Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2 din 12 ianuarie 2011 privind publicarea Rezolutiei Consiliului Guvernatorilor nr. 86 a Agentiei Multilaterale de Garantare a Investitiilor
EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 84 din 1 februarie 2011
În temeiul <>art. 38 alin. (4) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele, potrivit cãruia prin ordin al ministrului afacerilor externe se fac cunoscute date şi informaţii privind evoluţiile survenite în privinţa tratatelor încheiate de România, precum şi textele tratatelor revizuite, care se publicã, fãrã platã, în Monitorul Oficial al României, Partea I,
în baza <>Legii nr. 43/1992 pentru ratificarea Convenţiei de constituire a Agenţiei Multilaterale de Garantare a Investiţiilor,
în temeiul <>art. 4 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 100/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin.
ARTICOL UNIC
Se dispune publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Rezoluţiei Consiliului Guvernatorilor nr. 86 a Agenţiei Multilaterale de Garantare a Investiţiilor, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Ministrul afacerilor externe,
Teodor Baconschi
Bucureşti, 12 ianuarie 2011.
Nr. 2.
ANEXĂ
AGENŢIA MULTILATERALĂ DE GARANTARE A INVESTIŢIILOR
CONSILIUL GUVERNATORILOR
REZOLUŢIA Nr. 86
Modernizarea mandatului MIGA: Amendamente la Convenţia de constituire a Agenţiei Multilaterale de Garantare a Investiţiilor (MIGA)
În condiţiile în care art. 59 din Convenţia MIGA de constituire a Agenţiei Multilaterale de Garantare a Investiţiilor (Convenţia MIGA) stipuleazã cã "aceastã convenţie şi anexele sale pot fi modificate prin votul a 3/5 din guvernatori, exercitând 4/5 din totalul capacitãţii de vot"; şi
în condiţiile în care art. 60 din Convenţia MIGA stipuleazã cã "Orice propunere de modificare a acestei convenţii, dacã emanã de la un stat membru sau un guvernator ori un director, va fi comunicatã preşedintelui Consiliului de conducere, care va aduce propunerea la cunoştinţa Consiliului de conducere. Dacã modificarea propusã este recomandatã de Consiliul de conducere, ea va fi supusã spre aprobare Consiliului guvernatorilor, în conformitate cu art. 59. Când o modificare a fost aprobatã în regulã de Consiliul guvernatorilor, agenţia va certifica aceasta printr-o comunicare formalã adresatã tuturor membrilor sãi. Modificãrile vor intra în vigoare pentru toţi membrii în 90 de zile dupã data comunicãrii formale, numai dacã Consiliul guvernatorilor nu va specifica o datã diferitã.",
având în vedere cele prezentate,
Consiliul Guvernatorilor decide:
1. Articolul 11 al Convenţiei MIGA se modificã dupã cum urmeazã:
"ARTICOLUL 11
Riscuri acoperite
a) Ţinând cont de prevederile secţiunilor b) şi c) de mai jos, Agenţia poate garanta investiţii eligibile împotriva unei pierderi rezultate ca urmare a unuia sau mai multora dintre urmãtoarele tipuri de risc:
(i) transfer valutar - implementarea oricãror restricţii, imputabilã guvernului-gazdã, asupra transferului, în afara statului-gazdã, a monedei naţionale într-o valutã liber convertibilã sau într-o altã valutã acceptabilã pentru beneficiarul garanţiei, inclusiv un eşec al guvernului-gazdã de a reacţiona într-un interval de timp rezonabil la o solicitare a unui asemenea beneficiar pentru un transfer de acest gen;
(ii) expropriere sau mãsuri similare - orice acţiune legislativã sau administrativã ori omisiune imputabilã guvernului-gazdã şi care are efectul de a priva beneficiarul garanţiei de proprietatea sau controlul asupra investiţiei sale ori de un beneficiu substanţial rezultat din investiţia sa, cu excepţia mãsurilor cu caracter nediscriminatoriu şi cu aplicare generalã pe care autoritãţile guvernamentale le adoptã în mod normal pentru reglarea activitãţii economice în teritoriile sale;
(iii) denunţarea contractului - orice respingere sau denunţare a contractului de cãtre guvernul-gazdã a unui contract cu beneficiarul garanţiei, atunci când: a) beneficiarul garanţiei nu are posibilitatea de a apela la o instanţã de judecatã sau arbitralã pentru a analiza plângerea privind respingerea ori denunţarea contractului; sau b) o decizie a unei asemenea instanţe nu este emisã într-un interval rezonabil de timp, dupã cum va fi prevãzut în contractele de garantare în conformitate cu reglementãrile Agenţiei; sau c) o asemenea decizie nu poate fi pusã în aplicare; şi
(iv) rãzboi sau conflicte civile - orice acţiune militarã sau conflicte civile în orice teritoriu al statului-gazdã asupra cãruia prezenta convenţie va fi aplicabilã conform prevederilor art. 66.
b) În plus, Consiliul de conducere, cu majoritate specialã, poate aproba extinderea acoperirii, în condiţiile prezentului articol, la riscuri necomerciale specifice, altele decât cele menţionate în secţiunea a) de mai sus, dar sub nicio formã nu poate include riscul de devalorizare sau de depreciere monetarã.
c) Nu vor fi acoperite pierderile rezultate din urmãtoarele situaţii:
(i) orice acţiune sau omisiune a guvernului-gazdã care a fost agreatã de beneficiarul garanţiei sau pentru care acesta a fost responsabil; şi
(ii) orice acţiune sau omisiune a guvernului-gazdã sau orice alt eveniment care s-a produs înainte de încheierea contractului de garantare."
2. Articolul 12 al Convenţiei MIGA se modificã dupã cum urmeazã:
"ARTICOLUL 12
Investiţii eligibile
a) Investiţiile eligibile vor include participaţii de capital, inclusiv împrumuturi pe termen mediu şi lung contractate sau garantate de acţionarii societãţii vizate, şi alte forme similare de investiţii directe, care pot fi stabilite de cãtre Consiliul de conducere.
b) Împrumuturi, altele decât cele menţionate în secţiunea a), sunt eligibile pentru a fi acoperite de garanţie (i) dacã sunt contractate pentru finanţarea sau sunt relaţionate în alt fel cu o investiţie ori un proiect specific în care se regãseşte o altã formã de investiţie directã, garantatã sau nu de cãtre Agenţie şi indiferent de momentul în care respectiva investiţie a fost efectuatã, sau (ii) în alte situaţii care pot fi aprobate de cãtre Consiliul de conducere prin majoritate specialã.
c) Consiliul de conducere, prin majoritate specialã, poate încadra drept eligibilã orice altã formã de investiţie pe termen mediu sau lung.
d) Garanţiile se vor limita, în general, la investiţii a cãror implementare începe dupã înregistrarea solicitãrii de garantare de cãtre Agenţie sau dupã primirea de cãtre Agenţie a unei alte dovezi satisfãcãtoare cu privire la intenţia investitorului de a obţine garanţii din partea Agenţiei. Astfel de investiţii pot include:
(i) un transfer de valutã efectuat pentru modernizarea, extinderea sau dezvoltarea unei investiţii existente, caz în care atât investiţia iniţialã, cât şi cea suplimentarã pot fi considerate eligibile spre a fi acoperite de garanţie;
(ii) folosirea veniturilor din investiţii existente, care, în caz contrar, ar putea fi transferate în afara statului-gazdã;
(iii) achiziţia unei investiţii existente de cãtre un investitor eligibil nou;
(iv) investiţii existente, în cadrul cãrora un investitor eligibil încearcã sã implementeze un mix de investiţii existente şi noi;
(v) investiţii existente aflate în proprietatea unui investitor eligibil, la nivelul cãrora are loc o îmbunãtãţire sau o dezvoltare a proiectului care stã la baza acestora sau la care investitorul demonstreazã în alt fel angajamentul sãu pe termen mediu sau lung faţã de proiect, iar Agenţia este convinsã de faptul cã proiectul va continua sã aibã un impact de dezvoltare ridicat în statul-gazdã; şi
(vi) alte investiţii care pot fi aprobate de cãtre Consiliul de conducere prin majoritate specialã.
e) La garantarea unei investiţii, Agenţia va trebui sã se asigure cu privire la:
(i) performanţa economicã a investiţiei şi contribuţia sa la dezvoltarea statului-gazdã;
(ii) respectarea de cãtre investiţie a legislaţiei şi a reglementãrilor legale ale statului-gazdã;
(iii) încadrarea investiţiei în prioritãţile şi obiectivele de dezvoltare declarate ale statului-gazdã; şi
(iv) mediul investiţional din statul-gazdã, inclusiv existenţa unui tratament corect şi echitabil şi protecţia juridicã a investiţiei."
(Adoptat la 30 iulie 2010.)
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: