Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.445 din 15 septembrie 2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal in invatamantul preuniversitar de stat
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 772 din 1 noiembrie 2011
Având în vedere prevederile art. 6 alin. (1) şi (2) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare, şi ale Legii nr. 285/2010 privind salarizarea în anul 2011 a personalului plãtit din fonduri publice,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învãţãmânt,
în temeiul Hotãrârii Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, al art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 15/2008, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al Hotãrârii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, ministrul administraţiei şi internelor şi ministrul finanţelor publice emit prezentul ordin.
ART. 1
Unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat, inclusiv unitãţile de învãţãmânt special, casele corpului didactic, cluburile sportive şcolare, palatele copiilor, cluburile elevilor şi centrele judeţene de resurse şi asistenţã educaţionalã, denumite în continuare unitãţi de învãţãmânt, în calitate de angajatori, efectueazã încadrarea şi salarizarea personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic potrivit reglementãrilor legale în vigoare.
ART. 2
Statele de personal ale unitãţilor de învãţãmânt, pentru toate categoriile de personal, se întocmesc de unitãţile de învãţãmânt şi se avizeazã de inspectoratele şcolare, la începutul fiecãrui an şcolar sau ori de câte ori apar modificãri.
ART. 3
(1) Ordonatorii principali de credite şi angajatorii au obligaţia sã stabileascã salariile de bazã, sporurile şi alte drepturi salariale potrivit Legii nr. 63/2011 privind încadrarea şi salarizarea în anul 2011 a personalului didactic şi didactic auxiliar din învãţãmânt, sã asigure promovarea personalului în funcţii, grade şi trepte profesionale, în condiţiile legii, astfel încât sã se încadreze în sumele aprobate cu aceastã destinaţie în bugetul propriu.
(2) Deciziile de încadrare/reîncadrare, dupã caz, a personalului din cadrul unitãţilor de învãţãmânt se vor emite numai pe baza statului de personal avizat de cãtre inspectoratul şcolar judeţean/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
ART. 4
(1) Statele de platã a salariilor/Statele de platã a avansurilor pentru concediile de odihnã pentru unitãţile de învãţãmânt se întocmesc pe baza statelor de personal avizate de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(2) Statele de platã a salariilor/Statele de platã a avansurilor pentru concediile de odihnã se întocmesc de unitãţile de învãţãmânt şi se transmit, în format electronic, inspectoratelor şcolare judeţene/ Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti pentru verificare şi validare, în conformitate cu statele de personal avizate.
(3) Verificarea şi validarea se fac de cãtre compartimentul salarizare sau audit din cadrul inspectoratului şcolar judeţean/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(4) Statele de platã a salariilor/Statele de platã a avansurilor pentru concediile de odihnã validate electronic stau la baza întocmirii documentelor de platã cãtre unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
ART. 5
(1) Unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului vor efectua plata salariilor/avansurilor pentru concediile de odihnã pe baza situaţiilor centralizatoare privind plata salariilor prezentate de unitãţile de învãţãmânt, întocmite conform modelului prevãzut în anexa nr. 3, purtând un cod de bare care atestã faptul cã sunt emise pe baza statelor de platã validate de inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti.
(2) Directorul unitãţii de învãţãmânt rãspunde de corectitudinea datelor înscrise în situaţia centralizatoare privind plata salariilor prezentatã la Trezoreria Statului în concordanţã cu codul de bare tipãrit pe aceasta.
(3) În cazul în care datele înscrise în situaţia centralizatoare privind plata salariilor nu corespund cu cele din documentele de platã prezentate de unitãţile de învãţãmânt, unitãţile Trezoreriei Statului vor restitui documentele în vederea punerii de acord.
ART. 6
(1) Întocmirea şi avizarea statelor de personal, respectiv întocmirea şi validarea statelor de platã a salariilor ale unitãţilor de învãţãmânt se vor face, în mod unitar, pe baza programului de salarizare asigurat de Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului.
(2) Formatele statelor de personal, statelor de platã a salariilor şi statelor de platã a avansurilor pentru concediile de odihnã, precum şi situaţia centralizatoare privind plata salariilor sunt prevãzute în anexele nr. 1, 2, 2A, şi 3, care fac parte integrantã din prezentul ordin.
(3) Fluxurile tehnice de lucru pentru transmiterea în format electronic statelor de platã a salariilor şi a statelor de personal, pentru verificarea şi validarea lor, precum şi pentru întocmirea documentelor de platã prezentate unitãţilor teritoriale ale Trezoreriei Statului pentru efectuarea plãţilor salariale în învãţãmântul preuniversitar de stat sunt prevãzute în anexa nr. 4, care face parte integrantã din prezentul ordin.
(4) Plata tuturor drepturilor salariale aferente personalului din unitãţile de învãţãmânt, calculate în condiţiile legii, se va face respectând prevederile prezentului ordin.
ART. 7
Directorii unitãţilor de învãţãmânt şi conducerea inspectoratelor şcolare vor lua toate mãsurile astfel încât validarea statelor de platã a salariilor sã se facã înainte de data planificatã pentru platã la unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului.
ART. 8
Direcţia generalã economic finanţe resurse umane, Direcţia generalã managementul resurselor umane, Direcţia modernizarea patrimoniului, investiţii şi informatizare şi Serviciul audit din cadrul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, unitãţile de învãţãmânt, ordonatorii principali de credite ai unitãţilor de învãţãmânt, Direcţia generalã trezorerie şi contabilitate publicã din cadrul Ministerului Finanţelor Publice şi unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul educaţiei, cercetãrii,
tineretului şi sportului,
Daniel Petru Funeriu
Ministrul administraţiei
şi internelor,
Constantin-Traian Igaş
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
ANEXA 1
STAT DE PERSONAL
pe luna LL.AAAA
NOTĂ(CTCE)
Imaginea Anexei 1 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 772, din 1 noiembrie 2011, la paginile 15-17. A se vedea imaginile asociate.
ANEXA 2
STAT DE PLATĂ
a salariilor pe luna LL.AAAA
NOTĂ(CTCE)
Imaginea Anexei 2 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 772, din 1 noiembrie 2011, la paginile 18-23. A se vedea imaginile asociate.
ANEXA 2A
STAT DE PLATĂ
avansuri concedii de odihnã în data de ZZ.LL.AAAA
NOTĂ(CTCE)
Imaginea Anexei 2A se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 772, din 1 noiembrie 2011, la paginile 24-28. A se vedea imaginile asociate.
ANEXA 3
SITUAŢIE CENTRALIZATOARE
privind plata salariilor pe luna LL.AAAA
NOTĂ(CTCE)
Imaginea Anexei 3 se gãseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, Nr. 772, din 1 noiembrie 2011, la pagina 29. A se vedea imaginea asociatã.
ANEXA 4
FLUXURI
detaliate de lucru privind cheltuielile de personal în învãţãmântul preuniversitar de stat
CAP. I
Derularea cu suport informatic a fluxurilor de lucru pentru emiterea statelor de platã a salariilor/statelor de platã avansuri concedii de odihnã, a statelor de personal şi a situaţiei centralizatoare privind plata salariilor
ART. 1
(1) Pentru facilitarea operaţiunilor de avizare a statelor de personal şi a statelor de platã a salariilor/statelor de platã avansuri concedii de odihnã, aşa cum sunt descrise în ordin, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, denumit în continuare M.E.C.T.S., pune la dispoziţia inspectoratelor şcolare şi a unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat sistemul informatic EDUSAL de calcul al drepturilor salariale.
(2) Utilizarea sistemului informatic EDUSAL se va face exclusiv în conformitate cu manualul de utilizare aferent şi cu respectarea strictã a prevederilor licenţei de utilizare care îl însoţeşte.
(3) Sistemul informatic EDUSAL constã în douã componente principale:
a) portalul EDUSAL - care poate fi regãsit la adresa https://edusal.edu.ro. Accesul la portal se face securizat, prin autentificare cu nume utilizator şi parolã;
b) aplicaţia EDUSAL - care poate fi descãrcatã de pe pagina dedicatã acestui scop a portalului EDUSAL împreunã cu manualul de utilizare aferent.
(4) Inspectoratele şcolare asigurã suportul tehnic necesar unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat din judeţul respectiv/din municipiul Bucureşti pentru derularea fluxurilor de lucru cu suport informatic. Direcţia modernizarea patrimoniului, informatizare şi investiţii din cadrul M.E.C.T.S. asigurã suportul tehnic necesar inspectoratelor şcolare pentru derularea fluxurilor de lucru cu suport informatic. Direcţia generalã economic, finanţe resurse umane din cadrul M.E.C.T.S. asigurã consultanţa pe probleme de salarizare necesarã inspectoratelor şcolare.
ART. 2
Directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat poartã întreaga rãspundere pentru derularea fluxurilor de lucru descrise în ordin, cu posibilitatea delegãrii operãrii aplicaţiei EDUSAL unei persoane desemnate în acest scop. În cele ce urmeazã, aceastã persoanã este denumitã responsabil cu salarizarea.
CAP. II
Derularea fluxului de lucru aferent statului de personal
ART. 3
(1) Responsabilul cu salarizarea din cadrul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat introduce în aplicaţia EDUSAL datele statului de personal.
(2) Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat trimite inspectoratului şcolar statul de personal, pe suport hârtie pentru avizare şi electronic pentru validare.
(3) Responsabilii cu avizarea statelor de personal din partea inspectoratului şcolar, respectiv şeful compartimentului salarizare sau auditorul examineazã statul de personal.
A. Dacã statul de personal corespunde modului de calcul legal, îl avizeazã.
B. Dacã statul de personal nu corespunde modului de calcul legal:
(i) dacã aceasta este prima examinare a statului de personal de cãtre inspectoratul şcolar, responsabilii cu avizarea noteazã observaţiile şi îl resping;
(ii) dacã statul de personal a mai fost o datã respins conform acestui flux de lucru, apoi corectat şi retrimis pentru avizare, atunci inspectoratul şcolar convoacã de urgenţã directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat pentru corectarea şi avizarea statului de personal.
(4) Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat primeşte decizia inspectoratului şcolar.
A. Dacã statul de personal a fost avizat, unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat poate trece la întocmirea statului de platã.
B. Dacã statul de personal a fost respins, unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat efectueazã corecturi şi reia fluxul prevãzut la alin. (2), o singurã datã, conform alin. (3) lit. B pct. (ii).
ART. 4
Derularea fluxului de lucru prevãzut la art. 3 alin. (3) va începe cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data la care se doreşte avizarea statului de personal.
CAP. III
Derularea fluxului de lucru aferent statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã
ART. 5
(1) Responsabilul cu salarizarea din cadrul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat introduce datele statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã specifice lunii curente. Întocmirea statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã se face numai pe baza statului de personal avizat de cãtre inspectoratul şcolar.
(2) Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat trimite statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã, electronic, pentru validare din partea inspectoratului şcolar. Termen-limitã: 5 zile înainte de ziua de platã a salariului în unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat.
(3) Responsabilul cu validarea statelor de platã a salariilor/statelor de platã avansuri concedii de odihnã din partea inspectoratului şcolar, respectiv auditorul sau şeful compartimentului salarizare, examineazã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã pentru conformitate cu statul de personal şi cu reglementãrile legale în vigoare. Termen-limitã pentru prima trimitere a unui stat de platã a salariilor/stat de platã avansuri concedii de odihnã: 5 zile înainte de ziua de platã a salariului în unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat, dar nu înainte de ultima zi lucrãtoare a lunii pentru care se face plata. Termen-limitã pentru retrimiterea unui stat de platã a salariilor/stat de platã avansuri concedii de odihnã: 3 zile înainte de ziua de platã a salariului în unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat.
A. Dacã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã corespunde statului de personal (existând doar diferenţe legitime, motivate) şi normelor legale, atunci responsabilul cu validarea îl valideazã.
B. Dacã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã nu corespunde statului de personal sau normelor legale:
(i) dacã aceasta este prima examinare a statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã de cãtre inspectoratul şcolar, responsabilul cu validarea noteazã observaţiile şi îl respinge;
(ii) dacã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã a mai fost o datã respins conform acestui flux de lucru, apoi corectat şi retrimis pentru validare, atunci responsabilul cu validarea convoacã de urgenţã directorul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat pentru corectarea şi validarea statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã. Termen-limitã: douã zile înainte de ziua de platã a salariului în unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat.
(4) Unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat primeşte decizia inspectoratului şcolar. Termen-limitã: 3-4 zile înainte de ziua de platã a salariului în unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat.
A. Dacã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã a fost validat, unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat îl tipãreşte în vederea înregistrãrii în evidenţa contabilã a unitãţii.
B. Dacã statul de platã a salariilor/statul de platã avansuri concedii de odihnã a fost respins, unitatea de învãţãmânt preuniversitar de stat efectueazã corecturi şi reia fluxul prevãzut la alin. (2), o singurã datã, conform alin. (3) lit. B pct. (ii).
ART. 6
Formatele statului de personal, statului de platã a salariilor şi statului de platã avansuri concedii de odihnã sunt cele prevãzute în anexele nr. 1, 2 şi 2a la ordin şi implementate în aplicaţia EDUSAL. Orice prezentare pentru avizare a unui stat de personal sau pentru validare a unui stat de platã a salariilor/stat de platã avansuri concedii de odihnã se va face numai în acest format, în caz contrar statul de personal/statul de platã a salariilor nefiind considerat valabil.
ART. 7
În nicio situaţie, eventuala dificultate tehnicã de a respecta fluxul de lucru cu suport informatic nu poate fi consideratã o derogare de la Ordinul ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 4.576/230/2.445/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învãţãmântul preuniversitar de stat şi ale celorlalte acte normative în vigoare; paşii care nu pot fi efectuaţi informatic vor fi efectuaţi pe suport hârtie, iar codurile de validare emise de sistemul EDUSAL vor fi înlocuite prin semnãtura şi ştampila responsabililor din partea inspectoratului şcolar, astfel încât în nicio situaţie sã nu se întârzie plata drepturilor salariale. Atunci când situaţia va evolua, fãcând posibilã derularea operaţiunilor cu suport informatic, se vor introduce toate datele pânã la zi şi se vor reface în sistemul informatic toţi paşii care au fost efectuaţi pe suport hârtie. La unitãţile Trezoreriei Statului va fi prezentatã anexa 3 la ordin întocmitã pe suport hârtie, certificatã cu semnãturã şi ştampilã de cãtre persoanele responsabile din partea inspectoratului şcolar, fãrã a prezenta codul de bare.
CAP. IV
Derularea fluxului de lucru pentru întocmirea situaţiei centralizate privind plata salariilor
ART. 8
(1) Prezentarea la unitãţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pentru plata efectivã a drepturilor salariale se poate face numai dupã validarea statului de platã a salariilor/statului de platã avansuri concedii de odihnã prin derularea fluxurilor de lucru descrise în cap. III.
(2) Derularea fluxului de lucru aferent plãţii efective a salariilor:
1. Responsabilul cu salarizarea din cadrul unitãţii de învãţãmânt preuniversitar de stat tipãreşte din aplicaţia EDUSAL Situaţia centralizatoare privind plata salariilor, în formatul precizat în anexa nr. 3 la ordin şi având înscris codul de bare care atestã corespondenţa situaţiei cu statul de platã validat de inspectoratul şcolar.
2. Responsabilul cu salarizarea prezintã Situaţia centralizatoare privind plata salariilor împreunã cu celelalte documente de platã la unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului de care aparţine.
3. Unitatea teritorialã a Trezoreriei Statului verificã concordanţa dintre datele cuprinse în situaţia centralizatoare prevãzutã în anexa nr. 3 la ordin şi documentele de platã prezentate şi efectueazã plata numai în mãsura în care aceste documente sunt în concordanţã.
(3) Ministerul Finanţelor Publice va transmite periodic, cu frecvenţã cel puţin lunarã, cãtre Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului situaţia centralizatã a tuturor plãţilor salariale efectuate din conturile unitãţilor de învãţãmânt preuniversitar de stat.
ART. 9
Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului şi Ministerul Finanţelor Publice vor încheia, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a Ordinului ministrului educaţiei, cercetãrii, tineretului şi sportului, al ministrului administraţiei şi internelor şi al ministrului finanţelor publice nr. 4.576/230/2.445/2011 privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în învãţãmântul preuniversitar de stat, un protocol de interoperabilitate a sistemelor informatice în vederea plãţii drepturilor salariale în unitãţile de învãţãmânt preuniversitar de stat. Protocolul va preciza modalitãţile tehnice prin care sistemele informatice ale celor douã ministere vor fi actualizate pentru a automatiza operaţiunile de verificare şi de schimb de date precizate în cap. IV, precum şi responsabilitãţile, etapizarea şi termenele-limitã pentru efectuarea acestor actualizãri.
----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: