Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.509 din 9 decembrie 1998  pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de atestare a suspendarii platii taxei pe valoarea adaugata la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale si masinile agricole care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si pentru materiile prime prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr.  713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzand materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata in vama, prevazuta in anexa la   Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.509 din 9 decembrie 1998 pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de atestare a suspendarii platii taxei pe valoarea adaugata la organele vamale pentru utilajele, instalatiile, echipamentele, masinile industriale si masinile agricole care se importa in vederea efectuarii si derularii investitiilor prin care se realizeaza o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, sectii, ateliere, precum si pentru materiile prime prevazute in anexa la Hotararea Guvernului nr. 713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzand materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adaugata in vama, prevazuta in anexa la Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 32 din 27 ianuarie 1999
Ministrul finanţelor,
în temeiul <>Hotãrârii Guvernului nr. 447/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în baza prevederilor <>art. 25 lit. D.b) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 130/1992 şi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

emite urmãtorul ordin:

ART. 1.
Se aproba Normele metodologice cu privire la modul de atestare a suspendãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzând materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã în vama, prevãzutã în anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prevederile prezentului ordin vor intra în vigoare la data de 1 a lunii urmãtoare publicãrii acestuia în Monitorul Oficial al României.
ART. 3
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin îşi înceteazã aplicabilitatea prevederile <>Ordinului ministrului finanţelor nr. 166/1998 pentru aprobarea Normelor metodologice cu privire la modul de aplicare a suspendãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevãzute în lista-anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 34/1997 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 55 din 9 februarie 1998.

Ministrul finanţelor,
Decebal Traian Remes


NORME METODOLOGICE
cu privire la modul de atestare a suspendãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzând materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã în vama, prevãzutã în anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

1. Potrivit <>art. 25 lit. D.b) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 130/1992 şi republicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 288 din 12 decembrie 1995, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, taxa pe valoarea adãugatã aferentã bunurilor din import definitiv se achitã la organul vamal, conform regimului în vigoare privind plata taxelor vamale.
Prin derogare de la prevederile de mai sus, se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale, pe termen de 60-120 de zile, pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, precum şi pentru materiile prime prevãzute în anexa la <>Hotãrârea Guvernului nr. 713/1998 pentru modificarea Listei cuprinzând materiile prime pentru care se suspenda plata taxei pe valoarea adãugatã în vama, prevãzutã în anexa la <>Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Ministerul Finanţelor, prin Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte, atesta dreptul de a beneficia de suspendarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã în vama, la cererea importatorilor, pe baza de documente justificative, prin eliberarea unui certificat, potrivit modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
3. Beneficiazã de prevederile pct. 1 alin. 2 din prezentele norme metodologice importatorul care îndeplineşte urmãtoarele condiţii cumulative:
a) sa fie înregistrat la organul fiscal ca plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
b) bunurile importate sa nu facã obiectul comercializãrii ca atare, cu excepţia celor importate pe baza de contract de comision, sau de cãtre agenţi economici special autorizaţi care asigura necesarul pentru mai mulţi consumatori - unitãţi productive;
c) cuantumul taxei pe valoarea adãugatã pentru care se solicita suspendarea sa fie de minimum 150.000 mii lei.
4. Importatorii vor prezenta Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor o cerere, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, şi urmãtoarele documente:
a) copii de pe actele de înfiinţare şi funcţionare a societãţii;
b) copie de pe înştiinţarea de plãtitor de taxa pe valoarea adãugatã;
c) copie de pe documentul prin care s-a aprobat realizarea unitãţii productive noi, dezvoltarea capacitãţilor existente sau retehnologizarea fabricilor, secţiilor, atelierelor pentru care se importa utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole;
d) fundamentarea necesarului de materii prime pentru care se solicita suspendarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã în vama;
e) copii de pe contractele externe, de pe comenzi, de pe facturile externe, însoţite de traducere autorizata sau confirmatã pe propria rãspundere de persoanele care angajeazã legal unitatea importatoare, şi copii de pe contractele de comision, dupã caz;
f) copii de pe deconturile de T.V.A. pe ultimele 3 luni, depuse la organul fiscal teritorial, însoţite de copiile de pe documentele care atesta achitarea taxei pe valoarea adãugatã de plata, conform decontului;
g) adeverinta eliberata de organul fiscal teritorial, din care sa rezulte datoriile fata de bugetul de stat şi respectarea prevederilor legale pentru importurile efectuate în baza certificatelor eliberate anterior;
h) orice alte documente necesare analizei cererii depuse.
În urma analizei documentaţiei prezentate de importator, cererea se aproba sau se respinge de cãtre comisia constituitã în acest scop.
Pentru a decide asupra aprobãrii sau respingerii cererii de suspendare, comisia poate solicita organelor fiscale teritoriale efectuarea de verificãri faptice şi documentare la sediul agenţilor economici solicitanti.
Organele fiscale sunt obligate ca în termen de 30 de zile sa comunice rezultatele verificãrii solicitate.
Pe baza aprobãrii se elibereazã importatorilor certificatul de atestare a suspendãrii plãţii taxei pe valoarea adãugatã în vama (conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice).
5. La declaraţia vamalã de import se anexeazã o copie de pe certificatul obţinut de importator, care este verificata şi vizata de organul vamal pe baza certificatului original prezentat de importator.
6. Taxa pe valoarea adãugatã se calculeazã potrivit legii şi se înscrie în declaraţia vamalã de import, fãrã a fi plãtitã la organul vamal. Lunar, Direcţia Generalã a Vamilor va lua mãsuri de a transmite Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finanţelor, pana la data de 20 a lunii urmãtoare celei în care s-au înregistrat la organul vamal declaraţiile vamale de import, situaţia centralizata a importurilor realizate efectiv în regimul de suspendare prevãzut de lege şi acordat potrivit prezentelor norme metodologice.
Lunar, pana la data de 30 a lunii urmãtoare celei în care s-a transmis situaţia centralizata a importurilor realizate efectiv în regim de suspendare, Direcţia generalã legislaţie impozite indirecte va transmite direcţiilor generale ale finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz, situaţia importurilor efectuate în baza certificatelor de suspendare, în scopul verificãrii, acestea fiind obligate sa comunice trimestrial Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte lista cuprinzând agenţii economici care nu au respectat prevederile prezentelor norme metodologice.
În situaţia în care organele de control constata nerespectarea prevederilor pct. 3 lit. b) din prezentele norme metodologice, acestea vor retine originalul certificatului de suspendare eliberat, pe care îl vor transmite Direcţiei generale legislaţie impozite indirecte în vederea anulãrii.
O noua cerere de suspendare a plãţii taxei pe valoarea adãugatã la organele vamale nu poate fi aprobatã timp de 6 luni de la data anulãrii certificatului de suspendare eliberat anterior.
7. Certificatele de suspendare emise sunt valabile pentru importurile realizate într-o perioada de 12 luni de la data eliberãrii.
Suspendarea plãţii taxei pe valoarea adãugatã este de:
- 60 de zile calendaristice pentru importurile de materii prime, calculate din ziua urmãtoare celei în care a fost înregistratã declaraţia vamalã de import la organul vamal;
- 120 de zile calendaristice pentru utilajele, instalaţiile, echipamentele, maşinile industriale şi maşinile agricole care se importa în vederea efectuãrii şi derulãrii investiţiilor prin care se realizeazã o unitate productiva noua, se dezvolta capacitatile existente sau se retehnologizeaza fabrici, secţii, ateliere, calculate din ziua urmãtoare celei în care a fost înregistratã declaraţia vamalã de import la organul vamal.
În perioada de valabilitate a certificatelor de suspendare emise, la cererea importatorilor, însoţitã de documentele prevãzute la pct. 4 lit. c)-h) din prezentele norme metodologice, comisia poate aproba suplimentarea acestora.
8. Pana la expirarea perioadei de suspendare importatorii sunt obligaţi sa achite prin virament, cec sau în numerar valoarea taxei pe valoarea adãugatã la organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plãtitori sau la banca comercialã, dupã caz.
În cazul în care termenul de suspendare expira într-o zi nelucrãtoare, plata se considera în termen, dacã este efectuatã în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare.
În cadrul termenului de suspendare aprobat, importatorii pot compensa, în conformitate cu prevederile pct. 11.14 din normele aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 512/1998 , taxa pe valoarea adãugatã înscrisã în declaraţia vamalã de import - total sau parţial - cu taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, rezultatã din decontul depus la organul fiscal, aferent lunii precedente.
9. Importurile realizate în condiţiile prezentelor norme metodologice se vor reflecta în documentele de evidenta şi în decontul de taxa pe valoarea adãugatã, astfel:
a) în jurnalul pentru cumpãrãri, în coloanele 11 şi 12 se înscriu datele cuprinse în declaraţia vamalã de import, iar taxa pe valoarea adãugatã se înregistreazã în contabilitate în debitul contului 4428 "Taxa pe valoarea adãugatã neexigibila" prin creditul contului 446 "Alte impozite, taxe şi vãrsãminte asimilate". Aceste operaţiuni nu se evidenţiazã în decontul lunar de taxa pe valoarea adãugatã;
b) la data efectuãrii plãţii, operaţiunea se reflecta în contabilitate în debitul contului 4426 "Taxa pe valoarea adãugatã deductibilã" prin creditul contului 4428 "Taxa pe valoarea adãugatã neexigibila" şi, concomitent, 446 = 512, cu suma achitatã la bugetul de stat. Operaţiunea se evidenţiazã în jurnalul de cumpãrãri în coloanele 7 şi 8 sau 9 şi 10, dupã caz, şi se cuprinde în decontul lunar de taxa pe valoarea adãugatã;
c) taxa pe valoarea adãugatã înscrisã în declaraţia vamalã de import, compensata total sau parţial cu taxa pe valoarea adãugatã de rambursat, rezultatã din decontul lunii precedente, se reflecta în contabilitate în debitul contului 446 prin creditul contului 4424 şi, concomitent, în debitul contului 4426 prin creditul contului 4428. Operaţiunea se evidenţiazã în jurnalul de cumpãrãri în coloanele 7 şi 8 sau, dupã caz, 9 şi 10 şi se cuprinde în decontul lunar de taxa pe valoarea adãugatã.
10. Nerespectarea termenului de plata de 60-120 de zile, prevãzut în prezentele norme metodologice, atrage majorãri de întârziere, calculate astfel:
10.1. în situaţia în care plata sumei datorate se efectueazã în termen de pana la 15 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de suspendare:
a) 0,05% pentru fiecare zi calendaristicã din perioada de suspendare;
b) 0,25% pentru fiecare zi calendaristicã de la expirarea termenului de suspendare şi pana la data plãţii efective;
10.2. în situaţia în care plata sumei datorate se efectueazã cu o întârziere mai mare de 15 zile calendaristice de la data expirãrii termenului de suspendare, majorãrile de întârziere se calculeazã în cota de 0,25% pentru fiecare zi calendaristicã de la data întocmirii formalitãţilor vamale de import şi pana la data plãţii efective, a compensãrii conform prevederilor pct. 11.14 din Normele pentru aplicarea <>Ordonanţei Guvernului nr. 3/1992 privind taxa pe valoarea adãugatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 512/1998 , sau a acordãrii unei înlesniri la plata în conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
10.3. prevederile de mai sus se aplica şi pentru nerespectarea termenului de plata de 60-120 de zile, scadent dupã intrarea în vigoare a prevederilor prezentului ordin, pentru importurile prevãzute în certificatele de suspendare aprobate în baza <>ordinelor ministrului finanţelor nr. 1.538/1997 şi nr. 166/1998.


ANEXA 1
-------
la normele metodologice
------------------------




CERERE
de suspendare a plãţii taxei pe valoarea adãugatã aferente importurilor, în baza prevederilor <>art. 25 lit. D.b) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 130/1992 şi republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

1. Denumirea agentului economic ...........................................
2. Localitatea ........................................., str. ............ nr. ....., judeţul/sectorul ..............
3. codul fiscal al plãtitorului de T.V.A. .................................
4. Organul fiscal la care este înregistrat plãtitorul de T.V.A. ........................................................
5. Cifra de afaceri anuala (mii lei):
5.1. realizatã în anul precedent .......................................
5.2. prevãzutã pentru anul în curs .....................................
6. Valoarea importului (mii lei).............................., din care:
6.1. materii prime .....................................................
6.2. se marcheaza cu "x":
- utilaje ..................................................... []
- instalaţii .................................................. []
- echipamente ................................................. []
- maşini industriale .......................................... []
- maşini agricole ............................................. []
7. Importul de materii prime, cuprins la pct. 6.1:
7.1. denumirea şi poziţia tarifara ....................................
7.2. produsele fabricate ..............................................
8. Importul de utilaje, instalaţii etc., cuprins la pct. 6.2:
8.1. se marcheaza cu "x" obiectivul de investiţii:
- unitate productiva noua ..................................... []
- dezvoltare capacitãţi existente ............................. []
- retehnologizare fabrici, secţii, ateliere ................... []
8.2. date ale contractelor/comenzilor/facturilor externe:
nr. ....., data ........, furnizor extern .........., valoare .........
nr. ....., data ........, furnizor extern .........., valoare .........
nr. ....., data ........, furnizor extern .........., valoare .........
nr. ....., data ........, furnizor extern .........., valoare .........
9. Anexãm urmãtoarele documente justificative: ..............................................................................
................................................................................................................................................................
..............................................................................

Numele şi prenumele ............. Funcţia ........... Data ......


Semnatura şi ştampila




ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------





MINISTERUL FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ LEGISLAŢIE IMPOZITE INDIRECTE


CERTIFICAT
Nr. ......, data .........

În conformitate cu prevederile <>art. 25 lit. D.b) din Ordonanta Guvernului nr. 3/1992 , aprobatã şi modificatã prin <>Legea nr. 130/1992 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se suspenda plata în vama a taxei pe valoarea adãugatã, calculatã potrivit legii şi înscrisã în declaraţia vamalã de import, pentru:

I. o perioada de 120 de zile de la data înregistrãrii la organul vamal a declaraţiei vamale de import aferente utilajelor, instalaţiilor, echipamentelor, maşinilor industriale şi maşinilor agricole, care fac obiectul urmãtoarelor contracte, comenzi sau facturi externe:
nr. ........., data .........., furnizor ............., valoare ..........
nr. ........., data .........., furnizor ............., valoare ..........
nr. ........., data .........., furnizor ............., valoare ..........
nr. ........., data .........., furnizor ............., valoare ..........
nr. ........., data .........., furnizor ............., valoare ..........

II. o perioada de 60 de zile de la data înregistrãrii la organul vamal a declaraţiei vamale de import aferente materiilor prime (denumirea, cantitatea):
1. .......................................................................
2. .......................................................................
3. .......................................................................
4. .......................................................................
5. .......................................................................

Atestarea se referã la importul efectuat de:

Denumirea agentului economic ............................................, localitatea ........................................, str. ................... nr. ............, judeţul/sectorul ........................................, codul fiscal al plãtitorului de T.V.A. ............................. .

Prezentul certificat este valabil pentru importurile realizate pana la data de ......................... .


Director general,



----------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016