Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.229 din 22 iulie 2008  pentru aprobarea schemei de ajutor de stat Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.229 din 22 iulie 2008 pentru aprobarea schemei de ajutor de stat "Ajutor pentru investitii realizate de intreprinderile mici si mijlocii in vederea dezvoltarii e-economiei", aferenta operatiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate si alte aplicatii electronice pentru afaceri" si 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comert electronic si a altor solutii on-line pentru afaceri", domeniul major de interventie 3.3 "Sustinerea e-economiei", axa prioritara 3 "Tehnologia informatiei si comunicatiilor pentru sectoarele privat si public" din cadrul Programului operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 28 iulie 2008
ORDIN nr. 2.229 din 22 iulie 2008
pentru aprobarea schemei de ajutor de stat "Ajutor pentru investiţii realizate de întreprinderile mici şi mijlocii în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice"
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 565 din 28 iulie 2008


În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. 4 din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 , şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 651/2006 privind aprobarea Politicii în domeniul ajutorului de stat pentru perioada 2006-2013,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã schema de ajutor de stat "Ajutor pentru investiţii realizate de întreprinderile mici şi mijlocii în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

Bucureşti, 22 iulie 2008.
Nr. 2.229.


ANEXÃ
AJUTOR
pentru investiţii realizate de întreprinderile
mici şi mijlocii în vederea dezvoltãrii e-economiei

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezenta procedurã instituie o schemã de ajutor de stat regional pentru realizarea de investiţii de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii, denumitã "Ajutor pentru investiţii realizate de întreprinderile mici şi mijlocii, în vederea dezvoltãrii e-economiei", aferentã operaţiunilor 3.3.1 "Sprijin pentru sisteme TIC integrate şi alte aplicaţii electronice pentru afaceri" şi 3.3.2 "Sprijin pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a altor soluţii on-line pentru afaceri", domeniul major de intervenţie 3.3 "Susţinerea e-economiei", axa prioritarã 3 "Tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor pentru sectoarele privat şi public" din cadrul Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice".
ART. 2
În cadrul prezentei scheme se va acorda sprijin financiar nerambursabil pentru proiecte de investiţii realizate de cãtre întreprinderile mici şi mijlocii, astfel:
a) sprijin financiar în valoare de pânã la 300.000 euro (echivalent în lei), pentru proiectele ce implementeazã operaţiunea 3.3.1;
b) sprijin financiar în valoare de pânã la 500.000 euro (echivalent în lei), pentru proiectele ce implementeazã operaţiunea 3.3.2.
ART. 3
(1) Acordarea ajutoarelor de stat pentru investiţii în cadrul prezentei scheme se va face numai cu respectarea criteriilor privind ajutorul de stat prevãzute în Regulamentul CE nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutorului naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006.
(2) Prezenta schemã este exceptatã de la obligaţia de notificare cãtre Comisia Europeanã în conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutorului naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006.
(3) Prezenta schemã se aplicã pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.

CAP. II
Scopul şi obiectivele schemei

ART. 4
(1) Într-o economie modernã, tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC) are un puternic impact asupra competitivitãţii întreprinderilor. Cercetãrile efectuate demonstreazã cã o adoptare eficientã a TIC contribuie la aproximativ jumãtate din creşterea productivitãţii întreprinderilor din Uniunea Europeanã. Utilizarea TIC stimuleazã dezvoltarea sectorului productiv de bunuri şi servicii prin accesarea unor noi pieţe, promovarea şi comercializarea produselor şi serviciilor prin mijloace electronice şi scãderea costurilor (de producţie, administrative şi de desfacere). În acelaşi timp, noile tehnologii vor sprijini managementul întreprinderilor în luarea deciziilor.
(2) Studiul "The 2005 e-readiness ranking", realizat de Economist Intelligence Unit, a plasat România pe locul al 10-lea din 14 ţãri din Centrul şi Sud-Estul Europei. Cel mai slab punctaj a fost obţinut pentru adoptarea TIC de cãtre consumatori şi de cãtre mediul de afaceri. Deşi TIC este utilizatã în cea mai mare parte de cãtre întreprinderi, de obicei aceasta se rezumã la folosirea unor aplicaţii de bazã (aplicaţii office şi de contabilitate), în timp ce internetul este utilizat în cea mai mare mãsurã pentru corespondenţã şi pentru obţinerea de informaţii.
(3) Introducerea unor noi programe performante pentru managementul afacerilor reprezintã un pas important în dezvoltarea unei companii, necesitând resurse financiare, umane, precum şi o strategie adecvatã. Pentru îmbunãtãţirea e-economiei este imperativã sprijinirea introducerii soluţiilor moderne de tehnologia informaţiei şi promovarea unui management eficient bazat pe cunoaştere.
ART. 5
Scopul prezentei scheme este sprijinirea creşterii competitivitãţii economice prin îmbunãtãţirea şi exploatarea pe deplin a potenţialului TIC şi al aplicaţiilor sale.
ART. 6
Obiectivele prezentei scheme vizeazã:
a) schimbarea fundamentalã a activitãţii economice a firmei prin implementarea unui sistem informatic;
b) creşterea eficienţei firmelor prin reorganizarea proceselor pe baza unui sistem informatic;
c) introducerea de sisteme TIC moderne ce încurajeazã inovarea şi oferã sprijin pentru deciziile managementului;
d) dezvoltarea comerţului electronic şi încurajarea intrãrii IMM-urilor pe piaţa serviciilor şi vânzãrilor on-line;
e) extinderea utilizãrii aplicaţiilor de instruire on-line;
f) optimizarea afacerilor companiilor utilizând mijloace specifice TIC.

CAP. III
Baza legalã

ART. 7
Prezenta schemã este elaboratã în conformitate cu:
a) Regulamentul CE nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutorului naţional regional pentru investiţii, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 302 din 1 noiembrie 2006;
b) Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", aprobat prin Decizia Comisiei nr. 3.472 din 12 iulie 2007.

CAP. IV
Domeniul de aplicare

ART. 8
(1) Nu sunt eligibile pentru finanţare în cadrul prezentei scheme urmãtoarele domenii de activitate:
a) pescuitul şi acvacultura;
b) construcţiile navale;
c) industria cãrbunelui;
d) industria oţelului;
e) sectorul fibrelor sintetice;
f) activitãţile legate de producţia primarã a produselor agricole menţionate în anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeanã;
g) producţia şi comercializarea produselor care imitã sau înlocuiesc laptele şi produsele lactate, menţionate la art. 3 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 1.898/1987 ;
h) procesarea şi comercializarea produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în urmãtoarele cazuri:
- atunci când valoarea ajutorului este stabilitã pe baza preţului sau a cantitãţii produselor în cauzã achiziţionate de la producãtorii primari sau introduse pe piaţã de întreprinderile în cauzã;
- atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţialã sau integralã cãtre producãtorii primari.
(2) În cadrul prezentei scheme nu se acordã sprijin financiar pentru:
a) susţinerea financiarã a activitãţilor legate de exporturi spre ţãri terţe sau state membre, adicã a activitãţilor direct legate de cantitãţile exportate, de înfiinţarea şi funcţionarea unei reţele de distribuţie sau de alte cheltuieli curente legate de activitãţile de export;
b) utilizarea preferenţialã a produselor naţionale faţã de produsele importate;
c) achiziţionarea de vehicule de transport rutier de mãrfuri, acordate întreprinderilor care efectueazã transport rutier de mãrfuri în numele terţilor;
d) firmele cu activitate înregistratã conform codului CAEN Rev.2 ca "Industria prelucrãtoare"- producerea de arme şi muniţii, tutun, bãuturi alcoolice, "Activitãţi bancare, financiare şi de asigurãri" şi "Activitãţi de jocuri de noroc şi pariuri".

CAP. V
Definiţii

ART. 9
În sensul prezentei scheme, urmãtorii termeni se definesc astfel:
a) ajutor de stat - orice mãsurã care îndeplineşte toate criteriile prevãzute în art. 87 (1) din Tratatul CE;
b) întreprinderi mici şi mijlocii (IMM) (conform <>Legii nr. 346/2004 privind stimularea înfiinţãrii şi dezvoltãrii întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care transpune în legislaţia naţionalã Recomandarea CE nr. 361 din 6 mai 2003, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003) - acele întreprinderi care au mai puţin de 250 de angajaţi şi care fie au o cifrã de afaceri anualã netã care nu depãşeşte echivalentul în lei a 50 milioane euro, fie deţin active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro;
- În cadrul categoriei de IMM, întreprinderea mijlocie este întreprinderea care are între 50 şi 249 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 50 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 43 milioane euro.
- În cadrul categoriei de IMM, întreprinderea micã este întreprinderea care are între 10 şi 49 de salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 10 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 10 milioane euro.
- În cadrul categoriei de IMM, microîntreprinderea este întreprinderea care are pânã la 9 salariaţi şi realizeazã o cifrã de afaceri anualã netã de pânã la 2 milioane euro, echivalent în lei, sau deţine active totale care nu depãşesc echivalentul în lei a 2 milioane euro.
- Încadrarea în categoria IMM se va face în funcţie de cele 3 tipuri de întreprinderi: autonome, legate şi partenere, astfel cum sunt acestea definite în <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, care a preluat prevederile Recomandãrii CE nr. 361 din 6 mai 2003 privind definiţia microîntreprinderilor, a întreprinderilor mici şi mijlocii, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124 din 20 mai 2003.
c) intensitatea ajutorului de stat - raportul dintre valoarea brutã actualizatã a ajutorului şi valoarea actualizatã a costurilor eligibile. Cheltuielile eligibile sunt actualizate la valoarea lor la data acordãrii ajutorului. Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe sunt actualizate la valoarea de la data acordãrii lor;
d) ratã de actualizare - rata de referinţã stabilitã de Comisia Europeanã pentru România pe baza unor criterii obiective şi publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene şi pe internet;
e) întreprinderi în dificultate - întreprinderile definite conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004;
f) administrator al schemei de ajutor de stat - Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, prin Organismul intermediar pentru promovarea societãţii informaţionale;
g) furnizor de ajutor de stat - Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin Autoritatea de management pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice";
h) e-learning - sistem de formare virtualã ce constã într-o experienţã planificatã de predare-învãţare, organizatã de o instituţie ce furnizeazã mediat materiale într-o ordine secvenţialã şi logicã pentru a fi asimilate de cursanţi în maniera proprie, fãrã a-i constrânge la coprezenţã sau sincronicitate. Sistemele informatice de e-learning finanţate prin fondurile structurale trebuie sã asigure inclusiv medierea prin tehnologii de transmitere/accesare a conţinuturilor prin internet;
i) CRM - Customer Relationship Management - se referã la metodele şi tehnologiile TIC folosite de cãtre companii pentru administrarea relaţiilor cu clienţii;
j) ERP - Enterprise Resource Planning - sistem ce integreazã toate datele şi procesele unei organizaţii într-un singur sistem unificat. Un ERP tipic foloseşte mai multe tehnologii TIC pentru a obţine integrarea. Un element de bazã îl constituie existenţa unei baze de date unificate pentru mai multe module ale sistemului;
k) e-economie - economie bazatã pe cunoaştere, în care competiţia este creatã prin intermediul TIC;
l) e-payment - orice tranzacţie financiarã digitalã care presupune transferul de monedã între douã entitãţi;
m) B2B - Business to Business - schimbul de servicii, informaţii şi/sau de produse de la o companie la alta;
n) B2C - Business to Citizens - schimbul de servicii, informaţii şi/sau de produse de la o companie cãtre consumatori;
o) comerţ electronic - ansamblul tranzacţiilor comerciale efectuate prin mijloace electronice, care nu necesitã prezenţa simultanã, în acelaşi loc, a ofertantului şi destinatarului. Sistemele informatice de comerţ electronic finanţate prin intermediul fondurilor structurale trebuie sã poatã fi accesate şi prin intermediul internetului şi sã asigure inclusiv posibilitatea de platã electronicã a bunului şi/sau a serviciului achiziţionat;
p) active corporale - în sensul prezentei scheme, activele corporale sunt activele constând în echipamente TIC şi alte mijloace fixe necesare funcţionãrii aplicaţiilor sau sistemelor informatice;
q) active necorporale - activele care rezultã dintr-un transfer de tehnologie sub forma unei achiziţii de drepturi de brevet, de licenţe, de know-how sau de cunoştinţe tehnice nebrevetate;
r) investiţie iniţialã - o investiţie în active corporale şi necorporale legatã de crearea unei noi unitãţi, extinderea unei unitãţi existente, diversificarea producţiei obţinute în cadrul unei unitãţi existente, concretizatã în realizarea de noi produse sau într-o modificare fundamentalã a procesului global de producţie în cadrul întreprinderii existente;
s) produse care imitã sau înlocuiesc laptele şi produsele lactate - produsele care pot fi confundate cu laptele sau produsele lactate, dar a cãror compoziţie diferã de aceste produse, în mãsura în care acestea conţin grãsimi şi/sau proteine care nu provin din lapte cu sau fãrã proteine care provin din lapte, produse menţionate la art. 3 alin. (2) din Regulamentul CE nr. 1.898/1987;
t) procesarea unui produs agricol - orice operaţiune fizicã efectuatã asupra unui produs agricol şi având drept rezultat un produs care este, de asemenea, un produs agricol, cu excepţia activitãţilor realizate în exploataţia agricolã, necesare pentru pregãtirea unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
u) comercializarea unui produs agricol - deţinerea sau expunerea unui produs agricol în vederea vânzãrii, a punerii în vânzare, a livrãrii sau a oricãrei alte forme de introducere pe piaţã, cu excepţia primei vânzãri de catre producãtorul primar cãtre revânzãtori şi procesatori şi a oricãrei alte activitãţi în vederea pregãtirii produsului pentru aceastã primã vânzare; vânzarea de cãtre un agricultor spre consumatorii finali este consideratã comercializare doar în cazul în care aceasta are loc în spaţiile distincte rezervate acestei activitãţi.

CAP. VI
Condiţii de eligibilitate pentru solicitanţi

ART. 10
Pot beneficia de mãsurile de ajutor de stat prevãzute în prezenta schemã întreprinderile, indiferent de forma juridicã de organizare, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) solicitantul este microîntreprindere, întreprindere micã sau mijlocie, definitã astfel de <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) sunt înregistrate la registrul comerţului, în conformitate cu prevederile <>Legii nr. 31/1990 privind societãţile comerciale, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) îşi desfãşoarã activitatea pe teritoriul României;
d) solicitantul IMM nu se aflã în situaţia de insolvenţã, lichidare sau dizolvare conform prevederilor <>Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, afacerea sa nu este condusã de un administrator judiciar, nu are restricţii asupra activitãţilor sale comerciale, iar acestea nu sunt puse la dispoziţia creditorilor, sau nu se aflã într-o altã situaţie similarã cu cele menţionate anterior, reglementatã prin lege;
e) nu înregistreazã debite publice restante, nu are întârzieri la plata taxelor, obligaţiilor şi a altor contribuţii la bugetul de stat, bugetele speciale şi bugetele locale prevãzute de legislaţia în vigoare;
f) nu sunt "întreprinderi în dificultate", conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004;
g) solicitantul a desfãşurat activitate economicã şi are profit din exploatare în ultimul exerciţiu financiar încheiat;
h) demonstreazã cã deţin resursele financiare necesare pentru cofinanţarea proiectului;
i) solicitantul nu a fost subiectul unui/unei ordin/decizii de recuperare a unui ajutor de stat, emis/emisã ca urmare a unei decizii a Consiliului Concurenţei sau a Comisiei Europene ori, în cazul în care a fãcut obiectul unei asemenea proceduri, aceasta a fost deja executatã şi creanţa integral recuperatã;
j) reprezentantul legal al solicitantului nu a fost supus unei condamnãri în ultimele 36 de luni de cãtre nicio instanţã judecãtoreascã din motive profesionale sau de eticã profesionalã;
k) reprezentantul legal nu a fost condamnat definitiv pentru fraudã, corupţie, implicarea în organizaţii criminale sau în alte activitãţi ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunitãţii Europene;
l) solicitantul este direct responsabil de pregãtirea şi implementarea proiectului şi nu acţioneazã ca intermediar pentru proiectul propus a fi finanţat;
m) solicitantul îndeplineşte şi alte condiţii specificate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului, care nu aduc atingere prevederilor în materie de ajutor de stat.

CAP. VII
Proiecte eligibile

ART. 11
(1) Pentru operaţiunea 3.3.1 sunt eligibile pentru finanţare proiectele care vizeazã realizarea de investiţii iniţiale, definite conform prezentei scheme, care au ca scop:
a) implementarea sau extinderea sistemelor ERP (Enterprise Resource Planning - Planificarea resurselor unei companii);
b) implementarea sau extinderea de sisteme pentru relaţii cu clienţii (CRM - Customer Relationship Management - Managementul relaţiei cu clienţii);
c) implementarea de soluţii software pentru design şi/sau producţie, pentru îmbunãtãţirea managementului ciclului de viaţã al produselor;
d) implementarea sistemelor informatice de analizã economicã şi suport decizional şi a altor aplicaţii electronice pentru managementul afacerii.
(2) Pentru operaţiunea 3.3.2 sunt eligibile pentru finanţare proiectele care vizeazã realizarea de investiţii iniţiale, definite conform prezentei scheme, care au ca scop:
a) implementarea de sisteme informatice de comerţ electronic;
b) implementarea de sisteme informatice pentru licitaţii electronice;
c) implementarea de sisteme informatice pentru tranzacţii electronice securizate;
d) implementarea de sisteme informatice de e-payment;
e) implementarea de sisteme de e-learning pentru IMM;
f) implementarea altor sisteme informatice pentru dezvoltarea/optimizarea activitãţii companiei (B2B, B2C).

CAP. VIII
Criterii de selecţie a proiectelor

ART. 12
(1) Selecţia şi evaluarea proiectelor se efectueazã de cãtre administratorul prezentei scheme în baza unor criterii ce vizeazã relevanţa, calitatea şi coerenţa propunerii de proiect, sustenabilitatea proiectului, precum şi capacitatea de implementare a solicitantului.
(2) Criteriile de selecţie a proiectelor sunt detaliate în Ghidul solicitantului.

CAP. IX
Cheltuieli eligibile

ART. 13
În contextul prezentei scheme, sunt considerate cheltuieli eligibile urmãtoarele categorii de cheltuieli:
a) cheltuieli de natura activelor corporale - considerate integral, constând în cheltuieli pentru achiziţionarea de echipamente TIC necesare pentru funcţionarea aplicaţiei informatice, precum şi cheltuieli pentru dotãri care pot intra în categoria mijloacelor fixe, necesare în funcţionarea aplicaţiei informatice sau a sistemului informatic, altele decât echipamente TIC;
b) cheltuieli de natura activelor necorporale - considerate integral, constând în cheltuieli pentru achiziţionarea licenţelor software necesare implementãrii proiectului, precum şi cheltuieli pentru achiziţionarea de aplicaţii informatice - parte a proiectului.
ART. 14
(1) Activele achiziţionate trebuie sã fie noi.
(2) Nu se acordã finanţare pentru achiziţionarea de active în leasing.
ART. 15
Activele necorporale trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã fie utilizate în exclusivitate în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional;
b) sã fie considerate active amortizabile;
c) sã fi fost achiziţionate de la un terţ în condiţii de piaţã;
d) sã fie incluse în categoria activelor proprii firmei şi sã rãmânã în locaţia care a beneficiat de ajutor de stat regional cel puţin 3 ani dupã finalizarea proiectului.
ART. 16
Toate cheltuielile eligibile vor fi considerate fãrã TVA.
ART. 17
Investiţia de înlocuire nu este consideratã eligibilã. Înlocuirea echipamentelor depãşite datoritã evoluţiei rapide a tehnologiilor, chiar în perioada de 3 ani dupã finalizarea proiectului, stabilitã ca obligatorie pentru menţinerea investiţiei, este acceptatã în condiţiile în care investiţia conduce la obţinerea unui progres cert, cuantificabil în termenii producţiei finite şi ai productivitãţii, fãrã modificarea tipologiei generale a producţiei realizate iniţial, cu condiţia ca activitatea economicã sã fie menţinutã în regiunea în cauzã pe durata perioadei minime necesare. Sarcina demonstrãrii necesitãţii realizãrii investiţiei de înlocuire revine beneficiarului.

CAP. X
Condiţii de acordare a ajutorului de stat

ART. 18
În cadrul prezentei scheme pot fi finanţate exclusiv proiectele prevãzute la art. 11.
ART. 19
(1) Intensitatea maximã a ajutorului de stat acordat pentru un proiect nu poate depãşi:
a) 40% pentru proiectele care se realizeazã în regiunea Bucureşti-Ilfov;
b) 50% pentru proiectele care se realizeazã în celelalte 7 regiuni de dezvoltare (Nord-Est, Nord-Vest, Sud, Sud-Vest, Sud-Est, Vest şi Centru).
(2) Aceste intensitãţi se majoreazã cu:
a) 20%, în cazul microîntreprinderilor şi întreprinderilor mici;
b) 10%, în cazul întreprinderilor mijlocii.
(3) Aceste bonusuri nu se aplicã ajutoarelor acordate în sectorul transporturilor.
(4) Intensitatea ajutorului de stat se calculeazã ţinând cont de valoarea totalã a sprijinului financiar public acordat pentru realizarea proiectului, sprijin financiar care poate proveni din surse locale, regionale, naţionale sau comunitare.
(5) Valoarea maximã a finanţãrii acordate prin prezenta schemã este de:
a) 300.000 euro (echivalent în lei), pentru proiectele ce implementeazã operaţiunea 3.3.1;
b) 500.000 euro (echivalent în lei), pentru proiectele ce implementeazã operaţiunea 3.3.2.
ART. 20
(1) Beneficiarul de ajutor de stat în cadrul prezentei scheme trebuie sã facã dovada contribuţiei proprii, într-un cuantum de minimum 30% din valoarea cheltuielilor eligibile, în funcţie de categoria întreprinderii, de regiunea unde va fi implementat proiectul şi de intensitatea ajutorului de stat.
(2) Contribuţia menţionatã la alin. (1) va fi asiguratã fie din resurse proprii ale beneficiarului, fie din surse atrase, într-o formã liberã de ajutor de stat.
ART. 21
Investiţia realizatã cu sprijin financiar în cadrul prezentei scheme trebuie menţinutã în unitatea beneficiarã a ajutorului de stat regional pentru o perioadã de cel puţin 3 ani dupã finalizarea proiectului de investiţii.
ART. 22
Pentru a fi eligibile în vederea finanţãrii, în condiţiile prezentei scheme, investiţiile (atât cele în active corporale, cât şi cele în active necorporale) trebuie sã fie angajate la o datã ulterioarã celei la care beneficiarul a semnat contractul de finanţare. În caz contrar, întregul proiect nu va mai fi eligibil pentru a primi finanţare în cadrul prezentei scheme.

CAP. XI
Durata de aplicare a schemei

ART. 23
Prezenta schemã intrã în vigoare la data publicãrii ei în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi se aplicã pânã la data de 31 decembrie 2013, în limita bugetului alocat.

CAP. XII
Bugetul schemei

ART. 24
Bugetul total estimat al prezentei scheme pe întreaga durata de aplicare a acesteia este de 127 milioane euro (echivalent în lei). Defalcarea estimativã pe ani a sumelor acordate se prezintã astfel:


┌──────────────────────────┬─────────────────────────┐
│ Anul │ FEDR │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2008 │ 28 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2009 │ 30 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2010 │ 18 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2011 │ 19 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2012 │ 17 │
├──────────────────────────┼─────────────────────────┤
│ 2013 │ 15 │
└──────────────────────────┴─────────────────────────┘



ART. 25
Numãrul estimat al operatorilor economici care beneficiazã de sprijin prin aceastã schemã este de 2.000.

CAP. XIII
Modalitatea de acordare a ajutorului de stat

ART. 26
Mãsurile de sprijin acordate întreprinderilor constau în alocãri financiare nerambursabile provenind din fonduri comunitare.
ART. 27
Plãţile granturilor sunt efectuate, prin rambursare, dupã execuţia parţialã a proiectului, în funcţie de valoarea şi de durata proiectului, conform termenelor stabilite în contractul de finanţare. Plafonul de finanţare va fi exprimat în numerar, ca valoare brutã, înainte de deducerea oricãrei taxe.
ART. 28
Ajutoarele plãtibile în mai multe tranşe vor fi actualizate la valoarea de la data acordãrii lor. Rata de actualizare este rata de referinţã aplicabilã la data acordãrii ajutorului.

CAP. XIV
Reguli privind cumulul ajutoarelor de stat

ART. 29
Ajutorul de stat acordat în cadrul prezentei scheme se poate cumula cu alte ajutoare de stat, în sensul art. 87 alin. (1) din Tratatul CE, precum şi cu ajutorul de minimis, indiferent dacã acestea provin din fonduri naţionale sau comunitare, raportate la aceleaşi cheltuieli eligibile aferente proiectului de investiţii în cauzã, dacã prin acest cumul nu se depãşeşte intensitatea brutã maximã admisibilã prevãzutã în prezenta schemã.

CAP. XV
Modalitatea de derulare a schemei

ART. 30
Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei, în calitate de Organism intermediar pentru Programul operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice", este administratorul prezentei scheme, sub coordonarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, în calitate de Autoritate de management şi furnizor de ajutor de stat, urmând sã asigure derularea acesteia şi fiind rãspunzãtor pentru buna ei desfãşurare.
ART. 31
(1) Procedura de implementare şi derulare a prezentei scheme se desfãşoarã dupã cum urmeazã:
a) lansarea apelului de proiecte;
b) primirea şi înregistrarea cererilor de finanţare;
c) verificarea administrativã (verificarea conformitãţii cererilor şi a documentelor însoţitoare) - numai proiectele care trec de aceasta etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
d) verificarea eligibilitãţii beneficiarilor şi proiectelor - numai proiectele care trec de aceastã etapã vor putea face obiectul etapei urmãtoare;
e) evaluarea şi selecţia proiectelor;
f) întocmirea şi semnarea contractului de finanţare;
g) începerea implementãrii proiectului;
h) depunerea cererii de rambursare, însoţitã de documentele justificative;
i) acordarea finanţãrii nerambursabile - se face de cãtre Unitatea de platã a Programului operaţional sectorial "Creşterea competitivitãţii economice" numai pe bazã de documente justificative, dupã verificarea cheltuielilor;
j) monitorizarea implementãrii proiectelor conform prevederilor contractuale.
(2) Pentru a beneficia de ajutorul acordat prin prezenta schemã, solicitantul va depune la Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei o cerere de finanţare, însoţitã de documentele solicitate în apelul de proiecte şi în Ghidul solicitantului.
(3) Cererea de finanţare va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã nu este "întreprindere în dificultate", conform Liniilor directoare comunitare cu privire la ajutorul de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor în dificultate.
(4) Cererea de finanţare va fi însoţitã de o declaraţie pe propria rãspundere prin care beneficiarul certificã faptul cã nu desfãşoarã şi nici nu va desfãşura pe perioada implementãrii proiectului activitãţi în unul dintre domeniile/sectoarele excluse.
(5) Pentru a demonstra calitatea de IMM, solicitanţii trebuie sã completeze Modelul de declaraţie cuprinzând informaţii cu privire la calificarea unei întreprinderi ca IMM, prevãzut în anexa nr. 1 la <>Legea nr. 346/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(6) Solicitantul va depune, de asemenea, o declaraţie pe proprie rãspundere, referitoare la alte ajutoare de stat sau de minimis acordate pentru aceleaşi cheltuieli eligibile. Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a verifica respectarea regulii de cumul.
(7) Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a verifica îndeplinirea tuturor condiţiilor de eligibilitate, atât cele referitoare la solicitant, cât şi cele referitoare la proiectul de investiţii finanţat.
(8) În cazul în care operatorul economic este eligibil pentru a primi o alocare specificã în cadrul prezentei scheme şi este selectat pentru finanţare în urma procesului de evaluare şi selecţie, administratorul schemei va calcula cuantumul maxim al ajutorului de stat. Operatorul economic va încheia cu autoritatea responsabilã un contract de finanţare, dupã care urmeazã implementarea proiectului.
(9) În cazul în care operatorul economic nu este eligibil a primi o alocare specificã în cadrul prezentei scheme, autoritatea responsabilã îl va notifica în acest sens.
ART. 32
Data de la care se pot depune cererile de finanţare şi documentele justificative la Ministerul Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiei va fi anunţatã înainte de lansarea apelului de proiecte, pe site-ul www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://amposcce.minind.ro/
ART. 33
Detalierea modalitãţii de derulare a prezentei scheme se regãseşte în Ghidul solicitantului, care urmeazã a fi publicat pe site-ul www.mcti.ro şi pe site-ul Ministerului Economiei şi Finanţelor, la adresa http://amposcce.minind.ro/

CAP. XVI
Reguli privind raportarea şi monitorizarea ajutoarelor de stat

ART. 34
(1) Furnizorul de ajutor de stat va transmite Consiliului Concurenţei un rezumat al informaţiilor referitoare la prezenta schemã, în forma prevãzutã la anexa nr. 1 la Regulamentul CE nr. 1.628/2006 privind aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul CE în cazul ajutorului regional pentru investiţii, în vederea transmiterii la Comisia Europeanã în maximum 20 de zile lucrãtoare de la implementarea prezentei scheme. Aceste informaţii vor fi publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(2) În vederea asigurãrii transparenţei şi a unui control eficient al ajutoarelor de stat în conformitate cu art. 3 din Regulamentul (CE) nr. 994/98 *1), furnizorul de ajutor de stat va aplica prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 137/2007 .
__________
*1) Regulamentul (CE) nr. 994/98 cu privire la aplicarea art. 87 şi 88 din Tratatul de instituire a Comunitãţii Europene pentru anumite categorii de ajutoare orizontale, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 142 din 14 mai 1998.

ART. 35
Raportarea şi monitorizarea ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme se fac în conformitate cu legislaţia comunitarã şi cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 .
ART. 36
Furnizorul de ajutor de stat pãstreazã evidenţa detaliatã a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme pe o duratã de 10 ani de la data la care ultima alocare specificã a fost acordatã în baza prezentei scheme. Aceastã evidenţã trebuie sã conţinã toate informaţiile necesare pentru a demonstra respectarea condiţiilor impuse de legislaţia comunitarã în domeniul ajutorului de stat, inclusiv informaţii privind statutul de IMM al beneficiarilor.
ART. 37
(1) Furnizorul are obligaţia de a supraveghea permanent ajutoarele acordate, aflate în derulare, şi de a dispune mãsurile care se impun.
(2) Furnizorul are obligaţia de a transmite Consiliului Concurenţei, în formatul şi în termenul prevãzut de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat*2), toate datele şi informaţiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de stat la nivel naţional.
_________
*2) Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin <>Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 175/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.

(3) În cazul în care existã îndoieli serioase cu privire la datele transmise de cãtre furnizor, Consiliul Concurenţei poate sã solicite date şi informaţii suplimentare şi, dupã caz, sã facã verificãri la faţa locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de stat, acesta va transmite valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor şi corecţiile legale, anulãri, recalculãri, recuperãri, rambursãri, se raporteazã pânã la data de 31 martie a anului urmãtor anului de raportare.
ART. 38
Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin Consiliul Concurenţei, în 20 de zile lucrãtoare sau în termenul fixat în cerere, toate informaţiile pe care Comisia Europeanã le considerã necesare pentru evaluarea respectãrii condiţiilor prezentei scheme.
ART. 39
Administratorul prezentei scheme are obligaţia de a pune la dispoziţia furnizorului de ajutor de stat, în formatul şi în termenul solicitate de cãtre acesta, toate datele şi informaţiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare şi monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 34-38.

----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016