Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.701 din 30 decembrie 2010  pentru aprobarea Metodologiei de informare si consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.701 din 30 decembrie 2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare si consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului si de urbanism

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 47 din 19 ianuarie 2011

    În conformitate cu prevederile <>art. 57 şi 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    în temeiul prevederilor <>art. 13 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

    ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului emite urmãtorul ordin:

    ART. 1
    Se aprobã Metodologia de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    ART. 2
    În termen de 60 de zile de la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, autoritãţile administraţiei publice locale elaboreazã şi aprobã prin hotãrâre a consiliului judeţean/local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti Regulamentul local referitor la implicarea publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism sau de amenajare a teritoriului, în conformitate cu prevederile metodologiei prevãzute la art. 1.
    ART. 3
    Pentru documentaţiile aflate în curs de elaborare sau avizare, autoritãţile administraţiei publice locale competente vor asigura informarea şi consultarea publicului afectat de propunerile planurilor înainte de supunerea spre dezbaterea consiliului judeţean/local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în funcţie de etapa în care se aflã, fãrã a relua integral întreaga procedurã.
    ART. 4
    Documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului care se aprobã fãrã respectarea prezentului ordin sunt nule de drept.
    ART. 5
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

               p. Ministrul dezvoltãrii regionale şi turismului,
                               Gheorghe Nastasia,
                                secretar general

    Bucureşti, 30 decembrie 2010.
    Nr. 2.701.


    ANEXĂ
                                  METODOLOGIE
             de informare şi consultare a publicului cu privire la
        elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului
                                 şi de urbanism

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezenta metodologie stabileşte componentele obligatorii ale informãrii şi consultãrii publicului care se aplicã în cadrul proceselor de elaborare sau revizuire a planurilor de urbanism si de amenajare a teritoriului, în conformitate cu <>art. 61 din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 2
    Prezenta metodologie se adreseazã tuturor iniţiatorilor, elaboratorilor şi avizatorilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului, precum şi tuturor factorilor de decizie din domeniu şi se aplicã tuturor categoriilor de planuri de urbanism şi de amenajare a teritoriului, prevãzute de lege.
    ART. 3
    Informarea şi consultarea publicului se efectueazã în toate fazele proceselor de elaborare sau actualizare a planurilor de urbanism şi de amenajare a teritoriului şi este parte integrantã a procedurii de iniţiere, elaborare, avizare şi aprobare a documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.
    ART. 4
    Informarea şi consultarea publicului se fac obligatoriu în urmãtoarele etape din cadrul procesului de elaborare sau revizuire a planurilor de urbanism sau amenajare a teritoriului:
    a) etapa pregãtitoare - anunţarea intenţiei de elaborare;
    b) etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare;
    c) etapa elaborãrii propunerilor ce vor fi supuse procesului de avizare;
    d) elaborarea propunerii finale, care include toate observaţiile avizatorilor şi care se supune procedurii de transparenţã decizionalã.
    ART. 5
    (1) Pentru toate documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului prevãzute de lege, pentru care se aplicã prezenta metodologie, procesul de informare şi consultare a publicului se finalizeazã cu raportul informãrii şi consultãrii publicului, raport ce se supune atenţiei autoritãţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului, împreunã cu documentaţia completã.
    (2) Raportul informãrii şi consultãrii publicului fundamenteazã decizia autoritãţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea sau respingerea planului propus, în vederea respectãrii principiilor de dezvoltare urbanã durabilã şi asigurãrii interesului general.
    (3) În baza raportului informãrii şi consultãrii publicului, consiliul judeţean/consiliul local/Consiliul General al Municipiului Bucureşti poate solicita modificarea şi completarea documentaţiei de urbanism supuse aprobãrii.
    (4) În exercitarea controlului de legalitate referitor la hotãrârile consiliului judeţean/consiliului local//Consiliului General al Municipiului Bucureşti privind aprobarea documentaţiilor de urbanism sau amenajare a teritoriului, prefectul are obligaţia sã verifice respectarea prevederilor prezentei metodologii, iar în cazul nerespectãrii sã le atace în faţa instanţei de contencios administrativ în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare.
    ART. 6
    Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobãrii fiecãrei categorii de plan în parte se face conform <>Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizionalã în administraţia publicã, cu completãrile ulterioare, şi conform <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    CAP. II
    Responsabilitãţi şi competenţe

    ART. 7
    (1) Responsabilitatea privind informarea şi consultarea publicului pentru planurile de urbanism şi de amenajare a teritoriului revine autoritãţilor administraţiei publice responsabile cu aprobarea planurilor.
    (2) Pentru documentaţiile de urbanism elaborate în cazul zonelor care cuprind monumente istorice înscrise în Lista patrimoniului mondial aceastã responsabilitate revine autoritãţii publice centrale responsabile cu domeniul urbanismului, cu sprijinul autoritãţii administraţiei publice centrale responsabile cu cultura şi patrimoniul naţional şi al autoritãţilor administraţiei publice locale pe teritoriul cãrora se aflã situate aceste monumente.
    (3) În cazul localitãţilor în care în cadrul autoritãţilor administraţiei publice locale nu sunt organizate structuri de specialitate în domeniul urbanismului, responsabilitãţile privind informarea şi consultarea se pot îndeplini în colaborare cu serviciul de specialitate al consiliului judeţean, pe bazã de convenţie.
    (4) Pentru îndeplinirea acestor responsabilitãţi, autoritãţile administraţiei publice locale vor organiza la sediul propriu un spaţiu permanent dedicat schimbului de informaţii cu privire la activitatea de urbanism şi amenajare a teritoriului.
    ART. 8
    (1) Pentru stabilirea modului specific de aplicare a prezentei metodologii, autoritãţile administraţiei publice locale au obligaţia sã adopte Regulamentul local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului, denumit în continuare Regulamentul local, pentru care au responsabilitãţi de aprobare, conform legii.
    (2) Conţinutul obligatoriu al Regulamentului local stabileşte cel puţin urmãtoarele:
    a) structura sau persoanele cu atribuţii în coordonarea informãrii şi consultãrii publicului pentru documentaţiile de urbanism şi/sau amenajare a teritoriului;
    b) modalitãţile de finanţare a activitãţilor de informare şi consultare;
    c) principiile de identificare a grupurilor-ţintã pentru informare şi consultare, pentru fiecare categorie de plan;
    d) modul şi locul în care publicul va avea acces la informaţii şi documentaţii;
    e) definirea situaţiilor în care se considerã cã Regulamentul local a fost încãlcat şi mãsurile administrative de sancţionare;
    f) modul în care se va face evaluarea proceselor de participare publicã şi actualizarea Regulamentului local în consecinţã.
    (3) Regulamentul local va fi bazat pe prezenta metodologie, precum şi pe prevederile legislaţiei conexe privind transparenţa decizionalã, prin respectarea elementelor obligatorii, alegerea elementelor opţionale oferite şi adãugarea altora suplimentare pentru a rãspunde cât mai bine condiţiilor specifice fiecãrei colectivitãţi locale şi fiecãrui tip sau categorii de plan.
    (4) Regulamentul local se întocmeşte de cãtre structura responsabilã cu urbanismul împreunã cu compartimentul responsabil cu informarea publicã din aparatul de specialitate al autoritãţilor administraţiei publice locale, se avizeazã de cãtre Comisia tehnicã de urbanism şi se aprobã prin hotãrâre a consiliului local/judeţean.
    ART. 9
    (1) Atunci când iau decizia cu privire la iniţierea elaborãrii unui plan de urbanism sau de amenajare a teritoriului, ori când sunt informate cu privire la o astfel de intenţie, autoritãţile administraţiei publice cu atribuţii de aprobare a planului desemneazã o persoanã din structura proprie responsabilã cu informarea şi consultarea publicului.
    (2) În cazul în care aceastã responsabilitate este îndeplinitã în colaborare cu serviciul de specialitate al consiliului judeţean, persoana responsabilã cu informarea şi consultarea populaţiei va fi numitã din cadrul acestuia.
    (3) Persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului are urmãtoarele atribuţii:
    a) coordoneazã redactarea documentului de planificare a procesului de participare a publicului, pe baza Regulamentului local adoptat şi în funcţie de complexitatea planului de urbanism sau amenajare a teritoriului;
    b) rãspunde de redactarea cerinţelor specifice care vor fi incluse în documentele de selectare şi desemnare a elaboratorului pentru documentaţiile de urbanism şi amenajare a teritoriului iniţiate de autoritãţile administraţiei publice locale;
    c) rãspunde de redactarea propunerilor de cerinţe specifice necesar a fi incluse în avizul prealabil de oportunitate pentru documentaţiile de urbanism iniţiate de investitori privaţi, persoane fizice sau juridice;
    d) gestioneazã activitãţile de informare şi consultare a publicului pe tot parcursul documentaţiei, pânã la aprobare;
    e) este persoanã de contact din partea administraţiei publice locale pentru activitãţile de informare şi consultare a publicului în privinţa proiectului respectiv.
    (4) În funcţie de complexitatea planului de urbanism sau amenajare a teritoriului, persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului poate fi sprijinitã în îndeplinirea atribuţiilor sale de cãtre un grup de lucru permanent, format din reprezentanţi ai administraţiei publice locale, ai mediului de afaceri şi ai societãţii civile, precum şi din reprezentanţi ai cetãţenilor, conform Regulamentului local adoptat.
    ART. 10
    Documentul de planificare a procesului de informare şi consultare a publicului în baza cãruia se desfãşoarã procesul de participare trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele informaţii:
    a) identificarea pãrţilor interesate, persoane fizice sau juridice, instituţii publice care pot fi afectate de prevederile propuse prin planul de urbanism sau amenajare a teritoriului;
    b) modalitatea prin care vor fi anunţaţi cei interesaţi şi cei potenţial afectaţi referitor la iniţierea procesului de elaborare a planului de urbanism sau amenajare a teritoriului şi de schimbãrile propuse;
    c) modalitatea prin care li se va oferi ocazia celor afectaţi sau interesaţi de a discuta propunerea cu iniţiatorul şi proiectantul şi de a-şi exprima rezerve, a formula observaţii sau a sesiza probleme legate de propunerile din planul de urbanism sau amenajare a teritoriului, înainte de supunerea spre avizare autoritãţilor competente;
    d) calendarul propus de iniţiator pentru îndeplinirea obligaţiilor de informare şi consultare a publicului;
    e) datele de contact ale reprezentantului proiectantului, responsabil cu informarea şi consultarea publicului.
    ART. 11
    Raportul informãrii şi consultãrii publicului, care fundamenteazã decizia consiliului local de adoptare sau neadoptare a planului de urbanism sau amenajare a teritoriului, va cuprinde cel puţin urmãtoarele informaţii:
    a) detalii privind tehnicile şi metodele utilizate de solicitant pentru a informa şi a consulta publicul, inclusiv:
    1. datele şi locurile tuturor întâlnirilor la care cetãţenii au fost invitaţi sã dezbatã propunerea solicitantului;
    2. conţinutul, datele de transmitere prin poştã şi numãrul trimiterilor poştale, inclusiv scrisori, invitaţii la întâlniri, buletine informative şi alte publicaţii;
    3. localizarea rezidenţilor, proprietarilor şi pãrţilor interesate care au primit notificãri, buletine informative sau alte materiale scrise;
    4. numãrul persoanelor care au participat la acest proces;
    b) un rezumat al problemelor, observaţiilor şi rezervelor exprimate de public pe parcursul procesului de informare şi consultare, inclusiv:
    1. modul în care solicitantul a rezolvat, intenţioneazã sã rezolve sau se va ocupa de problemele, observaţiile şi rezervele exprimate de public;
    2. probleme, observaţii şi rezerve pe care iniţiatorul planului de urbanism sau amenajare a teritoriului nu poate sau nu e dispus sã le rezolve, împreunã cu motivaţia acestui lucru;
    3. orice alte informaţii considerate necesare pentru a susţine preluarea sau nepreluarea propunerilor.
    ART. 12
    Raportul consultãrii, însoţit de punctul de vedere al structurii de specialitate din cadrul autoritãţii publice locale, se prezintã consiliului judeţean/consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti spre însuşire sau respingere. În vederea fundamentãrii tehnice a deciziei, autoritãţile administraţiei publice locale pot solicita opinia unor experţi atestaţi sau asociaţii profesionale din domeniu.
    ART. 13
    La solicitarea anumitor categorii de beneficiari, în conformitate cu prevederile <>art. 61 lit. (e) din Legea nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, autoritãţile publice, în vederea asigurãrii egalitãţii de şanse şi tratament, sunt obligate sã punã la dispoziţie materiale şi documente în formate alternative şi sã însoţeascã cu explicaţii verbale detaliate schiţele grafice expuse în spaţiile special amenajate pentru consultarea publicã.

    CAP. III
    Etape metodologice diferenţiate pe categorii de planuri de amenajare a teritoriului şi de urbanism

    SECŢIUNEA 1
    Planuri de amenajare a teritoriului - PAT

    1. Implicarea publicului în etapa pregãtitoare
    ART. 14
    Autoritatea administraţiei publice iniţiatoare a PAT are obligaţia sã informeze publicul interesat, inclusiv autoritatea competentã cu protecţia mediului, cu privire la intenţia de elaborare a PAT şi la obiectivele acestuia.
    ART. 15
    Elementele incluse în documentaţia necesarã atribuirii serviciilor de elaborare a PAT privind obiectivele principale, aspectele şi prevederile principale ce urmeazã a fi abordate, precum şi procedurile specifice de informare şi consultare a publicului pe parcursul elaborãrii PAT se redacteazã cu sprijinul unui grup de lucru cu rol consultativ, din care fac parte:
    a) în cazul secţiunilor PAT Naţional - responsabilul de proiect, responsabilul cu informarea şi consultarea publicului, reprezentanţi ai direcţiilor relevante din Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului - MDRT, reprezentanţi ai ministerelor de resort pentru secţiunile tratate şi ministerele din domeniile asupra cãrora secţiunile PAT au impact, reprezentanţi ai altor instituţii/organisme interesate;
    b) în cazul PAT zonal, regional sau interjudeţean, interorãşenesc sau intercomunal, frontalier, metropolitan, periurban al principalelor municipii şi oraşe - responsabilul de proiect, responsabilul cu informarea şi consultarea publicului, reprezentanţi ai administraţiilor publice din zona de studiu, reprezentanţi ai direcţiilor relevante din MDRT, reprezentanţi ai altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, regional, judeţean sau local;
    c) în cazul PAT judeţean - responsabilul de proiect, reprezentanţi ai administraţiilor publice locale din zona de studiu şi din judeţele limitrofe, reprezentanţi ai direcţiilor relevante din MDRT, reprezentanţi ai altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, regional, judeţean sau local.
    ART. 16
    (1) Metodele şi tehnicile de informare şi consultare a publicului aplicabile pe parcursul elaborãrii respectivului PAT se stabilesc în concordanţã cu Regulamentul local, cu cerinţele ce derivã din obiectivele propuse, complexitatea propunerilor PAT, impactul estimat al acestuia, precum şi în concordanţã cu prevederile referitoare la procedura de realizare a evaluãrii de mediu pentru planuri şi programe.
    (2) Documentele necesare atribuirii serviciilor de elaborare a PAT includ în mod clar obligaţiile ce derivã din derularea activitãţilor impuse de procedurile de informare şi consultare a publicului.

    2. Implicarea publicului în etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare
    ART. 17
    (1) În etapa elaborãrii studiilor de fundamentare a propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de dezvoltarea teritorialã sunt obţinute de cãtre autoritatea administraţiei publice locale iniţiatoare a PAT cel puţin prin metode de cercetare sociologicã relevante pentru obiectivele propuse.
    (2) Cercetarea sociologicã se efectueazã de cãtre persoane specializate în pregãtirea, derularea şi analizarea rezultatelor metodelor corespunzãtoare, atestate conform legii în privinţa elaborãrii documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.
    (3) În cazul în care sunt identificate analize ale opţiunilor publicului deja realizate şi care rãspund cerinţelor şi obiectivelor enunţate prin procedurile specifice de informare şi consultare a publicului, acestea sunt menţionate şi luate în considerare.

    3. Implicarea publicului în etapa elaborãrii propunerilor
    ART. 18
    (1) Pe parcursul elaborãrii propunerilor se va realiza consultarea factorilor interesaţi concomitent asupra evoluţiei propunerilor şi asupra evaluãrii de mediu a alternativelor şi determinãrii opţiunii preferate, astfel încât sã fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestãri.
    (2) Informarea şi consultarea publicului pentru PAT vor fi organizate în corelare cu cele prevãzute de legislaţia de mediu, prin colaborarea cu autoritãţile responsabile cu protecţia mediului.
    ART. 19
    Informarea şi consultarea publicului cu privire la propunerile elaborate se fac astfel:
    a) autoritatea administraţiei publice iniţiatoare a PAT informeazã publicul simultan prin urmãtoarele activitãţi:
    1. publicã în mass-media de douã ori, la interval de 3 zile calendaristice, şi pe propria paginã de internet anunţul cu privire la: finalizarea propunerilor preliminare, precum şi posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele şi transmite observaţii în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data ultimului anunţ;
    2. afişeazã, pe toatã perioada consultãrilor, pe propria paginã de internet, la sediul propriu şi în alte locuri special amenajate, datele şi reprezentãrile grafice succinte ale propunerilor preliminare şi ale anunţului publicat în mass-media;
    3. trimite în scris cãtre autoritãţile administraţiei publice locale afectate de propunerile PAT, organismele regionale şi autoritãţile de la nivel central direct interesate, precum şi cãtre alţi factori interesaţi identificaţi, anunţul publicat în mass-media, cu cel puţin 15 zile înainte de data dezbaterii publice;
    b) autoritatea administraţiei publice iniţiatoare a PAT consultã publicul asupra propunerilor preliminare prin cel puţin urmãtoarele activitãţi:
    1. pune la dispoziţia publicului, pentru consultare, prima versiune a PAT, precum şi explicaţii şi reprezentãri grafice succinte ale propunerilor preliminare pe durata a cel puţin 20 de zile;
    2. expune materialele grafice, cu explicaţii în care utilizeazã un limbaj nontehnic, pe durata a cel puţin 20 de zile, într-un spaţiu special amenajat şi cu posibilitatea colectãrii observaţiilor cetãţenilor;
    3. pregãteşte, organizeazã şi conduce o dezbatere publicã cu privire la propunerile preliminare, inclusiv în privinţa evaluãrii impactului acestora asupra mediului;
    c) autoritatea administraţiei publice iniţiatoare a PAT informeazã publicul cu privire la rezultatele consultãrii prin publicarea pe site-ul propriu şi la sediul sãu în spaţiul dedicat informãrii şi consultãrii publicului a observaţiilor şi sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare şi a rãspunsului la acestea, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii publice.
    4. Implicarea publicului în etapa aprobãrii planului
    ART. 20
    În vederea aprobãrii PAT, autoritatea administraţiei publice iniţiatoare a planului asigurã elaborarea raportului informãrii şi consultãrii publicului. Acest raport, însoţit de punctul de vedere tehnic al structurii de specialitate din cadrul autoritãţii publice locale, se prezintã consiliului judeţean/consiliilor judeţene competente cu aprobarea planului, spre însuşire sau respingere. În vederea fundamentãrii tehnice a deciziei, autoritãţile administraţiei publice pot solicita opinia unor experţi atestaţi sau a unor asociaţii profesionale din domeniu.
    5. Implicarea publicului în monitorizarea implementãrii PAT
    ART. 21
    Anual, autoritãţile administraţiei publice vor face publice modalitãţile privind aplicarea prevederilor PAT şi stadiul de aplicare.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Planul urbanistic general (PUG) şi regulamentul local de urbanism (RLU) aferent acestuia

    1. Implicarea publicului în etapa pregãtitoare
    ART. 22
    (1) Autoritãţile administraţiei publice locale iniţiatoare informeazã publicul cu privire la intenţia de elaborare sau de revizuire a PUG, înainte de elaborarea documentelor necesare procedurii de atribuire a serviciilor de elaborare a planului.
    (2) Informarea cu privire la intenţia de elaborare a PUG se face simultan, prin urmãtoarele metode:
    a) anunţuri afişate la sediul autoritãţii publice în spaţiile accesibile tuturor cetãţenilor;
    b) anunţ cu vizibilitate imediatã publicat pe pagina proprie de internet şi în publicaţia proprie dacã existã.
    (3) Anunţurile prevãzute la alin. (2) vor cuprinde în mod obligatoriu cel puţin urmãtoarele:
    a) prezentarea succintã a argumentãrii intenţiei de elaborare/revizuire a PUG şi a obiectivelor PUG;
    b) numele şi datele de contact ale persoanei responsabile cu informarea şi consultarea publicului, cãtre care pot fi transmise comentarii, observaţii şi propuneri;
    c) perioada, de maximum 25 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a intenţiei, în care pot fi transmise comentarii, observaţii şi propuneri sau exprimate nevoi;
    d) modul în care va fi pus la dispoziţia publicului rãspunsul la observaţiile transmise în aceastã perioadã.
    (4) Anunţurile publicate pe pagina proprie de internet şi cele afişate trebuie menţinute pe toatã perioada în care pot fi transmise observaţii şi propuneri.
    (5) Autoritatea administraţiei publice locale iniţiatoare poate aduce la cunoştinţa publicului intenţia sa de elaborare sau revizuire a PUG şi prin anunţuri publicate în presa localã, cel puţin douã anunţuri publicate la interval de minimum 3 zile, panouri amplasate pe domeniul public, emisiuni la staţii de radio şi televiziune, conferinţe, afişe, interviuri, organizarea unor evenimente şi/sau expoziţii cu hãrţi, planuri, schiţe, tabele, grafice, orice alte materiale.
    ART. 23
    Autoritãţile administraţiei publice locale primesc de la public observaţii, sugestii sau propuneri cu privire la intenţia de elaborare sau revizuire a PUG şi la informaţiile furnizate prin anunţ şi pun la dispoziţia publicului sinteza acestora şi argumentaţia preluãrii sau nepreluãrii propunerilor, în maximum 15 zile de la data-limitã stabilitã pentru primirea lor.
    ART. 24
    Toate propunerile obţinute şi nevoile identificate în urma procesului de informare şi consultare vor fi examinate şi sintetizate şi vor fi prezentate ca anexã la documentaţia necesarã atribuirii serviciilor de elaborare a PUG.
    ART. 25
    (1) Elementele de temã incluse în documentaţia necesarã atribuirii serviciilor de elaborare sau revizuire a PUG privind obiectivele principale, aspectele şi prevederile principale ce urmeazã a fi abordate, precum şi procedurile specifice de informare şi consultare a publicului pe parcursul elaborãrii sau revizuirii PUG se redacteazã de cãtre structura de specialitate a administraţiei locale beneficiarã a PUG, cu sprijinul unui grup cu rol consultativ format din reprezentanţi ai compartimentului de specialitate, comisiei tehnice de urbanism, autoritãţii competente cu protecţia mediului, comisiei de urbanism din cadrul consiliului local şi ai altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, judeţean sau local, precum şi de cãtre persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului, astfel încât sã se asigure identificarea prealabilã a nevoilor la care PUG trebuie sã rãspundã.
    (2) Documentaţia necesarã atribuirii serviciilor de elaborare sau revizuire a PUG include în mod clar obligaţiile ce derivã din derularea activitãţilor de informare şi consultare a publicului.

    2. Implicarea publicului în etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare
    ART. 26
    (1) În etapa elaborãrii studiilor de fundamentare a propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de dezvoltarea urbanã durabilã sunt obţinute de elaboratorul documentaţiei de urbanism prin metode de cercetare sociologicã relevante pentru obiectivele propuse.
    (2) Cercetarea sociologicã se efectueazã de cãtre persoane specializate în pregãtirea, derularea şi analizarea rezultatelor metodelor corespunzãtoare, atestate conform legii în privinţa elaborãrii documentaţiilor de urbanism şi amenajare a teritoriului.

    3. Implicarea publicului în etapa elaborãrii propunerilor
    ART. 27
    (1) Pe parcursul elaborãrii propunerilor este recomandatã consultarea publicului sau a anumitor factori interesaţi, precum organizaţii ale societãţii civile, asociaţii profesionale, asociaţii ale sectorului de afaceri, reprezentanţi ai cetãţenilor, asupra evoluţiei propunerilor preliminare, a alternativelor şi opţiunii preferate, astfel încât sã fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestãri.
    (2) În vederea reducerii birocratizãrii şi a costurilor se recomandã ca aceastã consultare sã fie organizatã în mod unitar cu evaluarea de mediu, prin colaborarea cu autoritãţile responsabile din domeniul mediului.
    ART. 28
    Informarea şi consultarea publicului asupra propunerilor de PUG se fac astfel:
    a) autoritãţile administraţiei publice locale iniţiatoare ale planului informeazã publicul prin urmãtoarele activitãţi simultan:
    1. publicã cel puţin pe propria paginã de internet anunţul cu privire la posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele complete ale propunerilor şi transmit observaţii la sediul autoritãţii competente pentru aprobarea finalã a PUG în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data ultimului anunţ, precum şi obiectivele, data, locul de desfãşurare, ora de începere şi durata estimatã a dezbaterii publice care are loc la minimum 20 de zile de la data ultimului anunţ;
    2. afişeazã anunţul de mai sus şi propunerile însoţite de explicaţii succinte, scrise şi desenate, într-un limbaj nontehnic, pe o perioadã de cel puţin 30 de zile, la sediul propriu şi în alte locuri special amenajate;
    3. trimit în scris cãtre factorii interesaţi identificaţi anunţul publicat, cu cel puţin 15 zile înainte de data dezbaterii publice;
    b) autoritãţile administraţiei publice locale consultã publicul asupra propunerilor prin cel puţin urmãtoarele activitãţi:
    1. pun la dispoziţia publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe durata a cel puţin 45 de zile;
    2. expun materialele grafice cu explicaţii formulate într-un limbaj nontehnic, pe durata a cel puţin 45 de zile, într-un spaţiu special amenajat şi cu posibilitatea colectãrii în scris a observaţiilor cetãţenilor;
    3. pregãtesc, organizeazã şi conduc o dezbatere publicã cu privire la propuneri;
    c) autoritãţile administraţiei publice locale informeazã publicul cu privire la rezultatele consultãrii, cel puţin prin publicarea pe propria paginã de internet a observaţiilor şi sugestiilor publicului asupra propunerilor preliminare şi a rãspunsului la acestea, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii publice;
    d) consultarea publicului pe propunerile de plan se face înainte de transmiterea documentaţiei pe circuitul legal de avizare.
    ART. 29
    Pentru propunerile ce aduc modificãri importante unor pãrţi mari din localitate sau care afecteazã un numãr mare de persoane, administraţia publicã localã poate sã:
    a) informeze publicul prin expoziţii în cartiere, emisiuni radio sau TV, broşuri, anunţuri în şcoli etc.;
    b) consulte publicul asupra propunerilor prin: dezbateri publice pe anumite subiecte critice, dezbateri sau întruniri în anumite zone, interviuri de grup, grupuri consultative structurate pe domenii sau pe anumite categorii de public etc.;
    c) organizeze ateliere de lucru, audieri publice, întâlniri itinerante etc., pentru identificarea propunerilor alternative şi ideilor iniţiate de public prin interacţiune cu echipele de lucru, punerea în comun a cunoştinţelor şi competenţelor sau identificarea interese mutuale etc.
    ART. 30
    (1) În vederea introducerii în circuitul legal de avizare a PUG şi RLU, autoritãţile administraţiei publice locale asigurã realizarea raportului consultãrii populaţiei.
    (2) Raportul consultãrii însoţit de punctul de vedere al structurii de specialitate din cadrul autoritãţii publice locale se prezintã consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti spre însuşire sau respingere. În vederea fundamentãrii tehnice a deciziei, autoritãţile administraţiei publice locale pot solicita opinia unor experţi atestaţi sau a unor asociaţii profesionale din domeniu.

    4. Implicarea publicului în etapa aprobãrii PUG
    ART. 31
    Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobãrii PUG se fac cu respectarea prevederilor art. 6.

    5. Implicarea publicului în monitorizarea implementãrii PUG
    ART. 32
    Informaţiile conţinute în PUG şi RLU aferent reprezintã informaţii de interes public şi vor fi puse la dispoziţie automat prin publicare pe site-ul primãriei şi vor fi eliberate la cerere conform <>Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 33
    Anual, autoritãţile administraţiei publice vor face publice modalitãţile privind aplicarea prevederilor PUG şi stadiul de aplicare.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Planul urbanistic zonal şi regulamentul local aferent acestuia - PUZ

    1. Implicarea publicului în etapa pregãtitoare
    ART. 34
    (1) În situaţia PUZ iniţiate de autoritãţile administraţiei publice, tema, obiectivele şi cerinţele PUZ vor fi elaborate cu sprijinul unui grup cu rol consultativ, format din reprezentanţi ai compartimentului de specialitate, Comisiei tehnice de amenajare a teritoriului şi urbanism, ai autoritãţii competente cu protecţia mediului, comisiei de urbanism din cadrul consiliului local şi ai altor instituţii/organisme interesate de la nivel central, judeţean sau local, precum şi persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului, astfel încât sã se asigure identificarea prealabilã a tuturor nevoilor la care PUZ trebuie sã rãspundã.
    (2) În funcţie de impactul estimat al PUZ, (suprafaţa studiatã, modificãri propuse, specificul investiţiei ce a generat elaborarea documentaţiei) pentru argumentarea unor obiective ale planului sau pentru identificarea şi evaluarea unor posibile opinii şi interese divergente, în vederea determinãrii oportunitãţii planului în interes public, administraţia publicã iniţiatoare poate aduce la cunoştinţa publicului intenţia de elaborare a PUZ şi obiectivele acestuia prin anunţuri pe pagina proprie de internet, anunţuri cãtre proprietarii din zonã, afişãri ale anunţului în zona de studiu preconizatã, întâlniri cu locuitorii din zonã etc.
    (3) Documentaţia necesarã atribuirii serviciilor de elaborare a PUZ trebuie sã includã şi obligaţiile elaboratorului ce derivã din procedurile specifice de informare şi consultare a publicului.
    (4) Afişarea în vederea informãrii populaţiei se face pe panouri conforme cu modelele prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezenta metodologie.
    ART. 35
    (1) În cazul în care iniţiatorul planului este un investitor privat, persoanã fizicã sau juridicã, obligaţiile ce derivã din procedurile specifice de informare şi consultare a publicului se vor transmite iniţiatorului prin certificatul de urbanism şi avizul prealabil de oportunitate.
    (2) În funcţie de impactul estimat al PUZ, autoritãţile administraţiei publice locale responsabile cu emiterea certificatului de urbanism şi a avizului de oportunitate, pentru identificarea oportunitãţii planului în interes public, pot organiza dezbateri publice referitoare la intenţia de elaborare.
    (3) Procedurile, modalitãţile şi tehnicile specifice de informare şi consultare a publicului se stabilesc pe baza regulamentului local referitor la implicarea publicului, adoptat şi în concordanţã cu cerinţele ce derivã din obiectivele principale propuse, complexitatea şi impactul estimat al PUZ.

    2. Implicarea publicului în etapa elaborãrii propunerilor
    ART. 36
    Pe parcursul elaborãrii propunerilor este recomandatã consultarea publicului asupra evoluţiei acestora, astfel încât sã fie argumentate beneficiile aduse în interes public şi sã fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestãri.
    ART. 37
    Informarea şi consultarea publicului cu privire la propunerile de PUZ se fac înainte de transmiterea documentaţiei pe circuitul tehnic de avizare, astfel:
    a) autoritãţile administraţiei publice locale informeazã publicul prin cel puţin urmãtoarele activitãţi:
    1. publicã pe propria paginã de internet anunţul cu privire la posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele şi transmit observaţii la sediul autoritãţii publice competente pentru aprobarea PUZ în termen de maximum 25 de zile calendaristice de la data anunţului, precum şi obiectivele, data, locul de desfãşurare, ora de începere şi durata estimatã pentru fiecare metodã de consultare;
    2. identificã şi notificã proprietarii ale cãror proprietãţi vor fi direct afectate de propunerile PUZ;
    3. pune la dispoziţia publicului spre consultare documentele aferente propunerilor PUZ, inclusiv materiale explicative scrise şi desenate, într-un limbaj nontehnic, precum şi documentele ce au stat la baza primei variante a propunerilor, dupã caz: certificatul de urbanism, avizul prealabil de oportunitate;
    4. afişeazã anunţul la sediul propriu şi în alte locuri special amenajate, pe panouri rezistente la intemperii, cu caracteristici stabilite prin procedurile specifice amplasate în cel puţin 3 locuri vizibile pe teritoriul zonei studiate;
    5. investitorul privat iniţiator al PUZ afişeazã anunţul pe panouri rezistente la intemperii, cu caracteristici stabilite prin procedurile specifice, în loc vizibil la parcela care a generat intenţia elaborãrii PUZ;
    b) autoritãţile administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului au urmãtoarele obligaţii:
    1. informeazã publicul cu privire la rezultatele informãrii şi consultãrii, cel puţin prin publicarea pe propria paginã de internet şi la sediul propriu a observaţiilor şi sugestiilor publicului şi a rãspunsului la acestea, în termen de 15 zile de la încheierea perioadei de consultare a publicului;
    2. informeazã în scris proprietarii ale cãror imobile sunt direct afectate de propunerile PUZ şi care au trimis opinii, cu privire la observaţiile primite şi rãspunsul argumentat la acestea.
    ART. 38
    În funcţie de complexitatea sau impactul estimat al propunerilor PUZ, autoritãţile administraţiei publice responsabile cu aprobarea acestuia:
    a) informeazã publicul prin expoziţii în zonã, emisiuni TV, broşuri, anunţuri în şcoli etc.;
    b) consultã publicul prin: dezbateri publice, interviuri de grup, grupuri consultative pe domenii sau pe anumite categorii de public etc.;
    c) organizeazã ateliere de lucru, audieri publice, întâlniri etc., pentru identificarea şi punerea în comun a cunoştinţelor şi competenţelor sau identificarea intereselor mutuale etc.
    ART. 39
    În vederea aprobãrii PUZ în scopul fundamentãrii deciziei consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, structura de specialitate asigurã elaborarea raportului consultãrii publicului referitor la opiniile colectate, rãspunsurile date şi argumentarea lor. În vederea fundamentãrii tehnice a deciziei, autoritãţile administraţiei publice locale pot solicita opinia unor experţi atestaţi sau a unor asociaţii profesionale din domeniu.

    3. Implicarea publicului în etapa aprobãrii PUZ
    ART. 40
    Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobãrii PUZ se face cu respectarea prevederilor art. 6.

    4. Implicarea publicului în monitorizarea implementãrii PUZ
    ART. 41
    Planşa de reglementãri urbanistice şi regulamentul local reprezintã informaţii de interes public şi vor fi furnizate şi puse la dispoziţie în urma solicitãrilor, conform <>Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Planul urbanistic de detaliu PUD

    1. Implicarea publicului în etapa pregãtitoare
    ART. 42
    În situaţia solicitãrii elaborãrii unui PUD, autoritãţile administraţiei publice locale informeazã şi consultã populaţia în conformitate cu regulamentul local aprobat prevãzut de prezenta metodologie, cel puţin prin urmãtoarele modalitãţi:
    a) se notificã proprietarii parcelelor vecine pe toate laturile celei care a generat PUD privind intenţia şi propunerile documentaţiei de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observaţiilor sau propunerilor de minimum 15 zile;
    b) în situaţia în care iniţiatorul PUD este o persoanã fizicã sau juridicã interesatã, în termen de 5 zile de la primirea tuturor observaţiilor, autoritãţile administraţiei publice locale competente cu aprobarea planului notificã iniţiatorul PUD cu privire la eventualele obiecţii primite şi solicitã modificarea propunerilor sau rãspunsul motivat de refuz al acestora, cu acordarea unui termen de transmitere a rãspunsului în termen de maximum 10 zile;
    c) în termen de 10 zile de la rãspunsul argumentat al iniţiatorului PUD, autoritãţile administraţiei publice locale informeazã în scris proprietarii care au trimis opinii cu privire la observaţiile primite şi rãspunsul la acestea.

    2. Implicarea publicului în etapa aprobãrii PUD
    ART. 43
    În vederea aprobãrii PUD, autoritãţile administraţiei publice responsabile cu aprobarea planului asigurã introducerea în documentaţia supusã aprobãrii consiliului local a raportului informãrii şi consultãrii publicului, însoţit de punctul de vedere al structurii de specialitate.

    3. Implicarea publicului în monitorizarea implementãrii PUD
    ART. 44
    Informaţiile cuprinse în PUD reprezintã informaţii de interes public şi vor fi furnizate şi puse la dispoziţie în urma solicitãrilor, conform <>Legii nr. 544/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.


    ANEXĂ
    la metodologie
                                     MODELE
                    de panouri pentru anunţurile afişate pe
                teritoriul zonei tratate de planuri de urbanism

    A. Model panou 1


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │
 │ ......................................... │
 │ (denumirea administraţiei publice locale) ┌──────────────────────┐ │
 │ │ │ │
 │ Data anunţului: ........... (ziua/luna/anul) │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ REPREZENTARE │ │
 │ INTENŢIE DE ELABORARE │ VIZUALĂ SUGESTIVĂ │ │
 │ PLAN URBANISTIC ..................... │ (SCHEMATICĂ) │ │
 │ (general, zonal, de detaliu) │ A INTENŢIEI │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ Argumentare: ............................ │ │ │
 │ ......................................... └──────────────────────┘ │
 │ Iniţiator: .............................. │
 │ (numele şi prenumele/denumirea) │
 │ │
 │ │
 │ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ TRANSMITĂ OBSERVAŢII ŞI PROPUNERI │
 │ privind intenţia de elaborare a planului urbanistic ............... │
 │ (general, zonal, de detaliu) │
 │ în perioada ................-................ │
 │ (ziua/luna/anul) (ziua/luna/anul) │
 │ │
 │ │
 │ Persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului: ........... │
 │ (numele şi prenumele, funcţia) │
 │ adresa ....................., telefon ..........., e-mail ................ │
 │ Observaţiile sunt necesare în vederea ................................. . │
 │ (de exemplu: stabilirii cerinţelor de elaborare/eliberãrii avizului de │
 │ oportunitate) │
 │ Rãspunsul la observaţiile transmise va fi ............................. . │
 │ (modul în care va fi pus la dispoziţia publicului, data şi perioada) │
 │ Etapele preconizate pentru consultarea publicului pânã la aprobarea │
 │ planului: │
 │ ● ........................................................................ │
 │ ● ........................................................................ │
 │ ● ........................................................................ │
 │ (metoda/scopul/perioada) │
 │ │
 │ │
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ● Datele de mai sus vor fi înscrise obligatoriu într-un panou de minimum 60 x 90 cm, confecţionat din materiale rezistente la intemperii şi afişat la loc vizibil pe toatã perioada.
    ● Literele vor fi tipãrite având o înãlţime de cel puţin 5 cm, respectiv 7 cm pentru "Intenţie...", "Publicul este...".

    B. Model panou 2


 ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
 │ │
 │ ......................................... │
 │ (denumirea administraţiei publice locale) ┌──────────────────────┐ │
 │ │ │ │
 │ Data anunţului: ........... (ziua/luna/anul) │ │ │
 │ │ │ │
 │ CONSULTARE ASUPRA │ REPREZENTARE │ │
 │ PROPUNERILOR PRELIMINARE │ VIZUALĂ SUGESTIVĂ │ │
 │ PLAN URBANISTIC ..................... │ (SCHEMATICĂ) │ │
 │ (general, zonal, de detaliu) │ A PROPUNERILOR │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ │ │ │
 │ Iniţiator: .............................. │ │ │
 │ (numele şi prenumele/denumirea) └──────────────────────┘ │
 │ │
 │ Elaborator: ............................. │
 │ (denumirea) │
 │ │
 │ │
 │ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ TRANSMITĂ OBSERVAŢII │
 │ asupra documentelor expuse/disponibile la sediul ...................... │
 │ (denumirea, adresa, camera/sala) │
 │ în perioada ................-................ între orele: .......... . │
 │ (ziua/luna/anul)-(ziua/luna/anul) │
 │ │
 │ │
 │ PUBLICUL ESTE INVITAT SĂ PARTICIPE LA │
 │ ● .......................................................................; │
 │ ● .......................................................................; │
 │ ● ...................................................................... . │
 │ (metoda/scopul/data, ora/locul, durata) │
 │ │
 │ Rãspunsul la observaţiile transmise va fi ................................ │
 │ (modul în care va fi pus la dispoziţia publicului, data şi perioada) │
 │ │
 │ Persoana responsabilã cu informarea şi consultarea publicului: ........... │
 │ (numele şi prenumele, funcţia) │
 │ │
 │ adresa ........................., telefon ........., e-mail ............ . │
 │ │
 │ │
 │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ● Datele de mai sus vor fi înscrise obligatoriu într-un panou de minimum 60 x 90 cm, confecţionat din materiale rezistente la intemperii şi afişat la loc vizibil pe toatã perioada.
    ● Literele vor fi tipãrite având o înãlţime de cel puţin 5 cm, respectiv 7 cm pentru "Consultare asupra ...".

                                      ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016