Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere prevederile: - Hotărârii Guvernului nr. 933/2022 privind aprobarea Strategiei naţionale de cercetare, inovare şi specializare inteligentă 2022-2027; – Hotărârii Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, cu modificările şi completările ulterioare; – Hotărârii Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“; – Ordonanţei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare; – Ordinului ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“; – Referatului de aprobare nr. 499 din 28.06.2023 privind aprobarea modelului de contract pentru servicii de evaluare şi a baremului de cheltuieli pentru activitatea de evaluare a cererilor de finanţare depuse în cadrul competiţiei de acordare a burselor de cercetare prin Programul „Henri Coandă“ din Planul naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare 2022-2027, în temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 371/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul cercetării, inovării şi digitalizării emite prezentul ordin. ART. I Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 195 din 8 martie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La anexa nr. 1, articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 7 (1) Durata unei burse de cercetare acordate prin prezentul program este de maximum 12 luni. (2) Fiecare bursă de cercetare corespunde unui proiect de cercetare sau inovare a cărui durată coincide cu durata bursei solicitate. (3) Fiecare proiect corespunzător bursei de cercetare se evaluează individual pentru acordarea finanţării. (4) Pe parcursul implementării contractului încheiat între autoritatea contractantă şi beneficiar în calitate de contractant, precum şi la finalul perioadei contractuale au loc activităţi de verificare pe baza rapoartelor depuse de beneficiar (organizaţia-gazdă). (5) La finalizarea bursei de cercetare, în baza rapoartelor transmise de către contractor, autoritatea contractantă va efectua evaluarea şi verificarea financiară finală şi va elabora un raport anual de evaluare." 2. La anexa nr. 1, articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins: "ART. 15 (1) Pentru fiecare solicitare admisă la finanţare se încheie un contract de finanţare între MCID şi organizaţia-gazdă. (2) Modelul contractului de finanţare este prevăzut în anexa nr. 1.3, care face parte integrantă din prezentele norme metodologice. (3) Monitorizarea se efectuează de personalul MCID din direcţia de specialitate responsabilă de implementarea PNCDI 2022-2027. În acest scop se va elabora şi implementa o Procedură de monitorizare şi evaluare a Programului «Henri Coandă» pentru bursele de cercetare contractate." 3. La anexa nr. 1, anexa nr. 1.3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. ART. II Direcţiile şi compartimentele de specialitate din cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. ART. III Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării, Bogdan-Gruia Ivan Bucureşti, 30 iunie 2023. Nr. 20.797. ANEXA 1 (Anexa nr. 1.3 la normele metodologice) - Model de Contract de finanţare burse de cercetare prin Programul „Henri Coandă“ - Nr. de înregistrare contractor ............... Nr. de înregistrare MCID ............. CONTRACT MULTIANUAL DE FINANŢARE a burselor de cercetare prin Programul „Henri Coandă“
┌───────────────┬──────────────────────┐
│Nr. ………/………….. │bugetul de stat │
│Finanţare: │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Denumirea │„Henri Coandă“ │
│programului: │Burse de cercetare │
│Subprogram: │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Valoarea │…………… lei │
│contractului: │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Durata │…………… luni │
│contractului: │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Nr. de pagini │ │
│ale │…………… pagini │
│contractului: │ │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Autoritatea │Ministerul Cercetării,│
│contractantă: │Inovării şi │
│ │Digitalizării │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Contractor: │Organizaţia-gazdă │
│ │……………… │
├───────────────┼──────────────────────┤
│Semnături: │ │
│De acord pentru│ │
│contractor │ │
│La ………………. │ │
│Data: ……………. │ │
│Contractor ……….│ │
└───────────────┴──────────────────────┘
Avizat (autoritatea contractantă): a) Director general/Director
┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Nume, │Semnătura: │Data: │
│prenume │………….. │…………….. │
└───────────┴──────────────┴───────────┘
b) Consilier juridic
┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Nume, │Semnătura: │Data: │
│prenume │………….. │…………….. │
└───────────┴──────────────┴───────────┘
c) Responsabil contract
┌───────────┬──────────────┬───────────┐
│Nume, │Semnătura: │Data: │
│prenume │………….. │…………….. │
└───────────┴──────────────┴───────────┘
Între: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru ...................... şi director economic ....................., în calitate de autoritate contractantă, şi ....................................................................... (denumirea completă a organizaţiei-gazdă), cu sediul în ................., cod poştal .................., str. ........................ nr. ....., judeţul (sectorul) ....................., tel. ................., fax ................, cod unic de înregistrare ......................, cod fiscal ................, reprezentat prin rector/director .................... şi director economic (contabil-şef) ....................., în calitate de contractor, s-a încheiat prezentul contract de finanţare, în condiţiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, pe baza Listei finale a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“. I. Definiţii ART. 1 Definiţiile şi interpretarea unor termeni din prezentul contract sunt prevăzute în: Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, Hotărârea Guvernului nr. 1.432/2022 privind aprobarea Programului „Henri Coandă“, Hotărârea Guvernului nr. 134/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activităţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovării, finanţate de la bugetul de stat şi Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“. II. Obiectul contractului ART. 2 Obiectul prezentului contract îl reprezintă finanţarea de către MCID a burselor de cercetare „Henri Coandă“ pentru beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“. III. Durata contractului ART. 3 Contractul intră în vigoare la data semnării şi atribuirii numărului de contract de către MCID. ART. 4 (1) Durata unei burse de cercetare acordate prin prezentul program este de maximum 12 luni. (2) Durata contractului este de ............. luni de la data intrării în vigoare şi se va prelungi prin acte adiţionale, până la îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate de beneficiarii burselor „Henri Coandă“, finanţaţi în baza prezentului contract. (3) Contractul încetează să producă efecte juridice la data la care au fost îndeplinite de către contractor toate obligaţiile de raportare aferente execuţiei proiectului, de returnare a avansurilor nejustificate sau de plată a penalităţilor prevăzute de prezentul contract, şi la care au fost îndeplinite de către autoritatea contractantă toate obligaţiile de plată prevăzute de prezentul contract. IV. Valoarea contractului ART. 5 (1) Valoarea contractului este de ............... lei (aceeaşi cu valoarea înscrisă pe prima pagină a contractului), reprezentând suma totală alocată, de la bugetul de stat, pentru finanţarea bursei de cercetare acordate pentru beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“. (2) În cazul în care bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este mai mic decât valoarea totală însumată a bugetelor solicitate de beneficiarii incluşi în Lista finală a beneficiarilor bursei de cercetare „Henri Coandă“, iar finanţarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanţă cu prevederile legislative, până la încadrarea în bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare. (3) În cazul în care, prin acte normative şi/sau administrative, bugetul alocat anual Programului „Henri Coandă“ pentru burse de cercetare este modificat faţă de nivelul prevăzut la data contractării proiectului, iar finanţarea proiectului nu poate fi asigurată la nivelul prevăzut, valoarea contractului va fi redimensionată în concordanţă cu prevederile legislative. (4) Sumele se asigură de către MCID în lei şi se indexează din oficiu, în fiecare an, cu rata medie anuală a inflaţiei, indicator definitiv, cunoscut la data de 1 ianuarie a fiecărui an în care se face indexarea şi comunicat de Institutul Naţional de Statistică, prin acte adiţionale de angajare a bugetului, în termen de maximum 45 de zile de la repartiţia creditelor bugetare pe programele componente ale Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare. Dacă în urma indexării rezultă un cuantum al drepturilor mai mic se păstrează cuantumul aflat în plată. (5) Sumele se vor derula prin contul de disponibil al organizaţiei-gazdă „Sume de mandat şi în depozit“. ART. 6 (1) În vederea acordării sumelor corespunzătoare bursei de cercetare, contractorul disponibilizează sumele conform solicitării echipei de proiect şi a mentorului. (2) Cheltuielile în cadrul contractului de finanţare vor fi efectuate de contractor în limitele stabilite conform specificaţiilor din anexele nr. 1.3.1 şi 1.3.2 la prezentul contract. V. Adrese pentru comunicări ART. 7 În accepţiunea părţilor contractante, orice notificare/comunicare/raport adresat(ă) de una dintre acestea celeilalte este valabil îndeplinit(ă) dacă va fi transmis(ă) exclusiv la următoarele adrese: a) pentru autoritatea contractantă: MCID, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, Bucureşti Nume şi prenume (responsabil desemnat): ........................, funcţia/direcţia ................., telefon ................, fax .................., e-mail ...................... b) pentru contractor: Nume şi prenume: ..........................., funcţia/departamentul ...................., adresa ...................., telefon ..............., fax .............., e-mail ...................... ART. 8 Comunicările referitoare la cereri, avize, aprobări, acorduri se fac în termenele stabilite prin contract în formă scrisă, pe suport care să permită înregistrarea acestora. ART. 9 Orice document scris trebuie înregistrat atât în momentul transmiterii, cât şi în momentul primirii. ART. 10 Comunicările dintre părţi se pot face şi prin poştă, fax, e-mail sau printr-o altă aplicaţie software pusă la dispoziţie, în prealabil, de MCID, cu condiţia confirmării primirii comunicării. VI. Prezentarea rapoartelor ART. 11 (1) Contractorul trebuie să predea autorităţii contractante documentele de raportare aferente unei etape anuale/justificării avansului şi la finalul proiectului (conform modelelor din anexele nr. 1.3.5 şi 1.3.6) în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la finalizarea etapei, conform anexei nr. 1.3.2, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa, şi cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului. (2) Documentele de raportare pentru etapa anuală/justificare avans şi raportare finală sunt următoarele: a) raportul de activitate, completat conform anexei nr. 1.3.5, în care vor fi prezentate activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“. Vor fi evidenţiate rezultatele şi activităţile concrete pe care aceştia le-au desfăşurat, în acord cu scopul, obiectivele şi activităţile pentru care au primit finanţarea; b) raportul financiar, completat conform anexei nr. 1.3.6, care va cuprinde evidenţa detaliată a cheltuielilor efectuate pentru: - participarea la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională; – activităţile de cercetare realizate de către echipa de proiect beneficiară a bursei de cercetare; – devizul postcalcul, completat conform anexei nr. 1.3.7. c) La finalizarea bursei de cercetare, în baza rapoartelor transmise de către contractor, autoritatea contractantă va efectua evaluarea şi verificarea financiară finale şi va elabora un raport anual de evaluare. VII. Modalităţi de plată ART. 12 Plăţile către contractor se efectuează prin transfer bancar, conform legii, în limita creditelor bugetare deschise, în termenii stabiliţi în contract, conform anexei nr. 1.3.2 - Planificarea plăţilor, după cum urmează: a) avans - în valoare de 90% din valoarea contractului, conform anexei nr. 1.3.3 - Cerere solicitare avans; b) rest de plată - în valoare de 10% din valoarea contractului, până la finalul celor ............. luni de implementare a contractului, conform anexei nr. 1.3.4 - Cerere de plată, dar nu mai târziu de data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa, şi cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului. ART. 13 Autoritatea contractantă efectuează plăţile în contul contractorului: titular: ................................... (denumirea/numele titularului contului), cod fiscal: ................., trezoreria/banca: ................................. (denumirea, inclusiv filiala), numărul de cont (IBAN): ......................, în maximum 10 (zece) zile lucrătoare, în limita creditelor bugetare deschise, prin ordin de plată, pe baza Cererii de solicitare avans sau a Cererii de plată, conform anexelor nr. 1.3.3 şi 1.3.4. a) Sumele reprezentând plăţi în avans şi nejustificate până la data solicitării restului de plată se vor restitui de către contractor în contul din care s-au primit fondurile de la autoritatea contractantă, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data depunerii anexei nr. 1.3.4 - Cerere de plată. Pentru fiecare zi lucrătoare de întârziere, autoritatea contractantă va calcula dobânzi penalizatoare, aplicate la avansul rămas nejustificat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, începând cu ziua imediat următoare a termenului de scadenţă şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv. Nivelul dobânzii penalizatoare se stabileşte anual conform Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare. b) Pe perioada de derulare a Contractului multianual de finanţare, contractorul prezintă documente justificative în funcţie de cheltuielile efectuate până la concurenţa sumei contractate prin prezentul contract. c) Plăţile acordate se utilizează numai pentru efectuarea cheltuielilor aferente realizării activităţilor prevăzute în Cererea de finanţare, anexa nr. 1.3.8 la prezentul contract. d) Termenul-limită până la care se poate solicita restul de plată, pe baza anexei nr. 1.3.4 - Cerere de plată şi a documentelor financiar-contabile justificative, este data de 10 decembrie a anului calendaristic corespunzător anului bugetar în cadrul căruia se finanţează etapa şi cu până la 30 de zile lucrătoare până la încheierea contractului. VIII. Dispoziţii privind cheltuielile ART. 14 (1) Contractorul poartă răspunderea pentru cheltuielile pe care le decontează, sub aspectul legalităţii, atât asupra plafonului aprobat (cuantum cheltuieli conform legii), cât şi asupra destinaţiei cheltuielilor efectuate (participări la competiţii ştiinţifice internaţionale, cheltuieli conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“). (2) Contractorul se poate îndrepta ulterior, cu acţiune în regres, împotriva membrilor echipei de proiect şi a mentorului pentru faptele delictuale şi/sau contractuale produse de aceştia cu privire la executarea finanţării. ART. 15 (1) Contractorul are obligaţia de a utiliza sumele prevăzute în anexa nr. 1.3.1 - Deviz-cadru antecalcul exclusiv pentru realizarea activităţilor prevăzute în contract. Dacă situaţia o impune, pe parcursul derulării contractului se pot face realocări între categoriile de cheltuieli, cu condiţia ca suma realocărilor (suma realocărilor pozitive să fie egală cu suma realocărilor negative) să nu depăşească 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat. În cazul în care realocarea depăşeşte 15% din valoarea totală finanţată de la bugetul de stat, aceasta se va face cu notificare transmisă în prealabil către autoritatea contractantă, spre aprobare. (2) Cheltuielile cu personalul se referă la persoanele care fac parte din echipa care a solicitat bursa de cercetare „Henri Coandă“ şi se determină cu luarea în considerare a timpului de lucru utilizat. (3) Înregistrarea timpului utilizat pentru activităţile realizate de contractor va fi făcută de către membrii echipei de proiect şi va fi certificată la sfârşitul fiecărei luni de către reprezentanţii legali ai contractorului. (4) Cheltuielile cu personalul reprezintă maximum 50% din valoarea bursei şi sunt cuprinse în anexa nr. 1.3.1 - Deviz-cadru antecalcul. Acestea se decontează conform legislaţiei în vigoare. ART. 16 (1) Cheltuielile pentru deplasări, conform prevederilor legale naţionale în vigoare, vor fi efectuate numai pentru realizarea activităţilor prevăzute în prezentul contract de finanţare. (2) Eventualele riscuri asociate participării la competiţiile ştiinţifice internaţionale în cadrul prezentului contract de bursă de cercetare „Henri Coandă“, imposibil de prevăzut (accidentări, îmbolnăviri), vor fi aduse la cunoştinţa autorităţii contractante în cel mai scurt timp (maximum 24 de ore), pe orice cale (telefon, fax, e-mail), pentru a se decide de comun acord asupra modalităţii de rezolvare, implicit asupra costurilor care ar putea rezulta dintr-o asemenea situaţie. În maximum 5 zile calendaristice de la producerea evenimentului mai sus menţionat, contractorul se obligă să transmită prin poştă, în original, documentele justificative necesare motivării costurilor ce ar putea rezulta în consecinţă. În situaţia în care contractorul nu va trimite documentele justificative necesare, autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a nu deconta eventualele costuri ocazionate de eveniment. IX. Drepturi şi obligaţii contractuale ART. 17 Contractorul răspunde pentru realizarea obligaţiilor contractuale şi suportă pagubele cauzate autorităţii contractante, ca urmare a oricăror acţiuni sau omisiuni legate de realizarea contractului şi care îi sunt imputabile. ART. 18 Contractorul răspunde de exactitatea datelor prezentate în documentele justificative de plată şi răspunde exclusiv de orice întârziere a efectuării plăţilor din cauza datelor incorecte şi/sau incomplete trimise autorităţii contractante. ART. 19 Contractorul certifică pe propria răspundere legalitatea şi corectitudinea datelor prezentate în documentele justificative referitoare la plăţi şi decontarea cheltuielilor. ART. 20 Contractorul răspunde de păstrarea documentelor care au stat la baza încheierii şi derulării contractului, precum şi a documentelor justificative în baza cărora a fost solicitată decontarea cheltuielilor din cadrul contractului, pe o perioadă de cel puţin 3 ani de la data încetării raporturilor contractuale. ART. 21 Contractorul are obligaţia să înregistreze rezultatele cercetării-dezvoltării potrivit art. 76 şi 77 din Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi conform Ordinului ministrului educaţiei, cercetării şi inovării nr. 3.845/2009 privind aprobarea modelului pentru Registrul de evidenţă a rezultatelor activităţilor de cercetare-dezvoltare şi a Metodologiei de înregistrare a rezultatelor activităţii de cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare. ART. 22 Contractorul are obligaţia să asigure că orice publicaţie sau orice rezultat apărut şi raportat în urma activităţilor finanţate prin prezentul contract va avea menţionate numele finanţatorului şi numărul contractului de finanţare, după modelul: „Această lucrare a fost susţinută prin Programul «Henri Coandă», finanţat de Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării din România, Contract nr. ...............“, respectiv „This work was supported by a «Henri Coandă» programme granted by the Romanian Ministry of Research, Innovation and Digitalization, contract number .................“. ART. 23 (1) Contractorul are obligaţia să notifice în scris autoritatea contractantă, în termen de 10 zile calendaristice, în următoarele cazuri: a) în cazul în care i se modifică datele de identificare sau de contact; b) în cazul în care i se blochează conturile de către instituţiile abilitate. (2) Notificarea poate avea loc şi prin aplicaţia software dedicată şi pusă în prealabil la dispoziţie de către MCID. ART. 24 Contractorul este obligat să asigure servicii administrative şi logistice corespunzătoare, necesare pentru a efectua finalizarea proiectului. ART. 25 Contractorul este obligat să transmită autorităţii contractante sau să încarce pe platformele electronice indicate de aceasta şi să menţină actualizate datele referitoare la proiect. ART. 26 Contractorul are obligaţia să acorde accesul neîntârziat şi neîngrădit în scopul derulării activităţilor de verificare la faţa locului derulate de către autoritatea contractantă sau alte instituţii abilitate în acest sens. ART. 27 Autoritatea contractantă nu este răspunzătoare pentru prejudiciile suferite de contractor ori de către personalul acestuia în timpul executării contractului. ART. 28 Autoritatea contractantă nu poate fi supusă vreunei revendicări pentru compensare sau reparaţii faţă de aceste prejudicii. ART. 29 Autoritatea contractantă nu poate prelua nicio răspundere juridică referitoare la asigurările de viaţă, sănătate, accidente, călătorie şi altele asemenea, care pot fi necesare contractorului, personalului acestuia sau beneficiarilor de grant în timpul executării contractului. X. Clauza de confidenţialitate şi Codul de conduită ART. 30 (1) Părţile convin că termenele şi clauzele prezentului contract sunt confidenţiale, fiecare dintre părţi obligându-se să nu transmită terţilor documente, date sau informaţii rezultate din derularea acestuia. (2) Părţile se obligă să nu dezvăluie, pe durata concesiunii sau după încetarea contractului de concesiune, pentru niciun motiv şi faţă de nicio persoană, şi nici să utilizeze vreo informaţie confidenţială ori secretă obţinută pe parcursul contractului, în legătură cu cealaltă parte. (3) În înţelesul prezentului contract, informaţii confidenţiale sau secrete includ datele referitoare la activităţile de cercetare-dezvoltare, procesele tehnice, design sau finanţare ori relative la know-how, invenţii sau inovaţii ori la alte aspecte în legătură cu serviciul prestat conform contractului de finanţare. (4) Părţile vor lua măsurile care se impun pentru respectarea de către personalul propriu a prevederilor alin. (1) şi (2). (5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) următoarele documente, date şi informaţii: a) cele pentru a căror dezvăluire s-a primit acordul scris al celeilalte părţi contractante; b) cele care sunt sau ajung la dispoziţia publicului altfel decât prin încălcarea contractului multianual de finanţare prin care se acordă bursa de cercetare; c) cele pe care oricare dintre părţi trebuie să le dezvăluie conform legii; d) cele primite de către oricare dintre părţi din partea terţilor, fără asumare de obligaţii privind păstrarea caracterului confidenţial al acestora; e) cele pe care concedentul este dator a le dezvălui în cadrul îndeplinirii atribuţiilor sale publice şi administrative; f) cele care sunt dezvăluite de către oricare dintre părţi directorilor, funcţionarilor, angajaţilor, subcontractanţilor, agenţilor sau consultanţilor săi, finanţatorilor şi consultanţilor acestora, în măsura necesară pentru ca părţile să ducă la îndeplinire sau să asigure îndeplinirea ori să realizeze oricare dintre drepturile sale rezultând din contractul multianual de finanţare prin care se acordă bursa de cercetare, cu condiţia ca toate aceste persoane să fie ţinute de obligaţii de confidenţialitate similare celor prevăzute de prevederile alin. (1) şi (2) în legătură cu aceste informaţii. (6) În raport cu autoritatea contractantă, contractorul are obligaţia să manifeste bună-credinţă, loialitate, imparţialitate şi discreţia cuvenită şi să respecte regulile şi codul de comportament al profesiunii sale. (7) Contractorul asigură secretul profesional pe durata contractului, precum şi după încetarea acestuia. Contractorul are obligaţia de a nu comunica, în nicio situaţie, altor persoane sau entităţi informaţii confidenţiale aparţinând autorităţii contractante sau obţinute de el în baza relaţiilor cu aceasta, fără consimţământul scris al autorităţii contractante. Contractantul are obligaţia de a nu folosi, în defavoarea autorităţii contractante, informaţiile primite sau rezultatele studiilor, testelor şi cercetărilor efectuate în cursul şi cu scopul realizării contractului. XI. Clauza privind prelucrarea datelor cu caracter personal ART. 31 Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare, privind protecţia datelor cu caracter personal. În acest sens părţile completează anexa nr. 1.3.8. XII. Cesiunea contractului unei terţe părţi ART. 32 Cesiunea contractului sau a unor părţi din acesta este interzisă. XIII. Proprietate industrială şi intelectuală ART. 33 (1) Rezultatele cercetărilor obţinute pe baza derulării contractului aparţin contractorului şi/sau echipei de proiect, conform legislaţiei în vigoare referitoare la titlurile de proprietate industrială şi drepturile de autor. Rezultatele cercetărilor sunt administrate de proprietarii acestora, cu toate drepturile care decurg din calitatea de proprietar. (2) În privinţa drepturilor de proprietate industrială şi intelectuală, exploatare şi diseminare a rezultatelor specifice obiectului contractului se respectă prevederile legale în vigoare. XIV. Suspendarea şi rezilierea contractului ART. 34 Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu respectă clauzele contractuale. ART. 35 Autoritatea contractantă poate rezilia contractul în cazul în care contractorul nu predă autorităţii contractante documentele doveditoare privind respectarea obligaţiilor prevăzute în prezentul contract sau nu îşi îndeplineşte corespunzător obligaţiile contractuale ce îi revin. ART. 36 Autoritatea contractantă poate denunţa unilateral contractul după minimum şase săptămâni calendaristice de la încheiere, utilizând o notificare prealabilă scrisă cu cel puţin 30 de zile înainte. ART. 37 Contractorul poate rezilia contractul cu o notificare prealabilă scrisă cu cel puţin 30 de zile înainte, în cazul în care autoritatea contractantă se sustrage în mod repetat de la obligaţiile sale contractuale. ART. 38 Din momentul rezilierii contractului sau atunci când s-a făcut o notificare privind denunţarea unilaterală a acestuia, contractorul întreprinde de îndată măsurile necesare pentru încheierea executării activităţilor, la termen şi fără întârzieri, în vederea reducerii la minimum a cheltuielilor. ART. 39 Contractorul va fi îndreptăţit la plata corespunzătoare părţii din contract realizate până în acel moment şi a eventualelor costuri privind demobilizarea, precum şi a altor costuri rezonabile ce nu pot fi evitate. ART. 40 Autoritatea contractantă are dreptul de a audita contractorul sau de a sesiza organele competente ale statului în situaţia neexecutării obligaţiilor contractuale ce îi revin contractorului, acesta fiind obligat să accepte auditarea şi/sau controlul efectuate/efectuat(ă). XV. Forţa majoră ART. 41 (1) În sensul prezentului contract multianual, forţa majoră reprezintă orice eveniment imprevizibil şi de neînlăturat, intervenit după încheierea prezentului contract şi care împiedică executarea în tot sau în parte a acestuia. Forţa majoră nu include niciun eveniment generat din neglijenţă sau din acţiunea intenţionată a unei părţi la acest contract. De asemenea, forţa majoră nu include insuficienţa fondurilor sau neefectuarea oricăror plăţi cerute prin prezentul contract. (2) Sunt considerate situaţii de forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: războaie, calamităţi naturale, epidemii, pandemii şi alte evenimente similare. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract multianual, pe toată perioada în care acesta acţionează şi numai dacă a fost notificat corespunzător celeilalte părţi. (3) Partea care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi cazul de forţă majoră în termen de 5 (cinci) zile lucrătoare de la data apariţiei acestuia şi de a dovedi, în termen de cel mult 15 zile (cincisprezece) zile lucrătoare de la data apariţiei, faptul că a fost în imposibilitatea de a efectua operaţiunile relevante în limita perioadelor prevăzute, din cauza unor împrejurări neobişnuite, care nu au depins de voinţa sa. De asemenea, are obligaţia de a comunica data încetării cazului de forţă majoră în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la încetare. (4) Părţile au obligaţia de a lua orice măsuri care le stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor acţiunii forţei majore. (5) Niciuna dintre părţile contractante nu răspunde de neexecutarea la termen şi/sau de executarea în mod necorespunzător - total sau parţial - a oricărei obligaţii care îi revine în baza prezentului contract, când intervine forţa majoră aşa cum este definită de Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 42 Pe durata incapacităţii de a-şi îndeplini serviciile, ca urmare a unui caz de forţă majoră, contractorul are dreptul să i se ramburseze numai acele cheltuieli pe care le-a efectuat în mod rezonabil şi necesar în perioada respectivă, precum şi cheltuieli efectuate pentru reluarea activităţilor după terminarea perioadei de întrerupere. Părţile se vor consulta reciproc cu privire la acceptarea măsurilor corespunzătoare ce urmează a fi luate în aceste circumstanţe. Părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a prezentului contract şi/sau repunerea în situaţia anterioară, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune-interese. ART. 43 Dacă un caz de forţă majoră se produce şi continuă pe o perioadă de 90 de zile calendaristice, atunci fiecare parte este îndreptăţită să dea celeilalte părţi un preaviz de 30 de zile calendaristice, în vederea rezilierii contractului. În consecinţă, părţile sunt exonerate de execuţia ulterioară a contractului. XVI. Litigii ART. 44 Litigiile de orice fel ce decurg din executarea sau neexecutarea prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă în termen de 15 zile calendaristice de la apariţie, iar în caz contrar sunt de competenţa instanţei judecătoreşti de drept comun de pe raza autorităţii contractante. XVII. Limba care guvernează contractul ART. 45 Limba care guvernează contractul este limba română. Contractul poate conţine anexe în limba engleză, în situaţia în care acestea sunt documente depuse la Cererea de finanţare. XVIII. Dispoziţii finale ART. 46 Termenele din prezentul contract se calculează potrivit prevederilor referitoare la calculul termenelor din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. ART. 47 Prezentul contract şi anexele sale pot fi modificate şi/sau completate numai prin acte adiţionale semnate de către ambele părţi sau de către împuterniciţii acestora. ART. 48 Fac parte integrantă din contract următoarele anexe: a) anexa nr. 1.3.1 - Deviz-cadru antecalcul; b) anexa nr. 1.3.2 - Planificarea plăţilor; c) anexa nr. 1.3.3 - Cerere solicitare avans; d) anexa nr. 1.3.4 - Cerere de plată; e) anexa nr. 1.3.5 - Raport de activitate pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală; f) anexa nr. 1.3.6 - Raport financiar pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală; g) anexa nr. 1.3.7 - Deviz postcalcul; h) anexa nr. 1.3.8 - Anexa nr. 1.3.8 la Contractul nr. .........../data .............. Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal; i) anexa nr. 1.3.9 - Cererea de finanţare admisă la finanţare. Prezentul contract s-a încheiat în două exemplare, cu paginile numerotate, având valoare de original, conţinând ............ (număr) file (inclusiv anexele), din care un exemplar pentru autoritatea contractantă şi un exemplar pentru contractor. Contractor, (reprezentant legal) ........................ Data ...................... Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (reprezentant legal) ....................... Data ....................... ANEXA 1.3.1. la contract - Model Deviz-cadru antecalcul - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ............/.............. Contract nr. ........../............ Reprezentant legal organizaţie-gazdă, ..................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Data ................ DEVIZ-CADRU ANTECALCUL
┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │Tipuri de cheltuieli │ │
│ │Conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi │ │
│ │digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor │ │
│ │metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a │ │
│ │tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor │ │
│An │documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării │Total sumă│
│bugetar│burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul │solicitată│
│2023/ │„Henri Coandă“ │spre │
│2024* ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤finanţare │
│ │ │ │ │Cheltuieli│ │ │ │
│ │Cheltuieli│Cheltuieli│Cheltuieli│cu │Cheltuieli│Cheltuieli│ │
│ │cu │de capital│privind │servicii │de │indirecte │ │
│ │personalul│ │stocurile │executate │deplasare │(regie) │ │
│ │ │ │ │de terţi │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate. Mentor, ........................... (numele, prenumele, semnătura) Data ................... Director economic/Contabil-şef, .......................... ............................. ANEXA 1.3.2. la contract - Model Planificarea plăţilor - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ................../.................. Contract nr. ................../.................. Reprezentant legal organizaţie-gazdă, ................................................................................ (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Data .................. PLANIFICAREA PLĂŢILOR
┌────────┬──────────┬──────────────────┐
│An │Valoare │Data de solicitare│
│bugetar │solicitată│a cererii de avans│
│2023/ │(lei) │/plată │
│2024* │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│... │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│... │ │ │
├────────┼──────────┼──────────────────┤
│Total │ │ │
└────────┴──────────┴──────────────────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru certitudinea datelor prezentate mai sus. Mentor, ............................ (numele, prenumele, semnătura) Data .................... Director economic/Contabil-şef, ............................. .............................. ANEXA 1.3.3. la contract - Model Cerere solicitare avans - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ................../.................. Contract nr. ................../.................. Nr. intrare autoritatea contractantă ................../.............. Aprob, Ordonator principal de credite, Ministru, ............................... CERERE SOLICITARE AVANS Către: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării ............................................. (denumirea completă a contractorului), în calitate de contractor şi în conformitate cu prevederile Contractului de finanţare nr. .........../............., solicit acordarea avansului în valoare de ............. (cifre) .............. (litere) lei, reprezentând 90% din ............. lei (valoarea contractului). Contul IBAN ..................., banca/trezorerie ....................., sucursala ................., localitatea ....................., cod fiscal ..................... Reprezentant legal autorizat al organizaţiei-gazdă ............................................. (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Director economic/Contabil-şef .................................. (numele, prenumele, semnătura) Mentor ................................................. (numele, prenumele, semnătura)
┌───────────────────────────┬─────────────────────────┐
│Autoritatea contractantă: │ │
│Avizat │ │
│Propunem acordarea unui │ │
│avans în valoare de │ │
│......................... │ │
│lei. │ │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Director general/Director: │ │
│......................... │la data de │
│Direcţia: │.........................│
│...........................│ │
├───────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Responsabil contract: │la data de │
│......................... │.........................│
├───────────────────────────┼─────────────────────────┤
│Director economic: │la data de │
│......................... │.........................│
├───────────────────────────┴─────────────────────────┤
│S-a efectuat plata în valoare de │
│......................... lei, cu OP nr. │
│.................. din data de │
│......................... │
├───────────────────────────┬─────────────────────────┤
│Responsabil financiar: │la data de │
│......................... │.........................│
└───────────────────────────┴─────────────────────────┘
ANEXA 1.3.4. la contract - Model Cerere de plată - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ................./................. Contract nr. ........./............ Nr. intrare autoritatea contractantă .............../................. Ordonator principal de credite Aprobat Ministru, ....................... CERERE DE PLATĂ Către: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării ............................................ (denumirea completă a contractorului), în calitate de contractor din cadrul Contractului multianual de finanţare nr. .........../.........., solicităm plata sumei de .............. lei (în cifre şi în litere), reprezentând plata a 10% din bugetul contractat. I. Suma solicitată a fi plătită, (CP), s-a determinat astfel: (CP) = (1) – (2): (1) suma cuvenită pentru plata cheltuielilor conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 20.319/2023 privind aprobarea normelor metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul „Henri Coandă“ ......................... lei; (2) sumă prevăzută a fi recuperată din avansul preliminar primit .................. lei. II. Anexăm prezentei cereri de plată următoarele documente: raportul de activitate; raportul financiar; deviz postcalcul. III. Contul IBAN .................., banca/trezoreria ......................, sucursala ......................, cod fiscal ................ Se aprobă. Vizat Reprezentant legal organizaţie-gazdă, ................................................. (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Director economic/Contabil-şef, .................................................. Mentor, .............................................. (numele, prenumele, semnătura)
┌────────────────────────────┬─────────┐
│Autoritatea contractantă: │ │
│Avizat │ │
│Propunem acordarea unui │ │
│avans în valoare de …………. │ │
│lei. │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Director general/Director: │la data │
│…………….. │de …………….│
│Direcţia ……………….. │ │
├────────────────────────────┼─────────┤
│Responsabil contract: │la data │
│…………………. │de …………….│
├────────────────────────────┼─────────┤
│Director economic: …………………….│la data │
│ │de …………….│
├────────────────────────────┴─────────┤
│S-a efectuat plata în valoare de ……… │
│lei, cu OP nr. …………. din data de │
│………….. . │
├────────────────────────────┬─────────┤
│Responsabil financiar: │la data │
│…………….. │de …………….│
└────────────────────────────┴─────────┘
ANEXA 1.3.5. la contract - Model Raport de activitate pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ..................../....................... Nr. intrare autoritatea contractantă .................../...................... Contract nr. ................/................... RAPORT DE ACTIVITATE pentru ......................... privind activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“ în cadrul organizaţiei-gazdă ......................... în anul ......................... 1. Descrierea activităţilor desfăşurate pentru realizarea bunului, serviciului sau aplicaţiei în vederea participării la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională 2. Descrierea participării la competiţia tehnico-ştiinţifică internaţională 3. Îndeplinirea obiectivelor asumate 4. Îndeplinirea indicatorilor asumaţi 5. Rezultate finale ale cercetării 6. Impactul proiectului de cercetare Reprezentant legal al organizaţiei-gazdă, ...................................................................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Data ......................... Mentor, ..................................................... (numele şi prenumele, semnătura) Data ......................... ANEXA 1.3.6. la contract - Model Raport financiar pentru etapa anuală/justificare avans/raportare finală -
┌──────────────┬───────────────────────┐
│Antetul │ │
│solicitantului│Nr. intrare autoritatea│
│Nr. ieşire │contractantă …………./ │
│contractor │………….. │
│…………./………….. │ │
├──────────────┼───────────────────────┤
│Contract nr. │ │
│…………./…………. │ │
└──────────────┴───────────────────────┘
RAPORT FINANCIAR pentru .............. privind activităţile de cercetare desfăşurate de către beneficiarii burselor de cercetare „Henri Coandă“ în cadrul organizaţiei-gazdă .............. în anul .............. Descrierea tipurilor de cheltuieli efectuate, astfel cum sunt organizate şi prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 134/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind stabilirea categoriilor de cheltuieli pentru activităţi de cercetare-dezvoltare şi de stimulare a inovării, finanţate de la bugetul de stat. Reprezentant legal autorizat al organizaţiei-gazdă, .............................................. (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Director economic/Contabil-şef, ................................................. (numele, prenumele, semnătura) Mentor, ............................................... (numele, prenumele, semnătura) ANEXA 1.3.7. la contract - Model Deviz postcalcul - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor .................../.................. Contract nr. ............./................ Reprezentant legal organizaţie-gazdă, .................................................................................... (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Data ............................ DEVIZ POSTCALCUL
┌───────┬─────────────────────────────────────────────────────────────────┬──────────┐
│ │Tipuri de cheltuieli │ │
│ │conform art. 8 din Ordinul ministrului cercetării, inovării şi │ │
│ │digitalizării nr. 20.139/2023 privind aprobarea normelor │ │
│ │metodologice de acordare a finanţării burselor de cercetare, a │ │
│ │tipurilor de cheltuieli eligibile, precum şi a modelelor │ │
│An │documentelor necesare depunerii, contractării şi monitorizării │Total sumă│
│bugetar│burselor de cercetare, respectiv a premiilor prin Programul │solicitată│
│2023/ │„Henri Coandă“ │spre │
│2024* ├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤finanţare │
│ │ │ │ │Cheltuieli│ │ │ │
│ │Cheltuieli│Cheltuieli│Cheltuieli│cu │Cheltuieli│Cheltuieli│ │
│ │cu │de capital│privind │servicii │de │indirecte │ │
│ │personalul│ │stocurile │executate │deplasare │(regie) │ │
│ │ │ │ │de terţi │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│... │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┘
* Se completează conform planificării desfăşurării activităţilor. Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate. Mentor, ................................................ (numele, prenumele, semnătura) Data .................. Director economic/Contabil-şef, ...................................... ...................................... ANEXA 1.3.8. la contract - Model Anexa nr. ......... la Contractul nr. ........../data ............ - Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor ................/................. Anexa nr. ............... la Contractul nr. ............./data ............... Clauze standard privind prelucrarea de date cu caracter personal Prezentul acord se încheie de către şi între: Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, cu sediul în Bucureşti, str. D.I. Mendeleev nr. 21-25, sectorul 1, tel. 021 3183050, fax 021 2126617, cod fiscal 43516588, cont IBAN RO43TREZ23A530200550148X, trezoreria sectorului 1, e-mail: office@mcid.gov.ro, reprezentat prin ministru .........................., în calitate de autoritate contractantă, şi ............................................ (denumirea completă a organizaţiei-gazdă), cu sediul în ......................, cod poştal .................., str. .............................. nr. ........., judeţul (sectorul) ............................, tel. ...................., fax .................., cod unic de înregistrare .............................., cod fiscal ...................., reprezentată prin rector/director .................... şi director economic (contabil-şef) ......................, în calitate de contractor. ART. 1 Părţile se angajează să respecte normele şi obligaţiile impuse de dispoziţiile în vigoare privind protecţia datelor cu caracter personal. ART. 2 În desfăşurarea relaţiilor contractuale dintre părţi intervin şi activităţi care constau în prelucrări de date cu caracter personal, realizate în numele operatorului (beneficiarului); acesta recurge doar la persoane împuternicite care oferă garanţii suficiente pentru punerea în aplicare a unor măsuri tehnice şi organizatorice adecvate. Prelucrarea datelor trebuie să respecte cerinţele prevăzute în Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (denumit în continuare „Regulamentul“ sau „GDPR“). Prin urmare, părţile confirmă respectarea deplină a următoarelor prevederi, inclusiv, dar fără a se limita la: - asigurarea măsurilor necesare respectării drepturilor persoanelor vizate privind ştergerea, corectarea sau transferul informaţiilor personale; – informarea în caz de încălcare a securităţii datelor cu caracter personal a autorităţii naţionale de supraveghere competente, într-un interval de maximum 72 de ore şi, în cazul prestatorului, nu mai târziu de 24 de ore de la momentul în care o astfel de încălcare a ajuns la cunoştinţa acestuia; – îndeplinirea tuturor obligaţiilor privind documentarea necesară conformării cu prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 şi legislaţiei interne în materie. ART. 3 Părţile pot utiliza datele personale ale semnatarilor în limita contractului pe care îl au încheiat, acesta fiind baza legală a prelucrării; orice prelucrare suplimentară sau orice alt scop face obiectul unui acord separat de prelucrare a datelor, încheiat între părţi. De asemenea, perioada de stocare a datelor personale prelucrate prin contract este limitată la perioada corespondentă realizării obiectului principal al contractului. ART. 4 Datele cu caracter personal transmise între părţi nu pot deveni accesibile sau comunicate unor terţe părţi neautorizate sau puse la dispoziţie spre utilizare într-un alt mod. ART. 5 Datele cu caracter personal vor fi prelucrate într-un mod care să asigure securitatea lor adecvată, inclusiv protecţia împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale şi împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale, prin luarea de măsuri tehnice şi organizatorice corespunzătoare. Prin urmare, părţile vor lua toate măsurile necesare în ceea ce priveşte obligaţiile asumate prin această clauză: - vor împiedica persoanele neautorizate să obţină acces la sistemele de colectare a datelor cu care sunt prelucrate sau utilizate datele cu caracter personal; – vor preveni utilizarea fără autorizaţie a sistemelor de prelucrare a datelor; – se vor asigura că persoanele care au dreptul să utilizeze un sistem de prelucrare a datelor au acces numai la datele la care au drept de acces şi că acestea nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în cursul prelucrării, utilizării sau stocării ulterioare; – se vor asigura că datele cu caracter personal nu pot fi citite, copiate, modificate sau eliminate fără autorizaţie în timpul transmiterii electronice sau transportului şi că este posibil să verifice şi să stabilească către care organisme se doreşte să se efectueze transferul datelor cu caracter personal prin mijloace de transmitere a datelor; – se vor asigura că pot verifica şi stabili dacă şi de către cine au fost introduse, modificate sau eliminate datele cu caracter personal în/din sistemele de prelucrare a datelor; – se vor asigura că, în cazul unei acţiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, datele sunt prelucrate strict în conformitate cu prezentul contract încheiat între părţi; – se vor asigura că datele cu caracter personal sunt protejate de distrugere sau pierdere accidentală; – se vor asigura că datele colectate în scopuri diferite vor fi prelucrate separat. Prezentul acord a fost încheiat la ........................ într-un număr de 2 exemplare, astăzi, ..................., data semnării lui. Contractor, (reprezentant legal) Data ................. Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării, (reprezentant legal) ..................... ANEXA 1.3.9. la contract Antetul solicitantului Nr. ieşire contractor .............../............... Contract nr. ............/............... Reprezentant legal organizaţie-gazdă, .............................................................. (funcţia, numele, prenumele, semnătura, amprenta de ştampilă) Data ......................... Ne asumăm răspunderea pentru corectitudinea datelor prezentate. Mentor, ............................................. (numele, prenumele, semnătura) Data ............................. Director economic/Contabil-şef, ................................................ ................................................ CEREREA DE FINANŢARE ADMISĂ LA FINANŢARE
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.