Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.385 din 24 decembrie 2021 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1231 din 27 decembrie 2021
Luând în considerare Referatul de aprobare al Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 77/ALA din 24.12.2021 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018,
în temeiul prevederilor art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin:
ART. I
Ghidul de finanţare a Programului privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.287/2018, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1061 din 14 decembrie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La articolul 7 alineatul (1), după litera w) se introduce o nouă literă, litera x), cu următorul cuprins:
"x) listă solicitanţi eligibili - document elaborat de instalatorul validat potrivit prevederilor art. 18 alin. (3)."
2. La articolul 9, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Informaţiile necesare desfăşurării programului, sumele alocate finanţării pe regiuni şi documentele relevante se gestionează prin intermediul aplicaţiei informatice, precum şi prin alte modalităţi stabilite de către AFM şi comunicate terţilor."
3. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 18
Modalitatea de înscriere şi rezervarea sumelor
(1) În vederea înscrierii în program, persoana fizică depune la instalatorul validat care a încheiat contract de participare cu AFM dosarul de finanţare, cuprinzând documentele prevăzute la art. 21.
(2) Instalatorul validat procedează la identificarea solicitantului şi analiza conformităţii documentelor prezentate cu condiţiile impuse prin ghid.
(3) După parcurgerea procedurii prevăzute la alin. (2), instalatorul validat întocmeşte lista solicitanţilor, care cuprinde minimum următoarele informaţii: numele, prenumele, CNP ale solicitantului, judeţul în care se va amplasa sistemul de panouri fotovoltaice şi regiunea, selectată dintre cele prevăzute la art. 3.
(4) Instalatorul validat transmite AFM lista solicitanţilor, elaborată conform prevederilor alin. (3), în termenul şi condiţiile stabilite prin dispoziţia preşedintelui.
(5) În baza programării şi în condiţiile stabilite prin dispoziţia preşedintelui, instalatorul validat introduce în aplicaţia informatică, doar pentru persoanele fizice înscrise în lista solicitanţilor, documentele prevăzute la art. 21, în format .pdf, precum şi următoarele informaţii:
1. atributele de identificare a solicitantului;
2. atributele de identificare a coproprietarilor/devălmaşilor;
3. adresa unde se implementează proiectul, numărul cărţii funciare a imobilului-construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice, precum şi numărul cadastral al imobilului respectiv.
(6) În situaţia în care se constată că instalatorul validat nu a introdus în aplicaţia informatică documentele şi informaţiile conform prevederilor alin. (5), AFM procedează la notificarea respectivului instalator în vederea remedierii acestei situaţii.
(7) La momentul şi în vederea înscrierii în aplicaţia informatică a datelor prevăzute la alin. (5), instalatorul validat verifică, în baza de date a aplicaţiei informatice, datele de identificare (CNP) ale solicitantului/coproprietarilor/devălmaşilor imobilului-clădire pe care se doreşte implementarea/deservit de sistemul de panouri fotovoltaice, în vederea respectării criteriului de la art. 19 alin. (1) lit. f).
(8) Înscrierea solicitantului eligibil în program se consideră finalizată în momentul în care au fost îndeplinite cerinţele prevăzute la alin. (4) şi (5) şi aplicaţia informatică a generat un număr de înregistrare. La momentul finalizării înscrierii solicitantului, aplicaţia informatică alocă acestuia suma maximă de 20.000 lei. Suma aprobată solicitantului va fi stabilită conform cererii de finanţare.
(9) Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (7) constituie caz de culpă şi atrage răspunderea instalatorului."
4. La articolul 19 alineatul (1), literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) nu are obligaţii restante la bugetul de stat şi la bugetul local, conform legislaţiei naţionale în vigoare, la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4);
f) solicitantul şi coproprietarii/devălmaşii pot beneficia o singură dată de finanţare în cadrul programului, în oricare dintre sesiunile acestuia, pentru un imobil identificat cu număr cadastral; în cazul în care există mai mulţi proprietari asupra imobilului pentru care se solicită finanţare, cererea de finanţare va fi depusă doar de către unul dintre aceştia şi va fi semnată de toţi coproprietarii/devălmaşii.
Se consideră că a beneficiat de finanţare în cadrul programului solicitantul care, la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), se află în una dintre următoarele situaţii:
1. solicitantul sau coproprietarii/devălmaşii a/au încheiat contract de finanţare cu AFM aflat în vigoare, în baza unei cereri de finanţare aprobate anterior în cadrul programului, pentru acelaşi imobil pentru care solicită finanţare, identificat după numărul cadastral;
2. solicitantul sau coproprietarii/devălmaşii urmează să încheie cu AFM, în baza unei cereri de finanţare aprobate anterior în cadrul programului, contract de finanţare pentru acelaşi imobil pentru care solicită finanţare, identificat după numărul cadastral."
5. La articolul 21, literele b), c), e), f) şi h)-j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"b) actul de identitate al solicitantului, valabil la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4);
c) actul de identitate al coproprietarului/devălmaşului, valabil la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4);
..............................................................
e) actul de identitate al persoanei împuternicite, valabil la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4);
f) extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), din care să rezulte dreptul de proprietate al solicitantului asupra imobilului construcţie deservit de sistemul de panouri fotovoltaice pentru care se solicită finanţarea, în original; în cazul în care sistemul de panouri fotovoltaice care deserveşte construcţia se amplasează pe teren, se va prezenta, în plus faţă de extrasul de carte funciară aferent construcţiei, extras de carte funciară, nu mai vechi de 60 de zile la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), din care să rezulte că solicitantul este proprietar/deţine un drept de folosinţă asupra imobilului teren; în situaţia în care extrasul de carte funciară este obţinut de solicitant în format electronic, se depune la instalatorul validat forma tipărită a acestuia, care conţine şi codul de verificare;
..............................................................
h) certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis în SPV;
i) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă;
j) certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială se va implementa proiectul, în termen de valabilitate la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4), în original/în copie legalizată/emis şi comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în cazul în care solicitantul are domiciliul în altă localitate decât cea în care se implementează proiectul."
6. La articolul 22, alineatele (1), (7) şi (8) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(1) În vederea aprobării solicitanţilor înscrişi potrivit prevederilor art. 18 alin. (8), AFM efectuează analiza documentelor depuse de către aceştia şi introduse în aplicaţia informatică de către instalator. În situaţia în care datele de identificare şi documentaţia aferente unei persoane fizice sunt înscrise în aplicaţia informatică, dar aceasta nu se regăseşte în lista prevăzută la art. 18 alin. (4), se consideră că persoana fizică respectivă nu a fost înscrisă în cadrul programului, iar AFM nu evaluează documentele aferente acesteia.
..............................................................
(7) Atrag respingerea dosarului:
a) lipsa unui document;
b) neîndeplinirea unui criteriu de eligibilitate;
c) nedepunerea documentelor în vederea remedierii în termenul stabilit la alin. (5);
d) lipsa includerii persoanei fizice în lista prevăzută la art. 18 alin. (4).
(8) Analiza valabilităţii documentelor prevăzute la art. 21 va fi raportată la data transmiterii listei prevăzute la art. 18 alin. (4)."
7. La articolul 33, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Instalatorul validat transmite toate documentele solicitate conform ghidului prin intermediul aplicaţiei, precum şi prin alte mijloace stabilite de AFM prin acte interne de reglementare."
8. La anexa nr. 2, în anexă, prima liniuţă de la ultimul paragraf se modifică şi va avea următorul cuprins:
" am respectat prevederile art. 18 alin. (7) la Ghid, la momentul înscrierii beneficiarilor în aplicaţia informatică;"
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Tánczos Barna
Bucureşti, 24 decembrie 2021.
Nr. 2.385.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: