Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ORDIN nr. 2.520 din 29 august 2022 pentru aprobarea Normelor de funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri la domiciliu
Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale de asistenţă medicală din cadrul Ministerului Sănătăţii nr. AR/15.238 din 29.08.2022, având în vedere: - prevederile art. 230 alin. (2) lit. m), art. 238 alin. (5) şi art. 245 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; – prevederile cap. II lit. A din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 696/2021 pentru aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul sănătăţii emite următorul ordin: ART. 1 Se aprobă Normele de funcţionare şi autorizare a serviciilor de îngrijiri la domiciliu, prevăzute în anexa nr. 1.
ART. 2 Se aprobă modelul autorizaţiei de funcţionare pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu, prevăzut în anexa nr. 2.
ART. 3 Se aprobă modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de funcţionare, în baza declaraţiei pe propria răspundere, pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu, prevăzut în anexa nr. 3.
ART. 4 Se aprobă modelul declaraţiei pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu, prevăzut în anexa nr. 4.
ART. 5 Se aprobă dotarea minimă obligatorie şi condiţiile de organizare a dispeceratului pentru îngrijiri la domiciliu, prevăzute în anexa nr. 5.
ART. 6 Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentul ordin.
ART. 7 Direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, prin compartimentele de asistenţă medicală şi programe, gestionează evidenţa furnizorilor de îngrijiri la domiciliu din aria de competenţă a acestora şi afişează pe website-ul instituţiei lista actualizată a furnizorilor de îngrijiri la domiciliu, precum şi lista serviciilor oferite.
ART. 8 Furnizorii de servicii de îngrijiri la domiciliu, direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile judeţene de sănătate publică şi a municipiului Bucureşti vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 10 La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr. 318/2003 pentru aprobarea Normelor privind organizarea şi funcţionarea îngrijirilor la domiciliu, precum şi autorizarea persoanelor juridice şi fizice care acordă aceste servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 255 din 12 aprilie 2003, cu modificările ulterioare, se abrogă.
ART. 11 Furnizorii de îngrijiri la domiciliu autorizaţi de către Ministerul Sănătăţii până la data intrării în vigoare a prezentului ordin se vor conforma prevederilor acestuia, odată cu expirarea vizei anuale emise de Ministerul Sănătăţii.
p. Ministrul sănătăţii, Cătălin Vişean, secretar de stat
Bucureşti, 29 august 2022. Nr. 2.520. ANEXA 1 NORME
ANEXA 3
Modelul autorizaţiei de funcţionare pentru servicii de îngrijiri la domiciliu MINISTERUL SĂNĂTĂŢII Direcţia de Sănătate Publică .......... AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE pentru servicii de îngrijiri la domiciliu în baza declaraţiei pe propria răspundere Autorizaţia de funcţionare în baza declaraţiei pe propria răspundere pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu va cuprinde cel puţin următoarele informaţii: La cererea ........................., în calitate de .............................. al ............, cu sediul în ......................., cod fiscal/CUI ..........., având în vedere Declaraţia pe propria răspundere nr. ......../.......... privind serviciile de îngrijiri la domiciliu, se acordă: AUTORIZAŢIE DE FUNCŢIONARE Nr. ..../....../........ pentru obiectivul: Dispecerat îngrijiri la domiciliu ........................, situat în ............................., având ca obiect de activitate (cod CAEN) ............................., prin personal autorizat în conformitate cu dispoziţiile legale şi cu reglementările Ministerului Sănătăţii privind această activitate. Director executiv, ....................................... Semnătura şi ştampila autorităţii competente Viza la interval de 3 ani: Anul: ........................ Anul: ........................ Anul: ........................
NOTĂ: Titularul autorizaţiei este obligat: - să solicite în scris schimbarea autorizaţiei de funcţionare în cazul modificărilor legate de sediu, documente constitutive, cod fiscal, regulament de organizare şi funcţionare; – să aplice şi să respecte normele antiepidemice şi de igienă în vigoare; – să asigure furnizarea serviciilor de îngrijiri medicale la domiciliu în conformitate cu competenţele oferite de curriculumul de pregătire al personalului, fişa postului şi indicaţiile medicului.
ANEXA 4
Modelul cererii pentru solicitarea autorizaţiei de funcţionare pentru servicii de îngrijiri la domiciliu Instituţia (societatea, asociaţia, fundaţia, unitatea sanitară, alte forme de organizare) ............................................................................................................. Către Direcţia de Sănătate Publică ..................................... Director executiv/Compartiment asistenţă medicală şi programe CERERE (1) pentru emiterea autorizaţiei de funcţionare pentru furnizarea îngrijirilor la domiciliu/ (2) pentru avizarea autorizaţiei de funcţionare pentru furnizarea îngrijirilor la domiciliu Subsemnatul/Subsemnata, ............., domiciliat/domiciliată în ..........., str. ........ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ..., posesor/posesoare al/a B.I. seria ..... nr. ......, eliberat de ......... la data ........., reprezentant legal al ......., cu sediul în ......, str. ........... nr. ......, bl. ......, sc. ....., et. ....., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., vă rog să binevoiţi a aproba eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciile de îngrijiri la domiciliu, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, pentru forma de organizare sus-menţionată.
Anexez în completarea cererii mele copii ale următoarelor documente: a) declaraţia pe propria răspundere; b) statutul unităţii/alte documente constitutive, certificat constatator cu menţionarea punctului de lucru, după caz*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
c) documente care atestă dobândirea personalităţii juridice, pentru asociaţii şi fundaţii, după caz*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
d) dovada înregistrării în registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, după caz*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
e) documente privind deţinerea legală a sediului dispeceratului pentru îngrijiri la domiciliu (situaţie juridică, schiţă, plan de amplasare în zonă); f) regulamentul de organizare şi funcţionare*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
g) organigrama serviciului de îngrijiri la domiciliu*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
h) documente privind codul fiscal, certificat de înregistrare fiscală*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
i) lista personalului angajat în serviciul de îngrijiri medicale la domiciliu (+ copie REVISAL sau copie contracte de muncă/prestări servicii) *; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
j) dovada pregătirii profesionale/documente de liberă practică (avize anuale) pentru personalul medical angajat pentru asigurarea îngrijirilor la domiciliu (copie); k) lista dotărilor existente*; * În cazul avizării la 3 ani, documentele se vor prezenta numai dacă au intervenit modificări faţă de forma depusă la autorizarea iniţială.
l) alte documente, după caz, solicitate în mod oficial.
Data ................ Semnătura ........................
ANEXA 5
Modelul declaraţiei pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu DECLARAŢIE pe propria răspundere pentru furnizarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu Subsemnatul(a), ................, în calitate de .......................... al ......................., cu sediul în localitatea ....................., str. ............ nr. ...., sectorul ......., având codul fiscal ..............., declar următoarele pe propria răspundere, cunoscând că declaraţiile false sunt pedepsite conform legii: În sediul din localitatea ..................., str. ................, sectorul/judeţul ............, se desfăşoară activitatea de dispecerat îngrijiri la domiciliu/activităţile (cod CAEN) .................... . Sunt asigurate următoarele: 1. dispeceratul pentru îngrijiri la domiciliu deţine dotări pentru păstrarea şi accesarea documentelor medicale, de comunicare, specifice domeniului de activitate: ............................................. .............................................................................................. .............................................................................................. ..............................................................................................
2. personal de specialitate autorizat după cum urmează: (nr.) ......... medici, ..................... asistenţi medicali, ................ fizioterapeuţi, .............. psihologi, ............ logopezi, precum şi alt personal după cum urmează: ...................; 3. serviciile medicale furnizate la domiciliu: ......................................... .............................................................................................. ..............................................................................................;
4. la dispeceratul pentru îngrijiri la domiciliu sunt asigurate următoarele utilităţi: apă potabilă - DA/NU ...................................; canalizare - DA/NU .......................................; iluminat - natural/artificial (electric) ................; instalaţie termoficare (centrală/CT proprie etc.) .............;
5. alte detalii (de exemplu, contract CAS) .........................................; 6. descrierea activităţii .................................................................. .............................................................................................. .
Mă angajez să respect dispoziţiile legale privind furnizarea serviciilor de îngrijiri la domiciliu în conformitate cu indicaţiile medicului, fişa postului şi competenţele personalului medical conferite de pregătirea curriculară. Data ............. Semnătura .................
ANEXA 6 Dotarea minimă obligatorie şi condiţiile de organizare a dispeceratului pentru îngrijiri la domiciliu 1. Spaţiu dispecerat: - minimum o încăpere, cu acces direct, ventilată şi luminată şi cu posibilitatea accesului la grup sanitar cu chiuvetă şi apă curentă
2. Organizare: - spaţiu (de exemplu, frigider) pentru colectarea deşeurilor medicale (după caz - în funcţie de serviciile oferite); – spaţiu/mobilier destinat depozitării recipientelor care se vor utiliza pentru colectarea deşeurilor medicale (după caz - în funcţie de serviciile oferite); – asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal pentru arhiva electronică.
3. Dotare minimă: - birou, scaun; – echipamente IT/calculator/laptop pentru stocarea electronică a bazei de date a serviciilor efectuate/conexiune la internet/imprimantă (după caz); – telefon/alte mijloace de comunicare; – spaţiu/mobilier/rafturi pentru arhiva fizică (fişe, recomandări medicale etc.) cu asigurarea protecţiei datelor cu caracter personal; – registre de evidenţă privind furnizarea îngrijirilor medicale la domiciliu în care se vor consemna datele beneficiarului, medicul care a indicat/recomandat îngrijirile medicale la domiciliu, precum şi serviciile furnizate, persoana care a furnizat serviciile, data şi ora; – cel puţin o trusă standard de prim ajutor; – materiale dezinfectante/materiale sanitare: ace, seringi, mănuşi, tampoane, materiale consumabile de tip vacutainere, soluţii perfuzabile, truse de perfuzie, catetere periferice, tensiometru etc.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email