Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.988 din 31 august 2023 privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.761/2023
EMITENT: Ministerul Sănătăţii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 810 din 8 septembrie 2023
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei personal şi structuri sanitare prin Biroul drepturi salariale nr. A.R. 15.297/2023,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) şi art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.761/2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 464 şi 464 bis din 26 mai 2023, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 61 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 61
Serviciul financiar contabilitate este subordonat managerului şi are, în principal, următoarele atribuţii:
a) asigurarea conducerii evidenţei contabile conform prevederilor legale, asigurarea înregistrării corecte şi la zi, pe bază de documente justificative, a operaţiunilor economico-financiare;
b) asigurarea analizei periodice a execuţiei bugetare şi a conţinutului conturilor, cu elaborarea propunerilor corespunzătoare;
c) exercitarea controlului preventiv, în conformitate cu dispoziţiile legale;
d) întocmirea, circularea şi păstrarea documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate;
e) organizarea şi finalizarea inventarierii periodice a mijloacelor materiale şi elaborarea propunerilor de luare de măsuri/luarea măsurilor dispuse de regularizare a diferenţelor constatate;
f) asigurarea şi urmărirea recuperării debitelor, cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare;
g) organizarea analizei periodice a utilizării bunurilor materiale şi luarea măsurilor necesare împreună cu celelalte structuri din spital, în ceea ce priveşte stocurile disponibile, supranormative, fără mişcare sau cu mişcare lentă sau pentru prevenirea oricăror alte imobilizări de fonduri;
h) participarea la organizarea sistemului informaţional al unităţii, urmărind folosirea cât mai eficientă a datelor contabilităţii;
i) luarea măsurilor necesare pentru asigurarea integrităţii patrimoniului şi pentru recuperarea pagubelor produse;
j) asigurarea măsurilor de păstrare, manipulare şi folosire a formularelor cu regim special;
k) verificarea, numărarea corespunzătoare a numerarului încasat, prin intermediul casieriei, inclusiv întocmirea documentelor de casă;
l) asigurarea efectuării corecte şi în conformitate cu dispoziţiile legale a operaţiunilor de încasare şi plăţi în numerar;
m) asigurarea conducerii evidenţei intrărilor şi ieşirilor de numerar prin casierie, stabilirea soldului de casă, zilnic;
n) efectuarea plăţilor drepturilor băneşti ale salariaţilor şi terţilor;
o) verificarea şi înregistrarea în contabilitate a documentelor care stau la baza operaţiunilor de încasări şi plăţi;
p) asigurarea creditelor necesare, corespunzător comenzilor şi contractelor emise, în limita creditelor aprobate;
q) centralizarea situaţiei sumelor contractate şi realizate, lunar, trimestrial, anual;
r) asigurarea obligaţiei de a stabili necesarul de produse în vederea realizării părţii corespunzătoare a planului anual de achiziţii publice al spitalului;
s) utilizarea obligatorie a sistemului informatic de calcul şi de raportare a indicatorilor de management ai spitalului;
t) întocmirea lucrărilor privind proiectele planurilor bugetului de venituri şi cheltuieli;
u) asigurarea răspunderii referitor la îndeplinirea condiţiilor legale privind angajarea gestionarilor, constituirea garanţiilor şi reţinerea ratelor;
v) întocmirea contractelor de garanţie materială şi a angajamentelor de plată şi analiza lunară a situaţiei acestora, asigurând şi evidenţă analitică;
w) raportarea trimestrială către Serviciul de evaluare şi statistică medicală a cheltuielilor cu medicamente pe secţii în spital;
x) repartizarea cheltuielilor administrativ-gospodăreşti pe secţiile cu paturi ale spitalului în vederea determinării totale a acestora;
y) întocmirea proiectului bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţie, care va fi supus aprobării comitetului director; se asigură că bugetul de venituri şi cheltuieli pe secţie este finalizat, asumat de şeful secţiei/structurii;
z) determinarea atât a indicatorilor cost/zi spitalizare şi repartizarea lor pe secţii, cât şi a indicatorilor privind consumul de medicamente pe secţii, pe bolnav şi zi spitalizare;
aa) asigurarea conducerii evidenţei angajamentelor bugetare în scopul de a furniza informaţii în orice moment şi pentru fiecare subdiviziune a bugetului aprobat pentru exerciţiul bugetar curent, cu privire la creditele bugetare angajate şi cele disponibile, rămase de angajat;
bb) elaborarea procedurilor specifice care reglementează activitatea financiar-contabilă;
cc) elaborarea şi implementarea sistemelor de control intern (proceduri, instrucţiuni etc.) adecvate riscurilor din activităţile financiar-contabile;
dd) se asigură de înregistrarea costurilor cu accidentele rutiere, agresiunile, precum şi de restituirea decontărilor primite de la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti (CASMB) pentru cazurile cu autori identificaţi de organele de cercetare penală şi/sau prin hotărâri judecătoreşti definitive ca fiind autorii faptelor penale prevăzute şi pedepsite de Codul penal, în acord cu dispoziţiile legale;
ee) organizează evidenţa tuturor creanţelor şi urmăreşte realizarea la timp a acestora, cu obligaţia recuperării lor în termenele legale;
ff) organizează evidenţa tuturor obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte, protocoale şi alte acte şi urmăreşte realizarea la timp a acestora;
gg) ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmăreşte recuperarea lor."
2. Articolul 63 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 63
Biroul contabilitate are, în principal, următoarele atribuţii:
a) asigurarea conducerii evidenţei contabile conform prevederilor legale, asigurarea înregistrării corecte şi la zi, pe bază de documente justificative, a operaţiunilor economico-financiare;
b) asigurarea întocmirii circulaţiei şi păstrării documentelor justificative care stau la baza înregistrărilor contabile;
c) asigurarea verificării şi înregistrării în contabilitate a documentelor care stau la baza operaţiunilor de încasări şi plăţi;
d) asigurarea verificării documentelor justificative de cheltuieli, sub aspectul formei, conţinutului şi legalităţii operaţiunilor;
e) asigurarea verificării lunare, anuale sau ori de câte ori situaţia o impune a corectitudinii evidenţei contabile cu evidenţa tehnico-operativă a gestionarilor;
f) întocmirea notelor contabile privind intrările de mijloace fixe şi materiale, pentru consumurile de bunuri materiale, precum şi pentru serviciile şi lucrările efectuate de terţi;
g) întocmirea la timp a situaţiilor financiare trimestriale/anuale împreună cu anexele acestora şi în conformitate cu dispoziţiile legale;
h) urmărirea contractelor încheiate cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti în vederea decontării serviciilor medicale (spitaliceşti, ambulatorii, paraclinice);
i) întocmirea, înregistrarea facturilor pentru serviciile medicale efectuate de spital pentru alte unităţi sanitare, precum şi către alţi clienţi, în conformitate cu contractele încheiate de spital pentru diverse servicii, inclusiv urmărirea încasării lor;
j) întocmirea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului cu anexele corespunzătoare, a listelor de investiţii în conformitate cu prevederile legale şi supunerea acestuia aprobării conducerii, Consiliului de administraţie al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti şi Ministerului Sănătăţii;
k) întocmirea indicatorilor de furnizare a serviciilor medicale, D.R.G., tarif/zi spitalizare şi spitalizare de zi, lunar, trimestrial şi anual la Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
l) întocmirea şi raportarea către instituţiile implicate a situaţiilor «Sume pentru servicii medicale efectuate în structuri de primire urgenţe», «Sume acordate pentru plata cheltuielilor de personal pentru stagiari şi rezidenţi»;
m) întocmirea facturii pentru «Sume pentru servicii medicale efectuate în structuri de primire urgenţe», «Sume acordate pentru plata cheltuielilor de personal pentru stagiari şi rezidenţi»;
n) întocmirea lunară a indicatorilor financiari şi economici pentru Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti şi Direcţia de Sănătate Publică a Municipiului Bucureşti, precum şi Ministerul Sănătăţii privind programele de sănătate, finanţate din fondurile de asigurări sociale şi/sau bugetul de stat;
o) raportarea lunară către Serviciul de evaluare şi statistică medicală a situaţiei «Cheltuieli secţii»;
p) întocmirea lunară a situaţiei «Rezultate finale în ambulatoriul integrat»;
q) înregistrarea cheltuielilor cu salariile şi a altor cheltuieli materiale;
r) calcularea şi recuperarea drepturilor din fondul de asigurări sociale de stat;
s) întocmirea balanţelor de verificare - analitică şi sintetică - lunară;
t) întocmirea diverselor situaţii cerute de forurile superioare;
u) întocmirea raportărilor privind programele de sănătate şi a indicatorilor acestora, încasarea veniturilor proprii şi urmărirea situaţiei mişcării acestora;
v) urmărirea încasării contravalorii facturilor emise;
w) se asigură de înregistrarea costurilor cu accidentele rutiere, agresiunile, precum şi de restituirea decontărilor primite de la CASMB pentru cazurile cu autori identificaţi de organele de cercetare penală şi/sau prin hotărâri judecătoreşti definitive ca fiind autorii faptelor penale prevăzute şi pedepsite de Codul penal, în acord cu dispoziţiile legale;
x) organizează evidenţa tuturor creanţelor şi urmăreşte realizarea la timp a acestora, cu obligaţia recuperării lor, în termenele legale;
y) organizează evidenţa tuturor obligaţiilor cu caracter patrimonial care revin spitalului din contracte, protocoale şi alte înscrisuri şi urmăreşte realizarea la timp a acestora;
z) ia măsuri pentru prevenirea pagubelor şi urmăreşte recuperarea lor."
3. Articolul 68 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 68
Compartimentul juridic este subordonat managerului şi are, în principal, următoarele atribuţii:
a) acordă consultaţii şi redactează cereri cu caracter juridic în toate domeniile dreptului;
b) redactează opinii juridice cu privire la aspecte legale ce privesc activitatea spitalului;
c) redactează proiectele de contracte şi asigură negocierea clauzelor legale contractuale;
d) asigură asistenţă, consultanţă şi reprezentarea juridică la solicitarea managerului;
e) redactează acte juridice, atestă conţinutul şi data actelor încheiate de Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti (S.C.U.B.);
f) avizează şi contrasemnează actele cu caracter juridic;
g) verifică legalitatea actelor cu caracter juridic şi administrativ primite spre avizare;
h) semnează, la solicitarea conducerii, în cadrul reprezentării, documentele cu caracter juridic emise de S.C.U.B.;
i) formulează un raport de neavizare în care va indica neconcordanţa actelor primite spre avizare cu normele legale, în vederea refacerii actului, în condiţiile în care actul juridic supus avizării pentru legalitate nu este conform legii;
j) asigură apărarea drepturilor şi intereselor legitime ale S.C.U.B., în conformitate cu Constituţia şi legile ţării;
k) apără drepturile şi interesele legitime ale S.C.U.B. în raporturile acestuia cu autorităţile publice, instituţiile de orice natură, precum şi cu orice persoană juridică sau fizică, română sau străină;
l) redactează cererile de chemare în judecată, de exercitare a căilor de atac, de modificare, de renunţare la pretenţii şi căi de atac, la solicitarea managerului unităţii;
m) pune concluzii la toate instanţele judecătoreşti de toate gradele, la organele de urmărire penală, precum şi la toate autorităţile administrative cu atribuţii jurisdicţionale, la solicitarea managerului unităţii;
n) se preocupă de obţinerea titlurilor executorii şi sesizează directorul financiar-contabil în vederea luării măsurilor necesare pentru realizarea executării silite a drepturilor de creanţă, iar pentru realizarea altor drepturi sesizează organul de executare silită competent;
o) contribuie prin întreaga activitate la asigurarea respectării legii;
p) întocmeşte constatări şi propune luarea măsurilor necesare în vederea întăririi ordinii şi disciplinei, prevenirii încălcării legilor şi a oricăror alte abateri;
q) asigură suportul legislativ pentru activitatea Consiliului etic al spitalului;
r) participă la efectuarea cercetării disciplinare în cazul săvârşirii unor abateri de către salariaţii unităţii;
s) îndeplineşte orice alte lucrări cu caracter juridic, la solicitarea managerului."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii,
Alexandru Rafila
Bucureşti, 31 august 2023.
Nr. 2.988.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: