Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 204 din 5 iulie 2000  privind tarifele percepute pentru actele emise de Agentia Nationala pentru Resurse Minerale in exercitarea atributiilor sale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 204 din 5 iulie 2000 privind tarifele percepute pentru actele emise de Agentia Nationala pentru Resurse Minerale in exercitarea atributiilor sale

EMITENT: AGENTIA NATIONALA PENTRU RESURSE MINERALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 29 august 2000
Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,
având în vedere:
- <>Legea petrolului nr. 134/1995 ;
- <>Legea minelor nr. 61/1998 ;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.265/1996 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea <>Legii petrolului nr. 134/1995 şi modificarea şi completarea <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.043/1995 privind unele mãsuri în domeniul cooperãrii cu parteneri strãini la exploatarea de ţiţei şi gaze în România;
- <>Hotãrârea Guvernului nr. 639/1998 privind aprobarea Normelor pentru aplicarea <>Legii minelor nr. 61/1998 ;
- Nota de fundamentare privind propunerile de tarife pentru actele emise în baza <>Legii petrolului nr. 134/1995 şi <>Legii minelor nr. 61/1998 ;
- avizele Oficiului Concurentei nr. 928 din 17 mai 2000 şi nr. 1.428 din 29 iunie 2000,
în temeiul <>art. 4 alin. (3) din Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 privind reorganizarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba tarifele percepute pentru actele emise de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale în exercitarea atribuţiilor sale, prevãzute în anexa nr. 1.
ART. 2
Actele emise de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, prevãzute la lit. B din anexa nr. 1, vor fi încadrate în funcţie de clasificarea actelor şi de gradul de complexitate al categoriei de zacamant, conform prevederilor anexei nr. 2, în tariful corespunzãtor de cãtre direcţia de specialitate responsabilã cu elaborarea actului, iar emiterea facturii se face de cãtre Direcţia generalã analize tehnico-economice, buget, finanţe. Încadrarea se face pe baza îndeplinirii a minimum 4 dintre condiţiile gradului de complexitate al categoriei de zacamant.
ART. 3
Solicitarea emiterii actelor prevãzute la lit. B din anexa nr. 1 se face printr-o scrisoare-comanda, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, care va însoţi documentaţia tehnico-economicã prevãzutã în normele şi în instrucţiunile de aplicare a <>Legii petrolului nr. 134/1995 sau a <>Legii minelor nr. 61/1998 , dupã caz. Pentru fiecare solicitare direcţia de specialitate care executa comanda are obligaţia sa întocmeascã fişa de urmãrire a modului de rezolvare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3.
ART. 4
Actele vor fi eliberate numai dupã ce solicitantul face dovada ca a achitat tariful prevãzut la lit. A din anexa nr. 1 sau tariful stabilit de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale conform prevederilor art. 2, dupã caz.
ART. 5
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 6
Prezentul ordin abroga <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 72 din 16 septembrie 1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 286 din 22 octombrie 1997, <>Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 145 din 4 noiembrie 1998 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 11 decembrie 1998, şi Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. 196 din 12 noiembrie 1999, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 621 din 20 decembrie 1999.
ART. 7
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicãrii lui.

p. Preşedintele Agenţiei Naţionale
pentru Resurse Minerale,
Sorin Horia Rãdulescu


ANEXA 1

ACTE
eliberate în baza prevederilor <>Legii petrolului nr. 134/1995 şi ale <>Legii minelor nr. 61/1998

A. Acte care nu se încadreazã în prevederile art. 2 din prezentul ordin:



- lei -


1. Permis de prospectiune
(<>Legea petrolului nr. 134/1995 , <>Legea minelor nr. 61/1998 ) 663.400
2. Permis de exploatare
(<>Legea minelor nr. 61/1998 ) 1.458.000
3. Licenta de dare în administrare sau în concesiune
pentru explorare (<>Legea minelor nr. 61/1998 ) 2.041.000
4. Licenta de dare în administrare sau în concesiune
pentru exploatare (<>Legea minelor nr. 61/1998 ) 4.874.100
5. Acordul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale
pentru asocierea titularului de acord petrolier sau
al licenţei cu alte persoane juridice
(<>Legea petrolului nr. 134/1995 , <>Legea minelor nr. 61/1998 ) 156.000
6. Aprobarea Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale
pentru transferul unui acord petrolier sau al unei
licenţe de concesiune de explorare ori de exploatare
(<>Legea petrolului nr. 134/1995 , <>Legea minelor nr. 61/1998 )
- pentru licenta de explorare 663.400
- pentru licenta de exploatare 1.312.200



B. Acte care se încadreazã în prevederile art. 2 din prezentul ordin:

- lei -
-------



Categoria de tarif în funcţie Categoria de zacamant
de complexitatea actelor emise ---------------------------------------
A B C D
--------------------------------------------------------------------------------
I. Acte de complexitate redusã 790.000 790.000 790.000 790.000
II. Acte de complexitate medie 2.370.000 3.160.000 8.017.000 10.295.000
III. Acte de complexitate ridicatã: x x x x
- confirmarea resurselor geologice
şi a rezervelor de petrol 9.530.000 13.500.000 19.650.000 26.000.000
- celelalte acte 10.700.000 15.060.000 21.405.000 28.145.000
--------------------------------------------------------------------------------



ANEXA 2

A. Criterii de clasificare a zãcãmintelor

Existenta unei mari diversitati a zãcãmintelor de petrol, respectiv de substanţe minerale utile, din punctul de vedere al dimensiunii, al substanţelor pentru care se evalueaza rezerve, al tectonicii, al numãrului de sonde sapate, al numãrului de obiective pentru care se elaboreazã dinamici de producţie etc., a condus la stabilirea a 4 categorii de zãcãminte cãrora le corespund patru grade de complexitate a documentaţiilor ce se analizeazã în vederea emiterii actelor de confirmare a rezervelor de petrol, respectiv de înregistrare a rezervelor de substanţe minerale utile, precum şi pentru emiterea celorlalte acte şi avize prevãzute de lege, definite dupã cum urmeazã:

Categoria A:
- zãcãminte comerciale (structuri) de mica dimensiune, cu 1-5 orizonturi pentru care se evalueaza resurse geologice, respectiv zãcãminte comerciale de roci utile în construcţii cantonate în albia (minora sau majorã) a râurilor, sau resurse de ape minerale şi geotermale cantonate în structuri geologice simple;
- se evalueaza rezerve pentru 1-2 tipuri de substanţe;
- maximum 5 blocuri tectonice separate hidrodinamic;
- maximum 5 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de producţie;
- maximum 20 de sonde sapate pe structura;
- documentaţia nu necesita completãri.

Categoria B:
- zãcãminte comerciale (structuri) de mica dimensiune, cu 1-5 pachete/orizonturi pentru care se evalueaza resurse geologice de petrol sau zãcãminte comerciale (structuri) de substanţe minerale utile cantonate în structuri geologice cu forma simpla de masiv sau tabulare, netectonizate, de mica dimensiune, cu variatii reduse (sub 20%) ale grosimii;
- se evalueaza rezerve pentru 1-2 tipuri de substanţe, iar substanta minerala este continua sau cu întreruperi regulate, cu forme geometrice ce pot fi uşor conturate;
- maximum 5 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau doua boltiri secundare în cadrul structurii, iar substanta minerala utila este continua, sau, în cazul discontinuitatilor, acestea sunt regulate şi pot fi uşor conturate;
- 6-10 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de producţie în cazul resurselor de petrol, respectiv delimitarea diferitelor zone de sorturi calitativ deosebite este uşor realizabila, conţinutul în elemente utile şi alte caracteristici calitative sunt cvasiuniforme cu un coeficient de variatie având valori de pana la 100%, în cazul substanţelor minerale utile;
- 21-100 de sonde sapate pe structura;
- documentaţia nu necesita completãri.

Categoria C:
- zãcãminte comerciale (structuri) de dimensiune medie, cu 6-10 pachete/orizonturi pentru care se evalueaza resurse geologice de petrol sau zãcãminte comerciale de substanţe minerale utile cu alcãtuire geologica, condiţii de zacamant şi forma geologica complicata. Zacamintele tabulare au coeficienţii de variatie a grosimii între 80-120%;
- se evalueaza rezerve pentru mai mult de 2 tipuri de substanţe, iar continuitatea substanţei minerale utile este întreruptã fie de o tectonica complicata, fie prin apariţia unor zone sterile sau necorespunzãtoare calitativ;
- 6-10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau 3 boltiri secundare şi/sau maximum 2 sectoare separate din punct de vedere structural-tectonic, respectiv diferitele sorturi calitativ deosebite sunt rãspândite neregulat şi sunt dificil de delimitat;
- 11-15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de producţie în cazul resurselor de petrol, respectiv conţinutul în elemente utile şi alte caracteristici calitative sunt neuniforme, cu un coeficient de variatie cu valori cuprinse între 100-150%, definind mai multe orizonturi sau obiective de exploatare în cadrul aceluiaşi zacamant;
- 21-100 de sonde sapate pe structura;
- documentaţia necesita completãri minore.

Categoria D:
- zãcãminte comerciale (structuri) de mari dimensiuni, cu peste 10 pachete/orizonturi pentru care se evalueaza resurse geologice de petrol sau zãcãminte comerciale de substanţe minerale utile cu alcãtuire geologica, condiţii de zacamant şi forma foarte complicata. Coeficientul de variatie a grosimii la zacamintele tabulare este mai mare de 120%;
- se evalueaza rezerve pentru mai mult de 2 tipuri de substanţe, iar mineralizatia este accentuat discontinua ca urmare a tectonicii foarte complicate sau a alternantelor frecvente de substanta utila şi steril;
- peste 10 blocuri tectonice separate hidrodinamic şi/sau mai mult de 3 boltiri secundare şi/sau mai mult de 2 sectoare separate din punct de vedere structural-tectonic, respectiv diferitele sorturi calitative de substanta minerala utila se intrepatrund şi au o rãspândire atât de complicata încât nu pot fi localizate spatial, ci doar estimate statistic;
- peste 15 obiective de exploatare pentru care se elaboreazã dinamici de producţie, respectiv conţinutul în elemente utile şi alte caracteristici calitative sunt neuniforme, cu un coeficient de variatie mai mare de 150%, definind mai multe orizonturi sau obiective de exploatare în cadrul aceluiaşi zacamant;
- peste 100 de sonde sapate pe structura;
- documentaţia necesita completãri majore.

B. Clasificarea actelor

I. Acte de complexitate redusã:
- atestarea competentei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica, exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau executa lucrãri de cercetare geologica şi de expertizare, conform <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 ;
- avizarea amplasamentelor pentru obiective civile şi industriale de utilitate publica, a planurilor de urbanism şi a schitelor de sistematizare, precum şi a lucrãrilor inginereşti, conform <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 368/1999 ;
- autorizare de începere a lucrãrilor miniere, conform <>art. 12 din Legea minelor nr. 61/1998 ;
- autorizaţie pentru începerea operaţiunilor petroliere, conform <>art. 14 din Legea petrolului nr. 134/1995 ;
- aviz pentru sãparea/sistarea/conservarea/abandonarea/trecerea în exploatare a sondelor de explorare.

II. Acte de complexitate medie:
- aviz al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale la programul de lucrãri de explorare, conform <>art. 9, 29 şi 40 din Legea minelor nr. 61/1998 ;
- aviz al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale pentru lucrãri de injectare în subteran a apelor uzate;
- aviz al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale la planul anual de dezvoltare a exploatãrii, conform <>art. 28 din Legea petrolului nr. 134/1995 şi <>art. 10, 29 şi 40 din Legea minelor nr. 61/1998 ;
- document de constatare a epuizarii rezervelor de substanţe minerale utile, conform <>art. 40 din Legea minelor nr. 61/1998 .

III. Acte de complexitate ridicatã:
- aviz al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale la proiectul de exploatare (pentru resurse de petrol), conform <>art. 33 din Legea petrolului nr. 134/1995 ;
- aviz al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale la documentaţii de închidere a minelor, conform <>art. 29, 37 şi 40 din Legea minelor nr. 61/1998 ;
- document de verificare şi înregistrare a resurselor minerale şi a rezervelor de substanţe minerale utile, conform <>art. 40 din Legea minelor nr. 61/1998 ;
- actele de confirmare a resurselor geologice şi a rezervelor de petrol, conform <>Legii petrolului nr. 134/1995 .




ANEXA 3

A. Model de scrisoare-comanda*1)

Agentul economic ..........................
Adresa/Sediul .............................
codul fiscal ......./ Autorizaţia nr. .....
Telefon/Fax ...............................


Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale

Având în vedere prevederile ..............*2), ale ...........*3) şi ale instrucţiunilor specifice emise de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale, va transmitem anexat documentaţia tehnico-economicã necesarã în vederea obţinerii ............*4) pentru perimetrul ..............*5).
Tariful perceput de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale pentru emiterea actului menţionat va fi achitat ..............*6) la data eliberãrii acestuia.
Prezenta scrisoare tine loc de comanda ferma.


Director general, Director economic,
....................... ....................
(semnatura şi ştampila) (semnatura)


Încadrarea documentaţiei*7)

Documentaţia se încadreazã în gradul de complexitate .... şi se tarifeaza cu suma de .... lei, conform anexei nr. 1 la Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. ..../...., publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. ... din .... .

................... Director,
(data) ...............


B. Fişa de urmãrire a solicitãrii

I. Solicitantul
II. Tipul actului
III. Numãrul şi data de înregistrare a solicitãrii la comisia de evaluare
IV. Rezultatul evaluãrii documentaţiei tehnico-economice

Şeful comisiei de evaluare,
...............................
(numele, prenumele şi semnatura)

V. Numãrul şi data scrisorii de comunicare cãtre solicitant
VI. Tipul actului emis, numãrul şi data înregistrãrii la Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale
VII. Confirmarea de primire a actului de cãtre solicitant.



-----------------
*1) Se completeazã şi se transmite Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale numai în cazul solicitãrii eliberãrii actelor prevãzute la art. 2 lit. B din anexa nr. 1.
*2) Se completeazã cu "<>Legii petrolului nr. 134/1995 ", respectiv "<>Legii minelor nr. 61/1998 ", dupã caz.
*3) Se completeazã cu "Normelor metodologice pentru aplicarea <>Legii petrolului nr. 134/1995 ", respectiv "Normelor pentru aplicarea <>Legii minelor nr. 61/1998 ", dupã caz.
*4) Se completeazã cu una dintre denumirile actului solicitat, conform lit. B din anexa nr. 2.
*5) Se completeazã cu tipul perimetrului - prospectiune/explorare/exploatare, dupã caz, şi cu denumirea acestuia.
*6) Se menţioneazã "în numerar", "fila cec" sau "transfer bancar", dupã caz. În cazul în care plata nu se efectueazã în numerar la sediul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, data eliberãrii actului va fi ziua lucrãtoare imediat urmãtoare datei la care sumele ce constituie plati au intrat efectiv în contul Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale.
*7) Se completeazã de Agenţia Nationala pentru Resurse Minerale.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016