Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.165 din 23 noiembrie 2007  pentru publicarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere economica si dezvoltare durabila    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.165 din 23 noiembrie 2007 pentru publicarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei pentru Programul de cooperare norvegian pentru crestere economica si dezvoltare durabila

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 6 din 4 ianuarie 2008

În temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în conformitate cu dispoziţiile <>art. 28 alin. (2) din Legea nr. 590/2003 privind tratatele,

ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã publicarea Memorandumului de înţelegere dintre Guvernul Norvegiei şi Guvernul României pentru Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã, cuprins în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul economiei şi finanţelor,
Cãtãlin Doica,
secretar de stat


Bucureşti, 23 noiembrie 2007.
Nr. 2.165.

ANEXĂ

MEMORANDUM DE ÎNŢELEGERE
pentru implementarea Programului de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã

încheiat între Guvernul Regatului Norvegiei, denumit în continuare Norvegia
şi Guvernul României, denumit în continuare România, denumite în continuare împreunã pãrţile
Pãrţile,
întrucât Acordul din 25 iulie 2007 privind participarea Republicii Bulgaria şi a României la Spaţiul Economic European (denumit în continuare Acord de extindere SEE) se aplicã în mod provizoriu începând cu 1 august 2007;
întrucât Acordul din 25 iulie 2007 între Regatul Norvegiei şi România privind Programul de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã stabileşte Programul de cooperare norvegian pentru promovarea şi dezvoltarea economico-socialã în România prin proiecte de cooperare bilateralã între pãrţi (denumit în continuare Program de cooperare), se aplicã provizoriu de la 1 august 2007;
întrucât Acordul de extindere SEE şi Programul de cooperare vor consolida relaţiile dintre Norvegia şi România, în beneficiul reciproc al popoarelor lor;
întrucât dezvoltarea cooperãrii dintre Norvegia şi România va contribui la asigurarea stabilitãţii, pãcii şi prosperitãţii în Europa, bazate pe buna guvernare, instituţii democratice, statul de drept, respectarea drepturilor omului şi dezvoltare durabilã;
întrucât Pãrţile convin sã stabileascã un cadru instituţional pentru cooperare şi domenii ţintã de intervenţie în scopul asigurãrii unei implementãri eficace a Programului de cooperare,
determinate sã asigure o maximã transparenţã şi responsabilitate în implementarea Programului de cooperare şi sã realizeze toate eforturile necesare pentru prevenirea şi combaterea oricãror nereguli
au decis sã încheie urmãtorul memorandum de înţelegere:

ART. 1
Obiective
Memorandumul de înţelegere dintre Guvernul Norvegiei şi Guvernul României pentru implementarea Programului de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã, denumit în continuare Memorandumul de înţelegere, stabileşte un cadru instituţional şi domeniile-ţintã de intervenţie pentru implementarea eficace a Programului de cooperare. Programul de cooperare este stabilit în baza Acordului dintre Regatul Norvegiei şi România privind Programul de cooperare norvegianã pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã în România (denumit în continuare Acord), anexat în scop informativ, ca anexa I la memorandum.
ART. 2
Cadrul instituţional
1. Pãrţile înfiinţeazã Comitetul mixt, compus din reprezentaţi ai pãrţilor. Comitetul mixt va superviza implementarea acordului şi se va reuni de cel puţin douã ori pe an. Fiecare parte poate în orice moment, printr-o notificare adresatã celeilalte pãrţi, sã solicite ca o reuniune a Comitetului mixt sã fie organizatã.
2. Innovation Norway va fi responsabilã pentru gestionarea Programului de cooperare în numele Norvegiei. Printre altele, Innovation Norway va promova parteneriatul dintre solicitanţii eligibili, va primi şi evalua aplicaţiile, va încheia acordurile de grant, va monitoriza proiectele şi va raporta anual cãtre Comitetul mixt. Reguli, proceduri şi ghiduri suplimentare pentru implementarea Programului de cooperare vor fi emise de Norvegia. Deciziile de finanţare vor fi luate de Norvegia.
3. Ministerul Economiei şi Finanţelor va avea rolul de punct naţional de contact (PNC). PNC va fi responsabil pentru coordonarea Programului de cooperare din partea României şi va lucra în strânsã legãturã cu Innovation Norway în scopul promovãrii Programului de cooperare şi a parteneriatului între solicitanţii eligibili din ambele pãrţi. PNC va furniza informaţii şi sfaturi potenţialilor parteneri de proiect şi beneficiarilor din România şi va asigura o implementare transparentã şi incluzivã a Programului. PNC va raporta imediat cãtre Innovation Norway orice situaţie suspectã sau efectivã de fraudã, corupţie sau alte nereguli şi va trebui în asemenea cazuri sã contribuie la investigarea eficientã şi promptã de cãtre autoritãţile române. Prevederi suplimentare pentru rolul PNC pot fi stabilite în Comitetul mixt.
4. Pãrţile înfiinţeazã Comitetul consultativ, alcãtuit din Innovation Norway (preşedinte), PNC şi reprezentanţi ai pãrţilor. Comitetul consultativ se va reuni în mod regulat pentru discutarea implementãrii Programului de cooperare şi poate invita reprezentanţi ai sectorului privat, din societatea civilã, mediul academic sau alte pãrţi interesate. Comitetul consultativ va raporta cãtre Comitetul mixt de douã ori pe an sau ori de câte ori este necesar cu privire la activitatea sa.
5. O notã explicativã asupra procesului decizional este ataşatã ca anexa II la Memorandumul de înţelegere. În limitele Acordului, anexa II poate sã fie ajustatã sau amendatã de Comitetul mixt dupã consultãri în Comitetul mixt ori prin procedurã scrisã.
ART. 3
Domeniile prioritare
În cadrul sectoarelor prioritare cuprinse în articolul 4 din Acord, pãrţile convin sã se concentreze în special pe domeniile prioritare precizate în anexa III la Memorandumul de înţelegere.
În limitele Acordului, anexa III poate sã fie ajustatã sau amendatã de Comitetul mixt în reuniunile bianuale specificate la art. 2 ori prin procedurã scrisã.
ART. 4
Eligibilitatea solicitanţilor
Toate instituţiile publice sau private şi organizaţiile nonguvernamentale (ONG) constituite ca entitãţi juridice în pãrţi pot aplica pentru asistenţã, cu condiţia stabilirii unui parteneriat cu cel puţin o entitate de la cealaltã parte. În consultare cu PNC, Innovation Norway va adopta reguli privind criteriile suplimentare care se vor aplica pentru selectarea parteneriatelor eligibile.
ART. 5
Principiile de conducere
Pãrţile convin sã comunice şi sã coopereze total pentru facilitarea implementãrii cu succes a Programului de cooperare. Pãrţile convin sã aplice cel mai înalt nivel de transparenţã şi responsabilitate în implementarea programului, precum şi obiectivele şi principiile bunei guvernãri, dezvoltãrii durabile şi egalitãţii de şanse.
Pãrţile convin sã coopereze pentru prevenirea managementului defectuos şi a corupţiei pe perioada implementãrii Programului de cooperare.
Pãrţile se vor strãdui sã punã la dispoziţie informaţiile referitoare la alte programe şi contribuţii financiare relevante în vederea facilitãrii celor mai bune practici şi a coordonãrii necesare.
ART. 6
Audit şi acces
Proiectele din cadrul Programului de cooperare pot fi în orice moment auditate de Oficiul Auditorului General din Norvegia.
România va asigura cã Ministerul Afacerilor Externe al Norvegiei, Innovation Norway sau oricare organism mandatat sã realizeze atribuţii de monitorizare ori auditare în numele acestora şi Oficiul Auditorului General din Norvegia vor avea, la cerere, un acces rapid, total şi neobstrucţionat la toate informaţiile, documentele, persoanele, locaţiile şi facilitãţile, publice sau private, relevante în implementarea Programului de cooperare. PNC va asigura, la cerere, cã reprezentanţii autorizaţi mai sus menţionaţi sunt însoţiţi de personalul relevant şi le va oferi asistenţa necesarã. Solicitãrile în baza acestui articol vor fi trimise cu cel puţin douã sãptãmâni înainte de vizita planificatã.
ART. 7
Mãsuri corective
Plãţile din cadrul Programului de cooperare pot fi suspendate şi se poate emite o solicitare de rambursare a fondurilor plãtite, dacã se produc deficienţe sistematice sau larg rãspândite în managementul Programului de cooperare ori în cazurile de încãlcare a acordului de grant, management financiar defectuos, prezentare defectuoasã a faptelor, schimbãri fundamentale ale circumstanţelor sau cazuri suspecte ori efective de nereguli sau fraudã ori dacã astfel de cazuri nu au fost raportate, investigate sau remediate. O decizie privind suspendarea plãţilor va fi reanalizatã atunci când se dovedeşte cu claritate cã circumstanţele care au condus la decizie nu mai sunt valabile. Prevederi suplimentare în acest sens vor fi incluse în acordurile de grant.
ART. 8
Rãspundere
Responsabilitatea Norvegiei şi a Innovation Norway în cadrul Programului de cooperare este limitatã la furnizarea fondurilor pentru sprijinirea proiectelor în conformitate cu acordurile relevante de grant. Nicio obligaţie nu va fi asumatã de Norvegia ori Innovation Norway faţã de România, de PNC, de partenerii de proiect sau orice parte terţã.
ART. 9
Durata
Memorandumul de înţelegere va intra în vigoare din ziua în care intrã în vigoare Acordul de extindere SEE. Se va aplica provizoriu de la data semnãrii.

Pentru Guvernul Regatului Norvegiei,
Raymond Johansen,
ministrul afacerilor externe

Pentru Guvernul României,
Alice Cezarina Bîtu,
secretar de stat

ANEXA I


───────
la memorandum
─────────────

ACORD
privind un program de cooperare norvegian pentru creştere economicã şi dezvoltare durabilã în România între Regatul Norvegiei şi România

Regatul Norvegiei şi România, denumite în continuare pãrţi, au convenit asupra urmãtoarelor:

ART. 1
Obiectiv
Se instituie un program de cooperare norvegian în scopul promovãrii dezvoltãrii sociale şi economice în România, prin intermediul proiectelor de cooperare bilateralã între pãrţi, în cadrul sectoarelor menţionate la art. 4.
ART. 2
Contribuţie financiarã
Norvegia pune la dispoziţie o sumã totalã de 48 milioane EUR, acordatã cu titlu de angajament într-o tranşã unicã în 2007, pentru programul de cooperare norvegian pentru România.
ART. 3
Durata
Suma menţionatã la art. 2 este pusã la dispoziţie de la data intrãrii în vigoare a Acordului privind participarea Republicii Bulgaria şi a României la Spaţiul Economic European sau de la data intrãrii în vigoare a unui acord de aplicare în mod provizoriu a acordului menţionat, pânã la 30 aprilie 2009.
ART. 4
Sectoare prioritare
Programul de cooperare norvegian pentru România este disponibil pentru proiecte de cooperare bilateralã între candidaţii eligibili ai pãrţilor, în vederea promovãrii dezvoltãrii sociale şi economice în România, în cadrul urmãtoarelor sectoare prioritare:
- reducerea emisiilor de gaze cu efect de serã, inclusiv proiecte comune de implementare în cadrul protocolului de la Kyoto, precum şi a altor emisii în aer şi în apã;
- eficienţa energeticã şi energia regenerabilã;
- facilitarea producţiei durabile, inclusiv certificarea şi verificarea;
- sãnãtate.
Activitãţi posibile sunt, printre altele, inovarea, dezvoltarea resurselor umane, stabilirea de reţele, construcţia instituţionalã, transferul de tehnologie, cercetarea şi dezvoltarea.
ART. 5
Plafoane de cofinanţare
Contribuţia Norvegiei, sub formã de granturi, nu depãşeşte 60 % din costul proiectului, cu excepţia proiectelor finanţate din alocaţii bugetare ale administraţiei publice centrale, regionale sau locale, şi, în acest caz, contribuţia nu poate depãşi 85 % din costul proiectului. În orice caz, plafoanele de cofinanţare comunitare nu pot fi depãşite. Contribuţiile pentru organizaţiile neguvernamentale şi partenerii sociali pot reprezenta pânã la 90 % din costul proiectului.
ART. 6
Gestionarea
Programul de cooperare norvegian pentru România este gestionat de Guvernul norvegian sau de un organism desemnat de acesta. Organismul de gestionare se consultã cu punctul naţional de contact care urmeazã sã fie desemnat de Guvernul României. Comisia Europeanã are posibilitatea de a examina proiectele*1).
_________
*1) Prevederile ultimei teze de la primul paragraf din art. 6 se aplicã de asemenea ca o adaptare a art. 4 alin. (3) din Acordul dintre Regatul Norvegiei şi Comunitatea Europeanã privind mecanismul financiar norvegian pentru perioada 2004-2009 (JO L 130, 29.4.2004, p. 81).

Dacã se impune, Guvernul norvegian va adopta şi alte dispoziţii privind punerea în aplicare a prezentului acord.
Cheltuielile de gestionare a programului de cooperare norvegian sunt acoperite de suma menţionatã la art. 2.
ART. 7
Intrarea în vigoare
Prezentul acord este ratificat de Regatul Norvegiei şi de România în conformitate cu procedurile lor naţionale. Acesta intrã în vigoare dupã 30 de zile de la data la care ultima parte şi-a depus instrumentul de ratificare la ministerul norvegian al afacerilor externe, însã nu mai devreme de intrarea în vigoare a Acordului privind participarea Republicii Bulgaria şi a României la Spaţiul Economic European, sau de la data intrãrii în vigoare a unui acord de aplicare în mod provizoriu a acordului menţionat.
Adoptat la Bruxelles în 2007.


ANEXA II
────────
la memorandum
──────────────

STRUCTURA
privind luarea deciziilor





┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Memorandum de înţelegere │
│ între Norvegia şi România │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Contribuţii disponibile prin cerere de proiecte │
│ Din cadrul domeniilor prioritare │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Solicitanţii eligibili pentru propunerile de proiecte/aplicaţii pentru│
│ Innovation Norway │
│ Solicitanţii eligibili stabilesc un parteneriat între România şi │
│ Norvegia, autoritãţile publice şi instituţii şi ONG │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Innovation Norway informeazã punctul naţional de contact (PNC) din │
│ România şi transmite copii ale propunerilor de proiecte/aplicaţii │
│ primite, în unele cazuri cu evaluare preliminarã │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Comitetul consultativ este compus din reprezentanţi ai PNC, Innovation │
│ Norway şi ai altor entitãţi din cadrul autoritãţilor norvegiene şi │
│ române şi analizeazã aplicaţiile depuse şi formuleazã recomandãri │
│ cãtre Innovation Norway │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Opinii motivate formulate de PNC │
│ Opinii motivate formulate de PNC │
│ În termen de douã sãptãmâni de la întâlnirea Comitetului consultativ, │
│ PNC poate trimite o opinie motivatã. │
│ Aceasta nu este însã obligatorie în toate cazurile, iar absenţa │
│ unei asemenea opinii se va considera drept un acord al │
│ autoritãţilor române │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Evaluarea integralã a propunerilor de proiecte │
│ Realizatã de Innovation Norway │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Decizia de proiect a Innovation Norway │
│ Solicitanţii şi PNC vor fi informaţi. Acordul de grant este semnat │
│ între Innovation Norway şi solicitant. │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Implementarea │
│ De cãtre titularii de proiect (parteneriat între entitãţile din │
│ România şi Norvegia) │
└────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┘
v
┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Monitorizarea, controlul şi evaluarea │
│ De cãtre Innovation Norway şi autoritãţile române şi entitãţile │
│ implicate ale acestora │
└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



ANEXA III


─────────
la memorandum
──────────────

DOMENIILE PRIORITARE
menţionate la art. 3 al Memorandumului de înţelegere





┌────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────┐
│ Sectoare prioritare │ Domenii prioritare │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│1. Reducerea emisiilor de gaze cu │● Reducerea poluãrii aerului, în │
│ efect de serã, inclusiv proiecte │ special a emisiilor de gaze cu │
│ de tip implementare mixtã │ efect de serã. │
│ conform protocolului de la Kyoto,│ Îmbunãtãţirea tehnologiei şi │
│ şi a altor emisii în aer şi apã │ proceselor, construirea capacitãţii, │
│ │ reglementãri şi monitorizare. │
│ │ Analiza impactului schimbãrilor │
│ │ climatice şi mãsuri de adaptare la │
│ │ schimbãrile climatice │
│ │● Reducerea şi prevenirea poluãrii │
│ │ apei. │
│ │● Managementul deşeurilor, tratarea │
│ │ apelor uzate şi depozitarea în │
│ │ siguranţã a substanţelor │
│ │ periculoase │
│ │● Stimularea tehnologiei de mediu │
│ │● Promovarea unui transport urban │
│ │ care sã nu dãuneze mediului │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│2. Eficienţã energeticã şi energie │● Promovarea eficienţei energetice │
│regenerabilã │ în sectoarele cheie, cum ar fi │
│Prioritate trebuie acordatã │ industrie,construcţii, locuinţe şi │
│proiectelor dezvoltate şi coordonate│ transport │
│cu urmãtoarele programe: │● Promovarea energiei regenerabile │
│- Programul-cadru UE pentru │● Actualizarea sistemelor energetice │
│competitivitate şi inovare (CIP) │ şi de încãlzire, inclusiv folosirea │
│în perioada 2007-2013 │ cogenerãrii de energie electricã şi │
│(Energie Inteligentã Europa II) │ termicã │
│- Programele-cadru UE 6 şi 7 pentru │● Consolidarea competenţelor şi a │
│cercetare │ capacitãţilor, înfiinţarea de centre │
│- Programul "Renergi" al Consiliului│ energetice, reţele şi cooperare │
│de Cercetare Norvegian │ instituţionalã │
│ │● Cercetare, dezvoltare şi dezvoltarea │
│ │ şi demonstrarea tehnologiei în │
│ │ sectorul energetic │
│ │● Cooperarea pe probleme de siguranţã │
│ │ nuclearã │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│3. Facilitarea producţiei │● Îmbunãtãţirea tehnologiei şi a │
│sustenabile, inclusiv certificarea │ proceselor (inclusiv soluţii IT) în │
│şi verificarea │ toate sectoarele │
│ │● Dezvoltarea organizaţionalã, │
│ │ managementul riscului, certificare/ │
│ │ verificare (calitate, sãnãtate şi │
│ │ siguranţã, mediu) │
│ │● Sisteme pentru întãrirea competenţelor │
│ │ şi construcţie instituţionalã în │
│ │ sectorul construcţiei de nave │
│ │● Activitãţi de promovare a protecţiei │
│ │ mediului în sectorul turism │
│ │● Mãsuri veterinare şi sanitare în cadrul│
│ │ producţiei alimentare │
├────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────┤
│4. Sãnãtate │ │
└────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────────┘



Din suma totalã precizatã la art. 2 din Acord, aproximativ 5% ar trebui alocatã activitãţilor legate de ONG-uri din sectoarele prioritare.
Din suma totalã precizatã la art. 2 din Acord, aproximativ 1% ar trebui alocatã unei facilitãţi de sprijin iniţial pentru sectoarele prioritare.
Din suma totalã precizatã la art. 2 din Acord, pânã la 1,5% poate fi alocatã asistenţei tehnice pentru PNC.

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016