Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.441 din 22 august 2011 privind modificarea Procedurii de selectie a avocatilor din Romania sau din strainatate, specializati in litigii internationale in legatura cu contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, in vederea incheierii si derularii acordului-cadru pentru asigurarea de asistenta si reprezentare juridica a Ministerului Finantelor Publice - Oficiul de Plati si Contractare PHARE in fata Curtii de Arbitraj International a Camerei Internationale de Comert, a Comisiei de Adjudecare a Disputelor si in faza de mediere/conciliere pe langa Comisia Europeana, precum si in alte litigii izvorate din contractele finantate din fonduri externe gestionate de catre Oficiul de Plati si Contractare PHARE, aprobata prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.003/2011
EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 608 din 29 august 2011
Având în vedere Decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor nr. 3.282/C8/2761, 2.775, 2.905 din data de 4 august 2011, emisã în conformitate cu prevederile art. 266 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
potrivit prevederilor art. 16 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:
ART. I
Procedura de selecţie a avocaţilor din România sau din strãinãtate, specializaţi în litigii internaţionale în legãturã cu contractele finanţate din fonduri externe gestionate de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, în vederea încheierii şi derulãrii acordului-cadru pentru asigurarea de asistenţã şi reprezentare juridicã a Ministerului Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE în faţa Curţii de Arbitraj Internaţional a Camerei Internaţionale de Comerţ, a Comisiei de Adjudecare a Disputelor şi în faza de mediere/conciliere pe lângã Comisia Europeanã, precum şi în alte litigii izvorâte din contractele finanţate din fonduri externe gestionate de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, aprobatã prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2.003/2011, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 369 din 26 mai 2011, se modificã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - (1) În urma aplicãrii prezentei proceduri vor fi selectaţi în vederea încheierii acordului-cadru de asistenţã şi reprezentare toţi avocaţii care au primit un punctaj final mai mare de 70 de puncte.
(2) Contractele subsecvente de asistenţã şi reprezentare juridicã se vor încheia prin reluarea competiţiei cu toţi avocaţii selectaţi în acordul-cadru.
(3) Procedura de negociere în vederea atribuirii contractelor subsecvente cu avocaţii selectaţi în acordul-cadru este reglementatã în anexa D."
2. Articolul 14 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 14. - (1) Acordul-cadru de asistenţã şi reprezentare juridicã produce efecte faţã de Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE doar din punct de vedere al acceptãrii ofertei/ofertelor avocatului/avocaţilor, aceştia din urmã fiind obligaţi sã respecte toate elementele/condiţiile care guverneazã contractele subsecvente atribuite în perioada de valabilitate a acordului-cadru.
(2) Societãţile de avocaţi sunt îndreptãţite la solicitarea de plãţi Ministerului Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE doar în baza contractului subsecvent de asistenţã şi reprezentare juridicã, atribuite în condiţiile prevãzute de art. 5 alin. (2), şi doar ulterior emiterii mandatului de reprezentare."
3. La anexa B la procedurã "Caiet de sarcini" capitolul 2 "Calificarea ofertanţilor" punctul 2.1 litera a), subpunctul a.1) va avea urmãtorul cuprins:
"a.1) Declaraţie privind neîncadrarea în prevederile art. 180 şi 181 (formularul din anexa nr. 3 «Declaraţie privind eligibilitatea») din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Se vor prezenta în original sau copie cu menţiunea «conform cu originalul» urmãtoarele documente sau echivalentul acestora pentru avocaţii ofertanţi strãini:
- certificat de atestare fiscalã, eliberat de organul de administrare fiscalã competent privind plata obligaţiilor la bugetul de stat sau echivalent. Certificatul trebuie sã fie valabil la data deschiderii ofertelor;
- certificat privind plata impozitelor şi taxelor locale, valabil la data deschiderii ofertelor;
- cazier judiciar pentru avocatul/avocaţii propus/propuşi în ofertã;
- cazier fiscal pentru avocatul/avocaţii propus/propuşi în ofertã."
4. La anexa B la procedurã capitolul 2 punctul 2.1 litera b) subpunctul b.1), a patra şi a cincea liniuţã vor avea urmãtorul cuprins:
"- documente doveditoare care sã ateste faptul cã avocatul/avocaţii deţine/deţin asigurare profesionalã valabilã;
- pentru persoanele juridice/fizice strãine este necesarã prezentarea documentelor edificatoare care dovedesc o formã de înregistrare şi, dupã caz, de atestare ori apartenenţã din punct de vedere profesional, în conformitate cu prevederile legale din ţara în care avocatul/avocaţii este/sunt stabilit/stabiliţi, precum şi îndeplinirea condiţiei stipulate la art. 13 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, republicatã, cu modificãrile ulterioare."
5. La anexa B la procedurã capitolul 2 punctul 2.1 litera d), nota va avea urmãtorul cuprins:
"NOTĂ:
Echipa propusã va conţine cel puţin un avocat cu atribuţii de a acorda consultanţã şi un avocat cu atribuţii de coordonare, în accepţiunea caietului de sarcini."
6. La anexa B la procedurã capitolul 2 punctul 2.1, litera e) va avea urmãtorul cuprins:
"e) Fiecare avocat ofertant sã fi prestat servicii de asistenţã şi reprezentare juridicã în cel puţin 3 contracte de achiziţii publice de lucrãri şi/sau contracte de servicii de supervizare lucrãri, a cãror atribuire s-a efectuat potrivit cadrului de reglementare prevãzut de Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 337/2006, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi de celelalte acte normative subsecvente în materia achiziţiilor publice din România şi/sau potrivit procedurilor legale ale Uniunii Europene.
NOTĂ:
Informaţiile privind experienţa anterioarã solicitatã mai sus se pot regãsi şi în CV-urile membrilor echipei propuse. Totodatã, în demonstrarea experienţei anterioare solicitate mai sus, se vor anexa documente-suport cum ar fi: copii dupã contracte, recomandãri."
7. La anexa B la procedurã capitolul 2 punctul 2.1, litera f) va avea urmãtorul cuprins:
"f) Cunoştinţe de nivel postuniversitar în materia dreptului comerţului internaţional sau experienţã în prestarea de servicii de asistenţã şi reprezentare juridicã în cel puţin un contract comercial internaţional.
NOTĂ:
Cunoştinţele în materia dreptului comerţului internaţional se demonstreazã prin prezentarea oricãrui document de cel puţin nivelul unei diplome postuniversitare, iar în cazul experienţei în cel puţin un contract comercial internaţional, prin prezentarea unor documente-suport cum ar fi: copii dupã contracte, recomandãri."
8. La anexa B la procedurã capitolul 2 punctul 2.1, litera g) va avea urmãtorul cuprins:
"g) Cunoştinţe de limbã englezã
NOTĂ:
Avocaţii vor depune certificate de atestare lingvisticã pentru fiecare membru al echipei propuse sau declaraţii pe propria rãspundere care sã ateste cunoştinţe avansate de limba englezã. Pentru vorbitorii nativi de limba englezã se va depune copia actului de identitate ce atestã calitatea de cetãţean al unei ţãri unde limba oficialã de comunicare este limba englezã."
9. La anexa B la procedurã capitolul 3 "Criterii de selecţie", literele a), c) şi d) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) numãrul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipã, cu o vechime de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat, pentru avocaţii cu atribuţii de a acorda consultanţã şi cei cu atribuţii de coordonare propuşi, şi cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat, pentru ceilalţi avocaţi;
..................................................................
c) numãrul avocaţilor din echipã care au participat la proceduri ale Comisiei de Adjudecare a Disputelor sau la alte proceduri de mediere/conciliere comercialã;
d) numãrul avocaţilor din echipã care au participat la proceduri de mediere/conciliere pe lângã Comisia Europeanã sau la alte proceduri de mediere/conciliere desfãşurate în faţa unei alte entitãţi internaţionale donatoare de fonduri nerambursabile;".
10. La anexa B la procedurã capitolul 7 "Punctajul" punctul 7.1 "Punctajul ofertei tehnice", literele a), c), d) şi e) vor avea urmãtorul cuprins:
"a) numãrul de avocaţi definitivi care vor face parte din echipã, cu o vechime de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat, pentru avocaţii cu atribuţii de a acorda consultanţã şi cei cu atribuţii de coordonare propuşi, şi cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat, pentru ceilalţi avocaţi - câte un punct pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul de minimum 10 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat şi 0,5 puncte pentru cei cu o vechime de minimum 5 ani de la data emiterii actului de numire în calitatea de avocat, dar nu mai mult de 10 puncte în total pentru cele douã tipuri de vechime;
..................................................................
c) numãrul avocaţilor din echipã care au prestat servicii de asistenţã şi reprezentare în proceduri ale Comisiei de Adjudecare a Disputelor sau la alte proceduri de mediere/conciliere comercialã - câte douã puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 10 puncte;
d) numãrul avocaţilor din echipã care au prestat servicii de asistenţã şi reprezentare în proceduri de mediere/conciliere pe lângã Comisia Europeanã sau la alte proceduri de mediere/conciliere desfãşurate în faţa unei alte entitãţi internaţionale donatoare de fonduri nerambursabile - câte douã puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 10 puncte;
e) numãrul avocaţilor din echipã care au experienţã în litigii comerciale internaţionale cu o valoare mai mare de 1.000.000 euro şi aflate în legãturã cu contracte finanţate în cadrul programelor de preaderare ISPA şi PHARE, precum şi în alte programe cu finanţare externã, în faţa Curţii de Arbitraj Internaţional a Camerei Internaţionale de Comerţ - câte 10 puncte pentru fiecare membru al echipei de avocaţi care îndeplineşte criteriul, dar nu mai mult de 40 de puncte."
11. La anexa B la procedurã capitolul 7, punctul 7.3 "Punctajul final" va avea urmãtorul cuprins:
"7.3. Punctajul final
Punctajul final se obţine prin însumarea punctajului tehnic obţinut cu punctajul ofertei financiare."
12. La anexa B la procedurã, capitolul 9 "Atribuirea acordului-cadru de asistenţã şi reprezentare" va avea urmãtorul cuprins:
"9. Atribuirea acordului-cadru de asistenţã şi reprezentare
9.1. Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE are obligaţia de a încheia acordul-cadru de asistenţã şi reprezentare cu toţi ofertanţii ale cãror oferte au întrunit un punctaj final mai mare de 70 de puncte în urma individualizãrii acestuia conform pct. 7.3.
9.2. Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE va comunica în scris, în cel mult 10 zile, tuturor ofertanţilor rezultatul aplicãrii procedurii «Selecţie de oferte». Calculul celor 10 zile se va efectua de la data aprobãrii raportului de atribuire de cãtre ordonatorul principal de credite, în urma remiterii acestuia de cãtre comisia de selecţie a ofertelor.
9.3. În acordul-cadru de asistenţã şi reprezentare încheiat cu ofertanţii selectaţi se va menţiona onorariul."
13. La anexa B la procedurã capitolul 10 "Acordarea mandatelor de reprezentare", punctul 10.2 va urmãtorul cuprins:
"10.2. În mandatul de reprezentare Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE va identifica, în toate cazurile, 2 avocaţi, unul cu atribuţii de a acorda consultanţã, respectiv unul cu atribuţii de coordonare, care vor presta serviciile juridice alãturi de echipa de suport din cadrul DGJ, pentru fiecare litigiu. Ministerul Finanţelor Publice - Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE are dreptul de a decide numãrul de avocaţi propuşi în oferta tehnicã ce vor participa în fiecare litigiu."
14. La anexa C la procedurã "Acord-cadru de asistenţã şi reprezentare" capitolul 10 "Verificãri", punctul 10.1 va avea urmãtorul cuprins:
"10.1. Achizitorul are dreptul de a verifica, în conformitate cu condiţiile specificate în prezentul acord-cadru, în contractele subsecvente şi în mandatele de reprezentare, modul de prestare a serviciilor. Verificarea se efectueazã la sediul achizitorului sau al prestatorului şi include analiza documentarã şi fapticã a oricãror aspecte aferente derulãrii prezentului acord-cadru şi a contractelor subsecvente."
15. La anexa C la procedurã capitolul 11 "Penalitãţi şi daune-interese", punctul 11.1 va avea urmãtorul cuprins:
"11.1. În situaţia în care prestatorul refuzã sã îşi îndeplineascã obligaţiile asumate prin prezentul acord-cadru, achizitorul are dreptul de a-i solicita de îndatã repararea prejudiciului efectiv cauzat pânã la acoperirea integralã a acestuia."
16. La anexa D2 la procedura de negociere în vederea atribuirii contractelor subsecvente "Instrucţiuni de ofertare pentru negociere" capitolul 5 "Deschiderea şi evaluarea ofertelor" punctul 5.1, al patrulea paragraf va avea urmãtorul cuprins:
"Cu aceastã ocazie se va verifica conţinutul ofertelor preliminare, din punct de vedere al conformitãţii conţinutului acestora cu cerinţele din documentele transmise candidaţilor, consemnându-se rezultatul în procesul-verbal al comisiei de negociere. În cursul rundelor de negocieri se vor evidenţia pentru fiecare candidat inclusiv aspectele de naturã tehnicã ce nu întrunesc cerinţele minime din cadrul documentaţiei de negociere în vederea îmbunãtãţirii acestora."
17. În tot cuprinsul ordinului, sintagmele "avocat consultant" şi "avocat coordonator" se înlocuiesc cu sintagmele "avocat cu atribuţii de a acorda consultanţã", respectiv "avocat cu atribuţii de coordonare".
ART. II
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Ialomiţianu
Bucureşti, 22 august 2011.
Nr. 2.441.
-----------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: