Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2 din 4 ianuarie 2012  pentru publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC), incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.310(88) a Comitetului de Siguranta Maritima din 3 decembrie 2010    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2 din 4 ianuarie 2012 pentru publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC), incheiata la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC.310(88) a Comitetului de Siguranta Maritima din 3 decembrie 2010

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 17 ianuarie 2012

    Având în vedere prevederile art. X paragraful 3 din Convenţia internaţionalã din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC), încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972,
    în temeiul prevederilor art. 2 pct. 18 şi art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se publicã amendamentele la Convenţia internaţionalã din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC), încheiatã la Geneva la 2 decembrie 1972, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.310(88) a Comitetului de Siguranţã Maritimã din 3 decembrie 2010, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul transporturilor
                           şi infrastructurii,
                          Anca Daniela Boagiu

    Bucureşti, 4 ianuarie 2012.
    Nr. 2.


    ANEXĂ

                           REZOLUŢIA MSC.310(88)
                      (adoptatã la 3 decembrie 2010)

    Adoptarea amendamentelor la Convenţia internaţionalã din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC)

    Comitetul de Siguranţã Maritimã,
    amintind art. 28(b) din Convenţia privind crearea Organizaţiei Maritime Internaţionale referitor la funcţiile Comitetului,
    notând art. X din Convenţia internaţionalã din 1972 pentru securitatea containerelor (denumitã în continuare Convenţia) referitor la procedura specialã de amendare a anexelor la Convenţie,
    luând în considerare, la cea de-a 88-a sesiune a sa, amendamentele propuse la Convenţie în conformitate cu procedura stabilitã la paragrafele 1 şi 2 din art. X al Convenţiei:
    1. adoptã amendamentele la anexele la Convenţie, al cãror text este prezentat în anexa la prezenta rezoluţie;
    2. stabileşte, în conformitate cu paragraful 3 al art. X din Convenţie, cã amendamentele menţionate vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2012, cu excepţia cazului în care, înainte de 1 iulie 2011, 5 sau mai multe pãrţi contractante la Convenţie notificã secretarului general obiecţiile lor la amendamente;
    3. solicitã secretarului general, în conformitate cu paragraful 2 al art. X din Convenţie, sã transmitã tuturor pãrţilor contractante la Convenţie copii certificate ale prezentei rezoluţii şi ale textului amendamentelor conţinute în anexã, în vederea acceptãrii lor;
    4. solicitã în plus secretarului general sã informeze toate pãrţile contractante şi toţi membrii Organizaţiei Maritime Internaţionale asupra oricãrei cereri şi comunicãri fãcute în conformitate cu art. X din Convenţie şi asupra datei la care amendamentele intrã în vigoare.


    ANEXĂ
    la Rezoluţia MSC.310(88)

                                 AMENDAMENTE
                  la Convenţia internaţionalã din 1972 pentru
               securitatea containerelor, aşa cum a fost amendatã

    Anexa I
    Reguli pentru încercarea, inspectarea, acceptarea şi întreţinerea containerelor

    Capitolul I
    Reguli comune tuturor sistemelor de acceptare

    Regula 1 - Plãcuţa pentru aprobarea de securitate
    1 La sfârşitul paragrafului 3 se adaugã o nouã frazã, dupã cum urmeazã:
    "În cazul în care valorile de stivuire sau de rezistenţã la deformare sunt mai mici de 192.000 kg, respectiv 150 kN, trebuie considerat cã containerul are capacitate limitatã de stivuire sau de rezistenţã la deformare şi trebuie marcat în mod vizibil, conform cerinţelor standardelor corespunzãtoare*)."
-----------
    *) Se face referire la standardul ISO 6346 Containere pentru transport - Codificare, identificare şi marcare.

    Regula 2 - Întreţinerea şi examinarea
    2 Dupã paragraful 3 existent se adaugã noile paragrafe 4 şi 5, dupã cum urmeazã, iar paragraful 4 existent se renumeroteazã ca paragraful 6:
        "4 Programele aprobate trebuie revizuite cel puţin o datã la 10 ani pentru a verifica dacã mai sunt valabile în continuare. Pentru ca toţi cei implicaţi în inspectarea containerelor şi verificarea respectãrii normelor de siguranţã în timpul exploatãrii sã procedeze în mod uniform, partea contractantã în cauzã trebuie sã se asigure cã urmãtoarele elemente sunt incluse în fiecare program de examinare periodicã prevãzut sau în fiecare program de examinare continuã aprobat:
          .1 metodele, domeniul de aplicare şi criteriile care urmeazã sã fie utilizate în timpul acestor examinãri;
          .2 frecvenţa examinãrilor;
          .3 calificarea personalului însãrcinat cu efectuarea examinãrilor;
          .4 sistemul de pãstrare a înregistrãrilor şi a documentelor, în care se vor indica:
             .1 seria de fabricaţie unicã a containerului prevãzutã de proprietar;
             .2 data la care s-a efectuat examinarea;
             .3 identificarea persoanei competente care a efectuat examinarea;
             .4 numele şi locaţia organizaţiei unde s-a efectuat examinarea;
             .5 rezultatele examinãrii; şi
             .6 în cazul unui program de examinare periodicã (PES), data urmãtoarei examinãri (NED);
          .5 un sistem pentru înregistrarea şi actualizarea numerelor de identificare ale tuturor containerelor incluse în programul corespunzãtor de examinare;
          .6 metodele şi sistemele privind criteriile de întreţinere care vizeazã caracteristicile de proiectare ale anumitor containere;
          .7 prevederile cu privire la întreţinerea containerelor, dacã acestea sunt diferite de prevederile aplicabile containerelor exploatate de proprietarii lor; şi
          .8 condiţii şi proceduri cu privire la containerele adãugate la un program deja aprobat.
        5 Partea contractantã trebuie sã efectueze audituri periodice ale programelor aprobate pentru a asigura conformitatea cu prevederile aprobate de partea contractantã. Partea contractantã trebuie sã retragã orice aprobare în cazul în care condiţiile aprobãrii nu mai corespund."
    3 Dupã paragraful 6 renumerotat se adaugã un nou paragraf 7, dupã cum urmeazã:
        "7 Administraţiile trebuie sã punã la dispoziţia publicului informaţii cu privire la programele de examinare continuã aprobate."

                                 APENDICE

    4 Dupã paragraful 9 existent se adaugã noile paragrafe 10 şi 11, dupã cum urmeazã:
        "10 Rezistenţa la stivuire în cazul eliminãrii unei uşi trebuie indicatã pe plãcuţã numai dacã containerul este aprobat pentru exploatarea cu o uşã eliminatã. Marcarea va indica: MASA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g (... kg... lbs) ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI. Acest marcaj trebuie afişat imediat lângã valoarea de încercare privind rezistenţa la stivuire (vezi linia 5).
        11 Rezistenţa la deformare în cazul eliminãrii unei uşi trebuie indicatã pe plãcuţã numai dacã containerul este aprobat pentru exploatarea cu o uşã eliminatã. Marcarea va indica: SARCINA UTILIZATĂ LA ÎNCERCAREA PRIVIND REZISTENŢA LA DEFORMARE (... kg... lbs) ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI. Acest marcaj trebuie afişat imediat lângã valoarea de încercare privind rezistenţa la deformare (vezi linia 6)."

    Anexa II
    Reguli pentru securitatea constructivã şi încercãri

    Sarcinile de încercare şi procedurile de încercare
    5 Dupã secţiunea 7 existentã se adaugã o nouã secţiune, secţiunea 8, dupã cum urmeazã:
        "8 EXPLOATAREA CU O UŞĂ ELIMINATĂ
        1 Containerele cu o uşã eliminatã au o reducere considerabilã a capacitãţii lor de a rezista la sarcinile privind rezistenţa la deformare şi, posibil, o reducere a rezistenţei la stivuire. Eliminarea unei uşi de la un container în timpul exploatãrii este consideratã a fi o modificare fãcutã la container. Containerele trebuie sã fie aprobate în cazul exploatãrii cu o singurã uşã eliminatã. Aceastã aprobare trebuie sã se bazeze pe rezultatele încercãrilor indicate mai jos.
        2 Containerele care au trecut cu succes încercarea de rezistenţã la stivuire pot fi evaluate în ceea ce priveşte masa admisibilã la stivuire prin suprapunere, care trebuie indicatã pe plãcuţa pentru aprobarea de securitate imediat sub linia 5: MASA ADMISIBILĂ LA STIVUIRE PENTRU 1,8 g (kg şi lbs) ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI.
        3 La containerele care au trecut cu succes încercarea de rezistenţã la deformare, sarcina de încercare privind rezistenţa la deformare trebuie indicatã pe plãcuţa pentru aprobarea de securitate imediat sub linia 6: SARCINA (kg şi lbs) UTILIZATĂ LA ÎNCERCAREA PRIVIND REZISTENŢA LA DEFORMARE ÎN CAZUL ELIMINĂRII UNEI UŞI.



┌───────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┐
│ SARCINI DE ÎNCERCARE ŞI FORŢE APLICATE │ PROCEDURI DE ÎNCERCARE │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Stivuire │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Sarcinã interioarã: │Procedurile de încercare trebuie │
│O sarcinã uniform repartizatã astfel încât │stabilite conform secţiunii 2 │
│masa totalã a containerului şi a sarcinii │STIVUIREA. │
│de probã sã fie egalã cu 1,8 R. │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Forţe exterioare aplicate: │ │
│Astfel încât sã supunã fiecare armãturã din│ │
│cele 4 colţuri la o forţã verticalã │ │
│direcţionatã în jos, care este egalã cu │ │
│0,25 x 1,8 x masa staticã admisibilã la │ │
│stivuire prin suprapunere. │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│ SARCINI DE ÎNCERCARE ŞI FORŢE APLICATE │ PROCEDURI DE ÎNCERCARE │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Rigiditate transversalã │ │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Sarcinã interioarã: │Procedurile de încercare trebuie │
│Niciuna. │stabilite conform secţiunii 4 │
│ │RIGIDITATEA TRANSVERSALĂ. │
├───────────────────────────────────────────┼──────────────────────────────────┤
│Forţe exterioare aplicate: │ │
│Astfel încât sã rigidizeze structurile │ │
│de capãt ale pãrţilor laterale ale │ │
│containerului. Forţele trebuie sã fie egale│ │
│cu acele forţe pentru care a fost proiectat│ │
│containerul." │ │
└───────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────┘



    6 Dupã anexa II existentã se adaugã noua anexã III, dupã cum urmeazã:

    "Anexa III
    Control şi verificare

    1 Introducere
    Art. VI din Convenţie se referã la mãsurile de control care pot fi luate de cãtre pãrţile contractante. Acest control trebuie limitat la verificarea dacã containerul are o plãcuţã valabilã pentru aprobarea de securitate şi un program de examinare continuã aprobat (ACEP) sau un marcaj al urmãtoarei date valabile de examinare (NED), în afarã de cazul în care existã o dovadã pertinentã pentru a considera cã starea tehnicã a containerului poate produce un pericol evident pentru securitate. Aceastã anexã prevede aspectele care permit inspectorilor autorizaţi sã evalueze integritatea elementelor structurale sensibile ale containerelor şi care îi pot ajuta la stabilirea dacã un container prezintã siguranţã pentru a fi transportat în continuare sau dacã acesta trebuie sã fie oprit pânã la luarea mãsurii de remediere. Criteriile indicate trebuie utilizate pentru a se stabili imediat scoaterea din funcţiune şi nu trebuie utilizate drept criterii de reparaţie sau întreţinere în cadrul ACEP sau al unui program de examinare periodicã pe baza Convenţiei internaţionale din 1972 pentru securitatea containerelor (CSC).
    2 Mãsuri de control
    Inspectorii autorizaţi trebuie sã ia în considerare urmãtoarele aspecte:
        .1 Controlul trebuie efectuat la acele containere care produc un risc evident asupra securitãţii;
        .2 Containerele încãrcate care prezintã avarii, cu un grad egal sau superior criteriilor de mai jos, sunt considerate cã pun o persoanã în pericol. Inspectorul autorizat trebuie sã opreascã aceste containere. Totuşi, inspectorul autorizat poate permite deplasarea mai departe a containerului dacã acesta trebuie sã fie transportat pânã la destinaţia finalã fãrã ridicarea din mijlocul sãu curent de transport;
        .3 Containerele goale care prezintã avarii, conform acelora prevãzute mai jos sau altele suplimentare faţã de acestea, sunt considerate cã pun o persoanã în pericol. În mod firesc, containerele goale sunt normal repoziţionate pentru a fi reparate într-un depozit ales de proprietar, cu condiţia ca acestea sã poatã fi deplasate în siguranţã; acest lucru poate implica fie o deplasare internã, fie una internaţionalã. Orice container avariat, care trebuie repoziţionat, trebuie manipulat şi transportat acordându-se atenţie deficienţelor sale structurale;
        .4 Inspectorii autorizaţi trebuie sã notifice proprietarului containerului, locatarului sau depozitarului, dupã caz, ori de câte ori un container este plasat sub control;
        .5 Prevederile din aceastã anexã nu sunt exhaustive pentru toate tipurile de containere sau toate deficienţele ori combinaţiile de deficienţe posibile;
        .6 Avaria unui container poate fi gravã fãrã a produce un pericol evident pentru securitate. Unele avarii, cum ar fi gãurile, pot încãlca cerinţele vamale, dar pot sã nu aibã un impact semnificativ din punct de vedere structural; şi
        .7 Daunele majore pot fi rezultatul unui impact semnificativ cauzat de manevrarea necorespunzãtoare a containerului sau a altor containere ori de deplasarea importantã a încãrcãturii în interiorul containerului. Prin urmare, o atenţie deosebitã trebuie acordatã semnelor de deteriorare recentã datoratã impactului.
    3 Instruirea inspectorilor autorizaţi
    Partea contractantã care efectueazã controlul trebuie sã se asigure cã inspectorii autorizaţi, care sunt însãrcinaţi cu efectuarea acestor evaluãri şi cu luarea de mãsuri de control, primesc instruirea necesarã. Aceastã instruire trebuie sã implice atât instruirea teoreticã, cât şi instruirea practicã.
    4 Elemente structurale sensibile şi definirea deficienţelor structurale grave la fiecare dintre acestea
    4.1 Urmãtoarele elemente structurale sunt sensibile şi trebuie examinate în ceea ce priveşte deficienţele structurale grave:



┌─────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Elementele │ Deficienţele structurale grave │
│structurale sensibile│ │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Longitudinale │Deformare localã la un lonjeron de peste 60 mm sau │
│superioare │separãri, fisuri ori smulgeri din materialul │
│ │lonjeronului pe o lungime mai mare de 45 mm │
│ │NOTĂ: │
│ │În cazul anumitor containere-cisternã, proiectarea │
│ │lonjeroanelor superioare se va face astfel încât acestea│
│ │sã nu constituie un element structural important. │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Longitudinale │Deformare localã de peste 100 mm perpendicularã pe │
│inferioare │lonjeron sau separãri, fisuri ori smulgeri din │
│ │materialul lonjeronului pe o lungime mai mare de 75 mm │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Traverse superioare │Deformare localã de peste 80 mm la o traversã superioarã│
│ │sau fisuri ori smulgeri pe o lungime mai mare de 80 mm │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Traverse inferioare │Deformare localã de peste 100 mm la o traversã │
│ │inferioarã sau fisuri ori smulgeri pe o lungime mai mare│
│ │de 100 mm │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Rigidizãri de colţ │Deformare localã de peste 50 mm la rigidizãrile de colţ │
│ │sau fisuri ori smulgeri pe o lungime mai mare de 50 mm │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Piese de colţ şi │Lipsa pieselor de colţ, toate fisurile sau smulgerile │
│piese intermediare │existente la piese, toate deformãrile pieselor care │
│(echipamente) │împiedicã funcţionarea completã a dispozitivelor de │
│ │fixare sau reglare, toate deformãrile pieselor mai mari │
│ │de 5 mm în raport cu planul lor de origine, toate │
│ │deschiderile cu o lãţime mai mare de 66 mm, toate │
│ │deschiderile cu o lungime mai mare de 127 mm, toate │
│ │reducerile de grosime a tablei care comportã o deschi- │
│ │dere superioarã ce face ca aceastã grosime sã fie │
│ │mai micã de 23 mm sau toate deformãrile de la sudura │
│ │elementelor continue pe o lungime mai mare de 50 mm │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Structura podelei │Lipsa a douã sau mai multe elemente transversale │
│ │adiacente ori desprinderea de lonjeronul inferior. │
│ │20% sau mai mult din numãrul total de elemente │
│ │transversale lipsesc ori sunt desprinse. │
│ │NOTĂ: │
│ │Dacã se permite continuarea transportului, este │
│ │esenţialã blocarea deplasãrii elementelor transversale │
│ │desprinse. │
├─────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────┤
│Armãturi de închidere│Una sau mai multe armãturi de închidere nu funcţioneazã.│
│ │NOTĂ: │
│ │Unele containere sunt proiectate şi aprobate (şi astfel │
│ │înregistrate pe plãcuţa CSC) pentru a opera cu o uşã │
│ │deschisã sau eliminatã. │
└─────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────┘



    4.2 Efectul a douã sau mai multe avarii la acelaşi element structural sensibil, chiar dacã fiecare avarie este mai puţin gravã decât avariile prezentate în tabelul de mai sus, ar putea avea un efect egal ori mai mare decât efectul unei singure avarii menţionate în tabel. În astfel de cazuri, inspectorul autorizat poate reţine containerul şi cere noi instrucţiuni din partea pãrţii contractante.
    4.3 În cazul containerelor-cisternã, fixarea rezervorului de cadrul containerului trebuie de asemenea examinatã în ceea ce priveşte orice deficienţã structuralã gravã uşor vizibilã comparabilã cu acelea prevãzute în tabel. Dacã la vreuna dintre aceste fixãri se constatã vreo deficienţã structuralã gravã, inspectorul controlor trebuie sã opreascã containerul.
    4.4 În cazul containerelor-platformã cu cadre de capãt reglabile, mecanismul de blocare a cadrului de capãt şi a bolţurilor balamalei care pivoteazã în jurul elementelor de capãt ale cadrului sunt sensibile şi trebuie, de asemenea, inspectate pentru a descoperi orice avarie."

                                ----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016