Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.339 din 23 decembrie 2020 privind modificarea şi completarea Ordinului viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 64/2019 pentru aprobarea structurii specifice şi a regulamentului de funcţionare a Comisiei de supraveghere a răspunderii extinse a producătorilor
EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 21 din 8 ianuarie 2021
Având în vedere Referatul de aprobare al Direcţiei gestionarea deşeurilor nr. 130.254/DGD din 23 noiembrie 2020,
în temeiul prevederilor:
- art. 12 alin. (10) din Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
– art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
– art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite următorul ordin:
ART. I
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 64/2019 pentru aprobarea structurii specifice şi a regulamentului de funcţionare a Comisiei de supraveghere a răspunderii extinse a producătorilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 161 din 28 februarie 2019, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 2
(1) Comisia de supraveghere a răspunderii extinse a producătorilor, denumită în continuare Comisia, are următoarea structură:
a) conducătorul structurii cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor - preşedinte, cu drept de vot;
b) un funcţionar public responsabil potrivit fişei de post pentru directiva privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, desemnat de către directorul direcţiei cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor - membru, cu drept de vot;
c) un funcţionar public responsabil potrivit fişei de post pentru directiva privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, desemnat de către directorul direcţiei cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor - membru, cu drept de vot;
d) un funcţionar public din cadrul direcţiei cu atribuţii în domeniul juridic din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, desemnat de către directorul acesteia - membru, cu drept de vot;
e) un funcţionar public din cadrul direcţiei cu atribuţii în domeniul economico-financiar din cadrul Ministerului Mediului Apelor şi Pădurilor, desemnat de către directorul acesteia - membru, cu drept de vot.
(2) Direcţiile prevăzute la alin. (1) lit. b), d) şi e) transmit, la cererea secretariatului Comisiei, persoanele desemnate, în termen de 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Coordonatorii cu atribuţii în domeniu din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor aprobă desemnarea persoanele prevăzute la alin. (1) lit. c)-e), precum şi a persoanelor desemnate în locul celor titulare, în conformitate cu prevederile art. 4 alin. (9^1), exclusiv pentru cele prevăzute la alin. (1) lit. c)-e)."
2. La articolul 3, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
"(8) Comisia duce la îndeplinire orice altă prevedere stabilită prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 1.362/2018 privind aprobarea Procedurii de autorizare, avizare anuală şi de retragere a dreptului de operare a organizaţiilor care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului care vizează activitatea acesteia."
3. La articolul 4, alineatele (1)-(3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 4
(1) Comisia se întruneşte lunar, la sediul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor sau în orice alt loc indicat în convocare, în ultima zi de joi a fiecărei luni şi/sau ori de câte ori este cazul, la solicitarea preşedintelui Comisiei sau, după caz, a persoanei mandatate de către acesta.
(2) Preşedintele Comisiei sau, după caz, persoana mandatată de către acesta convoacă şedinţa cu cel puţin 5 zile înainte de data programată prin distribuirea proiectului ordinii de zi şi a propunerilor privind problemele ce urmează a fi discutate.
(3) Conţinutul convocării este stabilit de către preşedintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de către acesta."
4. La articolul 4, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(5) Prezenţa la şedinţele Comisiei a membrilor titulari prevăzuţi la art. 2 alin. (1), a mandatatului prevăzut la alin. (8) şi/sau a persoanelor desemnate conform prevederilor alin. (9^1), după caz, este obligatorie, iar Comisia este legal constituită dacă sunt prezenţi toţi membrii prin titulari, persoana mandatată de către preşedinte, titular cu mandat din partea unui alt membru al Comisiei sau persoane desemnate, după caz.
(6) Membrii titulari ai Comisiei, persoana mandatată prevăzută la alin. (8) şi/sau persoanele desemnate, după caz, au obligaţia să transmită secretariatului Comisiei, înainte de şedinţă, pe suport hârtie, raportul realizat în urma analizării documentelor, care va cuprinde, dacă este cazul, şi exprimarea votului cu privire la acordarea licenţei de operare, avizarea anuală şi/sau retragerea dreptului de operare."
5. La articolul 4, alineatele (8) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(8) În cazul în care preşedintele Comisiei nu poate participa la şedinţa acesteia, persoana mandatată de către acesta participă în locul preşedintelui Comisiei, susţine în cadrul şedinţei punctul de vedere transmis pe format hârtie sau electronic de către acesta şi votează conform mandatului dat.
(9) În cazul în care un membru al Comisiei prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) nu poate participa la şedinţa Comisiei, acesta mandatează un alt membru al Comisiei să participe în locul său."
6. La articolul 4, după alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu următorul cuprins:
"(9^1) În cazul în care un membru al Comisiei prevăzut la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) se află în imposibilitatea de a mandata o persoană care să participe la şedinţa Comisiei, directorii direcţiilor prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b)-e) desemnează o altă persoană ca membru, cu drept de vot, pe termen limitat sau definitiv, după caz."
7. La articolul 4, alineatele (11)-(13) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(11) Şedinţele Comisiei sunt conduse de către preşedintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta.
(12) Deciziile vor fi luate cu majoritatea absolută a voturilor exprimate de cei prezenţi şi/sau exprimate în cadrul mandatului, după caz.
(13) Titularii prevăzuţi la art. 2 alin. (1), mandatatul prevăzut la alin. (8), persoanele desemnate conform prevederilor alin. (9^1), precum şi titularul mandatat de către un alt membru al Comisiei, după caz, sunt obligaţi să voteze cu da sau nu şi/sau să voteze cu da sau nu conform mandatului."
8. La articolul 4, alineatul (16) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(16) Adresa şi/sau orice alt document prevăzut la alin. (15), pentru a fi transmise către solicitant trebuie să fie semnate de către preşedintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta."
9. La articolul 5, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"ART. 5
(1) Secretariatul Comisiei se asigură de către funcţionarul public din cadrul direcţiei cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, desemnat de către director.
..................................................................................................
(3) În cazul în care persoana desemnată să asigure secretariatul Comisiei nu poate participa la şedinţa Comisiei, preşedintele sau, după caz, persoana mandatată de către acesta desemnează un secretar de şedinţă, care poate să fie dintre persoanele prezente sau un alt funcţionar public din cadrul direcţiei cu atribuţii în domeniul gestionării deşeurilor, care va consemna cele discutate şi decise în procesul-verbal, asumat, după caz, de către membrii titulari ai Comisiei, persoanele desemnate, persoanele mandatate şi/sau titularul mandatat de către un alt membru al Comisiei şi semnat de către secretarul de şedinţă."
10. La articolul 6, alineatele (4) şi (10) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(4) Adresa prin care se solicită completarea documentaţiei se semnează de către preşedintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta.
..................................................................................................
(10) Secretariatul Comisiei transmite solicitantului deciziile Comisiei în maximum o zi de la semnarea adresei şi/sau a documentului în cauză de către preşedintele Comisiei sau, după caz, de către persoana mandatată de acesta."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
Mircea Fechet
Bucureşti, 23 decembrie 2020.
Nr. 2.339.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: