Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.743 din 21 noiembrie 2011  privind aprobarea Procedurii si criteriilor de evaluare si autorizare a organizatiilor colective si de evaluare si aprobare a planului de operare pentru producatorii care isi indeplinesc in mod individual obligatiile privind gestionarea deseurilor de baterii si acumulatori, precum si componenta si atributiile comisiei de evaluare si autorizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.743 din 21 noiembrie 2011 privind aprobarea Procedurii si criteriilor de evaluare si autorizare a organizatiilor colective si de evaluare si aprobare a planului de operare pentru producatorii care isi indeplinesc in mod individual obligatiile privind gestionarea deseurilor de baterii si acumulatori, precum si componenta si atributiile comisiei de evaluare si autorizare

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 24 din 12 ianuarie 2012

    În temeiul prevederilor:
    - art. 7^1 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    - art. 9 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.634/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul mediului şi pãdurilor şi ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri emit urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Procedura şi criteriile de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective şi de evaluare şi aprobare a planului de operare pentru producãtorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile privind gestionarea deşeurilor de baterii şi acumulatori, denumiţi în continuare producãtori individuali, precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de evaluare şi autorizare, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    (1) Pentru aplicarea procedurii şi criteriilor de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective şi de evaluare şi aprobare a planului de operare pentru producãtorii individuali se constituie Comisia de evaluare şi autorizare, denumitã în continuare Comisia.
    (2) Comisia prevãzutã la alin. (1) are urmãtoarea componenţã:
    a) directorul direcţiei de specialitate privind gestiunea deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului şi Pãdurilor - preşedinte;
    b) un reprezentant al direcţiei de specialitate privind gestiunea deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului şi Pãdurilor - membru;
    c) un reprezentant al direcţiei de specialitate din cadrul Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri - membru;
    d) un reprezentant al Biroului juridic, contencios administrativ şi corp control din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului - membru;
    e) un reprezentant al direcţiei tehnice de specialitate privind gestiunea deşeurilor din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului - membru.
    (3) Fiecare membru al Comisiei are obligaţia sã semneze anual o declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate care va fi depusã şi pãstratã la Secretariatul Comisiei. Modelul acestei declaraţii este prevãzut în anexa nr. 8 la procedurã.
    (4) În cazul în care membrul titular nu poate participa din motive obiective la şedinţele Comisiei, declaraţia de imparţialitate şi confidenţialitate prevãzutã la alin. (3) este completatã şi semnatã de înlocuitorul acestuia.
    (5) Secretariatul Comisiei este asigurat prin intermediul direcţiei tehnice de specialitate privind gestiunea deşeurilor din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
    (6) Regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei va fi elaborat şi aprobat prin decizie emisã de cãtre preşedintele Comisiei, în prima şedinţã a acesteia, prin votul majoritãţii absolute a membrilor Comisiei.
    (7) Dacã regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei nu poate fi aprobat din cauza neîndeplinirii condiţiilor prevãzute la alin. (6), Comisia care se întruneşte, dupã o a doua convocare, aprobã regulamentul de organizare şi funcţionare al Comisiei, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate simplã.
    ART. 3
    Comisia are urmãtoarele atribuţii:
    a) adoptã regulamentul de organizare şi funcţionare;
    b) analizeazã documentaţia depusã de cãtre solicitant;
    c) aprobã emiterea/revizuirea/anularea licenţei de operare şi aprobã/respinge raportul anual de activitate pentru organizaţiile colective, cu votul majoritãţii absolute a membrilor;
    d) aprobã/respinge planul de operare, planul de operare revizuit şi raportul anual de activitate pentru producãtorii individuali, cu votul majoritãţii absolute a membrilor;
    e) aprobã emiterea/revizuirea/anularea licenţei de operare, aprobã/respinge raportul anual de activitate pentru organizaţiile colective, planul de operare, planul de operare revizuit şi raportul anual de activitate pentru producãtorii individuali, oricare ar fi numãrul membrilor prezenţi, cu majoritate simplã la o a doua convocare, dacã emiterea/revizuirea/anularea licenţei de operare, aprobarea/respingerea raportului anual de activitate pentru organizaţiile colective, aprobarea/revizuirea/respingerea planului de operare şi aprobarea/respingerea raportului anual de activitate pentru producãtorii individuali nu pot fi realizate din cauza neîndeplinirii condiţiei prevãzute la lit. d);
    f) verificã modul în care sunt gestionate sumele încasate de cãtre organizaţia colectivã sau producãtorul individual pentru gestionarea deşeurilor de baterii şi acumulatori.
    ART. 4
    Secretariatul Comisiei are urmãtoarele atribuţii:
    a) elaboreazã proiectul regulamentului de organizare şi funcţionare al Comisiei şi îl supune aprobãrii acesteia;
    b) primeşte şi verificã existenţa documentelor din dosarul depus de solicitant şi îl înainteazã Comisiei în cazul în care acesta este complet;
    c) solicitã completarea documentaţiei din dosarul depus, dacã în urma analizei se constatã cã aceasta este incompletã;
    d) întocmeşte minuta întâlnirii Comisiei şi o transmite membrilor sãi pentru avizare;
    e) solicitã informaţii suplimentare pe baza raportului de evaluare întocmit de membrii Comisiei;
    f) întocmeşte raportul de evaluare final şi comunicã solicitantului decizia luatã de cãtre Comisie cu privire la emiterea/revizuirea/anularea licenţei de operare şi aprobarea/respingerea raportului anual de activitate pentru organizaţiile colective;
    g) întocmeşte raportul de evaluare final şi comunicã solicitantului decizia luatã de cãtre Comisie cu privire la aprobarea/revizuirea/respingerea planului de operare şi aprobarea/respingerea raportului anual de activitate pentru producãtorii individuali;
    h) transmite membrilor Comisiei, în termen de 5 zile, câte o copie a tuturor documentelor recepţionate în cadrul procedurilor de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective şi a producãtorilor individuali.
    ART. 5
    Componenţa nominalã a membrilor Comisiei se aprobã prin ordin al ministrului mediului şi pãdurilor în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, pe baza nominalizãrilor primite din partea instituţiilor prevãzute la art. 2 alin. (2).
    ART. 6
    (1) Pentru analizarea documentaţiei de autorizare şi revizuire a licenţei de operare pentru organizaţiile colective, precum şi pentru analiza documentaţiei de aprobare şi revizuire a planului de operare pentru producãtorii individuali se achitã urmãtoarele tarife:
    a) tariful pentru analizarea documentaţiei de autorizare a organizaţiilor colective, în cuantum de 10.000 lei;
    b) tariful pentru analizarea documentaţiei planului de operare al producãtorilor individuali, în cuantum de 3.500 lei;
    c) tariful de analizã a documentaţiei pentru revizuirea licenţei de operare a organizaţiilor colective, în cuantum de 10.000 lei;
    d) tariful de analizã a documentaţiei de revizuire a planului de operare al producãtorilor individuali, în cuantum de 3.500 lei.
    (2) Tarifele se achitã în contul indicat de Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului.
    (3) Toate documentaţiile necesare, potrivit prezentului ordin, se depun de cãtre persoana autorizatã/împuternicitã de cãtre solicitant, în format electronic şi hârtie, în 3 exemplare, la sediul Secretariatului Comisiei.
    ART. 7
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                        Ministrul mediului şi pãdurilor,
                                 Laszlo Borbely

           p. Ministrul economiei, comerţului şi mediului de afaceri,
                                Borbely Karoly,
                                secretar de stat


    ANEXÃ
                            PROCEDURA ŞI CRITERIILE
     de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective şi de evaluare şi
            aprobare a planului de operare pentru producãtorii care
                       îşi îndeplinesc în mod individual
     obligaţiile privind gestionarea deşeurilor de baterii şi acumulatori,
     precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de evaluare şi autorizare

    ART. 1
    Prevederi generale
    (1) Obiectul prezentei reglementãri îl constituie stabilirea procedurii şi a criteriilor care trebuie îndeplinite în vederea:
    a) emiterii/revizuirii/anulãrii licenţei de operare şi aprobãrii/respingerii raportului anual de activitate pentru organizaţiile colective care preiau responsabilitãţile producãtorilor de baterii şi acumulatori privind realizarea ratelor minime de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, colectarea deşeurilor de baterii şi acumulatori auto şi industriali şi reciclarea deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, auto şi industriali;
    b) aprobãrii/revizuirii/respingerii planului de operare şi aprobãrii/respingerii raportului anual de activitate pentru producãtorii care opteazã pentru colectarea în mod individual a deşeurilor de baterii şi acumulatori privind atingerea ratelor minime de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, colectarea deşeurilor de baterii şi acumulatori auto şi industriali şi reciclarea deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, auto şi industriali.
    (2) Procedura şi criteriile de evaluare asigurã o abordare integratã, eficientã şi transparentã a gestionãrii deşeurilor de baterii şi acumulatori, prin promovarea soluţiilor de colectare, sortare/tratare şi reciclare eficiente din punctul de vedere al protecţiei mediului şi viabile din punct de vedere economic, cu acoperire naţionalã.

    ART. 2
    Depunerea solicitãrii în vederea emiterii licenţei de operare pentru organizaţiile colective, precum şi pentru aprobarea planului de operare pentru producãtorii individuali
    (1) În cazul organizaţiilor colective, dosarul de autorizare trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
    a) cerere-tip de acordare a licenţei de operare, conform anexei nr. 1;
    b) actul constitutiv al persoanei juridice, în copie conformã cu originalul;
    c) o copie conformã cu originalul a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau, dupã caz, o copie conformã cu originalul a certificatului de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor de la judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã filiala asociaţiei ori fundaţiei în cauzã;
    d) dovada achitãrii tarifului potrivit prevederilor art. 6 din ordin;
    e) certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, eliberat cu maximum 15 zile calendaristice înainte de depunerea documentaţiei;
    f) planul de operare pentru perioada de valabilitate a licenţei de operare. Acesta va conţine cel puţin elementele menţionate în anexa nr. 4, precum şi oricare alte documente relevante solicitate de cãtre Comisia de evaluare şi autorizare, denumitã în continuare Comisia, în condiţiile legii.
    (2) În cazul producãtorilor individuali, dosarul pentru aprobarea planului de operare trebuie sã cuprindã urmãtoarele documente:
    a) cerere-tip, conform anexei nr. 2;
    b) o copie conformã cu originalul a actului constitutiv al persoanei juridice;
    c) o copie conformã cu originalul a certificatului de înregistrare la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului sau, dupã caz, o copie conformã cu originalul a certificatului de înregistrare în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor la judecãtoria în a cãrei circumscripţie se aflã filiala asociaţiei ori fundaţiei în cauzã;
    d) dovada achitãrii tarifului potrivit prevederilor art. 6 din ordin;
    e) certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în original, eliberat cu maximum 15 zile calendaristice înainte de depunerea documentaţiei;
    f) planul de operare elaborat pentru o perioadã de 3 ani. Planul de operare va conţine cel puţin elementele menţionate în anexa nr. 5, precum şi oricare alte documente relevante solicitate de cãtre Comisie, în condiţiile legii.
    (3) Dosarul de autorizare a organizaţiilor colective sau, dupã caz, dosarul pentru aprobarea planului de operare al producãtorilor individuali, însoţite de câte 3 copii în format hârtie şi o copie electronicã, se transmit Secretariatului Comisiei.

    ART. 3
    Criterii de autorizare
    (1) Organizaţiile colective care solicitã autorizarea în baza prevederilor art. 7^1 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii:
    a) sã aibã drept activitate doar preluarea responsabilitãţilor care revin producãtorilor de baterii şi acumulatori sau reprezentanţilor autorizaţi care acţioneazã în numele lor privind realizarea ratelor minime de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, precum şi a tuturor obiectivelor şi responsabilitãţilor producãtorilor de baterii şi acumulatori, constituite potrivit Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, inclusiv raportarea modului de gestionare a acestora;
    b) sã promoveze soluţii de colectare, tratare şi reciclare la nivel naţional pentru a asigura crearea unui sistem integrat, eficient şi transparent de gestionare a deşeurilor de baterii şi acumulatori;
    c) sã demonstreze, prin planul de operare propus, cã au capacitatea de atingere a obiectivelor din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) sã asigure finanţarea, în numele producãtorilor de baterii şi acumulatori sau a reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, a tuturor costurilor care decurg din colectarea, tratarea şi reciclarea tuturor deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, industriali şi auto pentru care au preluat responsabilitatea;
    e) planul de operare propus trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin informaţiile solicitate în conformitate cu anexa nr. 4;
    f) sã fie deschise şi echidistante faţã de toţi partenerii contractuali;
    g) sã informeze utilizatorii finali de baterii şi acumulatori privind sistemele de colectare şi de reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, disponibile pentru aceştia;
    h) sã îşi asume obligaţiile prevãzute la art. 5 alin. (1);
    i) sã aibã capital social, în cazul societãţilor comerciale, respectiv un patrimoniu iniţial, în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor, de minimum 100.000 lei, atât la momentul depunerii documentaţiei de licenţiere, cât şi pe toatã durata de valabilitate a licenţei de operare.
    (2) Producãtorii individuali care solicitã aprobarea planului de operare trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele criterii:
    a) sã fie producãtori de baterii şi acumulatori, potrivit definiţiei producãtorului prevãzute la art. 3 lit. l) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) sã demonstreze, prin planul de operare propus, cã au capacitatea de atingere a obiectivelor din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) sã asigure finanţarea tuturor costurilor care decurg din colectarea, tratarea şi reciclarea tuturor deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili, industriali şi auto pentru care sunt responsabili;
    d) planul de operare propus trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin informaţiile solicitate în conformitate cu anexa nr. 5;
    e) sã informeze utilizatorii finali de baterii şi acumulatori privind sistemele de colectare şi de reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, disponibile pentru aceştia;
    f) sã îşi asume obligaţiile prevãzute la art. 5 alin. (2).

    ART. 4
    Etapa de evaluare a solicitãrii de autorizare
    (1) În termen de 10 zile lucrãtoare de la depunerea documentaţiei conform prevederilor art. 6 alin. (3), din ordin, Secretariatul Comisiei realizeazã o analizã preliminarã a solicitãrii şi:
    a) dacã documentaţia este completã, înainteazã documentaţia depusã cãtre membrii Comisiei împreunã cu un raport preliminar;
    b) dacã documentaţia nu este completã, solicitã în scris solicitantului completarea acesteia.
    (2) În termen de 20 zile lucrãtoare de la primirea documentaţiei complete se întruneşte Comisia în scopul analizãrii solicitãrii. Decizia se consemneazã într-un proces-verbal semnat de cel puţin jumãtate plus unul din membrii Comisiei, în termen de 10 zile lucrãtoare de la întrunirea acesteia.
    (3) În cazul îndeplinirii tuturor criteriilor de autorizare pentru organizaţiile colective, se emite licenţa de operare conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, în maximum 10 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
    (4) În cazul îndeplinirii tuturor criteriilor de aprobare a planului de operare, pentru producãtorii individuali, se aprobã planul de operare în maximum 10 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
    (5) Comisia poate solicita prin intermediul Secretariatului completarea documentaţiei cu alte informaţii suplimentare, în condiţiile legii, în maximum 10 zile lucrãtoare de la analiza acesteia în cadrul Comisiei, iar procedura se reia de la data depunerii documentelor solicitate.
    (6) Absenţa unei solicitãri din partea Comisiei nu se interpreteazã ca acceptare tacitã de acordare a licenţei de operare pentru organizaţiile colective, respectiv, de aprobare a planului de operare, pentru producãtorii individuali.
    (7) Neîndeplinirea criteriilor de autorizare sau aprobare conduce la respingerea solicitãrii.
    (8) Respingerea solicitãrii se motiveazã şi se comunicã în scris solicitantului în termen de 10 zile lucrãtoare de la luarea deciziei.
    (9) În cazul în care Comisia considerã necesar, poate invita pentru consultare solicitantul, reprezentanţi ai autoritãţilor publice cu atribuţii în domeniu sau oricare altã persoanã fizicã sau juridicã cu atribuţii în domeniu, în condiţiile legii.
    (10) Solicitantul poate ataca decizia de respingere a autorizãrii/aprobãrii, potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (11) Solicitantul poate obţine, la cerere şi din motive justificate, întreruperea procedurii de evaluare. În acest sens este necesarã depunerea unei cereri scrise care sã cuprindã motivarea demersului şi perioada de timp pentru care solicitã întreruperea procedurii de evaluare. Dupã depãşirea perioadei solicitate se reiau de drept procedurile de evaluare.
    (12) Perioada de evaluare a solicitãrii nu poate depãşi 60 de zile lucrãtoare.
    (13) Datoritã volumului mare de documente de analizã sau datoritã depunerii a mai mult de douã documentaţii de licenţiere în aceeaşi perioadã de timp, Comisia poate decide prelungirea termenelor de analizã, respectiv de decizie cu cel mult 30 de zile lucrãtoare. Toate celelalte termene prevãzute în cadrul prezentului articol se decaleazã corespunzãtor cu perioada de prelungire.
    (14) În cazul în care solicitantul nu aduce toate completãrile solicitate de cãtre Comisie, în termenele legale, sau procedura de evaluare depãşeşte termenul menţionat la alin. (12), din culpa solicitantului, solicitarea este respinsã.

    ART. 5
    Obligaţii ale organizaţiilor colective licenţiate, precum şi ale producãtorilor individuali care au obţinut aprobarea planului de operare
    (1) Organizaţia colectivã care a obţinut licenţa de operare are urmãtoarele obligaţii:
    a) sã organizeze şi sã finanţeze, în numele producãtorilor, colectarea deşeurilor de baterii şi acumulatori, a nivelului minim de eficienţã privind reciclarea, precum şi a tuturor obiectivelor şi responsabilitãţilor producãtorilor de baterii şi acumulatori, inclusiv raportarea modului de gestionare al acestora;
    b) sã promoveze, sã organizeze şi sã finanţeze sisteme de colectare adecvate pentru deşeurile de baterii şi acumulatori portabili, în vederea îndeplinirii ratelor de colectare;
    c) sã realizeze ratele minime anuale de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili pentru producãtorii de baterii şi acumulatori pentru care au preluat responsabilitãţile, potrivit legii;
    d) sã permitã direct sau indirect utilizatorilor finali sã se debaraseze de deşeurile de baterii ori acumulatori portabili la un punct de colectare, potrivit lit. b);
    e) sã asigure desfãşurarea activitãţii de gestionare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, în mod transparent faţã de producãtorii de baterii şi acumulatori sau reprezentanţii autorizaţi ai acestora, care acţioneazã în numele lor;
    f) sã încheie contracte cu oricare producãtor de baterii şi acumulatori sau reprezentant autorizat al producãtorului, care acţioneazã în numele acestuia, din tipurile pentru care a primit licenţa de operare şi care solicitã acest lucru şi acceptã condiţiile contractuale;
    g) sã încheie contracte cu colectorii autorizaţi sã preia deşeuri de baterii şi acumulatori şi sã faciliteze transferul acestora cãtre operatorii economici care asigurã tratarea/reciclarea, în limita cantitãţilor şi tipurilor pentru care a încheiat contracte de preluare a responsabilitãţii;
    h) sã respecte tariful/sumele cuprins/cuprinse în documentaţia de autorizare, orice modificare notificându-se Comisiei în vederea analizãrii şi aprobãrii. Noile tarife se aplicã numai cu aprobarea Comisiei;
    i) sã acţioneze fãrã discriminare între partenerii contractuali şi cei care au calitatea de acţionari/asociaţi;
    j) sã desfãşoare, pe lângã activitatea de preluare a responsabilitãţilor care revin producãtorilor, numai activitãţi privind organizarea activitãţilor de colectare, manipulare, transport, sortare, tratare şi reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori;
    k) sã reinvesteascã, în scopul creşterii eficienţei serviciilor, profitul sau excedentul financiar, precum şi eventualele sume rezultate dupã scãderea cheltuielilor necesare pentru dezvoltarea/funcţionarea sistemului de gestionare a deşeurilor de baterii şi acumulatori;
    l) sã informeze, în scris, Comisia asupra oricãrei schimbãri semnificative a datelor care au stat la baza eliberãrii licenţei de operare, situaţie în care Comisia va decide asupra necesitãţii revizuirii sau retragerii licenţei de operare a organizaţiei colective, dupã caz;
    m) sã transmitã Comisiei raportul anual de activitate complet, semnat şi ştampilat, în vederea aprobãrii acestuia pânã la data de 28 februarie a fiecãrui an, pentru anul precedent. Raportul trebuie sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 6;
    n) sã transmitã, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut licenţa de operare, în condiţiile legii;
    o) sã transmitã, la solicitarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, orice informaţii necesare în vederea elaborãrii de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectãrii prevederilor privind protecţia mediului şi pentru respectarea obligaţiilor privind raportãrile cãtre Comisia Europeanã, potrivit legii.
    (2) Producãtorii individuali care au obţinut aprobarea planului de operare au urmãtoarele obligaţii:
    a) sã organizeze şi sã finanţeze colectarea deşeurilor de baterii şi acumulatori pentru realizarea ratelor minime anuale de colectare şi a nivelului minim de eficienţã privind reciclarea;
    b) sã promoveze, sã organizeze şi sã finanţeze sisteme de colectare adecvate pentru deşeurile de baterii şi acumulatori portabili, în vederea îndeplinirii ratelor minime anuale de colectare;
    c) sã realizeze ratele minime anuale de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili pentru care sunt responsabili;
    d) sã permitã utilizatorilor finali sã se debaraseze de deşeurile de baterii sau acumulatori portabili la un punct de colectare accesibil în vecinãtatea acestora, ţinând seama de densitatea populaţiei;
    e) sã încheie contracte cu colectorii autorizaţi sã preia deşeuri de baterii şi acumulatori şi sã faciliteze transferul acestora cãtre operatorii economici care asigurã tratarea/reciclarea, în limita cantitãţilor şi tipurilor pentru care au încheiat contracte;
    f) sã informeze în scris Comisia asupra oricãrei schimbãri semnificative a datelor care au stat la baza aprobãrii planului de operare, situaţie în care Comisia va decide asupra necesitãţii revizuirii planului de operare;
    g) sã transmitã Comisiei raportul anual de activitate complet, semnat şi ştampilat, în vederea aprobãrii acestuia, pânã la data de 28 februarie a fiecãrui an, pentru anul precedent. Raportul trebuie sã cuprindã cel puţin informaţiile prevãzute în anexa nr. 7;
    h) sã transmitã, la solicitarea Comisiei, orice informaţii referitoare la activitatea pentru care a obţinut aprobarea planului de operare, în condiţiile legii;
    i) sã transmitã, la solicitarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, orice informaţii necesare în vederea elaborãrii de studii, statistici ori pentru monitorizarea respectãrii prevederilor privind protecţia mediului şi pentru respectarea obligaţiilor privind raportãrile cãtre Comisia Europeanã, potrivit legii.

    ART. 6
    Valabilitatea licenţei de operare pentru organizaţiile colective şi a planului de operare pentru producãtorii individuali
    (1) Licenţa de operare pentru organizaţiile colective se emite pentru o perioadã de 3 ani şi este avizatã anual.
    (2) Planul de operare aprobat pentru producãtorii individuali are o duratã de valabilitate potrivit art. 2 alin. (2) lit. f).
    (3) În cazul în care doresc sã îşi continue activitatea, cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a licenţei de operare, organizaţiile colective sunt obligate sã solicite o nouã licenţã de operare respectând prevederile art. 2 alin. (1) şi art. 3 alin. (1).
    (4) În cazul în care doresc sã îşi continue activitatea, cu cel puţin 90 de zile înainte de expirarea perioadei de valabilitate a planului de operare, producãtorii individuali sunt obligaţi sã solicite aprobarea unui nou plan de operare cu respectarea prevederilor de la art. 2 alin. (2) şi art. 3 alin. (2) şi a eventualelor constatãri ale organelor de control, cu privire la respectarea prevederilor din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    ART. 7
    Raportul anual de activitate
    (1) În baza analizãrii raportului anual de activitate al organizaţiei colective, respectiv a raportului anual de activitate al producãtorului individual şi a eventualelor constatãri ale organelor de control cu privire la respectarea prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, Comisia decide aprobarea sau respingerea rapoartelor anuale de activitate.
    (2) În cazul organizaţiilor colective, respingerea raportului anual de activitate induce de drept începerea procedurii de anulare a licenţei de operare, în condiţiile legii, cu respectarea prevederilor art. 9 alin. (1) lit. b).
    (3) În cazul producãtorilor individuali, respingerea raportului anual de activitate obligã producãtorul individual la transferarea responsabilitãţilor oricãrei organizaţii colective autorizate, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea deciziei.

    ART. 8
    Revizuirea licenţei de operare pentru organizaţiile colective şi revizuirea planului de operare pentru producãtorii individuali
    (1) Licenţa de operare se revizuieşte:
    a) în cazul în care se modificã legislaţia relevantã;
    b) în situaţia în care Comisia decide asupra necesitãţii revizuirii licenţei de operare;
    c) în baza modificãrii datelor care au stat la baza eliberãrii acesteia, comunicate de cãtre organizaţia colectivã.
    (2) Planul de operare, în cazul producãtorilor individuali, se revizuieşte:
    a) în cazul în care se modificã legislaţia relevantã;
    b) în situaţia în care Comisia decide asupra necesitãţii revizuirii licenţei de operare;
    c) în baza modificãrii datelor care au stat la baza eliberãrii acesteia, comunicate de cãtre producãtorul individual.
    (3) Revizuirea licenţei de operare pentru organizaţiile colective, respectiv a planului de operare pentru producãtorii individuali urmeazã procedura stabilitã la art. 2 şi 3.

    ART. 9
    Anularea licenţei de operare pentru organizaţiile colective şi a numãrului de înregistrare din registrul producãtorilor de baterii şi acumulatori prevãzut la art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
    (1) Licenţa de operare a organizaţiilor colective se anuleazã în urmãtoarele situaţii:
    a) în cazul respingerii raportului anual de activitate;
    b) în cazul nerespectãrii planului de operare aprobat de cãtre Comisia de evaluare şi autorizare;
    c) pentru nerespectarea uneia dintre prevederile art. 5 alin. (1);
    d) în cazul neatingerii, în 2 ani de zile, a ratelor minime anuale de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori portabili.
    (2) În cazul în care licenţa proprie de operare a fost anulatã, operatorul economic, autorizat potrivit art. 7^1 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, nu mai are dreptul solicitãrii unei noi licenţe.
    (3) În cazul producãtorilor individuali nerespectarea uneia dintre prevederile art. 5 alin. (2) îl obligã la transferarea responsabilitãţii, conform Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cãtre o organizaţie colectivã autorizatã în acest sens, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la luarea deciziei de cãtre Comisie. În caz contrar, se anuleazã numãrul de înregistrare în registrul producãtorilor de baterii şi acumulatori prevãzut la art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (4) În cazul anulãrii licenţei de operare, organizaţia colectivã este obligatã ca, în decurs de maximum 30 de zile lucrãtoare de la luarea deciziei de cãtre Comisie, sã comunice în scris acest lucru tuturor partenerilor şi sã transfere, cu acordul scris al acestora, toate contractele încheiate în baza transferului de responsabilitate cãtre o organizaţie colectivã licenţiatã în acest scop.
    (5) De la data anulãrii numãrului de înregistrare în registrul producãtorilor de baterii şi acumulatori prevãzut la art. 6 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, este interzis producãtorului de baterii sau acumulatori sã punã pe piaţã baterii sau acumulatori, pânã când nu obţine un nou numãr de înregistrare cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului mediului şi al ministrului economiei nr. 669/1.304/2009 privind aprobarea Procedurii de înregistrare a producãtorilor de baterii şi acumulatori.

    ART. 10
    Anexe
    Anexele nr. 1-8 fac parte integrantã din prezenta procedurã.


    ANEXA 1
    la procedurã

    Antet solicitant
    Nr. ....../............

                                     CERERE
                       de acordare a licenţei de operare

    Subscrisa, .............................., cu sediul social în ................, str. ........................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ....................., înregistratã la ........................... cu nr. ................, cod unic de înregistrare nr. ......./........., cont bancar nr. ........................., deschis la ......................., sucursala ................., telefon .........., fax ..........., e-mail ................, reprezentatã prin .........................., în calitate de ............................., solicitã acordarea licenţei de operare în vederea organizãrii şi finanţãrii în numele producãtorilor a colectãrii deşeurilor de baterii şi acumulatori pentru atingerea ratelor minime anuale de colectare şi a nivelurilor de eficienţã privind reciclarea, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru ...........................................
    (tipurile de baterii şi acumulatori)*)

    Anexãm documentele specifice prevãzute în Procedura şi criteriile de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective în vederea preluãrii responsabilitãţii privind realizarea ratelor minime de colectare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, a nivelurilor de eficienţã privind reciclarea.
    Declar pe propria rãspundere, potrivit legii penale, cã documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

    Data ................

                              Persoana autorizatã,
                  ...........................................
                   (numele, prenumele, semnãtura şi ştampila)
_________
    *) Se vor specifica subcategoriile din anexa nr. 2 la Procedura de înregistrare a producãtorilor de baterii şi acumulatori, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului şi al ministrului economiei nr. 669/1.304/2009.


    ANEXA 2
    la procedurã

    Antet solicitant
    Nr. ....../............

                                     CERERE
                       de aprobare a planului de operare

    Subscrisa, ..........................., cu sediul social în ......................, str. ....................... nr. ...., bl. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., înregistratã la ....................................... cu nr. ......., cod unic de înregistrare nr. ......../.................., cont bancar nr. ......................, deschis la ........................, sucursala ......................, telefon ..........., fax ..........., e-mail ..........., reprezentatã prin ......................., în calitate de ....................., solicitã acordarea aprobãrii planului de operare în vederea realizãrii obiectivelor anuale de colectare, tratare şi reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, conform prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru ...............................................
    [deşeurile de baterii şi acumulatori pentru tipurile de baterii şi acumulatori prevãzute în anexa nr. 2 la Procedura de înregistrare a producãtorilor de baterii şi acumulatori, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului şi al ministrului economiei nr. 669/1.304/2009].
    Anexez documentele specifice prevãzute în Procedura şi criteriile de evaluare şi aprobare a planului de operare a producãtorilor individuali în vederea realizãrii obiectivelor anuale de colectare, tratare şi reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori.
    Declar pe propria rãspundere, potrivit legii penale, cã documentele prezentate în copie sunt conforme cu originalul.

    Data ................

                              Persoana autorizatã,
                           ..........................
                            (semnãtura şi ştampila)


    ANEXA 3
    la procedurã

    MINISTERUL MEDIULUI ŞI PÃDURILOR

                               LICENŢÃ DE OPERARE

    Nr. ..... din .............

    pentru ..................... din localitatea ................., str. .................. nr. ....., judeţul/sectorul .................., înregistratã la ................. cu nr. ..............., cod unic de înregistrare nr. ......../................., în scopul organizãrii şi finanţãrii în numele producãtorilor, a colectãrii deşeurilor de baterii şi acumulatori pentru atingerea ratelor minime anuale de colectare şi a nivelurilor de eficienţã privind reciclarea pentru urmãtoarele tipuri de deşeuri de baterii şi acumulatori ..........................., emisã în baza Ordinului ministrului mediului şi pãdurilor şi al ministrului economiei, comerţului şi mediului de afaceri nr. 2.743/3.189/2011 pentru aprobarea Procedurii şi criteriilor de evaluare şi autorizare a organizaţiilor colective şi de evaluare şi aprobare a planului de operare pentru producãtorii care îşi îndeplinesc în mod individual obligaţiile privind gestionarea deşeurilor de baterii şi acumulatori, precum şi componenţa şi atribuţiile comisiei de autorizare.

    Data emiterii ............ Valabilã pânã la .............

                             Preşedintele comisiei,
                          ............................
                                secretar de stat


    ANEXA 4
    la procedurã

                Planul de operare pentru organizaţiile colective

    Planul de operare realizat de cãtre organizaţiile colective trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii:
    1. evidenţa, în format tabelar, a tipurilor de baterii şi acumulatori care urmeazã a fi gestionate, precum şi greutatea şi numãrul de bucãţi al acestora, potrivit anexei nr. 1 la Procedura privind modul de evidenţã şi raportare a datelor referitoare la baterii şi acumulatori şi la deşeurile de baterii şi acumulatori, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului, interimar, şi al ministrului economiei nr. 1.399/2.032/2009, cu precizarea provenienţei deşeurilor de baterii şi acumulatori: din circuitele industriale şi comerciale, colectate direct de la populaţie, precum şi cu prezentarea în detaliu a schemei de colectare, tratare, reciclare, valorificare şi eliminare a acestora;
    2. argumentele de susţinere a realizãrii planului de operare, în concordanţã cu obiectivele din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. modul de atingere a ţintelor şi obiectivelor producãtorilor de baterii şi acumulatori pentru care au preluat responsabilitatea, potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    4. planul de finanţare propus pentru dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de baterii şi acumulatori şi pentru derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare împreunã cu operatorii economici şi autoritãţile şi instituţiile administraţiei publice;
    5. strategia prin care utilizatorii de baterii şi acumulatori vor fi informaţi asupra mãsurilor care se vor lua pentru colectarea selectivã a deşeurilor de baterii şi acumulatori, rolul utilizatorilor în procesul de colectare, reciclare şi alte forme de recuperare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, posibilele efecte pe care ar putea sã le aibã prezenţa substanţelor periculoase din baterii şi acumulatori asupra sãnãtãţii populaţiei, semnificaţia simbolurilor prevãzute în anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    6. tipuri de contracte care urmeazã a fi folosite în relaţia cu toţi partenerii;
    7. planul financiar pentru perioada de valabilitate a licenţei de operare în care vor fi menţionate distinct şi detaliat urmãtoarele informaţii:
    a) modul de evaluare, calculare şi valoarea sumelor care urmeazã a fi percepute de la producãtorii care au predat responsabilitatea, demonstrând cã sunt acoperite costurile reale generate de colectarea selectivã, tratarea şi reciclarea deşeurilor de baterii şi acumulatori, inclusiv formula de calcul şi justificarea acestora;
    b) modul de evaluare, calculare şi valoarea sumelor alocate pentru funcţionarea sistemului de colectare/tratare/reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, inclusiv a sumelor care urmeazã a fi plãtite colectorilor/reciclatorilor autorizaţi, din punctul de vedere al protecţiei mediului, pe tip de baterie şi acumulatori, inclusiv formula de calcul şi justificarea acestora;
    c) estimarea costurilor administrative, inclusiv a campaniilor de conştientizare a cetãţenilor şi descrierea modalitãţilor de finanţare a acestor costuri.
    8. Descrierea modalitãţii prin care profitul, în cazul societãţilor comerciale, respectiv excedentul financiar, în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor, rezultat din activitate sunt reinvestite în proporţie de 100%, cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. k) din procedurã;
    9. prezentarea sistemului de evidenţã/bazei de date ce urmeazã a fi folositã, sistem/bazã care se va actualiza în funcţie de cerinţele de raportare cãtre Comisia Europeanã. Acesta/Aceasta va fi comunicat/ã de cãtre Ministerul Mediului şi Pãdurilor prin intermediul paginii proprii de internet;
    10. orice alte dovezi furnizate de cãtre solicitant privind capacitatea de a desfãşura activitatea în domeniul pentru care solicitã licenţa de operare, în condiţiile legii;
    11. orice alte documente solicitate de cãtre Comisia de evaluare şi autorizare, în condiţiile legii.


    ANEXA 5
    la procedurã

               Planul de operare pentru producãtorii individuali

    Planul de operare realizat de cãtre producãtorii individuali trebuie sã urmãreascã şi sã conţinã cel puţin urmãtoarele informaţii:
    1. evidenţa, în format tabelar, a tipurilor de baterii şi acumulatori care urmeazã a fi gestionate, precum şi greutatea şi numãrul de bucãţi al acestora, potrivit anexei nr. 1 la Procedura privind modul de evidenţã şi raportare a datelor referitoare la baterii şi acumulatori şi la deşeurile de baterii şi acumulatori, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului, interimar, şi al ministrului economiei nr. 1.399/2.032/2009, cu precizarea provenienţei deşeurilor de baterii şi acumulatori: din circuitele industriale şi comerciale, colectate direct de la populaţie, precum şi cu prezentarea în detaliu a schemei de colectare, tratare, reciclare, valorificare şi eliminare a acestora;
    2. argumentele de susţinere a realizãrii planului de operare, în concordanţã cu obiectivele din Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    3. modul de atingere a ţintelor şi obiectivelor producãtorilor de baterii şi acumulatori potrivit prevederilor Hotãrârii Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    4. planul de finanţare propus pentru dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de baterii şi acumulatori şi pentru derularea de programe educaţionale şi de informare/conştientizare împreunã cu operatorii economici şi autoritãţile şi instituţiile administraţiei publice;
    5. strategia prin care utilizatorii de baterii şi acumulatori vor fi informaţi asupra mãsurilor care se vor lua pentru colectarea selectivã a deşeurilor de baterii şi acumulatori, rolul utilizatorilor în procesul de colectare, reciclare şi alte forme de recuperare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, posibilele efecte pe care ar putea sã le aibã prezenţa substanţelor periculoase din baterii şi acumulatori asupra sãnãtãţii populaţiei, semnificaţia simbolurilor prevãzute în anexa nr. 2 la Hotãrârea Guvernului nr. 1.132/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    6. tipuri de contracte care urmeazã a fi folosite în relaţia cu toţi partenerii;
    7. planul financiar în care vor fi menţionate distinct şi detaliat urmãtoarele informaţii:
    a) modul de evaluare şi calculare a sumelor care urmeazã a fi plãtite colectorilor/reciclatorilor autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului, pe tip de baterie şi acumulatori şi valoarea acestora;
    b) modalitatea de alocare a sumelor necesare pentru funcţionarea sistemului de colectare/tratare/reciclare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, inclusiv campanii de conştientizare şi informare;
    c) valoarea estimatã a costurilor anuale de colectare, tratare, reciclare, eliminare a deşeurilor de baterii şi acumulatori, inclusiv formula de calcul şi justificarea acestora;
    d) valoarea sumelor care urmeazã a fi plãtite colectorilor/reciclatorilor autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului, pe tip de baterie şi acumulatori;
    8. prezentarea sistemului de evidenţã/bazei de date care urmeazã a fi folosit/ã, sistem/bazã care se va actualiza în funcţie de cerinţele de raportare cãtre Comisia Europeanã. Acesta/Aceasta va fi comunicat/ã de cãtre Ministerul Mediului şi Pãdurilor prin intermediul paginii proprii de internet;
    9. orice alte dovezi furnizate de cãtre solicitant privind capacitatea de a desfãşura activitatea în domeniul pentru care solicitã aprobarea planului de operare, în condiţiile legii;
    10. orice alte documente solicitate de cãtre Comisia de evaluare şi autorizare, în condiţiile legii.


    ANEXA 6
    la procedurã

          Raportul anual de activitate pentru organizaţiile colective

    Raportul anual de activitate pentru organizaţiile colective trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii detaliate:
    1. lista cuprinzând persoanele juridice cu care s-au încheiat contracte:
    a) producãtorii care au transferat responsabilitatea;
    b) operatorii economici autorizaţi din punctul de vedere al protecţiei mediului pentru activitãţi de colectare, sortare şi reciclare deşeuri de baterii şi acumulatorii;
    c) autoritãţi ale administraţiei publice locale implicate;
    d) oricare alte persoane juridice care nu sunt incluse la lit. a)-c);
    2. date privind cantitãţile de baterii şi acumulatorii pentru care s-a preluat responsabilitatea, general pentru întreaga organizaţie colectivã şi pentru fiecare producãtor în parte, potrivit anexei nr. 1 la Procedura privind modul de evidenţã şi raportare a datelor referitoare la baterii şi acumulatori şi la deşeurile de baterii şi acumulatori, aprobatã prin Ordinul ministrului mediului, interimar, şi al ministrului economiei nr. 1.399/2.032/2009, cu precizarea provenienţei deşeurilor de baterii şi acumulatori: din circuitele industriale şi comerciale, colectate direct de la populaţie;
    3. cantitãţile de deşeuri de baterii şi acumulatori contractate şi modul de gestionare a acestora, general pentru întreaga organizaţie colectivã şi pentru fiecare producãtor în parte (colectarea separatã a deşeurilor de baterii şi acumulatori de la gospodãriile particulare, colectarea separatã a deşeurilor de baterii şi acumulatori de la persoanele juridice, tratarea prin cele mai bune tehnici disponibile fãrã antrenarea de costuri excesive, ratele de reciclare etc.);
    4. prezentarea activitãţii derulate (atât din punct de vedere tehnic, cât şi organizatoric);
    5. modalitatea de realizare a planului de finanţare pentru dezvoltarea sistemului de colectare selectivã a deşeurilor de baterii şi acumulatori;
    6. copie de pe raportul de audit financiar extern şi dupã balanţa analiticã de specialitate aferentã activitãţii de transfer a responsabilitãţii; orice alte solicitãri ale Comisiei de evaluare şi autorizare ulterioare depunerii acestuia, în condiţiile legii;
    7. copie de pe bilanţurile contabile/situaţia financiarã în vederea verificãrii modului de gestionare a fondurilor încasate pentru activitãţile de colectare, sortare şi tratare/reciclare deşeuri de baterii şi acumulatorii;
    8. descrierea modalitãţii prin care profitul, în cazul societãţilor comerciale, respectiv excedentul financiar, în cazul asociaţiilor şi fundaţiilor, rezultat din activitate sunt reinvestite în proporţie de 100%, cu respectarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. k) din procedurã;
    9. oricare alte informaţii solicitate de cãtre Comisia de evaluare şi autorizare, în condiţiile legii.


    ANEXA 7
    la procedurã

          Raportul anual de activitate pentru producãtorii individuali

    Raportul anual de activitate pentru producãtorii individuali trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii detaliate:
    1. declaraţie pe propria rãspundere a operatorului economic cã situaţia prezentatã este conformã cu realitatea;
    2. lista cuprinzând persoanele juridice cu care s-au încheiat contracte:
    a) colectori, transportatori, reciclatori;
    b) autoritãţi ale administraţiei publice locale implicate;
    c) la solicitarea Comisiei de evaluare şi autorizare se vor pune la dispoziţia acesteia copii de pe contractele încheiate;
    d) oricare alte persoane juridice care nu sunt incluse la lit. a)-c);
    3. raportarea datelor privind cantitãţile de baterii şi acumulatorii introduse pe piaţa naţionalã, tipurile şi modul de gestionare a deşeurilor de baterii şi acumulatori pentru anul anterior (atât din punct de vedere tehnic, cât şi organizatoric);
    4. copie de pe raportul de audit (extern) la data raportãrii şi copie de pe ultimul bilanţ anual înregistrat la Administraţia Financiarã, semnate şi ştampilate de cãtre persoana autorizatã;
    5. oricare alte solicitãri ale Comisiei de evaluare şi autorizare ulterioare depunerii raportului, în condiţiile legii.
    Toate documentele care au stat la baza întocmirii raportului financiar şi a celui de audit trebuie pãstrate în original la sediul firmei, conform reglementãrilor în vigoare, şi vor fi puse la dispoziţia Comisiei de evaluare şi autorizare, la cerere, în condiţiile legii. Aceste documente reprezintã:
    a) facturi fiscale interne, ordine de platã, extrase de cont şi/sau alte documente justificative, respectiv chitanţe fiscale, cecuri, registre de casã, ordine de deplasare (dupã caz);
    b) facturi fiscale externe, dispoziţii de platã externe, declaraţii vamale, extrase de cont, documente de transfer al fondurilor (în cazul importurilor);
    c) documente care sã ateste organizarea de licitaţii pentru contractele încheiate (procese-verbale privind licitaţia/selecţia de oferte);
    d) contracte cu terţi pentru achiziţia de bunuri şi/sau servicii.


    ANEXA 8
    la procedurã

               DECLARAŢIA DE IMPARŢIALITATE ŞI CONFIDENŢIALITATE
                 a membrilor Comisiei de evaluare şi autorizare

    Subsemnatul, ........................, declar cã sunt de acord sã particip la procesul de evaluare a documentelor necesare emiterii licenţei de operare/revizuirii licenţei de operare sau, dupã caz, a planului de operare/retragerii licenţei de operare/aprobãrii planului de operare/respingerii planului de operare, în cazul organizaţiilor colective sau a producãtorilor individuali.
    Declar cã sunt imparţial faţã de toate pãrţile implicate în procesul de evaluare şi sunt de acord sã nu divulg nicio informaţie sau niciun document ("informaţii confidenţiale") dezvãluite mie, descoperite de mine ori elaborate de mine în cursul sau ca rezultat al procesului de evaluare şi sunt de acord ca acestea sã fie folosite numai în scopul evaluãrii şi nu vor fi dezvãluite unei pãrţi terţe.
    De asemenea, sunt de acord sã nu pãstrez în scop personal nicio copie a informaţiilor scrise obţinute.
    Informaţiile confidenţiale nu vor fi dezvãluite niciunui angajat sau expert, cu excepţia situaţiei în care aceştia sunt de acord sã îndeplineascã termenii acestei declaraţii.

    Numele şi prenumele: .......................
    Denumirea instituţiei publice în care îşi desfãşoarã activitatea: .........................
    Semnãtura: ................
    Data: .....................

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016