În temeiul dispoziţiilor <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, având în vedere dispoziţiile <>art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, ministrul economiei şi finanţelor emite urmãtorul ordin: ART. I Procedura privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobatã prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 420 din 22 iunie 2007, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã: 1. Punctul 1 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "1. Creanţele reprezentând impozite, taxe şi alte venituri cuvenite bugetului de stat şi/sau creanţele reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, cu excepţia celor cu reţinere la sursã şi a accesoriilor aferente acestora, denumite în continuare creanţe fiscale, se pot stinge prin dare în platã." 2. La punctul 6, dupã litera d) se introduce o nouã literã, litera d^1), cu urmãtorul cuprins: "d^1) menţiunea cã în volumul creanţelor prevãzute la lit. d) nu sunt cuprinse şi creanţe cu reţinere la sursã şi accesoriile aferente acestora;". 3. La punctul 7, litera h) se abrogã. 4. La punctul 8 alineatul (2), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) solicitarea privind preluarea în administrare a imobilului respectiv, avizatã de ordonatorul principal de credite ori, în cazul în care solicitantul bunurilor imobile este Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã sau o unitate fiscalã teritorialã subordonatã acesteia, de preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, însoţitã de un referat întocmit de instituţia publicã solicitantã, potrivit modelului din anexa nr. 1, în cazul în care aceasta a fost depusã la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale. În cazul în care solicitantul preluãrii în administrare a bunurilor imobile este un consiliu local, solicitarea va fi avizatã de Ministerul Internelor şi Reformei Administrative. Dacã în evidenţa prevãzutã la pct. 11 nu existã o astfel de solicitare şi aceasta nici nu a fost depusã la organul fiscal competent, debitorul are obligaţia identificãrii solicitantului privind preluarea în administrare a imobilului, precum şi a prezentãrii solicitãrii cãtre direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, cãtre Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili ori Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, în vederea înscrierii în evidenţã;". 5. La punctul 9, teza a doua se abrogã. 6. Punctul 10 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "10. În cazul în care solicitarea privind preluarea în administrare a bunului imobil, împreunã cu referatul întocmit de instituţia publicã solicitantã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1, nu au fost depuse la organul fiscal competent ori au fost depuse de cãtre debitor, potrivit pct. 8 alin. (2) lit. b), direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, le va anexa la documentaţia primitã de la organul fiscal competent ori de la direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale, dupã caz, şi va întocmi un referat de oportunitate, conform modelului din anexa nr. 4, care va cuprinde elementele prevãzute la pct. 8 alin. (2) lit. e), precum şi: a) punctul de vedere asupra solicitãrii debitorului şi propunerea privind aplicarea procedurii de dare în platã; b) menţiunea cã valoarea de inventar evidenţiatã în cererea debitorului este cea specificatã în fişa mijlocului fix şi în balanţa analiticã a mijloacelor fixe şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare; c) eficienţa preluãrii bunului imobil, determinatã prin compararea creanţelor fiscale stinse, la care se adaugã şi cheltuielile de transformare şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori cu cele aferente plãţii de chirii, precum şi sursa de acoperire suplimentarã prevãzutã pentru amenajarea spaţiului, astfel cum au fost menţionate de cãtre instituţia publicã solicitantã." 7. La punctul 15, dupã litera c) se introduce o nouã literã, litera c^1), cu urmãtorul cuprins: "c^1) existenţa acordului Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi/sau al Ministerului Sãnãtãţii Publice, prevãzut la pct. 7 lit. g), în cazul în care debitorul solicitã prin cerere stingerea prin dare în platã a contribuţiilor sociale care se fac venit la bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale şi/sau la bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, dupã caz;". 8. Punctul 18 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "18. Deciziile emise potrivit pct. 16, 38, 45 şi 50 se întocmesc în 4 exemplare cu valoare de original şi se comunicã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã debitorului şi, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti ori prin Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, organului fiscal competent, inclusiv direcţiei regionale vamale, şi instituţiei publice solicitante. Un exemplar al deciziei se arhiveazã de cãtre direcţia de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã. În cazul în care bunurile imobile urmeazã a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte şi se comunicã câte o decizie." 9. Punctul 22 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "22. Procesul-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile se întocmeşte, de regulã, în 3 exemplare cu valoare de original, dintre care un exemplar se înainteazã debitorului, un alt exemplar se înainteazã, prin direcţia generalã a finanţelor publice judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti ori prin Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili sau Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dupã caz, împreunã cu un exemplar al deciziei, solicitantului, pentru obţinerea bunului imobil în administrare, iar al treilea exemplar rãmâne la organul fiscal competent, inclusiv la direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale. În cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor a decis trecerea în proprietatea publicã a statului urmeazã a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile." 10. Punctul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "28. Cu valoarea stabilitã potrivit pct. 26 plus TVA, dacã este cazul, se sting cu prioritate TVA aferentã operaţiunii de dare în platã, dacã operaţiunea este taxabilã, şi apoi, total sau parţial, creanţele fiscale pentru care s-a aprobat stingerea şi accesoriile aferente acestora, inclusiv cheltuielile de executare, dacã este cazul, actualizate la data stingerii, respectiv la data întocmirii procesului-verbal de trecere în proprietatea publicã a statului a bunului imobil aprobat, în conformitate cu prevederile legale în vigoare." 11. La punctul 52, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) membrii adunãrii creditorilor au fost de acord, fie ca o mãsurã în cadrul planului de reorganizare judiciarã, fie ca o modalitate de atribuire a unui bun în contul creanţei în cadrul lichidãrii, cu trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile libere de sarcini în contul creanţelor fiscale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã, înscrise în tabloul creditorilor;". 12. La punctul 53, litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins: "b) procesul-verbal al şedinţei adunãrii creditorilor, prin care majoritatea absolutã a membrilor adunãrii creditorilor, în condiţiile prevederilor art. 100 din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificãrile ulterioare, care se aplicã în mod corespunzãtor, au fost de acord cu darea în platã;". ART. II Anexele nr. 2-5 la procedurã se înlocuiesc cu anexele nr. 1-4 care fac parte integrantã din prezentul ordin. ART. III În tot cuprinsul Procedurii privind stingerea creanţelor reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat şi/sau a creanţelor reprezentând contribuţii sociale administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor prin trecerea în proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorilor, aprobatã prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007 , urmãtoarele articole din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi urmãtoarea sintagmã se înlocuiesc astfel: a) art. 143 cu art. 147; b) art. 163 alin. (1) cu art. 167 alin. (1); c) art. 1711 cu art. 175; d) art. 179 alin. (2) cu art. 209 alin. (2); e) direcţia regionalã vamalã cu direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale. ART. IV Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. p. Ministrul economiei şi finanţelor, Eugen Teodorovici, secretar de stat Bucureşti, 11 iulie 2008. Nr. 2.142. ANEXA 1 (Anexa nr. 2 la procedurã)
ANTETUL PERSOANEI JURIDICE DEBITOARE
Nr. de înregistrare/data
Cãtre
Administraţia Finanţelor Publice ............................... /Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ........................ /Direcţia
generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru
Accize şi Operaţiuni Vamale ................................................
Subscrisa ................................................, reprezentatã
(denumirea persoanei juridice debitoare)
legal prin ........................, cu sediul în localitatea ..............
................................., str. ....................... nr. .......,
judeţul ............................, cod de înregistrare fiscalã ..........
...................................., înregistratã la oficiul registrului
comerţului sub nr. ........................................, vã rugãm a
aproba cererea de stingere a unor creanţe fiscale prin trecerea în
proprietatea publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a.........
......................................... .
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului este
urmãtoarea:............................................................. .
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
La data de ....................................... obligaţiile fiscale ale
............................................................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt în sumã totalã de ....................... lei (debite principale ......
...................... lei şi accesorii .....................lei), din care:
1. bugetul de stat, total ........................... lei, din care debite
principale ........................ lei, accesorii .................... lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ............. lei, din care
debite principale ................ lei, accesorii ................ lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ................ lei, din care
debite principale ................ lei, accesorii ................ lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale,
total .................................. lei, din care debite
principale ..................... lei, accesorii ...................... lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate,
total ......................................... lei, din care debite
principale ............................... lei, accesorii ............. lei.
Menţionez cã în obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt
cuprinse şi obligaţii fiscale cu reţinere la sursã şi accesorii
aferente acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de
stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru
accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa
nr. /data ..........., iar pentru stingerea creanţelor bugetului Fondului
naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã, Ministerul
Sãnãtãţii Publice a fost de acord prin Adresa nr. /data ................... .
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia
Finanţelor Publice ............................................./Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ........................, Direcţia
generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru
Accize şi Operaţiuni Vamale ................a început executarea silitã în
temeiul titlurilor executorii ................................... .
Bunurile imobile pentru care solicitãm trecerea în proprietatea publicã a
statului sunt urmãtoarele:
1. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. .................... nr. ..., judeţul ..............., scurtã descriere
a imobilului ..........................., valoarea de inventar .............,
valoarea de evaluare .........................;
2. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. .................... nr. ..., judeţul ..............., scurtã descriere
a imobilului ..........................., valoarea de inventar .............,
valoarea de evaluare .........................;
3. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. .................... nr. ..., judeţul ..............., scurtã descriere
a imobilului ..........................., valoarea de inventar .............,
valoarea de evaluare .........................;
4. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. .................... nr. ..., judeţul ..............., scurtã descriere
a imobilului ..........................., valoarea de inventar ............,
valoarea de evaluare .......................... .
În susţinerea dreptului de proprietate al .................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
asupra bunurilor imobile care fac obiectul prezentei cereri, anexãm
urmãtoarele acte: ........................................................ .
Menţionãm cã suntem de acord cu preţul de evaluare al bunurilor imobile
stabilit prin servicii prestate de organe sau de persoane specializate, în
conformitate cu prevederile <>art. 147 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate, conform fişei mijlocului
fix şi balanţei analitice a mijloacelor fixe, a bunurilor imobile precizate
mai sus este de ............................. şi este reevaluatã în
conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare.
Menţionãm cã operaţiunea de transfer al dreptului de proprietate al bunului
imobil prin dare în platã este operaţiune taxabilã/scutitã, conform
<>art. ..... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile
şi completãrile ulterioare.
Am luat cunoştinţã de prevederile legale cuprinse în anexa la Ordinul
ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007, în sensul cã stingerea
creanţei fiscale se va face cu valoarea determinatã potrivit pct. 26,
şi suntem de acord cu aceasta (Acordul nr. ....................... din data
de ......................).
Precizãm cã bunurile imobile care fac obiectul prezentei cereri sunt
proprietatea ......................, nu sunt grevate de drepturi reale şi de
alte sarcini, nu fac obiectul unor cereri privind retrocedarea proprietãţii
sau al altor litigii, nu sunt aduse ca aport în cadrul unei asocieri în
participaţiune, aport la capitalul social al unei societãţi comerciale
şi/sau nu sunt închiriate şi cã pe numele ................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
..........................................................................
nu existã cereri şi nu a fost deschisã procedura insolvenţei, în care sens
anexãm urmãtoarele documente doveditoare: ............................... .
Subsemnatul .............................................................,
(denumirea persoanei juridice debitoare)
prin reprezentantul sãu legal .............................................,
este de acord cu compensarea diferenţei, potrivit legii, în cazul în
care valoarea bunului imobil/bunurilor imobile care fac obiectul prezentei
cereri, determinatã potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului
economiei şi finanţelor nr. 486/2007, este mai mare decât creanţa fiscalã,
inclusiv, dacã este cazul, cheltuielile de executare, pentru care solicitãm
stingerea prin dare în platã.
Alte precizãri ...........................................................
...........................................................................
Subsemnatul, ............................................................,
(numele, prenumele şi funcţia reprezentantului legal al
persoanei juridice debitoare)
declar pe propria rãspundere, sub sancţiunea prevãzutã de art. 292 din Codul
penal, exactitatea şi caracterul complet al menţiunilor fãcute în
declaraţiile pe propria rãspundere anexate la prezenta cerere.
Reprezentantul legal al persoanei juridice,
........................................
(numele şi prenumele)
.....................
Semnãtura
L.S.
ANEXA 2 (Anexa nr. 3 la procedurã)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ..................
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A ..................................
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
DIRECŢIA REGIONALĂ PENTRU ACCIZE ŞI OPERAŢIUNI VAMALE ...............
Nr. ......./data ............
Cãtre
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ..................
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti
Direcţia generalã de administrare a marilor contribuabili
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor
Prin cererea depusã de ..................................................,
(denumirea persoanei juridice debitoare)
reprezentatã legal prin ....................................., cu sediul în
localitatea ..............., str. ............... nr. ..., judeţul .........,
cod de înregistrare fiscalã ............, înregistratã la oficiul registrului
comerţului sub nr. ................, înregistratã la Administraţia Finanţelor
Publice .............................../Direcţia Generalã a Finanţelor
Publice a Judeţului ............................./Direcţia Generalã a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de
administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru Accize şi
Operaţiuni Vamale ................... sub nr. ....... din data de .........,
se solicitã stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea
publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului
este urmãtoarea: ...........................................................
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data de ................. ale .........
............................................................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt în sumã totalã de ................................... lei (debite
principale ......... lei + accesorii ...................... lei + cheltuieli
de executare .............................. lei), din care:
1. bugetul de stat, total .................................. lei, din care
debite principale ..................... lei, accesorii ................ lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ...................... lei,
din care debite principale ............................ lei, accesorii....
.................... lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ......................... lei,
din care debite principale ......................... lei, accesorii ........
................. lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale,
total .................................................. lei, din care
debite principale ............... lei, accesorii .................... lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate,
total .............. lei, din care debite principale ......... lei,
accesorii ................................... lei;
6. cheltuieli de executare ........................................ lei.
În obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt cuprinse şi
obligaţii fiscale cu reţinere la sursã şi accesorii aferente acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de
stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru
accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa
nr. ................ din data de ..............., iar pentru stingerea
creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate
prin dare în platã, Ministerul Sãnãtãţii Publice a fost de acord prin Adresa
nr. ........ dindata de ............... .
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia
Finanţelor Publice .................................../Direcţia Generalã a
Finanţelor Publice a Judeţului ..................../Direcţia Generalã a
Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de administrare
a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru Accize şi Operaţiuni
Vamale ....................... a început executarea silitã în temeiul
titlurilor executorii nr. ................ din data de ................, prin
comunicarea somaţiilor nr. ............... din data de ..............., şi a
aplicat sechestrul asupra bunurilor imobile nr. ................... din data
de ............................, anexate în copie certificatã.
Bunurile imobile pentru care ..............................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului prin dare în platã sunt
urmãtoarele:
1. denumirea .................., situat în localitatea ..................,
str. ........................ nr. ...., judeţul .................., scurtã
descriere a imobilului ................, valoarea de inventar ..............,
valoarea de evaluare ......................;
2. denumirea ..................., situat în localitatea .................,
str. ........................ nr. ...., judeţul .................., scurtã
descriere a imobilului ................, valoarea de inventar ..............,
valoarea de evaluare ......................;
3. denumirea ..................., situat în localitatea ..................,
str. ........................ nr. ...., judeţul .................., scurtã
descriere a imobilului ................, valoarea de inventar ..............,
valoarea de evaluare ......................;
4. denumirea ....................., situat în localitatea ................,
str. ........................ nr. ...., judeţul .................., scurtã
descriere a imobilului ................, valoarea de inventar ..............,
valoarea de evaluare ...................... .
În susţinerea dreptului de proprietate
.............................................................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a
anexat urmãtoarele acte: .................................................. .
Menţionãm cã cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate
datele şi documentele prevãzute în anexa nr. 1 la procedura aprobatã prin
<>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007 .
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate a bunurilor imobile
care fac obiectul cererii de dare în platã, menţionatã
de debitor în cerere, este de ............................ şi este cea din
fişa mijlocului fix şi din balanţa analiticã a mijloacelor fixe şi este
reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile, stabilitã prin raportul de
evaluare anexat, întocmit de ......................................,
este în sumã de ........................................, fãrã TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã
este operaţiune taxabilã/scutitã din punct de vedere al TVA, conform
<>art. .... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
Eficienţa modalitãţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în platã
faţã de alte modalitãţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv
valorificarea în cadrul procedurii de executare silitã
............................................................................
Bunurile imobile care fac obiectul debitorului ...................... sunt
solicitate a fi preluate în administrare de cãtre ..........................,
(denumirea instituţiei publice solicitante)
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa
nr. .......... din data de ............., însoţitã de Referatul nr. ..... din
data de ..........., întocmit de instituţia publicã solicitantã conform
anexei nr. 1 la procedura aprobatã prin Ordinul ministrului economiei şi
finanţelor nr. 486/2007, anexate, în vederea utilizãrii lor ca spaţii
destinate ................................................................ .
Alte precizãri ......................................................... .
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în platã
Administraţia Finanţelor Publice a ............................./ Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului.................../ Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de
administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru Accize şi
Operaţiuni Vamale .............................. propune stingerea
creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurãrilor sociale de stat/bugetului
asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru accidente
de muncã şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de asigurãri
sociale de sãnãtate prin dare în platã, în limita sumei de ............ lei,
stabilitã potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul ministrului economiei
şi finanţelor nr. 486/2007, de comun acord cu debitorul ........... (Acordul
nr. ...... din data de ...............).
Conducãtorul organului fiscal,
..............................
(numele şi prenumele)
L.S.
ANEXA 3 (Anexa nr. 4 la procedurã)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A JUDEŢULUI ............
DIRECŢIA GENERALĂ A FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI BUCUREŞTI
DIRECŢIA GENERALĂ DE ADMINISTRARE A MARILOR CONTRIBUABILI
AUTORITATEA NAŢIONALĂ A VĂMILOR
Nr. ......../data .............
Cãtre: Ministerul Economiei şi Finanţelor
Prin cererea depusã de .................................................,
(denumirea persoanei juridice debitoare)
reprezentatã legal prin ........................................, cu sediul
în localitatea .............., str. ............. nr. ...., judeţul ........,
cod de înregistrare fiscalã ........................., înregistratã la
oficiul registrului comerţului sub nr. ................., înregistratã la
Administraţia Finanţelor Publice ............................./Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ................/Direcţia Generalã
a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de
administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru Accize şi
Operaţiuni Vamale...................... sub nr. ....... din data de ........,
se solicitã stingerea unor creanţe fiscale prin trecerea în proprietatea
publicã a statului a unor bunuri imobile proprietate a debitorului.
Structura capitalului social/a asociaţilor/a acţionariatului debitorului
este urmãtoarea: ............................................................
Volumul şi natura creanţelor fiscale:
Obligaţiile fiscale actualizate la data de ....................... ale
.............................................................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
sunt în sumã totalã de ....... lei (debite principale ...... lei + accesorii
.................... lei + cheltuieli de executare..................... lei),
din care:
1. bugetul de stat, total ........................... lei, din care debite
principale .............................. lei, accesorii ............... lei;
2. bugetul asigurãrilor sociale de stat, total ...... lei, din care debite
principale ........... lei, accesorii ..................... lei;
3. bugetul asigurãrilor pentru şomaj, total ......... lei, din care debite
principale ............... lei, accesorii ..................... lei;
4. bugetul asigurãrilor pentru accidente de muncã şi boli profesionale,
total ................................. lei, din care debite
principale ................ lei, accesorii .................... lei;
5. bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate
total .................................. lei, din care debite principale
..................... lei, accesorii ..................... lei;
6. cheltuieli de executare .......................... lei.
În obligaţiile fiscale de la pct. 1, 2, 3, 4 şi 5 nu sunt cuprinse şi
obligaţii fiscale cu reţinere la sursã şi accesorii aferente acestora.
Pentru stingerea creanţelor bugetului asigurãrilor sociale de
stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru
accidente de muncã şi boli profesionale prin dare în platã, Ministerul
Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse şi-a dat acordul prin Adresa
nr. ................. din data de ......................, iar pentru
stingerea creanţelor bugetului Fondului naţional unic de asigurãri sociale
de sãnãtate prin dare în platã, Ministerul Sãnãtãţii Publice a fost de acord
prin Adresa nr. ............ din data de ............ .
Pentru realizarea creanţelor fiscale menţionate mai sus, Administraţia
Finanţelor Publice .........................../Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ......................../Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia
generalã de administrare a marilor contribuabili/Direcţia Regionalã pentru
Accize şi Operaţiuni Vamale ..................... a început executarea
silitã în temeiul titlurilor executorii nr. ..................... din data
de .............., prin comunicarea somaţiilor nr. ......................
din data de ..................................., şi a aplicat sechestrul
asupra bunurilor imobile nr. ............... din data de ................ .
Bunurile imobile pentru care ..............................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
solicitã trecerea în proprietatea publicã a statului prin dare în platã sunt
urmãtoarele:
1. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. ................ nr. ......, judeţul ................, scurtã descriere
a imobilului ...................., valoarea de inventar .................,
valoarea de evaluare ............................;
2. denumirea ......................., situat în localitatea .............,
str. ................ nr. ......, judeţul ................, scurtã descriere
a imobilului ...................., valoarea de inventar ....................,
valoarea de evaluare ............................;
3. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. ................ nr. ......, judeţul ................, scurtã descriere
a imobilului ...................., valoarea de inventar ....................,
valoarea de evaluare ............................;
4. denumirea ......................., situat în localitatea ..............,
str. ................ nr. ......, judeţul ................, scurtã descriere
a imobilului ...................., valoarea de inventar ....................,
valoarea de evaluare ............................ .
În susţinerea dreptului de proprietate ....................................
(denumirea persoanei juridice debitoare)
asupra bunurilor imobile care fac obiectul cererii debitorului, acesta a
anexat urmãtoarele acte: .................................................. .
Menţionãm cã cererea şi documentaţia în susţinerea acesteia cuprind toate
datele şi documentele prevãzute în anexa nr. 1 la procedura aprobatã prin
<>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007 .
Valoarea de inventar evidenţiatã în contabilitate a bunurilor imobile care
fac obiectul cererii de dare în platã, menţionatã de debitor în cerere, este
de şi este cea din fişa mijlocului fix şi din balanţa analiticã a mijloacelor
fixe şi este reevaluatã în conformitate cu ultimele reglementãri legale în
vigoare.
Valoarea de evaluare a bunurilor imobile stabilitã prin raportul de
evaluare, întocmit de ................, este în sumã de.........., fãrã TVA.
Operaţiunea de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã
este operaţiune taxabilã/scutitã din punct de vedere al TVA, conform
<>art. ..... din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
Eficienţa modalitãţii de stingere a creanţelor fiscale prin dare în platã
faţã de alte modalitãţi de realizare a creanţelor fiscale, inclusiv
valorificarea în cadrul procedurii de executare silitã .....................
Bunurile imobile care fac obiectul cererii debitorului .............. sunt
solicitate a fi preluate în administrare de cãtre..........................,
(denumirea instituţiei publice solicitante)
cu avizul ordonatorului principal de credite al acesteia, prin Adresa
nr. .......... din data de .................., însoţitã de Referatul
nr. ................... din data de .............................., întocmit
de instituţia publicã solicitantã conform anexei nr. 1 la procedura aprobatã
prin <>Ordinul ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007 , anexate,
în vederea utilizãrii lor ca spaţii destinate........................... .
Eficienţa preluãrii bunului imobil este determinatã prin compararea
creanţelor fiscale stinse, la care se adaugã şi cheltuielile de transformare
şi amenajare, cu cheltuielile necesare unei noi construcţii sau achiziţii ori
cu cele aferente plãţii de chirii. Se va menţiona, de asemenea, şi sursa de
acoperire suplimentarã prevãzutã pentru amenajarea spaţiului.
Alte precizãri ...........................................................
Propunerile privind aplicarea procedurii de dare în platã ................
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ............../Direcţia
Generalã a Finanţelor Publice a Municipiului Bucureşti/Direcţia generalã de
administrare a marilor contribuabili/Autoritatea Naţionalã a Vãmilor propune
stingerea creanţelor bugetului de stat/bugetului asigurãrilor sociale de
stat/bugetului asigurãrilor pentru şomaj/bugetului asigurãrilor pentru
accidente de muncã şi boli profesionale/bugetului Fondului naţional unic de
asigurãri sociale de sãnãtate prin dare în platã, în limita sumei
de ............. lei, stabilitã potrivit pct. 1 şi 26 din anexa la Ordinul
ministrului economiei şi finanţelor nr. 486/2007.
Conducãtorul unitãţii fiscale,
..............................
(numele şi prenumele)
L.S.
Vizat
Serviciul juridic
ANEXA 4 (Anexa nr. 5 la procedurã)
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcţia Generalã a Finanţelor Publice a Judeţului ................/
Direcţia Regionalã pentru Accize şi Operaţiuni Vamale ............./
Administraţia Finanţelor Publice ............., str. ...............
nr. ......, localitatea ..................
Dosar de executare nr. ...../.............
Nr. ..... din ............................
PROCES - VERBAL
pentru trecerea în proprietatea publicã
a statului a bunurilor imobile
încheiat astãzi, .............. luna ............ anul ......., în temeiul
<>art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã
fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
Pentru stingerea creanţelor fiscale*1) faţã de debitorul (persoanã
juridicã)*2) .............................. din localitatea ...............,
str. .......................... nr. ....., cod de identificare fiscalã*3)
......................, astfel cum au fost specificate în evidenţa pe
plãtitori/titlurile executorii*4) ............................, emise
de ..................., în sumã totalã de .......... lei, din care rãmase de
recuperat*5..................................................................
............................................................................
Întrucât debitorul nu a plãtit la termenele stabilite obligaţiile fiscale
prevãzute mai sus, la cererea acestuia se efectueazã trecerea în
proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile*6).
a) Date privind identificarea bunurilor imobile (clãdire şi/sau teren):
............................................................................
............................................................................
b)Descriere sumarã:.......................................................
............................................................................
c) Documente care atestã dreptul de proprietate al debitorului asupra
bunurilor imobile:
............................................................................
............................................................................
d) Valoarea bunului imobil pentru care s-a decis trecerea în proprietatea
publicã a statului este de ............................ lei, plus TVA în
sumã de ....................... lei, dupã caz.
e) Preţul bunului imobil acceptat de debitor (inclusiv TVA): ........ lei.
f) Suma totalã a obligaţiilor fiscale: .................... lei, din care:
- ....................... lei, reprezentând TVA colectatã, aferentã
operaţiunii de transfer al proprietãţii bunului imobil prin dare în platã,
în conformitate cu art. 126 alin. (1), art. 141 alin. (2) lit. f) şi alin.
(3) din <>Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare;
- ....................... lei, reprezentând obligaţii fiscale actualizate
pentru care se solicitã stingerea prin dare în platã.
g) Diferenţa, din care:
- obligaţii fiscale rãmase de recuperat [f)-e)] .................... lei;
- suma rãmasã în plus, care urmeazã a fi regularizatã conform
dispoziţiilor legale în vigoare [e)-f)]: ...................... lei.
Documentele din care rezultã cã bunurile imobile sunt libere de orice
sarcini(din evidenţele biroului de carte funciarã):
............................................................................
............................................................................
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în baza Deciziei nr. ...... din data
de .................... a comisiei din cadrul Ministerului Economiei şi
Finanţelor, în ...... exemplare.
Conform <>art. 155 şi 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificãrile şi completãrile ulterioare, debitorul are obligaţia sã emitã
factura şi sã evidenţieze în evidenţa proprie operaţiunea de livrare a
bunului imobil, inclusiv TVA colectatã aferentã.
*1) Impozite, taxe, contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi
accesoriile acestora, gestionate şi administrate de Ministerul Economiei şi
Finanţelor - Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale
teritoriale, cu excepţia creanţelor fiscale cu reţinere la sursã şi a
accesoriilor aferente acestora.
*2) Nume, prenume/denumire.
*3) Se va completa: codul numeric personal, numãrul de identificare
fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã
caz.
*4) În cazul în care s-au emis mai multe titluri executorii, se vor indica
pentru toate numãrul şi data emiterii.
*5) Se înscriu sumele rãmase de recuperat pe tipuri de impozite, taxe,
contribuţii sociale, amenzi şi alte sume, precum şi accesoriile acestora,
gestionate şi administrate de Ministerul Economiei şi Finanţelor - Agenţia
Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale, inclusiv
cheltuielile de executare, actualizate.
*6) În cazul în care bunurile imobile sunt sechestrate, se va indica
Procesul-verbal de sechestru pentru bunuri imobile nr. ........ din .......,
întocmit de ..................., care se va anexa la prezentul proces-verbal.
TVA colectatã pentru livrarea bunului imobil prin trecerea acestuia în
proprietatea publicã a statului se evidenţiazã la rândul de regularizãri
din decontul de TVA prevãzut la <>art. 156^2 din Legea nr. 571/2003 privind
Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu semnul minus,
pe baza acestui proces-verbal.
În conformitate cu prevederile art. 175 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
prezentul proces-verbal constituie titlu de proprietate.
Împotriva prezentului înscris cel interesat poate introduce contestaţie
la instanţa judecãtoreascã competentã, în termen de 15 zile de la comunicare
sau luare la cunoştinţã, în conformitate cu prevederile art. 172 şi 173 din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi
completãrile ulterioare.
Potrivit dispoziţiilor art. 9 alin. (2) lit. d) din Ordonanţa Guvernului
nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, când
urmeazã sã se ia mãsuri de executare silitã, nu este obligatorie audierea
contribuabilului.
Conducãtorul organului fiscal, Debitor,
.............................. ................
(semnãtura) (semnãtura)
L.S.
..............................
..............................
Executor fiscal,
..............................
Nume .........................
Prenume ......................
Semnãtura ....................
MEF-ANAF cod 14.13.37.99 1. Denumire: Proces-verbal pentru trecerea în proprietatea publicã a statului a bunurilor imobile 2. Cod: 14.13.37.99 3. Format: A4/t2 4. Caracteristici de tipãrire: se tipãreşte pe ambele feţe, în blocuri de 150 de file. 5. Se difuzeazã: gratuit. 6. Se utilizeazã: în baza <>art. 175 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. 7. Se întocmeşte, de regulã, în 3 exemplare de organul fiscal. În cazul în care bunurile imobile pentru care comisia din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor a decis trecerea în proprietatea publicã a statului urmeazã a fi preluate în administrare de mai multe instituţii publice solicitante, pentru fiecare dintre acestea se întocmeşte câte un proces-verbal de trecere în proprietatea publicã a statului. 8. Circulã: - un exemplar la debitor; - câte un exemplar la instituţia publicã solicitantã. 9. Se arhiveazã: un exemplar la dosarul fiscal/de executare. ---------