Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.902 din 28 aprilie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului culturii şi identităţii naţionale nr. 2.025/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia
EMITENT: Ministerul Culturii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 424 din 17 mai 2023
Având în vedere dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 593/2011 privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Patrimoniului, republicată,
în temeiul prevederilor art. 11 alin. (4) şi ale art. 18 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Culturii, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul culturii emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului culturii şi identităţii naţionale nr. 2.025/2018 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional al Patrimoniului şi a organigramei acestuia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 7 februarie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La anexa nr. 1, articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Pentru exercitarea atribuţiilor care îi revin, Institutul este abilitat să solicite şi să primească, conform prevederilor legale în vigoare, de la instituţii publice şi persoane juridice de drept privat cu activitate în domeniu date şi documente necesare exercitării competenţelor sale.
(2) În vederea exercitării controlului respectării obligaţiilor de plată a timbrului monumentelor istorice, Institutul Naţional al Patrimoniului este abilitat să solicite de la instituţiile publice şi persoanele juridice de drept privat date şi documente necesare exercitării competenţelor sale, fără perceperea de taxe, tarife sau alte comisioane.
(3) Institutul centralizează şi prelucrează datele statistice primare referitoare la activităţile din domeniu.
(4) Institutul colaborează cu instituţii de specialitate din ţară şi din străinătate pentru realizarea unor studii şi cercetări privind evoluţia şi prognoza activităţilor din domeniu, precum şi cu experţi şi specialişti în domeniile incidente şi/sau conexe atribuţiilor principale ale instituţiei, selectaţi pe bază de criterii profesionale, pe bază de contracte civile încheiate potrivit Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau contracte de cesiune a drepturilor de autor încheiate în baza Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
2. La anexa nr. 1 articolul 6 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera f^1), cu următorul cuprins:
"f^1) imobil situat în str. Georges Clemenceau nr. 7, sectorul 1, Bucureşti;"
3. La anexa nr. 1 articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 9
(1) Numărul maxim de posturi ale Institutului este de 144."
4. La anexa nr. 1 articolul 9, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
"(1^1) Structura organizatorică a Institutului este prevăzută în anexa nr. 2 la ordinul de aprobare a prezentului regulament."
5. La anexa nr. 1 articolul 19 alineatul (3), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) documentaţiile tehnico-economice pentru lucrări de investiţii, ai căror indicatori se aprobă de către Institut, potrivit pragurilor valorice stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru valori până la 10 milioane lei, cu acordul prealabil al ordonatorului principal de credite cu privire la necesitatea şi oportunitatea investiţiei;
b) documentaţiile tehnico-economice aferente lucrărilor de consolidare, conservare, restaurare şi punere în valoare a monumentelor istorice prin Programul naţional de restaurare a monumentelor istorice, potrivit pragurilor valorice stabilite prin Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, pentru valori până la 10 milioane lei, cu acordul prealabil al ordonatorului principal de credite cu privire la necesitatea şi oportunitatea investiţiei."
6. La anexa nr. 1, după articolul 25 se introduc cinci noi articole, articolele 25^1-25^5, cu următorul cuprins:
"ART. 25^1
(1) Directorul adjunct este subordonat managerului şi coordonează componenta activităţii Institutului dedicată Planului naţional de redresare şi rezilienţă (PNRR) - Valul renovării, prin următoarele structuri:
a) compartimentul Centrul de formare;
b) compartimentul Centrul-pilot pentru colectarea şi reutilizarea materialelor de construcţie istorice;
c) compartimentul Centrul-pilot pentru serviciile de întreţinere a monumentelor istorice;
d) compartimentul «Laboratorul de testare».
(2) Directorul adjunct are următoarele atribuţii principale:
a) implementarea integrată şi monitorizarea proiectelor finanţate din PNRR, în care Institutul este desemnat beneficiar cu implementarea investiţiei I.4 - Economie circulară şi creşterea eficienţei energetice a clădirilor istorice din cadrul componentei 5 - Valul renovării;
b) gestionarea financiară a proiectelor finanţate din PNRR în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată prin Legea nr. 230/2021, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale legislaţiei naţionale în vigoare, cu respectarea principiului bunei gestiuni financiare, în vederea asigurării unui management eficient al acestora şi expertizei tehnice în domeniu;
c) iniţiază proceduri/metodologii/norme interne privind derularea unitară a procesului de implementare a proiectelor finanţate din PNRR;
d) propune proiecte de acte normative pentru aprobarea modificărilor legislative necesare;
e) asigură relaţiile funcţionale cu instituţiile cofinanţatoare, cu alte autorităţi publice implicate în gestionarea şi/sau implementarea fondurilor europene, precum şi cu alte autorităţi/instituţii publice responsabile de implementarea reformelor şi/sau investiţiilor în cadrul PNRR;
f) participă, împreună cu managerul şi/sau directorul general adjunct al Institutului, după caz, la întâlniri ale unor organisme, instituţii şi organizaţii naţionale sau internaţionale în legătură cu proiectele implementate.
(3) Atribuţiile directorului adjunct se completează cu dispoziţiile legale incidente în materie, precum şi cu orice alte atribuţii sau sarcini stabilite de conducerea Institutului.
ART. 25^2
Compartimentul Centrul de formare funcţionează în subordinea directorului adjunct şi îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură implementarea eficientă a formării şi dezvoltării profesionale a specialiştilor care realizează intervenţii pe monumente istorice, atât în ceea ce priveşte dobândirea de abilităţi pentru utilizarea de materiale şi soluţii tehnice noi, cât şi în ceea ce priveşte transmiterea nonformală de cunoştinţe şi abilităţi cu privire la meserii tradiţionale din sfera patrimoniului cultural, finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR în care Institutul este desemnat beneficiar, în conformitate cu legislaţia internă şi europeană în vigoare, precum şi cu toate obligaţiile asumate prin contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii;
b) asigură managementul şi implementarea proiectului prevăzut la lit. a) în care este implicat în mod direct personalul Institutului sau echipa de proiect, în scopul atingerii tuturor rezultatelor şi indicatorilor asumaţi prin respectivul proiect;
c) colaborează cu Secţia achiziţii publice şi urmărire contracte în vederea desfăşurării procedurilor de achiziţii publice necesare implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 din PNRR, respectiv monitorizării/supervizării contractelor de achiziţie publică încheiate cu terţii în vederea realizării obiectivelor aferente proiectului;
d) solicită structurilor funcţionale prevăzute la art. 30 alin. (1), art. 35 alin. (1) şi la art. 47 alin. (1) suportul de specialitate necesar în vederea implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR;
e) solicită Compartimentului IT suportul de specialitate necesar pentru asigurarea mentenanţei platformelor/aplicaţiilor informatice realizate în cadrul proiectului finanţat din PNRR, asigurând astfel sustenabilitatea acestora;
f) monitorizează activităţile de implementare a proiectului, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii, în vederea realizării cu eficienţă a obiectivelor proiectului;
g) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării proiectului, rapoartele de monitorizare şi de evaluare a proiectului, conform procedurilor aplicabile fondurilor alocate din cadrul PNRR şi reglementărilor interne ale Institutului;
h) participă la elaborarea şi asigură implementarea procedurilor de monitorizare, verificare şi control pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor, inclusiv a procedurilor operaţionale interne la nivelul Institutului privind respectarea principiului separaţiei funcţiilor, a măsurilor antifraudă, anticorupţie şi de evitare a conflictului de interese;
i) participă la elaborarea, precum şi la implementarea metodologiei de efectuare a verificărilor de management, inclusiv pentru verificarea stadiului îndeplinirii jaloanelor şi a ţintelor;
j) propune măsuri de remediere a activităţilor derulate pe parcursul implementării proiectului atunci când se constată neconformităţi cu prevederile legale;
k) realizează baza de date privind proiectele aflate în implementare la nivelul Institutului, precum şi a proiectelor finalizate.
ART. 25^3
Compartimentul Centrul-pilot pentru colectarea şi reutilizarea materialelor de construcţie istorice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură implementarea eficientă a proiectului dedicat înfiinţării şi autorizării unui centru-pilot pentru colectarea şi reutilizarea materialelor şi produselor de construcţii provenite din intervenţii pe clădiri istorice, precum şi din desfiinţarea legală a clădirilor, finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR în care Institutul este desemnat beneficiar, în conformitate cu legislaţia internă şi europeană în vigoare, precum şi cu toate obligaţiile asumate prin contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii;
b) asigură managementul şi implementarea proiectului prevăzut la lit. a) în care este implicat în mod direct personalul Institutului sau echipa de proiect, în scopul atingerii tuturor rezultatelor şi indicatorilor asumaţi prin respectivul proiect;
c) colaborează cu Secţia achiziţii publice şi urmărire contracte în vederea desfăşurării procedurilor de achiziţii publice necesare implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR, respectiv monitorizării/supervizării contractelor de achiziţie publică încheiate cu terţii în vederea realizării obiectivelor aferente proiectului;
d) solicită structurilor funcţionale prevăzute la art. 30 alin. (1), art. 35 alin. (1) şi la art. 47 alin. (1) suportul de specialitate necesar în vederea implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR;
e) solicită Compartimentului IT suportul de specialitate necesar pentru asigurarea mentenanţei platformelor/aplicaţiilor informatice realizate în cadrul proiectului finanţat din PNRR, asigurând astfel sustenabilitatea acestora;
f) monitorizează activităţile de implementare a proiectului, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii, în vederea realizării cu eficienţă a obiectivelor proiectului;
g) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării proiectului, rapoartele de monitorizare şi de evaluare a proiectului, conform procedurilor aplicabile fondurilor alocate din cadrul PNRR şi reglementărilor interne ale Institutului;
h) participă la elaborarea şi asigură implementarea procedurilor de monitorizare, verificare şi control pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor, inclusiv a procedurilor operaţionale interne la nivelul Institutului privind respectarea principiului separaţiei funcţiilor, a măsurilor antifraudă, anticorupţie şi de evitare a conflictului de interese;
i) participă la elaborarea, precum şi la implementarea metodologiei de efectuare a verificărilor de management, inclusiv pentru verificarea stadiului îndeplinirii jaloanelor şi a ţintelor;
j) propune măsuri de remediere a activităţilor derulate pe parcursul implementării proiectului atunci când se constată neconformităţi cu prevederile legale;
k) realizează baza de date privind proiectele aflate în implementare la nivelul Institutului, precum şi a proiectelor finalizate.
ART. 25^4
Compartimentul Centrul pilot pentru serviciile de întreţinere a monumentelor istorice îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură implementarea eficientă a proiectului dedicat prevenirii generării de deşeuri prin prelungirea vieţii fondului construit existent care prezintă valori culturale, respectiv prin realizarea de inspecţii periodice şi servicii de reparare/ întreţinere, finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR în care Institutul este desemnat beneficiar, în conformitate cu legislaţia internă şi europeană în vigoare, precum şi cu toate obligaţiile asumate prin contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii;
b) asigură managementul şi implementarea proiectului prevăzut la lit. a) în care este implicat în mod direct personalul Institutului sau echipa de proiect, în scopul atingerii tuturor rezultatelor şi indicatorilor asumaţi prin respectivul proiect;
c) colaborează cu Secţia achiziţii publice şi urmărire contracte în vederea desfăşurării procedurilor de achiziţii publice necesare implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 din PNRR, respectiv monitorizării/supervizării contractelor de achiziţie publică încheiate cu terţii în vederea realizării obiectivelor aferente proiectului;
d) solicită structurilor funcţionale prevăzute la art. 30 alin. (1), art. 35 alin. (1) şi la art. 47 alin. (1) suportul de specialitate necesar în vederea implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR;
e) solicită Compartimentului IT suportul de specialitate necesar pentru asigurarea mentenanţei platformelor/aplicaţiilor informatice realizate în cadrul proiectului finanţat din PNRR, asigurând astfel sustenabilitatea acestora;
f) monitorizează activităţile de implementare a proiectului, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii, în vederea realizării cu eficienţă a obiectivelor proiectului;
g) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării proiectului, rapoartele de monitorizare şi de evaluare a proiectului, conform procedurilor aplicabile fondurilor alocate din cadrul PNRR şi reglementărilor interne ale Institutului;
h) participă la elaborarea şi asigură implementarea procedurilor de monitorizare, verificare şi control pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor, inclusiv a procedurilor operaţionale interne la nivelul Institutului privind respectarea principiului separaţiei funcţiilor, a măsurilor antifraudă, anticorupţie şi de evitare a conflictului de interese;
i) participă la elaborarea, precum şi la implementarea metodologiei de efectuare a verificărilor de management inclusiv pentru verificarea stadiului îndeplinirii jaloanelor şi a ţintelor;
j) propune măsuri de remediere a activităţilor derulate pe parcursul implementării proiectului atunci când se constată neconformităţi cu prevederile legale;
k) realizează baza de date privind proiectele aflate în implementare la nivelul Institutului, precum şi a proiectelor finalizate.
ART. 25^5
Compartimentul «Laboratorul de testare» îndeplineşte următoarele atribuţii principale:
a) asigură implementarea eficientă a proiectului dedicat cercetării metodelor de creştere noninvazivă a eficienţei energetice a clădirilor cu valoare istorică şi arhitecturală prin testarea şi experimentarea de materiale şi soluţii tehnice inovative (inclusiv dedicate transformării digitale) sau istorice/tradiţionale care pot fi folosite în cadrul lucrărilor de conservare/restaurare, proiect finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR în care Institutul este desemnat beneficiar, în conformitate cu legislaţia internă şi europeană în vigoare, precum şi cu toate obligaţiile asumate prin contractul de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii;
b) execută analize şi încercări privind controlul calităţii pe parcursul execuţiei lucrărilor de construcţii, precum şi analize şi încercări în vederea constatării stării tehnice a construcţiilor existente, necesare în cadrul activităţilor de expertizare tehnică a construcţiilor şi de urmărire a comportării acestora în timp;
c) dezvoltă, în baza analizelor şi încercărilor efectuate, standarde şi reglementări specifice care vor forma cadrul instituţional care să sprijine realizarea intervenţiilor de eficientizare energetică a clădirilor istorice (monumente istorice clasate, fond construit cu valoare istorică şi culturală, imobile din zonele de protecţie a monumentelor istorice), cu respectarea şi prezervarea valorilor de patrimoniu;
d) asigură managementul şi implementarea proiectului prevăzut la lit. a) în care este implicat în mod direct personalul Institutului sau echipa de proiect, în scopul atingerii tuturor rezultatelor şi indicatorilor asumaţi prin respectivul proiect;
e) colaborează cu Secţia achiziţii publice şi urmărire contracte în vederea desfăşurării procedurilor de achiziţii publice necesare implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 din PNRR, respectiv monitorizării/supervizării contractelor de achiziţie publică încheiate cu terţii în vederea realizării obiectivelor aferente proiectului;
f) solicită structurilor funcţionale prevăzute la art. 30 alin. (1), art. 35 alin. (1) şi la art. 47 alin. (1) suportul de specialitate necesar în vederea implementării proiectului finanţat în cadrul componentei 5 - Valul renovării din PNRR;
g) solicită Compartimentului IT suportul de specialitate necesar pentru asigurarea mentenanţei platformelor/aplicaţiilor informatice realizate în cadrul proiectului finanţat din PNRR, asigurând astfel sustenabilitatea acestora;
h) monitorizează activităţile de implementare a proiectului, în conformitate cu prevederile contractului de finanţare încheiat cu Ministerul Culturii, în vederea realizării cu eficienţă a obiectivelor proiectului;
i) întocmeşte documentele de raportare periodică privind stadiul implementării proiectului, rapoartele de monitorizare şi de evaluare a proiectului, conform procedurilor aplicabile fondurilor alocate din cadrul PNRR şi reglementărilor interne ale Institutului;
j) participă la elaborarea şi asigură implementarea procedurilor de monitorizare, verificare şi control pentru asigurarea îndeplinirii obiectivelor, inclusiv a procedurilor operaţionale interne la nivelul Institutului privind respectarea principiului separaţiei funcţiilor, a măsurilor antifraudă, anticorupţie şi de evitare a conflictului de interese;
k) participă la elaborarea, precum şi la implementarea metodologiei de efectuare a verificărilor de management, inclusiv pentru verificarea stadiului îndeplinirii jaloanelor şi a ţintelor;
l) propune măsuri de remediere a activităţilor derulate pe parcursul implementării proiectului atunci când se constată neconformităţi cu prevederile legale;
m) realizează baza de date privind proiectele aflate în implementare la nivelul Institutului, precum şi a proiectelor finalizate."
7. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul culturii,
Camelia Veronica Marcu,
secretar general
Bucureşti, 28 aprilie 2023.
Nr. 2.902.
ANEXA 1
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
(Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2.025/2018)
ORGANIGRAMA INSTITUTULUI NAŢIONAL AL PATRIMONIULUI
(a se vedea imaginea asociată)
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: