Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.643 din 5 septembrie 2022  privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 253/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri paliative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.643 din 5 septembrie 2022 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 253/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri paliative

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 885 din 8 septembrie 2022
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 15.665 din 5.09.2022 al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 77 lit. e), art. 136 alin. (1) lit. g), art. 163 alin. (4), art. 230 alin. (2) lit. m), art. 238 alin. (5) şi ale art. 245 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului sănătăţii nr. 253/2018 pentru aprobarea Regulamentului de organizare, funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri paliative, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 199 şi 199 bis din 5 martie 2018, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 18 se introduc două noi articole, art. 18^1 şi 18^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 18^1
    Modelul declaraţiei pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu este prevăzut în anexa nr. 12.
    ART. 18^2
    Se aprobă dotarea minimă obligatorie şi condiţiile de organizare a dispeceratului pentru îngrijiri paliative la domiciliu, prevăzută în anexa nr. 13."

    2. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 19
    Anexele nr. 1- 13*) fac parte integrantă din prezentul ordin."

    3. La articolul 20, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Autorizarea funcţionării serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu se face de către direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti."

    4. După articolul 20 se introduce un nou articol, art. 20^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 20^1
    Controlul privind respectarea de către furnizorii de servicii de îngrijiri paliative la domiciliu a prevederilor prezentului ordin se exercită de către personalul împuternicit de Ministerul Sănătăţii din cadrul Inspecţiei sanitare de stat şi al direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti."

    5. În anexa nr. 9, articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Ministerul Sănătăţii aprobă/avizează, după caz, unităţile sanitare cu paturi, publice sau private, furnizoare de îngrijiri paliative.
    (2) Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti autorizează furnizorii de îngrijiri paliative la domiciliu, cu personalitate juridică, publici sau privaţi, care îndeplinesc următoarele condiţii:
    a) existenţa în actul constitutiv şi/sau statut a menţiunilor exprese privind furnizarea de îngrijiri paliative la domiciliu ca obiect de activitate sau alte prevederi legale pentru spitalele publice, care permit înfiinţarea de servicii de îngrijiri la domiciliu;
    b) existenţa unei echipe interdisciplinare capabile să susţină activităţile de îngrijiri paliative la domiciliu, formată din categorii de personal calificat conform art. 3 din anexa nr. 4 la ordin;
    c) existenţa în echipa multidisciplinară a unui kinetoterapeut în cazul furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu care deservesc pacienţi copii;
    d) dovada deţinerii unui sediu cu funcţia de dispecerat pentru îngrijiri paliative la domiciliu, care să respecte condiţiile de dotare şi organizare în conformitate cu prevederile anexei nr. 13 la ordin.
    (3) Autorizarea furnizorilor de îngrijiri paliative la domiciliu se face în baza declaraţiei pe propria răspundere.
    (4) Modelul autorizaţiei de funcţionare pentru serviciile de îngrijiri paliative la domiciliu în baza declaraţiei pe propria răspundere este prevăzut la anexa nr. 11 la ordin.
    (5) Modelul declaraţiei pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu este prevăzut la anexa nr. 12 la ordin."

    6. În anexa nr. 9 articolul 2, litera i) se abrogă.
    7. În anexa nr. 9, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Solicitanţii autorizaţiilor de funcţionare pentru îngrijiri paliative la domiciliu prezintă documentele prevăzute la art. 2 în copie certificată cu originalul."

    8. Anexa nr. 10 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    9. Anexa nr. 11 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.
    10. După anexa nr. 11 se introduc două noi anexe, anexele nr. 12 şi 13, al căror cuprins este prevăzut în anexa nr. 3 şi, respectiv, în anexa nr. 4 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Cătălin Vişean,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 5 septembrie 2022.
    Nr. 2.643.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 10 la Ordinul nr. 253/2018)
    Modelul formularului de solicitare a autorizaţiei de funcţionare în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu
    (în baza declaraţiei pe propria răspundere)
    Instituţia, societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară
    ...........................................................................................
    Către
    Direcţia de Sănătate Publică .....................................
    Director executiv/Compartiment asistenţă medicală şi programe
    CERERE
    (1) pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare pentru furnizarea îngrijirilor paliative la domiciliu/
    (2) pentru avizarea la 3 ani a autorizaţiei de funcţionare pentru furnizarea îngrijirilor paliative la domiciliu
    Subsemnatul/Subsemnata, ............., domiciliat/domiciliată în ..........., str. ........ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..., posesor/posesoare al/a B.I. seria ... nr. ...., eliberat de .... la data ......, reprezentant legal al ..................., cu sediul în ......, str. ........... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea autorizaţiei de funcţionare în domeniul îngrijirilor paliative la domiciliu, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, pentru instituţia, societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară sus-menţionată.
    Anexez în completarea cererii mele copii ale următoarelor documente:
    a) declaraţia pe propria răspundere privind furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu;
    b) statutul unităţii, alte documente constitutive, certificat constatator cu menţionarea punctului de lucru (după caz) (copie)*;
    c) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice (copie)*;
    d) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz (copie)*;
    e) documente privind deţinerea legală a sediului dispeceratului pentru îngrijiri medicale la domiciliu (situaţie juridică, schiţă, plan de amplasare în zonă) (copie);
    f) regulamentul de organizare şi funcţionare*;
    g) organigrama serviciului de îngrijiri paliative la domiciliu (copie)*;
    h) documente privind codul fiscal, certificat de înregistrare fiscală (copie)*;
    i) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri paliative la domiciliu (copie REVISAL sau copie contracte de muncă/prestări servicii)*;
    j) dovada pregătirii profesionale/documente de liberă practică (avize anuale) pentru personalul medical angajat pentru asigurarea îngrijirilor medicale la domiciliu (copie);
    k) lista dotărilor existente;
    l) alte documente, după caz, care se vor solicita în mod oficial.

      Data Semnătura
    ………. ……….............
    * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 11 la Ordinul nr. 253/2018)
    Ministerul Sănătăţii
    Direcţia de Sănătate Publică ..........
    AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
    pentru servicii de îngrijiri paliative la domiciliu în baza declaraţiei pe propria răspundere
    Autorizaţia de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere pentru serviciile de îngrijiri paliative la domiciliu va cuprinde cel puţin următoarele informaţii:
    La cererea ................................., în calitate de ................................... al ............., cu sediul în ........................................, cod fiscal/CUI ................., având în vedere Declaraţia pe propria răspundere nr. ......../.......... privind serviciile de îngrijiri paliative la domiciliu, se acordă:
    AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE
    Nr. ..../....../........
    pentru obiectivul: Dispecerat îngrijiri paliative la domiciliu ....................................., situat în ............................, având ca obiect de activitate (cod CAEN) ..........................., având personal medical angajat în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu reglementările Ministerului Sănătăţii privind această activitate.
    Director executiv,
    .....................................................................
    Semnătura şi ştampila autorităţii competente
    Viza la interval de 3 ani:
    Anul: .....................
    Anul: .....................
    Anul: .....................

    NOTĂ:
    Titularul autorizaţiei este obligat:
    - să solicite în scris schimbarea autorizaţiei de funcţionare în cazul modificărilor legate de sediu, statut, cod fiscal, regulament de organizare şi funcţionare;
    – să aplice şi să respecte normele antiepidemice şi de igienă în vigoare;
    – să asigure furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu în conformitate cu competenţele oferite de curriculumul de pregătire al personalului şi fişa postului.



    ANEXA 3

    (Anexa nr. 12 la Ordinul nr. 253/2018)
    Modelul declaraţiei pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu
    DECLARAŢIE pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu
    Subsemnatul(a), ................, în calitate de .......................... al ........................., cu sediul în localitatea .........................., str. ................. nr. ...., sectorul ......., având codul fiscal ..............., declar următoarele pe propria răspundere, cunoscând că declaraţiile false sunt pedepsite conform legii:
    În sediul din localitatea ..................., str. ............... nr. ......., sectorul/judeţul ............, se desfăşoară activitatea de îngrijiri paliative la domiciliu/(cod CAEN) .................... .
    Sunt asigurate următoarele:
    1. dispeceratul pentru îngrijiri paliative la domiciliu deţine dotări pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale/de comunicare/specifice domeniului de activitate: ...............................................
    .............................................................................................
    ..............................................................................................;

    2. personal medical de specialitate autorizat după cum urmează: (nr.) ............. medici, ....................... asistenţi medicali şi alt personal după cum urmează .................. ...................................................
    .............................................................................................;

    3. serviciile de îngrijiri paliative (descriere): ........................................
    ..............................................................................................
    ..............................................................................................;

    4. la dispeceratul pentru îngrijiri paliative la domiciliu sunt asigurate următoarele utilităţi:
    a) apă potabilă - DA/NU ...................................
    b) canalizare - DA/NU .......................................
    c) iluminat - natural/artificial (electric) ................
    d) instalaţie termoficare (centrală/CT proprie etc.) .............

    5. alte detalii (de exemplu, contract CAS) .........................................
    Mă angajez să respect dispoziţiile legale privind furnizarea serviciilor de îngrijiri paliative la domiciliu în conformitate cu fişa postului şi competenţele conferite de pregătirea curriculară.
    Data ........... Semnătura .................

    ANEXA 4

    (Anexa nr. 13 la Ordinul nr. 253/2018)
    Dotarea minimă obligatorie şi condiţiile de organizare a dispeceratului
    pentru îngrijiri paliative la domiciliu
    1. Spaţiu dispecerat:
    - minimum o încăpere, cu acces direct, ventilată şi luminată şi cu posibilitatea accesului la grup sanitar cu chiuvetă şi apă curentă.

    2. Organizare:
    - spaţiu (de exemplu, frigider) pentru colectarea deşeurilor medicale (după caz - în funcţie de serviciile oferite);
    – spaţiu/mobilier destinat depozitării recipientelor care se vor utiliza pentru colectarea deşeurilor medicale (după caz - în funcţie de serviciile oferite);
    – asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal pentru arhiva electronică.

    3. Dotare minimă:
    - birou, scaun;
    – echipamente IT/calculator/laptop pentru stocarea electronică a bazei de date a serviciilor efectuate/conexiune la internet/imprimantă (după caz);
    – telefon/alte mijloace de comunicare;
    – spaţiu/mobilier/rafturi pentru arhiva fizică (fişe, recomandări medicale etc.), cu asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal;
    – registre de evidenţă privind furnizarea îngrijirilor medicale la domiciliu în care se vor consemna: datele beneficiarului, medicul care a indicat/recomandat îngrijirile medicale la domiciliu, serviciile furnizate, persoana care a furnizat serviciile, data şi ora;
    – cel puţin o trusă standard de prim ajutor;
    – materiale dezinfectante/materiale sanitare: ace, seringi, mănuşi, tampoane, materiale consumabile gen vacutainere, soluţii perfuzabile, truse de perfuzie, catetere periferice, tensiometru etc.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016