────────
la regulament
──────────────
MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR
COMISIA DE AVIZARE A LACASURILOR DE CULT
AVIZ Nr. ........../...............
privind ...........................
Cãtre: ......................................................
Spre ştiinţa: ...............................................
Faza: Avizul Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult
Obiectivul: .................................................
Proiectul: ..................................................
Proiectantul: ...............................................
Beneficiarul: ...............................................
Documentaţia supusã avizãrii:
- piese scrise: .............................................
- piese desenate: ...........................................
- documentar foto: ..........................................
Comisia de Avizare a Lacasurilor de Cult, întrunitã în şedinţa de lucru din data de ....... , la care au fost prezenţi .......... membri, în urma analizarii documentaţiei aferente cererii dumneavoastrã nr. ..... din data de ...... , a hotãrât acordarea prezentului aviz, cu respectarea, sub condiţia nulitãţii absolute, a urmãtoarelor condiţii:
.............................................................
.............................................................
Preşedinte, Secretar,
............... ..................
NOTA:
Prezentul aviz se redacteazã în 3 exemplare, care sunt însoţite de planşele nr. 1-4 vizate spre neschimbare.
Avizul Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult nu inlatura rãspunderea civilã şi penalã a proiectantului, beneficiarului şi executantului, dupã caz, cu privire la regimul autorizãrii executãrii construcţiilor şi respectãrii normelor şi legislaţiei în vigoare.
ANEXA 2
────────
la regulament
──────────────
MINISTERUL CULTURII ŞI CULTELOR
COMISIA DE AVIZARE A LACASURILOR DE CULT
CERTIFICAT DE RESPINGERE Nr. ......../.............
privind ...................................
Cãtre: .......................................................
Spre ştiinţa: ................................................
Faza: Avizul Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult
Obiectivul: ..................................................
Proiectul: ...................................................
Proiectantul: ................................................
Beneficiarul: ................................................
Documentaţia supusã avizãrii:
- piese scrise: .............................................;
- piese desenate: ...........................................;
- documentar foto: ......................................... .
Comisia de Avizare a Lacasurilor de Cult, întrunitã în şedinţa de lucru din data de .... , la care au fost prezenţi ...... membri, în urma analizarii documentaţiei aferente cererii dumneavoastrã nr. ...... din data de ...... , a hotãrât acordarea prezentului certificat de respingere.
Motivare:
............................................................
Recomandãri:
............................................................
Preşedinte, Secretar,
............ ..............
NOTA:
Prezentul certificat de respingere se redacteazã în 3 exemplare.
ANEXA 3
────────
la regulament
──────────────
CONŢINUTUL
documentaţiei necesare în vederea obţinerii avizului Comisiei de Avizare a Lacasurilor de Cult
I. Piese scrise
1. Borderou
2. Cerere scrisã, întocmitã conform anexei nr. 4 la regulament, care cuprinde:
- antetul parohiei (hramul, satul, comuna, judeţul);
- aprobarea din partea centrului de cult religios sau a organizaţiei centrale religioase (aviz sau adresa).
3. Lista cuprinzând semnãturile proiectanţilor, numele şi prenumele, profesia, calitatea şi capitolul din proiect pentru care rãspund, dupã cum urmeazã:
- şef de proiect;
- proiectanţi cu drept de semnatura;
- verificatori de proiecte autorizaţi.
4. Tema de proiectare de arhitectura religioasã, semnatã de şeful de proiect şi de beneficiarul direct, va cuprinde ca elemente de tema dogme specifice cultului respectiv sau obiective caracteristice statutului de organizare şi funcţionare a organizaţiei religioase, precum şi motivatia elementelor de tema prezentate.
5. Memoriu tehnic pe specialitãţi (arhitectura, amenajãri exterioare, sistematizarea pe verticala, structura de rezistenta, instalaţii)
5.1. Memoriul de arhitectura va cuprinde:
5.1.1. Date generale:
- evaluarea estimativã a costurilor conform normelor în vigoare;
- precizarea surselor de finanţare, inclusiv a programelor de cofinantare;
- graficul lucrãrilor de construcţie.
NOTA:
Verificarea exigenţelor de performanta a proiectului, care face parte integrantã din documentaţia supusã avizãrii, se face în conformitate cu dispoziţiile <>Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificãrile ulterioare, şi ale normelor metodologice de aplicare a acesteia.
5.1.2. Date urbanistice:
- integrarea în localitate/sit;
- prezentarea numãrului de familii sau de credinciosi arondati la unitatea de cult, numãrul locuitorilor din manastiri, schituri şi metocuri, precum şi sursa acestei informaţii;
- prezentarea specificului multiculturalitatii în localitate;
- prezentarea spaţiului eclezial (parohial);
- prezentarea patrimoniului eclezial existent, aparţinând cultului, respectiv asociaţiei sau fundaţiei religioase;
- prezentarea patrimoniului religios cu valoare de monument istoric din zona;
- indicatorii teritoriali pe parcela corelati cu cei de zona (din PUG);
- prezentarea amenajãrilor peisagistice.
5.1.3. Arhitectura interioarã şi exterioarã va fi prezentatã prin:
- schema funcţionalã înscrisã în tema de proiectare şi în normativele în vigoare;
- surse de inspiratie, modele, model transformational, inovaţie;
- date metrice tridimensionale, proporţii, modul;
- conformarea volumetrica;
- spaţiul interior: planul orizontal, planurile verticale, planul de boltire, cromatica, finisajele folosite, componentele artistice (pictura, sculptura etc.), lumina, acustica;
- plastica arhitecturala unitarã.
II. Piese desenate
1. Încadrarea în unitatea teritorial-administrativã, cu indicarea pe plansa a altor bunuri imobile aparţinând cultelor religioase, respectiv asociaţiilor sau fundaţiilor religioase, la scara 1/2.000 (lista în clar cu denumirea acestor bunuri)
2. Planul de situaţie cu încadrarea în spaţiul parohial (cultic), corelat cu planul de amenajare: amplasarea construcţiilor existente, a construcţiilor propuse, amplasarea funcţiunilor, cotele, relaţia cu ansamblul, distanţele fata de limitele terenului şi fata de construcţiile existente, sistematizarea pe verticala, accesele pietonale, rituale şi uzuale, accesele auto, parcajele auto, imprejmuirile, spaţiile verzi amenajate peisagistic, la scara de 1/200 sau 1/100
3. Planurile tuturor nivelurilor proiectate, la scara de 1/100; 1/50
4. Secţiunile caracteristice cu explicitarea structurii, volumetriei şi spatialitatii, la scara de 1/100; 1/50
5. Fatadele proiectate la scara de 1/100; 1/50
6. Orice alte materiale/detalii care ilustreaza proiectul de arhitectura
III. Acte şi documente anexate în copie
1. Certificatul de urbanism şi plansa-anexa la acesta, vizata spre neschimbare
2. Actul de proprietate asupra terenului, însoţit de plansa cadastrala
3. Plansa cuprinzând reglementãri din planul urbanistic de detaliu (planul urbanistic zonal), solicitatã prin certificatul de urbanism, inclusiv hotãrârea consiliului local sau a consiliului judeţean, dupã caz, de aprobare a documentaţiei
4. Precizarea altor activitãţi profesionale întreprinse în domeniul arhitecturii ecleziale de cãtre autorii proiectului prezentat
NOTA:
Fiecare plansa în original trebuie sa cuprindã în partea dreapta jos un cartus, care va fi întocmit în conformitate cu legislaţia în vigoare.
ANEXA 4
────────
la regulament
──────────────
........................................
(antetul persoanei juridice solicitante)
Cãtre Comisia de Avizare a Lacasurilor de Cult
De la persoana juridicã solicitanta
Nr. C.A.L.C. .........../ Data ..............
CERERE DE AVIZARE
1. Persoana juridicã solicitanta:
● denumirea: ...............................................
● sediul: ..................................................
● telefon/fax/e-mail: ......................................
2. Persoana imputernicita sa efectueze procedura de avizare:
● numele şi prenumele: .....................................
● domiciliul: ..............................................
● împuternicirea nr. ......... din data de .................
3. Temeiul juridic al cererii: .............................
4. Obiectul cererii: .......................................
5. Proiectul: ..............................................
6. Proiectantul: ...........................................
7. Beneficiarul: ...........................................
8. Enumerarea documentaţiei anexate cererii de avizare:
- piese scrise: ............................................
- piese desenate: ..........................................
- documentar foto: .........................................
9. Data şi semnatura persoanei împuternicite ...............
10. Cererea va fi avizatã şi de forul ierarhic superior al persoanei juridice solicitante.
──────────────────