Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.195 din 24 noiembrie 2004  privind modificarea si completarea   Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.195 din 24 noiembrie 2004 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor rutiere, inmatriculate, in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 8 februarie 2005
ORDIN nr. 2.195 din 24 noiembrie 2004
privind modificarea şi completarea <>Ordinului ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementãrilor privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã - RNTR 1, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 8 februarie 2005

În temeiul prevederilor <>art. 12 lit. d) din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ale art. 4 alin. (2) lit. f) şi alin. (3) lit. c) şi k) din <>Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 105/2000 , cu modificãrile ulterioare, precum şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului emite urmãtorul ordin:

ART. I
<>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 pentru aprobarea Reglementãrilor privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 285 bis din 3 august 1998, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Alineatul (6) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(6) Aparatura utilizata în staţiile de inspecţie tehnica periodicã trebuie sa respecte cerinţele prevãzute în legislaţia în vigoare privind activitatea de metrologie, precum şi cerinţele specifice activitãţii de inspecţie tehnica din reglementãrile prevãzute la art. 1."
2. Alineatul (7) al articolului 4 va avea urmãtorul cuprins:
"(7) Monitorizarea persoanelor autorizate cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspecţie tehnica periodicã, inclusiv prin mijloace informatice, controlul executãrii inspectiilor tehnice periodice în aceste staţii, precum şi controlul tehnic în trafic."
ART. II
Anexa la <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se modifica şi se completeazã conform anexei care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. III
Regia Autonomã "Registrul Auto Roman" va duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. IV
Prezentul ordin se publica în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intra în vigoare dupã 30 de zile de la data publicãrii.

p. Ministrul transporturilor, construcţiilor şi turismului,
Ileana Tureanu,
secretar de stat

Bucureşti, 24 noiembrie 2004.
Nr. 2.195.


ANEXA

1. Caseta reglementãrilor va avea urmãtorul cuprins:


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ "MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCŢIILOR ŞI TURISMULUI - RNTR 1 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Reglementãri privind certificarea încadrãrii vehiculelor rutiere, inmatri- │
│ culate, în normele tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere, protecţia│
│ mediului şi folosinta conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Aprobate prin: │
│ <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 353/1998 │
│ Modificate şi completate prin: │
│ <>Ordinul ministrului transporturilor nr. 565/2000 │
│ Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. │
│ 418/2001 │
│ Ordinul ministrului lucrãrilor publice, transporturilor şi locuinţei nr. │
│ 756/2002 │
│ Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. │
│ 61/2003 │
│ Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. │
│ 693/2004 │
│ Ordinul ministrului transporturilor, construcţiilor şi turismului nr. │
│ 2.195/2004" │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


2. Alineatul al saselea al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Aparatura utilizata în staţiile de inspecţie tehnica periodicã trebuie sa respecte cerinţele prevãzute în legislaţia în vigoare privind activitatea de metrologie, precum şi cerinţele specifice activitãţii de inspecţie tehnica din prezentele reglementãri."
3. Alineatul al optulea al articolului 3 va avea urmãtorul cuprins:
"Monitorizarea persoanelor autorizate cuprinde: supravegherea tehnica a statiilor de inspecţie tehnica periodicã, inclusiv prin mijloace informatice, controlul executãrii inspectiilor tehnice periodice în aceste staţii, precum şi controlul tehnic în trafic."
4. La alineatul al treilea al articolului 5, litera a) va avea urmãtorul cuprins:
"a) autovehicule destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport public de persoane sau transport de persoane în interes propriu, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune - la 6 luni;".
5. La alineatul al treilea al articolului 5, litera b) va avea urmãtorul cuprins:
"b) autovehicule destinate transportului de persoane şi care au, în afarã locului conducatorului, cel mult 8 locuri pe scaune - la 2 ani;".
6. La alineatul al treilea al articolului 5, litera c) va avea urmãtorul cuprins:
"c) autovehicule destinate transportului de persoane, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune şi care nu sunt incluse la lit. a) - la un an;".
7. Alineatul al patrulea al articolului 5 va avea urmãtorul cuprins:
"Autovehiculele destinate transportului de persoane şi care efectueazã transport public de persoane sau transport de persoane în interes propriu, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, autovehicule utilizate pentru transportul de persoane în regim de taxi, în regim de închiriere şi pentru invatarea conducerii auto se supun primei inspecţii tehnice periodice la un an, dacã la data primei înmatriculãri în România au fost noi."
8. Primul alineat al articolului 7 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 7. - Inspecţia tehnica periodicã la vehiculele rutiere supuse certificãrii pentru transportul de mãrfuri periculoase sau pentru transportul de mãrfuri perisabile, la vehiculele rutiere destinate exclusiv transportului de butelii de gaz, la remorcile lente cisterna, destinate transportului de mãrfuri periculoase, la autovehiculele de epoca, la autovehiculele pentru competitii sportive şi la vehiculele rutiere cu caracteristici speciale se efectueazã de RAR în staţiile reprezentantelor sale."
9. Primul alineat al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - La inspecţia tehnica periodicã vehiculele rutiere supuse certificãrii pentru transportul de mãrfuri periculoase, vehiculele rutiere destinate exclusiv transportului de butelii de gaz şi remorcile lente cisterna, destinate transportului de mãrfuri periculoase, trebuie sa corespundã cerinţelor aplicabile din prezentele reglementãri, precum şi cerinţelor suplimentare aplicabile pentru inspecţia tehnica, precizate prin reglementãrile RNTR 3, editia în vigoare."
10. Al doilea alineat al articolului 8 va avea urmãtorul cuprins:
"La inspecţia tehnica periodicã vehiculele rutiere supuse certificãrii pentru transportul de mãrfuri perisabile trebuie sa corespundã cerinţelor aplicabile din prezentele reglementãri, precum şi cerinţelor suplimentare aplicabile pentru inspecţia tehnica, precizate prin reglementãrile specifice, editia în vigoare."
11. Primul alineat al articolului 9 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 9. - Statia de inspecţie tehnica este o (sub) unitate care aparţine unei persoane juridice care are prevãzut în statut ca obiect de activitate «Activitãţi de testãri şi analize tehnice», conform cod CAEN. Statia poate funcţiona numai dacã deţine autorizaţie tehnica eliberata de RAR, conform prezentelor reglementãri. Spaţiul destinat activitãţii de inspecţie tehnica trebuie sa fie separat de spaţiul destinat altor activitãţi ale persoanei juridice, astfel încât activitatea de inspecţie tehnica sa nu fie influentata de alte activitãţi desfãşurate de persoana juridicã respectiva."
12. Primul alineat al literei a) a articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"a) canal de vizitare (cu adancime corespunzãtoare) cu instalatie de iluminare, prevãzut cu cric pentru suspendarea puntii (corespunzãtor clasei de inspecţie tehnica) sau cu platforme culisante pentru verificarea jocurilor, care sa permitã minimum patru miscari liniare sau minimum doua miscari liniare şi doua miscari circulare."
13. La ultimul alineat al punctului 1 al articolului 10 se adauga o noua liniuta care va avea urmãtorul cuprins:
"- valoarea masurata a presiunii din instalatia de franare pneumatica."
14. La penultimul alineat al punctului 2 al articolului 10, a sasea liniuta va avea urmãtorul cuprins:
"- valoarea CO sau CO(cor) la turatia de mers în gol accelerat (numai în cazul analizoarelor cu 4 gaze);".
15. Punctul 8 al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"8. dispozitiv pentru verificarea suspensiei pentru clasa a II-a de inspecţie tehnica (a se vedea art. 27);".
16. Alineatul "Aparatura prevãzutã la pct. 1-9, precum şi platformele culisante prevãzute la lit. a) trebuie sa fie certificate de Registrul Auto Roman" al articolului 10 se abroga.
17. Alineatul "Aparatura prevãzutã la pct. 1-5 trebuie sa detina aprobare de model. Aprobarea de model se va solicita ulterior obţinerii certificatului de conformitate emis de RAR" al articolului 10 se abroga.
18. Alineatul "Aparatura de mãsura trebuie sa fie atestata periodic drept corespunzãtoare, prin buletine de verificare metrologica pentru aparatura prevãzutã la pct. 1 (pentru forta de franare), şi la pct. 2-5 sau buletine de mãsurare pentru aparatura prevãzutã la pct. 1 (pentru forta la pedala şi presiunea din instalatia de franare), la pct. 6, 7 şi 9" al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"Aparatura de mãsura trebuie sa fie atestata periodic prin buletine de verificare metrologica pentru aparatura prevãzutã la pct. 1 (pentru forta de franare) şi la pct. 2, 3 şi 5 sau buletine de etalonare pentru aparatura prevãzutã la pct. 1 (pentru forta la pedala şi presiunea din instalatia de franare) şi la pct. 4, 6 şi 7 ori buletine de încercare/etalonare pentru aparatura prevãzutã la pct. 9."
19. Penultimul alineat al articolului 10 va avea urmãtorul cuprins:
"În cazul aparaturii de mãsura pentru care este obligatorie imprimarea rezultatelor, furnizorul trebuie sa depunã la RAR o declaraţie pe propria rãspundere. Prin aceasta furnizorul îşi asuma responsabilitatea ca aparatura respecta cerinţele prezentelor reglementãri, precum şi faptul ca programele sunt protejate impotriva oricãror intervenţii neautorizate, care sa conducã la alterarea datelor primare achiziţionate sau a rezultatelor obţinute."
20. Litera a) de la primul alineat al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"a) sa aibã calificarea de inginer autovehicule rutiere (214512), subinginer mecanic automobile (214530), maistru mecanic auto (311509) sau tehnician prestaţii vehicule (311527), conform Clasificarii Ocupatiilor din România (COR), sau calificãri asimilate legal acestora;".
21. A treia liniuta de la litera b) a primului alineat al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"- pentru clasa a III-a de inspecţie tehnica - permis de conducere categoria C şi/sau D;".
22. Litera c) de la primul alineat al articolului 11 va avea urmãtorul cuprins:
"c) sa aibã vechime de minimum 3 ani în activitatea de întreţinere auto şi/sau reparaţii auto, pentru persoanele calificate ca tehnician prestaţii vehicule, sau asimilate legal acesteia;".
23. Prima liniuta de la litera i) a articolului 12 va avea urmãtorul cuprins:
"- în original: autorizaţia tehnica, certificatele de atestare a inspectorilor tehnici, buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare şi/sau buletinele de încercare/etalonare pentru aparatura (conform prevederilor art. 10) şi tarifele pentru inspecţia tehnica;".
24. Primul alineat al literei b) a articolului 16 se completeazã cu urmãtorul text:
"b) Vehiculul nu va avansa la alt post de verificare pana nu sunt consemnate explicit şi amãnunţit pe raport neconformitãţile constatate la postul curent. În cadrul inspecţiei tehnice va fi respectata ordinea posturilor de verificare comunicatã RAR şi existenta în dosarul de autorizare al statiei. În eventualitatea modificãrii succesiunii posturilor de verificare, noua organizare a acestora trebuie comunicatã RAR. Inspectorul tehnic nu va începe o alta inspecţie tehnica pana nu o finalizeazã pe cea curenta (inclusiv înregistrarea în calculator, completarea anexei nr. 6 etc.).
25. Alineatul al doilea al articolului 19 va avea urmãtorul cuprins:
"Autorizarea statiilor de inspecţie tehnica deţinute de persoanele juridice se face de cãtre RAR, pe baza cererii de autorizare şi a rezultatului favorabil al Raportului de evaluare a capabilitãţii tehnice, întocmit de personal certificat pentru evaluarea conformitatii."
26. Primul alineat al articolului 20 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - Autorizaţia tehnica se acorda persoanelor juridice care deţin spaţii corespunzãtoare desfãşurãrii activitãţii de inspecţie tehnica, îndeplinesc condiţiile precizate la art. 10 şi au personal atestat pentru activitatea de inspecţie tehnica, conform prevederilor cap. V. Modelul autorizaţiei tehnice este prezentat în anexa nr. 8."
27. Punctul 2 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"2. chestionar de autoevaluare a capabilitãţii tehnice, completat şi semnat pe propria rãspundere de reprezentantul legal al persoanei juridice;".
28. Punctul 3 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"3. copie, certificatã pentru conformitatea cu originalul de cãtre reprezentantul legal al persoanei juridice, de pe certificatul de înmatriculare sau înregistrare de la oficiul registrului comerţului, cu anexa la acesta conţinând activitatea testãri şi analize tehnice conform cod CAEN, pentru locaţia statiei de inspecţie tehnica periodicã;".
29. Punctul 4 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"4. copie de pe statutul, actul constitutiv sau contractul de societate al persoanei juridice, dupã caz;".
30. Punctul 6 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"6. lista aparatelor şi utilajelor din dotarea statiei, semnatã şi stampilata de reprezentantul legal al persoanei juridice;".
31. Punctul 8 al alineatului al doilea al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"8. copii de pe buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare şi/sau buletinele de încercare/etalonare pentru aparatura, dupã caz (conform prevederilor art. 10);".
32. Al treilea alineat al articolului 21 va avea urmãtorul cuprins:
"Durata maxima de valabilitate a autorizaţiei tehnice este de 2 ani şi este condiţionatã de asigurarea respectãrii de cãtre titular a condiţiilor legale de desfãşurare a activitãţii de inspecţie tehnica."
33. Al doilea alineat al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"Neconformitãţile constatate în cursul acestei activitãţi vor fi menţionate în registrul de control al statiei şi, dupã caz, în certificatul de atestare a inspectorului tehnic."
34. Litera b) a alineatului al treilea al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"b) Suspendarea autorizaţiei în cazul constatãrii unei încãlcãri grave a prevederilor legale în vigoare referitoare la desfãşurarea activitãţii de inspecţii tehnice periodice sau în conformitate cu prevederile contractului de franciza."
35. Litera c) a alineatului al treilea al articolului 22 va avea urmãtorul cuprins:
"c) Anularea autorizaţiei în cazul constatãrii unei încãlcãri grave sau a unor încãlcãri repetate ale prevederilor legale în vigoare referitoare la desfãşurarea activitãţii de inspecţii tehnice periodice sau în cazul nerespectãrii obligaţiilor prevãzute în contractul de franciza."
36. Litera b) a articolului 24 va avea urmãtorul cuprins:
"b) copie de pe diploma de studii sau de pe diploma de calificare profesionalã, dupã caz;".
37. Primul alineat al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 25. - Fãrã a depãşi termenul de valabilitate al certificatului de atestare, inspectorul tehnic va solicita reatestarea, prin intermediul unei cereri din partea persoanei juridice la care îşi desfãşoarã activitatea sau la care va urma sa îşi desfãşoare activitatea."
38. Al doilea alineat al articolului 25 va avea urmãtorul cuprins:
"Reatestarea se acorda în aceleaşi condiţii ca şi atestarea, cu excepţia cerintei de la art. 11 lit. a) pentru inspectorii atestaţi înainte de intrarea în vigoare a prezentelor reglementãri."
39. La primul alineat al articolului 26 se elimina sintagma "ca o sancţiune".
40. La al doilea alineat al articolului 26, la prima liniuta se elimina sintagma "ca sancţiuni".
41. Al treilea alineat al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Obţinerea unui nou certificat de atestare se face în conformitate cu prevederile art. 23. Programarea pentru reatestare se face dupã 30 de zile de la depunerea cererii prevãzute la art. 24, perioada destinatã reinstruirii în cadrul statiei de inspecţie tehnica periodicã, dar fãrã a depãşi 60 de zile de la depunerea cererii."
42. Al saselea alineat al articolului 26 va avea urmãtorul cuprins:
"Conducerea persoanei autorizate va lua mãsuri de supraveghere a desfãşurãrii activitãţilor inspectorilor tehnici şi de sancţionare a persoanelor care se fac vinovate de sãvârşirea abaterilor menţionate în alineatele precedente."
43. Al doilea alineat al articolului 27 va avea urmãtorul cuprins:
"Cerinţele privitoare la asigurarea posibilitatii de conectare a analizorului de gaze, a opacimetrului şi a standului de franare la un calculator, precum şi dotarea cu calculatorul respectiv sunt obligatorii începând cu data de 1 ianuarie 2006."
44. Dupã articolul 30 se introduce articolul 30^1 cu urmãtorul cuprins:
"Art. 30^1. - Prezentele reglementãri se aplica, de asemenea, vehiculelor care au fost radiate din circulaţie, în vederea reinmatricularii acestora (în acest caz este necesarã prezentarea cel puţin a cãrţii de identitate a vehiculului)."
45. În anexa nr. 2, la numãrul curent 29, a patra liniuta de la coloana 1 va avea urmãtorul cuprins:
"- stingator de incendiu".
46. În anexa nr. 2, la numãrul curent 29, la coloana 4 se adauga un nou alineat, care va deveni al saselea alineat şi va avea urmãtorul cuprins:
"Stingator de incendiu neavizat şi necertificat".
47. În anexa nr. 2, la numãrul curent 29, la coloana 4, alineatul al saselea care devine alineatul al saptelea va avea urmãtorul cuprins:
"Plãci de identificare reflectorizant fluorescente neomologate, fixate sau montate necorespunzãtor".
48. În anexa nr. 2, la numãrul curent 29, la coloana 4, alineatul al saptelea devine alineatul al optulea şi va avea urmãtorul cuprins:
"Marcaje reflectorizante pentru contur neomologate, fixate sau montate necorespunzãtor".
49. În anexa nr. 2, la numãrul curent 30, coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Lipsa vitezometru (cu excepţia autovehiculelor echipate cu tahograf)
Sigiliile şi, dacã este cazul, orice alt dispozitiv de protecţie impotriva manipulãrii frauduloase lipsa sau deteriorate, dacã verificarea este posibila (pentru tahograf şi limitator de viteza)
Funcţionare necorespunzãtoare (în cazul limitatorului de viteza se va verifica, dacã este posibil, viteza maxima reglata conform legislaţiei în vigoare, precum şi dacã limitatorul de viteza impiedica vehiculul respectiv sa depãşeascã aceasta viteza)
Termenul de valabilitate al verificãrii tahografului sau limitatorului de viteza depãşit (se verifica de pe placuta de instalare)
Dacã este posibil, se verifica dacã limitatorul este montat conform legislaţiei în vigoare Circumferinta nominalã sau dimensiunea pneului nu corespunde cu datele tahografului (se verifica în caz de dubiu)".
50. În anexa nr. 2, la numãrul curent 38, coloana 1 va avea urmãtorul cuprins:
"VERIFICARE:
- gaze evacuare mas (cu excepţia tractoarelor)
- gaze evacuare mac (cu excepţia tractoarelor)
- zgomot emis".
51. În anexa nr. 2, la numãrul curent 38, primul rând de la coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Nu se poate asigura respectarea condiţiilor de mãsurare impuse
Emisia de CO masurata la mers în gol incet mai mare decât cea precizatã în anexa nr. 13".
52. În anexa nr. 2, la numãrul curent 38, rândul al doilea de la coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Nu se poate asigura respectarea condiţiilor de mãsurare impuse
Emisia de CO masurata la mers în gol incet mai mare decât valoarea admisã precizatã în anexa nr. 13
Emisia de CO masurata la mers în gol accelerat mai mare decât valoarea admisã precizatã în anexa nr. 13
Coeficientul Lambda mãsurat la mers în gol accelerat nu se încadreazã în intervalul admis precizat în anexa nr. 13".
53. În anexa nr. 2, la numãrul curent 38, rândul al treilea de la coloana 4 va avea urmãtorul cuprins:
"Nu se poate asigura respectarea condiţiilor de mãsurare impuse
Indicele de opacitate mãsurat în accelerare libera mai mare decât valoarea admisã precizatã în anexa nr. 13".
54. În anexa nr. 2, la numãrul curent 45, coloana 4, alineatul al patrulea va avea urmãtorul cuprins:
"Plãci de identificare reflectorizant fluorescente neomologate, fixate sau montate necorespunzãtor".
55. În anexa nr. 2, la numãrul curent 45, coloana 4, alineatul al cincilea va avea urmãtorul cuprins:
"Marcaje reflectorizante pentru contur neomologate, fixate sau montate necorespunzãtor".
56. La anexa nr. 8 (fata) se elimina textul: "şi categoriile de vehicule rutiere".
57. Ultimul alineat al anexei nr. 8 (fata) va avea urmãtorul cuprins:
"Autorizarea s-a fãcut în baza Cererii nr. ... din ..., înregistratã la RAR, şi a Raportului de evaluare a capabilitãţii tehnice nr. ... din ..., întocmit de RAR - Organismul de Certificare Sisteme."
58. Anexa nr. 8 (verso) va avea urmãtorul cuprins:



"COD STATIE
┌───────┬─────────────────────────────┬───────────┬─────────────┬────────────┐
│ Nr. │ Vehicule pentru care │ Clasa │ │ │
│ crt. │ se autorizeaza │ de │ Interdicţii │ Observaţii │
│ │ statia de inspecţie tehnica │ ITP │ │ │
├───────┼─────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ 1. │ │ I │ │ │
├───────┼─────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ 2. │ │ II │ │ │
├───────┼─────────────────────────────┼───────────┼─────────────┼────────────┤
│ 3. │ │ III │ │ │
└───────┴─────────────────────────────┴───────────┴─────────────┴────────────┘"


59. Punctul 2 al anexei nr. 9 va avea urmãtorul cuprins:
"2. copie, certificatã pentru conformitatea cu originalul de cãtre reprezentantul legal al persoanei juridice, de pe certificatul de înmatriculare sau înregistrare de la oficiul registrului comerţului, cu anexa la acesta conţinând activitatea testãri şi analize tehnice conform cod CAEN, pentru locaţia statiei de inspecţii tehnice periodice;".
60. Punctul 3 al anexei nr. 9 va avea urmãtorul cuprins:
"3. copie de pe statutul, actul constitutiv sau contractul de societate al persoanei juridice, dupã caz;".
61. Punctul 7 al anexei nr. 9 va avea urmãtorul cuprins:
"7. copii de pe certificatele de aprobare de model, buletinele de verificare metrologica, buletinele de etalonare şi/sau buletinele de încercare/etalonare ale aparatelor, dupã caz (conform art. 10 din reglementãri);".
62. La anexa nr. 10 (fata), rubrica "OBSERVATIE" va avea urmãtorul cuprins:
"Înscrierea în spaţiul corespunzãtor de pe verso a doua abateri consecutive în mai puţin de 12 luni anuleazã prezentul certificat de atestare care se afla permanent la dosarul statiei de inspecţie tehnica pentru a fi accesibil organelor de control pe durata programului de lucru."
63. La anexa nr. 10 (verso), "TICHET DE EVIDENTA A ABATERILOR" devine "EVIDENTA ABATERILOR", iar "Neconformitatea" devine "Abatere constatatã".
64. În anexa nr. 11, la tabelul 1 se abroga a treia coloana: "presiunea (bar)".
65. Anexa nr. 13 va avea urmãtorul cuprins:
"Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin scanteie (benzina)
A. Atunci când emisiile nu sunt limitate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspecţia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de cãtre constructor, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati.
Dupã aducerea motorului la parametrii normali de funcţionare, ţinând cont de recomandãrile constructorului, se mãsoarã concentratia emisiilor de monoxid de carbon (CO), cu motorul la mers în gol incet, cu ambreiajul decuplat.
Conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã urmãtoarele valori:
(i) pentru autovehiculele fabricate pana în anul 1986 inclusiv: CO(cor): 4,5% în vol.;
(ii) pentru autovehiculele fabricate începând cu anul 1987: CO(cor): 3,5% în vol.
B. Atunci când emisiile sunt controlate de un sistem de reglare perfectionat, cum ar fi un catalizator tricomponent gestionat de sonda lambda:
1. inspecţia vizuala a sistemului de evacuare, pentru a se verifica dacã acesta este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de cãtre constructor, pentru a se verifica dacã el este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
3. determinarea eficacitatii sistemului de reglare a emisiilor prin mãsurarea valorii lambda şi a conţinutului de CO din gazele de evacuare, conform dispoziţiilor pct. 4 sau procedurilor propuse de constructor şi agreate la omologarea de tip. Pentru fiecare dintre teste, motorul este adus la parametrii normali de funcţionare, conform recomandãrilor constructorului vehiculului;
4. emisii la ieşirea din teava de evacuare - valori limita;
Conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã urmãtoarele valori:
(i) masurari efectuate la turatia de mers în gol incet, cu ambreiajul decuplat: conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,5% în vol.; el nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,3% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la pct. A sau B al tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale uşoare EURO 3 sau EURO 4);
(ii) masurari efectuate cu motorul la turatia de cel puţin 2.000 min^-1 , cu ambreiajul decuplat: conţinutul maxim admisibil de CO din gazele de evacuare nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,3% în vol.; el nu trebuie sa depãşeascã valoarea CO(cor): 0,2% în vol. pentru autovehiculele omologate conform valorilor limita indicate la pct. A sau B al tabelului din secţiunea 5.3.1.4 a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE sau ulterior (autoturisme sau autovehicule comerciale uşoare EURO 3 sau EURO 4);
Lambda: 1±0,03 sau conform specificatiilor constructorului;
Autovehicule echipate cu motor cu aprindere prin comprimare (Diesel)
a) mãsurarea opacitatii fumului în accelerare libera, de la turatia de mers în gol incet la turatia de întrerupere a alimentarii, cu ambreiajul decuplat şi comanda cutiei de viteze la punctul mort;
b) aducerea motorului la parametrii normali de funcţionare a autovehiculului:
1. autovehiculele pot fi controlate cu respectarea, din motive de securitate, cel puţin a condiţiei ca motorul sa fie cald şi într-o stare mecanicã satisfãcãtoare;
2. sub rezerva dispoziţiilor de la lit. d) 3, nici un autovehicul nu poate fi respins fãrã a fi fost respectate urmãtoarele condiţii:
(i) motorul trebuie sa fie cald: altfel spus, temperatura uleiului motorului masurata de o sonda în tubul jojei trebuie sa fie de cel puţin 80°C sau sa corespundã temperaturii de funcţionare normale, dacã aceasta este inferioarã, sau temperatura blocului motor, masurata dupã nivelul radiatiei în infrarosu, trebuie sa atinga o valoare echivalenta. Dacã, din cauza configuraţiei vehiculului, nu este posibil sa se procedeze în acest mod, temperatura normalã de funcţionare a motorului va putea fi stabilitã altfel, de exemplu pe baza functionarii ventilatorului de rãcire;
(ii) sistemul de evacuare trebuie curatat prin 3 accelerari libere sau printr-un mijloc echivalent.
) Procedura de încercare
1. inspecţia vizuala a oricãrui echipament de reglare a emisiilor instalat de constructor, pentru a se verifica dacã este complet şi într-o stare satisfãcãtoare şi dacã nu exista neetanseitati;
2. motorul, şi, dacã este cazul, turbocompresorul trebuie sa funcţioneze la turatia de mers în gol incet înainte de începerea fiecãrui ciclu de accelerare libera. Pentru motoarele autovehiculelor grele, aceasta înseamnã a se aştepta cel puţin 10s dupã eliberarea comenzii de accelerare;
3. la începerea fiecãrui ciclu de accelerare libera pedala de accelerare trebuie apasata rapid şi progresiv (în mai puţin de o secunda), dar nu brutal, astfel încât sa se obţinã debitul maxim al pompei de injecţie şi sa se atinga turatia de întrerupere a alimentarii, respectându-se valoarea specificatã a timpului de baza;
4. la fiecare ciclu de accelerare libera motorul trebuie ca, înainte sa fie eliberata comanda, sa atinga turatia de întrerupere a alimentarii sau, în cazul automobilelor cu transmisie automatã, turatia indicatã de constructor ori, dacã aceasta nu este cunoscutã, doua treimi din turatia de întrerupere a alimentarii.
Aceasta se poate asigura, de exemplu, prin supravegherea regimului motorului sau lãsând sa treacã un timp suficient între momentul de actionare şi cel de eliberare a pedalei de acceleratie, adicã cel puţin 2s pentru autovehiculele destinate transportului de persoane, care au, în afarã locului conducatorului, mai mult de 8 locuri pe scaune, şi pentru autovehiculele destinate transportului de mãrfuri având o masa maxima tehnic admisibilã mai mare de 3.500 kg.
d) Valori limita
1. nivelul opacitatii nu trebuie sa depãşeascã valorile limita ale indicelui de opacitate (coeficientului de absorbţie), care sunt urmãtoarele:
Indice de opacitate (coeficient de absorbţie) maxim pentru:
- motoare Diesel cu aspiratie naturala: 2,5 m^-1;
- motoare Diesel cu turbocompresor: 3 m^-1;
- o limita de 1,5 m^-1 se aplica urmãtoarelor vehicule omologate conform valorilor limita indicate:
a) la linia B a tabelului din secţiunea 5.3.1.4. a anexei I la Directiva 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE (autovehicule comerciale uşoare cu motor Diesel EURO 4);
b) la linia B1 a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 4);
c) la linia B2 a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele cu motor Diesel EURO 5);
d) la linia C a tabelelor din secţiunea 6.2.1 a anexei I la Directiva 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE (autovehicule comerciale grele EEV);
sau conform valorilor limita ce figureazã într-o modificare ulterioara a Directivei 70/220/CEE , modificatã prin Directiva 98/69/CE , sau conform valorilor limita care figureazã într-o modificare ulterioara a Directivei 88/77/CEE , modificatã prin Directiva 1999/96/CE ;
2. autovehiculele nu trebuie respinse decât dacã media aritmetica a valorilor mãsurate în cel puţin ultimele 3 cicluri de accelerare libera depãşeşte valoarea limita, cu condiţia sa nu se înregistreze diferenţe semnificative între turatiile minime mãsurate la ciclurile de accelerare sau între turatiile maxime mãsurate la ciclurile de accelerare. Aceasta medie poate fi calculatã ignorand valorile observate care se indeparteaza cu mult fata de media masurata sau poate fi obţinutã printr-un alt mod de calcul statistic care tine cont de dispersia valorilor mãsurate;
3. pentru a evita efectuarea de încercãri inutile, prin derogare de la dispoziţiile lit. d) 2, sunt admise autovehiculele pentru care valorile mãsurate în mai puţin de 3 cicluri de accelerare libera ori dupã ciclurile de curatare vizate la lit. b) 2. (ii) (sau aplicarea unui procedeu echivalent) sunt mai mici cu 0,5 m^-1 fata de valorile limita precizate la lit. d) 1."
66. La anexa nr. 15, prima secţiune, primul alineat va avea urmãtorul cuprins:
"Vehiculele grele sau lungi, echipate cu plãci de identificare reflectorizant-fluorescente spate, trebuie sa respecte cerinţele precizate prin prezentele reglementãri. Plãcile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislaţia în vigoare. Pentru autovehicule aceste plãci de identificare sunt dreptunghiulare şi compuse din elemente reflectorizante de culoare galbena şi fluorescente de culoare roşie, înclinate şi descendente cãtre exteriorul vehiculului. Pentru remorci şi semiremorci ele sunt compuse dintr-un fond reflectorizant galben şi o bordura fluorescenta roşie."
67. La anexa nr. 15, prima secţiune, al doilea alineat va avea urmãtorul cuprins:
"Vehiculele lente, echipate cu plãci de identificare spate, trebuie sa respecte cerinţele precizate prin prezentele reglementãri. Plãcile de identificare trebuie sa fie omologate, iar montarea lor pe vehicul trebuie sa respecte legislaţia în vigoare. Ele sunt triunghiulare şi compuse dintr-un fond fluorescent roşu şi o bordura reflectorizanta roşie."
68. La anexa nr. 15, prima secţiune, al treilea alineat se abroga.
69. La anexa nr. 15, a doua secţiune, ultimul alineat se abroga.
70. În textul reglementãrilor, sintagmele: "autorizaţie tehnica de funcţionare", "autorizaţie de funcţionare" şi "autorizaţie" se înlocuiesc cu sintagma "autorizaţie tehnica".
71. În textul reglementãrilor, sintagma "registru unic de control" se înlocuieşte cu sintagma "registru de control al statiei".

--------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016