ABS - Sistem de prevenire a blocarii rotilor la franare
Ansamblu de vehicule - ansamblu format dintr-un autovehicul tractor şi unul
sau doua vehicule tractate
Autotren rutier - ansamblu format dintr-un autovehicul tractor şi o
remorca
Autovehicul - vehicul care se deplaseaza prin propulsie proprie, cu
excepţia celui care circula pe sine
Autovehicul articulat - ansamblu format dintr-un autotractor şi o semiremorca
CE - Comunitatea Europeanã
CEE - Comunitatea Economicã Europeanã
CIV - carte de identitate a vehiculului
Condiţii constructive - cerinţe privind fabricatia vehiculelor, care se
verifica la omologare
Directiva de baza - directiva care se referã la omologarea unui vehicul, a
(specifica) unui sistem al acestuia (de exemplu sistemul de
franare), a unei componente (de exemplu farul) sau a
unei entitãţi tehnice (de exemplu bara antiimpanare)
care poate fi omologata separat de vehicul
Directiva-cadru - directiva care se referã la omologarea de tip a
întregului vehicul
Elemente de - informaţii cu privire la identitatea unui vehicul
identificare se regãsesc pe acesta (numãr de identificare, serie de
motor, placuta constructor, etichete etc.).
ELR - ciclu de încercare privind emisiile poluante ale unui
mac constând dintr-o secventa de încãrcãri dinamice
la regimuri (turatii) stabilizate ale motorului şi
care este precizat prin directiva 88/77/CEE modificatã
de directiva 1999/96/CE
ESC - ciclu de încercare privind emisiile poluante ale unui
mac constând din 13 puncte de regim stabilizat al
motorului şi care este precizat prin directiva
88/77/CEE modificatã de directiva 1999/96/CE
ETC - ciclu tranzitoriu de încercare precizat prin directiva
88/77/CEE modificatã de directiva 1999/96/CE
FIVA - Federaţia Internationala a Vehiculelor Istorice
Formular-tip - imprimat care se completeazã în vederea întocmirii unui
document de omologare sau înmatriculare
GNC - gaz natural comprimat
GPL - gaz petrolier lichefiat
Identificarea - procedura prin care RAR verifica dacã numãrul
vehiculului de identificare al unui vehicul este original şi/sau
nu a fost supus unor modificãri neautorizate.
Incarcatura - incarcatura care, în vederea transportãrii cu mijloace
indivizibilã rutiere, nu poate sa fie divizata în doua sau mai multe
pãrţi decât cu cheltuieli exagerate şi care nu se
justifica ori cu riscuri de deteriorare şi care nu
poate, din motive privind masa şi dimensiunile sale,
sa fie transportatã de cãtre un autovehicul, o remorca,
un autotren rutier sau un autovehicul articulat care
corespund cerinţelor prezentelor reglementãri
mac - motor cu aprindere prin comprimare
mas - motor cu aprindere prin scanteie (comandata)
Masa maxima tehnic - masa maxima a unui vehicul, în funcţie de construcţia
admisibilã şi performanţele sale, care este declarata de
(Masa totalã constructorul acestuia şi menţionatã în
maxima autorizata) documentele de omologare
Masa maxima tehnic - masa maxima a ansamblului care cuprinde autovehiculul
admisibilã a şi remorca/remorcile sale şi care este declarata de
ansamblului cãtre constructor. În cazul unui ansamblu care include
o semiremorca sau o remorca cu axa centrala, se
utilizeazã masa maxima tehnic admisibilã pe axele
remorcii şi nu masa maxima tehnic admisibilã a
semiremorcii/remorcii cu axa centrala
Masa maxima tehnic - masa corespunzãtoare sarcinii verticale statice maxim
admisibilã pe admisibilã transmisã solului de axa/grupul de axe
axa/grup de axe respectiv în funcţie de construcţia vehiculului şi a
(Masa maxima axei/grupului de axe şi care este declarata de
autorizata pe constructor şi menţionatã în documentele de omologare
axa/grup de axe)
Masa maxima tehnic - masa corespunzãtoare sarcinii verticale statice maxim
admisibilã pe admisibilã pe punctul de cuplare în funcţie de
punctul de cuplare construcţia autovehiculului şi/sau a dispozitivului de
al autovehiculului cuplare şi care este declarata de constructorul
autovehiculului şi menţionatã în documentele de
omologare. Prin definitie, aceasta masa nu include masa
dispozitivului de cuplare al autovehiculului
Masa maxima tehnic - masa corespunzãtoare sarcinii statice verticale maxime
admisibilã pe transferate de remorca pe dispozitivul de cuplare al
punctul de cuplare autovehiculului, declarata de constructorul remorcii cu
al unei semiremorci axa centrala sau al semiremorcii şi menţionatã
sau remorci cu axa în documentele de omologare
centrala
Masa proprie a - masa vehiculului carosat, gata de drum şi, în cazul
vehiculului (masa unui autovehicul tractor (cu excepţia celor din
vehiculului gata de categoria M(1)) cu dispozitivul de remorcare dacã el
drum) este montat de constructor, sau masa sasiului ori a
sasiului cu cabina, fãrã caroserie şi/sau dispozitivul
de remorcare, dacã fabricantul nu monteaza caroseria
şi/sau dispozitivul de remorcare (include masa
corespunzãtoare lichidelor, sculelor, rotii de rezerva
dacã este cazul, conducatorului şi, pentru autobuze şi
autocare a insotitorului, dacã în vehicul este
prevãzut un scaun pentru acesta). Masa conducatorului
şi, dacã este cazul, a insotitorului, este consideratã
a fi 75 kg. Rezervorul de carburant este considerat a
fi umplut la 90% din capacitate, iar celelalte sisteme
care conţin lichide (cu excepţia celor pentru ape
uzate) sunt considerate a fi umplute la 100% din
capacitatea declarata de cãtre constructor. În cazul
autovehiculelor cu 2 sau 3 roti masa proprie nu
include masa conducatorului (75 kg)
Masa remorcabila - masa corespunzãtoare sarcinii verticale statice totale
transmise la sol de axa sau grupul de axe a/ale
vehiculului remorcat/vehiculelor remorcate
Numãr de omologare - cod alcãtuit dintr-o succesiune de 15 caractere (cifre
(numãr de registru) şi litere), acordat de cãtre RAR unui anumit vehicul,
pe baza caracteristicilor constructive şi de
performanta ale acestuia
Numãrul de - combinatie structuralã de caractere atribuite unui
identificare a unui vehicul de cãtre constructorul sau sau de cãtre o
vehicul (VIN) autoritate competenta, în vederea identificarii
respectivului vehicul (SR ISO 3779:1996);
OBD - sistem de diagnosticare privind emisiile poluante cu
care este echipat un autovehicul (dispozitiv de
control al emisiilor poluante capabil de a detecta
cauza probabila a unei defectiuni prin intermediul
unor coduri de eroare stocate în memoria
calculatorului autovehiculului)
OBM - sistem de mãsurare privind emisiile poluante cu care
este echipat un autovehicul
Omologare - procedura prin care RAR certifica faptul ca un vehicul,
individualã evaluat individual, îndeplineşte cerinţele prevãzute în
prezentele reglementãri
Placuta constructor - element din tabla sau material plastic fixat pe
caroseria vehiculului şi inscripţionat de cãtre
constructor cu urmãtoarele caracteristici ale
respectivului vehicul, dupã caz: nume constructor, nr.
omologare CE, nr. identificare vehicul, masa maxima
tehnic admisibilã, masa maxima tehnic admisibilã a
ansamblului, masa maxima tehnic admisibilã pe axa/grup
de axe
RAR - Registrul Auto Roman
Regulament CEE (CE) - Regulament al Uniunii Europene
Regulament CEE - ONU - Regulament anexa la Acordul de la Geneva din 1958
RNTR-1 - Reglementãri privind certificarea încadrãrii
vehiculelor rutiere, înmatriculate, în normele
tehnice privind siguranta circulaţiei rutiere,
protecţia mediului şi în categoria de folosinta
conform destinaţiei, prin inspecţia tehnica periodicã
RNTR-2 - Reglementãri privind omologarea de tip şi eliberarea
cãrţii de identitate a vehiculelor rutiere, precum şi
omologarea de tip a produselor utilizate la acestea
Sistem - un ansamblu de dispozitive combinate pentru a permite
efectuarea unei funcţii specifice într-un vehicul şi
care trebuie sa îndeplineascã prevederile cuprinse în
prezentele reglementãri
Solicitant - persoana care prezintã vehiculul şi cere în scris
reprezentantului RAR efectuarea unei prestaţii
Tip de vehicul - vehiculele dintr-o anumitã categorie, identice cel
puţin în ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate
în RNTR-2. Un tip de vehicul poate avea variante şi
versiuni diferite
Varianta - vehiculele dintr-un anumit tip, identice cel puţin în
ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate în RNTR-2
Vehicul alimentat - un vehicul echipat cu un echipament specific care
cu GPL sau GNC permite utilizarea GPL sau GNC în sistemul sau de
propulsie. Vehiculele care funcţioneazã cu GPL sau GNC
pot fi fabricate ca vehicul monocarburant sau
bicarburant
Vehicul de baza - vehicul incomplet, al cãrui numãr de identificare ca
vehicul se pãstreazã în timpul urmãtoarelor etape ale
procesului de construcţie şi omologare în mai multe
etape
Vehicul complet - vehicul care a fost supus unui proces de omologare
într-o sigura etapa şi care îndeplineşte toate
prescripţiile relevante ale prezentelor reglementãri
Vehicul completat - vehicul care a fost supus unui proces de omologare în
mai multe etape şi care îndeplineşte toate
prescripţiile relevante ale prezentelor reglementãri
Vehicul incomplet - vehicul care necesita completarea în cel puţin o etapa
de fabricaţie pentru a îndeplini toate prescripţiile
relevante ale prezentelor reglementãri
Vehicul (rutier) - un sistem mecanic care circula pe drum, cu sau fãrã
mijloace de autopropulsare, şi care se utilizeazã în
mod normal pentru transportul de persoane şi/sau
mãrfuri ori efectuarea de servicii sau lucrãri
Vehicul cu - vehicul a cãrui suprastructura fixa sau mobila este
temperatura echipata în mod special pentru transportul de mãrfuri
controlatã la temperaturi controlate şi ai carei pereţi laterali
au o grosime (inclusiv izolatia) de cel puţin 45 mm
Versiune - vehiculele dintr-o anumitã varianta, identice cel puţin
în ceea ce priveşte aspectele esenţiale indicate în
RNTR-2
┌─────────────────────┬────────────────────┬───────────────────────────────────┐
│ Clasa vehiculului │ Masa pasagerului │ Spaţiul convenţional pentru un │
│ │ (kg) │ pasager în picioare (mp/pasager) │
├─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ Clasa I şi A**) │ 68 │ 0,125 │
├─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ Clasa II │ 71*) │ 0,15 │
├─────────────────────┼────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ Clasa III şi B │ 71*) │ Fãrã pasageri în picioare │
└─────────────────────┴────────────────────┴───────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬─────┐
│ DIMENSIUNI MAXIME ADMISE │ (m) │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Lungime │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Autovehicul ,00│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Remorca ,00│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Vehicul articulat (autotractor + semiremorca) ,50│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Tren rutier ,75│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Autobuz cu 2 axe ,50│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Autobuz cu 3 axe ,00│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Autobuz articulat ,75│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Latime │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Autovehicule M(1) 𗈖,50 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Toate vehiculele, cu excepţia autovehiculelor M(1), a vehiculelor │ │
│izoterme şi frigorifice 𗈖,55 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Vehicule izoterme şi frigorifice 𗈖,60 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Înãlţime - toate vehiculele 𗈘,00 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Distanta maxima între axa pivotului de cuplare al semiremorcii şi partea│ │
│din spate a semiremorcii ,00│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Distanta maxima masurata orizontal între axa pivotului şi un punct │ │
│oarecare din fata al semiremorcii 𗈖,04 │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier │ │
│din punctul extrem aflat cel mai în fata al zonei de încãrcare din │ │
│spatele cabinei pana la punctul cel mai din spate al remorcii, minus │ │
│distanta dintre partea din spate a autovehiculului şi partea din fata a │ │
│remorcii ,65│
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│Distanta maxima masurata paralel cu axa longitudinala a trenului rutier │ │
│din punctul extrem aflat cel mai în fata al zonei de încãrcare din │ │
│spatele cabinei pana la punctul cel mai din spate al remorcii ,40│
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘
Lungime 520 mm sau Lungime 340 mm
Înãlţime 120 mm Înãlţime 240 mm
┌──────────────────────┬───────────────────────┬───────────────────┬───────────┐
│ Masa totalã maxim │ Tip sistem franare │ Tip remorca │ K(M) │
│admisibilã a remorcii │ │ │ │
├──────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap articulat│K(M) <= 1,0│
│ 3.000 kg │Fãrã sistem de franare ├───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap rigid │K(M) <= 1,5│
├──────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap articulat│K(M) <= 2,5│
│ 6.000 kg │Cu comanda prin inertie├───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap rigid │K(M) <= 3,0│
├──────────────────────┼───────────────────────┼───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap articulat│K(M) <= 3,0│
│ - │Cu comanda pneumatica ├───────────────────┼───────────┤
│ │ │Cu protap rigid │K(M) <= 3,5│
└──────────────────────┴───────────────────────┴───────────────────┴───────────┘
┌────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│ Categoria vehiculului │ Numãr oglinzi retrovizoare │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Moped │ 1 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Motocicleta │ 2 │
├────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────┤
│ Triciclu şi cvadriciclu │ 2 │
└────────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘
latime 100 mm latime 145 mm
sau
înãlţime 175 mm înãlţime 125 mm
lungime 520 mm lungime 340 mm
sau
înãlţime 120 mm înãlţime 240 mm
Subsemnatul (subsemnata) ......., cu domiciliul în ......., str. ....,
nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ....., având CNP(*):
┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
└──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
cunoscând dispoziţiile art. 288-293 Cod Penal privind falsul în înscrisuri şi
uzul de fals, solicit:
● Omologare individualã [ ] ● Eliberare/modificare CIV [ ]
● Certificare autenticitate [ ] ● Nota identificare [ ]
● Nota constatare vama [ ] ● Alta activitate RAR [ ]
pentru vehiculul marca ......, tipul ......, cu numãrul de identificare
......., seria de motor ......, culoarea ..... .
Declar ca titularul actului de deţinere al vehiculului cu datele mai
sus-menţionate este:
(nume, prenume/denumire) ...............,
are codul de identificare(**): ┌──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┬──┐
└──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┴──┘
şi ca subsemnatul (subsemnata) sunt reprezentantul acestuia.
De asemenea, declar ca sub aspect material ma oblig sa suport consecinţele
dispoziţiilor art. 998-999 Cod Civil pentru eventualele pagube ce le voi
cauza terţilor în cazul folosirii abuzive sau nelegale de cãtre subsemnatul
(subsemnata) a datelor şi/sau documentelor obţinute de la Registrul
Auto Roman.
Am luat la cunostinta, prin semnarea prezentei, ca exista posibilitatea ca
autovehiculul sa nu îndeplineascã condiţiile tehnice şi juridice pentru
efectuarea prestaţiilor solicitate. De asemenea, consimt în mod expres ca
datele personale de mai sus sa fie prelucrate de cãtre RAR în conformitate
cu reglementãrile legale în vigoare(***).
Data Semnatura
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
(*) - Cod numeric personal, pentru persoane fizice romane, sau seria
şi numãrul actului de identitate, pentru persoane fizice strãine.
(**) - Cod unic de înregistrare, pentru persoane juridice, cod numeric
personal, pentru persoane fizice romane, sau seria şi numãrul
actului de identitate, pentru persoane fizice strãine.
(***) - Precizãri privind destinaţia datelor, precum şi drepturile
prevãzute de lege, pe verso.
┌───────────────┬───────────┬───────────┬────────────┬───────────┬───────────┬───────────┐
│ Tip lumini │ Condiţii │Motocicluri│Motocicluri │Motocicluri│Motocicluri│Motocicluri│
│ │ │ L1e │ L2e şi L6e │ L3e │ L4e │L5e şi L7e │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Faruri de drum 𗈕. Prezenta│Facultativã│Facultativã │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Alb │Alb │Alb │Alb │Alb │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Obligatoriu│Obligatoriu│
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Faruri de 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│intalnire ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Alb │Alb │Alb │Alb │Alb │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi 𗈕. Prezenta│Facultativã│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│indicatoare │ │ │- caroserie │ │ │ │
│direcţie │ │ │închisã; │ │ │ │
│ │ │ │Facultativã │ │ │ │
│ │ │ │- caroserie │ │ │ │
│ │ │ │deschisã │ │ │ │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈖 pe 𗈖 pe 𗈖 pe 𗈖 pe 𗈖 pe │
│ │ │fiecare │fiecare │fiecare │fiecare │fiecare │
│ │ │parte │parte │parte │parte │parte │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Galben │Galben │Galben │Galben │Galben │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Obligatoriu│Obligatoriu│Obligatoriu│
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi stop 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈖 sau 3 𗈕 sau 2 │
│ │ │ │ │ │(una pe │(dacã │
│ │ │ │ │ │atas) │lãţimea > │
│ │ │ │ │ │ mm, │
│ │ │ │ │ │ │obligatoriu│
│ │ │ │ │ │ 𗈖) │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Interzis │Interzis │Interzis │Interzis │Interzis │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi poziţie 𗈕. Prezenta│Facultativã│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│fata ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈖 sau 3 𗈕 sau 2 │
│ │ │ │ │ │(una pe │(dacã │
│ │ │ │ │ │atas) │lãţimea > │
│ │ │ │ │ │ mm, │
│ │ │ │ │ │ │obligatoriu│
│ │ │ │ │ │ 𗈖) │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Alb │Alb │Alb │Alb │Alb │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Obligatoriu│Obligatoriu│Obligatoriu│
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi poziţie 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│spate ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈖 sau 3 𗈕 sau 2 │
│ │ │ │ │ │(una pe │(dacã │
│ │ │ │ │ │atas) │lãţimea > │
│ │ │ │ │ │ mm, │
│ │ │ │ │ │ │obligatoriu│
│ │ │ │ │ │ 𗈖) │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Catadioptrii 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Facultativã │Facultativã│Facultativã│Facultativã│
│laterali ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│netriunghiulari𗈖. Numãr 𗈕 𗈕 sau 2 pe 𗈕 sau 2 pe 𗈕 sau 2 pe 𗈕 sau 2 pe │
│ │ │ │fiecare │fiecare │fiecare │fiecare │
│ │ │ │parte │parte │parte │parte │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Galben │Galben │Galben │Galben │Galben │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Catadioptrii 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Obligatorie │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│spate ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│netriunghiulari𗈖. Numãr 𗈕 𗈕 𗈕 𗈖 𗈕 sau 2 │
│ │ │ │ │ │ │(dacã │
│ │ │ │ │ │ │lãţimea > │
│ │ │ │ │ │ mm, │
│ │ │ │ │ │ │obligatoriu│
│ │ │ │ │ │ 𗈖) │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Catadioptrii 𗈕. Prezenta│Obligatorie│Obligatorie │ │ │ │
│pedale │ │pentru │pentru │ X*) │ X*) │ X*) │
│ │ │vehiculele │vehiculele │ │ │ │
│ │ │cu pedale │cu pedale │ │ │ │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈖 pe 𗈖 pe fiecare│ │ │ │
│ │ │fiecare │pedala │ X*) │ X*) │ X*) │
│ │ │pedala │ │ │ │ │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Galben │Galben │ X*) │ X*) │ X*) │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Catadioptrii 𗈕. Prezenta│Facultativã│ X*) │ X*) │ X*) │ X*) │
│fata ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│netriunghiulari𗈖. Numãr 𗈕 │ X*) │ X*) │ X*) │ X*) │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Alb │ X*) │ X*) │ X*) │ X*) │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi numãr 𗈕. Prezenta│Facultativã│Facultativã │Obligatorie│Obligatorie│Obligatorie│
│spate ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr 𗈕 sau mai 𗈕 sau mai 𗈕 sau mai 𗈕 sau mai 𗈕 sau mai │
│ │ │multe │multe │multe │multe │multe │
│ │ │elemente │elemente │elemente │elemente │elemente │
│ │ │optice │optice │optice │optice │optice │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │Alb │Alb │Alb │Alb │Alb │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Faruri ceata 𗈕. Prezenta│ X*) │Facultativã │Facultativã│Facultativã│Facultativã│
│fata ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr │ X*) 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │ X*) │Alb sau │Alb sau │Alb sau │Alb sau │
│ │ │ │galben │galben │galben │galben │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │ X*) │Facultativ │Facultativ │Facultativ │Facultativ │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi ceata 𗈕. Prezenta│ X*) │Facultativã │Facultativã│Facultativã│Facultativã│
│spate ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr │ X*) 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 𗈕 sau 2 │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │ X*) │Roşu │Roşu │Roşu │Roşu │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │ X*) │Obligatoriu │Obligatoriu│Obligatoriu│Obligatoriu│
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi mers 𗈕. Prezenta│ X*) │Facultativã │ X*) │ X*) │Facultativã│
│înapoi ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr │ X*) 𗈕 sau 2 │ X*) │ X*) 𗈕 sau 2 │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │ X*) │Alb │ X*) │ X*) │Alb │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │ X*) │Facultativ │ X*) │ X*) │Facultativ │
├───────────────┼───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│Lampi avarie 𗈕. Prezenta│ X*) │Facultativã │Facultativã│Facultativã│Obligatorie│
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈖. Numãr │ X*) 𗈖 pe fiecare𗈖 pe 𗈖 pe 𗈖 pe │
│ │ │ │parte │fiecare │fiecare │fiecare │
│ │ │ │ │parte │parte │parte │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈗. Culoare │ X*) │Galben │Galben │Galben │Galben │
│ ├───────────┼───────────┼────────────┼───────────┼───────────┼───────────┤
│ 𗈘. Martor │ X*) │Obligatoriu │Obligatoriu│Obligatoriu│Obligatoriu│
└───────────────┴───────────┴───────────┴────────────┴───────────┴───────────┴───────────┘
*) - Dispozitive de iluminare şi semnalizare luminoasa interzise.
┌─────────────────┬─────────────────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Valori limita │
│ │ Masa de ├──────────────┬────────────────────┬───────────┤
│ │ referinta │ CO │ HC + NO(x) │ Particule │
│ │ MR │ L(1)(g/km) │ L(2) (g/km) │L(3)(g/km) │
│ │ (kg) ├───────┬──────┼──────────┬─────────┼───────────┤
│ │ │benzina│Diesel│ benzina │Diesel*3)│ Diesel*3) │
├─────────────────┼─────────────────┼───────┼──────┼──────────┼─────────┼───────────┤
│M*1) │toate │ 2,2 │ 1,0 │ 0,5 𗈔,7 (0,9)𗈔,08 (0,10)│
├───┬─────────────┼─────────────────┼───────┼──────┼──────────┼─────────┼───────────┤
│ │Categoria I │MR <= 1250 │ 2,2 │ 1,0 │ 0,5 𗈔,7 (0,9)𗈔,08 (0,10)│
│ ├─────────────┼─────────────────┼───────┼──────┼──────────┼─────────┼───────────┤
│ │Categoria II < MR <= 1700│ 4,0 │ 1,25 │ 0,6 𗈕,0 (1,3)𗈔,12 (0,14)│
│ ├─────────────┼─────────────────┼───────┼──────┼──────────┼─────────┼───────────┤
│ │Categoria III < MR │ 5,0 │ 1,5 │ 0,7 𗈕,2 (1,6)𗈔,17 (0,20)│
└───┴─────────────┴─────────────────┴───────┴──────┴──────────┴─────────┴───────────┘
*1) Cu excepţia:
- autovehiculelor cu mai mult de 6 locuri, inclusiv al conducatorului;
- autovehiculelor a cãror masa maxima tehnic admisibilã depãşeşte 2.500 kg.
*2) Şi autovehiculele M precizate la nota 1).
*3) Valorile din paranteza pentru motoare Diesel cu injecţie directa pana la
30 septembrie 1999.
┌───────────────┬──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Valori limita │
│ │Masa de ├──────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┤
│ │referinta │ CO │ HC │ NO(x) │ HC+NO(x) │Particule*1)
│ │MR (kg) ├──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ L(1) (g/km) │ L(2) (g/km) │ L(3) (g/km) │ L(2) + L(3) │L(4) (g/km)│
│ │ │ │ │ │ (g/km) │ │
├─────────┬─────┼──────────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────────┤
│Categoria│Grupa│ │Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│ Diesel │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│M*2) │ - │Toate │ 2,3 │ 0,64 │ 0,20 │ - │ 0,15 │ 0,50 │ - │ 0,56 │ 0,05 │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│N(1)*3) │ I │MR <= 1305│ 2,3 │ 0,64 │ 0,20 │ - │ 0,15 │ 0,50 │ - │ 0,56 │ 0,05 │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│ │ II < MR │ 4,17 │ 0,80 │ 0,25 │ - │ 0,18 │ 0,65 │ - │ 0,72 │ 0,07 │
│ │ │<= 1760 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│ │ III < MR │ 5,22 │ 0,95 │ 0,29 │ - │ 0,21 │ 0,78 │ - │ 0,86 │ 0,10 │
└─────────┴─────┴──────────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────────┘
*1) Pentru motoarele Diesel.
*2) Cu excepţia autovehiculelor cu masa totalã tehnic admisibilã mai mare
de 2.500 kg.
*3) Şi vehiculele M precizate la nota 2).
┌───────────────┬──────────┬───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Valori limita │
│ │Masa de ├──────────────┬──────────────┬──────────────┬──────────────┬───────────┤
│ │referinta │ CO │ HC │ NO(x) │ HC+NO(x) │Particule*1)
│ │MR (kg) ├──────────────┼──────────────┼──────────────┼──────────────┼───────────┤
│ │ │ L(1) (g/km) │ L(2) (g/km) │ L(3) (g/km) │ L(2) + L(3) │L(4) (g/km)│
│ │ │ │ │ │ (g/km) │ │
├─────────┬─────┼──────────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────┬──────┼───────────┤
│Categoria│Grupa│ │Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│Benzina│Diesel│ Diesel │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│M*2) │ - │Toate │ 1,0 │ 0,50 │ 0,10 │ - │ 0,08 │ 0,25 │ - │ 0,30 │ 0,025 │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│N(1)*3) │ I │MR <= 1305│ 1,0 │ 0,50 │ 0,10 │ - │ 0,08 │ 0,25 │ - │ 0,30 │ 0,025 │
├─────────┼─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│ │ II < MR │ 1,81 │ 0,63 │ 0,13 │ - │ 0,10 │ 0,33 │ - │ 0,39 │ 0,04 │
│ │ │<= 1760 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼──────────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────┼──────┼───────────┤
│ │ III < MR │ 2,27 │ 0,74 │ 0,16 │ - │ 0,11 │ 0,39 │ - │ 0,46 │ 0,06 │
└─────────┴─────┴──────────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────┴──────┴───────────┘
*1) Pentru motoarele Diesel
*2) Cu excepţia autovehiculelor cu masa totalã tehnic admisibilã mai mare
de 2.500 kg
*3) Şi vehiculele M precizate la nota 2).
┌──────────────────┬──────────────────┬──────────────────┬─────────────────────┐
│ CO (g/kWh) │ HC (g/kWh) │ NO(x) (g/kWh) │ Particule (g/kWh) │
├──────────────────┼──────────────────┼──────────────────┼─────────────────────┤
│ 4,0 │ 1,1 │ 7,0 │ 0,15*1) │
└──────────────────┴──────────────────┴──────────────────┴─────────────────────┘
1) Pana la 30 septembrie 1997 valoarea emisiilor de particule ale
motoarelor a cãror cilindree unitarã este mai mica de 0,7 dmc şi
turatia nominalã mai mare de 3.000 rot/min este fixatã la 0,25 g/kWh.
┌──────────┬──────────┬──────────┬─────────────┬───────────────────┬───────────┐
│ ciclul │CO (g/kWh)│HC (g/kWh)│NO(x) (g/kWh)│ Particule (g/kWh) │Opacitatea │
│ │ │ │ │ │ (m^-1) │
├──────────┼──────────┼──────────┼─────────────┼─────────┬─────────┼───────────┤
│ESC şi ELR│ 2,1 │ 0,66 │ 5,0 │ 0,10 │ 0.13*1) │ 0,8 │
└──────────┴──────────┴──────────┴─────────────┴─────────┴─────────┴───────────┘
*1) Pentru motoare cu cilindree unitarã mai mica de 0,7 dm şi turatia
nominalã mai mare de 3.000 rot/min
┌───────────┬──────────┬────────────┬─────────────┬─────────────┬─────────────┐
│ ciclul │CO (g/kWh)│NMHC (g/kWh)│ CH(4)*2) │NO(x) (g/kWh)│Particule*3) │
│ │ │ │ (g/kWh) │ │ (g/kWh) │
├───────────┼──────────┼────────────┼─────────────┼─────────────┼─────┬───────┤
│ ETC*1) │ 5,45 │ 0,78 │ 1,6 │ 5,0 𗈔,16 𗈔,21*4)│
└───────────┴──────────┴────────────┴─────────────┴─────────────┴─────┴───────┘
*1) Condiţiile care permit verificarea dacã incercarile ETC sunt acceptabile
(conform anexei III, apendicele 2, pct. 3.9 din directiva), atunci când
este vorba de mãsurarea emisiilor motoarelor alimentate cu gaz (GPL sau
GNC) şi de a le compara cu valorile limita aplicabile fixate vor fi
reexaminate şi, dacã este nevoie, modificate prin procedura prevãzutã
la art. 13 din Directiva 70/156/CE .
*2) Pentru motoare alimentate cu gaz (GPL sau GNC).
*3) Nu este aplicabilã pentru motoarele alimentate cu gaz (GPL sau GNC),
*4) Pentru motoare a cãror cilindree unitarã este mai mica de 0,75 dmc şi
turatia nominalã mai mare de 3.000 rot/min.
┌──────────┬──────────┬──────────┬─────────────┬─────────────────┬───────────┐
│ ciclul │CO (g/kWh)│HC (g/kWh)│NO(x) (g/kWh)│Particule (g/kWh)│Opacitatea │
│ │ │ │ │ │ (m^-1) │
├──────────┼──────────┼──────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ESC şi ELR│ 1,5 │ 0,46 │ 3,5 │ 0,02 │ 0,5 │
└──────────┴──────────┴──────────┴─────────────┴─────────────────┴───────────┘
┌──────┬──────────┬────────────┬─────────────────┬───────────────┬────────────┐
│ciclul│CO (g/kWh)│NMHC (g/kWh)│CH(4)*1) (g/kWh) │ NO(x) (g/kWh) │Particule*2)│
│ │ │ │ │ │ (g/kWh) │
├──────┼──────────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤
│ ETC │ 4,0 │ 0,55 │ 1,1 │ 3,5 │ 0,03 │
└──────┴──────────┴────────────┴─────────────────┴───────────────┴────────────┘
┌──────────┬──────────┬──────────┬─────────────┬─────────────────┬───────────┐
│ ciclul │CO (g/kWh)│HC (g/kWh)│NO(x) (g/kWh)│Particule (g/kWh)│Opacitatea │
│ │ │ │ │ │ (m^-1) │
├──────────┼──────────┼──────────┼─────────────┼─────────────────┼───────────┤
│ESC şi ELR│ 1,5 │ 0,46 │ 2 │ 0,02 │ 0,5 │
└──────────┴──────────┴──────────┴─────────────┴─────────────────┴───────────┘
┌──────┬──────────┬────────────┬─────────────────┬───────────────┬────────────┐
│ciclul│CO (g/kWh)│NMHC (g/kWh)│CH(4)*1) (g/kWh) │ NO(x) (g/kWh) │Particule*2)│
│ │ │ │ │ │ (g/kWh) │
├──────┼──────────┼────────────┼─────────────────┼───────────────┼────────────┤
│ ETC │ 4,0 │ 0,55 │ 1,1 │ 2 │ 0,03 │
└──────┴──────────┴────────────┴─────────────────┴───────────────┴────────────┘
*1) Pentru motoare alimentate cu gaz (GPL sau GNC).
*2) Nu este aplicabilã pentru motoarele alimentate cu gaz (GPL sau GNC).
┌───────────┬────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────┐
│ │ Scaune orientate cu fata spre înainte │ │
│ ├──────────────────────────────────┬─────────────────────────────────┤Scaune orientate│
│ Categoria │ Scaune laterale │ Scaune centrale │ cu fata spre │
│vehiculului├─────────────────┬────────────────┼────────────────┬────────────────┤ înapoi │
│ │ Fata │ Altele │ Fata │ Altele │ │
├───────────┼─────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ M(1) │ Ar4m │ Ar4m │ Ar4m │ Ar4m │ B, Br3, Br4m │
├───────────┼─────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│M(2)<= 3,5t│ Ar4m, Ar4Nm │ Ar4m, Ar4Nm │ Ar4m, Ar4Nm │ Ar4m, Ar4Nm │Br3, Br4m, Br4Nm│
├───────────┼─────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│M(2)> 3,5 t│Br3r, Br4m, Br4Nm│Br3, Br4m, Br4Nm│Br3, Br4m, Br4Nm│Br3, Br4m, Br4Nm│ │
│ M(3) │ sau Ar4m, Ar4Nm │sau Ar4m, Ar4Nm │sau Ar4m, Ar4Nm │sau Ar4m, Ar4Nm │Br3, Br4m, Br4Nm│
│ │ (1) │ (1) │ (1) │ (1) │ │
├───────────┼─────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ │ │ B, Br3, Br4m, │ B, Br3, Br4m, │ B, Br3, Br4m, │ │
│ N(1) │ Ar4m, Ar4Nm │ Br4Nm │ Br4Nm sau A, │ Br4Nm │ Nici una │
│ │ │ sau fãrã (2) │Ar4m, Ar4Nm (3) │ sau fãrã (2) │ │
├───────────┼─────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┼────────────────┤
│ N(2) │ B, Br3, Br4m, │ B, Br3, Br4m, │ B, Br3, Br4m, │ B, Br3, Br4m, │ │
│ │ Br4Nm sau A, │ Br4Nm │ Br4Nm sau A, │ Br4Nm │ Nici una │
│ N(3) │ Ar4m, Ar4Nm (3) │ sau fãrã (2) │Ar4m, Ar4Nm (3) │ sau fãrã (2) │ │
└───────────┴─────────────────┴────────────────┴────────────────┴────────────────┴────────────────┘
A: centura în 3 puncte (abdominala şi diagonala)
B: centura în 2 puncte (abdominala)
r: retractor
m: retractor cu blocare de urgenta (sensibilitate multipla)
3: retractor cu blocare automatã
4: retractor cu blocare de urgenta
N: prag superior de reactie (vezi anexa I, punctele 1.8.3 pana la 1.8.5)
┌───────────┬─────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Oglinzi retrovizoare exterioare │
│ Categoria │ Oglinzi ├────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│vehiculului│retrovizoare │ Oglinzi retrovizoare principale │Oglinzi retrovizoare│Oglinzi retrovizoare│
│ │ interioare ├──────────────────────┬─────────────────────┤ cu unghi mare │ de parcare │
│ │ Grupa I │ Grupa II │ Grupa III │ Grupa IV │ Grupa V │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │Este permisã montarea │ 1 │ │ │
│ M(1) │ 1 │ (1 sau 2 bucãţi) în │obligatoriu pe partea│ - │ - │
│ │ obligatoriu │ condiţiile prevãzute │ opusã sensului de │ │ │
│ │ │ la grupa III şi în │ circulaţie │ │ │
│ │ │ locul acestora │ 2 │ │ │
│ │ │ │facultativ pe ambele │ │ │
│ │ │ │ pãrţi │ │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┤
│ │ │ Oglinzi retrovizoare exterioare │
│ Categoria │ Oglinzi ├────────────────────────────────────────────┬────────────────────┬────────────────────┤
│vehiculului│retrovizoare │ Oglinzi retrovizoare principale │Oglinzi retrovizoare│Oglinzi retrovizoare│
│ │ interioare ├──────────────────────┬─────────────────────┤ cu unghi mare │ de parcare │
│ │ Grupa I │ Grupa II │ Grupa III │ Grupa IV │ Grupa V │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ M(2) │ - │ 2 │ - │ 1 │ 1 │
│ │ │ obligatoriu │ │ facultativ │ facultativ │
│ │ │ (una pe stanga şi │ │ │ │
│ │ │ una pe dreapta) │ │ │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ M(3) │ - │ 2 │ - │ 1 │ 1 │
│ │ │ obligatoriu │ │ facultativ │ facultativ │
│ │ │ (una pe stanga şi │ │ │ │
│ │ │ una pe dreapta) │ │ │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ │ │ Este permisã │ 1 │ 1 │ - │
│ N(1) │ 1 │ montarea (1 sau 2 │obligatoriu pe partea│ facultativ │ │
│ │ obligatoriu │bucãţi) în condiţiile │ opusã sensului de │ │ │
│ │ │prevãzute la grupa III│ circulaţie │ │ │
│ │ │ şi în locul acestora │ 2 │ │ │
│ │ │ │facultativ pe ambele │ │ │
│ │ │ │ pãrţi │ │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│N(2)<= 7,5t│ 1 │ 2 │ Este permisã │ 1 │ 1 │
│ │ facultativ │ obligatoriu (una pe │ montarea (1 sau 2 │ obligatoriu dacã │ facultativ montate │
│ │ (oglinda │ stanga şi una pe │bucãţi) în condiţiile│oglinda retrovizoare│la minim 2 m de sol │
│ │retrovizoare │ dreapta) │prevãzute Ia grupa II│ obligatorie din │ │
│ │din grupa IV)│ │şi în locul acestora │grupa II, montata pe│ │
│ │ │ │ │ aceeaşi parte, nu │ │
│ │ │ │ │ este convexa │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│N(2)> 7,5 t│ 1 │ 2 │ Este permisã │ 1 │ 1 │
│ │ facultativ │ obligatoriu (una pe │ montarea (1 sau 2 │ │ facultativ montate │
│ │ (oglinda │ stanga şi una pe │bucãţi) în condiţiile│ │la minim 2 m de sol │
│ │retrovizoare │ dreapta) │prevãzute la grupa II│ │ │
│ │din grupa IV)│ │şi în locul acestora │ │ │
├───────────┼─────────────┼──────────────────────┼─────────────────────┼────────────────────┼────────────────────┤
│ N(3) │ 1 │ 2 │ Este permisã │ 1 │ 1 │
│ │ facultativ │ obligatoriu (una pe │ montarea (1 sau 2 │ │ facultativ montate │
│ │ (oglinda │ stanga şi una pe │bucãţi) în condiţiile│ │la minim 2 m de sol │
│ │retrovizoare │ dreapta) │prevãzute la grupa II│ │ │
│ │din grupa IV)│ │şi în locul acestora │ │ │
└───────────┴─────────────┴──────────────────────┴─────────────────────┴────────────────────┴────────────────────┘