───────
la regulament
──────────────
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
SECRETARIATUL GENERAL
FIŞA POSTULUI
A. IDENTIFICAREA POSTULUI
1. Compartimentul: Secretariatul General/conducerea
2. Denumirea postului: director
3. Poziţia postului în statul de organizare: 1
4. Relaţii:
a) ierarhice: se subordoneazã nemijlocit secretarului general al Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, şi are în subordine directorul adjunct şi şefii de serviciu;
b) funcţionale: cu unitãţi ale aparatului central sau cu instituţii şi structuri aflate în subordinea/coordonarea ministerului, în vederea îndeplinirii unor obiective stabilite de conducerea ministerului;
c) de control:
- coordonarea şi controlul directorului adjunct şi a şefilor de serviciu din subordine pentru: implementarea mãsurilor de protecţie a informaţiilor clasificate, deţinute şi gestionate de conducerea ministerului, pe de o parte, şi de Secretariatul General, pe de altã parte; înregistrarea, evidenţa şi manipularea corespondenţei la nivelul conducerii ministerului; primirea, înregistrarea şi examinarea petiţiilor adresate conducerii ministerului; asigurarea fluxului de informare şi documentare în domeniile de activitate specifice instituţiei; organizarea, administrarea şi prelucrarea documentelor de specialitate ce alcãtuiesc Fondul arhivistic al aparatului central al ministerului; control de specialitate asupra activitãţii personalului din direcţie şi, la nevoie, a altor structuri din minister;
- coordonarea, îndrumarea şi controlul activitãţilor desfãşurate de unitãţile din aparatul central al ministerului, instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea ministerului, cu privire la modul de aplicare a regulilor specifice de muncã, în domeniile din competenţa Secretariatului General;
d) de cooperare: cu şefii unitãţilor aparatului central al ministerului, ai inspectoratelor generale şi ai celorlalte instituţii şi structuri aflate în subordinea/coordonarea ministerului;
e) de colaborare: cu omologii din structurile similare ale altor instituţii;
f) de reprezentare: reprezintã direcţia în raporturile cu conducerea ministerului, cu unitãţile din aparatul central al ministerului, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea ministerului şi cu celelalte autoritãţi sau instituţii publice din ţarã şi din strãinãtate.
5. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
Elaboreazã concepţia privind optimizarea activitãţilor specifice direcţiei; planificã, organizeazã, conduce şi controleazã activitãţile desfãşurate de directorul adjunct şi de şefii de serviciu din subordine; asigurã organizarea şi desfãşurarea acţiunilor derulate la nivelul conducerii ministerului, conform dispoziţiilor; gestioneazã petiţiile adresate conducerii ministerului.
B. CERINŢELE POSTULUI
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: cel puţin comisar-şef
3. Pregãtire:
3.1. de bazã: studii superioare de lungã duratã, cu diplomã de licenţã;
3.2. de specialitate: curs postuniversitar în domeniul management, juridic sau în orice domeniu din aria de competenţã a ministerului;
3.3. cunoştinţe în domeniile: management general, administraţie publicã, legislaţie, biroticã;
3.4. limbi strãine: cel puţin o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel mediu.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 10 ani, dintre care cel puţin 5 ani în minister;
4.2. în specialitate: cel puţin 7 ani în specialitatea studiilor prevãzute ca pregãtire de bazã;
4.3. în funcţii de conducere: cel puţin 5 ani vechime în funcţii de conducere în unitãţi ale ministerului;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni.
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: bun organizator şi conducãtor, cunoaşterea şi aplicarea principiilor managementului modern, capacitatea de a decide şi de a menţine un climat socioprofesional optim, cunoştinţe psihosociologice, capacitate de evaluare, analizã şi sintezã, spirit de observaţie, simţ organizatoric, prestanţã, tact şi discernãmânt, abilitate de comunicare, spirit de echipã, bun negociator, spontaneitate, operativitate în luarea deciziilor.
6. Atitudini necesare/Comportament: abordare diplomaticã a situaţiilor-problemã, motivarea şi antrenarea personalului în rezolvarea activitãţilor specifice, sociabilitate, iniţiativã, responsabilitate, conduitã moralã ireproşabilã la serviciu şi în societate, receptivitate, previziune, deschidere pentru lucru în echipã, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), obiectivitate, spirit critic.
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
C. CONDIŢII SPECIFICE DE MUNCĂ
1. Locul de muncã: sediul ministerului - Secretariatul General
2. Programul de lucru: conform programului de lucru aprobat pentru personalul ministerului
3. Deplasãri curente: în structurile ministerului, la autoritãţi sau instituţii publice din ţarã şi din strãinãtate, cu care colaboreazã în domeniul propriu de activitate
4. Condiţii deosebite de muncã:
● activitate cu o dinamicã deosebitã, ce necesitã activitãţi intelectuale intense, de mare complexitate, presupunând un nivel ridicat de atenţie şi opţiuni multiple, ale cãror efecte sunt de importanţã pentru activitatea personalului direcţiei, a instituţiei şi pentru securitatea naţionalã;
● schimbãri frecvente şi imprevizibile de program, cu implicaţii neuropsihice semnificative;
● ritm alert de muncã, program prelungit determinat de urgenţa lucrãrilor solicitate de conducerea ministerului;
● nivelul ridicat de calitate impus lucrãrilor elaborate şi inacceptabilitatea erorilor în activitatea curentã;
● necesitatea asigurãrii confidenţialitãţii unui numãr semnificativ de lucrãri;
● expunere la radiaţii electromagnetice, stres.
5. Riscuri implicate de post:
● afecţiuni ale coloanei vertebrale;
● ulcer şi afecţiuni cardiovasculare cauzate de nivelul ridicat de stres;
● afecţiuni ale vederii cauzate de solicitãri intense, precum scrisul, cititul, utilizarea calculatorului;
● surmenaj, obosealã psihicã.
6. Compensãri: sporuri, conform prevederilor legale
Se încadreazã în locuri de muncã şi activitãţi cu condiţii speciale de muncã
D. DESCRIEREA SARCINILOR, ÎNDATORIRILOR ŞI RESPONSABILITĂŢILOR POSTULUI
Sarcini şi îndatoriri:
a) elaboreazã concepţia de organizare a activitãţilor specifice direcţiei şi asigurã transpunerea acesteia în practicã;
b) zilnic şi ori de câte ori este nevoie prezintã secretarului general corespondenţa adresatã ministrului administraţiei şi internelor, asigurând informarea asupra conţinutului documentelor;
c) urmãreşte realizarea la termen a sarcinilor rezultate din documentele aprobate de conducerea ministerului, care conţin rezoluţii, mãsuri sau propuneri cu termene precise;
d) verificã existenţa tuturor avizelor necesare pe documentele ce urmeazã a fi promovate la conducerea ministerului;
e) asigurã realizarea lucrãrilor solicitate de conducerea ministerului, cu grad sporit de dificultate, ori care necesitã colaborarea cu alte structuri din cadrul ministerului;
f) urmãreşte înscrierea corectã a datelor în ordinul de zi pe minister şi îl semneazã;
g) semneazã ordine de serviciu pentru personalul de la cabinetele conducerii ministerului şi foi de parcurs pentru autovehiculele care deservesc cabinetele conducerii ministerului;
h) semneazã ordine de serviciu pentru persoanele aflate în vizitã la conducerea ministerului;
i) întocmeşte Planul de activitate al Colegiului ministerului pe baza propunerilor formulate de şefii inspectoratelor generale, direcţiilor generale şi direcţiilor din aparatul central;
j) verificã modul în care au fost pregãtite şi organizate şedinţele Colegiului ministerului şi alte şedinţe la nivelul conducerii ministerului, asigurând secretariatul şedinţelor Colegiului ministerului şi ale Comisiei şi Subcomisiei de dialog social;
k) stabileşte responsabilitatea verificãrii mapelor cu lucrãri (de secretariat şi petiţii) adresate conducerii ministerului;
l) repartizeazã spre soluţionare structurilor responsabile documente adresate conducerii ministerului, conform ordinelor în vigoare;
m) solicitã, dupã caz, puncte de vedere/avize de la oricare dintre structurile ministerului, în vederea prezentãrii la conducerea ministerului;
n) controleazã modul de desfãşurare a activitãţilor profesionale, încadrarea în programul de lucru, activitatea personalului de serviciu, stilul şi metodele de muncã ale directorului adjunct şi şefilor de serviciu;
o) asigurã îndeplinirea mãsurilor prevãzute în planul propriu al Secretariatului General pentru implementarea Programului de dezvoltare a sistemului de control intern la nivelul aparatului central al ministerului;
p) efectueazã activitãţi de îndrumare, sprijin şi control la unitãţile din aparatul central, la inspectoratele generale şi la celelalte structuri din minister pe liniile specifice de muncã;
q) întocmeşte aprecierea de serviciu a directorului adjunct;
r) organizeazã, conduce şi controleazã activitatea personalului din structurile direcţiei;
s) monitorizeazã modul de funcţionare a Sistemului de management al calitãţii şi dispune mãsuri de eliminare a neconformitãţilor;
t) organizeazã activitatea de pregãtire continuã a personalului, urmãreşte cum se desfãşoarã şi cum se asigurã evaluarea întregului personal;
u) asigurã cadrul organizatoric necesar elaborãrii procedurilor formalizate şi managementului riscurilor pentru activitãţile specifice;
v) coordoneazã activitatea comisiei de elaborare a standardelor ocupaţionale;
w) organizeazã categoriile de servicii (permanent sau ofiţer de serviciu, ture, cabinete) care se executã în cadrul unitãţii;
x) numeşte prin dispoziţie personalul care va exercita atribuţii în domeniile: întãrirea controlului intern, apãrarea împotriva incendiilor, securitatea şi sãnãtatea în muncã, protecţie civilã, personalul care va întocmi şi actualiza Registrul de riscuri al Secretariatului General, precum şi consilierul de integritate;
y) numeşte prin dispoziţie persoanele din structura Secretariatului General care au atribuţii de gestionare a tehnicii de informaticã, documentelor clasificate, materialelor din evidenţa Secretariatului General;
z) asigurã mãsurile pentru pãstrarea în condiţii de deplinã securitate a celorlalte bunuri din înzestrare şi verificã trimestrial modul lor de depozitare;
aa) urmãreşte realizarea circuitului legal al lucrãrilor de secretariat şi petiţiilor la nivelul conducerii ministerului;
bb) deschide petiţiile adresate de cãtre cetãţeni conducerii ministerului, inclusiv pe cele marcate confidenţial/personal, le analizeazã şi le repartizeazã în funcţie de sfera de activitate în care se încadreazã problematica semnalatã;
cc) semneazã în numele conducerii ministerului rãspunsuri adresate petenţilor;
dd) urmãreşte modul de organizare şi desfãşurare a activitãţilor de primire a cetãţenilor în audienţã de cãtre conducerea ministerului;
ee) coordoneazã activitatea de informare-documentare pentru conducerea ministerului şi stabileşte conţinutul şi planificarea de perspectivã a materialelor care urmeazã a fi introduse în publicaţiile de specialitate;
ff) analizeazã şi propune spre aprobare conţinutul buletinelor de informare şi documentare şi al sintezelor documentare;
gg) urmãreşte şi coordoneazã activitatea de actualizare a informaţiilor pe pagina de intranet a ministerului;
hh) urmãreşte respectarea normelor metodologice în ceea ce priveşte prelucrarea şi gestionarea arhivei aparatului central al ministerului;
ii) urmãreşte activitatea de întocmire şi actualizare a Nomenclatorului arhivistic în cadrul ministerului şi de gestionare a tezaurului de documente;
jj) pune în aplicare şi verificã respectarea, în cadrul Secretariatului General, a prevederilor Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 353/2002*), a prevederilor Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotãrârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi a prevederilor Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în sistemele informatice şi de comunicaţii - INFOSEC - în instituţiile MAI, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 810/2005**);
____________
*) Ordinul ministrului de interne nr. 353/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
**) Ordinul ministrului de interne nr. 810/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
kk) asigurã aplicarea mãsurilor de protecţie a datelor cu caracter personal în cadrul direcţiei.
Responsabilitãţi:
- de planificare: planificarea activitãţii direcţiei
- de raportare: stadiul îndeplinirii sarcinilor
- de lucru cu publicul: -
- de luare a deciziilor: decizii privind desfãşurarea în bune condiţii a activitãţilor direcţiei
- accesul la informaţii: secret de stat, nivelul "strict secret de importanţã deosebitã"
E. STANDARDE DE PERFORMANŢĂ ASOCIATE POSTULUI
1. Indicatori cantitativi: volumul lucrãrilor verificate şi elaborate (numãr de pagini); asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilitãţilor care revin direcţiei şi postului pe care îl ocupã.
2. Indicatori calitativi: acurateţea lucrãrilor, conţinutul şi forma prezentãrii - lucrãri corecte, coerente, aplicabile, complete
3. Costuri: asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor, respectarea şi încadrarea strictã în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
4. Timp: îndeplineşte atribuţiile, sarcinile şi responsabilitãţile postului în timpul programului de lucru sau, dupã caz, când situaţia o impune, în afara acestuia.
5. Utilizarea resurselor: dispune de toate mijloacele legale şi materiale aflate la dispoziţie.
6. Mod de realizare: individual, prin delegare de competenţe cãtre directorul adjunct sau cãtre şefii de serviciu şi prin colectivele pe care le coordoneazã
Ministrul administraţiei şi internelor,
.........................
Secretarul general,
...............
Titularul postului,
director
................
ANEXA 4
───────
la regulament
─────────────
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
SECRETARIATUL GENERAL
FIŞA POSTULUI
A. IDENTIFICAREA POSTULUI
1. Compartimentul: Secretariatul General/conducerea
2. Denumirea postului: director adjunct
3. Poziţia postului în statul de organizare: 2
4. Relaţii:
a) ierarhice: se subordoneazã nemijlocit directorului şi direct secretarului general şi are în subordine serviciile dispuse de cãtre directorul Secretariatului General prin procedura delegãrii de competenţe;
b) funcţionale: cu unitãţi ale aparatului central sau cu instituţii şi structuri aflate în subordinea/coordonarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, denumit în continuare minister, în vederea îndeplinirii unor obiective stabilite de conducerea ministerului; coordoneazã activitatea serviciilor pentru care are delegare de competenţe;
c) de control: control de specialitate asupra activitãţii personalului din serviciile pentru care are delegare de competenţe şi, la nevoie, a altor structuri din componenţa ministerului;
d) de cooperare: cu şefii unitãţilor aparatului central, ai inspectoratelor generale şi ai celorlalte instituţii şi structuri aflate în subordinea/coordonarea ministerului;
e) de colaborare: cu directorii generali adjuncţi, directorii adjuncţi din unitãţile aparatului central, inspectoratelor generale, cu omologii din structurile similare proprii şi ale altor instituţii;
f) de reprezentare: reprezintã direcţia în raporturile cu conducerea ministerului, cu instituţiile şi structurile aflate în subordinea/coordonarea ministerului, cu autoritãţi sau instituţii publice din ţarã şi din strãinãtate, pe baza delegaţiei de reprezentare.
5. Definirea sumarã a atribuţiilor postului:
Planificã, organizeazã, conduce şi controleazã activitãţile desfãşurate de personalul serviciilor pentru care are delegare de competenţe, elaboreazã concepţia privind optimizarea activitãţilor la nivelul serviciilor pentru care are delegare de competenţe, îndeplineşte atribuţiile funcţionarului de securitate la nivelul Secretariatului General.
B. CERINŢELE POSTULUI
1. Categoria de personal ce poate ocupa postul: ofiţer de poliţie
2. Gradul profesional necesar ocupantului postului: cel puţin comisar-şef
3. Pregãtire:
3.1. de bazã: studii superioare de lungã duratã, cu diplomã de licenţã;
3.2. de specialitate: curs postuniversitar sau masterat;
3.3. cunoştinţe în domeniile: management general, administraţie publicã, legislaţie, biroticã;
3.4. limbi strãine: cel puţin o limbã strãinã de circulaţie internaţionalã la nivel mediu.
4. Experienţã:
4.1. în muncã: cel puţin 10 ani, dintre care cel puţin 5 ani în minister;
4.2. în specialitate: cel puţin 7 ani în specialitatea studiilor prevãzute ca pregãtire de bazã;
4.3. în funcţii de conducere: cel puţin 5 ani vechime în funcţii de conducere în unitãţi ale ministerului;
4.4. perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
5. Aptitudini şi abilitãţi necesare: bun organizator şi conducãtor, sã cunoascã şi sã aplice principiile managementului modern, sã posede capacitatea de a decide şi de a menţine un climat socioprofesional optim, cunoştinţe psihosociologice, capacitate de evaluare, analizã şi sintezã, spirit de observaţie, simţ organizatoric, prestanţã, tact şi discernãmânt, abilitate de comunicare, spirit de echipã, bun negociator, spontaneitate, operativitate în luarea deciziilor
6. Atitudini necesare/Comportament: abordare diplomaticã a situaţiilor-problemã, motivarea şi antrenarea personalului în rezolvarea activitãţilor specifice, sociabilitate, iniţiativã, responsabilitate, conduitã moralã ireproşabilã la serviciu şi în societate, receptivitate, previziune, deschidere pentru lucru în echipã, comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe), obiectivitate, spirit critic
7. Parametri privind starea sãnãtãţii somatice: apt pentru funcţii de conducere
8. Trãsãturi psihice şi de personalitate: apt pentru funcţii de conducere
C. CONDIŢII SPECIFICE DE MUNCĂ
1. Locul de muncã: sediul ministerului - Secretariatul General
2. Programul de lucru: conform programului de lucru aprobat pentru personalul ministerului
3. Deplasãri curente: în structurile ministerului, la autoritãţi sau instituţii publice din ţarã şi din strãinãtate, cu care colaboreazã în domeniul propriu de activitate
4. Condiţii deosebite de muncã:
● activitate cu o dinamicã deosebitã, ce necesitã activitãţi intelectuale intense, de mare complexitate, presupunând un nivel ridicat de atenţie şi opţiuni multiple, ale cãror efecte sunt de importanţã pentru activitatea personalului direcţiei, a instituţiei şi pentru securitatea naţionalã;
● schimbãri frecvente şi imprevizibile de program, cu implicaţii neuropsihice semnificative;
● ritm alert de muncã, program prelungit determinat de urgenţa lucrãrilor solicitate de conducerea ministerului;
● nivelul ridicat de calitate impus lucrãrilor elaborate şi inacceptabilitatea erorilor în activitatea curentã;
● necesitatea asigurãrii confidenţialitãţii unui numãr semnificativ de lucrãri;
● expunere la radiaţii electromagnetice, stres.
5. Riscuri implicate de post:
● afecţiuni ale coloanei vertebrale;
● ulcer şi afecţiuni cardiovasculare cauzate de nivelul ridicat de stres;
● afecţiuni ale vederii cauzate de solicitãri intense precum scrisul, cititul, utilizarea calculatorului;
● surmenaj, obosealã psihicã.
6. Compensãri: sporuri, conform prevederilor legale
Se încadreazã în locuri de muncã şi activitãţi cu condiţii speciale de muncã.
D. DESCRIEREA SARCINILOR, ÎNDATORIRILOR ŞI RESPONSABILITĂŢILOR POSTULUI
Sarcini şi îndatoriri:
a) participã nemijlocit la elaborarea lucrãrilor cu grad sporit de dificultate ori care presupun colaborarea între mai multe structuri ale direcţiei;
b) coordoneazã activitãţile de elaborare şi urmãrire a modului de aplicare a procedurilor formalizate şi managementului riscurilor de cãtre serviciile pentru care are delegare de competenţe;
c) monitorizeazã modul de aplicare a standardelor de calitate în activitatea serviciilor pentru care are delegare de competenţe;
d) verificã lucrãrile din mapele secretarilor de stat şi ale secretarului general, dupã caz, conform dispoziţiei directorului;
e) rãspunde de conţinutul şi forma lucrãrilor prezentate directorului, elaborate de serviciile pentru care are delegare de competenţe;
f) monitorizeazã şi urmãreşte realizarea în intervalul termenelor rezolutive a lucrãrilor ordonate de conducerea ministerului;
g) întocmeşte, din dispoziţia directorului, lucrãri solicitate de conducerea ministerului ori de alte structuri;
h) întocmeşte aprecierea de serviciu a şefilor serviciilor pentru care are delegare de competenţe;
i) participã la elaborarea unor lucrãri de cãtre colective numite de conducerea ministerului;
j) face propuneri privind concepţia de organizare şi desfãşurare a activitãţii serviciilor pentru care are delegare de competenţe;
k) rãspunde de organizarea şi desfãşurarea activitãţii de pregãtire continuã a personalului din serviciile pentru care are delegare de competenţe;
l) efectueazã activitãţi de îndrumare, sprijin şi control în unitãţile ministerului pe domeniile pentru care are delegare de competenţe;
m) coordoneazã activitatea de îndrumare, sprijin şi control în unitãţile ministerului, desfãşuratã de personalul competent din serviciile pentru care are delegare de competenţe, pe domeniile specifice de activitate;
n) controleazã prin sondaj încãrcãtura cu sarcini a personalului din serviciile pentru care are delegare de competenţe şi întocmirea fişelor de autoevaluare;
o) coordoneazã unitar activitatea pe linie de informaticã în unitate;
p) pune în aplicare şi verificã respectarea, în cadrul Secretariatului General, a prevederilor Normelor de aplicare a Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate şi a informaţiilor secrete de serviciu în unitãţile Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobate prin Ordinul ministrului de interne nr. 353/2002*);
__________
*) Ordinul ministrului de interne nr. 353/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
q) întocmeşte programul de prevenire a scurgerilor de informaţii clasificate în cadrul Secretariatului General, pe care îl supune avizãrii Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internã şi aprobãrii directorului. Dupã aprobare, acţioneazã pentru aplicarea acestuia;
r) coordoneazã activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate, în toate componentele acesteia;
s) colaboreazã cu Direcţia Generalã de Informaţii şi Protecţie Internã, pe linia protecţiei informaţiilor clasificate;
t) monitorizeazã activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
u) consiliazã conducerea Secretariatului General în legãturã cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
v) informeazã conducerea Secretariatului General şi Direcţia Generalã de Informaţii şi Protecţie Internã despre vulnerabilitãţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune mãsuri pentru înlãturarea acestora;
w) acordã sprijin reprezentanţilor autorizaţi ai Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internã, pe linia verificãrii persoanelor pentru care se solicitã accesul la informaţii clasificate;
x) organizeazã, în colaborare cu Direcţia Generalã de Informaţii şi Protecţie Internã, activitãţi de pregãtire specificã a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
y) asigurã pãstrarea şi organizeazã evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
z) actualizeazã permanent evidenţa certificatelor de securitate şi a autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
aa) întocmeşte şi actualizeazã listele informaţiilor clasificate elaborate sau pãstrate de Secretariatul General, pe clase şi niveluri de secretizare;
bb) prezintã conducerii Secretariatului General propuneri pentru stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţã deosebitã pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate şi, dupã caz, solicitã sprijinul Direcţiei Generale de Informaţii şi Protecţie Internã în realizarea acestor demersuri;
cc) efectueazã, cu aprobarea directorului Secretariatului General, controale privind modul de aplicare a mãsurilor legale de protecţie a informaţiilor clasificate în cadrul Secretariatului General;
dd) exercitã atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii;
ee) rãspunde de implementarea şi asigurarea mãsurilor de securitate în domeniul INFOSEC, conform normelor în vigoare;
ff) pune la dispoziţia şefului CSTIC lista cu certificatele de securitate/autorizaţiile de acces la informaţii clasificate deţinute de personalul Secretariatului General;
gg) monitorizeazã echipamentele care intrã/ies din zonele de securitate;
hh) urmãreşte realizarea circuitului legal al lucrãrilor de secretariat la nivelul conducerii ministerului, în conformitate cu normele în vigoare;
ii) asigurã buna desfãşurare a activitãţilor la cabinetele conducerii ministerului;
jj) ţine evidenţa lucrãrilor cu termen de finalizare dispus de conducerea ministerului, conform rezoluţiilor;
kk) asigurã buna desfãşurare a activitãţilor de secretariat tehnic pentru Colegiul ministerului, pentru Comisia şi Subcomisia de dialog social.
Responsabilitãţi:
● de planificare: planificarea activitãţii serviciilor pentru care are delegare de competenţe
● de raportare: stadiul îndeplinirii sarcinilor
● de lucru cu publicul: -
● de luare a deciziilor: decizii privind desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii serviciilor pentru care are delegare de competenţe
● accesul la informaţii: secret de stat, nivelul "strict secret de importanţã deosebitã"
E. STANDARDE DE PERFORMANŢĂ ASOCIATE POSTULUI
1. Indicatori cantitativi: volumul lucrãrilor verificate şi elaborate (numãr de pagini); asigurã îndeplinirea tuturor atribuţiilor, sarcinilor şi responsabilitãţilor care revin postului pe care îl ocupã.
2. Indicatori calitativi: acurateţea lucrãrilor, conţinutul şi forma prezentãrii - lucrãri corecte, coerente, aplicabile, complete
3. Costuri: asigurã planificarea, organizarea şi desfãşurarea activitãţilor cu respectarea şi încadrarea strictã în limitele resurselor materiale şi financiare aprobate în acest scop.
4. Timp: îndeplineşte atribuţiile, sarcinile şi responsabilitãţile postului în timpul programului de lucru sau, dupã caz, când situaţia o impune, în afara acestuia.
5. Utilizarea resurselor: dispune de toate mijlocele legale aflate la dispoziţie.
6. Mod de realizare: individual şi prin colectivele pe care le coordoneazã.
Secretarul general,
................
Numele şi prenumele
Semnãtura
Data
Avizat
Directorul general
al Direcţiei Generale Informaţii
şi Protecţie Internã,
.........................
Numele şi prenumele
Semnãtura
Data
Directorul Secretariatului General,
................................
Numele şi prenumele
Semnãtura
Data
Titularul postului,
directorul adjunct
al Secretariatului General
.......................
Numele şi prenumele
Semnãtura
Data
_____________