Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 2.689 din 10 noiembrie 2011 pentru modificarea si completarea Ghidului de finantare a Programului vizand protectia resurselor de apa, sisteme integrate de alimentare cu apa, statii de tratare, canalizare si statii de epurare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului si padurilor nr. 1.450/2010
Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 42.325/SJ din 1 noiembrie 2011 privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului vizând protecţia resurselor de apã, sisteme integrate de alimentare cu apã, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 1.450/2010, în baza prevederilor art. 13 alin. (1) lit. d) şi art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 105/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în temeiul prevederilor art. 15 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pãdurilor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul mediului şi pãdurilor emite prezentul ordin.
ART. I Ghidul de finanţare a Programului vizând protecţia resurselor de apã, sisteme integrate de alimentare cu apã, staţii de tratare, canalizare şi staţii de epurare, aprobat prin Ordinul ministrului mediului şi pãdurilor nr. 1.450/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 1 octombrie 2010, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 13, alineatele (1) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "(1) Dupã primirea scrisorii de aprobare, înainte de semnarea contractului, solicitantul va prezenta la sediul Autoritãţii proiectul tehnic. Dupã prezentarea proiectului tehnic, reprezentanţii Autoritãţii, în termen de 90 de zile, înainte de semnarea contractului, fac o vizitã la sediul solicitantului, precum şi la locul de implementare a proiectului, pentru a verifica aspectele tehnico-economice necesare implementãrii proiectului, menţionate în cererea de finanţare şi în anexele la aceasta. Concluziile reprezentanţilor Autoritãţii sunt înscrise într-o notã de control. În cazul în care existã neconcordanţe între declaraţiile solicitantului şi constatãrile pe teren, reprezentantul Autoritãţii va înştiinţa Comitetul director, care poate propune Comitetului de avizare retragerea finanţãrii. ............................................................... (4) Se considerã renunţare la finanţarea aprobatã neprezentarea solicitantului pentru semnarea contractului pentru finanţare nerambursabilã în termen de 12 luni de la primirea scrisorii de aprobare."
2. La articolul 16, litera j) se abrogã.
3. La anexa nr. 5 la ghid "Contract pentru finanţare nerambursabilã", la articolul 3, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "(3) Suma neutilizatã la finalul execuţiei proiectului se considerã anulatã şi rãmâne la dispoziţia AFM."
4. La anexa nr. 5 la ghid, la articolul 5, punctele 8 şi 11 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "8. sã plãteascã toate taxele, impozitele şi contribuţiile pe care le datoreazã potrivit reglementãrilor legale; în acest sens va depune certificat de atestare fiscalã privind obligaţiile la bugetul general consolidat, în original, odatã cu fiecare cerere de tragere şi certificat fiscal privind plata obligaţiilor la Fondul pentru mediu, în original, odatã cu fiecare cerere de tragere. ...................................................................... 11. sã întocmeascã şi sã remitã AFM, în termen de 30 de zile de la primirea ultimei tranşe din finanţare, un raport de finalizare detaliat privind realizarea activitãţilor, însoţit de dovada achitãrii ultimei tranşe din finanţare."
5. La anexa nr. 5 la ghid, la articolul 5, punctele 12 şi 18 se abrogã.
6. La anexa nr. 5 la ghid, la anexa nr. 4 la contractul pentru finanţare nerambursabilã, punctele 3, 4 şi 8 se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins: "3. Declaraţia reprezentantului legal al beneficiarului privind respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, pentru atribuirea contractelor prezentate la cererile de tragere 4. Documente bancare privind achitarea facturilor fiscale prezentate la finanţare (extrase de cont cu viza instituţiei financiare/bancare însoţite de O.P.-uri, bilete la ordin, dispoziţii de platã externe), pentru sumele finanţate la tragerile anterioare; la ultima cerere de tragere beneficiarul va prezenta dovada achitãrii contribuţiei proprii şi a cheltuielilor neeligibile pentru realizarea întregului proiect ................................................................. 8. Factura fiscalã însoţitã de: situaţii de lucrãri prezentate în conformitate cu modelul formularului F3 din Instrucţiunile de aplicare a unor prevederi din Hotãrârea Guvernului nr. 28/2008 privind aprobarea conţinutului-cadru al documentaţiei tehnico-economice aferente investiţiilor publice, precum şi a structurii şi metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investiţii şi lucrãri de intervenţii, aprobate prin Ordinul ministrului dezvoltãrii, lucrãrilor publice şi locuinţelor nr. 863/2008, tabel centralizator pentru bunurile achiziţionate, proces-verbal privind stadiul fizic al lucrãrilor efectuate pânã la data facturãrii, procese-verbale de lucrãri ascunse, procese-verbale privind fazele determinante semnate de persoanele desemnate în acest sens în conformitate cu Programul de control pe faze determinante al calitãţii lucrãrilor executate, avizat de Inspectoratul de Stat în Construcţii, liste ale utilajelor achiziţionate, cuantificate valoric, procese-verbale de recepţie a mijloacelor fixe/NIR-uri, lista cu conţinutul transportului - packinglist - şi scrisoarea de transport internaţional - CMR - pentru achiziţiile de bunuri din import, declaraţie de conformitate, dupã caz, în copie."
7. La anexa nr. 5 la ghid, la anexa nr. 4 la contractul pentru finanţare nerambursabilã, punctul 10 se abrogã.
8. La anexa nr. 5 la ghid, la anexa nr. 4 la contractul pentru finanţare nerambursabilã, dupã punctul 11 se introduc douã noi puncte, punctele 12 şi 13, cu urmãtorul cuprins: "12. Certificat de atestare fiscalã privind obligaţiile la bugetul general consolidat, în original, odatã cu fiecare cerere de tragere şi certificat fiscal privind plata obligaţiilor la Fondul pentru mediu, în original, odatã cu fiecare cerere de tragere 13. Dovada constituirii garanţiei de bunã execuţie conform prevederilor contractului de execuţie."
ART. II Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul mediului şi pãdurilor, Marin Anton, secretar de stat
Bucureşti, 10 noiembrie 2011. Nr. 2.689.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email