreia au fost constatate deficienţe şi pentru care se propun măsuri pentru remedierea neajunsurilor şi îmbunătăţirea performanţelor;
    • „Termen de îndeplinire“: propunerea formulată de structura principal responsabilă, pentru remedierea deficienţelor constatate;
    • rubrica „Comentariu“ cuprinde orice alte informaţii adiţionale cu privire la conţinutul constatării sau lecţiei identificate, la aprecierea celui care completează formularul;

    Mod de relevanţă: şeful structurii stabileşte importanţa şi modul de transmitere a datelor şi informaţiilor din formularul de colectare şi bifează una dintre cele 3 opţiuni:
    a) relevante pentru unitatea interesată care le-a identificat;
    b) relevante pentru mai multe unităţi interesate - caracter integrat şi nominalizarea acestora (de exemplu: IGPR, IGJR, IGSU etc.);
    c) nerelevante.



    ANEXA 2

    (Anexa nr. 4 la metodologie)
    Aprob.
    Şeful unităţii,
    .......................................
         Gradul militar/profesional
         Numele şi prenumele
    RAPORT
    de validare a lecţiilor identificate (structura-cadru)
    1. Baza legală în temeiul căreia s-a organizat activitatea
    2. Sinteza activităţilor desfăşurate:
    - perioada/data şi locul de desfăşurare;
    – obiectivele stabilite/activităţi;
    – măsuri şi sarcinile îndeplinite;
    – unitatea/unităţile participante

    3. Deficienţe/Observaţii constatate
    4. Resursele alocate şi eficienţa utilizării acestora
    5. Lecţia/Lecţiile identificată/identificate
    6. Propuneri de perfecţionare a activităţii
    7. Anexe
              Întocmit
    ....................................
    Gradul militar/profesional
    Numele şi prenumele

    ANEXA 3

    (Anexa nr. 5 la metodologie)
    LISTA
    cu domeniile şi subdomeniile specifice pentru configurarea bazei documentare cu lecţii identificate/învăţate

┌────┬──────────┬────────────┬──────────┬────────────┬──────────┐
│Nr. │Unitatea │ │Codificare│ │Codificare│
│crt.│interesată│Domeniu^2 │domeniu │Subdomenii^3│domeniu │
│ │^1 │ │ │ │ │
├────┼──────────┼────────────┼──────────┼────────────┼──────────┤
│1 │IGPR │ │ │ │ │
│ │ │Se │ │ │ │
├────┼──────────┤completează ├──────────┤ ├──────────┤
│2 │IGJR │conform │ │ │ │
│ │ │atribuţiilor│ │ │ │
├────┼──────────┤funcţionale ├──────────┤• ├──────────┤
│3 │IGPF │specifice │ │planificarea│ │
│ │ │fiecărei │ │• conducerea│ │
├────┼──────────┤unităţi ├──────────┤• execuţia ├──────────┤
│4 │IGSU │interesate, │ │• logistica │ │
│ │ │prevăzute în│ │• formarea │ │
├────┼──────────┤actele ├──────────┤profesională├──────────┤
│5 │IGAv │normative de│ │ │ │
│ │ │organizare │ │ │ │
├────┼──────────┤şi ├──────────┤ ├──────────┤
│6 │IGI │funcţionare │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴────────────┴──────────┴────────────┴──────────┘


    ^1 Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR), Inspectoratul General al Jandarmeriei Române (IGJR); Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră (IGPF); Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU); Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne (IGAv); Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI).
    ^2 Se poate completa în funcţie de specificul unităţii interesate.
    ^3 Pentru fiecare domeniu se pot completa subdomeniile în funcţie de specificul unităţii interesate.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016