Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.459 din 18 decembrie 2006  pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.459 din 18 decembrie 2006 pentru aprobarea Reglementarii aeronautice civile romane privind autorizarea agentilor aeronautici civili in domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.056 din 30 decembrie 2006
ORDIN nr. 2.459 din 18 decembrie 2006
pentru aprobarea Reglementãrii aeronautice civile romane privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.056 din 30 decembrie 2006

Pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, ca autoritate de stat în domeniul transporturilor,
în temeiul prevederilor art. 4 lit. b) şi ale <>art. 63 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi ale art. 4 alin. (1) pct. 12 şi 13 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aproba Reglementarea aeronautica civilã romana privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã aviatie civilã din cadrul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin transpune prevederile art. 14 din Directiva Consiliului 96/67/EC privind accesul pe piata serviciilor de handling la sol pe aeroporturile din Comunitate, publicatã în Jurnalul Oficial al Comunitãţilor Europene (JO) nr. 272/1996, cu modificãrile ulterioare.
ART. 4
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 5
Prezentul ordin intra în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
ART. 6
La aceeaşi data <>Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 358/2002 pentru aprobarea Reglementãrii aeronautice civile romane privind autorizarea agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 9 mai 2002, se abroga.
ART. 7
Certificatele de autorizare emise de Regia Autonomã Autoritatea Aeronautica Civilã Romana agenţilor aeronautici civili în domeniul aeroportuar pana la data intrãrii în vigoare a prezentei reglementãri sunt valabile pana la expirarea lor, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2007.

Ministrul transporturilor,
construcţiilor şi turismului,
Radu Mircea Berceanu

Bucureşti, 18 decembrie 2006.
Nr. 2.459.

ANEXA

REGLEMENTARE
aeronautica civilã romana privind autorizarea agenţilor
aeronautici civili în domeniul aeroportuar - RACR-AD-AACDA


CAP. 1
GENERALITATI

1.1. Scop
1.1.1. Scopul prezentei reglementãri de aeronautica civilã este stabilirea cadrului reglementat necesar pentru aplicarea prevederilor <>art. 63 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul Aerian, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare referitoare la evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor care desfãşoarã activitãţi sau furnizeazã servicii în domeniul aeroportuar sau conex.
1.1.2. Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (AACR) efectueazã activitãţile de autorizare şi supraveghere a organizaţiilor care desfãşoarã activitãţi sau furnizeazã servicii în domeniul aeroportuar sau conex în baza atribuţiilor care îi revin în conformitate cu prevederile <>Hotãrârea Guvernului nr. 405/1993 şi ale ordinelor ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului aplicabile.
1.1.3. Evaluarea şi autorizarea unei organizaţii care solicita sa desfãşoare activitãţi sau sa furnizeze servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR în scopul constatãrii şi atestarii capacitãţii solicitantului de a desfasura activitãţile/serviciile aeronautice civile respective în siguranta, eficient şi de calitate.
1.1.4. Supravegherea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex se executa de AACR în scopul asigurãrii ca agenţii aeronautici în cauza respecta condiţiile iniţiale de autorizare, se conformeazã permanent prevederilor reglementãrilor aeronautice aplicabile şi nu afecteazã siguranta oborului.

1.2. Aplicabilitate
1.2.1. Prevederile prezentei reglementãri se aplica organizaţiilor care solicita autorizarea pentru desfãşurarea de activitãţi sau furnizarea de servicii aeronautice civile în domeniul aeroportuar sau conex, precum şi celor care deţin o autorizaţie de agent aeronautic civil în acest domeniu.
1.2.2. - (a) Pentru organizaţiile care distribuie produse aeronautice şi pentru organizaţiile implicate direct în activitãţi legate de operarea aeronavelor (operatori aerieni, servicii de dirijare şi control al traficului aerian, de informare aeronautica şi meteorologica, etc.), prevederile prezentei reglementãri se aplica numai în ceea ce priveşte armonizarea şi integrarea activitãţilor lor de baza în ansamblul şi specificul activitãţilor aeroportuare.
(b) Evaluarea, autorizarea şi supravegherea organizaţiilor menţionate la lit. (a) pentru activitãţile lor de baza sunt supuse unor reglementãri specifice emise de Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT).
1.2.3. În cazul în care o organizaţie din categoriile menţionate în paragraful 1.2.2 desfãşoarã activitãţi aeronautice civile complementare, încadrate potrivit prezentei reglementãri în domeniul aeroportuar sau conex, autorizarea şi supravegherea activitãţilor în cauza se vor executa potrivit acestei reglementãri.
1.2.4. Prezenta reglementare stabileşte cerinţele pentru autorizarea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex şi acordarea Certificatului de autorizare, pentru modificarea şi prelungirea valabilitãţii documentului de autorizare, pentru supravegherea activitãţii agenţilor aeronautici autorizaţi, precum şi reguli generale de funcţionare a agenţilor aeronautici respectivi.
1.2.5. - (a) Autorizarea şi supravegherea agenţilor aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex sunt servicii prestate de AACR şi se tarifeaza conform prevederilor legale.
(b) AACR poate sa restrictioneze, sa suspende sau sa anuleze autorizarea unui agent aeronautic civil din domeniul aeroportuar sau conex, ducã nu se menţin condiţiile cerute şi pentru care aceasta a fost acordatã. Restrictionarea, suspendarea sau anularea autorizãrii nu presupun rambursarea tarifelor stabilite conform prevederilor legale, achitate pentru serviciile prestate de AACR.

1.3. Definiţii şi abrevieri
1.3.1. În sensul prezentei reglementãri, termenii de mai jos au urmãtoarele semnificatii:
Acceptat/acceptabil - indicaţie pozitiva despre anumite subiecte şi propuneri pe care AACR le considera compatibile cu scopul propus.
Activitãţi aeronautice civile - totalitatea activitãţilor legate de proiectarea, construcţia, atestarea, reparaţia, întreţinerea şi operarea aeronavelor civile, a aerodromurilor şi a altor obiective de infrastructura aeronauticii civile, de dirijarea şi controlul traficului aerian, de informarea aeronautica şi meteorologica a operatorilor aerieni, de pregãtirea şi perfecţionarea personalului aeronautic civil, precum şi a activitãţilor aeronautice civile conexe acestora.
Activitãţi aeronautice civile conexe - totalitatea serviciilor care contribuie direct la asigurarea desfãşurãrii activitãţilor aeronautice civile.
Agent aeronautic civil - orice persoana fizica sau juridicã autorizata sa desfãşoare activitãţi aeronautice civile.
Anulare - retragerea de cãtre Autoritatea Aeronautica Civilã Romana a documentului de autorizare, ca urmare a nerespectãrii condiţiilor care au stat la baza autorizãrii iniţiale sau a cerinţelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana. În acest caz, sunt anulate toate drepturile şi privilegiile acordate prin autorizarea respectiva, iar dupã revocare, organizaţia nu mai poate desfasura activitãţi sau emite documente în baza autorizãrii, fiind obligatã sa elimine din documentele sale toate referirile la aceasta.
Autorizare - confirmare oficialã data printr-un document eliberat de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana cu respectarea prevederilor reglementãrilor aeronautice romane, prin care se atesta capacitatea deţinãtorului de a desfasura activitãţile aeronautice civile menţionate în acest document.
Evaluare - constatarea îndeplinirii/neîndeplinirii de cãtre o organizaţie a condiţiilor impuse pentru autorizarea ca agent aeronautic civil.
Facilitãţi - baza materialã asociata domeniului de activitate care face obiectul autorizãrii unei organizaţii ca agent aeronautic civil.
Handling - ansamblul serviciilor specializate destinate pasagerilor, bagajelor, mãrfii, poştei, echipajului şi aeronavei, asigurate pe aeroport.
Manual operational - document care stabileşte organizarea compartimentelor de specialitate ale agentului aeronautic civil şi relaţiile dintre acestea, precum şi procedurile şi instrucţiunile care guverneazã activitãţile de profil pentru realizarea siguranţei operaţiunilor/activitãţilor aeroportuare.
Memoriu de prezentare - document cuprinzând informaţii detaliate despre organizaţie (modul de constituire, obiectul de activitate, organizare, facilitãţi, asigurarea calitãţii, activitatea prezenta şi de perspectiva, etc.).
Organizaţie - persoana juridicã independenta, sau parte specializatã a unei persoane juridice, constituitã în scopul îndeplinirii unor sarcini specifice (ex.: handling).
Produs aeronautic - orice aeronava, reper/component de aeronava, inclusiv motoare şi elice complete, precum şi orice materii prime şi materiale destinate construcţiei, întreţinerii şi operarii aeronavelor, inclusiv combustibili, lubrifianţi, vopsele şi alte produse chimice asociate.
Renunţare - cerere formala scrisã adresatã Autoritãţii Aeronautice Civile Romane de cãtre un agent aeronautic civil, prin care solicita anularea documentului de autorizare. În acest caz, organizaţia renunţa efectiv la drepturile şi privilegiile acordate în baza autorizãrii respective, iar dupã anulare nu mai are dreptul de a desfasura activitãţile sau de a emite documentele pentru care a fost autorizata iniţial, fiind obligatã sa elimine din documentele sale toate referirile la autorizare.
Restrictionare - retragere temporarã de cãtre Autoritatea Aeronautica Civilã Romana a unor competente dintre cele acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare. Restrictionarea constituie un caz particular de suspendare.
Securitate aeronautica - ansamblu de mãsuri, resurse materiale şi forte umane, coordonate, mobilizate şi utilizate în scopul protecţiei aeronauticii civile impotriva actelor de intervenţie ilicitã.
Siguranta zborului - capacitate a activitãţii aeronautice constând în evitarea afectãrii sãnãtãţii sau pierderii de vieţi omeneşti, precum şi a producerii de pagube materiale;
Sistemul calitãţii - ansamblul de structuri organizatorice, responsabilitãţi, proceduri, procese şi resurse, care au ca scop implementarea asigurãrii calitãţii într-o anumitã activitate aeronautica civilã.
Suspendare - retragere temporarã de cãtre Autoritatea Aeronautica Civilã Romana a competentelor acordate unei organizaţii autorizate prin documentele de autorizare, ca urmare a nerespectãrii condiţiilor care au stat la baza autorizãrii iniţiale sau a cerinţelor impuse de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana. În acest caz, autorizarea rãmâne valabilã, dar nici o activitate invocand autorizarea nu poate fi desfasurata pe perioada suspendãrii. Privilegiile care decurg din autorizare pot fi restabilite atunci când Autoritatea Aeronautica Civilã Romana constata ca circumstanţele care au cauzat suspendarea au fost corectate, iar organizaţia poate demonstra din nou conformarea deplina cu cerinţele aplicabile.
Ceilalţi termeni specifici utilizaţi în prezenta reglementare corespund definitiilor din Codul aerian (<>Legea nr. 130/2000 ).

1.3.2. Abrevieri:
AACR - Autoritatea Aeronautica Civilã Romana
AD/AP - aerodrom/aeroport
ICAO - Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (Internaţional Civil Aviation Organization)
MTCT - Ministerul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului
RACR - Reglementãri Aeronautice Civile Romane

CAP. 2
ACTIVITÃŢI AERONAUTICE CIVILE ÎN DOMENIUL AEROPORTUAR

2.1. Categorii de activitãţi aeronautice civile în domeniul aeroportuar
2.1.1. Activitãţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activitãţi şi servicii necesare pentru amenajarea, întreţinerea şi funcţionarea aeroporturilor, care trebuie sa se conformeze unor cerinţe specifice, stabilite prin reglementãrile aeronautice naţionale şi internaţionale aplicabile, în legatura cu realizarea siguranţei zborului, securitãţii aeronautice, regularitatii şi eficientei traficului aerian.
2.1.2. Activitãţile aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt activitãţi care se desfãşoarã atât în perimetrul unui aeroport (ca servicii suport pentru transportul aerian civil sau ca servicii de construcţii/montaj/întreţinere/reparaţii la infrastructura şi instalaţiile aeroportuare), cat şi în afarã perimetrului aeroportului (ca servicii de cercetare/proiectare/fabricaţie/montaj/reparaţii pentru infrastructura, instalaţiile şi echipamentele de aerodrom).
2.1.3. Categoriile de activitãţi aeronautice civile din domeniul aeroportuar sunt urmãtoarele:


1. Asistenta tehnica (service) aeronave şi operaţiuni pe platforma şi
cai de rulare .................................................. - cod AAR
2. Depozitare şi manipulare marfa şi posta pentru transportul
aerian ......................................................... - cod AAM
3. Servicii pasageri şi bagaje .................................... - cod AAX
4. Catering şi aprovizionare cu materiale de catering la bordul
aeronavelor .................................................... - cod AAB
5. Ansamblul de activitãţi de handling aeroportuar (doua sau mai
multe dintre categoriile de activitãţi AAR, AAM, AAX, AAB)...... - cod AAH
6. Proiectare, asistenta tehnica şi consultanţa de specialitate
privind construcţia de obiective noi pentru infrastructura
aviaţiei civile, construcţia de facilitãţi destinate depozitarii
combustibililor, alimentarii combustibililor la aeronave,
comunicaţiilor, navigaţiei aeriene, supravegherii şi meteorologiei
aeronautice, precum şi pentru lucrãri de reparaţii şi modernizãri
la obiectivele de aviatie civilã existente ..................... - cod AAP
7. Construcţii, reparaţii, întreţinere şi/sau modernizãri la obiective
de infrastructura a aviaţiei civile şi facilitãţi destinate
depozitarii combustibililor, alimentarii combustibililor la
aeronave, comunicaţiilor, navigaţiei aeriene, supravegherii şi
meteorologiei aeronautice ....................................... - cod AAC
8. Proiectare, fabricaţie şi montaj echipamente şi sisteme
aeroportuare de comunicaţii, navigaţie aerianã, supraveghere şi
meteorologie aeronautica ........................................ - cod AAE
9. Distribuire materii prime, materiale, echipamente, (auto)vehicule
speciale, instalaţii şi sisteme cu specific aeroportuar sau conex,
destinate şi utilizate în categoriile de activitãţi menţionate mai
sus sau pentru întreţinerea şi funcţionarea aeroporturilor, cu
excepţia urmãtoarelor produse aeronautice: aeronave,
repere/componente de aeronava (inclusiv motoare şi elice complete),
materii prime şi materiale destinate construcţiei, întreţinerii
şi operarii aeronavelor (inclusiv combustibili, lubrifianţi,
vopsele şi alte produse chimice asociate) ...................... - cod AAD
10. Lucrãri speciale pentru aeronautica civilã (studii, determinãri,
atestãri, evaluãri), pentru producerea de date şi informaţii
utilizabile în domeniul aeronautic civil ........................ - cod AAS
11. Alte activitãţi, supuse respectãrii unor cerinţe aeronautice
specifice ....................................................... - cod AAZ


2.1.4. Pentru desfãşurarea activitãţilor aeronautice civile menţionate în paragraful 2.1.3, organizaţiile de profil trebuie sa fie autorizate de AACR conform prevederilor prezentei reglementãri.


CAP. 3
CERINŢE PENTRU AUTORIZAREA/MENŢINEREA VALABILITÃŢII AUTORIZÃRII AGENŢILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

3.1. Cerinţe generale
3.1.1. (a) Organizaţia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie sa fie constituitã şi sa funcţioneze în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale aplicabile.
(b) Activitatea(atile) pentru care solicita autorizarea trebuie sa fie inclusã(e) în obiectul de activitate declarat şi înregistrat legal.
3.1.2. (a) Organizaţia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie sa dispunã de capabilitatea tehnica şi operationala (dotare tehnica şi structuri organizatorice) adecvate specificului activitãţii, pentru a realiza siguranta zborului şi securitatea aeronautica, precum şi calitatea serviciilor prestate.
(b) Organizaţia trebuie sa dispunã de capacitatea financiarã necesarã pentru susţinerea activitãţii(lor) autorizate şi de acoperire asiguratorie suficienta, corelata cu tipul şi volumul activitãţii(lor) autorizate.
3.1.3. Activitãţile de profil trebuie sa fie organizate, conduse şi executate, dupã caz, pe baza de:
(a) proceduri operationale detaliate, constituite în Manualul operational; sau
(b) sistem de asigurare a calitãţii, definit în Manualul calitãţii şi implementat la nivelul organizaţiei.
3.1.4. Organizaţia trebuie sa detina reglementãrile aeronautice naţionale şi internaţionale (standarde, norme, manuale, specificaţii, alte publicaţii tehnice de specialitate) aplicabile pentru activitatea(atile) de baza pe care o(le) desfãşoarã în domeniul aeroportuar.
3.1.5. Organizaţia trebuie sa accepte autoritatea de inspecţie şi de supraveghere exercitatã de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (AACR) şi sa aplice mãsurile corective sau cerinţele specifice stabilite de AACR.

3.2. Cerinţe privind facilitãţile
3.2.1. Activitãţile cu implicaţii în siguranta zborului desfãşurate în perimetrul infrastructurii aeroportuare trebuie sa fie executate cu echipamente şi facilitãţi adecvate, autorizate de AACR.
3.2.2. Echipamentele şi serviciile din domeniul aeroportuar trebuie contractate numai cu furnizori din ţara autorizaţi ca agenţi aeronautici civili sau cu furnizori externi recunoscuţi de AACR (furnizori cu renume şi experienta în domeniul aeronautic).
3.2.3. Echipamentele folosite pentru activitãţile de handling aeroportuar trebuie sa corespundã specificatiilor producãtorului şi sa fie autorizate de AACR.
3.2.4. Orice alte echipamente utilizate trebuie sa aibã caracteristicile şi performanţele adecvate scopului aeronautic propus şi sa fie acceptate de AACR.
3.2.5. (a) Organizaţia trebuie sa implementeze şi sa menţinã un program de întreţinere tehnica şi reparaţii pentru echipamente şi facilitãţi, un sistem de evidenta a stãrii tehnice pentru echipamentele şi facilitãţile respective, precum şi un sistem de înregistrãri privind întreţinerea tehnica a acestora.
(b) Programul şi sistemele menţionate la lit. (a) trebuie sa fie acceptate de AACR.

3.3. Cerinţe privind personalul organizaţiei
3.3.1. Organizaţia trebuie sa dispunã de personal suficient pentru a putea desfasura activitãţile aeronautice preconizate.
3.3.2. Competenta personalului implicat în activitãţi cu specific aeronautic trebuie stabilitã în conformitate cu proceduri şi standarde acceptabile AACR.
3.3.3. (a) Personalul implicat în activitãţi cu specific aeronautic trebuie sa cunoascã şi şi aplice curent reglementãrile aeronautice naţionale şi internaţionale referitoare la domeniul de activitate pentru care este autorizat şi cele în legatura cu siguranta şi securitatea aeronautica.
(b) Personalul implicat în activitãţi cu specific aeronautic trebuie sa aibã o experienta relevanta şi sa beneficieze de instruire iniţialã şi recurenta în conformitate cu un program acceptabil AACR.

CAP. 4
PROCEDURA DE AUTORIZARE A AGENŢILOR AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

4.1. Semnificatia autorizãrii
4.1.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar atesta ca organizaţia titulara este autorizata de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (AACR), în conformitate cu prevederile reglementãrilor aeronautice civile, sa desfãşoare activitãţile prevãzute în anexa la documentul de autorizare.
4.1.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar emis unei organizaţii atesta ca organizaţia respectiva are capacitatea tehnica şi operationala sa desfãşoare activitãţi aeronautice în domeniul aeroportuar şi conferã organizaţiei dreptul sa angajeze şi sa presteze pe teritoriul naţional activitãţile autorizate.
4.1.3. În procesul autorizãrii, organizaţia trebuie sa facã dovada ca:
(a) are capabilitatea de a desfasura activitatea pentru care a cerut autorizarea la standardul de calitate impus de domeniul aeronautic civil şi se conformeazã cerinţelor de siguranta a traficului aerian;
(b) se conformeazã cerinţelor de dotare şi întreţinere tehnica impuse de natura/specificul şi amploarea/extinderea activitãţii preconizate;
(c) are asigurat un management adecvat, compatibil cu cerinţele legislaţiei naţionale şi ale reglementãrilor aeronautice în vigoare;
(d) are stabilite proceduri acceptabile AACR în conformitate cu prezenta reglementare, cu cerinţele aeronautice aplicabile şi cu respectarea legislaţiei în domeniu;
(e) are stabilit şi implementeaza un sistem al calitãţii acceptabil AACR, incluzând evaluãri independente, care sa monitorizeze activitãţile autorizate;
(f) a desemnat o persoana cu responsabilitãţi în implementarea sistemului calitãţii şi a supravegherii menţinerii condiţiilor de autorizare;
(g) deţine resurse financiare suficiente şi are perspectiva de realizare a activitãţii propuse.

4.2. Etapele autorizãrii
4.2.1. Procedura de autorizare a unui agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar cuprinde urmãtoarele etape:
(a) solicitarea autorizãrii;
(b) verificarea documentaţiei pentru autorizare;
(c) evaluarea organizaţiei la fata locului;
(d) acordarea Certificatului de autorizare.
4.2.2. (a) Durata procesului de autorizare este de 60 de zile calendaristice de la data depunerii cererii de autorizare.
(b) Aceasta perioada se prelungeşte cu intervalele de timp în care solicitantul aplica cerinţele suplimentare formulate de AACR (completarea documentaţiei prezentate iniţial, implementarea unor mãsuri corective, etc.).
4.2.3. Activitãţile de verificare, evaluare şi supraveghere sunt servicii prestate de AACR cãtre solicitantii şi deţinãtorii de autorizaţii de agenţi aeronautici civili în domeniul aeroportuar şi se tarifeaza potrivit prevederilor legale în vigoare.

4.3. Solicitarea autorizãrii
4.3.1. Pentru obţinerea Certificatului de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar, solicitantul trebuie sa prezinte la AACR cererea pentru acordarea Certificatului de autorizare, însoţitã de urmãtoarele documente:
(a) Memoriul de prezentare a organizaţiei;
(b) Manualul operational (pentru activitãţile cu codurile AAB, AAR, AAH, AAM, AAX) sau Manualul calitãţii (pentru activitãţile cu codurile AAC, AAD, AAE, AAP, AAS);
(c) Raportul de autoevaluare a conformarii organizaţiei cu cerinţele aplicabile activitãţilor pentru care se solicita autorizarea şi cu datele declarate dupã caz în Manualul operational sau în Manualul calitãţii;
(d) alte documente care pot susţine cererea de autorizare;
(e) dovada plãţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizãrii.
4.3.2. Solicitantul va fi informat de AACR asupra conţinutului şi formei documentaţiei necesare autorizãrii, precum şi asupra etapelor procedurii de autorizare.

4.4. Verificarea documentaţiei pentru autorizare
4.4.1. În etapa de verificare a documentaţiei pentru autorizare, AACR realizeazã analiza de fond a documentaţiei prezentate: conţinutul, modul de întocmire şi de prezentare, informaţiile declarate de solicitant în legatura cu organizaţia şi cu activitãţile propuse pentru autorizare, nivelul de documentare relativ la prevederile legislaţiei naţionale şi ale reglementãrilor aeronautice aplicabile, etc.
4.4.2. Analiza documentelor prezentate de solicitant în vederea autorizãrii se efectueazã la sediul AACR.
4.4.3. (a) Dupã primirea cererii de autorizare şi a documentaţiei aferente, AACR efectueazã verificarea acesteia.
(b) În cazul în care în timpul procesului de evaluare se constata ca este necesar sa se introducã documente în completarea dosarului de autorizare, perioada de autorizare de maximum 60 zile se va prelungi corespunzãtor timpului necesar societãţii de a elabora şi a depune la AACR documentele în cauza.
4.4.4. La verificarea cererii pentru autorizare şi a Memoriului de prezentare a organizaţiei, AACR urmãreşte:
(1) datele de identificare declarate de solicitant;
(2) împuternicirea, în cazul în care solicitantul este reprezentat de alta persoana;
(3) actele constitutive, cu toate completãrile şi modificãrile ulterioare;
(4) structura şi conţinutul Memoriului de prezentare a organizaţiei;
(5) detalii despre activitãţile pentru care se solicita autorizarea;
(6) dovada plãţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de evaluare în vederea autorizãrii.
4.4.5. Organizaţia care solicita autorizarea ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar trebuie sa întocmeascã şi sa menţinã la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, structurat conform Anexei.
4.4.6. La verificarea Manualului operational sau Manualului calitãţii (dupã caz), AACR urmãreşte:
(1) structura organizatoricã şi interfetele compartimentelor prestatoare ale activitãţilor pentru care se solicita autorizarea;
(2) procedurile de sistem, procedurile tehnice de execuţie, procedurile operationale, instrucţiuni de lucru specifice activitãţilor pentru care se solicita autorizarea;
(3) facilitãţile tehnice specifice şi facilitãţile conexe, proceduri de control şi întreţinere, etc.;
(4) documentele de autorizare emise de autoritãţile de stat în domeniu pentru asigurarea protecţiei muncii, prevenirii şi stingerii incendiilor şi protecţiei mediului înconjurãtor, dotãrile tehnice şi mãsurile adoptate pentru menţinerea condiţiilor din aceste domenii.
(5) programul de instruire, calificare şi perfecţionare profesionalã a personalului de conducere şi de execuţie implicat în activitãţile pentru care se solicita autorizarea;
(6) modalitãţile de planificare, lansare, organizare/derulare, control şi înregistrare a activitãţilor pentru care se solicita autorizarea;
(7) alte elemente de evaluare, specifice activitãţilor din domeniul aeroportuar supuse autorizãrii.
4.4.7. În cazul în care sunt necesare precizãri suplimentare, modificãri şi/sau completãri la cererea şi/sau documentaţia pentru autorizare, AACR va cere în scris solicitantului informaţiile respective.
4.4.8. Solicitantul trebuie sa actualizeze în mod corespunzãtor şi operativ documentaţia.
4.4.9. Solicitantul isi asuma şi poarta integral responsabilitatea pentru autenticitatea informaţiilor/datelor furnizate.

4.5. Evaluarea organizaţiei la fata locului
4.5.1. În etapa evaluãrii organizaţiei la fata locului, AACR urmãreşte concordanta datelor declarate cu situaţia realã a organizaţiei şi completarea informaţiilor necesare la atestarea capabilitãţii şi capacitãţii organizaţiei de a desfasura în condiţii de siguranta şi eficienta activitatea(activitãţile) pentru care solicita autorizarea.
4.5.2. Evaluarea se realizeazã prin inspecţii de documentare efectuate de inspectori sau de echipe de inspectori ai AACR în zonele de activitate care au legatura directa cu obiectul autorizãrii, dupã caz, astfel:
(a) la sediul solicitantului;
(b) în sectoarele operationale;
(c) la bazele/punctele de activitate;
(d) la facilitãţile tehnice proprii sau închiriate;
(e) în orice alte zone considerate de inspectorii AACR necesar a fi vizitate.
4.5.3. Printre obiectivele inspecţiei la fata locului, inspectorii AACR vor urmãri dacã:
(a) mijloacele tehnice specifice şi facilitãţile conexe (incluzând echipamente, instalaţii, dispozitive, materiale, programe de calcul, etc.) sunt adecvate pentru susţinerea activitãţii propuse. Echipamentele aeroportuare trebuie sa fie acceptate de AACR pentru a corespunde cerinţelor de siguranta.
(b) organizaţia - sau compartimentul specializat pentru activitãţi în domeniul aeroportuar dispune de un cadru organizatoric adecvat şi funcţioneazã conform procedurilor implementate şi cuprinse în sistemul calitãţii;
(c) personalul cu funcţii de conducere şi de execuţie trebuie sa aibã o pregãtire corespunzãtoare în domeniu, sa cunoascã şi sa aplice procedurile sistemului calitãţii, legislaţia în vigoare, alte norme şi reglementãri din domeniul sau de responsabilitate. Personalul trebuie sa fie instruit, testat, autorizat, licenţiat dupã caz.
(d) laboratoarele de încercãri sunt autorizate şi certificate, aparatele şi/sau dispozitivele de mãsura şi control sunt verificate şi calibrate corespunzãtor, conform procedurilor sistemului calitãţii. Laboratoarele de încercãri vor putea fi autorizate de cãtre AACR sau dupã caz, AACR va putea accepta autorizãrile altei autoritãţi a statului abilitata în domeniu, sau autorizãrile altor autoritãţi internaţionale recunoscute în domeniu.
(e) Manualul operational sau Manualul calitãţii sunt complete, actualizate, difuzate, cunoscute integral sau pe secţiuni - dupã necesitaţi - şi implementate de toate compartimentele implicate.
Procedurile sistemului calitãţii şi instrucţiunile de lucru sunt actualizate şi difuzate, iar prevederile lor sunt cunoscute şi aplicate în activitatea curenta (evaluare prin urmãrirea nemijlocitã a derulãrii activitãţii, verificarea documentelor întocmite, chestionarea prin sondaj a personalului implicat, etc.);
(f) echipamentele, aparatele, instalaţiile, dotãrile tehnice speciale şi facilitãţile sunt în stare buna de funcţionare şi exista proceduri implementate de verificare, control, întreţinere/reparaţii precum şi înregistrare a datelor referitoare la menţinerea stãrii lor tehnice. Echipamentele aeroportuare vor fi acceptate/autorizate de AACR, pentru asigurarea cerinţelor de siguranta.
(g) încadrarea compartimentelor şi/sau sectoarelor de activitate cu personal este corespunzãtoare (numeric, domenii/profiluri, nivel de pregãtire de specialitate, calificare şi experienta profesionalã, documente doveditoare, etc.);
(h) exista condiţii corespunzãtoare pentru desfãşurarea activitãţii, inclusiv pentru personal, sunt respectate cerinţele de protecţia muncii şi prevenirii şi stingerii incendiilor şi dacã sectoarele/spaţiile de lucru sunt organizate optim şi funcţional;
(i) în baza documentara şi la locurile de desfãşurare a activitãţii exista norme, manuale, specificaţii tehnice, etc. din domeniul aeronautic în legatura directa cu activitãţile care fac obiectul autorizãrii, precum şi dacã prevederile acestora sunt cunoscute, aplicate şi respectate;
(j) subunitatile dislocate în alte localitãţi - unde este cazul - şi care vor executa activitãţi în domeniul aeroportuar în baza autorizãrii organizaţiei sunt coordonate/integrate corespunzãtor privind organizarea, structura ierarhica de autoritate şi control, baza de documentare, circuitul informaţional, structura şi competenta personalului, dotarea tehnica; urmãrirea, verificarea şi înregistrarea activitãţilor, respectarea sistemului calitãţii adoptat de organizaţie, etc.);
(k) alte aspecte specifice activitãţilor care fac obiectul autorizãrii sunt compatibile cu exigenţele domeniului aeronautic: siguranta, regularitatea şi eficienta traficului aerian, calitatea activitãţilor/serviciilor prestate, etc..
4.5.4. La finalizarea evaluãrii la fata locului, inspectorii AACR vor stabili neconformitãţile fata de cerintele pentru autorizare în domeniul aeroportuar. AACR va notifica organizaţia în termen de 15 zile lucrãtoare în legatura cu neconformitãţile constatate şi va formula cerinţe suplimentare.
4.5.5. (a) Solicitantul va transmite la AACR, în scris, programul mãsurilor corective preconizate (acţiuni/activitãţi, grafic de timp. etc.) pentru eliminarea neconformitatilor semnalate.
(b) în forma acceptatã de AACR programul trebuie aplicat în mod operativ de cãtre solicitant.
4.5.6. În situaţia în care se constata ca organizaţia îndeplineşte condiţiile de autorizare în totalitate sau cu limite, inspectorii AACR vor stabili restricţiile care se impun şi vor întocmi Raportul de evaluare în vederea emiterii Certificatului de autorizare.
4.5.7. AACR va efectua evaluãri de supraveghere şi va verifica stadiul îndeplinirii mãsurilor corective sau preventive din program.

4.6. Acordarea Certificatului de autorizare
4.6.1. (a) Rezultatele acţiunilor de evaluare se concretizeazã prin întocmirea de cãtre inspectorii AACR a unui Raport de evaluare, în care se consemneazã aprecierile privind capacitatea solicitantului de a desfasura activitãţi aeroportuare în condiţii de siguranta şi eficienta, neconformitãţile constatate, cerinţe suplimentare ce trebuie îndeplinite de solicitant, termenele de inlaturare a neconformitatilor şi de îndeplinire a cerinţelor suplimentare formulate de AACR. Raportul de evaluare va mai cuprinde domeniul de autorizare admis cu eventualele restrictii. În Raportul de evaluare se vor mai specifica reglementãrile, standardele, normele şi alte documente de referinta interne sau internaţionale, care au fost considerate în cadrul evaluãrii, vor fi nominalizate compartimentele semnificative evaluate, obiectivele inspectate, etc. Raportul de evaluare va fi semnat de cãtre inspectorii AACR implicaţi în procesul de evaluare şi va fi aprobat de Directorul Direcţiei de specialitate din cadrul AACR.
(b) în funcţie de constatãrile referitoare la întrunirea sau neintrunirea cerinţelor de autorizare prevãzute de reglementãrile aplicabile, Raportul de evaluare va consemna acordarea, respectiv neacordarea, Certificatului de autorizare.
4.6.2. Directorul General al AACR decide acordarea sau neacordarea Certificatului de autorizare, în baza concluziilor prezentate în Raportul de evaluare.
4.6.3. (a) Certificatul de autorizare se semneazã de Directorul General al AACR, Directorul Direcţiei de specialitate şi de Consilierul juridic din cadrul AACR.
(b) În Anexa la Certificatul de autorizare se precizeazã condiţiile şi/sau restricţiile impuse activitãţilor autorizate.
4.6.4. Termenul de valabilitate al Certificatului de autorizare este de 1 an, de la data emiterii.
4.6.5. (a) Certificatului de autorizare emis de AACR se transmite solicitantului, însoţit de un exemplar al Raportului de evaluare.
(b) Un exemplar martor al Certificatului de autorizare rãmâne la AACR.
4.6.6. Dupã primirea Certificatului de autorizare, deţinãtorul acestuia are statut de agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar şi poate desfasura activitãţile autorizate pe aeroporturile din România - în condiţiile şi cu restricţiile stabilite de AACR.
4.6.7. Dupã emiterea Certificatului de autorizare, AACR procedeazã la declanşarea activitãţii de supraveghere.
4.6.8. Decizia de neacordare a Certificatului de autorizare, însoţitã de motivele care au stat la baza adoptãrii ei, se comunica de AACR, în scris, în termen de 15 zile lucrãtoare de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.
4.6.9. (a) În cazul neacordarii Certificatului de autorizare, solicitantul poate sa conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. AACR va transmite cãtre solicitant în termen de 10 zile lucrãtoare decizia de menţinere sau revocare a neacordarii autorizãrii.
(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de cãtre AACR a deciziei de neacordare a autorizaţiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. Termenul de soluţionare a contestaţiei de cãtre MTCT este stabilit de legislaţia nationala în vigoare privind modul de soluţionare a contestaţiilor şi sesizarilor de cãtre instituţiile administraţiei publice centrale.

4.7. Prelungirea valabilitãţii Certificatului de autorizare
4.7.1. Condiţii de prelungire a valabilitãţii Certificatului de autorizare:
(a) agentul aeronautic care solicita prelungirea îndeplineşte condiţiile prevãzute la paragraful 4.1.3 al prezentei reglementãri;
(b) agentul aeronautic care solicita prelungirea isi asuma respectarea tuturor reglementãrilor şi normelor legale intrate în vigoare în perioada de valabilitate a Certificatului anterior;
(c) agentul aeronautic care solicita prelungirea isi îndeplineşte obligaţiile de plata a serviciilor prestate de cãtre AACR;
(d) nu exista rapoarte de constatare sau reclamaţii, primite de AACR privind deficiente de fond ale activitãţii sau lucrãrilor organizaţiei care solicita prelungirea;
(e) instituţiile abilitate ale statului nu au constatat deficiente; în activitatea desfasurata de organizaţia care solicita prelungirea în perioada de valabilitate a certificatului anterior.
4.7.2. Solicitarea prelungirii valabilitãţii Certificatului de autorizare se face printr-o cerere depusa la AACR cu 45 de zile înainte de expirarea datei de valabilitate, însoţitã de urmãtoarele documente:
(a) Raportul de autoevaluare pentru activitãţile cu profil aeronautic, incluzând, dupã caz, schimbãrile de natura organizatoricã, tehnica şi operationala fata de condiţiile din perioada evaluãrii iniţiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind acţiunile corective, lista procedurilor comune cu administratorul aeroportului şi/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;
(b) dovada plãţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de prelungire a autorizãrii.
4.7.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4, 4.5 şi 4.6, adaptat la specificul solicitãrii.
4.7.4. Prelungirea valabilitãţii Certificatului de autorizare se face în baza Raportului de evaluare, emis în urma evaluãrii agentului aeronautic în cauza şi în conformitate cu prevederile secţiunii 4.6.
4.7.5. Decizia de aprobare a prelungirii perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este urmatã de emiterea noii editii a Certificatului de autorizare.
4.7.6. Prelungirea perioadei de valabilitate a Certificatului de autorizare este de 1 an.
4.7.7. Dacã Certificatul de autorizare expira, prin depãşirea datei de valabilitate, organizaţia în cauza trebuie sa se reautorizeze (procedura de autorizare iniţialã şi de acordare a Certificatului).
4.7.8. Neplata tarifului cuvenit AACR indreptateste AACR sa suspende autorizarea, pana la achitarea obligaţiilor financiare.
4.7.9. (a) În cazul neprelungirii valabilitãţii Certificatului de autorizare, solicitantul poate sa conteste decizia la AACR, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. AACR va transmite cãtre solicitant în termen de 10 zile lucrãtoare decizia de menţinere sau revocare a neprelungirii autorizãrii.
(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de cãtre AACR a deciziei de neprelungire a autorizaţiei, la MTCT, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. Termenul de soluţionare a contestaţiei de cãtre MTCT nu va depãşi 30 zile de la data înregistrãrii contestaţiei.

4.8. Modificarea Certificatului de autorizare
4.8.1. Pentru modificarea gamei de activitãţi autorizate, un agent aeronautic civil se va adresa AACR, cu o cerere de modificare a Certificatului de autorizare, însoţitã de urmãtoarele documente:
(a) Raportul de autoevaluare pentru activitãţile cu profil aeronautic, incluzând, dupã caz, schimbãrile de natura organizatoricã, tehnica şi operationala fata de condiţiile din perioada evaluãrii iniţiale sau de la ultima inspecţie de supraveghere, programe propuse privind acţiunile corective, noile proceduri comune cu administratorul aeroportului şi/sau administratorul serviciilor de trafic aerian, etc.;
(b) dovada plãţii tarifului cuvenit AACR pentru activitatea de modificare a autorizãrii.
4.8.2. Modificãrile pot consta în includerea/excluderea unor activitãţi din categoria autorizata, restrangerea/extinderea cadrului de realizare a unor activitãţi din categoria autorizata şi/sau includerea/excluderea uneia sau mai multor categorii de activitãţi (relativ la clasificarea din Cap. 2, para. 2.1.3).
4.8.3. Procesul de evaluare va parcurge ciclul descris în secţiunile 4.4, 4.5 şi 4.6, adaptat la specificul modificãrii solicitate.
4.8.4. Aprobarea modificãrilor este urmatã de emiterea noii editii a anexei la Certificatul de autorizare în cauza.

4.9. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare
4.9.1. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar poate fi restrictionat de AACR pe o perioada limitatã, în cazul în care deţinãtorul acestuia:
(a) nu mai îndeplineşte integral, pentru o parte din activitatea agentului aeronautic;
(b) nu mai dispune, temporar, de facilitãţile necesare executãrii activitãţii;
(c) se abate în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la elementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;
(d) nu respecta reglementãrile aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;
4.9.2. Certificatul de autorizare ca agent aeronautic civil în domeniul aeroportuar poate fi suspendat de AACR pe o perioada limitatã, în cazul în care deţinãtorul acestuia:
(a) nu şi-a achitat obligaţiile de plata ce îi revin pentru servicii prestate de cãtre AACR;
(b) are deficiente minore în activitate;
(c) nu mai dispune, temporar, de facilitãţile necesare executãrii activitãţii;
(d) se abate în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare şi de la elementele declarate în Memoriul de prezentare a organizaţiei;
(e) nu respecta reglementãrile aeronautice aplicabile sau cerinţele specifice stabilite de AACR;
(f) nu respecta obligaţiile stabilite prin convenţii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfãşoarã activitãţi şi/sau sunt locatari;
(g) este rãspunzãtor pentru producerea unor incidente aeronautice în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afecteazã siguranta activitãţilor aeroportuare.
4.9.3. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se aplica şi atunci când AACR este notificatã de cãtre unul din organismele de stat specializate, din cadrul MTCT (Corpul de control al MTCT, Inspectoratul de Stat în Construcţii, Direcţia Generalã a Aviaţiei Civile, Inspectoratul Aviaţiei Civile), care constata ca agentul aeronautic se afla într-unul din cazurile descrise la para. 4.9.1 şi para. 4.9.2.
4.9.4. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se face în baza:
(a) propunerilor din actele de constatare întocmite de inspectorii AACR în cadrul inspectiilor de supraveghere;
(b) constatãrilor urmare a verificãrii reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauza;
(c) constatãrilor organismelor de stat specializate menţionate la para. 4.9.3.
4.9.5. Decizia de restrictionare sau suspendare a Certificatului de autorizare, însoţitã de motivele care au stat la baza adoptãrii ei, se comunica de AACR. în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.
4.9.6. (a) Certificatul de autorizare poate fi suspendat pe o perioada de cel mult 6 luni.
(b) Dacã pana la expirarea perioadei de suspendare nu sunt eliminate cauzele care au condus la suspendarea Certificatului de autorizare, acesta se anuleazã.
4.9.7. Restrictionarea sau suspendarea Certificatului de autorizare se stabilesc de AACR în funcţie de riscul potenţial, generat de activitatea agentului aeronautic în cauza.

4.10. Anularea Certificatului de autorizare
4.10.1. Certificatul de autorizare poate fi anulat de AACR în cazul în care deţinãtorul acestuia;
(a) are deficiente majore în activitatea derulata,
- constatate cu ocazia inspectiilor instituţiilor abilitate ale statului şi comunicate de acestea la AACR;
- semnalate de reclamaţiile beneficiarilor (agenţi aeronautici civili) şi confirmate de inspectiile de supraveghere ale AACR;
- semnalate de reclamaţiile beneficiarilor (agenţi aeronautici civili) şi susţinute prin rapoarte de control, evaluãri, etc. ale instituţiilor abilitate ale statului;
(b) prezintã neconformitãţi majore, constatate de cãtre AACR în cadrul procesului de supraveghere a agentului aeronautic în cauza;
(c) nu mai dispune de facilitãţile necesare executãrii activitãţii;
(d) a radiat din obiectul sau de activitate legal înregistrat activitãţile autorizate;
(e) se abate sistematic în activitatea sa de la cerinţele specifice stabilite prin prezenta reglementare, de la elementele declarate în documentaţia de autorizare prezentatã şi/sau de la condiţiile iniţiale de acordare a Certificatului de autorizare, referitoare la siguranta, regularitatea şi eficienta traficului aerian, precum şi la calitatea activitãţilor/serviciilor aeroportuare prestate;
(f) nu respecta obligaţiile stabilite prin convenţii/contracte cu administratorii infrastructurilor aeronautice în care desfãşoarã activitãţi şi/sau sunt locatari;
(g) este rãspunzãtor pentru producerea unor incidente aeronautice majore în perimetrul infrastructurilor aeroportuare sau a unor situaţii care afecteazã grav siguranta activitãţilor aeroportuare;
(h) omite sa corecteze în termenul de suspendare deficientele care au justificat mãsura suspendãrii temporare a autorizaţiei;
(i) solicita în scris anularea şi depune documentul original la AACR.
4.10.2. Anularea Certificatului de autorizare se face în baza:
(a) propunerilor din actele de constatare întocmite de inspectorii AACR în cadrul inspectiilor de supraveghere;
(b) constatãrilor urmare a verificãrii reclamatiilor/sesizarilor primite de la beneficiarii serviciilor agentului aeronautic în cauza;
(c) constatãrilor organismelor de stat specializate menţionate la para. 4.9.3.
4.10.3. Decizia de anulare a Certificatului de autorizare, însoţitã de motivele care au stat la baza adoptãrii ei, se comunica de AACR, în scris, în termen de 15 zile de la luarea deciziei, solicitantului autorizaţiei.

4.11. Contestaţii
4.11. (a) Contestaţiile impotriva deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Certificatului de autorizare se depun la AACR, de cãtre agentul aeronautic în cauza, în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. AACR va transmite cãtre solicitant în termen de 10 zile lucrãtoare decizia de menţinere sau revocare a restrictionarii, suspendãrii sau anulãrii Certificatului de autorizare.
(b) Solicitantul va putea contesta menţinerea de cãtre AACR a deciziei de restrictionare, suspendare sau anulare a Ceritificatului de autorizare, la MTCT în termen de 15 zile lucrãtoare de la data luãrii la cunostinta. Termenul de soluţionare a contestaţiei de cãtre MTCT este stabilit de legislaţia nationala în vigoare privind modul de soluţionare a contestaţiilor şi sesizarilor de cãtre instituţiile administraţiei publice centralei.

CAP. 5
PROCEDURA DE SUPRAVEGHERE A ACTIVITÃŢII AGENŢILOR ECONOMICI AERONAUTICI CIVILI DIN DOMENIUL AEROPORTUAR

5.1. Scopul procesului de supraveghere
5.1.1. Procesul de supraveghere a activitãţilor desfãşurate de agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar are scopul de a verifica dacã aceştia:
(1) menţin condiţiile existente la acordarea autorizãrii iniţiale şi respecta cerinţele specifice menţionate în Anexa la Certificatul de autorizare;
(2) respecta cerinţele reglementãrilor aeronautice civile aplicabile privind siguranta, regularitatea şi eficienta activitãţilor aeroportuare şi a traficului aerian, precum şi calitatea serviciilor prestate.
5.1.2. Supravegherea activitãţilor desfãşurate de agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar se efectueazã pe intreaga perioada de valabilitate a Certificatului de autorizare.

5.2. Organizarea procesului de supraveghere
5.2.1. (a) Procesul de supraveghere se organizeazã, este condus şi se executa de cãtre Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (AACR), cu inspectori aeronautici de specialitate.
(b) Supravegherea se realizeazã pe baza programului şi procedurilor stabilite de AACR, adaptate specificului fiecãrei categorii de activitãţi din domeniul aeroportuar.
5.2.2. Activitatea de supraveghere se realizeazã prin inspecţii şi evaluãri periodice ale activitãţilor de profil desfãşurate de aeronautici civili din domeniul aeroportuar.
5.2.3. În cazul sesizãrii unor deficiente sau a apariţiei unor dificultãţi, de orice natura, care afecteazã sau ar putea afecta siguranta activitãţilor aeronautice, AACR organizeazã inspecţii speciale pentru cazul respectiv.
5.2.4. (a) Dacã în urma activitãţii de supraveghere se constata ca deţinãtorul Certificatului de autorizare nu mai îndeplineşte condiţiile cerute pentru autorizare sau nu respecta limitarile specificate în documentul de autorizare, AACR informeazã imediat, în scris, agentul aeronautic în cauza asupra neconformitatilor constatate şi solicita remedierea acestora într-o perioada de timp determinata.
(b) AACR evalueaza dacã agentul aeronautic implicat mai poate continua activitatea în perioada de remediere a neconformitatilor constatate şi, în consecinta, AACR poate restrictiona sau suspenda autorizarea în perioada de referinta.
5.2.5. În cazul în care deficientele sesizate nu se remediaza, AACR suspenda sau revoca (anuleazã) documentul de autorizare al agentului aeronautic respectiv.

CAP. 6
RESPONSABILITÃŢI ŞI OBLIGAŢII

6.1. Agenţii aeronautici civili din domeniul aeroportuar sau conex trebuie sa:
(a) Menţinã organizaţia, facilitãţile, cadrul operational şi/sau sistemul calitãţii conform prevederilor prezentei reglementãri şi cel puţin la standardul declarat iniţial, constatat şi aprobat prin Certificatul de autorizare acordat de Autoritatea Aeronautica Civilã Romana (AACR).
(b) Desfãşoare în domeniul aeronautic numai activitãţile/serviciile pentru care deţin autorizare, cu respectarea limitarilor stabilite în Anexa la Certificatul de autorizare.
(c) Permitã şi asigure persoanelor desemnate de AACR accesul la documentaţia şi facilitãţile proprii şi ale subcontractanţilor/furnizorilor, pentru efectuarea evaluãrii sau supravegherii necesare determinãrii conformarii continue a organizaţiei cu prevederile prezentei reglementãri şi ale celorlalte reglementãri aeronautice aplicabile.
(d) Comunice la AACR, anticipat când este posibil, orice modificare semnificativã în organizare, facilitãţi, sistemul calitãţii sau proceduri operationale, însoţitã de o evaluare a implicatiilor potenţiale şi de un plan de mãsuri pentru eliminarea sau minimizarea acestora.
(e) Utilizeze ca subcontractanţi/furnizori agenţi aeronautici civili (organizaţii autorizate în domeniul aeronautic) sau alte organizaţii pentru care AACR a acceptat ca evaluarea sa fie facuta de agentul aeronautic civil în cauza, prin sistemul propriu de asigurare a calitãţii.
6.2. În activitatea curenta, titularul Certificatului de autorizare are obligaţia sa prezinte la AACR spre aprobare/avizare, înainte de predare cãtre beneficiar şi/sau aplicare, rezultatele specifice ale activitãţilor sale cu profil aeronautic (studii teoretice, proiecte tehnice, programe/planuri, documentaţii tehnice, buletine de laborator, etc.).


ANEXA
la reglementare

MEMORIUL DE PREZENTARE

Solicitantul trebuie sa întocmeascã şi sa menţinã la zi Memoriul de prezentare a organizaţiei, care va fi structurat şi va conţine cel puţin urmãtoarele elemente:

PARTEA I: INFORMAŢII PRELIMINARII
01. Cuprins
02. Scopul Memoriului de prezentare
03. Documente de referinta
04. Abrevieri şi sigle
05. Definiţii şi terminologie
06. Lista paginilor efective
07. Lista reviziilor
08. Lista de distribuţie a memoriului
09. Prezentarea organizaţiei

PARTEA 1: MANAGEMENT
1.1. Declaraţia managerului responsabil al organizaţiei din care sa reiasã conformarea Memoriului de prezentare şi a manualelor conexe cu reglementãrile aplicabile în vigoare. În cazul în care conducerea organizaţiei decide delegarea competentelor în aplicarea dispoziţiilor Memoriului de prezentare, acest fapt va fi stipulat şi persoana delegatã va fi precizatã.
1.2. Personalul de conducere
1.3. Sarcinile şi responsabilitãţile personalului de conducere
1.4. Organigrama organizaţiei
1.5. Personalul de inspecţie/certificare
1.6. Resurse umane
1.7. Descrierea generalã a facilitãţilor/amplasamentelor
1.8. Domeniul de activitate
1.9. Procedura de notificare la AACR a modificãrilor relative la activitãţile organizaţiei/autorizari/amplasamente/personal
1.10. Procedura de amendare a Memoriului de prezentare

PARTEA 2: PROCEDURI SPECIFICE ŞI DE ASIGURAREA CALITÃŢII


┌─────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
𗈖.1 Responsabilitatea managementului 𗈖.11 Stadiul inspectiilor şi al │
│ │ încercãrilor │
𗈖.2 Sistemul calitãţii 𗈖.12 Controlul produsului neconform │
𗈖.3 Analiza contractului 𗈖.13 Acţiuni corective şi preventive│
𗈖.4 Controlul documentelor şi al datelor𗈖.14 Manipulare, depozitare, │
│ │ ambalare, conservare şi livrare │
𗈖.5 Aprovizionarea 𗈖.15 Controlul înregistrãrilor │
𗈖.6 Controlul produsului furnizat 𗈖.16 Audituri interne │
│ de client │ │
𗈖.7 Identificarea şi trasabilitatea 𗈖.17 Instruire │
│ produsului │ │
𗈖.8 Controlul proceselor 𗈖.18 Service │
𗈖.9 Inspecţii şi încercãri 𗈖.19 Tehnici statistice │
𗈖.10 Controlul echipamentelor de │ │
│ inspecţie, mãsurare şi încercare │ │
└─────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘


ANEXE
Formulare utilizate

Dupã caz, organizaţiile solicitante vor elabora un set de proceduri specifice (proceduri operationale, proceduri tehnice de execuţie), care vor fi parte a Memoriului de prezentare sau vor constitui un document separat, specificat în Memoriul de prezentare şi alãturat acestuia.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016