Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 20 din 3 februarie 2025  pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, precum şi măsurile necesare pentru siguranţa acestora, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 14/2018     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 20 din 3 februarie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, precum şi măsurile necesare pentru siguranţa acestora, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 14/2018

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 136 din 17 februarie 2025
    În temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, precum şi măsurile necesare pentru siguranţa acestora, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 14/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 212 şi 212 bis din 8 martie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 10 se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    În cazul unor calamităţi naturale, fenomene meteo extreme, evenimente majore ce afectează ordinea şi siguranţa publică sau în scopul protejării vieţii, integrităţii corporale şi sănătăţii persoanelor private de libertate, ale personalului centrului şi ale oricăror alte persoane, şeful structurii prevăzute la art. 234 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii, la propunerea motivată a administraţiei centrului, poate dispune, cu aprobarea inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei Române, suspendarea temporară a activităţii prevăzute la art. 21, fără însă a afecta executarea măsurilor preventive privative de libertate dispuse de organele judiciare din circumscripţia administrativ-teritorială respectivă."

    2. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 36
    (1) La primirea în centru, percheziţia cavităţilor corporale, a plăgilor pansate, protezelor şi atelelor gipsate, cu excepţia cavităţilor bucale, auriculare şi nazale, ale persoanelor private de libertate se realizează de către personalul medico-sanitar al centrului sau, după caz, de către personal medical de specialitate, în situaţii temeinic justificate, la solicitarea scrisă a personalului centrului.
    (2) Procesul-verbal sau documentele medicale întocmite cu ocazia efectuării percheziţiei cavităţilor, plăgilor, protezelor şi atelelor prevăzute la alin. (1) se anexează la procesul-verbal întocmit cu ocazia introducerii în centru, iar concluziile se consemnează în fişa medicală şi Registrul de consultaţii, de către personalul medical al centrului.
    (3) Pe toată perioada deţinerii în centru, percheziţia cavităţilor, plăgilor, protezelor şi atelelor prevăzute la alin. (1) se realizează în condiţiile aceluiaşi alineat ori de câte ori este nevoie, iar procesul-verbal sau documentele medicale întocmite cu această ocazie se anexează la dosarul individual."

    3. La articolul 62 alineatul (3), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) când activitatea centrului este suspendată temporar în condiţiile art. 10 sau 10^1;"

    4. La articolul 68 alineatul (1), litera l) se abrogă.
    5. La articolul 68, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) La nivelul structurii prevăzute la art. 234 alin. (1) din Regulamentul de aplicare a Legii se constituie Registrul de evidenţă a centrelor de reţinere şi arestare preventivă cu activitatea suspendată temporar, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2."

    6. La articolul 69 alineatul (1), după litera j) se introduce o nouă literă, lit. k), cu următorul cuprins:
    "k) Registrul pentru evidenţa mărcilor traumatice."

    7. La articolul 87, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alin. (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în cazul în care exercitarea actului psihologic în spaţiile special amenajate este imposibilă din cauza unor calamităţi naturale, fenomene meteo extreme, evenimente majore ce afectează ordinea şi siguranţa publică sau pentru că în acele spaţii nu poate fi asigurată protejarea vieţii, integrităţii corporale şi sănătăţii persoanelor private de libertate, personalului centrului sau oricăror altor persoane, acesta se poate exercita în spaţii prevăzute cu dispozitive de separare sau prin sistem videoconferinţă, după caz.
(2^2) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia în care psihologul îşi desfăşoară activitatea în afara zonei de responsabilitate a administraţiei centrului, actul psihologic se poate exercita şi prin sistem videoconferinţă."

    8. La articolul 120, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Toate convorbirile telefonice se consemnează în fişa de evidenţă a convorbirilor telefonice şi comunicărilor online a persoanei private de libertate, cu respectarea rubricaţiei, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2."

    9. La articolul 120, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia în care sistemul prin care se acordă dreptul la convorbiri telefonice permite evidenţierea electronică a acestora, fişa de evidenţă a convorbirilor telefonice şi comunicărilor online a persoanei private de libertate se listează şi se certifică prin semnătură, pentru conformitate, de personalul anume desemnat de către şeful centrului."

    10. La articolul 121, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Toate comunicările online se consemnează în fişa de evidenţă a convorbirilor telefonice şi comunicărilor online a persoanei private de libertate, cu respectarea rubricaţiei."

    11. La articolul 136, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Persoana privată de libertate poate beneficia în centru, contra cost, în urma unei cereri scrise, adresate administraţiei centrului de reţinere şi arestare preventivă, de asistenţă medicală din partea unui medic solicitat de aceasta, cu informarea medicului care asigură asistenţa medicală în centrul de reţinere şi arestare preventivă. Rezultatul examenului medical efectuat de către medicul solicitat se consemnează de către acesta în fişa medicală a persoanei private de libertate."

    12. La titlul II, după capitolul VII se introduce un nou capitol, capitolul VII^1 „Abateri şi sancţiuni disciplinare“, cuprinzând articolele 173^1-173^6, cu următorul cuprins:
    "    CAP. VII^1
    Abateri şi sancţiuni disciplinare
    ART. 173^1
    (1) În cazul săvârşirii abaterilor disciplinare prevăzute la art. 100 din Lege, persoanelor private de libertate aflate în centre li se pot aplica sancţiunile disciplinare prevăzute de art. 101 alin. (1) din Lege, de către comisia de disciplină prevăzută la art. 110 alin. (4) din Lege, denumită în continuare Comisia.
    (2) Şeful unităţii în care este organizat şi funcţionează centrul desemnează, în fiecare an, prin dispoziţie, Comisia, formată din unul dintre adjuncţii acestuia, în calitate de preşedinte, cu drept de vot, şeful centrului de reţinere şi arestare preventivă, un ofiţer cu studii juridice, în calitate de membri, şi un secretar.
    (3) Sancţiunile prevăzute la alin. (1) se stabilesc de Comisie în urma parcurgerii procedurii disciplinare, prevăzută la art. 103 din Lege.
    ART. 173^2
    (1) Abaterile disciplinare se constată, din oficiu sau la sesizarea oricărei persoane, de către personalul centrului şi se consemnează într-un raport de incident.
    (2) Raportul de incident prevăzut la alin. (1) se depune în termen de 24 de ore de la data constatării abaterii la şeful de schimb, care îl predă de îndată şefului centrului, şi se înregistrează în registrul de intrare-ieşire a corespondenţei ordinare.
    (3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia în care abaterea disciplinară este săvârşită pe perioada transferului între centre sau la unităţi de penitenciar, raportul de incident este întocmit de şeful escortei şi remis în termenul prevăzut la acelaşi alineat şefului de schimb/şefului de tură din unitatea de destinaţie.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia în care abaterea disciplinară este constatată în zilele de sâmbătă, duminică şi sărbători legale, raportul de incident se depune la şeful de schimb, care îl predă în prima zi lucrătoare şefului centrului.
    (5) După înregistrare, raportul de incident se înaintează de îndată şefului unităţii la nivelul căreia funcţionează centrul.
    ART. 173^3
    (1) Procedura disciplinară se declanşează de către şeful unităţii, care înaintează raportul de incident Comisiei în termen de 24 de ore.
    (2) Şeful unităţii desemnează una sau mai multe persoane din cadrul personalului subordonat de la nivelul unităţii unde funcţionează centrul, altul decât cel care execută serviciul de pază şi supraveghere în cadrul centrului, să efectueze cercetarea prealabilă.
    (3) Persoana/Persoanele desemnată/desemnate aduc la cunoştinţa persoanei private de libertate motivul declanşării procedurii disciplinare şi faptul că acesta poate propune administrarea de probe. Dispoziţiile art. 61 alin. (2) din Lege se aplică în mod corespunzător.
    (4) În termenul prevăzut la art. 103 alin. (4) din Lege, persoana/persoanele desemnată/desemnate prezintă Comisiei rezultatele cercetării prealabile.
    (5) În termen de 10 zile de la primirea rezultatelor cercetării prealabile, Comisia, după ascultarea persoanei private de libertate şi a oricărei alte persoane care are cunoştinţă despre împrejurările în care a fost săvârşită fapta, prin hotărâre scrisă aplică una dintre sancţiunile disciplinare sau, după caz, clasează dosarul de cercetare disciplinară.
    (6) Hotărârea Comisiei se comunică persoanei private de libertate de îndată, sub semnătură, de către secretar, cu menţionarea căii de atac existente şi a termenului de exercitare a acesteia.
    ART. 173^4
    (1) Împotriva hotărârii Comisiei prin care a fost aplicată o sancţiune disciplinară, persoana privată de libertate poate face plângere la judecătorul de supraveghere a privării de libertate, în termen de 3 zile de la comunicare. Dispoziţiile art. 104 din Lege se aplică în mod corespunzător.
    (2) Plângerea formulată de persoana privată de libertate se înregistrează în registrul de evidenţă cereri diverse, prevăzut în anexa nr. 2, şi se înaintează, prin grija administraţiei centrului, judecătorului de supraveghere a privării de libertate de la penitenciarul la care este arondat.
    (3) Încheierea judecătorului de supraveghere a privării de libertate se înregistrează în registrul de intrare-ieşire a corespondenţei ordinare şi se comunică de îndată persoanei private de libertate.
    ART. 173^5
    (1) În cazul în care, pentru motive de siguranţă sau în scopul prevenirii actelor de împiedicare a aflării adevărului ori influenţare a rezultatului cercetării disciplinare, se impune separarea preventivă a persoanei private de libertate, şeful centrului poate dispune această măsură pe timpul cercetărilor.
    (2) În situaţia în care după săvârşirea unei abateri disciplinare se impune transferarea de îndată a persoanei private de libertate într-un alt loc de deţinere, raportul de incident se trimite, împreună cu celelalte documente întocmite, unităţii în care a fost transferată, în vederea continuării procedurii disciplinare.
    ART. 173^6
    (1) Atunci când faţă de persoana privată de libertate a fost aplicată o sancţiune se efectuează menţiunile necesare în documentele de evidenţă. Evidenţa sancţiunilor aplicate persoanelor private de libertate aflate în centre se realizează în format letric şi electronic.
    (2) Evidenţa letrică se realizează prin următoarele documente:
    a) raportul de incident, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    b) Registrul de evidenţă a primirii şi punerii în libertate a persoanelor reţinute sau arestate preventiv, prevăzut în anexa nr. 2;
    c) Fişa de cunoaştere individuală, prevăzută în anexa nr. 2;
    d) Registrul de evidenţă cereri diverse, prevăzut în anexa nr. 2, dacă este cazul.
    (3) Hotărârea Comisiei şi, după caz, încheierea judecătorului de supraveghere a privării de libertate se ataşează dosarului personal al persoanei private de libertate.
    (4) Evidenţa informatizată se realizează prin înregistrarea datelor în modulul specific din aplicaţia informatizată de gestiune a datelor despre persoanele private de libertate. Responsabilitatea utilizării aplicaţiei şi a introducerii datelor în secţiunile specifice, conform domeniului de competenţă, revine personalului stabilit prin dispoziţia şefului centrului."

    13. La articolul 177, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) În aplicarea prevederilor alin. (1) şi (2), în funcţie de evaluarea riscului privind siguranţa centrului, administraţia centrului dispune măsuri corespunzătoare pentru exercitarea temporară a activităţilor specifice regimului de executare a măsurilor preventive privative de libertate de către personal din cadrul altor structuri, ce urmează a fi instruit pentru îndeplinirea misiunilor şi atribuţiilor specifice acestui gen de activităţi."

    14. La articolul 188, după litera f) se introduce o nouă literă, lit. g), cu următorul cuprins:
    "g) să raporteze, în dinamică, utilizând mijloacele de comunicare avute la dispoziţie, orice eveniment sau date de interes operativ, după caz, survenite pe timpul exercitării atribuţiilor de serviciu."

    15. La articolul 190, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Predarea-primirea serviciului de pază şi supraveghere se efectuează de către şefii de schimb, în prezenţa şefului centrului sau a şefilor structurilor prevăzute la art. 5 alin. (6) ori, în lipsa acestora, a ofiţerului de serviciu pe unitate sau a personalului desemnat de şeful unităţii de poliţie."

    16. La articolul 193, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 193
    (1) Şeful centrului, şefii structurilor prevăzute la art. 5 alin. (3) şi (6) ori, în lipsa acestora, şeful de schimb, cu informarea prealabilă a şefului centrului, instituie, atunci când situaţia o impune, consemn special cu privire la paza, supravegherea şi escortarea uneia sau mai multor persoane private de libertate care prezintă risc pentru siguranţa deţinerii. Şeful centrului poate solicita şi intervenţia psihologului pentru intervenţia psihologică, precizând comportamentul, manifestările, stările afective evidente ale persoanei care prezintă risc pentru siguranţa deţinerii.
    ..........................................
    (3) Consemnul special se menţionează într-un proces-verbal şi se ia la cunoştinţă de către personalul aflat în serviciul de pază şi supraveghere, sub semnătură. Menţiuni cu privire la consemnul special se înscriu, succesiv pe toată perioada de valabilitate a acestuia, în procesul-verbal de predare-primire a serviciului de pază şi supraveghere, la rubrica «Dispoziţii, ordine şi consemne primite/instituite».
    (4) Consemnul special poate fi instituit şi de către personalul desemnat de şeful centrului sau ofiţerul de serviciu, cu informarea şefului centrului, dispoziţiile alin. (3) aplicându-se în mod corespunzător."

    17. La articolul 194, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 194
    (1) La internarea persoanei private de libertate într-o unitate sanitară participă şeful centrului. În situaţia prevăzută la art. 236 alin. (10) şi art. 260 alin. (3) din Regulamentul de aplicare a Legii, la instituirea pazei permanente a persoanei private de libertate într-o unitate sanitară participă un ofiţer desemnat de şeful unităţii de poliţie sau administraţiei centrului, după caz."

    18. Articolul 195 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 195
    (1) Supravegherea persoanei private de libertate internate într-o unitate sanitară este realizată de cel puţin doi poliţişti, numărul acestora putând fi mărit în funcţie de persoana şi conduita acesteia sau riscul care îl prezintă pentru siguranţa deţinerii.
    (2) Pe timpul îndeplinirii misiunilor de pază şi supraveghere a persoanelor private de libertate internate în unităţile sanitare, personalul este dotat cu:
    a) armament şi muniţie;
    b) mijloace de imobilizare;
    c) mijloace de comunicare.
    (3) Dispoziţiile art. 197-201 şi art. 203 se aplică în mod corespunzător.
    (4) Personalul care realizează paza şi supravegherea informează periodic cu privire la situaţia operativă şi de îndată, în cazul producerii unor incidente, dispeceratul unităţii de poliţie, administraţiei centrului sau, după caz, al centrului.
    (5) Predarea-primirea serviciului de pază şi supraveghere se realizează la sediul unităţii sanitare în baza unui proces-verbal, întocmit potrivit dispoziţiilor art. 192 alin. (2), care se depune la dosarul individual al persoanei private de libertate la finalizarea misiunii.
    (6) Şeful centrului, şeful unităţii de poliţie sau şeful administraţiei centrului pe raza căreia se află unitatea sanitară ia măsuri pentru realizarea de controale periodice la spitalele din reţeaua sanitară publică cu privire la modul de îndeplinire a activităţilor de pază şi supraveghere."

    19. La articolul 196, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 196
    (1) Pentru unităţile sanitare în care se internează sau sunt prezentate frecvent persoane private de libertate, şefii unităţilor de poliţie, ai administraţiei centrului sau şefii centrelor întreprind demersuri în vederea stabilirii din timp a detaliilor şi a particularităţilor ce trebuie avute în vedere la constituirea şi dimensionarea dispozitivului de pază şi supraveghere."

    20. La articolul 198, alineatele (2) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Indiferent de numărul membrilor escortei, din compunerea acesteia face parte şi conducătorul mijlocului de transport, atunci când este dotat şi planificat corespunzător în registrul prevăzut la art. 68 alin. (1) lit. e), îndeplinind atribuţii specifice personalului din compunerea escortei. Conducătorul mijlocului de transport este evidenţiat în cuprinsul notei de scoatere şi procesului-verbal de instruire a escortei în ambele calităţi.
    ..................................
(4) La constituirea escortei, indiferent de numărul membrilor, şeful centrului sau personalul desemnat stabileşte un şef al escortei care face parte din compunerea escortei, dispoziţiile alin. (2) aplicându-se în mod corespunzător. Personalul din compunerea escortei se subordonează şefului de escortă."

    21. La articolul 198, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) În situaţia în care conducătorul mijlocului de transport execută exclusiv misiunea de deplasare pentru una sau mai multe escorte, acesta nu face parte din compunerea acestora, fiind evidenţiat în cuprinsul notei de scoatere şi procesului-verbal de instruire a escortei doar în această calitate, însă are obligaţia de a interveni şi de a sprijini escorta în situaţia producerii unor evenimente negative."

    22. La articolul 203, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) În situaţia în care escorta este constituită din personal al Ministerului Afacerilor Interne din cadrul altor structuri decât centrele, instruirea se realizează de către şefii nemijlociţi ai acestora, persoanele desemnate de aceştia, ofiţerul care asigură continuitatea conducerii structurii sau ofiţerul de serviciu, după caz, pe bază de proces-verbal.
(3) Persoana care conduce activitatea de instruire potrivit alin. (1) şi (2) întocmeşte procesul-verbal de instruire, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2, verifică actele ce însoţesc persoanele supuse măsurilor privative de libertate, ţinuta poliţiştilor din escortă şi starea de sănătate a acestora, starea armamentului, muniţiei, cătuşelor şi a celorlalte mijloace din dotare şi transmite personalului care execută serviciul de escortare dispoziţiile cu privire la:
    a) compunerea escortei/escortelor;
    b) repartizarea pe destinaţii;
    c) numărul şi categoria persoanelor private de libertate care urmează a fi escortate;
    d) modul, mijloacele şi itinerarele de deplasare la şi de la destinaţie;
    e) programul misiunii."

    23. La articolul 205, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
    "(6) În situaţia modificării itinerarului sau a modului de deplasare, şeful de escortă comunică persoanei care a condus activitatea de instruire sau ofiţerului de serviciu pe unitate, prin intermediul staţiei de emisie-recepţie sau prin orice alt mijloc de comunicare, noul itinerar şi noul mod de deplasare."

    24. La articolul 218, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Asigurarea intimităţii persoanei private de libertate se realizează prin efectuarea controlului corporal separat de celelalte persoane, în spaţii anume amenajate, în condiţiile art. 35, şi prin efectuarea percheziţiei în două etape, astfel încât persoana percheziţionată să nu aibă atât partea superioară a corpului, cât şi cea inferioară dezbrăcate în acelaşi timp."

    25. După articolul 218 se introduc patru noi articole, art. 218^1-218^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 218^1
    Percheziţia corporală amănunţită se execută în următoarea succesiune: controlul corporal, controlul lenjeriei, controlul îmbrăcăminţii, controlul încălţămintei, controlul bagajelor, alimentelor şi celorlalte obiecte aparţinând persoanei private de libertate.
    ART. 218^2
    (1) La controlul corporal se urmăreşte descoperirea de bunuri, obiecte sau substanţe interzise, în părţile ascunse ale corpului sau aplicate pe acesta.
    (2) La verificarea lenjeriei şi îmbrăcăminţii se controlează amănunţit gulerul, coifura, manşetele, peticele aplicate, diferite cusături şi alte locuri care se pretează ascunderii unor bunuri, obiecte sau substanţe interzise.
    (3) Încălţămintea se controlează în interior şi exterior. Cea care prezintă caracteristici suspecte - talpă dublă, toc voluminos şi altele asemenea, cu aprobarea şefului de centru sau, după caz, a şefului de schimb, se poate desface, urmând a fi reparată prin grija administraţiei locului de deţinere sau pe cheltuiala persoanei private de libertate dacă, cu ocazia percheziţiei, se descoperă bunuri, obiecte sau substanţe interzise.
    (4) După controlul lenjeriei, îmbrăcăminţii, încălţămintei, acestea se dau persoanei private de libertate pentru a se echipa şi se execută, în prezenţa acesteia, controlul bagajelor, alimentelor şi altor obiecte permise să fie deţinute de către aceasta.
    ART. 218^3
    (1) Persoana care efectuează percheziţia corporală amănunţită desfăşoară următoarele activităţi:
    a) supraveghează în permanenţă persoana privată de libertate în cauză;
    b) întreabă persoana privată de libertate dacă deţine bunuri, obiecte sau substanţe interzise şi cere prezentarea obiectelor personale;
    c) se dispune la o distanţă suficient de mare pentru a putea contracara o eventuală acţiune vătămătoare din partea celui percheziţionat;
    d) dispune persoanei private de libertate să se dezechipeze până la nivelul taliei, să se întoarcă cu spatele, să depărteze picioarele şi să ridice mâinile paralel cu solul;
    e) efectuează controlul persoanei private de libertate, în următoarea succesiune: păr, urechi, gât, sub braţe, între degetele mâinii, unghii, eventuale cute ale pielii;
    f) solicită persoanei să se întoarcă cu faţa şi continuă prin vizualizarea şi observarea cavităţii bucale, a nărilor, a urechilor, a buricului şi eventualele cute ale pielii;
    g) dacă există indicii că sunt ascunse bunuri, obiecte sau substanţe interzise în cavităţile corporale, plăgile pansate, protezele şi atelele gipsate, cu excepţia cavităţilor bucale, auriculare şi nazale, solicită în scris personalului medico-sanitar al centrului sau, după caz, personalului medical de specialitate, în situaţii temeinic justificate, să efectueze controlul;
    h) după efectuarea controlului corporal până la nivelul taliei, solicită persoanei private de libertate să se echipeze şi dispune dezechiparea şi sub nivelul taliei, acordând atenţie zonei inghinale, între degetele picioarelor şi sub tălpi;
    i) după efectuarea controlului corporal dispune persoanei private de libertate să se echipeze şi îi indică acesteia locul unde să se poziţioneze.
    (2) Cu ocazia controlului bagajelor personale se acordă o atenţie deosebită:
    a) mânerelor, buzunarelor şi eventualelor părţi duble;
    b) deodorantelor solide, la care se ridică partea superioară şi se verifică spaţiul gol al containerului;
    c) tuburilor de pastă de dinţi, cremă de ras etc., care se apasă urmărind să nu existe ascunse diverse bunuri, obiecte sau substanţe interzise;
    d) scrisorilor, care se scot din plicuri, fără a fi citite, pentru a verifica dacă nu sunt ascunse bunuri, obiecte sau substanţe interzise;
    e) cărţilor, revistelor şi ziarelor care se răsfoiesc pentru a verifica dacă nu sunt ascunse bunuri, obiecte sau substanţe interzise;
    f) obiectelor de podoabă şi ochelarilor, care se verifică în scopul depistării unor eventuale modificări constructive cu ajutorul cărora se pot disimula bunuri, obiecte sau substanţe interzise;
    g) celelalte obiecte deţinute se controlează cu atenţie, ţinându-se cont de caracteristicile fiecăruia: se acordă atenţie sporită alimentelor, verificându-se termenul de valabilitate al acestora, aspectul organoleptic, iar în cazul conservelor se urmăreşte ca acestea să nu fie deformate şi se urmăresc semne de modificare constructivă şi modul de aplicare a etichetelor.
    ART. 218^4
    În cazul în care asupra persoanei supuse percheziţiei corporale amănunţite sunt descoperite bunuri, obiecte sau substanţe interzise se încheie un proces-verbal în care se consemnează bunul, obiectul sau substanţa descoperit/ă şi măsurile dispuse."

    26. După articolul 219 se introduc trei noi articole, art. 219^1-219^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 219^1
    Percheziţia corporală sumară începe cu controlul coifurii, iar apoi prin palpare, apăsare sau îndoire, după caz, se controlează gulerul, umerii, mânecile, buzunarele, eventualele petice aplicate şi celelalte locuri unde pot fi ascunse bunuri, obiecte sau substanţe interzise.
    ART. 219^2
    (1) Persoana care efectuează percheziţia corporală sumară desfăşoară următoarele activităţi:
    a) supraveghează în permanenţă persoana privată de libertate în cauză;
    b) întreabă persoana privată de libertate dacă deţine bunuri, obiecte sau substanţe interzise şi cere prezentarea obiectelor personale;
    c) solicită persoanei private de libertate să ridice braţele la nivelul umerilor în plan orizontal, paralel cu solul, şi să ţină picioarele cât mai depărtate unul de celălalt;
    d) efectuează controlul corporal, prin palpare şi observare, în următoarea ordine: capul şi gâtul (se scoate pălăria, căciula, şapca etc.), braţele, de la umăr la încheieturile mâinilor, zona trunchiului şi a bazinului (faţă, spate), membrele inferioare (partea exterioară şi interioară);
    e) se poziţionează astfel încât să nu fie lovit atunci când controlează partea inferioară a corpului.
    (2) În situaţia în care există indicii cu privire la deţinerea de bunuri, obiecte sau substanţe interzise, care pot periclita siguranţa personalului, ori în timpul gestionării incidentelor, percheziţia corporală sumară se poate efectua şi cu persoana percheziţionată aflată în poziţia în genunchi, culcată la sol, cu sau fără mijloacele de imobilizare aplicate, ori cu mâinile în sus, pe cap, la ceafă sau la spate.
    (3) Obiectele descoperite asupra persoanei private de libertate sunt prezentate acesteia.
    (4) În situaţia percheziţionării unui grup de persoane private de libertate de către doi membri ai personalului, acestea sunt dispuse în linie, cu distanţă de aproximativ un metru una faţă de cealaltă. Unul dintre membrii personalului supraveghează grupul, fiind poziţionat într-o parte a acestuia, iar celălalt membru efectuează controlul corporal din cealaltă parte.
    ART. 219^3
    În cazul în care asupra persoanei supuse percheziţiei corporale sumare sunt descoperite bunuri, obiecte sau substanţe interzise se încheie un proces-verbal în care se consemnează bunul, obiectul sau substanţa descoperit/ă şi măsurile dispuse."

    27. La articolul 223, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cuprinsul procesului-verbal prevăzut la alin. (1) se menţionează numărul de înregistrare al planului de acţiune în baza căruia s-a desfăşurat."

    28. La titlul III, titlul capitolului VII se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. VII
    Verificarea activităţilor de pază, supraveghere, escortare şi însoţire
"

    29. Articolul 226 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 226
    (1) Pentru verificarea modului de îndeplinire a misiunilor de pază, supraveghere, escortare şi însoţire, şeful unităţii în care funcţionează centrul, şeful structurii prevăzute la art. 5 alin. (3) sau şeful centrului, după caz, dispune efectuarea de verificări. Verificările pot fi inopinate sau planificate.
    (2) Verificările au ca scop identificarea deficienţelor şi a cauzelor acestora, precum şi diseminarea rezultatelor din activitatea desfăşurată de personalul din subordine."

    30. Articolul 227 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 227
    Persoanelor desemnate pentru executarea verificărilor li se stabilesc obiective în concordanţă cu dispoziţiile prezentului regulament."

    31. După articolul 239 se introduce un nou articol, art. 239^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 239^1
    În scopul eficientizării misiunilor de escortare a persoanelor private de libertate, prin valorificarea resurselor umane şi logistice disponibile la nivel zonal, şeful structurii prevăzute la art. 239 alin. (1) poate dispune comasarea misiunilor de escortare planificate a se desfăşura în circumscripţia mai multor unităţi administrativ-teritoriale, raportat la dinamica şi finalitatea activităţilor judiciare dispuse."

    32. La articolul 244, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 244
    (1) Normele privind amenajarea spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic sunt prevăzute în anexa nr. 1."

    33. La articolul 244, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobate de ministrul sănătăţii, în partea care priveşte dotarea minimă obligatorie a cabinetelor medicale se aplică, în mod corespunzător, după caz, spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic."

    34. După articolul 245 se introduce un nou articol, art. 245^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 245^1
    (1) În cuprinsul prezentului regulament, referirile la «personalul centrelor», respectiv «personalul centrului» se consideră a fi făcute, în mod corespunzător şi după caz, şi la personalul structurii înfiinţate potrivit art. 5 alin. (3).
    (2) Personalul centrelor are obligaţia de a completa integral formularistica prevăzută de legislaţia execuţional penală utilizată în activitatea centrelor. În situaţia în care nu se impune completarea anumitor câmpuri, rubricaţia aferentă se completează cu menţiuni corespunzătoare sau se barează, după caz."

    35. La anexa nr. 1, în partea introductivă, sintagma finală „Anexele nr. 1.A-1.I fac parte integrantă din prezentul ordin.“ se înlocuieşte cu sintagma „Anexele nr. 1.A-1.K fac parte integrantă din prezenta anexă.“
    36. În cuprinsul anexelor, sintagma „Document care conţine date cu caracter personal protejate de prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare!“ se înlocuieşte cu sintagma „Document care conţine date cu caracter personal, protejate de prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE“.
    37. După anexa nr. 1.J se introduce o nouă anexă, anexa nr. 1.K, prevăzută în anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    38. La anexa nr. 2, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Formularele utilizate în activitatea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, al căror model este prevăzut în anexele nr. 2.A-2.AD, sunt:
    - proces-verbal primire în centru;
    – registru de evidenţă a primirii şi punerii în libertate a persoanelor reţinute sau arestate preventiv;
    – registru de evidenţă privind utilizarea mijloacelor de imobilizare;
    – registru de evidenţă a scoaterilor la curtea de plimbare;
    – proces-verbal de percheziţie corporală la primirea în centrul de reţinere şi arestare preventivă;
    – registru de evidenţă a scoaterilor din centru;
    – registru de evidenţă camere de deţinere;
    – registru de evidenţă a proceselor-verbale de percheziţie a camerelor;
    – registru de evidenţiere a proceselor-verbale de predare-primire a serviciului;
    – registru de evidenţă a cererilor de azil;
    – registru de evidenţă a solicitărilor la consultaţii medicale;
    – registru de evidenţă cereri diverse;
    – fişa de evidenţă a convorbirilor telefonice şi comunicărilor online;
    – registru de evidenţă a citărilor telefonice;
    – registru de evidenţă corespondenţă primită;
    – registru de evidenţă audienţe şef centru;
    – registru de consemn general/special şi predare-primire a serviciului de pază şi supraveghere a persoanelor private de libertate internate în spital;
    – registru de evidenţă vizite, pachete şi sume de bani;
    – notă de introducere/scoatere din centru;
    – registru de evidenţă a activităţilor de muncă neremunerată;
    – bon scoatere din centru;
    – informaţii pentru cetăţenii străini aflaţi în centre de reţinere şi arestare preventivă în România;
    – fişă de cunoaştere individuală;
    – fişă de evidenţă conform art. V din Legea nr. 169/2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal;
    – proces-verbal de încarcerare;
    – broşură cu informaţii referitoare la drepturi, obligaţii şi interdicţii, precum şi cu privire la recompensele care pot fi acordate, abateri şi sancţiuni disciplinare care pot fi aplicate conform Legii, inclusiv dispoziţiile art. 228 alin. (2)-(5) din Codul de procedură penală;
    – formular pentru procedura refuzului de hrană;
    – raport de incident;
    – proces-verbal de instruire a escortei;
    – registru de evidenţă a centrelor de reţinere şi arestare preventivă cu activitatea suspendată temporar.
    Anexele nr. 2.A-2.AD fac parte integrantă din prezenta anexă."

    39. La anexa nr. 2.A, în cadrul secţiunii a II-a, după litera b) se introduce o nouă literă, lit. b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) Persoana privată de libertate poate beneficia în centru, contra cost, în urma unei cereri scrise, adresate administraţiei centrului de reţinere şi arestare preventivă, de asistenţă medicală din partea unui medic solicitat de aceasta, cu informarea medicului care asigură asistenţa medicală în centrul de reţinere şi arestare preventivă. Rezultatul examenului medical efectuat de către medicul solicitat se consemnează de către acesta în fişa medicală a persoanei private de libertate."

    40. Anexa nr. 2.I se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    41. Anexa nr. 2.M se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 3 la prezentul ordin.
    42. După anexa nr. 2.AA se introduc trei noi anexe, anexele nr. 2.AB-2.AD, prevăzute în anexele nr. 4-6 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu

    Bucureşti, 3 februarie 2025.
    Nr. 20.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1.K la regulament)
    AMENAJAREA
    spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic din centre
    A. Amenajarea spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic
    1. Cabinet de consultaţii medicale
    2. Sală de tratamente
    3. Spaţiu cu destinaţie de vestiar, spaţiu de depozitare pentru materiale sanitare şi separat pentru produse dezinfectante şi materiale de curăţenie
    4. Ferestre cu gratii
    5. Chiuvetă, racordată la apă curentă, caldă şi rece
    6. Buton panică/alarmă
    7. Aparat de aer condiţionat
    8. Uşi
    9. Grup sanitar personal
    10. Punct de sterilizare (după caz)
    11. Spaţiu prelevări fluide biologice (după caz)

    B. Caracteristicile privind amenajarea spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic
    Spaţiile se amenajează, de regulă, în apropierea punctului de primire sau chiar în incinta acestuia, în funcţie de configuraţie, astfel încât să asigure un microclimat corespunzător şi limitarea zgomotului sub normele admise sau protecţie antifonică eficientă în interiorul acestor spaţii.
    Spaţiile vor avea ferestre cu gratii cu aceleaşi caracteristici ca cele din anexa nr. 1.A, iar în interior se montează un buton de alarmă şi un sistem de comunicaţie bidirecţional, de tip interfon. Alarma şi sistemul de comunicaţie vor avea corespondentul în biroul şefului de schimb şi/sau la uşa de acces, după caz.
    Pavimentele, pereţii şi tavanele vor fi:
    a. lavabile;
    b. rezistente la dezinfectante;
    c. rezistente la decontaminări radioactive, după caz;
    d. rezistente la acţiunea acizilor, în săli de tratament, după caz;
    e. negeneratoare de fibre sau particule care pot rămâne suspendate în aer;
    f. fără asperităţi care să reţină praful.

    Cabinetul de consultaţii şi sala de tratamente vor avea o suprafaţă minimă de 9 mp.

    C. Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobate de ministrul sănătăţii, în partea care priveşte dotarea minimă obligatorie a cabinetelor medicale, se aplică, în mod corespunzător, după caz, spaţiilor destinate asigurării asistenţei medicale, consultaţiei şi efectuării triajului epidemiologic.

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 2.I la regulament)
    MODEL REGISTRU DE EVIDENŢIERE A PROCESELOR-VERBALE DE PREDARE-PRIMIRE A SERVICIULUI
    Nr. ………….. din ……… 20 ……….
    REGISTRUL DE EVIDENŢIERE
    A PROCESELOR-VERBALE DE PREDARE-PRIMIRE A SERVICIULUI
    Volumul _
    Început: …………
    Terminat: ………….
    Nr. file = ……………
    Termen de păstrare ……….
    PROCES-VERBAL

┌──────────────────────────────────────┐
│Anul ……, luna ………, ziua ………….. ora/ │
│……………… │
│…………………………. – şef schimb şi ………………….. │
│– şef schimb, am procedat primul la │
│predarea şi secundul la primirea │
│serviciului de pază şi supraveghere la│
│centrul de reţinere şi arestare │
│preventivă, după cum urmează: │
│Efectivul schimbului care predă │
│serviciul s-a prezentat la timp la │
│program şi a executat serviciul de │
│pază şi supraveghere în intervalul ……/│
│-……./……, astfel: │
├───────────────────┬──────────────────┤
│ │- …………………….. │
│ │postul │
│- …………………….. postul│……………………………….; │
│……………………………….; │- …………………….. │
│- …………………….. postul│postul │
│……………………………….; │……………………………….; │
│- …………………….. postul│- …………………….. │
│……………………………….; │postul │
│- …………………….. postul│……………………………….; │
│……………………………….; │- …………………….. │
│- …………………….. postul│postul │
│……………………………….; │……………………………….; │
│ │- …………………….. │
│ │postul │
│ │……………………………….; │
├───────────────────┴──────────────────┤
│Instruirea personalului la intrarea în│
│serviciu a fost efectuată de către │
│……………………………., iar activitatea de │
│predare-primire a serviciului s-a │
│desfăşurat în intervalul orar …………. . │
│Personalul de pază şi supraveghere a │
│luat la cunoştinţă la intrarea în │
│serviciu de conţinutul fişelor de │
│cunoaştere a persoanelor private de │
│libertate custodiate. │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│În centru sunt încarcerate un număr de│
│……………….. persoane private de │
│libertate, din care: │
├───────────┬───────┬──────────────────┤
│Reţinute: │ │Efectiv prezent = │
│………………. │ │………………. │
│Arestate │Femei: │Total răspândiri =│
│preventiv: │…………… │…………….., conform │
│…………….. │Minori:│registrului de │
│Condamnate:│…………. │evidenţă a │
│………… │ │scoaterilor din │
│ │ │centru │
└───────────┴───────┴──────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│La predarea-primirea serviciului s-a │
│procedat la efectuarea apelului │
│nominal al tuturor persoanelor private│
│de libertate, verificarea │
│dispozitivelor de siguranţă, a │
│integrităţii camerelor de deţinere │
│prin verificarea tavanelor, │
│pardoselii, pereţilor, uşilor, │
│grilajelor şi gratiilor interioare sau│
│exterioare, a sistemelor de închidere,│
│ferestrelor, gratiilor, a grupului │
│sanitar, spaţiului pentru depozitarea │
│alimentelor, a spaţiilor şi │
│încăperilor aflate în zona de │
│responsabilitate în care au acces │
│persoanele private de liberate, fiind │
│constatate următoarele: …………………. │
│………………………………………………………………………………………………..│
└──────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────┐
│Pe timpul executării serviciului de pază şi│
│supraveghere │
├───────────────────────────────────────────┤
│Au fost introduse în centru …………. persoane │
│private de libertate, astfel: │
├────────────────────┬──────────────────────┤
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
└────────────────────┴──────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────┐
│Au fost transferate …………. persoane private │
│de libertate, astfel: │
├────────────────────┬──────────────────────┤
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
└────────────────────┴──────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────────┐
│Au fost puse în libertate …………. persoane │
│private de libertate, astfel: │
├────────────────────┬──────────────────────┤
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
│- │- │
│…………………………………………………;│…………………………………………………..;│
└────────────────────┴──────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│S-au efectuat mutări pe camere în │
│centru, astfel: │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
│- ……………………………….. de la camera ………….. │
│la camera ………………; │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Refuz de hrană: │
│…………………………………………………………… │
│……………………………………………………………………………………. │
│……………………………………………………………………………………. │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Armamentul, muniţia şi celelalte │
│mijloace de imobilizare din dotare │
│…………………….. │
│……………………………………………………………………………………… │
└──────────────────────────────────────┘


┌──────────────────────────────────────┐
│Dispoziţii, ordine şi consemne primite│
│/instituite …………………….. │
│……………………………………………………………………………………… │
├──────────────────────────────────────┤
│Hrana a fost distribuită de ……………………..│
│orele: ……………./……………/……….. │
├──────────────────────────────────────┤
│Pe perioada serviciului s-au/nu s-au │
│constatat probleme: …………………. │
│……………………………………………………………………………………… │
│……………………………………………………………………………………… │
└──────────────────────────────────────┘


┌───────────────────────────────────────┐
│Pentru care am încheiat prezentul │
│proces-verbal. │
├───────────────────┬───────────────────┤
│AM PREDAT │AM PRIMIT │
│…………………….. │………………………… │
└───────────────────┴───────────────────┘

    Document care conţine date cu caracter personal, protejate de prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice in ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

    ANEXA 3

    *) Anexa nr. 3 este reprodusă în facsimil.
    (Anexa nr. 2.M la regulament)
    ROMÂNIA
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    ..............................
    ..............................
    FIŞĂ DE EVIDENŢĂ
    A CONVORBIRILOR TELEFONICE/COMUNICĂRILOR ONLINE

┌──────────────────────────────────────┐
│Numere de telefon/id-uri comunicări │
│online aprobate │
├───┬──────────────┬─────────┬─────────┤
│ │Nr. telefon/ │Nume, │Calitatea│
│ │id-uri │prenume │^1 │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│1. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│2. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│3. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│4. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│5. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│6. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│7. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│8. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│9. │ │ │ │
├───┼──────────────┼─────────┼─────────┤
│10.│ │ │ │
└───┴──────────────┴─────────┴─────────┘

    ^1 Aparţinător, avocat etc.

┌──────────────────────────────────────┐
│Date de identificare persoană privată │
│de libertate: │
├──────────────────────────────────────┤
│Nr. matricol …………………… │
│Nume ……………, prenume ……………, fiul/fiica │
│lui ………… şi al/a ……………., născut (a) la│
│data de ………… în │
│…………., cu domiciliul în …………………………, │
│CNP …………………… │
│Reţinut(ă)/Arestat(ă) preventiv/ │
│Condamnat(ă) pentru săvârşirea │
│infracţiunii de ……………………….. │
│………………………………………………………………… │
│………………………………………………………………… │
└──────────────────────────────────────┘


┌────┬───────────┬─────────────┬────────┬─────────┬──────────┬────────────┬─────────┐
│ │ │Intervalul │ │ │ │Grad, nume, │ │
│ │Data │orar de │Număr │ │Semnătura │prenume al │ │
│Nr. │convorbirii│acordare a │apelat/ │ │de │poliţistului│ │
│crt.│elefonice/ │convorbirilor│persoană│Calitatea│exercitare│care a │Semnătura│
│ │comnicării │telefonice/ │apelată │ │a │acordat │ │
│ │Online │comunicărilor│ │ │dreptului │dreptul │ │
│ │ │Online │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────┼─────────────┼────────┼─────────┼──────────┼────────────┼─────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────────┴─────────────┴────────┴─────────┴──────────┴────────────┴─────────┘

    Document care conţine date cu caracter personal, protejate de prevederile Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice in ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE.

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 2.AB la regulament)

┌─────────────────────┬────────────────┐
│ROMÂNIA │ │
│MINISTERUL AFACERILOR│NESECRET │
│INTERNE │Nr. ………….. din │
│…………………………………… │………………… │
│…………………………………… │ │
└─────────────────────┴────────────────┘

    RAPORT DE INCIDENT^1
    ^1 Se ataşează la dosarul de cercetare a incidentului.

┌──────────────────────────────────────┐
│Date de identificare persoană privată │
│de libertate: │
└──────────────────────────────────────┘


    Numele ............, prenumele ..........., fiul/fiica lui ......... şi al/a ........., născut(ă) la data de ...... în ....., cu domiciliul în ........, CNP ...............
    Reţinut(ă)/Arestat(ă) preventiv/Condamnat(ă) pentru săvârşirea infracţiunii de ..................….
    Anul ........, ziua ........, luna ........., ora ....., locul ............................

┌──────────────────────────────────────┐
│Descrierea faptei^2: │
└──────────────────────────────────────┘


    ^2 În mod descriptiv, se prezintă fapta concis şi obiectiv, fără opinii şi concluzii. Se vor menţiona martori (dacă există).
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    ....................................................................
    Întocmit^3
    ^3 Persoana care a observat în mod direct incidentul/abaterea respectivă.

    Funcţia ......./Gradul ...........
    Numele şi prenumele .......
    L.S. .............

    ANEXA 5

    (Anexa nr. 2.AC la regulament)

┌─────────────────────────────┬────────┐
│ROMÂNIA │ │
│MINISTERUL AFACERILOR INTERNE│NESECRET│
│INSPECTORATUL GENERAL AL │ │
│POLIŢIEI ROMÂNE │ │
└─────────────────────────────┴────────┘

 (a se vedea imaginea asociată)
    Unitate ...............
    Structură ............
    PROCES-VERBAL
    de instruire a escortei
    Anul ..........., luna ............, ziua ............, ora ..................., la sediul ............
    .......(gradul profesional, numele şi prenumele)............ din cadrul …...................................................................................,
    astăzi, data de mai sus, am procedat la instruirea escortei compuse din:

┌────────────┬─────────┬────────────┬─────────┐
│Gradul │Calitatea│Gradul │Calitatea│
│profesional,│în cadrul│profesional,│în cadrul│
│numele şi │escortei^│numele şi │escortei │
│prenumele │1 │prenumele │ │
└────────────┴─────────┴────────────┴─────────┘


    ^1 Şef escortă, membru escortă, conducător auto. Conducătorul auto va fi individualizat în calitate de conducător auto sau conducător auto şi membru al escortei, după caz, fiind instruit corespunzător fiecărei calităţi în cadrul escortei.

┌───────────────────┬┬────────────────┬┐
│1) ………. ││5) ………… ││
├───────────────────┼┼────────────────┼┤
│2) ………. ││6) ………. ││
├───────────────────┼┼────────────────┼┤
│3) ……….. ││7) ………. ││
├───────────────────┼┼────────────────┼┤
│4) …….. ││8) ………… ││
├───────────────────┼┼────────────────┼┤
│ ││ ││
└───────────────────┴┴────────────────┴┘


    cu privire la modalitatea de executare a misiunii, după cum urmează:
    1. Compunerea şi itinerarul escortei:

┌──┬─────────────────┬────────┬────────┐
│ │Numele şi │ │ │
│ │prenumele │ │ │
│ │persoanei private│ │ │
│ │de libertate şi │Membrii │Itinerar│
│ │categoria din │escortei│ │
│ │care face parte │ │ │
│ │(bărbat, femeie, │ │ │
│ │minor) │ │ │
├──┼────────┬────────┼────────┼────────┤
│1.│ │ │1. │ │
│ │ │ │2. │ │
├──┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│2.│ │ │1. │ │
│ │ │ │2. │ │
├──┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│3.│ │ │1. │ │
│ │ │ │2. │ │
├──┼────────┼────────┼────────┼────────┤
│4.│ │ │1. │ │
│ │ │ │2. │ │
└──┴────────┴────────┴────────┴────────┘



    2. Mijloacele de transport cu care se realizează misiunea:

┌──┬────────────┬─────────────┬──────────┬──────────┬─────────┐
│ │ │Număr │Conducător│ │Ora │
│ │Autospeciala│înmatriculare│auto │Destinaţia│începerii│
│ │ │ │ │ │misiunii │
├──┼────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│1.│ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│2.│ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│3.│ │ │ │ │ │
├──┼────────────┼─────────────┼──────────┼──────────┼─────────┤
│4.│ │ │ │ │ │
└──┴────────────┴─────────────┴──────────┴──────────┴─────────┘



    3. Pe timpul executării misiunii membrii escortei au următoarele obligaţii:
    - la luarea în primire a persoanei private de libertate, şeful escortei va proceda la verificarea actelor de însoţire, bagajelor şi valorilor, la identificarea acesteia, se va interesa de starea sa de sănătate şi va da dispoziţie membrilor escortei pentru efectuarea percheziţiei corporale sumare a acesteia;
    – şeful de escortă va consulta fişa de cunoaştere individuală a persoanei private de libertate ce urmează a fi escortată, în vederea cunoaşterii comportamentului acesteia;
    – înainte de îmbarcarea persoanei private de libertate, şeful de escortă controlează mijloacele de transport auto, în scopul verificării gradului de siguranţă şi descoperirii obiectelor interzise, şi stabileşte dispozitivul de pază la locul îmbarcării şi pe timpul deplasării;
    – la urcarea în autospecială persoana privată de libertate va fi introdusă, după caz, în compartimentul special amenajat, încătuşată^2, cu centura de siguranţă prinsă, iar lumina va sta în permanenţă aprinsă;
    ^2 În condiţiile Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor de reţinere şi arestare preventivă, precum şi măsurile necesare pentru siguranţa acestora, aprobat prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 14/2018, cu modificările şi completările ulterioare.

    – în situaţii excepţionale (pentru necesităţi fiziologice ale personalului din escortă sau ale persoanelor private de libertate, dacă conducătorul auto este obosit şi nu mai poate conduce maşina în condiţii de securitate etc.) se va opri numai la sediile organelor de poliţie de pe traseul de deplasare, cu informarea prealabilă a şefului nemijlocit/poliţistului desemnat la comandă/ofiţerului de serviciu pe unitate, după caz;
    – membrii escortei vor supraveghea permanent persoanele private de libertate, pe toată durata misiunii de escortare, manifestând vigilenţă pentru a preveni orice intenţie de fugă de sub escortă, atacarea acesteia sau încercarea de automutilare;
    – în cazul escortării persoanelor private de libertate în scopul efectuării unor reconstituiri, experimente judiciare, percheziţii domiciliare sau alte activităţi operative ce impun prezenţa acestora în teren, escorta adaptează măsurile de pază în funcţie de măsurile dispuse de către organul de urmărire penală;
    – şeful escortei raportează, de îndată, prin orice mijloc de comunicare (staţie radio, Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 etc.) conducerii subunităţii despre apariţia unor evenimente negative (autospeciala se defectează sau este implicată într-un eveniment rutier, comportamentul persoanelor private de libertate pe timpul deplasării şi desfăşurării activităţilor la care au fost prezentate este necorespunzător), precum şi orice eveniment de interes sau impact public (prezenţa media etc.) care ar putea afecta imaginea Poliţiei Române şi se va conforma celor dispuse în contextul dat;
    – la întoarcerea din misiune şeful escortei raportează verbal şefului nemijlocit sau poliţistului desemnat la comandă, iar după orele de program ofiţerului de serviciu pe subunitate despre modul de îndeplinire a misiunii;
    – pe durata desfăşurării misiunii, poliţiştii vor purta uniforma/ţinuta de serviciu şi armamentul, muniţia, cătuşele, precum şi alte mijloace de constrângere şi de protecţie din dotare şi vor raporta prin staţia radio, folosind indicativele cunoscute, orice date de interes operativ.

    4. Pe timpul executării misiunii membrii escortei au următoarele interdicţii:
    - părăsirea escortei. În cazuri justificate, doar dacă nu se pune în pericol siguranţa misiunii, şeful escortei poate aproba părăsirea escortei de către un membru al acesteia, doar după ce în prealabil a raportat şefului nemijlocit acest lucru, pe staţia radio sau prin orice alt mijloc de comunicare;
    – să stea împreună cu persoanele private de libertate în compartimentul special amenajat pentru acestea;
    – să oprească pe traseu în mod nejustificat, să părăsească autospeciala sau să lase persoanele private de libertate fără supraveghere.

    5. Conducătorul/Conducătorii auto a/au fost instruit/instruiţi cu privire la respectarea normelor de circulaţie pe drumurile publice, inclusiv cu privire la obligaţiile ce îi/le revin în cazul conducerii în regim prioritar conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi exploatarea corespunzătoare a autovehiculului şi adoptarea unei conduite circumscrise caracterului misiunii.
    6. Persoanelor private de libertate li se vor aduce la cunoştinţă, de către şeful escortei, următoarele interdicţii:
    - să vorbească între ei sau cu membrii escortei, să deţină obiecte care ar putea fi folosite pentru a ataca escorta, a se automutila, să fumeze, să comunice cu alte persoane;
    – să primească sau să transmită orice fel de obiecte sau înscrisuri.

    Persoanelor private de libertate li se atrage atenţia că dacă vor încerca să fugă sau să atace escorta se vor folosi mijloacele din dotare, inclusiv se va face uz de armă.
    7. Menţiuni suplimentare şi particularităţi pentru desfăşurarea misiunii - persoana care efectuează instruirea escortei va stabili următoarele aspecte:
    Modalitatea şi locul de dispunere a persoanei/persoanelor private de libertate în cadrul autospecialei: .........................................................................................
    Modalitatea de aplicare a cătuşelor pe timpul escortării/deplasării: ................................
    ................................................................

    Modul de efectuare a deplasării (regim normal/de urgenţă): ..............................................
    ..............................................................
    ...............................................................

    Alte menţiuni ...............................................................
    ...............................................................
    ...............................................................

    Şeful escortei poate modifica itinerarul de deplasare sau modul de efectuare a deplasării în cazul apariţiei unor situaţii excepţionale pe parcursul efectuării misiunii de escortare, precum: aglomerări de persoane, stare de calamitate, îmbolnăviri ale personalului escortei sau persoanelor supuse măsurilor privative de libertate şi în caz de forţă majoră, cu informarea prealabilă a şefului nemijlocit.
    Cu ocazia instructajului am verificat actele ce însoţesc persoanele supuse măsurilor privative de libertate, ţinuta poliţiştilor din escortă şi starea de sănătate a acestora, starea armamentului, muniţiei, cătuşelor şi a celorlalte mijloace din dotare, ocazie cu care nu au fost constatate nereguli.
    Pentru care am încheiat prezentul proces-verbal.

┌──────────────────┬───────────────────┐
│Cine a efectuat │Escorta şi │
│instruirea │conducătorul auto │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │1. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │2. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │3. │
├──────────────────┼───────────────────┤
│ │4. │
└──────────────────┴───────────────────┘



    ANEXA 6

    (Anexa nr. 2.AD la regulament)
    Model Registru de evidenţă a centrelor de reţinere şi arestare preventivă cu activitatea suspendată temporar
    Nr. ...... din ..... 20 ......
    REGISTRU DE EVIDENŢĂ
    a centrelor de reţinere şi arestare preventivă cu activitatea suspendată temporar
    Început: ......
    Terminat: .......
    Nr. file = .........
    Termen de păstrare .........

┌────┬──────────┬──────────┬───────────┬───────────┬───────────┬──────────┐
│ │Centru de │ │Data │Motivul │ │ │
│Nr. │reţinere │Documentul│suspendării│suspendării│Data │ │
│crt.│şi │prin care │temporare a│temporare a│reluării │Observaţii│
│ │arestare │s-a dispus│activităţii│activităţii│activităţii│ │
│ │preventivă│ │ │centrului │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼──────────┼───────────┼───────────┼───────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴──────────┴───────────┴───────────┴───────────┴──────────┘



    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016