Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 200 din 12 noiembrie 2024  pentru aprobarea aspectelor procedurale privind accesarea unor servicii din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 200 din 12 noiembrie 2024 pentru aprobarea aspectelor procedurale privind accesarea unor servicii din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei "Hub de servicii la nivelul MAI", precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1136 din 13 noiembrie 2024
    Având în vedere dispoziţiile art. 10 alin. (5), art. 26^6 şi ale art. 74^1 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 1.336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 50 alin. (3) din Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Se aprobă aspectele procedurale privind accesarea unor servicii din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI“, prevăzute în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

    ART. II
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 702 şi 702 bis din 9 septembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 2, la articolul 2, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Aspectele procedurale cu privire la recrutarea candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ sunt stabilite anual, prin dispoziţie a directorului general al DGMRU, care se postează pe pagina de internet a Ministerului Afacerilor Interne, precum şi în portalul de servicii electronice al MAI."

    2. În anexa nr. 2, la articolul 4, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) solicită Direcţiei generale de protecţie internă, cu cel puţin 30 de zile înainte de înmatriculare/încadrare, efectuarea verificărilor de specialitate cu privire la îndeplinirea de către persoana candidatului declarat «admis» a condiţiei prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. g). Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează printr-un aviz, emis în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii solicitării;"

    3. În anexa nr. 2, la articolul 6, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Candidaţii care participă la concursul de admitere la programele de studii universitare de master profesional pentru formarea ofiţerilor de poliţie organizate în cadrul Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» a Ministerului Afacerilor Interne la forma de învăţământ cu frecvenţă trebuie să îndeplinească, pe lângă condiţiile prevăzute la alin. (1), şi următoarele condiţii:
    a) să nu fi absolvit anterior un program/curs de formare iniţială a personalului Ministerului Afacerilor Interne;
    b) să fi absolvit cu diplomă de licenţă specializări universitare necesare structurilor Ministerului Afacerilor Interne."

    4. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (3^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^1) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. g) se constată de către Direcţia generală de protecţie internă, prin emiterea avizului prevăzut la art. 4 lit. e), respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea notei de cunoaştere. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv."

    5. În anexa nr. 2, la articolul 6 alineatul (4), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului sau tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe alte zone ale corpului care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;"

    6. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Verificarea criteriului prevăzut la alin. (4) lit. b) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    7. În anexa nr. 2, la articolul 6, după alineatul (8) se introduce un nou alineat, alineatul (8^1), cu următorul cuprins:
    "(8^1) Candidaţii care participă la concursul de admitere la programele de studii universitare de master profesional pentru formarea ofiţerilor de poliţie organizate în cadrul Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» a Ministerului Afacerilor Interne la forma de învăţământ cu frecvenţă redusă trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    a) la data înscrierii au o vechime de minimum 1 an în cadrul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, în calitate de agent de poliţie;
    b) au obţinut cel puţin calificativul «bine» la ultima evaluare anuală;
    c) au absolvit cu diplomă de licenţă specializări universitare necesare structurilor Ministerului Afacerilor Interne;
    d) nu sunt puşi la dispoziţie ori nu sunt suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau ale art. 27^25 alin. (1) lit. a) sau b) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    e) nu sunt sub efectul unei sancţiuni disciplinare."

    8. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (9) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(9) Dacă până la momentul înmatriculării intervine una dintre situaţiile prevăzute la alin. (8) lit. c) şi d) sau, după caz, la alin. (8^1) lit. d) şi e), înmatricularea nu se realizează."

    9. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Verificarea criteriului specific prevăzut de art. 10 alin. (1^2) lit. a) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    10. În anexa nr. 2, la articolul 8, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie de la alin. (1), prevederile art. 4 lit. e) nu se aplică în ceea ce priveşte ocuparea prin concurs a posturilor de conducere vacante, respectiv a posturilor de execuţie vacante prin trecere în corpul ofiţerilor de poliţie."

    11. În anexa nr. 3, la articolul 16 alineatul (1), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei de concurs referitoare la activităţile desfăşurate, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului, pe care îl prezintă şefului unităţii organizatoare a concursului, însoţit de tabelul cu rezultatele obţinute de candidaţi, în vederea dispunerii măsurilor, potrivit competenţelor;"

    12. În anexa nr. 3, la articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea îndeplinirii atribuţiei prevăzute la alin. (1) lit. a), comisia de concurs verifică, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs, îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi semnează procesul-verbal care conţine concluziile verificării, redactat de secretarul comisiei. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se postează în portalul de servicii electronice al MAI, de către secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs."

    13. În anexa nr. 3, la articolul 17, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei de concurs referitoare la activităţile desfăşurate, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului, pe care îl prezintă inspectorului general/similar în vederea dispunerii măsurilor, potrivit competenţelor;"

    14. În anexa nr. 3, la articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea verificării corectitudinii întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, comisiile de recrutare analizează, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs, îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi semnează procesul-verbal care conţine concluziile verificării, redactat de secretarul comisiei. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se postează în portalul de servicii electronice al MAI, de către secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs.“"

    15. În anexa nr. 3, la articolul 19 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) transmite, prin secretarul comisiei, rezultatele analizei contestaţiilor pentru a fi aduse la cunoştinţa candidaţilor, prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiei."

    16. În anexa nr. 3, la articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, consemnată în procesul-verbal prevăzut la alin. (1) lit. b), este obligatorie pentru comisia de concurs prevăzută, după caz, la art. 16 sau 17."

    17. În anexa nr. 3, la articolul 20 alineatul (1), literele b) şi e)-g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) prezintă membrilor comisiilor de concurs, după expirarea datei-limită până la care se poate depune dosarul de recrutare în vederea participării la concurs, datele temporare de autentificare a acestora, individualizate, pentru accesul în portalul de servicii electronice al MAI;
    ..........................................................................
e) afişează rezultatele probei/probelor de concurs, subiectele/temele/ghidul de interviu şi grilele de răspuns la ieşirea din sală, la finalizarea probelor de concurs desfăşurate cu ultimul candidat, precum şi celelalte informaţii necesare bunei desfăşurări a concursului şi le postează în portalul de servicii electronice al MAI;
f) întocmeşte procesele-verbale referitoare la activităţile desfăşurate de către comisia de concurs, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului;
g) întocmeşte tabelul cu rezultatele finale ale concursului, după soluţionarea contestaţiilor sau, după caz, expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, îl prezintă spre semnare preşedintelui comisiei şi îl aduce la cunoştinţa candidaţilor prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI;"

    18. În anexa nr. 3, la articolul 21, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) afişează la sediul unităţii rezultatele la contestaţii şi le postează în portalul de servicii electronice al MAI."

    19. În anexa nr. 3, la articolul 22 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) actele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs, data-limită până la care se pot depune acestea şi compartimentul care gestionează problematica specifică concursului. În anunţ se specifică datele de contact, datele necesare desfăşurării concursului, faptul că fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, precum şi că dosarul se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, în portalul de servicii electronice al MAI;"

    20. În anexa nr. 3, la articolul 22, alineatul (2^3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2^3) Primirea cererii de participare la concurs în condiţiile alin. (2) lit. d) este confirmată electronic prin atribuirea unui număr de înregistrare candidatului."

    21. În anexa nr. 3, articolul 22^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    Documentele afişate prin avizierele electronice şi/sau postate în portalul de servicii electronice al MAI în procedura de concurs pentru ocuparea postului vacant se menţin afişate şi/sau postate 60 de zile după finalizarea acesteia."

    22. În anexa nr. 3, articolul 23 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 23
    Concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant constă în susţinerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, care se înregistrează audio şi video."

    23. În anexa nr. 3, la articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Concursul pentru ocuparea postului de execuţie vacant constă în susţinerea unui test scris pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului, care se înregistrează audio şi video."

    24. În anexa nr. 3, la articolul 39, alineatele (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Candidaţii care au promovat proba sunt declaraţi «promovat», iar cei care nu au promovat sunt declaraţi «nepromovat».
(4) Este declarat «admis» la concurs candidatul care a fost declarat «promovat» la toate probele concursului şi a obţinut nota cea mai mare la interviul structurat pe subiecte profesionale sau, după caz, la testul scris, în limita numărului de posturi pentru care a candidat.
(5) Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obţinute la concurs, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 25 la ordin, şi se aduc la cunoştinţă prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, după susţinerea fiecărei probe. Rezultatul final al concursului, în acelaşi format, se aduce la cunoştinţa candidaţilor prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, după finalizarea, dacă este cazul, a etapelor de departajare şi de soluţionare a contestaţiilor."

    25. În anexa nr. 3, la articolul 41, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut la interviul prevăzut la alin. (3) poate formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişare. Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere."

    26. În anexa nr. 3, la articolul 43, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Nota finală se calculează ca medie aritmetică între notele finale acordate de către fiecare corector, cu două zecimale, fără rotunjire şi se trece pe lucrare de către preşedintele comisiei, care semnează alături de corectori."

    27. În anexa nr. 3, la articolul 48, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Nota finală se calculează ca medie aritmetică între notele finale acordate de către fiecare membru al comisiei de concurs/subcomisiei de concurs, cu două zecimale, fără rotunjire."

    28. În anexa nr. 3, la articolul 54, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor prin afişare la sediul unităţii organizatoare a concursului şi se postează în portalul de servicii electronice al MAI. Comunicarea conţine motivele care au stat la baza adoptării hotărârii."

    29. În anexa nr. 3, la articolul 56, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 56
    (1) După încheierea concursului, pentru candidaţii declaraţi «admis» la concurs se introduc în dosarele personale lucrările/foile de concurs, în original, o copie a procesului-verbal de concurs şi avizul acordat de către DGPI în urma verificărilor de specialitate."

    30. În anexa nr. 3, articolul 65 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 65
    Numărul de înregistrare al cererii de participare la concurs devine şi cod unic de identificare a acestuia folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs."

    31. În anexa nr. 3^1, la punctul I, subpunctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. Proba se execută în ţinută sportivă decentă adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening). Este interzis accesul candidaţilor la proba de evaluare a performanţei fizice cu unghii lungi, false şi/sau alte materiale, care pot prezenta pericol de accidentare şi/sau pot influenţa rezultatele obţinute."

    32. În anexa nr. 6, la articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Personalului reîncadrat ca poliţist în funcţii cu specializări prevăzute în fişa postului pentru studiile absolvite şi care a lucrat efectiv înainte de încadrare în asemenea specializări i se acordă grade profesionale în raport cu vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, dar nu inferioare gradelor profesionale echivalente gradelor militare deţinute în rezervă, după cum urmează:
    a) pentru acordarea gradelor profesionale personalului reîncadrat ca ofiţer de poliţie:
    (i) la un stagiu de până la 5 ani - subinspector de poliţie;
    (ii) la un stagiu între 5 şi 7 ani - inspector de poliţie;
    (iii) la un stagiu între 8 şi 10 ani - inspector principal de poliţie;
    (iv) la un stagiu între 11 şi 14 ani - subcomisar de poliţie;
    (v) la un stagiu între 15 şi 18 ani - comisar de poliţie;
    (vi) la un stagiu de 19 ani şi peste - comisar-şef de poliţie;
    b) pentru acordarea gradelor profesionale personalului reîncadrat ca agent de poliţie:
    (i) la un stagiu de până la 5 ani - agent de poliţie;
    (ii) la un stagiu între 5 şi 10 ani - agent principal de poliţie;
    (iii) la un stagiu între 11 şi 15 ani - agent-şef adjunct de poliţie;
    (iv) la un stagiu între 16 şi 19 ani - agent-şef de poliţie;
    (v) la un stagiu de 20 de ani şi peste - agent-şef principal de poliţie."

    33. În anexa nr. 6, la articolul 1, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^1), cu următorul cuprins:
    "(4^1) Personalului încadrat direct ca poliţist în funcţii cu specializări prevăzute în fişa postului pentru studiile absolvite şi care a lucrat efectiv înainte de încadrare în asemenea specializări i se acordă grade profesionale în raport cu vechimea în specialitatea corespunzătoare studiilor absolvite, dar nu inferioare gradelor profesionale echivalente gradelor militare deţinute în rezervă, după cum urmează:
    a) pentru acordarea gradelor profesionale personalului încadrat direct ca ofiţer de poliţie:
    (i) la un stagiu de până la 5 ani - subinspector de poliţie;
    (ii) la un stagiu între 5 şi 7 ani - inspector de poliţie;
    (iii) la un stagiu de 8 şi peste - inspector principal de poliţie;
    b) pentru acordarea gradelor profesionale personalului încadrat direct ca agent de poliţie:
    (i) la un stagiu de până la 5 ani - agent de poliţie;
    (ii) la un stagiu între 5 şi 10 ani - agent principal de poliţie;
    (iii) la un stagiu de 11 şi peste - agent-şef adjunct de poliţie."

    34. În anexa nr. 6, la articolul 1, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Agentului de poliţie care a fost trecut în corpul ofiţerilor de poliţie şi absolventului cu diplomă de licenţă al unui program de studii organizat la forma de învăţământ cu frecvenţă, respectiv cu frecvenţă redusă în cadrul Academiei de Poliţie «Alexandru Ioan Cuza» a Ministerului Afacerilor Interne li se acordă gradul profesional în funcţie de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne, astfel:
    a) sub 5 ani - subinspector de poliţie;
    b) între 5 şi 10 ani - inspector de poliţie;
    c) peste 10 ani - inspector principal de poliţie."

    35. În anexa nr. 6, la articolul 1, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Prevederile alin. (4) se aplică şi în cazul persoanei care dobândeşte statutul de poliţist prin transfer."

    36. În anexa nr. 6, la articolul 15, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie, criteriul de la alin. (1) lit. c) nu se aplică colonelului/comandorului în retragere care a împlinit vârsta de 75 de ani."

    37. În anexa nr. 7, la articolul 10 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) îndeplinirea condiţiilor de studii prevăzute în fişa postului, precum şi menţiuni cu privire la existenţa/inexistenţa unei sancţiuni disciplinare;"

    38. În anexa nr. 7, după articolul 18^1 se introduce un nou articol, articolul 18^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 18^2
    (1) Mutarea poliţistului, iniţiată în condiţiile art. 16 alin. (1) şi art. 18 alin. (1), se realizează, trimestrial, cu data de 1 a primei luni a fiecărui trimestru.
    (2) Înaintea realizării măsurii prevăzute la alin. (1), inspectoratele generale/similare comunică centralizat Direcţiei generale management resurse umane propunerile privind redistribuirea indicatorilor în vederea realizării mutărilor de personal.
    (3) Prin excepţie de la alin. (1), mutarea poliţistului în interesul serviciului/la cerere se poate realiza şi înaintea încadrării absolvenţilor instituţiilor de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI, în vederea asigurării posturilor vacante necesare.
    (4) Numărul de indicatori în finanţare repartizaţi inspectoratelor generale/similare, în condiţiile alin. (1) şi (3), se actualizează de către ordonatorul principal de credite, la propunerea Direcţiei generale management resurse umane şi Direcţiei generale financiare."

    39. În anexa nr. 7, după secţiunea a 3-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 4-a, alcătuită din articolul 28, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 4-a
    Alte dispoziţii
    ART. 28
    (1) La data de 1 ianuarie a fiecărui an, structurile MAI primesc numărul de indicatori aferenţi personalului încadrat la data de 31 decembrie a anului precedent, la care se adaugă numărul indicatorilor aferenţi posturilor de conducere vacante. Diferenţa până la numărul total de indicatori, prevăzut pe parcursul exerciţiului bugetar anual, se constituie în rezerva MAI, gestionată la nivelul Direcţiei generale management resurse umane şi al Direcţiei generale financiare.
    (2) La mutarea personalului în alte unităţi ale MAI, indicatorul finanţat aferent postului de execuţie ocupat se repartizează unităţii în care se realizează mutarea.
    (3) Numărul de indicatori pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante, prin încadrarea absolvenţilor instituţiilor de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI sau prin concurs/examen, după caz, se repartizează din rezerva MAI, în vederea realizării numirii în funcţie.
    (4) La vacantarea unui post de execuţie prin încetarea raporturilor de serviciu ale titularului postului cu instituţia, structura la nivelul căreia se vacantează postul comunică Direcţiei generale management resurse umane indicatorul vacantat pentru a fi inclus în rezerva prevăzută la alin. (1)."

    40. În anexa nr. 8, la articolul 8, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
    "(3^1) În situaţia în care, din motive imputabile poliţistului, nu se poate realiza aprecierea acestuia la indicatorii privind nivelul cunoştinţelor şi deprinderilor specifice, raportat la cerinţele postului, prevăzuţi în modulul «C» lit. a) din anexa nr. 19 la ordin, evaluarea de serviciu nu se va considera încheiată până la susţinerea de către poliţist a verificărilor care determină acordarea calificativelor, într-un termen de maximum 30 de zile de la încheierea perioadei evaluate.
(3^2) Dacă verificările nu sunt susţinute din motive imputabile poliţistului în termenul prevăzut la alin. (3^1), acesta va fi apreciat cu punctajul minim prevăzut pentru modulul «C» lit. a) din anexa nr. 19 la ordin, la indicatorul/indicatorii de evaluare neverificat/ neverificaţi."

    41. Anexa nr. 19 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    42. În anexa nr. 22, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Calcularea punctajului ponderat
    ART. 4
    (1) Modulul «B» contribuie cu 50% la calcularea punctajului general. Punctajul ponderat pentru acest modul se calculează după formula: media punctajului modulului «B» înmulţită cu 0,50; de exemplu: 3,00 x 0,50 = 1,50; pe ultima linie a tabelului ce aparţine modulului «B» se va nota: «punctajul ponderat = 1,50».
    (2) Pentru modulul «C»:
    a) pentru funcţii de execuţie, lit. a) contribuie cu 35%, iar lit. b) contribuie cu 15% la calcularea punctajului general. Punctajul ponderat pentru acest modul se calculează după formula: [modulul «C» lit. a) x 0,35] + [modulul «C» lit. b) x 0,15]. De exemplu: {2,00 [punctaj lit. a)] x 0,35 (factorul de ponderare)} + {1,00 [punctaj lit. b)] x 0,15 (factorul de ponderare)} = 0,85 (punctajul ponderat);
    b) pentru funcţii de conducere/comandă, modulul «C» contribuie cu 50% la calcularea punctajului general. Punctajul ponderat pentru acest modul se calculează după formula: lit. a), b) şi c) x 0,50. De exemplu: 2,00 (media punctajului) x 0,50 (factorul de ponderare) = 1,00 (punctajul ponderat)."

    43. În anexa nr. 22, articolul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Calcularea punctajului general
    ART. 5
    Calculul punctajului general se realizează prin aplicarea următoarelor formule:
    a) pentru personalul cu funcţii de execuţie = punctajul ponderat al modulului «B» + punctajul ponderat al modulului «C» lit. a) + punctajul ponderat al modulului «C» lit. b); de exemplu: 1,50 + 0,60 + 0,20 = 2,30;
    b) pentru personalul cu funcţii de conducere = punctajul ponderat al modulului «B» + punctajul ponderat al modulului «C» lit. a), b) şi c); de exemplu: 1,50 + 1,00 = 2,50."

    44. În anexa nr. 22, la articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Persoana care are competenţa de a întocmi evaluarea procedează la transformarea punctajului general calculat, astfel: la punctaje generale între 1,00 şi 1,40 = FB (foarte bine); între 1,41 şi 2,00 = B (bine); între 2,01 şi 3,00 = S (satisfăcător); între 3,01 şi 4,00 = NS (nesatisfăcător)."


    45. În anexa nr. 25, nota de subsol ^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "^1) Se trec următoarele menţiuni: «promovat», «nepromovat», «admis», «respins», «neprezentat», «eliminat din concurs», după caz."


    ART. III
    Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 931 şi 931 bis din 18 noiembrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. În anexa nr. 2, la articolul 1, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele prevăzute pentru ocuparea postului, inclusiv a celor care au calitatea de cadru militar sau poliţist de penitenciare în instituţiile din afara MAI."

    2. În anexa nr. 2, la articolul 4, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) solicită Direcţiei generale de protecţie internă, cu cel puţin 30 de zile înainte de înmatriculare/încadrare, efectuarea verificărilor de specialitate cu privire la îndeplinirea de către persoana candidatului declarat «admis» a condiţiei prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. g). Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează printr-un aviz, emis în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii solicitării;"

    3. În anexa nr. 2, la articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Îndeplinirea condiţiei prevăzute la alin. (1) lit. g) se constată de către Direcţia generală de protecţie internă, prin emiterea avizului prevăzut la art. 4 lit. e), respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea notei de cunoaştere. În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv."

    4. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului; criteriul specific nu se aplică pentru candidaţii pe locurile repartizate structurilor din cadrul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ori Inspectoratului General de Aviaţie;"

    5. În anexa nr. 2, la articolul 7 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins:
    "c^1) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe întreg corpul care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;"

    6. În anexa nr. 2, la articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Verificarea criteriilor specifice prevăzute la alin. (1) lit. c) şi c^1) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    7. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în structurile din cadrul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ori Inspectoratului General de Aviaţie sau în cadrul unităţilor subordonate acestora;"

    8. În anexa nr. 2, la articolul 8 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe întreg corpul care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;"

    9. În anexa nr. 2, la articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Verificarea criteriilor specifice prevăzute la alin. (1) lit. b) şi b^1) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    10. În anexa nr. 2, la articolul 10 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe faţă şi/sau gât, precum şi în alte zone ale capului; criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în structurile din cadrul Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă ori Inspectoratului General de Aviaţie sau în cadrul unităţilor subordonate acestora ;"

    11. În anexa nr. 2, la articolul 10 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe întreg corpul care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violenţă, ură sau discriminare ori să aibă conotaţii politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;"

    12. În anexa nr. 2, la articolul 10, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Verificarea cerinţei prevăzute la alin. (1) lit. b) şi b^1) se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp se stabilesc de către structurile prevăzute la art. 4, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie."

    13. În anexa nr. 2, la articolul 13, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie de la alin. (1), prevederile art. 4 lit. e) nu se aplică în ceea ce priveşte ocuparea prin concurs a posturilor de conducere vacante, respectiv a posturilor de execuţie vacante prin trecere în corpul ofiţerilor."

    14. În anexa nr. 3, la articolul 16 alineatul (1), litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei de concurs referitoare la activităţile desfăşurate, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului, pe care îl prezintă şefului unităţii organizatoare a concursului, însoţit de tabelul cu rezultatele obţinute de candidaţi, în vederea dispunerii măsurilor, potrivit competenţelor."

    15. În anexa nr. 3, la articolul 16, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea îndeplinirii atribuţiei prevăzute la alin. (1) lit. a), comisia de concurs verifică, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs, îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi semnează procesul-verbal care conţine concluziile verificării, redactat de secretarul comisiei. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se postează în portalul de servicii electronice al MAI, de către secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs."

    16. În anexa nr. 3, la articolul 17, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei de concurs referitoare la activităţile desfăşurate, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului, pe care îl prezintă inspectorului general/similar în vederea dispunerii măsurilor, potrivit competenţelor;"

    17. În anexa nr. 3, la articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În vederea verificării corectitudinii întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, comisiile de recrutare analizează, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs, îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi semnează procesul-verbal care conţine concluziile verificării, redactat de secretarul comisiei. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se postează în portalul de servicii electronice al MAI, de către secretarul comisiei de concurs, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea primei probe/probei de concurs."

    18. În anexa nr. 3, la articolul 19 alineatul (1), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) transmite, prin secretarul comisiei, rezultatele analizei contestaţiilor pentru a fi aduse la cunoştinţa candidaţilor, prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiei."

    19. În anexa nr. 3, la articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Hotărârea comisiei de soluţionare a contestaţiilor, consemnată în procesul-verbal prevăzut la alin. (1) lit. b), este obligatorie pentru comisia de concurs prevăzută, după caz, la art. 16 sau 17."

    20. În anexa nr. 3, la articolul 20 alineatul (1), literele b) şi e)-g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) prezintă membrilor comisiilor de concurs, după expirarea datei-limită până la care se poate depune dosarul de recrutare în vederea participării la concurs, datele temporare de autentificare a acestora, individualizate, pentru accesul în portalul de servicii electronice al MAI;
    ..............................................................
e) afişează rezultatele probei/probelor de concurs, subiectele/temele/ghidul de interviu şi grilele de răspuns la ieşirea din sală, la finalizarea probelor de concurs desfăşurate cu ultimul candidat, precum şi celelalte informaţii necesare bunei desfăşurări a concursului şi le postează în portalul de servicii electronice al MAI;
f) întocmeşte procesele-verbale referitoare la activităţile desfăşurate de către comisia de concurs, precum şi procesul-verbal care conţine concluziile concursului;
g) întocmeşte tabelul cu rezultatele finale ale concursului, după soluţionarea contestaţiilor sau, după caz, expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, îl prezintă spre semnare preşedintelui comisiei şi îl aduce la cunoştinţa candidaţilor prin postare în portalul de servicii electronice al MAI;"

    21. În anexa nr. 3, la articolul 21, litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) afişează la sediul unităţii rezultatele la contestaţii şi le postează în portalul de servicii electronice al MAI."

    22. În anexa nr. 3, la articolul 22 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) actele solicitate candidaţilor pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs, data-limită până la care se pot depune acestea şi compartimentul care gestionează problematica specifică concursului. În anunţ se specifică datele de contact, datele necesare desfăşurării concursului, faptul că fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, precum şi că dosarul se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, în portalul de servicii electronice al MAI;"

    23. În anexa nr. 3, la articolul 22, alineatul (2^3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2^3) Primirea cererii de participare la concurs în condiţiile alin. (2) lit. d) este confirmată electronic prin atribuirea unui număr de înregistrare candidatului."

    24. În anexa nr. 3, articolul 22^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    Documentele afişate prin avizierele electronice şi/sau postate în portalul de servicii electronice al MAI în procedura de concurs pentru ocuparea postului vacant se menţin afişate şi/sau postate 60 de zile după finalizarea acesteia."

    25. În anexa nr. 3, la articolul 24, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 24
    (1) Concursul pentru ocuparea postului de execuţie vacant constă în susţinerea unui test scris pentru verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului, care se înregistrează audio şi video."

    26. În anexa nr. 3, la articolul 25^2, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se postează în portalul de servicii electronice al MAI, de către secretarul comisiei de concurs."

    27. În anexa nr. 3, la articolul 26, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Interviul se înregistrează audio şi video, se transcrie pe suport optic şi, dacă este cazul, se clasifică secret de serviciu sau secret de stat, în funcţie de datele şi informaţiile vehiculate pe parcursul acestuia. Decizia cu privire la clasa şi nivelul de clasificare atribuite îi revine preşedintelui comisiei şi se marchează pe înregistrare, la finalul interviului."

    28. În anexa nr. 3, la articolul 31 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;"

    29. În anexa nr. 3, la articolul 32 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la ordin;"

    30. În anexa nr. 3, la articolul 39, alineatele (3)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(3) Candidaţii care au promovat proba sunt declaraţi «promovat», iar cei care nu au promovat sunt declaraţi «nepromovat».
(4) Este declarat «admis» la concurs candidatul care a fost declarat «promovat» la toate probele concursului şi a obţinut nota cea mai mare la interviul structurat pe subiecte profesionale sau, după caz, la testul scris, în limita numărului de posturi pentru care a candidat.
(5) Rezultatele se înscriu în tabelul cu rezultatele obţinute la concurs, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 25 la ordin, şi se aduc la cunoştinţă prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, după susţinerea fiecărei probe. Rezultatul final al concursului, în acelaşi format, se aduce la cunoştinţa candidaţilor prin afişare şi prin postare în portalul de servicii electronice al MAI, după finalizarea, dacă este cazul, a etapelor de departajare şi de soluţionare a contestaţiilor."

    31. În anexa nr. 3, la articolul 41, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Candidatul nemulţumit de rezultatul obţinut la interviul prevăzut la alin. (3) poate formula contestaţie în termen de 24 de ore de la afişare. Comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia de a soluţiona contestaţiile în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere."

    32. În anexa nr. 3, la articolul 43, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Nota finală se calculează ca medie aritmetică între notele finale acordate de către fiecare corector, cu două zecimale, fără rotunjire, şi se trece pe lucrare de către preşedintele comisiei, care semnează alături de corectori."

    33. În anexa nr. 3, la articolul 54, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor prin afişare la sediul unităţii organizatoare a concursului şi se postează în portalul de servicii electronice al MAI. Comunicarea conţine motivele care au stat la baza adoptării hotărârii."

    34. În anexa nr. 3, la articolul 56, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 56
    (1) După încheierea concursului, pentru candidaţii declaraţi «admis» la concurs se introduc în dosarele personale lucrările/foile de concurs, în original, o copie a procesului-verbal de concurs şi avizul acordat de către DGPI în urma verificărilor de specialitate."

    35. În anexa nr. 3, articolul 74 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 74
    Numărul de înregistrare al cererii de participare la concurs devine şi cod unic de identificare a acestuia folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs."

    36. În anexa nr. 3^1, la punctul I, subpunctul 6 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "6. Proba se execută în ţinută sportivă decentă, adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening). Este interzis accesul candidaţilor la proba de evaluare a performanţei fizice cu unghii lungi, false şi/sau alte materiale care pot prezenta pericol de accidentare şi/sau pot influenţa rezultatele obţinute."

    37. În anexa nr. 3^2, la punctul I, subpunctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Proba se execută în ţinută sportivă decentă, adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening). Este interzis accesul candidaţilor la proba de evaluare a performanţei fizice cu unghii lungi, false şi/sau alte materiale care pot prezenta pericol de accidentare şi/sau pot influenţa rezultatele obţinute."

    38. În anexa nr. 6, la articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Personalului încadrat direct în funcţii cu specializări prevăzute în fişa postului pentru studiile absolvite şi care a lucrat efectiv înainte de încadrare în asemenea specializări i se acordă grade militare în funcţie de vechimea în specialitatea dobândită conform studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi stagiile minime în grad, după cum urmează:
    a) pentru acordarea gradelor militare personalului încadrat direct ca ofiţer:
    (i) la un stagiu de până la 3 ani - sublocotenent şi aspirant;
    (ii) la un stagiu între 3 şi 7 ani - locotenent;
    (iii) la un stagiu de 8 ani şi peste - căpitan;
    b) pentru acordarea gradelor personalului încadrat direct ca subofiţer sau ca maistru militar:
    (i) la un stagiu de până la 4 ani - maistru militar clasa a IV-a şi sergent major;
    (ii) la un stagiu între 4 şi 8 ani - maistru militar clasa a III-a şi plutonier;
    (iii) la un stagiu de 9 ani şi peste - maistru militar clasa a II-a şi plutonier major."

    39. În anexa nr. 6, la articolul 13, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) Prin excepţie, criteriul de la alin. (1) lit. c) nu se aplică colonelului/comandorului în retragere care a împlinit vârsta de 75 de ani."

    40. În anexa nr. 7, la articolul 12, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Poate fi împuternicit cadrul militar care îndeplineşte condiţiile de studii prevăzute în fişa postului, nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare şi şi-a exprimat în scris acordul pentru împuternicire."

    41. În anexa nr. 7, la articolul 14, după litera e) se introduc două noi litere, literele f) şi g), cu următorul cuprins:
    "f) când cadrul militar este declarat «inapt» la evaluarea psihologică organizată cu ocazia participării la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant;
g) când cadrul militar este declarat nepromovat la concursul desfăşurat pentru ocuparea postului ale cărui atribuţii le exercită prin împuternicire."

    42. În anexa nr. 7, la articolul 21, după primul alineat se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
    "(2) În cazul în care măsurile prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) sunt dispuse ca urmare a reţinerii, la stabilirea datei de început a suspendării se ia în calcul şi durata reţinerii."

    43. În anexa nr. 7, la articolul 35 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) îndeplinirea condiţiilor de studii prevăzute în fişa postului, precum şi menţiuni cu privire la existenţa/inexistenţa unei sancţiuni disciplinare;"

    44. În anexa nr. 7, articolul 43^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 43^1
    (1) Mutarea cadrului militar se efectuează o singură dată pe an şi se realizează, trimestrial, cu data de 1 a primei luni a fiecărui trimestru.
    (2) Înaintea realizării măsurii prevăzute la alin. (1), inspectoratele generale/similare comunică centralizat Direcţiei generale management resurse umane propunerile privind redistribuirea indicatorilor în vederea realizării mutărilor de personal.
    (3) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), cadrele militare pot fi mutate, pe tot parcursul anului, în următoarele situaţii:
    a) când intervin modificări în statele de organizare sau au loc reorganizări ale unităţilor MAI;
    b) când sunt sancţionate cu retrogradarea în funcţie;
    c) când sunt eliberate din funcţii;
    d) înaintea încadrării absolvenţilor instituţiilor de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI, în vederea asigurării posturilor vacante necesare;
    e) în alte situaţii deosebite, determinate de necesitatea îndeplinirii misiunilor/obiectivelor structurii MAI specializate cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale, apreciate ca atare de persoana competentă să emită actul administrativ de mutare.
    (4) Numărul de indicatori în finanţare repartizaţi inspectoratelor generale/similare, în condiţiile alin. (1) şi (3), se actualizează de către ordonatorul principal de credite, la propunerea Direcţiei generale management resurse umane şi Direcţiei generale financiare."

    45. În anexa nr. 7, la capitolul II, după secţiunea a 3-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 4-a, alcătuită din articolul 52, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 4-a
    Alte dispoziţii
    ART. 52
    (1) La data de 1 ianuarie a fiecărui an, structurile MAI primesc numărul de indicatori aferenţi personalului încadrat la data de 31 decembrie a anului precedent, la care se adaugă numărul indicatorilor aferenţi posturilor de conducere vacante.
    Diferenţa până la numărul total de indicatori, prevăzut pe parcursul exerciţiului bugetar anual, se constituie în rezerva MAI, gestionată la nivelul Direcţiei generale management resurse umane şi al Direcţiei generale financiare.
    (2) La mutarea personalului în alte unităţi ale MAI, indicatorul finanţat aferent postului de execuţie ocupat se repartizează unităţii în care se realizează mutarea.
    (3) Numărul de indicatori pentru ocuparea posturilor de execuţie vacante, prin încadrarea absolvenţilor instituţiilor de învăţământ care formează personal pentru nevoile MAI sau prin concurs/examen, după caz, se repartizează din rezerva MAI, în vederea realizării numirii în funcţie.
    (4) La vacantarea unui post de execuţie prin trecerea în rezervă a titularului postului, structura la nivelul căreia se vacantează postul comunică Direcţiei generale management resurse umane indicatorul vacantat pentru a fi inclus în rezerva prevăzută la alin. (1)."

    46. În anexa nr. 25, nota de subsol ^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "^1) Se trec următoarele menţiuni: «promovat», «nepromovat», «admis», «respins», «neprezentat», «eliminat din concurs», după caz."



    ART. IV
    Anexa nr. 1 la Ordinul viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne, nr. 32/2014 privind organizarea, coordonarea şi controlul activităţilor de inspecţie a muncii, de prevenire a riscurilor profesionale şi de protecţie a lucrătorilor la locul de muncă în Ministerul Afacerilor Interne, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 207 din 24 martie 2014, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La litera A, punctul 5 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "5. În situaţiile prevăzute la pct. 2-4, comunicarea evenimentelor se realizează prin intermediul aplicaţiei informatice Accidente de muncă din reţeaua de intranet a MAI."

    2. La litera A, după punctul 5 se introduc două noi puncte, punctele 6 şi 7, cu următorul cuprins:
    "6. Introducerea în aplicaţia informatică Accidente de muncă din reţeaua de intranet a MAI a datelor privind comunicarea şi înregistrarea evenimentelor se realizează cu respectarea termenelor prevăzute în legislaţia specifică domeniului securităţii şi sănătăţii în muncă. Pentru activităţile care nu au prevăzute termene de realizare, introducerea datelor se efectuează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la înregistrarea în unitate a documentelor care conţin informaţiile necesare.
7. Introducerea datelor în aplicaţia informatică Accidente de muncă din reţeaua de intranet a MAI se realizează de către lucrătorii desemnaţi cu activităţile de prevenire a riscurilor profesionale şi protecţie a lucrătorilor de la nivelul fiecărei structuri. În lipsa acestora, datele se operează de către lucrătorul nominalizat în acest sens prin ordin/dispoziţie scrisă a angajatorului/conducătorului structurii MAI."



    ART. V
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. VI
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    ART. VII
    Prezentul ordin intră în vigoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu următoarele excepţii:
    a) art. 2 lit. a) pct. (ii) din anexa nr. 1, care intră în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin;
    b) art. 2 lit. a) pct. (iii)-(v) şi lit. b) din anexa nr. 1, care intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin.


    ART. VIII
    Pentru posturile pentru care procedura de publicitate privind organizarea concursului de ocupare s-a realizat anterior intrării în vigoare a prezentului ordin, procedura de concurs continuă conform prevederilor în vigoare la data publicării anunţului de concurs.

    ART. IX
    Dispoziţiile privind evaluarea de serviciu a poliţistului, astfel cum au fost modificate prin prezentul ordin, se aplică pentru toate evaluările de serviciu întocmite după data intrării în vigoare a acestuia.



                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu

    Bucureşti, 12 noiembrie 2024.
    Nr. 200.
    ANEXA 1

    ASPECTE PROCEDURALE
    privind accesarea unor servicii din domeniul managementului resurselor umane
    în Ministerul Afacerilor Interne prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI“
    ART. 1
    Obiectul de reglementare
    Prezentele aspecte procedurale privesc modalitatea de accesare a unor servicii din domeniul managementului resurselor umane în Ministerul Afacerilor Interne, denumit în continuare MAI, prin intermediul platformei „Hub de servicii la nivelul MAI“, denumită în continuare HUB.

    ART. 2
    Domeniu de aplicare
    Prezentele aspecte procedurale se aplică:
    a) serviciilor de recrutare şi selecţie, în vederea ocupării unor posturi vacante din unităţile MAI privind:
    (i) concursurile şi examenele organizate pentru ocuparea posturilor de conducere prevăzute a fi ocupate cu poliţişti şi cadre militare;
    (ii) concursurile şi examenele organizate pentru ocuparea posturilor de execuţie prevăzute a fi ocupate cu poliţişti şi cadre militare;
    (iii) concursurile şi examenele organizate pentru ocuparea posturilor prevăzute a fi ocupate cu funcţionari publici;
    (iv) concursurile şi examenele organizate pentru ocuparea posturilor prevăzute a fi ocupate cu personal contractual;
    (v) concursurile şi examenele organizate pentru ocuparea posturilor prevăzute a fi ocupate cu soldaţi şi gradaţi profesionişti;

    b) serviciilor de recrutare şi selecţie a candidaţilor la concursul de admitere la instituţiile de învăţământ care formează personal pentru MAI;
    c) serviciilor pentru furnizarea informaţiilor referitoare la accidentele de muncă suferite de personalul MAI;
    d) serviciilor de recrutare şi selecţie în vederea încadrării prin recrutare din sursă internă a unor posturi de reprezentare externă.


    ART. 3
    Funcţionalităţile HUB-ului
    (1) Funcţionalităţile HUB-ului privesc:
    a) pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. a) pct. (i), (ii), (iv) şi (v), activităţile privind publicitatea concursului, formularea/depunerea cererilor de participare, inclusiv atribuirea numărului de identificare/înregistrare pentru acestea, a declaraţiilor şi angajamentelor specifice, precum şi depunerea şi analiza dosarelor de recrutare şi generarea listei privind îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs şi a procesului-verbal care conţine concluziile verificării îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs;
    b) pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. a) pct. (iii), activităţile privind publicitatea anunţului de organizare a concursului şi a examenului, depunerea/încărcarea formularului de înscriere şi a dosarelor de concurs, atribuirea identificatorului unic al candidatului, precum şi verificarea eligibilităţii candidaţilor şi comunicarea rezultatului;
    c) pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. b), activităţile privind publicitatea concursului de admitere, formularea/depunerea cererilor de participare, inclusiv atribuirea numărului de identificare/înregistrare pentru acestea, a declaraţiilor şi angajamentelor specifice, depunerea şi analiza dosarelor de recrutare, generarea listelor de candidaţi, a formularelor utilizate pe parcursul admiterii, precum şi rapoarte statistice;
    d) pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. c), activităţile privind comunicarea, cercetarea, avizarea şi înregistrarea accidentelor de muncă, precum şi furnizarea informaţiilor referitoare la accidentele de muncă suferite de personalul MAI, necesare efectuării unor analize şi colectării de date statistice;
    e) pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. d), activităţile privind publicitatea procedurii de selecţie.

    (2) Activităţile prevăzute la alin. (1) se realizează, după caz, de:
    a) persoana care accesează serviciile din HUB;
    b) personalul MAI desemnat, potrivit competenţelor stabilite de reglementările specifice în domeniu.


    ART. 4
    Accesarea serviciilor
    (1) Serviciile prevăzute la art. 2 pot fi accesate de persoanele înregistrate în HUB, care au parcurs procedurile de validare a conturilor de utilizator.
    (2) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), nu este necesară înregistrarea în HUB pentru accesarea informaţiilor privind publicitatea concursului/selecţiei postate în HUB.

    ART. 5
    Situaţii speciale
    (1) În cazurile determinate de considerente de natură legislativă, precum şi în situaţia apariţiei unor limitări de natură tehnică privind funcţionalităţile HUB-ului, pentru serviciile prevăzute la art. 2 lit. a) şi b), depunerea cererilor de participare, atribuirea numărului de identificare/înregistrare, precum şi depunerea dosarelor de recrutare în HUB se realizează prin intermediul secretarului comisiei de concurs.
    (2) Considerentele de natură legislativă, precum şi conduita de urmat în situaţiile de limitări de natură tehnică privind funcţionalităţile HUB-ului se menţionează în anunţul de concurs.
    (3) Apariţia unor limitări de natură tehnică privind funcţionalităţile HUB-ului se consemnează de comisia de concurs într-un proces-verbal, pentru care se asigură publicitatea în HUB. Procesul-verbal cuprinde şi decizia comisiei de concurs cu privire la modalitatea de soluţionare a situaţiei intervenite.
    (4) În situaţiile prevăzute la alin. (1), secretarul comisiei de concurs asigură încărcarea în HUB a documentelor depuse de către candidat, precum şi atribuirea numărului de identificare/ înregistrare.
    (5) Limitările de natură tehnică privind funcţionalităţile HUB-ului nu pot viza utilizarea necorespunzătoare a HUB-ului de către candidat.

    ART. 6
    Înregistrarea, validarea înregistrării şi accesarea serviciilor
    În vederea înregistrării, a validării înregistrării şi a accesării serviciilor în HUB, dispoziţiile art. 5-7 şi ale art. 10 din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul afacerilor interne, şi al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 150/21.085/2023 privind procedura de eliberare în formă electronică a certificatelor de cazier judiciar se aplică în mod corespunzător.

    ART. 7
    Accesul în HUB
    Pentru îndeplinirea activităţilor corespunzătoare competenţelor conferite, personalul MAI prevăzut la art. 3 alin. (2) lit. b) accesează HUB-ul în secţiunile special dedicate, prin intermediul conturilor şi/sau al datelor temporare de autentificare, individualizate.


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 19 la Ordinul nr. 140/2016)
    Model formular evaluare de serviciu
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    Unitatea ............................
    Caracterul documentului:
    EVALUARE DE SERVICIU^1
    pentru perioada de la ................ la ................
    Motivul evaluării: anuală [ ] înaintare în gradul următor [ ] altele (precizaţi): .........................
    A. Date de identificare:
    Numele, prenumele tatălui şi prenumele persoanei evaluate: ...................................................., codul numeric: ......................., gradul profesional: ....................., arma/profilul de muncă: ....................., specialitatea: ....................., compartimentul: ....................., denumirea funcţiei şi data numirii: .............................................., studii: .............................................
    .........................................................................................,
    data încadrării în MAI: ................................, data acordării ultimului grad: ................................,
    calificative obţinute în ultimii 4 ani: (a se vedea imaginea asociată)


    B. Rezultatele activităţii desfăşurate

┌───────────────────┬─┬─┬─┬─┬──────────┐
│Criterii şi │ │ │ │ │Constatări│
│indicatori de │1│2│3│4│şi │
│evaluare │ │ │ │ │concluzii^│
│ │ │ │ │ │2 │
├───────────────────┴─┴─┴─┴─┼──────────┤
│a) Modul de îndeplinire a │ │
│sarcinilor, îndatoririlor │ │
│şi responsabilităţilor │ │
│înscrise în fişa postului: │ │
├──┬────────────────┬─┬─┬─┬─┼──────────┤
│1.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│2.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│3.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│4.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│5.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│6.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│7.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│8.│ │ │ │ │ │ │
├──┼────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│ │b) Legalitatea │ │ │ │ │ │
│ │folosirii │ │ │ │ │ │
│9.│competenţelor │ │ │ │ │ │
│ │conferite de │ │ │ │ │ │
│ │funcţie │ │ │ │ │ │
├──┴────────────────┼─┴─┴─┴─┼──────────┤
│Punctaj a) + b) │punctaj│punctaj │
│(50% din evaluarea │mediu =│ponderat =│
│finală) │/= │ │
└───────────────────┴───────┴──────────┘



    C. Capacităţi profesionale

┌──────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬──────────┐
│Criterii şi indicatori de │ │ │ │ │Constatări│
│evaluare │1│2│3│4│şi │
│ │ │ │ │ │concluzii │
├──────────────────────────┴─┴─┴─┴─┼──────────┤
│a) Nivelul cunoştinţelor şi │ │
│deprinderilor specifice, raportat │ │
│la cerinţele postului │ │
├───┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┼──────────┤
│ │cunoştinţe de │ │ │ │ │ │
│ │specialitate şi │ │ │ │ │ │
│1. │deprinderi necesare │ │ │ │ │ │
│ │îndeplinirii │ │ │ │ │ │
│ │atribuţiilor │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│ │pregătire fizică^3 │ │ │ │ │ │
│2. │(nivel: │ │ │ │ │ │
│ │.....................)│ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│3. │trageri cu armamentul │ │ │ │ │ │
│ │din dotare │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────────────┼─┴─┴─┴─┼──────────┤
│Punctaj a) (35% din │punctaj│punctaj │
│evaluarea finală)^5 │mediu =│ponderat =│
│ │/= │ │
├──────────────────────────┼─┬─┬─┬─┼──────────┤
│b) Aptitudini personale şi│ │ │ │ │ │
│respectarea normelor de │ │ │ │ │ │
│etică şi deontologie │ │ │ │ │ │
├───┬──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│4. │rezistenţa la stres │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│5. │echilibru emoţional/ │ │ │ │ │ │
│ │stăpânire de sine │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│6. │capacitate de │ │ │ │ │ │
│ │comunicare │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│7. │spirit de colaborare │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│8. │flexibilitate în │ │ │ │ │ │
│ │gândire │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│9. │iniţiativă în muncă │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│10.│asumarea │ │ │ │ │ │
│ │responsabilităţii │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│11.│loialitate/angajament │ │ │ │ │ │
│ │faţă de instituţie │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│ │respectarea eticii şi │ │ │ │ │ │
│12.│deontologiei │ │ │ │ │ │
│ │profesionale │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│13.│disciplină │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│14.│prestanţă^4 │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────────────┼─┴─┴─┴─┼──────────┤
│Punctaj b) (15% din │punctaj│punctaj │
│evaluarea finală)^5 │mediu =│ponderat =│
│ │/= │ │
├──────────────────────────┴───────┼──────────┤
│c) Aptitudini organizatorice^6/ │ │
│Capacităţi manageriale demonstrate│ │
│în îndeplinirea atribuţiilor^7 │ │
├───┬──────────────────────┬─┬─┬─┬─┼──────────┤
│ │organizarea şi │ │ │ │ │ │
│15.│planificarea │ │ │ │ │ │
│ │activităţilor │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│ │oportunitatea şi │ │ │ │ │ │
│16.│operativitatea │ │ │ │ │ │
│ │deciziilor │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│17.│exercitarea │ │ │ │ │ │
│ │controlului │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│18.│exercitarea │ │ │ │ │ │
│ │autorităţii │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│19.│realizarea unui climat│ │ │ │ │ │
│ │optim de muncă │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│20.│motivarea │ │ │ │ │ │
│ │subordonaţilor │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│21.│capacitate de │ │ │ │ │ │
│ │relaţionare │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│ │receptivitate la │ │ │ │ │ │
│22.│iniţiativele │ │ │ │ │ │
│ │personalului │ │ │ │ │ │
├───┼──────────────────────┼─┼─┼─┼─┼──────────┤
│23.│inovarea activităţii/ │ │ │ │ │ │
│ │adaptare la nou │ │ │ │ │ │
├───┴──────────────────────┼─┴─┴─┴─┼──────────┤
│Punctaj a) +b) + c) (50% │punctaj│punctaj │
│din evaluarea finală) │mediu =│ponderat =│
│ │/= │ │
└──────────────────────────┴───────┴──────────┘



┌──────────────────────────────────────┐
│Punctaj general = │
└──────────────────────────────────────┘



    D. Studii, programe de formare profesională continuă, stagii de documentare absolvite/efectuate în perioada supusă evaluării şi calificativele obţinute:
    ............................................................................................
    ..............................................................................................

    E. Limbi străine şi nivel de cunoaştere:
    ..............................................................................................
    .............................................................................................

    F. Recompense şi sancţiuni disciplinare

┌──────────────────────────────────────┐
│a. recompense acordate, data şi │
│motivul: │
├──────────────────────────────────────┤
│b. sancţiuni disciplinare aplicate, │
│data şi motivul: │
└──────────────────────────────────────┘



    G. Factori care au influenţat performanţa

┌──────────────────────────────────────┐
│a. mutări, reorganizări, modificarea │
│atribuţiilor postului etc.: │
└──────────────────────────────────────┘



┌──────────────────────────────────────┐
│b. starea de sănătate: │
└──────────────────────────────────────┘



    H. Solicitări ale persoanei apreciate privind:
    a. formarea profesională continuă: ....................................................
    ...............................................................................................
    ...............................................................................................
    .............................................................................................

    b. desfăşurarea unor noi categorii de activităţi, mutarea în alt post, compartiment sau unitate:
    ..............................................................................................
    .............................................................................................

    c. altele: .................................................................................
    .............................................................................................
    .............................................................................................


    I. Potenţialul de dezvoltare şi propuneri ale şefului nemijlocit privind evoluţia profesională:
    a. înaintarea în gradul profesional: ....................................................
    .............................................................................................

    b. participarea la programe de formare profesională continuă: ................................
    ..............................................................................................
    .............................................................................................
    ...............................................................................................

    c. desfăşurarea unor noi activităţi, mutarea în alt post, compartiment sau unitate: ...............................
    ..............................................................................................
    ............................................................................................
    ...............................................................................................

    d. altele: ...............................................................................
    ...........................................................................................
    ............................................................................................

    Calificativul general propus de şeful nemijlocit^8:
    ............................................................................

    Şeful nemijlocit: ..............gradul, numele şi prenumele........
    Funcţia, data numirii: ............................................................................
    Semnătura: ...................................... Data evaluării: ............................

    J. Concluzii, recomandări şi decizia şefului ierarhic al şefului nemijlocit^9 privind calificativul general aprobat

┌──────────────────────────────────────┐
│Concluzii şi recomandări │
├──────────────────────────────────────┤
│Calificativul general aprobat: │
└──────────────────────────────────────┘


    Şeful ierarhic al şefului nemijlocit
    Gradul, numele şi prenumele: ...........................................
    Funcţia, data numirii: .........................................................
    Semnătura: .......................................... Data evaluării: ..........................................


    K. Luarea la cunoştinţă a rezultatelor evaluării:
    Semnătura: .......................................... Data: ..............................
    Sunt de acord cu rezultatul evaluării: [ ]
    Nu sunt de acord cu rezultatul evaluării^10: [ ]

    L. Soluţionarea contestaţiei:
    Rezultatul analizei şi propunerile privind soluţionarea contestaţiei

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    Şeful comisiei de soluţionare a contestaţiei
    Gradul, numele şi prenumele: ..........................................
    Semnătura: .......................................... Data: ..........................................
            Luarea la cunoştinţă a rezolvării contestaţiei
    Semnătura: .......................................... Data luării la cunoştinţă: ..........................................

    ^1 Se aplică ofiţerilor de poliţie şi agenţilor de poliţie.
    ^2 Pentru detalierea descrierii modului de îndeplinire a unor indicatori se pot ataşa file-anexă la acest formular.
    ^3 Exclusiv pentru grupele de solicitare fizică „accentuată“ şi „specială“, conform reglementării interne; pentru poliţiştii încadraţi la nivelul de solicitare fizică „normală“ nu se completează.
    ^4 Pentru personalul în uniformă şi pentru cel care lucrează cu publicul.
    ^5 Se calculează pentru personalul cu funcţii de execuţie.
    ^6 Criteriu pentru ataşaţii de afaceri interne sau ofiţerii de legătură. Se evaluează la indicatorii nr. 15, 16, 19, 21 şi 23 de la modulul C.
    ^7 Numai pentru personalul care îndeplineşte atribuţiile funcţiilor prevăzute cu indemnizaţie de comandă.
    ^8 Şeful cu competenţă de întocmire a evaluării de serviciu.
    ^9 Şeful cu competenţă de aprobare a evaluării de serviciu.
    ^10 Procedura de soluţionare a contestaţiei demarează exclusiv în situaţia în care persoana evaluată depune, la secretariatul unităţii din care face parte şeful care a aprobat evaluarea, în termen de 5 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a rezultatului evaluării, o contestaţie motivată cu privire la rezultatele evaluării.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016