Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.254 din 27 iulie 2023  pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.254 din 27 iulie 2023 pentru modificarea Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene

EMITENT: Ministerul Finanţelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 710 din 2 august 2023
    În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul finanţelor emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 29 martie 2018, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Pentru structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, se desemnează Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Finanţelor, în calitate de Unitate naţională de coordonare pentru contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, să acorde aviz prin care se atestă că structurile şi personalul care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    2. La articolul 2, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) În vederea obţinerii avizului, structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, vor înainta Ministerului Finanţelor o cerere însoţită de documentele prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. c), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) În situaţia în care, în cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, al căror personal beneficiază de majorările salariale în condiţiile art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, intervin modificări de personal, atribuţii, organizare şi/sau funcţionare, structurile menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 28 şi 29 vor comunica Ministerului Finanţelor, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare, iar structura menţionată la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 27 va comunica Direcţiei generale managementul resurselor umane, în termen de 15 zile lucrătoare, aceste aspecte, împreună cu documentele constatatoare.
    (2) Pe perioada cuprinsă între data de la care au survenit modificările menţionate la alin. (1) şi data soluţionării noii solicitări de aviz de către Ministerul Finanţelor, personalul avizat iniţial beneficiază de majorarea salarială, pe răspunderea ordonatorului de credite, dacă modificările nu constituie încălcări ale criteriilor stabilite la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La articolul 4, alineatele (1) şi (3) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, în termen de 15 zile lucrătoare de la primirea documentelor menţionate la art. 2 alin. (1) de la structurile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 28 şi 29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, elaborează avizul consultativ favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2, pe care o supune spre semnare ministrului finanţelor.
    ..................................................................................................
    (3) Avizul favorabil sau negativ asupra cererii privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene şi care face parte din structurile de la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă în termen de 20 de zile lucrătoare de la primirea, în cadrul Ministerului Finanţelor, a documentaţiei complete supuse avizului."

    5. La articolul 5, litera b) va avea următorul cuprins:
    "b) neîndeplinirea criteriilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 şi la alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare;"

    6. La articolul 5, litera e) se abrogă.
    7. La articolul 7, alineatul (1) va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Avizul favorabil acordat se poate modifica sau retrage de către Ministerul Finanţelor la cererea motivată, potrivit competenţelor, a Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, aprobată de către ministrul finanţelor, în cazul în care Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate naţională de coordonare, constată încălcări ale prevederilor art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 28 şi 29 şi alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Atribuţiile de aprobare a proiectelor de ordin privind majorarea salarială cu până la 50% a salariului de bază, soldei de funcţie/salariului de funcţie, indemnizaţiei de încadrare pentru personalul din cadrul structurilor menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi neacordarea acestei majorări sunt îndeplinite de persoana care are competenţa legală de numire în funcţie a personalului respectiv. La momentul solicitării avizului, toate structurile menţionate la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, trebuie să se asigure că la nivelul instituţiilor unde îşi desfăşoară activitatea au fost identificate resursele financiare pentru majorarea salarială a personalului ce face obiectul avizului."

    9. Anexele nr. 1 şi 2 se modifică şi se înlocuiesc cu anexele nr. 1 şi 2 care fac parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul finanţelor,
                    Marcel-Ioan Boloş

    Bucureşti, 27 iulie 2023.
    Nr. 2.254.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 1.592/2018)




    [Antetul instituţiei/structurii solicitante]
    Nr. ………........... din ………….................
    CERERE
    privind solicitarea de aviz pentru personalul care are
    ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene
    Stimate domnule/Stimată doamnă ministru,
    În temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi art. 3 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare, vă rugăm să eliberaţi un aviz favorabil prin care să fie atestat faptul că următoarele persoane din cadrul ...................../(denumirea instituţiei publice care solicită avizul favorabil)...................., care au ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene şi îndeplinesc criteriile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) pct. 18, 27-29 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare, pot beneficia de stimularea financiară reglementată la art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare:

┌────┬────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │Structura din care fac │Calificativ obţinut în urma evaluării │
│ │Persoanele pentru care │ │parte (direcţia │performanţelor profesionale individuale ale│
│Nr. │se solicită avizarea │Funcţia │generală, direcţia, │personalului │
│crt.│favorabilă (numele, │ │serviciul, biroul, │(Se completează conform ultimei evaluări a │
│ │prenumele) │ │compartimentul) │performanţelor profesionale individuale, │
│ │ │ │ │efectuată conform prevederilor legale.) │
├────┼────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│1. │........................│........................│........................│...........................................│
├────┼────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────┼───────────────────────────────────────────┤
│2. │........................│........................│........................│...........................................│
└────┴────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘



    Persoana de contact din cadrul instituţiei noastre, desemnată în acest sens, este doamna/domnul ....................(tel. ............, fax ............., e-mail ............).
    Anexăm prezentei cereri următoarele documente menţionate în art. 8 alin. (1) lit. c), d) şi f)-h) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018, cu modificările şi completările ulterioare.
    Cu stimă,
    .........................................................................
    (prenumele, numele)
    .........................................................................
    (funcţia)
    [L.S.]
    Domnului/Doamnei ...................................................................,
    ministrul finanţelor

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.592/2018)




    Ministerul Finanţelor
    Nr. ………................../..........................
    [Instituţia/Structura solicitantă]
    [Date de contact]
    Ref. Cererea nr. ……..…/………….. privind solicitarea
    de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate
    gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea
    Uniunii Europene din cadrul ………………….............
    (denumirea structurii care solicită avizul favorabil)
    În temeiul dispoziţiilor art. 9 alin. (2) şi art. 7 alin. (9) din Hotărârea Guvernului nr. 29/2018 pentru stabilirea criteriilor pe baza cărora se aplică majorarea prevăzută la art. 17 alin. (1)-(2^1) din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 2 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare,
    având în vedere Cererea nr. ................ din ......................... privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene pentru coeziunea Uniunii Europene din cadrul ……………......................………....../(denumirea structurii care solicită avizul favorabil).....................,
    în urma analizării următoarelor documente prezentate:
    1. ....................................................................................;
    2. ....................................................................................;
    ........................................................................................,
    Ministerul Finanţelor propune acordarea avizului favorabil/negativ* asupra Cererii ............../(denumirea instituţiei publice/structurii care solicită avizul favorabil) .......................... nr. …….............din …….................., pentru persoanele menţionate în anexă.
    * Motivele care au stat la baza acordării avizului negativ se menţionează în anexa la prezentul aviz.
    În cazul persoanelor pentru care s-a hotărât respingerea cererii, noua cerere se va retransmite Ministerului Finanţelor după remedierea motivelor constatate şi menţionate în anexă.
    .............................................................,
    (prenumele, numele)
    ministrul finanţelor
    [L.S.]




    Ministerul Finanţelor
    Anexă la ......................./.......................
    LISTA
    persoanelor pentru care se propune acordarea avizului
    favorabil/negativ asupra cererii de către Ministerul Finanţelor,
    conform Cererii nr. ................ din ......................
    privind solicitarea de aviz pentru personalul care are ca obiect
    de activitate gestionarea contribuţiei financiare elveţiene
    din cadrul ............................................
                                                                                                                                      (denumirea instituţiei/structurii publice care solicită avizul favorabil)

┌─────┬───────────────────────────┬────────────┬────────────────────────────┬──────────────┬───────────────┐
│ │ │ │Structura din care face │Aviz │Observaţii │
│Nr. │Persoana pentru care s-a │ │parte │(eliberare │(motive pentru │
│crt. │solicitat avizul (numele, │Funcţia │(direcţia generală, │aviz favorabil│acordarea │
│ │prenumele) │ │direcţia, serviciul, biroul,│/aviz negativ)│avizului │
│ │ │ │compartimentul) │ │negativ*) │
├─────┼───────────────────────────┼────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼───────────────┤
│1. │...........................│............│............................│..............│............ │
├─────┼───────────────────────────┼────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼───────────────┤
│2. │...........................│............│............................│..............│...............│
├─────┼───────────────────────────┼────────────┼────────────────────────────┼──────────────┼───────────────┤
│.....│...........................│............│........................... │..............│...............│
└─────┴───────────────────────────┴────────────┴────────────────────────────┴──────────────┴───────────────┘


    * Conform art. 5 din Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.592/2018 privind procedura de avizare a personalului care gestionează contribuţia financiară elveţiană pentru coeziunea Uniunii Europene, cu modificările ulterioare.
    ............................................,
    (prenumele, numele)
    ministrul finanţelor
    [L.S.]

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016