Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.219 din 10 decembrie 2010  pentru modificarea Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.219 din 10 decembrie 2010 pentru modificarea Ordinului ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare

EMITENT: Ministerul Mediului şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 4 din 4 ianuarie 2011
    Având în vedere Referatul nr. 123.273/AA din 15 octombrie 2010 al Direcţiei amenajarea bazinelor hidrografice din cadrul Autorităţii pentru Inundaţii şi Managementul Apelor,
    în baza prevederilor art. 6-8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, şi ale art. 48, 62, 64, 68 şi 110 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare, şi a avizului tehnic consultativ al Biroului operativ al Comisiei Naţionale pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrărilor Hidrotehnice - CONSIB din data de 24 iunie 2010,
    în temeiul art. 15 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.635/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Pădurilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul mediului şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003 privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040 şi aprobarea componenţelor nominale ale comisiei centrale şi comisiilor teritoriale de avizare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346 din 21 mai 2003, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. Titlul va avea următorul cuprins:
    "ORDIN
    privind aprobarea Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040"

    2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Pentru barajele încadrate în categoriile de importanţă A şi B, competenţele de emitere a acordului de funcţionare în siguranţă şi a autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă, precum şi organizarea comisiei centrale de avizare revin autorităţii publice centrale din domeniul apelor, conform prevederilor Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040, prevăzute în anexa nr. 1."

    3. Articolul 3 va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    Pentru barajele încadrate în categoriile de importanţă C şi D, competenţele de emitere a acordului de funcţionare în siguranţă şi a autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă, precum şi organizarea comisiilor de avizare teritoriale revin Administraţiei Naţionale «Apele Române» şi administraţiilor bazinale de apă aflate în subordinea sa, conform prevederilor Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH - 040, prevăzute în anexa nr. 1."

    4. Articolele 4 şi 5 se abrogă.
    5. Articolul 6 va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Componenţa nominală a comisiei centrale de avizare, precum şi a comisiilor de avizare teritoriale se propune de direcţia care gestionează problemele de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi se aprobă prin ordin al conducătorului acesteia în baza avizului Biroului operativ al Comisiei Naţionale pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrărilor Hidrotehnice, denumit în continuare B.O. CONSIB."

    6. Articolul 7 va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    Anexa nr. 1 face parte integrantă din prezentul ordin."

    7. Articolul 8 va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    Direcţia care gestionează problemele de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, Administraţia Naţională «Apele Române» şi administraţiile bazinale de apă aflate în subordinea sa vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."

    8. Articolul 9 va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    Instrucţiunile prevăzute la art. 1 se aplică şi documentaţiilor de expertiză tehnică a stării de siguranţă în exploatare a barajelor evidenţiate cu risc crescut de avariere, rapoartelor de expertiză, documentaţiilor de contraexpertiză efectuate ca urmare a contestaţiilor formulate de beneficiar sau de organele abilitate să controleze siguranţa barajelor, dispuse de Comisia Naţională pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrărilor Hidrotehnice CONSIB, organism consultativ care funcţionează pe lângă autoritatea publică centrală din domeniul apelor, sau de B.O. CONSIB, precum şi documentaţiilor întocmite în conformitate cu prevederile Procedurii de trecere în conservare, postutilizare sau abandonare a barajelor - NTLH - 033, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 119/2002."

    9. Articolul 11 se abrogă.
    10. Anexa nr. 1 se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    11. Anexele nr. 2-8 se abrogă.

    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul mediului şi pădurilor,
                    Cristian Apostol,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 10 decembrie 2010.
    Nr. 2.219.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. 105/2003)
    INSTRUCŢIUNI
    de organizare şi funcţionare a comisiilor
    de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării
    de siguranţă în exploatare
    a barajelor - NTLH - 040
    CAP. I
    Prevederi generale
    ART. 1
    (1) Se supun prevederilor prezentelor instrucţiuni barajele aflate în toate etapele de realizare şi de exploatare a acestora: proiectare, execuţie, exploatare în perioada de execuţie, punere sub sarcină, exploatare curentă, postutilizare, conservare sau abandonare/dezafectare, încadrate în categorii de importanţă conform Metodologiei privind stabilirea categoriilor de importanţă a barajelor - NTLH - 021, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 115/288/2002, denumite în continuare baraje.
    (2) Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, prin noţiunea baraj se înţelege orice lucrare hidrotehnică având o structură existentă sau propusă, care este capabilă să asigure acumularea, permanentă sau nepermanentă, de apă, de deşeuri industriale lichide sau solide depuse prin metode hidraulice, precum şi lucrările hidrotehnice speciale, a căror rupere poate produce pierderea necontrolată a conţinutului acumulat, cu efecte negative deosebit de importante asupra mediului social, economic şi/sau natural.

    ART. 2
    (1) Conform Procedurii de emitere a acordului şi autorizaţiei de funcţionare în siguranţă a barajelor - NTLH - 032, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 118/2002, pentru orice baraj aflat în exploatare sau în fază provizorie de punere în exploatare, denumit în continuare baraj existent, deţinătorul cu orice titlu al acestuia este obligat să obţină autorizaţia de funcţionare în condiţii de siguranţă a barajului, denumită în continuare autorizaţie.
    (2) Pentru proiectele barajelor noi sau în cazul proiectelor pentru intervenţii constructive care modifică parametrii de bază ai barajelor existente, pentru proiectele lucrărilor de conservare, postutilizare sau abandonare/dezafectare a unor baraje existente, pentru proiectele de închidere a unor depozite de deşeuri industriale, precum şi alte proiecte asemenea, denumite în continuare proiecte de lucrări la baraje, deţinătorii cu orice titlu sau titularii de investiţie sunt obligaţi să obţină acordul privind respectarea exigenţelor de performanţă referitoare la siguranţa barajelor pentru soluţia tehnică prevăzută în proiectul respectiv (acordul de funcţionare în siguranţă), denumit în continuare acord.
    (3) Pentru barajele existente şi proiectele de lucrări la baraje care sunt încadrate în categoriile de importanţă A şi B, competenţele de emitere a autorizaţiei şi a acordului revin autorităţii publice centrale din domeniul apelor, iar pentru barajele existente şi proiectele de lucrări la baraje încadrate în categoriile de importanţă C şi D, competenţele respective revin Administraţiei Naţionale "Apele Române", prin administraţiile bazinale de apă aflate în subordinea sa, unităţi denumite în continuare autorităţi competente. Pentru barajele existente şi proiectele de lucrări la baraje încadrate în categoriile de importanţă C şi D administrate de administraţiile bazinale de apă, autoritatea competentă este Administraţia Naţională "Apele Române".

    ART. 3
    (1) Autorizaţia de funcţionare în condiţii de siguranţă pentru barajele existente, respectiv acordul de funcţionare în siguranţă pentru proiectele de lucrări la baraje se obţin de la autoritatea competentă pe baza documentaţiei de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajului pentru barajele existente sau a referatului de expertizare-avizare a proiectelor de lucrări la baraje, întocmite, semnate şi ştampilate de un expert certificat/avizat de autoritatea publică centrală din domeniul apelor, şi a avizului favorabil asupra acestor documentaţii, emis de o comisie de avizare, constituită conform prevederilor prezentelor instrucţiuni. Eliberarea autorizaţiei/ acordului se efectuează de autoritatea competentă după achitarea tarifelor stabilite în condiţiile prevăzute de lege.
    (2) Documentaţiile de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor existente şi referatele de expertizare-avizare a proiectelor de lucrări la baraje, denumite în continuare documentaţii de expertiză a siguranţei barajelor, reprezintă expertiza tehnică cu caracter special privind evaluarea stării de funcţionare în condiţii de siguranţă a barajului efectuată conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000, republicată, expertiză pe care deţinătorii de baraje cu orice titlu au obligaţia să o efectueze la termenele stabilite prin lege, indiferent de mărimea barajului sau de folosinţele acestuia, în conformitate cu prevederile art. 64 alin. (2) şi ale art. 68 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000, republicată, documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor se întocmesc de experţi tehnici sau specialişti verificatori de proiecte atestaţi de autoritatea publică centrală din domeniul lucrărilor publice pentru exigenţe specifice construcţiilor şi amenajărilor hidrotehnice (A7, B5) şi certificaţi/avizaţi de autoritatea publică centrală din domeniul apelor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor, denumiţi în continuare experţi.
    (4) Experţii care întocmesc documentaţii de expertiză a siguranţei barajelor sunt certificaţi, respectiv avizaţi în conformitate cu Regulamentul privind organizarea şi certificarea corpului de experţi pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B - NTLH - 014 şi cu Procedura de avizare a specialiştilor pentru evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D - NTLH - 015, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 114/2002, cu modificările ulterioare.

    ART. 4
    (1) Documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor existente necesare pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă se elaborează de către experţi, în conformitate cu Metodologia privind evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor şi lacurilor de acumulare - NTLH - 022 sau, după caz, cu Metodologia privind evaluarea stării de siguranţă în exploatare a barajelor şi digurilor care realizează depozite de deşeuri industriale - NTLH - 023, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului şi al ministrului lucrărilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. 116/289/2002. În cazul documentaţiilor de expertiză a siguranţei lucrărilor hidrotehnice speciale, experţii vor adapta în mod corespunzător metodologiile mai sus amintite.
    (2) Documentaţiile privind respectarea exigenţelor de performanţă referitoare la siguranţa barajelor necesare pentru obţinerea acordului se elaborează de către experţi prin adaptarea în mod corespunzător a metodologiilor de mai sus, sub forma unor referate de expertizare-avizare pentru soluţia tehnică prevăzută în proiectul de lucrări la baraje.
    (3) Documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor se avizează în cadrul unei comisii de avizare, respectiv la comisia centrală de avizare sau la una dintre comisiile de avizare teritoriale, conform încadrării barajelor respective în categorii de importanţă şi amplasamentului acestora în cadrul districtelor de bazine hidrografice stabilite la nivel naţional pentru fiecare administraţie bazinală de apă, denumite în continuare comisie de avizare.

    ART. 5
    (1) În funcţie de concluziile analizei, comisia de avizare emite un aviz privind documentaţia de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajului existent, cu una dintre următoarele recomandări:
    a) emiterea autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă, la parametrii nominali, fără restricţii, pentru o perioadă de timp determinată;
    b) emiterea autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă, cu restricţii (se vor preciza restricţiile), pentru o perioadă de timp determinată;
    c) emiterea autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă, pe o durată de timp limitată, necesară realizării unor măsuri care nu condiţionează starea de siguranţă a barajului existent;
    d) emiterea acordului de funcţionare în siguranţă pentru realizarea unor lucrări care nu modifică parametrii de bază, dar condiţionează starea de siguranţă a barajului existent;
    e) realizarea unor lucrări care condiţionează starea de siguranţă a barajului existent, într-un termen stabilit de comisie, pe baza unei documentaţii pentru care se va solicita acordul de funcţionare în siguranţă;
    f) completarea sau modificarea documentaţiei în vederea reavizării.

    (2) În funcţie de concluziile analizei, comisia de avizare emite un aviz privind referatul de expertizare-avizare a proiectelor de lucrări la baraje, cu una dintre următoarele recomandări:
    a) emiterea acordului de funcţionare în siguranţă pentru soluţia tehnică prevăzută în documentaţia de proiectare;
    b) completarea sau modificarea documentaţiei în vederea reavizării.

    (3) În cazul în care comisia de avizare nu agreează concluziile documentaţiei de expertiză a siguranţei barajelor, poate respinge documentaţia şi poate solicita efectuarea unei contraexpertize de către alt expert, costurile aferente acesteia fiind suportate de deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie.
    (4) În alte situaţii decât cele menţionate la alin. (1)-(3), concluziile şi recomandările comisiei de avizare se consemnează într-un raport-decizie corespunzător situaţiei analizate, semnat de preşedintele comisiei de avizare.

    ART. 6
    (1) În situaţia menţionată la art. 5 alin (1) lit. c), după finalizarea măsurilor care nu condiţionează starea de siguranţă a barajului existent, expertul va întocmi, prin grija deţinătorului cu orice titlu al barajului, un raport de conformare prin care se confirmă execuţia măsurilor recomandate, care se asimilează cu documentaţia de expertiză a siguranţei barajului. Pe baza analizei acestui raport, comisia de avizare poate prelungi durata de valabilitate a autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă.
    (2) În cazul unei documentaţii întocmite cu mai mult de un an înainte de data transmiterii acesteia pentru avizare la autoritatea competentă, deţinătorul cu orice titlu al barajului va comanda expertului care a întocmit documentaţia sau altui expert elaborarea unui raport de conformare.
    (3) În cazul confirmării concluziilor din documentaţia iniţială, raportul de conformare va face parte integrantă din documentaţia transmisă pentru avizare la autoritatea competentă. În cazul în care expertul constată că s-au produs evenimente recente de natură să modifice starea de siguranţă în funcţionare a barajului, deţinătorul cu orice titlu al barajului va realiza măsurile şi lucrările de punere în siguranţă ale barajului propuse de expert, urmând apoi procedura de la art. 5 alin. (1).
    (4) Raportul de conformare se elaborează de către expert în urma inspecţiei în teren şi va face referire la următoarele aspecte, după caz:
    a) definirea obiectului raportului;
    b) îndeplinirea recomandărilor stabilite de comisia de avizare;
    c) modificări intervenite în starea barajului faţă de expertizele anterioare;
    d) apreciere generală asupra stării de siguranţă a barajului în situaţia actuală;
    e) concluzii şi recomandări.


    ART. 7
    Avizul este obligatoriu pentru ca autorităţile competente să emită acordul sau autorizaţia pentru un baraj sau, după caz, să ia decizia ce se impune, conform legii.

    ART. 8
    (1) Autorizaţia certifică îndeplinirea exigenţelor de performanţă în perioada de exploatare şi este obligatorie pentru obţinerea autorizaţiilor de gospodărirea apelor şi de mediu.
    (2) Pentru barajele existente autorizaţia se emite astfel:
    a) pe o perioadă determinată de maximum 7 ani pentru baraje, diguri şi cuvetele lacurilor de acumulare, inclusiv pentru construcţiile şi instalaţiile-anexă aferente acestora;
    b) pe o perioadă determinată de maximum 5 ani pentru baraje şi diguri care realizează depozite de deşeuri industriale;
    c) pe o perioadă determinată de maximum 7 ani pentru lucrări hidrotehnice speciale.

    (3) La expirarea termenului de valabilitate, autorizaţia se reînnoieşte la solicitarea deţinătorului cu orice titlu al barajului, în baza unei documentaţii complete întocmite de un expert conform prevederilor NTLH - 022, NTLH - 023 sau, după caz, în conformitate cu normele specifice existente adaptate în mod corespunzător pentru lucrările hidrotehnice speciale.
    (4) În cazul producerii unor accidente sau incidente de natură să afecteze siguranţa lucrării, autorizaţia pentru barajul respectiv se suspendă, avizul aferent fiind, de asemenea, suspendat de drept.

    ART. 9
    (1) Acordul se referă la încadrarea în categoria de importanţă a barajului conform legii, la adaptarea soluţiilor de proiectare la condiţiile de amplasament şi la respectarea normelor şi reglementărilor legale în vigoare, precum şi a celor mai bune practici inginereşti din domeniu. Acordul este obligatoriu pentru obţinerea avizului de gospodărirea apelor şi a acordului de mediu.
    (2) Acordul îşi menţine valabilitatea pe toată durata de realizare a lucrărilor, dar nu mai mult de 5 ani de la data emiterii, cu condiţia respectării tuturor prevederilor cuprinse în acesta. Dacă execuţia lucrărilor nu a început în termen de 2 ani de la data emiterii acordului, acesta îşi pierde valabilitatea.
    (3) Acordul poate fi reînnoit de către autoritatea competentă dacă se respectă integral prevederile documentaţiei pentru care s-a emis acordul iniţial, respectiv dacă deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie prezintă un referat de expertizare-avizare actualizat asupra documentaţiei iniţiale şi a situaţiei existente la data respectivă, întocmit de un expert.
    (4) Acordul este valabil numai pentru soluţia tehnică avizată şi se suspendă la modificările aduse acestei soluţii. În cazul unor modificări aduse soluţiei iniţiale din proiect, deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie trebuie să obţină un nou acord urmând procedura legală.

    ART. 10
    (1) Coordonarea, îndrumarea şi urmărirea activităţii de evaluare a siguranţei barajelor existente, în construcţie şi noi, este realizată de Comisia Naţională pentru Siguranţa Barajelor şi Lucrări Hidrotehnice - CONSIB, care funcţionează ca organism consultativ pe lângă autoritatea publică centrală din domeniul apelor. Regulamentul de organizare şi funcţionare al CONSIB, precum şi componenţa acesteia se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (2) Pentru rezolvarea problemelor curente şi luarea deciziilor operative între şedinţele comisiei naţionale, CONSIB desemnează un birou operativ, denumit în continuare B.O. CONSIB, compus din 11 membri. B.O. CONSIB este condus de un preşedinte executiv, are un vicepreşedinte executiv şi un secretar. Secretariatul B.O. CONSIB este asigurat de direcţia care gestionează problemele de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (3) Comisia centrală de avizare şi comisiile de avizare teritoriale îşi desfăşoară activităţile sub coordonarea B.O. CONSIB.
    (4) CONSIB sau B.O. CONSIB poate dispune expertizarea barajelor evidenţiate cu risc crescut de avariere, efectuarea de contraexpertize ca urmare a contestaţiilor formulate de beneficiar sau de autorităţile abilitate cu controlul siguranţei construcţiilor şi alte asemenea. Aceste documentaţii se analizează în cadrul comisiilor de avizare în regim de urgenţă.

    CAP. II
    Organizarea şi competenţele comisiilor de avizare
    ART. 11
    (1) Avizarea documentaţiilor de expertiză a siguranţei barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B se realizează în cadrul comisiei centrale de avizare, organism consultativ sub coordonarea B.O. CONSIB. Avizarea documentaţiilor de expertiză a siguranţei barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D se realizează în cadrul a 4 comisii de avizare teritoriale, organisme consultative aflate în coordonarea comisiei centrale de avizare, organizate de către Administraţia Naţională "Apele Române".
    (2) Componenţa nominală a comisiei centrale şi a celor teritoriale de avizare şi structura organizatorică a acestora se stabilesc de direcţia care gestionează problemele de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor şi se aprobă prin ordin al conducătorului acesteia în baza avizului B.O. CONSIB.

    ART. 12
    (1) Comisia centrală de avizare are următoarea structură organizatorică:
    a) un preşedinte, care reprezintă conducerea autorităţii publice centrale din domeniul apelor;
    b) un vicepreşedinte;
    c) maximum 15 membri, reprezentând: B.O. CONSIB, corpul experţilor, unităţile de învăţământ superior tehnic de specialitate, unităţile de proiectare, cercetare şi execuţie din domeniu, şeful secretariatului;
    d) maximum 5 membri supleanţi, care asigură aceeaşi reprezentare cu cea menţionată la lit. c).

    (2) Secretariatul comisiei centrale de avizare este format din 5-9 membri, inclusiv şeful secretariatului. Pentru fiecare documentaţie supusă avizării se nominalizează un secretar.
    (3) Secretariatul comisiei centrale de avizare este asigurat de personalul de specialitate al direcţiei care gestionează problemele de siguranţă a construcţiilor hidrotehnice din cadrul autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (4) Comisia centrală de avizare are un cont pentru siguranţa barajelor încadrate în categoriile de importanţă A şi B, gestionat de un casier numit prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române", cu avizul B.O. CONSIB.

    ART. 13
    (1) Fiecare comisie de avizare teritorială are următoarea structură organizatorică:
    a) un preşedinte, care reprezintă conducerea Administraţiei Naţionale "Apele Române";
    b) maximum 2 vicepreşedinţi, dintre care unul reprezintă autoritatea publică centrală din domeniul apelor;
    c) maximum 13 membri, reprezentând: administraţiile bazinale de apă ale districtelor hidrografice aferente comisiei teritoriale respective, experţi, unităţile de învăţământ superior tehnic de specialitate, unităţile de proiectare, cercetare şi execuţie din domeniu, şeful secretariatului;
    d) maximum 5 membri supleanţi, care asigură aceeaşi reprezentare cu cea menţionată la lit. c).

    (2) Secretariatul unei comisii de avizare teritoriale este format din 5-9 membri, specialişti din cadrul administraţiilor bazinale de apă ale districtelor hidrografice aferente comisiei respective. Şeful secretariatului este nominalizat de administraţia bazinală de apă a districtului hidrografic unde este sediul comisiei teritoriale respective. Pentru fiecare documentaţie supusă avizării se nominalizează un secretar.
    (3) Fiecare comisie de avizare teritorială are câte un cont pentru siguranţa barajelor încadrate în categoriile de importanţă C şi D, gestionat de câte un casier numit prin decizie a directorului general al Administraţiei Naţionale "Apele Române", cu avizul B.O. CONSIB.

    ART. 14
    (1) Administraţia Naţională "Apele Române" organizează avizarea documentaţiilor de expertiză a siguranţei barajelor în cadrul a 4 comisii de avizare teritoriale, denumite în continuare comisii teritoriale, după cum urmează:
    I. Comisia teritorială Transilvania, cu sediul la Târgu Mureş, aferentă barajelor din districtele hidrografice Someş - Tisa, Crişuri, Mureş, Banat;
    II. Comisia teritorială Muntenia Vest, cu sediul la Piteşti, aferentă barajelor din districtele hidrografice Jiu, Olt, Argeş -Vedea;
    III. Comisia teritorială Muntenia Est, cu sediul la Buzău, aferentă barajelor din districtele hidrografice Buzău - Ialomiţa, Dobrogea - Litoral;
    IV. Comisia teritorială Moldova, cu sediul la Iaşi, aferentă barajelor din districtele hidrografice Siret, Prut-Bârlad.
    (2) Sediile secretariatelor comisiilor teritoriale sunt organizate la sediile administraţiilor bazinale de apă ale districtelor hidrografice din subordinea Administraţiei Naţionale "Apele Române", precizate la alin. (1), fiecare administraţie bazinală de apă având unul sau mai mulţi membri nominalizaţi în funcţie de numărul barajelor din districtul hidrografic respectiv.

    ART. 15
    La şedinţele de avizare ale comisiilor de avizare participă în calitate de invitaţi:
    a) deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie al barajului ori delegatul acestuia, cu împuternicire pentru participarea la avizare, a cărui prezenţă este obligatorie;
    b) expertul care a elaborat documentaţia de expertiză a siguranţei barajului, a cărui prezenţă este obligatorie;
    c) expertul care a întocmit referatul de conformitate asupra documentaţiei de expertiză a barajului;
    d) reprezentantul administraţiei bazinale de apă a districtului hidrografic pe rază căruia se află amplasat barajul analizat, care va prezenta punctul de vedere asupra documentaţiei supuse avizării;
    e) alţi invitaţi, nominalizaţi de secretariat.


    ART. 16
    Comisiile de avizare sunt constituite statutar prin prezenţa obligatorie a preşedintelui sau a unui vicepreşedinte şi a cel puţin două treimi din numărul total al membrilor, având în vedere, după caz, şi numărul de membri supleanţi. Deciziile comisiei de avizare se iau prin vot deschis, cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi la şedinţa de avizare.

    ART. 17
    Componenţa nominală a comisiilor de avizare se va actualiza periodic prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor, pentru a reflecta modificările structurilor administrative.

    CAP. III
    Procedura de avizare
    ART. 18
    Cererea de avizare şi documentaţia completă de expertiză a siguranţei barajului sunt înaintate de deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie către autoritatea competentă. Cererea de avizare se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 1.

    ART. 19
    O documentaţie completă de expertiză a siguranţei barajului depusă în vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă sau în vederea reînnoirii acesteia cuprinde:
    1. documentaţia de expertiză a siguranţei barajului, din care să rezulte explicit recomandările expertului privind situaţia analizată - 2 exemplare;
    2. datele de identificare ale barajului necesare completării avizului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    3. fişa de evidenţă a barajului, actualizată la data la care se solicită avizarea, cu număr de înregistrare, semnată şi ştampilată de deţinătorul cu orice titlu;
    4. proiectul de urmărire specială, pentru barajele din categoriile de importanţă A şi B, respectiv instrucţiunile de urmărire curentă pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. 645/2003 pentru aprobarea reglementării tehnice "Normativ pentru urmărirea comportării construcţiilor hidrotehnice", indicativ NP-087-03 - două exemplare;
    5. referat tehnic întocmit de administraţia bazinală de apă a districtului hidrografic unde se află barajul care se avizează, cu analiza critică a documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului;
    6. formatul electronic al documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului, pe suport magnetic.

    ART. 20
    O documentaţie completă de expertiză a siguranţei barajului depusă în vederea obţinerii acordului privind respectarea exigenţelor de performanţă referitoare la siguranţa barajelor pentru soluţia tehnică prevăzută în proiectul respectiv - acordul de funcţionare în siguranţă - sau pentru reînnoirea acestuia cuprinde:
    1. referatul de expertizare-avizare pentru soluţia tehnică prevăzută în proiectul de lucrări la baraje întocmit de un expert - două exemplare;
    2. proiectul tehnic pentru lucrări la baraj, în faza studiu de fezabilitate. Se depune proiectul tehnic, dacă acesta se elaborează în fază unică;
    3. datele de identificare ale barajului necesare completării avizului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2;
    4. fişa de evidenţă a barajului, actualizată la data la care se solicită avizarea, cu număr de înregistrare, semnată şi ştampilată de deţinătorul cu orice titlu;
    5. referat tehnic întocmit de administraţia bazinală de apă a districtului hidrografic unde se află barajul care se avizează, cu analiza critică a documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului;
    6. formatul electronic al documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului, pe suport magnetic.

    ART. 21
    (1) Pentru ca o documentaţie completă de expertiză a siguranţei barajului să poată fi analizată în cadrul unei comisii de avizare, secretariatul va analiza documentaţia respectivă şi va întocmi un referat de avizare. Referatul de avizare va prezenta sintetic datele tehnice ale barajului şi concluziile expertului, va constata că documentaţia este completă conform metodologiilor specifice, va propune nominalizarea unui raportor din cadrul corpurilor de experţi în domeniul în care se încadrează barajul respectiv şi va propune analizarea acesteia în cadrul comisiei, în vederea avizării.
    (2) În cazul unei documentaţii incomplete, în termen de 15 zile de la data înregistrării cererii de avizare şi a primirii documentaţiei, autoritatea competentă va informa, în scris, deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie asupra completărilor necesare pentru supunerea documentaţiei la avizare.

    ART. 22
    (1) În cazul documentaţiei complete pentru un baraj încadrat în una dintre categoriile de importanţă A sau B, secretariatul comisiei centrale de avizare comunică deţinătorului cu orice titlu sau titularului de investiţie, în termen de 60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, data şi locul desfăşurării şedinţei de avizare, precum şi alte precizări privind procedura de avizare.
    (2) În cazul documentaţiei complete pentru un baraj încadrat în una dintre categoriile de importanţă C sau D, autoritatea competentă transmite două exemplare din documentaţie împreună cu referatul de avizare la comisia teritorială aferentă. Secretariatul comisiei teritoriale comunică deţinătorului cu orice titlu sau titularului de investiţie, în termen de 60 de zile de la data depunerii documentaţiei complete, data şi locul desfăşurării şedinţei de avizare, precum şi alte precizări privind procedura de avizare.

    ART. 23
    (1) Pentru a constata conformitatea întocmirii documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului în baza prevederilor metodologiilor specifice, raportorul va analiza documentaţia respectivă şi va întocmi un referat de conformitate.
    (2) Referatul de conformitate se întocmeşte şi pentru rapoartele de conformare la propunerea secretariatului şi cu aprobarea preşedintelui sau vicepreşedintelui comisiei de avizare.
    (3) În referatul de conformitate raportorul va face o analiză critică a documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului şi va prezenta propria opinie privind starea de siguranţă a acestuia.
    (4) Raportorii vor fi propuşi astfel încât să fie antrenaţi în mod echitabil toţi experţii, iar un raportor să nu întocmească mai mult de 3 referate de conformitate în cadrul unei şedinţe de avizare, având în vedere toate documentaţiile analizate în şedinţa respectivă. Stabilirea raportorilor se face cu consultarea B.O. CONSIB pentru comisia centrală sau a vicepreşedintelui care reprezintă autoritatea publică centrală din domeniul apelor pentru comisiile de avizare teritoriale.
    (5) Secretariatul comisiei de avizare transmite raportorului un exemplar din documentaţia de expertiză a siguranţei barajului şi o copie a referatului de avizare în vederea întocmirii referatului de conformitate. Documentaţia se restituie împreună cu referatul întocmit de raportor.
    (6) Raportorii prezintă referatele de conformitate în cadrul şedinţelor comisiilor de avizare a documentaţiilor respective. Prezentarea referatelor de conformitate se poate face şi prin alţi experţi delegaţi cu împuternicire pentru participarea la şedinţa comisiei de avizare.

    ART. 24
    (1) Programarea unei şedinţe de avizare se efectuează prin grija secretariatului comisiei de avizare cu cel puţin 14 zile înainte de data desfăşurării.
    (2) Organizarea unei şedinţe de avizare se realizează prin grija secretariatului comisiei de avizare.
    (3) Ordinea de zi, locul şi frecvenţa şedinţelor comisiilor de avizare sunt stabilite din iniţiativa proprie a fiecărei comisii de avizare, în funcţie de documentaţiile primite pentru avizare sau la termenele stabilite de B.O. CONSIB.
    (4) Şedinţele comisiilor de avizare se pot desfăşura şi în alt loc decât la sediul comisiei de avizare respective în funcţie de repartiţia zonală a lucrărilor analizate.
    (5) În cazul în care schimbarea locului de desfăşurare a şedinţei de avizare se face la propunerea unui deţinător cu orice titlu sau titular de investiţie al unui baraj, acesta va suporta integral cheltuielile necesare organizării, inclusiv cele de transport ale comisiei de avizare.

    ART. 25
    (1) Avizul se emite în două exemplare egal valabile, după modelul din anexa nr. 2. Exemplarul nr. 1 al avizului se transmite la deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie, iar exemplarul nr. 2 al avizului se păstrează la comisia de avizare. Avizul se emite în maximum 30 de zile de la data ţinerii şedinţei de avizare şi se eliberează în baza documentului de plată a tarifului aprobat conform prevederilor legale.
    (2) În baza recomandărilor din avizul emis, autoritatea competentă va emite autorizaţia de funcţionare în condiţii de siguranţă a barajului sau acordul de funcţionare în siguranţă pentru baraj.
    (3) Autorizaţia de funcţionare în condiţii de siguranţă, respectiv acordul de funcţionare în siguranţă se emit în două exemplare egal valabile, conform modelului prevăzut în anexele nr. 3 şi 4, în baza documentului de plată a tarifului aprobat conform prevederilor legale. Exemplarul nr. 1 se transmite deţinătorului cu orice titlu sau titularului de investiţie, iar exemplarul nr. 2 se păstrează la autoritatea competentă.
    (4) După finalizarea procedurii de avizare şi emiterea autorizaţiei sau acordului, un exemplar din documentaţia de expertiză a siguranţei barajului şi, după caz, din proiectul de urmărire specială sau instrucţiunile de urmărire curentă, cu viză spre neschimbare, se transmite deţinătorului cu orice titlu sau titularului de investiţie, iar al doilea exemplar şi toate celelalte documente se păstrează la autoritatea competentă. Ştampila va purta denumirea autorităţii competente, denumirea comisiei de avizare, sintagma "AVIZAT" şi data avizării.
    (5) În cazul pierderii sau deteriorării avizului, acordului sau autorizaţiei de funcţionare în siguranţă, deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie poate solicita eliberarea unei copii de la autoritatea competentă.
    (6) Exemplarele din documentaţii care rămân la autoritatea competentă se arhivează, iar avizul, autorizaţia sau acordul, precum şi fişa de evidenţă a barajului şi alte documente ulterioare privind siguranţa în exploatare a barajului respectiv se păstrează în dosare de obiectiv. Dosarele de obiectiv şi documentaţiile arhivate se păstrează pe întreaga durată de existenţă a barajului.

    CAP. IV
    Atribuţiile comisiilor de avizare
    ART. 26
    Comisiile de avizare au următoarele atribuţii:
    1. analizează şi avizează documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor, precum şi alte documente asemenea;
    2. emit avize sau rapoarte-decizie pentru documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor în conformitate cu situaţiile menţionate la art. 5;
    3. recomandă trecerea unui baraj în procedură de conservare, postutilizare sau abandonare/dezafectare, inclusiv a termenului de realizare a acestei proceduri;
    4. verifică eventuale situaţii de conflicte de interese în care s-ar putea afla experţii elaboratori ai documentaţiei de expertiză a siguranţei unui baraj sau raportorii;
    5. verifică şi validează încadrarea unui baraj într-o categorie de importanţă;
    6. verifică şi validează lista actualizată a barajelor din aria proprie de competenţă, componentă a Registrul Naţional al Barajelor din România - REBAR;
    7. analizează, prin rapoarte semestriale care se vor înainta către B.O. CONSIB, activitatea comisiei şi starea de siguranţă a barajelor din aria proprie de competenţă şi propune măsuri şi termene pentru îmbunătăţirea acestora. Un raport anual va fi prezentat în şedinţa anuală a CONSIB;
    8. propune B.O. CONSIB modificări ale reglementărilor din domeniul siguranţei barajelor;
    9. propune B.O. CONSIB măsuri de natură să îmbunătăţească activitatea comisiei;
    10. analizează şi verifică rapoartele financiare periodice întocmite de casierul comisiei;
    11. analizează şi verifică bugetul de venituri şi cheltuieli al comisiei;
    12. duce la îndeplinire solicitările şi sarcinile trasate de B.O. CONSIB în legătură cu domeniul siguranţei barajelor.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    (1) În cazul producerii unor evenimente de natură să modifice starea de siguranţă în funcţionare a unui baraj, deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie este obligat să informeze imediat autoritatea competentă.
    (2) În termen de 60 de zile de la data producerii evenimentelor de la alin. (1), deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie va prezenta la autoritatea competentă un raport tehnic al unui expert, referitor la siguranţa barajului, bazat pe o inspecţie în teren a lucrărilor. Raportul tehnic se asimilează cu documentaţia de expertiză a siguranţei barajului şi va fi analizat în şedinţa comisiei de avizare. În funcţie de recomandările expertului şi ale membrilor, comisia poate decide:
    a) continuarea exploatării în conformitate cu recomandările actelor de reglementare emise şi încetarea situaţiei de suspendare a acestora;
    b) continuarea exploatării cu emiterea unor noi acte de reglementare, care vor include noile recomandări, inclusiv privind realizarea unor măsuri structurale. Finalizarea acestor măsuri şi refacerea condiţiilor de siguranţă se vor confirma printr-un raport de conformare al unui expert;
    c) sistarea exploatării sau introducerea unor restricţii în exploatare pentru realizarea unor măsuri structurale care nu se pot realiza în alte condiţii şi pentru care este necesară obţinerea unui acord. Finalizarea acestor măsuri şi refacerea condiţiilor de siguranţă se vor confirma printr-un raport de conformare al unui expert, după care comisia de avizare poate analiza oportunitatea reluării exploatării, cu emiterea actelor de reglementare necesare;
    d) declanşarea procedurilor de conservare, postutilizare sau abandonare/dezafectare.

    (3) Pentru situaţiile prezentate la alin. (2), deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie va achita tarifele pentru avizare în cadrul comisiei. În situaţia menţionată la alin. (2) lit. c) se va urma procedura necesară emiterii acordului, pentru care se vor percepe tarifele normale.
    (4) Dacă evenimentele de natură să modifice starea de siguranţă în funcţionare au afectat un baraj reglementat din punctul de vedere al siguranţei, raportul tehnic menţionat la alin. (2) este în responsabilitatea expertului care a întocmit documentaţia de expertiză a siguranţei barajului şi pe baza căreia a fost emisă, după caz, autorizaţia sau acordul.

    ART. 28
    (1) În cazul în care un baraj îşi schimbă deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie conform prevederilor legale în vigoare, toate actele de reglementare din domeniul siguranţei barajelor emise de comisiile de avizare şi autorităţile competente pot fi transferate către noul deţinător sau titular de investiţie, cu păstrarea termenelor de valabilitate iniţial prevăzute.
    (2) Transferul actelor de reglementare din domeniul siguranţei barajelor se face de către autoritatea competentă cu avizul comisiei de avizare, pe baza următoarelor documente, depuse la autoritatea competentă:
    a) cerere de transfer, care va menţiona datele de identificare ale noului deţinător sau titular de investiţie;
    b) document din care să reiasă calitatea de deţinător cu orice titlu sau titular de investiţie a solicitantului actelor de reglementare;
    c) raport tehnic al unui expert privind starea tehnică, funcţională şi de siguranţă în exploatare a barajului, realizat după inspecţia în teren - 2 exemplare;
    d) fişa de evidenţă a barajului, actualizată.

    (3) Transferul de aviz, autorizaţie sau acord se face cu aceleaşi tarife ca pentru procedura normală de obţinere sau reînnoire a actelor de reglementare din domeniul siguranţei barajelor, aprobate conform prevederilor legale.

    ART. 29
    (1) Pentru barajele aflate în competenţa de avizare şi autorizare a comisiei centrale de avizare, cuantumul tarifelor se stabileşte şi se actualizează prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor.
    (2) Pentru barajele aflate în competenţa de avizare şi autorizare a comisiilor de avizare teritoriale, cuantumul tarifelor se stabileşte şi se actualizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Membrii comisiei centrale de avizare, ai secretariatului, casierul şi raportorul beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum se stabileşte prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale din domeniul apelor, iar în cazul comisiilor de avizare teritoriale, membrii acesteia, ai secretariatului, casierul şi raportorul beneficiază de o indemnizaţie de şedinţă al cărei cuantum se stabileşte prin decizie a conducătorului Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    ART. 30
    Membrii comisiilor de avizare sunt obligaţi să respecte secretul profesional asupra informaţiilor cuprinse în documentaţiile de expertiză a siguranţei barajelor, în cazurile speciale prevăzute de legislaţia în vigoare.

    ART. 31
    Contestaţiile deţinătorilor cu orice titlu sau ale titularilor de investiţie ai barajelor privind deciziile comisiilor de avizare se formulează în scris şi se adresează preşedintelui CONSIB.

    ART. 32
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele instrucţiuni.

    ANEXA 1

    la instrucţiuni
    Modelul cererii pentru avizarea documentaţiei
    de expertiză a siguranţei barajului
    Către Autoritatea Publică Centrală din Domeniul Apelor*1)
    a) Subsemnatul, ...(numele şi prenumele solicitantului)..., posesor al buletinului de identitate/cărţii de identitate seria ......... nr. ......, codul numeric personal ........, cu domiciliul în localitatea .............., str. .......................... nr. ....., bl. ....., sc. ..., ap. ...., judeţul/sectorul ......, tel. ........, fax ........;
    b) ....(denumirea instituţiei, persoană juridică)..., înmatriculat la registrul comerţului cu nr. ................, cod unic de înregistrare ........................, cu sediul în localitatea ...................................., str. ........................... nr. ....., bl. ..., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ..........., tel. .......... fax ............, reprezentată prin ....(numele şi prenumele)....., în calitate de*2) .........................,

    solicită:
    AVIZ
    privind documentaţia de expertiză a siguranţei barajului*3)
    amplasat pe râul ................., pe teritoriul localităţii ........................, judeţul .............................,
    în vederea emiterii ....................*4)
    Anexăm documentaţia completă de expertiză a siguranţei barajului conform prevederilor NTLH-040/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    Data ............................
    L.S.
    Reprezentant legal,
    .................................................
    (nume, prenume, funcţie)
    -------------
    *1) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece denumirea actuală a autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    *2) Se va specifică forma de deţinere cu orice titlu sau de titular de investiţie.
    *3) Se va detalia în baza art. 3 alin. (2), art. 6 alin. (1) şi art. 27 alin. (2) din instrucţiuni, conform denumirii complete a documentaţiei depuse spre avizare.
    *4) Se va specifică dacă documentaţia este depusă pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare în condiţii de siguranţă sau a acordului de funcţionare în siguranţă, reînnoirea, transferul acestora sau pentru alte situaţii.

    ANEXA 2

    la instrucţiuni
    Modelul avizului privind documentaţia de evaluare
    a stării de siguranţă a barajelor
    AUTORITATEA PUBLICĂ CENTRALĂ DIN DOMENIUL APELOR*1)
    Comisia centrală*2) de avizare a documentaţiilor
    de evaluare a stării de siguranţă
    în exploatare a barajelor
    AVIZ
    Nr. .... din .........
    privind documentaţia de expertiză a siguranţei barajului*3)
    amplasat pe râul ...., pe teritoriul localităţii ....., judeţul ........
    În conformitate cu prevederile art. 6 şi 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, ale Procedurii de emitere a acordului şi autorizaţiei de funcţionare în siguranţă a barajelor - NTLH-032, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 118/2002, NTLH-033/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH-040/2003, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003, cu modificările şi completările ulterioare şi ale Ordinului nr. .... din data de ..........., emis de conducătorul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, privind aprobarea componenţei nominale a comisiei centrale şi a comisiilor teritoriale de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor,
    în urma solicitării ....(deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie al barajului)..... nr. ...... din data de ........, înregistrată la ....(autoritatea competentă)....... cu nr. ..... din data de ......,
    comisia centrală*2) de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor a avizat în şedinţa din data de ....... documentaţia de expertiză a siguranţei barajului*3), având următoarele date de identificare şi caracteristici:
    1. denumirea barajului: ...........................................;
    2. amplasamentul: ....(cursul de apă, bazinul hidrografic, codul cadastral, localitatea proximă, judeţul)....;
    3. unitatea deţinătoare ...(deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie al barajului).....;
    4. regimul juridic: ...(se trece regimul juridic, după caz, probat de documente doveditoare)........;
    5. date privind proiectantul şi constructorul, conform fişei de evidenţă a barajului, actualizată, anexată cererii menţionate mai sus: ..........................................;
    6. folosinţe asigurate: .......................................;
    7. categoria de importanţă (validată de comisia de avizare): ....................;
    8. expert elaborator al documentaţiei de expertiză a siguranţei barajului: ...(nume, prenume, date de identificare document de atestare)....;
    9. concluziile şi recomandările expertului referitoare la funcţionarea în siguranţă a barajului: ..........................................................;
    10. expert raportor la documentaţia de expertiză a siguranţei barajului: ....(nume, prenume, date de identificare document de atestare)......;
    11. concluziile şi recomandările expertului raportor: ..........................
    Documentaţia de expertiză a siguranţei barajului*3) este prezentată în anexa nr. 1 la aviz. Referatul de conformitate este prezentat în anexa nr. 2 la aviz.
    Având în vedere concluziile şi recomandările desprinse în urma analizei din cadrul şedinţei de avizare, consemnate în Procesul-verbal nr. ......./......., prezentat în anexa nr. 3 la aviz, comisia de avizare emite următorul
    AVIZ
    privind documentaţia de expertiză
    a siguranţei barajului*3), cu recomandarea*4):
    ..........................................................................
    ..........................................................................
    Anexele nr. 1, 2 şi 3 fac parte integrantă din prezentul aviz.
    Preşedintele comisiei de avizare,
    .................................
    (semnătura şi parafa comisiei de avizare)
    Avizul a fost emis în două exemplare, egal valabile.
    Exemplarul nr. 1 din 2 (Exemplarul nr. 2 din 2)*5)
    -------------
    *1) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece denumirea actuală a autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    *2) Comisia teritorială pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D.
    *3) Se va detalia în baza art. 3 alin. (2), art. 6 alin. (1) şi art. 27 alin (2) din instrucţiuni, conform denumirii complete a documentaţiei depuse spre avizare.
    *4) Se va detalia conform art. 5 alin. (1) şi (2), art. 27 şi 28.
    *5) Exemplarul nr. 2 din 2 al avizului se contrasemnează de vicepreşedintele comisiei de avizare şi şeful secretariatului.
    NOTĂ:
    Un exemplar din aviz, împreună cu documentaţia de expertiză a siguranţei barajului, cu semnătura, data şi parafa autorităţii competente şi a comisiei de avizare, cu viză spre neschimbare, precum şi anexele nr. 2 şi 3 se transmit deţinătorului cu orice titlu sau titularului de investiţie al barajului.
    Al doilea exemplar din documentaţiile menţionate mai sus, împreună cu exemplarul nr. 2 al avizului, se păstrează la autoritatea competentă şi se constituie în dosar de obiectiv, conform prevederilor NTLH-040/2003, cu modificările şi completările ulterioare.

    ANEXA 3

    la instrucţiuni
    Modelul autorizaţiei de funcţionare
    în condiţii de siguranţă pentru baraje
    AUTORITATEA PUBLICĂ CENTRALĂ DIN DOMENIUL APELOR*1)
    AUTORIZAŢIE
    Nr. ...... din .........
    de funcţionare în condiţii de siguranţă pentru*2):
    .............................
    În conformitate cu prevederile art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, ale Procedurii de emitere a acordului şi autorizaţiei de funcţionare în siguranţă a barajelor - NTLH-032, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 118/2002, NTLH-033/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor - NTLH-040, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului nr. ......... din data de ............., emis de conducătorul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, privind aprobarea componenţei nominale a comisiei centrale şi a comisiilor teritoriale de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor,
    în urma solicitării ...(deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie al barajului)........ nr. ........... din data de .............., înregistrată la ....(autoritatea competentă)...... cu nr. ........... din data de ............,
    în baza Avizului nr. ........ din data de ........., emis de comisia centrală*3) de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta autorizaţie,
    autoritatea publică centrală din domeniul apelor*1) emite
    AUTORIZAŢIA DE FUNCŢIONARE ÎN CONDIŢII DE SIGURANŢĂ*4)
    pentru*2) ....................
    De la caz la caz se va completa cu precizările:
    - FĂRĂ restricţii/CU următoarele restricţii*5): ......................;
    – cu obligativitatea realizării următoarelor măsuri*6): ..............;
    – pentru o perioadă de timp de*7) ................................... .

    Reprezentantul conducerii autorităţii
    publice centrale din domeniul apelor*8),
    ........................................
    (semnătura şi parafa autorităţii competente)
    Autorizaţia a fost emisă în două exemplare, egal valabile.
    Exemplarul nr. 1 din 2 (Exemplarul nr. 2 din 2)
    -------------
    *1) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece denumirea actuală a autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    *2) Se va detalia denumirea lucrării hidrotehnice aflate sub incidenţa legislaţiei din domeniul siguranţei barajelor, inclusiv datele de amplasament (curs de apă, bazin hidrografic, localitate, judeţ).
    *3) Comisia teritorială pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D.
    *4) Se va detalia conform art. 5 alin. (1) şi art. 27 şi 28 din instrucţiuni.
    *5) Se vor detalia restricţiile.
    *6) Se vor detalia măsurile recomandate de comisia de avizare, care nu condiţionează starea de siguranţă.
    *7) Se va specifică durata de timp autorizată.
    *8) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece directorul autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române" sau directorul general în cazul barajelor din administrare proprie.

    ANEXA 4

    la Instrucţiuni
    Modelul acordului de funcţionare în siguranţă pentru baraje
    AUTORITATEA PUBLICĂ CENTRALĂ DIN DOMENIUL APELOR*1)
    ACORD
    Nr. ...... din .........
    de funcţionare în siguranţă pentru*2):
    .............................
    În conformitate cu prevederile art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 244/2000 privind siguranţa barajelor, republicată, ale Procedurii de emitere a acordului şi autorizaţiei de funcţionare în siguranţă a barajelor - NTLH-032, aprobată prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 118/2002, NTLH-033/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Instrucţiunilor de organizare şi funcţionare a comisiilor de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor, NTLH-040/2003, aprobate prin Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 105/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului nr. .......... din data ......., emis de conducătorul autorităţii publice centrale din domeniul apelor, privind aprobarea componenţei nominale a comisiei centrale şi a comisiilor teritoriale de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor,
    în urma solicitării ....(deţinătorul cu orice titlu sau titularul de investiţie al barajului)..... nr. ........ din data de ........., înregistrată la ....(autoritatea competentă)..... cu nr. ........ din data de ..........., în baza Avizului nr. ........ din data de ..........., emis de comisia centrală*3) de avizare a documentaţiilor de evaluare a stării de siguranţă în exploatare a barajelor prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta autorizaţie,
    autoritatea publică centrală din domeniul apelor*1) emite
    ACORDUL DE FUNCŢIONARE ÎN SIGURANŢĂ*4)
    pentru*2).....................
    De la caz la caz se va completa cu precizările:
    - baraj nou;
    – intervenţii constructive la baraj existent.

    Reprezentantul conducerii autorităţii
    publice centrale din domeniul apelor*5),
    .........................................
    (semnătura şi parafa autorităţii competente)
    Acordul a fost emis în două exemplare, egal valabile.
    Exemplarul nr. 1 din 2 (Exemplarul nr. 2 din 2)
    -----------
    *1) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece denumirea actuală a autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române".

    *2) Se va detalia denumirea lucrării hidrotehnice aflate sub incidenţa legislaţiei din domeniul siguranţei barajelor, inclusiv datele de amplasament (curs de apă, bazin hidrografic, localitate, judeţ), precum şi ale documentaţiei de proiectare, în conformitate cu art. 2 alin. (2) din instrucţiuni.
    *3) Comisia teritorială pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D.
    *4) Se va detalia conform art. 5 alin. (1) şi (2), art. 27 şi 28 din instrucţiuni.
    *5) Se detaliază conform denumirii actuale. Pentru barajele din categoriile de importanţă C şi D se trece directorul autorităţii competente din cadrul Administraţiei Naţionale "Apele Române" sau directorul general în cazul barajelor din administrare proprie.

    ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016