Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.592 din 3 august 2023  privind punerea în aplicare a dispoziţiilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităţilor sanitare, precum şi stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public şi pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii şi în domeniul fiscal    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.592 din 3 august 2023 privind punerea în aplicare a dispoziţiilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităţilor sanitare, precum şi stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public şi pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii şi în domeniul fiscal

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 722 din 4 august 2023
    Având în vedere:
    - Referatul de aprobare nr. AR 13.970 din 3.08.2023 al Ministerului Sănătăţii şi nr. DG 2.787 din 18.07.2023 al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate;
    – art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităţilor sanitare, precum şi stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public şi pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii şi în domeniul fiscal,

    în temeiul prevederilor art. 291 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 972/2006, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii şi preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate emit următorul ordin:
    ART. 1
    (1) Se aprobă modelul de contract pentru plata contravalorii voucherelor de vacanţă pentru personalul încadrat în unităţile sanitare publice, precum şi în cele care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, care se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în conformitate cu dispoziţiile art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităţilor sanitare, precum şi stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public şi pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii şi în domeniul fiscal.
    (2) Modelul de contract menţionat la alin. (1) este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila
                    p. Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Călin Gheorghe Fechete

    ANEXA 1

    CONTRACT
    - Model -
    I. Părţile contractante
    Casa de Asigurări de Sănătate ......................, cu sediul în municipiul/oraşul ..................., str. ........................... nr. ....., judeţul/sectorul ..., telefon .............., fax .........., reprezentată prin director general .............................,
    şi
    unitatea sanitară publică, cu sediul în ..............................., str. ............................ nr. ......, telefon: fix/mobil ......................, fax ..........................., e-mail ....................., având codul unic de înregistrare ……………, reprezentată prin .........................

    II. Obiectul contractului
    ART. 1
    Obiectul prezentului contract îl constituie plata contravalorii voucherelor de vacanţă pentru personalul încadrat în unităţile sanitare publice, precum şi în cele care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, aflate în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, denumite în continuare unităţi sanitare publice, care se asigură de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sănătăţii, prin transferuri către bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, în conformitate cu dispoziţiile Ordinului ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.592/616/2023 privind punerea în aplicare a dispoziţiilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 pentru stabilirea unor măsuri la nivelul structurii organizatorice aferente unităţilor sanitare, precum şi stabilirea unor măsuri privind salarizarea personalului din sistemul sanitar public şi pentru completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii şi în domeniul fiscal.


    III. Durata contractului
    ART. 2
    Prezentul contract este valabil de la data încheierii şi până la data de ................., respectiv pe durata de valabilitate a contractului încheiat de părţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile menţinerii aplicabilităţii prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023.

    ART. 3
    Durata prezentului contract se poate prelungi prin acordul părţilor pe toată durata de valabilitate a contractului încheiat de părţi în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, potrivit art. 258 alin. (1) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile menţinerii aplicabilităţii prevederilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023.


    IV. Obligaţiile părţilor
    ART. 4
    Casa de asigurări de sănătate are următoarele obligaţii:
    a) să deconteze unităţilor sanitare publice, precum şi celor care au ca asociat unic unităţile administrativ-teritoriale, la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii însoţite de documente justificative transmise în format electronic, sumele necesare plăţii voucherelor de vacanţă;
    b) să informeze unităţile sanitare publice cu privire la condiţiile de contractare a sumelor necesare plăţii voucherelor de vacanţă, precum şi despre eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariţiei unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate şi prin poşta electronică;
    c) să înmâneze, la data finalizării controlului, procesele-verbale de constatare/rapoartele de control/notele de constatare, după caz, unităţilor sanitare publice, precum şi informaţiile despre termenele de contestare, la termenele prevăzute de normele metodologice privind activitatea structurilor de control din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, aprobate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, în vigoare; în cazul în care controlul este efectuat de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate sau cu participarea acesteia, notificarea privind măsurile dispuse se transmite furnizorului de către casele de asigurări de sănătate în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data primirii raportului de control de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate la casa de asigurări de sănătate;
    d) să recupereze de la unităţile sanitare publice care au acordat voucherele de vacanţă prevăzute de art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 sumele reprezentând contravaloarea acestora, în situaţia în care persoanele nu erau în drept şi nu erau îndeplinite condiţiile prevăzute de lege să beneficieze de aceste indemnizaţii la data acordării.


    ART. 5
    Unităţile sanitare publice au următoarele obligaţii:
    a) să depună la termenele stabilite de casele de asigurări de sănătate documentele în vederea încheierii contractelor pentru plata contravalorii voucherelor de vacanţă şi să solicite casei de asigurări de sănătate sumele necesare plăţii acestora prevăzute de art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023. Documentele necesare încheierii contractelor se pot transmite inclusiv în format electronic asumate fiecare în parte prin semnătura electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului;
    b) să verifice încadrarea personalului pentru care se solicită plata indemnizaţiei în categoriile de personal prevăzute la art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023;
    c) să verifice şi să răspundă pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea sumelor calculate pentru fiecare persoană care beneficiază de vouchere de vacanţă, în concordanţă cu dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
    d) să întocmească şi să transmită casei de asigurări de sănătate, în formatul solicitat de aceasta, următoarele documente justificative:
    (i) situaţia cuprinzând suma totală solicitată, defalcată pe fiecare persoană beneficiară, conform anexei nr. 1 la prezentul contract;
    (ii) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al unităţii sanitare publice din care să rezulte că persoanele beneficiare nu au mai beneficiat în anul în curs de vouchere de vacanţă, acordate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare, conform anexei nr. 2 la prezentul contract

    e) să notifice casa de asigurări de sănătate despre modificarea oricăreia dintre condiţiile care au stat la baza încheierii contractului, cel târziu în ziua în care modificarea produce efecte, şi să îndeplinească în permanenţă aceste condiţii pe durata derulării contractului; notificarea se face conform reglementărilor privind corespondenţa între părţi prevăzute în contract;
    f) să pună la dispoziţia organelor de control ale Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi ale caselor de asigurări de sănătate, ca urmare a cererii formulate în scris, documentele privind actele de evidenţă financiar-contabilă a sumelor solicitate conform contractelor încheiate între unităţile sanitare publice şi casele de asigurări de sănătate, precum şi documentele administrative existente la nivelul entităţii controlate şi necesare actului de control.


    ART. 6
    Unităţile sanitare publice au următoarele drepturi:
    a) să primească la termenele prevăzute în contract, pe baza facturii însoţite de documente justificative, sumele necesare plăţii voucherelor de vacanţă prevăzute de lege şi de Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 2.592/616/2023;
    b) să primească din partea caselor de asigurări de sănătate motivarea refuzului decontării anumitor sume, cu respectarea confidenţialităţii datelor personale, după caz, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data refuzului;
    c) să fie informate de către casele de asigurări de sănătate cu privire la condiţiile de contractare a sumelor necesare plăţii voucherelor de vacanţă, precum şi despre eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariţiei unor noi acte normative, prin publicare în termen de maximum 5 zile lucrătoare pe pagina web a caselor de asigurări de sănătate şi prin poştă electronică.



    V. Modalităţi de plată
    ART. 7
    (1) Casa de asigurări de sănătate efectuează plata sumei corespunzătoare contravalorii voucherelor de vacanţă, pe baza facturii şi a documentelor justificative depuse/transmise la casa de asigurări de sănătate până la data de ................... .
    (2) Toate documentele necesare pentru plata sumelor solicitate se certifică pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea datelor raportate prin semnătura reprezentantului legal al unităţii sanitare.

    ART. 8
    Plata se face în contul nr. ......................., deschis la Trezoreria Statului, sau în contul nr. ........................., deschis la Banca ...................... .


    VI. Răspunderea contractuală
    ART. 9
    (1) Reprezentantul legal al unităţii sanitare publice cu care casa de asigurări de sănătate a încheiat contract este direct răspunzător de corectitudinea, legalitatea şi exactitatea sumelor solicitate.
    (2) Încălcarea dispoziţiilor art. III din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023, ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 215/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în ceea ce priveşte stabilirea, precum şi acordarea de drepturi fără respectarea prevederilor legale, după caz, atrage răspunderea disciplinară sau patrimonială a persoanelor vinovate, potrivit legii.


    VII. Clauze speciale
    ART. 10
    (1) Orice împrejurare independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării contractului şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul acestei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, marile inundaţii, embargou.
    (2) Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte, în termen de 5 zile calendaristice de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră, şi să prezinte un act confirmativ eliberat de autoritatea competentă din propriul judeţ, respectiv municipiul Bucureşti, prin care să se certifice realitatea şi exactitatea faptelor şi împrejurărilor care au condus la invocarea forţei majore, şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz. Dacă nu procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea în termen.
    (3) În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de o lună, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.


    VIII. Suspendarea, încetarea şi rezilierea contractului
    ART. 11
    (1) Contractul se suspendă/încetează/se reziliază printr-o notificare scrisă în situaţia în care toate contractele de furnizare de servicii medicale încheiate de unitatea sanitară publică cu casa de asigurări de sănătate se suspendă/ încetează/se reziliază şi produce efecte de la data suspendării/ încetării/rezilierii contractelor de furnizare de servicii medicale.
    (2) Casele de asigurări de sănătate au dreptul să recupereze de la unităţile sanitare publice contravaloarea voucherelor de vacanţă solicitate în mod nejustificat de ordonatorul de credite al unităţii sanitare pe propria răspundere, în situaţia în care persoanele nu erau în drept şi nu erau îndeplinite condiţiile prevăzute de lege să beneficieze de aceste indemnizaţii la data acordării, cu aplicarea corespunzătoare a dispoziţiilor art. 73^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 12
    Situaţiile prevăzute la art. 11 se constată de către casa de asigurări de sănătate din oficiu.


    IX. Corespondenţa
    ART. 13
    (1) Corespondenţa legată de derularea prezentului contract se efectuează în scris prin scrisori recomandate cu confirmare de primire, prin fax, prin corespondenţă electronică sau la sediul părţilor - sediul casei de asigurări de sănătate şi la sediul unităţii sanitare declarat în contract.
    (2) Fiecare parte contractantă este obligată ca în termen de 5 zile lucrătoare din momentul în care intervin modificări ale datelor ce figurează în prezentul contract să notifice celeilalte părţi contractante schimbările survenite.


    X. Modificarea contractului
    ART. 14
    (1) Prezentul contract se poate modifica la iniţiativa oricărei părţi contractante, sub rezerva notificării scrise a intenţiei de modificare şi a propunerilor de modificare cu cel puţin ..... zile înaintea datei de la care se doreşte modificarea.
    (2) Modificarea se face printr-un act adiţional semnat de ambele părţi şi este anexă a acestui contract.

    ART. 15
    În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător.

    ART. 16
    Dacă o clauză a acestui contract ar fi declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului.


    XI. Soluţionarea litigiilor
    ART. 17
    (1) Litigiile legate de încheierea, derularea şi încetarea prezentului contract vor fi supuse unei proceduri prealabile de soluţionare pe cale amiabilă.
    (2) Litigiile nesoluţionate pe cale amiabilă dintre furnizori şi casele de asigurări de sănătate conform alin. (1) se soluţionează de către comisia de arbitraj care funcţionează pe lângă Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, organizată conform reglementărilor legale în vigoare, sau de către instanţele de judecată, după caz.


    XII. Alte clauze
    ................................................

    Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ........., în două exemplare a câte ...... pagini fiecare, câte unul pentru fiecare parte contractantă.

┌─────────────────────┬────────────────┐
│CASA DE ASIGURĂRI DE │ │
│SĂNĂTATE │ │
│Director general, │ │
│……………........... │ │
│Director executiv al │UNITATEA │
│Direcţiei economice, │SANITARĂ │
│.................... │Reprezentant │
│Director executiv al │legal, │
│Direcţiei relaţii │……………...........│
│contractuale, │ │
│……………........... │ │
│Vizat │ │
│Juridic, contencios │ │
│……………........... │ │
└─────────────────────┴────────────────┘

    ANEXA 1

    la contract
    Denumirea unităţii sanitare ...............
    Situaţia personalului care până la data intrării în vigoare a
    Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023
    nu a beneficiat de vouchere de vacanţă

┌─────┬────────────┬────────────┬────────────┬───────┬────────────┬────────────┬───────────┐
│ │ │ │ │ │Numărul │Data │Cuantumul │
│Nr. │Numele │Prenumele │CNP-ul │Funcţia│contractului│contractului│voucherului│
│crt. │salariatului│salariatului│salariatului│ │individual │individual │de vacanţă │
│ │ │ │ │ │de muncă │de muncă │(lei) │
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
├─────┼────────────┼────────────┼────────────┼───────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│Total│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴────────────┴────────────┴────────────┴───────┴────────────┴────────────┴───────────┘


    Tabelul cuprinde numai salariaţii care până la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2023 nu au beneficiat de vouchere de vacanţă, acordate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.

┌─────────────┬───────────────────┬─────────────┐
│Manager, │Director │Întocmit │
│…….......……….│financiar-contabil,│…….......……….│
│ │…….......………. │ │
└─────────────┴───────────────────┴─────────────┘


    ANEXA 2

    la contract
    Declaraţie
    - model -
    Subsemnatul, .............................., reprezentant legal al unităţii sanitare ..................................., cu sediul în ........................, str. .................... nr. ......., localitatea .............., judeţul .............., având cont deschis la ............... şi cod fiscal nr. ........................., cunoscând că falsul în declaraţii se pedepseşte conform legii, declar pe propria răspundere că persoanele pentru care am solicitat Casei de Asigurări de Sănătate ................ decontarea sumei totale de ........................ lei nu au mai beneficiat în anul în curs de vouchere de vacanţă, acordate în condiţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 94/2014, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data ...................
    Semnătura ...........

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016