Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.099 din 7 decembrie 2023  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.099 din 7 decembrie 2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar "Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate"

EMITENT: Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1135 din 15 decembrie 2023
    Având în vedere:
    - prevederile art. 2 lit. ss) din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR;
    – prevederile art. 16 alin. (2) lit. i) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 73/2019 privind siguranţa feroviară, aprobată prin Legea nr. 71/2020,

    în temeiul prevederilor art. 9 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 370/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul transporturilor şi infrastructurii emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului transporturilor şi infrastructurii nr. 315/2011 privind aprobarea Normativului feroviar „Vehicule de cale ferată. Tipuri de revizii şi reparaţii planificate. Normele de timp sau normele de kilometri parcurşi pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate“, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 418 din 15 iunie 2011, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Prevederile normativului feroviar prevăzut la art. 1 se aplică de către toţi deţinătorii de vehicule feroviare, operatori de transport feroviar de marfă şi de călători, inclusiv de către Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti «METROREX» - S.A., de către operatorii de manevră feroviară şi de către administratorul şi gestionarii infrastructurii feroviare la întocmirea programelor de revizii şi reparaţii planificate ale vehiculelor feroviare, precum şi de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR în calitate de organism de certificare, în sensul art. 2 lit. (b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/779 al Comisiei din 16 mai 2019 de stabilire a unor dispoziţii detaliate privind un sistem de certificare a entităţilor responsabile cu întreţinerea vehiculelor în temeiul Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 445/2011 al Comisiei. "

    2. În anexă, la capitolul 1 „Generalităţi“ punctul 1.3 „Definiţii şi abrevieri“ subpunctul 1.3.1 „Definiţii“, literele h), o) şi p) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "h) deţinător - persoana fizică sau juridică care, fiind proprietara unui vehicul sau având dreptul de a-l utiliza, exploatează acest vehicul ca mijloc de transport şi este înregistrată ca atare în registrul european al vehiculelor sau într-un registru naţional al vehiculelor al unui stat membru, inclusiv România, astfel cum sunt prevăzute la art. 47 din Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană;
    ...............................................................................................
    o) entitate responsabilă cu întreţinerea (ERI) - o entitate care răspunde de întreţinerea unui vehicul şi care este înregistrată ca atare în registrul naţional al vehiculelor menţionat la art. 47 din Directiva (UE) 2016/797 [28];
    p) modernizare - orice lucrare majoră de modificare a unui subsistem sau a unei părţi a acestuia care duce la modificarea dosarului tehnic ce însoţeşte declaraţia de verificare «CE», în cazul în care există un astfel de dosar şi care îmbunătăţeşte performanţele generale ale subsistemului [29];"

    3. În anexă, la capitolul 2 „Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vehiculele feroviare“ punctul 2.2 „Tipul reviziilor şi al reparaţiilor planificate la care sunt supuse vagoanele de călători şi similare şi vagoanele de marfă“ subpunctul 2.2.2 „Reviziile şi reparaţiile planificate la care sunt supuse vagoanele de marfă“, primul şi al doilea paragraf ale literei a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) revizii planificate, fără ridicarea cutiei vagonului de marfă de pe osii/boghiuri. Deţinătorii vagoanelor de marfă au obligaţia să efectueze revizii tehnice intermediare (RRu, RIF, RIT) la jumătatea intervalului de RP. Reviziile tip RRu, RIF şi RIT se efectuează fără ridicarea cutiei vagonului de marfă de pe osii/boghiuri. Excepţie fac vagoanele de marfă dotate cu roţi monobloc la care revizia tip RRu se efectuează cu ridicarea cutiei vagonului de pe osii/boghiuri şi dezlegarea osiilor montate în vederea efectuării controlului ultrasonic total şi a verificărilor dimensionale.
    Tipul vagoanelor la care se execută una sau mai multe dintre aceste revizii, precum şi nomenclatorul de lucrări pe tipuri de revizie vor fi stabilite prin specificaţii tehnice elaborate de către entitatea responsabilă cu întreţinerea vagoanelor (ERI) sau o entitate certificată pentru funcţii de întreţinere (FI) care a preluat funcţia de efectuare a întreţinerii acestor vagoane, externalizată de o ERI [27] şi avizate de către de către Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR, în conformitate cu reglementările în vigoare [31];"

    4. În anexă, la capitolul 3 „Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate ale vehiculelor feroviare şi periodicitatea acestora (ciclul)“ tabelul 3.3 „Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vagoanele de marfă“, poziţia nr. 32 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬─────────────────┬────────┬────────────┬───────────┐
│ │ │ │*Revizii │ │
│ │ │ │tehnice │Reparaţii │
│ │ │ │intermediare│planificate│
│ │ │ │(RRu, RIF, │Norma de │
│ │ │Durata │RIT) │timp sau km│
│Nr. │Denumirea şi │de │Norma de │parcurşi │
│crt.│tipul vehiculului│serviciu│timp sau km │ │
│ │feroviar │(ani) │parcurşi │ │
│ │ │ ├────────────┼─────┬─────┤
│ │ │ │ │RP │RK │
│ │ │ │(ani/mii km)│(ani/│(ani/│
│ │ │ │ │mii │mii │
│ │ │ │ │km) │km) │
├────┼─────────────────┼────────┼────────────┼─────┼─────┤
│ │Vagoane-platformă│ │ │ │ │
│ │cu planşeu │ │ │ │ │
│ │coborât, pe 10 │ │ │ │ │
│„32.│osii, pentru │40 │2 │4 │-“ │
│ │transport │ │ │ │ │
│ │combinat, seria │ │ │ │ │
│ │Saadkms │ │ │ │ │
└────┴─────────────────┴────────┴────────────┴─────┴─────┘

"

    5. În anexă, la capitolul 3, adnotarea „***“ de sub tabelul 3.3 „Norme pentru efectuarea reviziilor şi reparaţiilor planificate la vagoanele de marfă“ se abrogă.
    6. În anexă, la capitolul 5 „Documentaţia tehnică privind reviziile şi reparaţiile planificate ale vehiculelor feroviare“, primul şi al doilea paragraf se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "Vehiculele feroviare trebuie să fie revizuite şi reparate pe baza unei documentaţii tehnice care trebuie să conţină:
    a) caietul de sarcini, elaborat de deţinătorul vehiculului feroviar, care să prevadă cerinţele pentru reviziile sau reparaţiile planificate ale vehiculelor feroviare;
    b) specificaţiile tehnice utilizate în activităţile de întreţinere a vehiculelor feroviare, elaborate de către entitatea responsabilă cu întreţinerea (ERI) sau o entitate certificată pentru funcţii de întreţinere (FI) care a preluat funcţia de efectuare a întreţinerii, externalizată de o ERI [27], având la bază cerinţele caietului de sarcini elaborat de deţinătorul vehiculului feroviar şi legislaţia de referinţă europeană şi naţională referitoare la întreţinerea vehiculelor feroviare;
    c) documentaţia tehnică de execuţie (în cazul reparaţiilor cu modernizare).
    Documentele de la lit. a) şi c) trebuie să fie avizate de Autoritatea Feroviară Română - AFER [31], respectiv documentele de la lit. b) trebuie să fie avizate de Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română - ASFR [31]."

    7. În anexă, la capitolul 5 punctul 5.1 „Structura caietului de sarcini pentru revizii şi reparaţii planificate la vehiculele feroviare“, subpunctul nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. CERINŢE ESENŢIALE [29]:
    2.1. Siguranţă;
    2.2. Fiabilitate şi disponibilitate;
    2.3. Sănătate;
    2.4. Protecţia mediului;
    2.5. Compatibilitate tehnică;
    2.6. Accesibilitate."

    8. În anexă, la capitolul 5 punctul 5.2 „Structura specificaţiilor tehnice pentru elaborarea lucrărilor de revizie şi reparare periodică preventivă a vehiculelor feroviare“, subpunctul nr. 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. CERINŢE ESENŢIALE [29]:
    2.1. Siguranţă;
    2.2. Fiabilitate şi disponibilitate;
    2.3. Sănătate;
    2.4. Protecţia mediului;
    2.5. Compatibilitate tehnică;
    2.6. Accesibilitate."

    9. În anexă, punctul nr. [7] din anexa „Documente de referinţă“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "[7] Hotărârea Guvernului nr. 108/2020 privind interoperabilitatea sistemului feroviar, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 112 din 13 februarie 2020"

    10. În anexă, după punctul 26 din anexa „Documente de referinţă“ se introduc cinci noi puncte, punctele [27]-[31], cu următorul cuprins:
    "[27] Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2019/779 al Comisiei din 16 mai 2019 de stabilire a unor dispoziţii detaliate privind un sistem de certificare a entităţilor responsabile cu întreţinerea vehiculelor în temeiul Directivei (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 445/2011 al Comisiei;
    [28] Directiva (UE) 2016/798 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind siguranţa feroviară;
    [29] Directiva (UE) 2016/797 a Parlamentului European şi a Consiliului din 11 mai 2016 privind interoperabilitatea sistemului feroviar în Uniunea Europeană;
    [30] Hotărârea Guvernului nr. 309/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Române - ASFR, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 298 din 10 aprilie 2023;
    [31] Hotărârea Guvernului nr. 310/2023 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Feroviare Române - AFER, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 11 aprilie 2023."


    ART. II
    Deţinătorii de vehicule feroviare, operatori de transport feroviar de marfă şi de călători, Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „METROREX“ - S.A., operatorii de manevră feroviară şi administratorul/gestionarii de infrastructură feroviară vor include în sistemele de management al siguranţei orice alte măsuri necesare pentru a fi acoperite riscurile în materie de siguranţă, în conformitate cu evaluarea riscurilor care decurg din propria lor activitate.

    ART. III
    Autoritatea de Siguranţă Feroviară Română şi operatorii economici prevăzuţi la art. I pct. 1 vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul transporturilor şi infrastructurii,
                    Sorin-Mihai Grindeanu

    Bucureşti, 7 decembrie 2023.
    Nr. 2.099.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016