Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.091 din 11 iulie 2022  pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.091 din 11 iulie 2022 pentru modificarea şi completarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 703 din 13 iulie 2022
    Văzând Referatul de aprobare nr. AR 11.710/2022 al Direcţiei generale sănătate publică şi programe de sănătate din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile:
    - art. 51 alin. (5) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate,

    în temeiul prevederilor art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 320 şi 320 bis din 1 aprilie 2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 7 , alineatele (2)-(5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Cererile de finanţare fundamentate ale unităţilor de specialitate, întocmite conform formularelor prevăzute în anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. A-E, detaliate pe tipuri de cheltuieli, se transmit în format electronic, asumate prin semnătură electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal al furnizorului, după cum urmează:
    a) în vederea avizării, la DSP, până cel târziu la data de 25 a lunii pentru care se face finanţarea, în cazul unităţilor de specialitate care implementează programe/subprograme în baza relaţiilor contractuale cu DSP, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. A şi E; DSP verifică eligibilitatea cheltuielilor şi încadrarea în bugetul aprobat şi întocmesc documente centralizatoare conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. B, distinct pentru fiecare program/subprogram naţional de sănătate publică, sursă de finanţare şi titlu bugetar, pe care le transmit, în format electronic, asumate prin semnătură electronică extinsă/calificată a reprezentantului legal, unităţilor de asistenţă tehnică şi management, până cel târziu la data de 30 a lunii pentru care se face finanţarea;
    b) în vederea avizării, la unităţile de asistenţă tehnică şi management al programelor naţionale de sănătate publică, denumite în continuare UATM, până cel târziu la data de 30 a lunii pentru care se face finanţarea, însoţite de borderoul centralizator al bunurilor şi serviciilor achiziţionate, al serviciilor medicale realizate şi raportate sau, după caz, al cheltuielilor de personal efectuate în condiţiile legii pentru realizarea activităţilor prevăzute în cadrul programelor, în conformitate cu prevederile normelor tehnice şi cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie, şi nota justificativă, după caz, pentru unităţile de specialitate care funcţionează în subordinea Ministerului Sănătăţii, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. B;
    c) la structura din cadrul Ministerului Sănătăţii cu atribuţii în domeniul programelor naţionale de sănătate, până cel târziu la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se face finanţarea, însoţite de borderoul centralizator al bunurilor şi serviciilor achiziţionate, al serviciilor medicale realizate şi raportate sau, după caz, al cheltuielilor de personal efectuate în condiţiile legii pentru realizarea activităţilor prevăzute în cadrul programelor, în conformitate cu prevederile normelor tehnice şi cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie, în cazul unităţilor de specialitate care implementează Programul naţional de securitate transfuzională şi Programul naţional de tratament dietetic pentru boli rare (conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. C).
    Cererile de finanţare fundamentate ale DSP pentru finanţarea activităţilor din cadrul Subprogramului de depistare precoce activă a cancerului de col uterin prin efectuarea testării Babeş-Papanicolaou la populaţia feminină eligibilă în regim de screening, precum şi ale unităţilor din subordinea Ministerului Sănătăţii care implementează activităţile acestui program se transmit spre avizare UATM a INSP. Borderoul centralizator care însoţeşte cererea de finanţare este avizat în prealabil de UATM din regiunea căreia îi este arondată reţeaua de screening.
(3) UATM ale programelor naţionale de sănătate publică propun structurii din cadrul Ministerului Sănătăţii cu atribuţii în domeniul programelor naţionale de sănătate finanţarea unităţilor de specialitate care implementează programe naţionale de sănătate publică după verificarea documentelor prevăzute la alin. (1), precum şi a cheltuielilor necesare organizării şi funcţionării UATM, în baza unor situaţii centralizatoare întocmite distinct pentru fiecare program/subprogram naţional de sănătate publică, sursă de finanţare şi titlu bugetar, conform formularelor din anexa nr. 15 la prezentele norme tehnice, lit. D, cu încadrarea în limita fondurilor aprobate cu această destinaţie, până cel târziu în data de 5 a lunii în care se face finanţarea.
(4) Cererile de finanţare transmise de către unităţile de specialitate, respectiv de UATM, după termenele stabilite în prezentele norme tehnice nu sunt avizate, iar sumele solicitate în cererea de finanţare se finanţează în luna următoare celei pentru care a fost transmisă solicitarea.
(5) În urma evaluărilor trimestriale ale indicatorilor specifici se stabileşte şi modul de alocare a resurselor rămase neutilizate."

    2. La articolul 15 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) în cadrul Institutului Oncologic «Prof. Dr. I. Chiricuţă» se organizează şi funcţionează UATM a Institutului Oncologic «Prof. Dr. I. Chiricuţă», care asigură asistenţă tehnică şi management pentru:
    1. Programul naţional de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătăţii publice - Subprogramul de screening organizat pe baze populaţionale pentru cancerul de col uterin, implementat în regiunea Nord-Vest care grupează judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş;
    2. Programul naţional de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătăţii publice - Subprogramul de screening organizat pe baze populaţionale pentru cancerul de sân, implementat în regiunea Nord-Vest care grupează judeţele Bihor, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Sălaj, Satu Mare şi Maramureş şi regiunea Vest care grupează judeţele Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş;"

    3. La articolul 15 alineatul (2), litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) în cadrul Institutului Regional de Oncologie Iaşi se organizează şi funcţionează UATM a Institutului Regional de Oncologie Iaşi, care asigură asistenţă tehnică şi management pentru:
    1. Programul naţional de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătăţii publice - Subprogramul de screening organizat pe baze populaţionale pentru cancerul de col uterin, implementat în regiunea Nord-Est care grupează judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui;
    2. Programul naţional de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătăţii publice - Subprogramul de screening organizat pe baze populaţionale pentru cancerul de sân, implementat în regiunea Nord-Est care grupează judeţele Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui şi regiunea Sud-Est care grupează judeţele Brăila, Buzău, Constanţa, Galaţi, Tulcea şi Vrancea;"

    4. La articolul 18, litera t) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "t) raportările prevăzute la lit. r) şi s) se elaborează trimestrial, cumulat de la începutul anului şi anual şi se transmit, atât în format electronic, cât şi pe suport hârtie, către:
    1. DSP, în primele 10 zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, dacă unitatea de specialitate implementează programul/subprogramul în baza unei relaţii contractuale cu această instituţie;
    2. UATM, în primele 20 de zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, dacă unitatea de specialitate care implementează programul/subprogramul funcţionează în subordinea Ministerului Sănătăţii;
    3. structura din cadrul Ministerului Sănătăţii cu atribuţii în domeniul programelor naţionale de sănătate, în primele 20 de zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea, pentru unităţile de specialitate care implementează Programul naţional de securitate transfuzională şi Programul naţional de tratament dietetic pentru boli rare;"

    5. La articolul 22, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) semestrial şi anual, pentru UATM şi unităţile de specialitate care implementează Programul naţional de securitate transfuzională şi Programul naţional de tratament dietetic pentru boli rare;"

    6. La articolul 26 alineatul (2), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) respectarea eligibilităţii cheltuielilor specifice pentru fiecare program/subprogram."

    7. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    Pentru implementarea programelor naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii sunt admise pierderi sau scăderi cantitative survenite în perioada depozitării, manipulării, transportării sau utilizării medicamentelor, vaccinurilor, reactivilor şi altora asemenea, în limitele maxime de perisabilitate, după cum urmează:
    a) 5% în cazul vaccinurilor monodoză;
    b) 10% în cazul vaccinurilor liofilizate sau lichide care conţin 2-6 doze;
    c) 50% în cazul vaccinurilor liofilizate care conţin 10-20 de doze;
    d) 5% în alte cazuri decât cele prevăzute la lit. a)-c);
    e) 25% în cazul vaccinurilor lichide care conţin 10-20 de doze;
    f) 25% în cazul vaccinurilor împotriva COVID-19, conform art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3/2021 privind unele măsuri pentru recrutarea şi plata personalului implicat în procesul de vaccinare împotriva COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare. La nivelul cabinetului medicilor de familie limita maximă de perisabilitate admisă pentru vaccinul împotriva COVID-19 este de 50%."

    8. În anexa nr. 1 „I. Programul naţional de vaccinare“, la litera C „Activităţi“ punctul 1.2 „Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 1.2.16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.2.16. monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin şi a procentului de copii vaccinaţi pe tip de vaccin şi vârste prevăzute în Calendarul naţional de vaccinare şi transmiterea acestora la CNSCBT;"

    9. În anexa nr. 1, la litera C punctul 1.4 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare:“, subpunctul 1.4.4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.4.4. realizează înregistrarea corectă şi la timp a vaccinărilor efectuate în evidenţele medicale primare, în RENV, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 697/2022 privind aprobarea metodologiei de raportare şi a circuitului informaţional în Registrul electronic naţional de vaccinări;"

    10. În anexa nr. 1, la litera C, punctul 2 „Vaccinarea grupelor populaţionale la risc“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. Vaccinarea grupelor populaţionale la risc

┌────────────────────────┬────────────────┐
│ │Grupe │
│Tipul de vaccinare │populaţionale la│
│ │risc │
├────────────────────────┼────────────────┤
│Vaccin │ │
│diftero-tetano-pertussis│gravide │
│acelular pentru adulţi │ │
│(dTpa) │ │
├────────────────────────┼────────────────┤
│ │fete din grupa │
│HPV^1) │de vârstă 11-18 │
│ │ani │
├────────────────────────┼────────────────┤
│ │persoanele din │
│ │grupele │
│ │populaţionale la│
│ │risc stabilite │
│ │de Organizaţia │
│ │Mondială a │
│ │Sănătăţii │
│ │conform │
│ │metodologiei, │
│ │precum şi │
│ │personalul │
│ │implicat în │
│ │asigurarea şi │
│ │menţinerea │
│ │capacităţii │
│ │operaţionale a │
│Vaccin gripal │structurilor din│
│ │cadrul │
│ │Ministerului │
│ │Afacerilor │
│ │Interne, │
│ │Ministerului │
│ │Apărării │
│ │Naţionale, │
│ │Serviciului de │
│ │Protecţie şi │
│ │Pază, │
│ │Serviciului │
│ │Român de │
│ │Informaţii şi │
│ │Serviciului de │
│ │Telecomunicaţii │
│ │Speciale │
├────────────────────────┼────────────────┤
│Vaccin împotriva │la solicitare, │
│COVID-19 │la medicul de │
│ │familie │
├────────────────────────┼────────────────┤
│Vaccin │contacţii din │
│rujeolic-rubeolic-oreion│focar │
│(ROR) │ │
├────────────────────────┼────────────────┤
│Vaccin hepatitic B tip │pacienţi │
│adult │dializaţi │
│ │nevaccinaţi │
├────────────────────────┼────────────────┤
│ │persoane cu │
│ │susceptibilitate│
│ │crescută, │
│ │indiferent de │
│ │antecedentele │
│ │vaccinale sau de│
│ │boală │
│ │infecţioasă │
│Alte vaccinări aprobate │(campanii de tip│
│de Ministerul Sănătăţii │catch-up, │
│şi aplicabile în │mopping-up sau │
│situaţii epidemiologice │followup), │
│deosebite şi/sau în │personalul din │
│urgenţe de sănătate │cadrul │
│publică de importanţă │instituţiilor cu│
│internaţională │reţele sanitare │
│ │proprii care │
│ │desfăşoară │
│ │misiuni la │
│ │frontieră sau în│
│ │afara graniţelor│
│ │ţării, │
│ │imigranţi, │
│ │refugiaţi, │
│ │azilanţi │
└────────────────────────┴────────────────┘


    ^1) Vaccinarea anti-HPV pentru prevenirea infecţiilor determinate de HPV:
    a) se realizează la solicitarea părinţilor/reprezentanţilor legali, care vor formula o cerere la medicul de familie; cererile vor fi centralizate în ordinea cronologică a datei de înregistrare şi trimestrial se va solicita direcţiei de sănătate publică numărul de doze de vaccin necesare;
    b) o schemă de vaccinare integrală se realizează cu acelaşi produs vaccinal în vederea respectării principiului echităţii;
    c) se achiziţionează cantitatea corespunzătoare întregii scheme de vaccinare anti-HPV;
    d) vaccinarea va fi disponibilă numai pentru fetele care, la data solicitării, se încadrează în grupa de vârstă 11-18 ani, părinţii urmând să decidă individual când anume în acest interval se va face vaccinarea."

    11. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.1 „Activităţi derulate la nivelul INSP, prin CNSCBT şi structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 2.1.3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.1.3. monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri şi a numărului de persoane la risc vaccinate (pentru dTPa gravide şi HPV) şi transmiterea acestora la structura din cadrul Ministerului Sănătăţii cu atribuţii de sănătate publică; în cazul vaccinului împotriva COVID-19 aceste activităţi se realizează săptămânal, iar pentru vaccinului gripal, aceste activităţi se realizează săptămânal în sezon."

    12. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.1 „Activităţi derulate la nivelul INSP, prin CNSCBT şi structurile de specialitate de la nivel regional“, subpunctul 2.1.6 se abrogă.
    13. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2 „Activităţi derulate la nivelul serviciilor/birourilor de supraveghere şi control al bolilor transmisibile din DSP“, subpunctul 2.2.10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.2.10. întocmirea referatelor în vederea încheierii contractelor prevăzute la lit. B din anexa nr. 16 la normele tehnice, pentru serviciile de vaccinare acordate în cadrul Programului naţional de vaccinare;"

    14. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2, subpunctul 2.2.11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.2.11. raportarea lunară la CNSCBT a consumului şi stocurilor de vaccinuri dTPa pentru gravide şi HPV;"

    15. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.2, după subpunctul 2.2.12 se introduc două noi subpuncte, subpunctele 2.2.13 şi 2.2.14, cu următorul cuprins:
    "2.2.13. verificarea şi validarea înregistrării corecte şi complete a vaccinărilor în RENV;
2.2.14. monitorizarea lunară a consumului, stocurilor de vaccinuri pe fiecare tip de vaccin."

    16. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.3 „Activităţi desfăşurate de furnizorii de servicii medicale de la nivelul asistenţei medicale primare“, subpunctul 2.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.3.2. administrarea vaccinurilor opţionale beneficiarilor prevăzuţi la lit. D pct. 2. Medicii de familie au obligativitatea efectuării vaccinării beneficiarilor înscrişi pe lista proprie de asiguraţi, a beneficiarilor înscrişi pe lista de asiguraţi a altui medic de familie pe care îl înlocuiesc, în toate situaţiile de înlocuire a unui medic prevăzute de legislaţia în vigoare, respectiv: convenţie de înlocuire şi convenţie de reciprocitate. Pentru vaccinarea împotriva COVID-19, administrarea vaccinului se va face de către medicii de familie atât persoanelor înscrise pe lista proprie, cât şi la solicitarea celor care nu au un medic de familie sau pentru care medicul de familie nu asigură aceste servicii. Vaccinarea va fi validată ca serviciu de vaccinare în Registrul electronic naţional de vaccinare, potrivit schemei complete de vaccinare, în condiţiile stabilite prin Hotărârea Guvernului nr. 1.031/2020 privind aprobarea Strategiei de vaccinare împotriva COVID-19 în România, cu modificările şi completările ulterioare.
    Efectuarea vaccinării se realizează după acordarea unei consultaţii medicale prin care se confirmă starea de sănătate. Efectuarea vaccinării şi consultaţia medicală acordată constituie serviciul de vaccinare. În cadrul unui serviciu de vaccinare se inoculează unul sau mai multe tipuri de vaccinuri conform schemelor recomandate. Consultaţia medicală acordată în cadrul serviciului de vaccinare urmăreşte obiective distincte de consultaţiile din cadrul serviciilor medicale de prevenţie şi profilaxie decontate de către casele de asigurări de sănătate, după cum urmează:
    2.3.2.1. excluderea situaţiilor medicale care contraindică temporar sau definitiv vaccinarea;
    2.3.2.2. evaluarea contextului epidemiologic, după caz;
    2.3.2.3. examenul clinic;
    2.3.2.4. consilierea referitor la reacţiile postvaccinale şi atitudinea terapeutică în cazul apariţiei lor;
    2.3.2.5. înregistrarea în RENV;
    2.3.2.6. urmărirea apariţiei RAPI şi raportarea lor.
    Serviciul medical de vaccinare se consemnează în evidenţele primare ale cabinetelor medicale de asistenţă medicală primară;"

    17. În anexa nr. 1, la litera C punctul 2.3, subpunctul 2.3.8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.3.8. raportarea lunară la DSP a consumului şi stocurilor de vaccinuri dTPa pentru gravide şi HPV."

    18. În anexa nr. 1, litera D „Beneficiarii programului“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "D. Beneficiarii programului:
    1. pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 1: copiii cu cetăţenie română dobândită conform prevederilor Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    2. pentru activitatea prevăzută la lit. C pct. 2: persoanele încadrabile în una dintre grupele de risc care îndeplinesc una dintre următoarele cerinţe:
    2.1. au domiciliul în România şi au calitatea de asigurat în conformitate cu prevederile art. 222 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    2.2. au domiciliul în România şi nu realizează venituri din muncă, pensie sau alte surse;
    2.3. sunt în tranzit pe teritoriul României şi prezintă un risc epidemiologic;
    2.4. pentru vaccinarea împotriva COVID-19, beneficiarii sunt categoriile de persoane prevăzute în legislaţia în vigoare.
    NOTĂ:
    Până la atribuirea codului numeric personal (CNP) copiii vor fi vaccinaţi şi înregistraţi în RENV de către maternitate, folosind obligatoriu CNP-ul mamei, identificarea acestora realizându-se ulterior atât pe baza codului unic de identificare generat de aplicaţie (CUI), cât şi a CNP-ului mamei. La preluarea înregistrării de către medicul vaccinator, se va completa obligatoriu CNP-ul copilului."

    19. În anexa nr. 2, la capitolul II.1 „Subprogramul naţional de supraveghere şi control al bolilor transmisibile prioritare“ litera F „Natura cheltuielilor eligibile“, punctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. obiecte de inventar cu caracter funcţional: calculatoare şi componente ale acestora, copiatoare, fax, xerox, multifuncţionale, hard-diskuri/memorii externe/memorii interne, UPS-uri, distrugătoare de documente, găleţi cu capac pentru deşeurile infecţioase din laborator, cutii/găleţi colectoare de deşeuri înţepătoare-tăietoare, lăzi/genţi izoterme, accesorii pentru izoterme, frigidere/combine frigorifice/congelatoare pentru laboratoarele de microbiologie şi biologie moleculară, centrifuge, vortexuri, lămpi UV şi purificatoare/recirculatoare UV, densitometre;"

    20. În anexa nr. 7, „VII. Programul naţional de screening organizat pentru boli cronice cu impact asupra sănătăţii publice“, la capitolul VII.1 „Subprogramul de screening organizat pe baze populaţionale pentru cancerul de col uterin“ litera B „Unităţi de asistenţă tehnică şi management“, nota se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Notă:
    *1) atribuţiile specifice unităţilor de asistenţă tehnică şi management sunt prevăzute în anexa nr. 1 la prezenta anexă care face parte integrantă din aceasta."

    21. În anexa nr. 1 la anexa nr. 7 la normele tehnice, punctele 1.4, 1.7, 1.9, 1.17, 2.17 şi 2.20 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "1.4. planifică, organizează şi coordonează formarea personalului implicat în realizarea activităţilor prevăzute în cadrul subprogramului, în colaborare cu UATM - R;
    ...................................................................
1.7. planifică şi coordonează, în colaborare cu UATM - R, activităţile de informare-educare-comunicare;
    ...................................................................
1.9. realizează semestrial şi anual, cumulat de la începutul anului, centralizarea indicatorilor specifici subprogramului, transmişi de UATM - R în primele 20 de zile de la încheierea perioadei de raportare, precum şi elaborarea rapoartelor, sintezelor, recomandărilor privind desfăşurarea şi îmbunătăţirea activităţilor subprogramului pe baza raportărilor UATM - R; situaţia centralizată a indicatorilor, precum şi rapoartele elaborate sunt înaintate Ministerului Sănătăţii în termen de 45 de zile de la încheierea perioadei de raportare;
    ...................................................................
1.17. prezintă puncte de vedere în raport cu organismele internaţionale: UE, Directoratul General Sănătate şi Protecţia Consumatorului, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), Agenţia Internaţională de Cercetare a Cancerului (IARC), Banca Mondială, precum şi în raport cu cele naţionale: Ministerul Sănătăţii, comisiile de specialitate ale MS, societăţi profesionale naţionale;
    ...................................................................
2.17. analizează periodic raportările primite de la furnizorii de servicii medicale, evaluează performanţa acestora în derularea subprogramului pe baza raportărilor sau prin deplasarea pentru vizite de monitorizare/evaluare/control şi propune UATM - INSP măsurile care se impun;
    ...................................................................
2.20. estimează necesarul de resurse umane şi financiare pentru implementarea subprogramului la nivel regional şi formulează propuneri privind repartiţia acestuia pe judeţele din regiunea teritorială arondată, precum şi pe furnizorii de servicii medicale, pe care le înaintează Ministerului Sănătăţii;"

    22. În anexa nr. 1 la anexa nr. 7 la normele tehnice, la punctul 2.21, subpunctul 2.21.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2.21.2. pentru laboratoarele de analize medicale din structura unităţilor sanitare în cadrul cărora sunt organizate şi funcţionează UATM - R, controlul de calitate se realizează încrucişat de către laboratorul de analize medicale din cadrul altei unităţi sanitare în cadrul cărei funcţionează altă UATM - R;"

    23. Anexa nr. 2 la anexa nr. 7 la normele tehnice se abrogă.
    24. În anexa nr. 3 la anexa nr. 7 la normele tehnice, punctele 3.2.1 şi 3.3.11 se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "3.2.1. efectuează recoltarea materialului celular din colul uterin, etalarea, fixarea şi identificarea frotiului în conformitate cu protocolul şi standardele de calitate specifice subprogramului;
    ...........................................................
3.3.11. efectuează controlul intern de calitate;"

    25. În anexa nr. 13, „XIII. Programul naţional de sănătate a femeii şi copilului“, titlul capitolului VI.1 „Subprogramul de nutriţie şi sănătate a copilului“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "XIII.1. Subprogramul de nutriţie şi sănătate a copilului"

    26. În anexa nr. 13, la capitolul XIII.1, titlul 1.1.3 „Prevenirea complicaţiilor retinopatiei de prematuritate, prin screening neonatal, laserterapie şi monitorizarea evoluţiei bolii“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "1.1.3. Prevenirea retinopatiei de prematuritate şi a complicaţiilor acesteia, prin screening neonatal, laserterapie şi monitorizarea evoluţiei bolii"

    27. În anexa nr. 13, titlul capitolului VI.2 „Subprogramul de sănătate a femeii“ se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "XIII.2. Subprogramul de sănătate a femeii"

    28. În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum şi a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate publică“ capitolul IV articolul 6, punctul 7.2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "7.2. RENV, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 697/2022 privind aprobarea metodologiei de raportare şi a circuitului informaţional în Registrul electronic naţional de vaccinări;"

    29. În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum şi a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate publică“, anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.
    30. În anexa nr. 16, la litera B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum şi a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate publică“, anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii, direcţiile de sănătate publică, furnizorii de servicii medicale, precum şi instituţiile publice nominalizate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 11 iulie 2022.
    Nr. 2.091.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 2 la lit. B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare, precum şi a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităţilor din cadrul programelor naţionale de sănătate publică“ din anexa nr. 16 lanormele tehnice  aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022)
    Unitatea sanitară
    ..........................................
    Nr. .......... din ..................
    Direcţia de sănătate publică
    ......................................................................
    Nr. .......... din ..................
    Validat
    Nume şi prenume coordonator program
    Semnătura
    Către
    DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
    .................................................................
    FORMULAR DE COMANDĂ
    pentru vaccinurile provenite din achiziţii publice organizate la nivel naţional în luna .................. anul ...........

┌────┬───────────────┬──────────┬────────────────┬─────────┐
│ │ │ │Necesar pentru │ │
│ │ │Stoc final│luna comenzii │Total │
│Nr. │Tip vaccin │luna ├────┬───────────┤doze de │
│crt.│ │anterioară│lot │ │vaccin │
│ │ │comenzii │de │restanţieri│comandate│
│ │ │ │bază│ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│1 │DTPa-VPI-Hib-HB│ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│ │Vaccin │ │ │ │ │
│2 │pneumococic │ │ │ │ │
│ │conjugat │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│3 │ROR │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│4 │DTPa-VPI (5-6 │ │ │ │ │
│ │ani) │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│5 │dTPa (14 ani) │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│6 │BCG │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│7 │Hep B │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│8 │dTPa pentru │ │ │ │ │
│ │gravide │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│9 │HPV (fete 11-18│ │ │ │ │
│ │ani) │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│10 │Vaccin gripal │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼──────────┼────┼───────────┼─────────┤
│ │Vaccin │ │ │ │ │
│11 │împotriva │ │ │ │ │
│ │COVID-19 │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴──────────┴────┴───────────┴─────────┘


    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentant legal,
    .............................................
    NOTĂ:
    Formularul de comandă se întocmeşte lunar şi se transmite direcţiilor de sănătate publică pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, în ultimele 5 zile ale lunii calendaristice.
    În situaţia vaccinării contacţilor în focarele de boli infecţioase transmisibile, formularul de comandă se completează în mod corespunzător cu vaccinurile necesare.


    ANEXA 2

    (Anexa nr. 5 la lit. B „Contract de furnizare a serviciilor medicale de vaccinare,
    precum şi a vaccinurilor necesare pentru implementarea activităţilor din cadrul
    programelor naţionale de sănătate publică“ din anexa nr. 16 la normele tehnice
    aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 964/2022)
    Unitatea sanitară ..........
    Nr. ........... din ............
    Către
    DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ .................................
    RAPORT
    generat de RENV pentru serviciile medicale de vaccinare furnizate conform
    programului naţional de vaccinare (calendar naţional şi grupe populaţionale la risc) în luna ........ anul .......

┌────┬───────┬───┬─────────┬─────────┬─────────┬──────┬──────────┬──────────┐
│Nr. │Nume şi│ │Tip │Tip │Tip │ │Data │Vârsta la │
│crt.│prenume│CNP│vaccinare│achiziţie│vaccin │Produs│vaccinării│data │
│ │ │ │ │ │(antigen)│ │ │vaccinării│
├────┼───────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────┼───┼─────────┼─────────┼─────────┼──────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴───────┴───┴─────────┴─────────┴─────────┴──────┴──────────┴──────────┘


    Răspundem de realitatea şi exactitatea datelor.
    Reprezentant legal,
    .............................................
    NOTĂ:
    Lunar se întocmeşte un singur raport generat de RENV, care include toate serviciile medicale de vaccinare pentru care se solicită decontare în baza Facturii nr. .... seria ......; raportul generat de RENV se transmite direcţiei de sănătate publică, pe suport hârtie sau în format electronic, după caz, până la data de 25 a lunii.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016