Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.293 din 18 decembrie 2023 privind modificarea anexei la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii şi al ministrului afacerilor interne nr. 106/28/2021 pentru aprobarea Normativului privind circulaţia rutieră pe drumurile montane, drumul naţional DN 7C "Transfăgărăşan" şi drumul naţional DN 67C "Transalpina" - indicativ AND 615-2020
EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 50 din 19 ianuarie 2024
Având în vedere dispoziţiile art. VII din Legea nr. 198/2015 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 7/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, precum şi prevederile art. 44 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii şi viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emit următorul ordin:
ART. I
Anexa la Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii şi al ministrului afacerilor interne nr. 106/28/2021 pentru aprobarea Normativului privind circulaţia rutieră pe drumurile montane, drumul naţional DN 7C „Transfăgărăşan“ şi drumul naţional DN 67C „Transalpina“ - indicativ AND 615-2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 4 martie 2021, se modifică după cum urmează:
1. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 16
Pericolele posibile în parcurgerea sectorului de drum DN 7C pe tot timpul anului sunt prezentate mai jos:
a) pericolele cauzate de altitudinea la care este amplasat drumul sunt:
(i) avalanşe frecvente pe timpul iernii între km 104+000-km 116+000 şi km 117+000-km 136+200;
(ii) frecvente căderi de stânci, pietre, viituri şi alunecări de teren în tot timpul anului şi în mod deosebit în perioadele cu precipitaţii sub formă de ploaie, căderi masive de zăpadă între km 56+700-km 116+000; km 117+000-km 120+900 şi km 124+600-km 133+700;
(iii) fenomene sub formă de ceaţă şi polei toamna, iarna şi primăvara, pe sectorul km 61+300-km 136+200;
(iv) ploi torenţiale, însoţite de descărcări electrice şi furtuni care apar instantaneu în special în timpul verii, când participanţii la trafic pot fi surprinşi în zonele cu viituri, căderi de stânci şi pietre, unde nu există posibilitatea de refugiu;
(v) posibilitatea apariţiei în faţa autovehiculelor a animalelor specifice zonei de munte;
b) pericolele cauzate de elementele geometrice ale drumului, precum şi de nerespectarea de către conducătorii auto a semnalizării orizontale şi verticale:
(i) tamponări cu autovehiculele care circulă din sens invers în curbele lipsite de vizibilitate (anexa nr. 5A);
(ii) derapaje ale autovehiculelor pe timp de ploaie pe sectoarele în serpentine (anexa nr. 4A) sau cu declivităţi mari (anexa nr. 6A);
(iii) restricţii de gabarit pentru autovehiculele lungi sau pentru cele cu înălţimi şi lăţimi cu gabarit depăşit pe sectoarele de drum în serpentine (anexa nr. 4A), respectiv pe sectoarele cu tuneluri (anexa nr. 9A)."
2. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
Pericolele posibile în parcurgerea sectorului de drum DN 67C pe tot timpul anului sunt prezentate mai jos:
a) pericolele cauzate de altitudinea la care este amplasat drumul sunt:
(i) avalanşe frecvente pe timpul iernii între km 100+000-km 111+500;
(ii) frecvente căderi de stânci, pietre, viituri şi alunecări de teren în tot timpul anului şi în mod deosebit în perioadele cu precipitaţii sub formă de ploaie, căderi masive de zăpadă, între km 92+000-km 94+000, km 102+000; km 114+000-km 115+500 şi km 128+000-km 132+500;
(iii) fenomene sub formă de ceaţă şi polei toamna, iarna şi primăvara, pe sectorul km 67+400-km 142+620;
(iv) ploi torenţiale, însoţite de descărcări electrice şi furtuni care apar instantaneu în special în timpul verii, când participanţii la trafic pot fi surprinşi în zonele cu viituri, căderi de stânci şi pietre, unde nu există posibilitatea de refugiu;
(v) posibilitatea apariţiei în faţa autovehiculelor a animalelor specifice zonei de munte;
b) pericolele cauzate de elementele geometrice ale drumului, precum şi de nerespectarea de către conducătorii auto a semnalizării orizontale şi verticale:
(i) tamponări cu autovehiculele care circulă din sens invers în curbele lipsite de vizibilitate (anexa nr. 3B);
(ii) derapaje ale autovehiculelor pe timp de ploaie pe sectoarele în serpentine (anexa nr. 2B) sau cu declivităţi mari (anexa nr. 4B);
(iii) restricţii de gabarit pentru autovehiculele lungi sau pentru cele cu înălţimi şi lăţimi cu gabarit depăşit pe sectoarele de drum în serpentine (anexa nr. 2B)."
3. Articolul 25 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 25
(1) Raportat la analiza pericolelor prevăzute la art. 16 lit. a) pct. (i)-(iii) şi art. 20 lit. a) pct. (i)-(iii), precum şi raportat la condiţiile meteorologice, circulaţia rutieră se poate închide în perioada 20 octombrie-30 iunie, astfel:
a) DN 7C - pe sectorul de drum cuprins între km 104+000 (Piscu Negru) şi km 130+800 (cabana Bâlea Cascadă);
b) DN 67C - pe sectorul de drum cuprins între km 34+800 (Rânca) şi km 79+200 (Curpăt).
(2) Începând cu data de 20 octombrie şi până la data închiderii, şeful de district şi reprezentanţi din cadrul S.D.N. cu atribuţii în raport cu sectoarele de drum menţionate la alin. (1) efectuează revizii suplimentare zilnice, în funcţie de condiţiile meteorologice, pentru a identifica dacă sunt incidente pericolele menţionate la alin. (1), care ar afecta desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă.
(3) Şeful de district şi reprezentanţi din cadrul S.D.N., în urma reviziilor zilnice, întocmesc rapoarte de revizii care cuprind, după caz, concluzii de menţinere a circulaţiei deschise/închise, pe care le vor transmite către D.R.D.P. competentă, care va proceda la convocarea comisiei prevăzute la art. 29, atunci când se propune închiderea circulaţiei.
(4) Ulterior închiderii circulaţiei şi până la data de 30 iunie, în situaţii excepţionale justificate de creşteri ale valorilor de temperatură şi în urma unei analize temeinice a pericolelor menţionate la alin. (1), efectuată de comisia prevăzută la art. 29, aceasta poate propune printr-un raport redeschiderea sau redeschiderea temporară a sectoarelor de drum, care se supune aprobării conducerii centrale C.N.A.I.R. - S.A."
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
Bogdan-Stelian Mîndrescu,
secretar de stat
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Bogdan Despescu,
secretar de stat
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: