Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.843 din 23 august 2023  pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.232/2023 privind aprobarea Metodologiei pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.843 din 23 august 2023 pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.232/2023 privind aprobarea Metodologiei pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 811 din 8 septembrie 2023
    Văzând Referatul de aprobare nr. A.R. 15.274/2023 al Direcţiei generale implementare şi monitorizare proiecte,
    având în vedere prevederile art. 7 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Anexa la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.232/2023 privind aprobarea Metodologiei pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 620 din 7 iulie 2023, se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru-Florin Rogobete,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 23 august 2023.
    Nr. 2.843.
    ANEXA 1

    (Anexa la Ordinul nr. 2.232/2023)
    METODOLOGIE
    pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării
    proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile
    în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale
    CAP. I
    Elemente de context
    ART. 1
    (1) Sectorul spitalicesc din România se confruntă cu multiple probleme pornind de la o organizare complicată şi disfuncţională, o arhitectură care nu se adaptează cerinţelor actuale, la costuri mari, care au o eficienţă redusă, la lipsa unui management profesional, la inexistenţa unor mecanisme de control al calităţii, la penuria şi distribuirea inechitabilă a resurselor umane.
    (2) Sectorul spitalicesc din România se bazează pe o infrastructură concepută acum 50-60 de ani, când nevoia de servicii de sănătate era diferită de realităţile de astăzi. Una dintre problemele des întâlnite în reţeaua de spitale este fragmentarea - spitalele pavilionare, ceea ce creează dificultăţi în ceea ce priveşte organizarea fluxurilor şi transportul pacienţilor. Procentul de nevoi medicale nesatisfăcute se menţine crescut în România. Există, de asemenea, diferenţe privind accesul la servicii medicale în funcţie de regiune, etnie, vârstă sau nivelul de venituri. Astfel, persoanele care locuiesc în mediul rural sau urbanul mic, cele din comunităţi marginalizate şi cele cu nivel socioeconomic scăzut au acces redus la îngrijire medicală (State of Health 2019 - OECD). În plus, există un nivel redus de integrare între diferitele forme de asistenţă medicală, iar personalul medical este inegal distribuit între diferite zone ale ţării, respectiv între mediul rural şi cel urban. Dotarea cu echipamente necesare este încă departe de standardele din ţările europene avansate şi, deseori, distribuţia teritorială şi utilizarea echipamentelor medicale în unităţile publice nu răspund profilului stării de sănătate local şi nici nevoilor de sănătate ale populaţiei.
    (3) Prin acest tip de investiţii se urmăresc cu predilecţie o mai bună distribuţie a infrastructurii de sănătate între regiuni şi judeţe, creşterea accesului populaţiei la servicii medicale de calitate, creşterea eficacităţii serviciilor medicale, precum şi o mai bună adaptare a infrastructurii la noile cerinţe tehnologice şi de asigurare a unor circuite funcţionale şi eficiente.

    CAP. II
    Cadrul legislativ general aplicabil
    ART. 2
    Cadrul legislativ general aplicabil este următorul:
    - Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţiune şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize;
    – Regulamentul (UE) 2021/1.058 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind Fondul european de dezvoltare regională şi Fondul de coeziune;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 122/2020 privind unele măsuri pentru asigurarea eficientizării procesului decizional al fondurilor externe nerambursabile destinate dezvoltării regionale în România, aprobată prin Legea nr. 277/2021, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 936/2020 pentru aprobarea cadrului general necesar în vederea implicării autorităţilor şi instituţiilor din România în procesul de programare şi negociere a fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021-2027 şi a cadrului instituţional de coordonare, gestionare şi control al acestor fonduri, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 231/2023;
    – Hotărârea Guvernului nr. 829/2022 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 133/2021 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2021-2027 alocate României din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul de coeziune, Fondul social european Plus, Fondul pentru o tranziţie justă;
    – Hotărârea Guvernului nr. 873/2022 pentru stabilirea cadrului legal privind eligibilitatea cheltuielilor efectuate de beneficiari în cadrul operaţiunilor finanţate în perioada de programare 2021-2027 prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune şi Fondul pentru o tranziţie justă;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2023 privind instituirea unor măsuri de simplificare şi digitalizare pentru gestionarea fondurilor europene aferente Politicii de coeziune 2021-2027;
    – Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.408/2010 privind aprobarea criteriilor de clasificare a spitalelor în funcţie de competenţă;
    – Ordinul ministrului sănătăţii nr. 323/2011 privind aprobarea metodologiei şi a criteriilor minime obligatorii pentru clasificarea spitalelor în funcţie de competenţă, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată, cu modificările ulterioare;
    – Ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei nr. 16/2023 pentru aprobarea reglementării tehnice „Metodologie de calcul al performanţei energetice a clădirilor, indicativ Mc 001-2022“;
    – Hotărârea Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 privind unele măsuri pentru implementarea proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale.


    CAP. III
    Modalitatea de evaluare a solicitărilor în vederea obţinerii avizului de oportunitate
    ART. 3
    Pentru obţinerea avizului de oportunitate al Ministerului Sănătăţii în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale, solicitanţii transmit în format electronic la adresa de e-mail aviz.proiecte@ms.ro următoarele documente:
    a) Solicitare pentru obţinerea avizului de oportunitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezenta metodologie;
    b) Declaraţie privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezenta metodologie;
    c) Declaraţie de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3 la prezenta metodologie;
    d) Declaraţie de eligibilitate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta metodologie;
    e) Declaraţie de angajament, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezenta metodologie;
    f) Studiu de fezabilitate/PT/DALI, după caz;
    g) Acordul de parteneriat, dacă este cazul.
    NOTĂ:
    Documentele se transmit în format electronic, cu adresă de înaintare, la adresa de e-mail special creată pentru apelul de proiecte: aviz.proiecte@ms.ro




    ART. 4
    (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de evaluare care analizează documentele depuse de solicitanţi, în vederea obţinerii avizului de oportunitate.
    (2) În componenţa comisiei de evaluare sunt nominalizaţi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar şi/sau universităţi.
    (3) Membrii comisiei de evaluare semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate.
    (4) Comisia de evaluare analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal al evaluării în termen de maximum 10 zile de la înregistrarea tuturor documentelor necesare.
    (5) În situaţia în care documentele transmise de solicitant sunt incomplete sau nu conţin informaţii suficiente în vederea evaluării obiective a acestora, comisia de evaluare poate solicita documente suplimentare.

    ART. 5
    Aspectele analizate în vederea emiterii avizului de oportunitate sunt următoarele:
    a) relevanţa investiţiei din perspectiva atingerii obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naţionale/regionale/ relevante în domeniu (de exemplu, Strategia naţională de sănătate 2023-2030, master-planurile regionale de servicii medicale, alte documente strategice relevante);
    b) justificarea necesităţii şi oportunităţii investiţiilor propuse conform tipologiei unităţii sanitare (grupul-ţintă vizat), serviciile medicale pe care le furnizează, personalul medical şi nemedical relevant şi modul în care acestea vor fi soluţionate prin implementarea proiectului;
    c) propunerile de investiţii care fac parte din categoria unităţilor sanitare publice cu paturi, înfiinţate conform legislaţiei în vigoare: vor fi declarate eligibile obiectivele de investiţii în infrastructură sanitară cu paturi pentru spitalizare continuă şi de zi, după caz;
    d) existenţa dreptului de proprietate/administrare asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcţii, confirmat prin înscrierea în cartea funciară: vor fi declarate eligibile doar obiectivele de investiţii pentru care beneficiarii preselectaţi depun documente-suport care să confirme dreptul pentru întregul teren necesar derulării proiectului;
    e) existenţa acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcţii: vor fi declarate eligibile doar proiectele în cadrul cărora se depune acordul proprietarului pentru realizarea lucrărilor de construcţie;
    f) existenţa studiului de fezabilitate (SF) sau a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiţii, finalizat la momentul depunerii solicitării: vor fi declarate eligibile doar proiectele în cadrul cărora se depune cel puţin procesul-verbal de recepţie al documentaţiei tehnice;
    g) valoarea totală eligibilă finanţată din Programul Sănătate, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023:
    - pentru investiţiile dedicate unităţilor sanitare orăşeneşti - minimum 5.000.000 euro, maximum 45.000.000 euro;
    – pentru investiţiile dedicate unităţilor sanitare municipale, inclusiv cele de urgenţă - minimum 5.000.000 euro, maximum 75.000.000 euro;
    – pentru investiţiile dedicate unităţilor sanitare judeţene/ judeţene de urgenţă şi unităţilor sanitare de specialitate - minimum 5.000.000 euro, maximum 500.000.000 euro;

    h) faptul că investiţia vizează o unitate sanitară cu paturi localizată într-o regiune mai puţin dezvoltată;
    i) faptul că investiţia nu se limitează la cheltuieli cu dotarea;
    j) faptul că, pentru investiţiile dedicate unităţilor sanitare judeţene/judeţene de urgenţă/specialitate, investiţia nu se încadrează în situaţiile:
    - investiţii realizate exclusiv în ambulatoriul de specialitate;
    – investiţii realizate exclusiv în unităţi sanitare de specialitate de psihiatrie în contextul în care acestea asigură îngrijire în regim rezidenţial;
    – investiţii care se desfăşoară exclusiv în unităţi sanitare de specialitate de TBC (de exemplu, de tipul sanatoriu);
    – investiţii realizate exclusiv în unităţi sanitare care furnizează servicii de paliaţie, precum şi cele care urmăresc investiţiile doar în secţiile de paliaţie ale grupului-ţintă eligibil pentru această prioritate;
    – investiţii realizate exclusiv în unităţi sanitare de specialitate care furnizează servicii de reabilitare/recuperare, precum şi cele care urmăresc investiţii doar în secţiile de reabilitare/recuperare ale grupului-ţintă eligibil pentru această prioritate;
    – investiţii realizate în infrastructura publică a unităţilor sanitare ce deservesc servicii esenţiale pentru afecţiuni complexe: dezvoltarea structurilor integrate de preluare şi îngrijire a pacientului critic, prin asigurarea infrastructurii unităţilor dedicate exclusiv îngrijirii pacientului critic cu: patologie vasculară cerebrală acută, politraumă, cardiac critic, mari arşi;
    – investiţii realizate exclusiv în unităţi sanitare care furnizează servicii de boli rare/genetică medicală;
    – investiţii care au beneficiat de finanţare din Planul naţional de redresare şi rezilienţă componenta 12 (I 2.1 şi I 2.2.).



    ART. 6
    (1) Comisia de evaluare, în urma analizei tuturor documentelor, întocmeşte procesul-verbal de evaluare, conform anexei nr. 6 la prezenta metodologie.
    (2) Procesul-verbal de evaluare se înaintează ministrului sănătăţii în vederea eliberării avizului de oportunitate.

    ART. 7
    (1) La nivelul Ministerului Sănătăţii, prin ordin al ministrului sănătăţii, se constituie o comisie de soluţionare a contestaţiilor care analizează toate contestaţiile depuse de solicitanţi.
    (2) În componenţa comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt nominalizaţi reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii şi reprezentanţi ai altor instituţii din sistemul sanitar şi/sau universităţi, alţii decât cei din componenţa comisiei de evaluare.
    (3) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor semnează declaraţii referitoare la evitarea conflictului de interese şi imparţialitate.
    (4) În termen de 48 de ore de la primirea rezultatului, solicitanţii pot formula contestaţii pentru care comisia de soluţionare a contestaţiilor va formula răspuns în maximum 3 zile lucrătoare.
    (5) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează documentele transmise de către solicitant şi întocmeşte procesul-verbal, conform anexei nr. 7 la prezenta metodologie.
    (6) Comisia de soluţionare a contestaţiilor, în urma analizei tuturor documentelor, întocmeşte procesul-verbal de soluţionare a contestaţiilor, conform anexei nr. 7 la prezenta metodologie.
    (7) Procesul-verbal de evaluare asumat se înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării.
    (8) Rezultatul stabilit după soluţionarea contestaţiei rămâne definitiv.

    ART. 8
    (1) Ministerul Sănătăţii, în baza procesului-verbal de evaluare, respectiv în baza procesului-verbal de soluţionare a contestaţiilor, eliberează avizul de oportunitate al cărui model este prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta metodologie, în situaţia în care solicitantul îndeplineşte criteriile prevăzute la art. 5.
    (2) În situaţia în care solicitantul nu îndeplineşte toate criteriile în vederea obţinerii avizului, comisia de evaluare, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întocmeşte un proces-verbal în care sunt prevăzute motivele respingerii, pe care îl înaintează ministrului sănătăţii în vederea aprobării, şi înştiinţează solicitantul în termen de maximum 24 de ore.

    CAP. IV
    Anexe
    ART. 9
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantă din prezenta metodologie.

    ANEXA 1

    la metodologie
    SOLICITARE
    pentru obţinerea avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică
    de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate
    şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale

┌─────────────────┬────────────────────┐
│Denumirea │ │
│solicitantului: │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Ordonatorul │ │
│principal de │ │
│credite: │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Denumirea │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii, │ │
│conform │ │
│documentaţiei │ │
│tehnice a │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│ │[ ] Institut │
│ │regional/naţional │
│ │[ ] Unitate sanitară│
│ │aflată în subordinea│
│ │ministerelor şi │
│ │instituţiilor din │
│ │sistemul naţional de│
│ │apărare, ordine │
│ │publică şi siguranţă│
│Tipologia │naţională, │
│unităţii │instituţiilor de │
│sanitare: │învăţământ superior,│
│ │respectiv a │
│ │Academiei Române │
│ │[ ] Spital judeţean/│
│ │judeţean de urgenţă/│
│ │clinic │
│ │[ ] Spital municipal│
│ │/municipal de │
│ │urgenţă/clinic │
│ │[ ] Spital orăşenesc│
├─────────────────┼────────────────────┤
│() Adresa │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Codul fiscal │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Contact │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│E-mail │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Telefon │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Reprezentantul │ │
│legal │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Funcţia │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Cererea de │[ ] DA │
│finanţare va fi │ │
│depusă în ├────────────────────┤
│parteneriat, după│[ ] NU │
│caz. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Existenţa │[ ] DA │
│acordului de │ │
│parteneriat, după├────────────────────┤
│caz │[ ] NU │
│ │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Bugetul total al │ │
│obiectivului de │ │
│investiţii propus│ │
│(lei, fără TVA) │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Contribuţie │ │
│proprie (lei, │ │
│fără TVA) │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Durata de │ │
│implementare │ │
│(număr de luni │ │
│estimate) │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Propunerea de │ │
│investiţii face │[ ] DA │
│parte din │ │
│categoria ├────────────────────┤
│unităţilor │ │
│sanitare publice │[ ] NU │
│cu paturi. │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Existenţa │ │
│dreptului de │ │
│proprietate sau a│[ ] DA │
│altui drept │ │
│asupra terenului │ │
│care permite │ │
│realizarea ├────────────────────┤
│lucrărilor de │ │
│construcţii, │ │
│confirmat prin │[ ] NU │
│înscrierea în │ │
│cartea funciară │ │
│ │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Existenţa │ │
│acordului │[ ] DA │
│proprietarului în│ │
│vederea ├────────────────────┤
│realizării │ │
│lucrărilor de │[ ] NU │
│construcţii │ │
├─────────────────┼────────────────────┤
│Studiu de │ │
│fezabilitate (SF)│ │
│/Documentaţie de │[ ] DA │
│avizare a │ │
│lucrărilor de │ │
│intervenţie │ │
│(DALI)/ ├────────────────────┤
│proiectului │ │
│tehnic (PT), după│ │
│caz, pentru │[ ] NU │
│propunerile de │ │
│investiţii, │ │
│finalizat │ │
└─────────────────┴────────────────────┘


    1. Obiectivul proiectului:
    Se va indica obiectivul pe care proiectul îşi propune să îl atingă.

    2. Justificarea proiectului:
    În vederea justificării proiectului, se vor prezenta elemente precum cele de mai jos (lista nu este limitativă):
    - nevoile şi problemele identificate şi cum îşi propune proiectul să contribuie la satisfacerea nevoilor şi soluţionarea problemelor identificate;
    – în cazul în care se solicită spre finanţare o acţiune deja începută (de exemplu, achiziţie demarată anterior depunerii cererii de finanţare), beneficiarul trebuie să demonstreze necesitatea demarării acţiunii înainte de semnarea/emiterea contractului/ordinului de finanţare;
    – competenţa solicitantului, inclusiv a partenerului, dacă este cazul, de a implementa proiectul propus în sensul satisfacerii nevoilor şi soluţionării problemelor identificate;
    – descrierea desfăşurării activităţii în prezent;
    – măsuri de asigurare a resursei umane specializate;
    – etc.


    3. Principii orizontale:
    3.1. Finanţări acordate/solicitate anterior cu scop similar
    Se vor menţiona proiectele care au fost derulate anterior de solicitant sau pentru care a fost solicitată finanţare cu scop similar. Se vor menţiona măsuri pentru evitarea dublei finanţări.

    3.2. Măsuri referitoare la respectarea principiului egalitate de şanse şi egalitate de gen
    3.3. Respectarea dezvoltării durabile şi a principiul DNSH „do not significant harm“

    Solicitant: ............
    Semnătura ............
    Data ............

    ANEXA 2

    la metodologie
    DECLARAŢIE
    privind evitarea conflictelor de interese, a fraudei, corupţiei şi dublei finanţări
    Subsemnatul/Subsemnata, <prenume, nume>, în calitate de reprezentant legal/împuternicit al <denumirea solicitantului/partenerului>, în cadrul proiectului <titlul proiectului>, pentru a putea participa în proiectul sus-menţionat, pentru care se solicită finanţare din Programul Sănătate, declar pe propria răspundere, cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 287/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la falsul în declaraţii, că:
    - voi lua toate măsurile necesare pentru prevenirea neregulilor grave (conflict de interese, fraudă, corupţie), atât în faza de selecţie, evaluare şi contractare a proiectului propus spre finanţare din Programul Sănătate, cât şi în cea de implementare a acestuia, în conformitate cu prevederile legale incidente;
    – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu face obiectul unei alte solicitări de sprijin financiar care să acopere aceleaşi costuri;
    – proiectul propus spre finanţare (în întregime sau parţial) nu a mai beneficiat, în ultimii 5 ani, de sprijin financiar care să fi acoperit aceleaşi costuri.

    Am luat cunoştinţă despre faptul că declaraţia în fals atrage încetarea acordului de finanţare, precum şi obligarea organizaţiei pe care o reprezint la rambursarea banilor care fac obiectul dublei finanţări şi la plata de despăgubiri pentru perioada scursă de la încasarea finanţării nerambursabile până la data descoperirii falsului.
    Numele şi prenumele: ............................
    Data: ............................
    Semnătura: ............................

    ANEXA 3

    la metodologie
    DECLARAŢIE
    de consimţământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Subsemnatul/Subsemnata, .........................................., CNP ..............................., posesor/posesoare al/a CI seria ......... nr. ..................., domiciliat/domiciliată în ..................................., e-mail ................, telefon ..................., în calitate de reprezentant legal al .....(Se vor completa denumirea, CUI/CIF şi adresa sediului social al solicitantului.).....,
    declar prin prezenta că sunt de acord ca Ministerul Sănătăţii să fie autorizat, prin compartimentele de specialitate responsabile cu evaluarea, selecţia şi contractarea cererii de finanţare cu titlul ................................., să proceseze datele mele personale/ale instituţiei pe care o reprezint, în cadrul activităţii de evaluare, selecţie şi contractare, în baza Regulamentului (UE) nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date
    şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi prelucrarea, stocarea/arhivarea datelor conform normelor legale incidente.
    De asemenea, prin prezenta sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal în scopul mai sus menţionat, cu furnizarea datelor personale, precum şi cu accesarea şi prelucrarea acestora în bazele de date publice cu scopul realizării verificărilor presupuse de ghidul specific aplicabil, acordând inclusiv dreptul Ministerului Sănătăţii/Ministerului Investiţiilor şi Proiectelor Europene/Autorităţii de Audit/Direcţiei Naţionale Anticorupţie/Departamentului pentru Lupta Antifraudă şi altor instituţii implicate în sistemul de control şi/sau audit al fondurilor aferente Programului Sănătate de a utiliza datele disponibile în baze de date externe în scopul identificării şi calculării indicatorilor de risc în procesul de verificare şi contractare a cererii de finanţare cu titlul <denumire proiect>.
    Declar că am luat cunoştinţă de drepturile mele conferite de Regulamentul (UE) nr. 679/2016, inclusiv despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la acces la date, dreptul la ştergerea datelor („dreptul de a fi uitat“), dreptul la restricţionare, dreptul la portabilitatea datelor, dreptul la opoziţie, dreptul la rectificare în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
    Modalitatea prin care solicit să fiu contactat în scopul furnizării de informaţii este telefon ..................... şi/sau adresa de e-mail ............................. şi/sau fax .................................. .
    Declar că am înţeles această declaraţie de consimţământ şi că sunt de acord cu procesarea datelor mele personale prin canalele de mai sus în scopurile descrise în această declaraţie de consimţământ.
    Numele şi prenumele ............
    Data ............
    Semnătura ..........

    ANEXA 4

    la metodologie
    DECLARAŢIE DE ELIGIBILITATE
    Subsemnatul(a), ......................., reprezentant legal al ............., având funcţia de ................................, în cadrul .................., născut(ă) la data de ............................., în localitatea ............................, cu domiciliul stabil în localitatea ................................, str. ..................................... nr. ……….., judeţul ..........................., telefon .........................., e-mail ....................., codul poştal.............., posesor/posesoare al/a cărţii de identitate seria ..... nr. ..........., eliberată de ...................... la data de ..............., CNP ........................., certific faptul că toate informaţiile conţinute în această cerere de finanţare sunt corecte şi sunt conştient de conţinutul anexelor dosarului de finanţare.
    Confirm faptul că entitatea pe care o reprezint are capacitatea financiară şi operaţională de a finaliza proiectul propus.
    Am luat cunoştinţă că, în conformitate cu prevederile legale, finanţarea nu poate fi acordată solicitanţilor care se află în oricare dintre următoarele situaţii:
    a) sunt în faliment sau în curs de lichidare, administrare judiciară, au activitatea suspendată, sunt subiectul unor astfel de proceduri sau sunt în situaţie similară prevăzută de legislaţia sau de reglementările naţionale;
    b) au fost condamnaţi pentru un delict legat de conduita lor profesională printr-o hotărâre care are autoritate de lucru judecat;
    c) au fost găsiţi vinovaţi de grave erori profesionale dovedite prin orice mijloace pe care autorităţile competente le pot justifica;
    d) nu şi-au îndeplinit obligaţiile privind plata contribuţiilor la asigurările sociale sau plata impozitelor în conformitate cu prevederile legale;
    e) au făcut obiectul unei hotărâri care are autoritate de lucru judecat pentru fraudă, corupţie, participare la o organizaţie criminală sau la orice alte activităţi ilegale în detrimentul intereselor financiare ale statului.

    Confirm faptul că nici eu şi nici instituţia pentru care am calitatea de reprezentant legal nu se află în niciuna dintre situaţiile descrise mai sus şi sunt conştient de sancţiunile care pot fi aplicate în cazul unor declaraţii false.
    Numele: ....................
    Funcţia: ..........
    Data: ..........
    Semnătura: ..............

    ANEXA 5

    la metodologie
    DECLARAŢIE DE ANGAJAMENT^1
    (Se completează de solicitant.)
    Subsemnatul, .............(numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului instituţiei solicitante)........…, posesor al CI seria ..., nr. ...., eliberată de .........., CNP ................../paşaport nr. .............., eliberat de .........., în calitate de .........(funcţia reprezentantului legal/împuternicitului instituţiei solicitante), .....
    cunoscând că falsul în declaraţii este pedepsit de legea penală, mă angajez ca eu şi instituţia pe care o reprezint:
    1. să asigurăm condiţiile de desfăşurare optimă a activităţilor proiectului;
    2. să asigurăm contribuţia proprie din costurile eligibile şi să finanţăm costurile neeligibile care ne revin, aferente proiectului;
    3. să finanţăm cheltuielile care ne revin până la rambursarea sumelor aprobate, astfel încât să se asigure implementarea optimă a proiectului;
    4. să nu încercăm să obţinem informaţii confidenţiale legate de stadiul evaluării proiectului sau care să influenţeze personalul Ministerului Sănătăţii/comisia de evaluare/experţii evaluatori în timpul procesului de evaluare şi selecţie;
    5. să asigurăm folosinţa echipamentelor şi aplicaţiilor pentru scopul declarat în proiect;
    6. să asigurăm capacitatea operaţională şi administrativă necesară implementării proiectului (resurse umane suficiente şi resurse materiale necesare);
    7. să asigurăm obligatoriu garanţia şi mentenanţa rezultatului proiectului prin contractul/contractele încheiat(e) pe perioada implementării cu diverşi furnizori sau prin surse proprii;
    8. să nu furnizăm informaţii false sau incomplete.

    Reprezentant legal/Împuternicit
    <denumirea oficială a solicitantului>
    <funcţia reprezentantului legal/împuternicitului>
    <numele şi prenumele reprezentantului legal/împuternicitului*>
    <semnătura reprezentantului legal/împuternicitului>
    Data: <zz/ll/aa>
    ^1 Se completează de către reprezentantul legal al solicitantului sau de către împuternicit.
    *) Se va completa cu majuscule şi fără abrevieri.

    ANEXA 6

    la metodologie
    PROCES-VERBAL
    de evaluare a proiectelor depuse în vedere obţinerii avizului de oportunitate

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    Comisia de evaluare, constituită în baza .........(act administrativ)....... nr. .......... din ........(data)........., formată din:
    - preşedinte: .................;
    – membru: .................;
    – membru: .................;
    – secretar: ................,

    s-a întrunit astăzi, .....(data)......., ora ..........., în vederea evaluării documentelor justificative depuse de către .......(denumirea solicitantului)......., în vederea obţinerii avizului de oportunitate pentru proiectul .....(denumirea proiectului)......, cod proiect ..........................
    Procedura de evaluare s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din Metodologia pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.232/2023, cu modificările ulterioare.
    În vederea obţinerii avizului de oportunitate, ......(denumirea solicitantului)......... a depus următoarele documente:
    - ..................... nr. ........... din data de ............;
    – ..................... nr. ........... din data de ............
    (...)

    În urma analizării documentelor depuse de către .........(denumirea solicitantului)......., Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. ...... din data de .......... cu privire la ...........(Se completează doar dacă este cazul.)........ .
    În urma clarificărilor transmise de către ............(denumirea solicitantului)........., Comisia de evaluare a constatat următoarele:

┌─────────────────────────────────┬────┐
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 1 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 1 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 2 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 2 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 3 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 3 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 4 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 4 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 5 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 5 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
└─────────────────────────────────┴────┘



    Astfel, având în vedere solicitarea ..........(denumirea solicitantului)........... nr. ........... din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative depuse în vederea avizului de oportunitate, Comisia de evaluare propune emiterea avizului de oportunitate pentru proiectul ....................................... .
    Comisia de evaluare:
    - preşedinte: .................;
    – membru: .................;
    – membru: .................;
    – secretar: ................. .


    ANEXA 7

    la metodologie
    PROCES-VERBAL
    de soluţionare a contestaţiilor la proiectele depuse în vederea obţinerii avizului de oportunitate

┌─────────────────────────────────────┬┐
│Titlul proiectului ││
├─────────────────────────────────────┼┤
│Codul proiectului ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    Comisia de soluţionare a contestaţiilor, constituită în baza ...........(actului administrativ)............. nr. ........... din ......(data)........, formată din:
    - preşedinte: .................;
    – membru: ....................;
    – membru: ....................;
    – secretar: ...................,

    s-a întrunit astăzi, ........(data)................, ora ........., în vederea analizării contestaţiei depuse de către ...........(denumirea solicitantului)............., pentru Avizul de oportunitate emis de către Ministerul Sănătăţii nr. ........ din data de .............................. pentru proiectul ...........(denumirea proiectului)........., cod proiect ........................ .
    Procedura de soluţionare a contestaţiilor s-a desfăşurat cu respectarea condiţiilor din Metodologia pentru depunerea cererilor de acordare a avizului de oportunitate în vederea implementării proiectelor de infrastructură publică de sănătate cu finanţare din fonduri externe nerambursabile în cadrul Programului Sănătate şi din împrumuturi contractate cu instituţiile financiare internaţionale, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.232/2023, cu modificările ulterioare.
    Documentele depuse în vederea obţinerii avizului de către .....(denumirea solicitantului)...... şi analizate de către Comisia de evaluare au fost după cum urmează:
    - ..................... nr. ........... din data de ............;
    – ..................... nr. ........... din data de ............ .
    (...)

    În etapa de evaluare, Comisia de evaluare a solicitat clarificări prin Adresa nr. .............. din data de ................................. cu privire la ..........(Se completează doar dacă este cazul.).................. .
    În urma clarificărilor transmise de către ............(denumirea solicitantului)...., Comisia de evaluare a constatat următoarele: ...................

┌─────────────────────────────────┬────┐
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 1 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 1 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 2 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 2 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 3 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 3 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 4 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 4 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│ │DA │
│Anexa nr. 5 ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
├─────────────────────────────────┼────┤
│ │[ ] │
│Anexa nr. 5 a fost semnată, │DA │
│completă şi corectă. ├────┤
│ │[ ] │
│ │NU │
└─────────────────────────────────┴────┘


    Astfel, având în vedere contestaţia depusă de către ................(denumirea solicitantului)........... nr. ........... din data de .............., ca urmare a evaluării documentelor justificative ce au stat la baza emiterii Avizului de oportunitate nr. ... din data de .........., Comisia de soluţionare a contestaţiilor menţine decizia Comisiei de evaluare/propune emiterea avizului pozitiv pentru proiectul ..........................................
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor:
    - preşedinte: .................;
    – membru: ....................;
    – membru: ....................;
    – secretar: .................... .


    ANEXA 8

    la metodologie
    MINISTERUL SĂNĂTĂŢII
    AVIZ DE OPORTUNITATE
    a obiectivului de investiţii propus
    Către
    (....)
    În urma analizei Solicitării nr. ......., cu privire la proiectul ........(denumirea proiectului)..........., depus de către solicitantul ..........(denumirea solicitantului).......... în cadrul apelului de proiecte ...........................,
    vă comunicăm rezultatul analizei Ministerului Sănătăţii cu privire la:
    a) propunerea de investiţii este relevantă din perspectiva atingerii obiectivelor strategiilor/documentelor de politică publică naţionale/regionale/relevante în domeniu (de exemplu, Strategia naţională de sănătate 2023-2030, master-planurile regionale de servicii medicale, alte documente strategice relevante);
    [ ] DA [ ] NU

    b) propunerea de investiţii este justificată din perspectiva necesităţii şi oportunităţii investiţiilor propuse conform tipologiei unităţii sanitare (grupul-ţintă vizat), serviciilor medicale pe care le furnizează, personalului medical şi nemedical relevant şi a modului în care acestea vor fi soluţionate prin implementarea proiectului;
    [ ] DA [ ] NU

    c) propunerile de investiţii care fac parte din categoria unităţilor sanitare publice cu paturi, înfiinţate conform legislaţiei în vigoare;
    [ ] DA [ ] NU

    d) existenţa dreptului de proprietate sau a altui drept asupra terenului, care permite realizarea lucrărilor de construcţii, confirmat prin înscrierea în cartea funciară;
    [ ] DA [ ] NU

    e) existenţa acordului proprietarului în vederea realizării lucrărilor de construcţii;
    [ ] DA [ ] NU

    f) existenţa studiului de fezabilitate (SF) sau a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) sau a proiectului tehnic (PT), după caz, pentru propunerile de investiţii, finalizat(ă) la momentul depunerii solicitării;
    [ ] DA [ ] NU

    g) valoarea totală eligibilă solicitată a fi finanţată din Programul Sănătate se încadrează în limitele stabilite conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023 şi ghidurilor solicitantului aplicabile;
    [ ] DA [ ] NU

    h) obiectivul de investiţii propus respectă reglementările Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 55/2023;
    [ ] DA [ ] NU

    i) proiectul nu va genera o creştere a numărului de paturi în spitalizare continuă la nivel naţional - aplicabil doar pentru proiectele depuse la prioritatea 4;
    [ ] DA [ ] NU

    j) proiectul nu intră sub incidenţa situaţiilor de excludere cu privire la complementaritatea cu finanţare din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, componenta 12 (I 2.1 şi I 2.2.).
    [ ] DA [ ] NU


    Recomandăm depunerea proiectului pe Prioritatea .......................... din cadrul Programului Sănătate.
    Alte observaţii:
    .............................................................
    Faţă de cele mai sus menţionate vă comunicăm:
    Ministerul Sănătăţii AVIZEAZĂ FAVORABIL obiectivul de investiţii ............(denumirea obiectivului)......, depus de către .......(denumirea solicitantului)........, motivat de:
    (..............................)

    Ministrul sănătăţii,
    ............................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016