Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 2.223 din 23 decembrie 2020 pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005
EMITENT: Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 19 din 8 ianuarie 2021
Având în vedere Referatul Direcţiei generale transport terestru nr. 53.100 din 15.12.2020, prin care se supune spre aprobare Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor pentru modificarea şi completarea Reglementărilor privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005,
luând în considerare prevederile art. 17 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea comercializării, înmatriculării sau înregistrării acestora în România, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 230/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 90/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor,
ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor emite următorul ordin:
ART. I
Reglementările privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere - RNTR 7, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 2.132/2005, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.160 din 21 decembrie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. La capitolul IV punctul 2, subpunctul 2.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"2.8. Modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul, în cazul în care are la bază o modificare constructivă, se acceptă dacă sunt îndeplinite cerinţele tehnice aplicabile şi sunt respectate criteriile pentru clasificarea vehiculelor pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final prevăzute în Regulamentul (UE) 2018/858 al Parlamentului European şi al Consiliului din 30 mai 2018 privind omologarea şi supravegherea pieţei autovehiculelor şi remorcilor acestora, precum şi ale sistemelor, componentelor şi unităţilor tehnice separate destinate vehiculelor respective, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 715/2007 şi (CE) nr. 595/2009 şi de abrogare a Directivei 2007/46/CE, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2018/858. În cazul schimbării categoriei de omologare a vehiculului, certificatele de omologare de tip privind sistemele, componentele şi entităţile tehnice separate emise pentru vehiculul iniţial pot fi acceptate, cu condiţia ca cerinţele tehnice aplicabile categoriei de omologare din care face parte vehiculul iniţial să fie identice sau mai stricte decât cele care se aplică pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final."
2. La capitolul IV punctul 2, după subpunctul 2.8 se introduce un nou subpunct, subpunctul 2.8^1, cu următorul cuprins:
"2.8^1. Modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul, în cazul în care nu are la bază o modificare constructivă, se acceptă numai în cazul vehiculelor din categoria N şi O şi dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele cerinţe:
2.8^1.1. sunt respectate criteriile pentru clasificarea vehiculelor în categoria de omologare N prevăzute în art. 4 alin. (1) lit. (b) şi în anexa I partea A pct. 3 din Regulamentul (UE) 2018/858, respectiv criteriile pentru clasificarea vehiculelor în categoria de omologare O prevăzute în art. 4 alin. (1) lit. (c) din Regulamentul (UE) 2018/858;
2.8^1.2. în cazul schimbării categoriei de omologare a vehiculului, trebuie să fie îndeplinite cerinţele tehnice aplicabile pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final. Certificatele de omologare de tip privind sistemele, componentele şi entităţile tehnice emise pentru vehiculul iniţial pot fi acceptate, cu condiţia ca cerinţele tehnice aplicabile categoriei de omologare din care face parte vehiculul iniţial să fie identice sau mai stricte decât cele care se aplică pentru categoria de omologare din care face parte vehiculul final.
2.8^1.3. respectivul tip de vehicul este omologat de tip şi la valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile, fapt dovedit prin prezentarea certificatului de omologare de tip în conformitate cu Directiva 97/27/CEE sau Regulamentul (UE) 1.230/2012, după caz;
2.8^1.4. producătorul vehiculului sau reprezentantul acestuia în România procedează la înlocuirea plăcuţei iniţiale a producătorului cu o alta care conţine valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile."
ART. II
Regia Autonomă „Registrul Auto Român“ va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
Ionel Scrioşteanu,
secretar de stat
Bucureşti, 23 decembrie 2020.
Nr. 2.223.
------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: