Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.042 din 28 decembrie 2017  privind aprobarea Planului sectorial de cercetare-dezvoltare  al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.042 din 28 decembrie 2017 privind aprobarea Planului sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 73 din 25 ianuarie 2018
    Având în vedere:
    - Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale;
    – Ordonanţa Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 324/2003, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, cu modificările ulterioare;

    în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale,
    ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă Planul sectorial de cercetare-dezvoltare al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 2
    Atribuirea contractelor de finanţare pentru realizarea proiectelor cuprinse în planul sectorial de cercetare-dezvoltare se va face în conformitate cu prevederile Normelor metodologice privind contractarea, finanţarea, monitorizarea şi evaluarea proiectelor din planurile sectoriale de cercetare-dezvoltare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.266/2004, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    Planul sectorial de cercetare-dezvoltare prevăzut la art. 1 va fi dus la îndeplinire de direcţiile din cadrul Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, precum şi de instituţiile aflate în raporturi de subordonare sau sub autoritatea ministerului, care vor urmări modul de realizare şi implementare a rezultatelor planului sectorial de cercetare-dezvoltare.

    ART. 4
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

    Bucureşti, 28 decembrie 2017.
    Nr. 2.042.
    ANEXA 1

    Plan sectorial de cercetare-dezvoltare
    al Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale pentru perioada 2018-2020
    Total general (I+II+III): 45.370 mii lei, din care în 2018 - 23.790 mii lei, în anul 2019 - 18.885 mii lei, în anul 2020 - 2.695 mii lei
    Scop general: Planul sectorial de cercetare-dezvoltare are rolul de a dezvolta produse şi servicii de cercetare în vederea fundamentării pe baze ştiinţifice a deciziei de politică la nivel naţional în domeniul specific ministerului.
    Produsele şi serviciile de cercetare vor contribui la dezvoltarea, consolidarea şi perfecţionarea capacităţii Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale de a promova, gestiona, monitoriza şi ajusta de o manieră sistematică, bazată pe dovezi, procesele legislative specifice, politicile publice, strategiile, programele şi planurile de acţiune.
    Planul sectorial de cercetare-dezvoltare cuprinde 3 arii prioritare de cercetare:
    I. Piaţa muncii
    II. Familie, asistenţă socială, incluziune socială şi reducerea sărăciei
    III. Asigurări sociale şi securitate şi sănătate în muncă

    Ariile prioritare de cercetare sunt structurate pe programe care cuprind una sau mai multe direcţii prioritare, după cum urmează:
    I. Piaţa muncii
    1. Programul Politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională
    A. Creşterea ocupării de calitate. Stimularea creării de locuri de muncă
    B. Dezvoltarea capitalului uman
    C. Îmbunătăţirea gestionării fluxurilor migraţiei pentru muncă

    2. Programul Politici salariale
    3. Programul privind implementarea şi impactul convenţiilor Organizaţiei Internaţionale a Muncii (OIM)
    Total estimat pentru programele din aria prioritară piaţa muncii: 23.790 mii lei, din care în anul 2018 - 11.030 mii lei, în anul 2019 - 6.265 mii lei, în anul 2020 - 1.450 mii lei
    1. Programul Politici de ocupare, competenţe şi mobilitate profesională
    Valoarea estimată a programului este de 17.290 mii lei, din care în anul 2018 - 7.880 mii lei, în anul 2019 - 9.110 mii lei, iar în anul 2020 - 300 mii lei.
    A. Creşterea ocupării de calitate. Stimularea creării de locuri de muncă

┌────┬───────────────┬────────────────────────┬─────────┬─────────┐
│Nr. │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│crt.│proiect propus │Rezultate preconizate │estimată │de │
│ │spre finanţare │ │(lei) │realizare│
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Mecanisme de │ │ │
│ │ │consolidare a │ │ │
│ │ │securităţii lucrătorilor│ │ │
│ │ │în condiţiile pieţei │ │ │
│ │ │româneşti a muncii; │ │ │
│ │ │2. Analiza potenţialului│ │ │
│ │ │de dezvoltare de forme │ │ │
│ │Mecanisme de │flexibile de ocupare în │ │ │
│ │consolidare a │condiţiile economiei │ │ │
│ │securităţii │româneşti şi efecte │ │ │
│ │lucrătorilor şi│asupra securităţii │1.800.000│2018-2019│
│ │de încurajare a│lucrătorilor; │2018 - │2018 - R1│
│1. │dezvoltării │3. Analiza efectelor de │840.000 │2019 - R2│
│ │unor forme │substituţie la nivelul │2019 - │+ R3 + R4│
│ │flexibile de │cererii şi ofertei de │960.000 │ │
│ │ocupare în │muncă rezultate din │ │ │
│ │companiile │apariţia şi dezvoltarea │ │ │
│ │româneşti │unor forme flexibile de │ │ │
│ │ │ocupare; │ │ │
│ │ │4. Mecanisme de │ │ │
│ │ │asigurare a echilibrului│ │ │
│ │ │dinamic │ │ │
│ │ │securitate-flexibilitate│ │ │
│ │ │în condiţiile pieţei │ │ │
│ │ │româneşti a muncii │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Diagnoza contribuţiei│ │ │
│ │ │structurilor de economie│ │ │
│ │ │socială de inserţie │ │ │
│ │Mecanisme de │(SES) la creşterea │ │ │
│ │stimulare a │ocupării; │ │ │
│ │inovării │2. Studiu prospectiv │2.200.000│ │
│ │sociale în │privind nevoile şi │2018 - │2018-2020│
│ │cadrul │oportunităţile de │800.000 │2018 - R1│
│2. │structurilor de│dezvoltare viitoare ale │2019 - │2019 - │
│ │economie │SESurilor; │1.100.000│R2+R3 │
│ │socială de │3. Bune practici şi │2020 - │2020 - R4│
│ │inserţie (SES) │studii de caz privind │300.000 │ │
│ │în vederea │inovarea socială; │ │ │
│ │creşterii │4. Mecanisme de │ │ │
│ │ocupării │stimulare a inovării │ │ │
│ │ │sociale în cadrul │ │ │
│ │ │structurilor de economie│ │ │
│ │ │socială de inserţie │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Evaluarea stării şi │ │ │
│ │ │tendinţelor pieţei │ │ │
│ │ │muncii în perioada de │ │ │
│ │Analiza │analiză; │1.500.000│2018-2019│
│ │socio-economică│2. Evaluarea │2018 - │2018 - R1│
│3. │a domeniului │rezultatelor politicilor│500.000 │2019 - │
│ │ocupare │de ocupare aplicate; │2019 - │R2+R3 │
│ │2014-2020 │3. Identificarea │1.000.000│ │
│ │ │nevoilor de dezvoltare │ │ │
│ │ │pentru perioada │ │ │
│ │ │2021-2028 │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Metodologie de │ │ │
│ │ │evaluare a evoluţiei │ │ │
│ │Evoluţii în │ocupaţiilor; │ │ │
│ │conţinutul şi │2. Evaluarea dinamicii │1.100.000│2018-2019│
│ │structura │structurii ocupaţionale;│2018 - │2018 - R1│
│4. │ocupaţiilor la │3. Studiu de evaluare a │650.000 │+ R2 │
│ │nivel naţional │schimbărilor de conţinut│2019 - │2019 - R3│
│ │în perspectiva │pentru ocupaţiile din │450.000 │ │
│ │anului 2025 │sectoarele economice cu │ │ │
│ │ │potenţial de creştere şi│ │ │
│ │ │competitivitate │ │ │
└────┴───────────────┴────────────────────────┴─────────┴─────────┘


    Total estimat: 6.600 mii lei, din care în anul 2018: 2.790 mii lei, în anul 2019: 3.510 mii lei, iar în anul 2020: 300 mii lei

    B. Dezvoltarea capitalului uman

┌────┬───────────────┬────────────────┬─────────┬─────────┐
│Nr. │Denumire │Rezultate │Valoare │Perioada │
│crt.│proiect propus │preconizate │estimată │de │
│ │spre finanţare │ │(lei) │realizare│
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Evaluarea │ │ │
│ │ │necesarului de │ │ │
│ │ │competenţe al │ │ │
│ │ │economiei │ │ │
│ │ │româneşti 2020, │ │ │
│ │ │2025 (competenţe│ │ │
│ │ │pentru cererea │ │ │
│ │ │înlocuită, │ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │pentru cererea │ │ │
│ │ │de expansiune); │ │ │
│ │ │2. Analiza │ │ │
│ │ │capacităţii de │ │ │
│ │ │furnizare de │ │ │
│ │ │competenţe a │ │ │
│ │ │sistemelor de │ │ │
│ │ │formare │ │ │
│ │ │profesională; │ │ │
│ │ │3. Mecanisme de │ │ │
│ │ │tratare a │ │ │
│ │ │deficitelor şi │2.500.000│2018-2019│
│ │Agenda pentru │excedentelor de │2018 - │2018 - R1│
│1. │competenţe │competenţe; │1.500.000│+ R2 + R3│
│ │ROMÂNIA 2020, │4. Măsuri de │2019 - │2019 - R4│
│ │2025 │sprijinire a │1.000.000│+ R5 │
│ │ │agenţilor │ │ │
│ │ │cererii în │ │ │
│ │ │vederea │ │ │
│ │ │facilitării │ │ │
│ │ │tranziţiei către│ │ │
│ │ │o nouă │ │ │
│ │ │arhitectură a │ │ │
│ │ │sistemului de │ │ │
│ │ │competenţe în │ │ │
│ │ │economia │ │ │
│ │ │românească; │ │ │
│ │ │5. Agenda pentru│ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │ROMÂNIA 2020, │ │ │
│ │ │2025 - noua │ │ │
│ │ │arhitectură de │ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │pentru economia │ │ │
│ │ │românească la │ │ │
│ │ │orizontul anilor│ │ │
│ │ │2025 │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Evaluarea │ │ │
│ │ │cererii de │ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │(orizont 2020, │ │ │
│ │ │2025) în │ │ │
│ │ │agricultură şi │ │ │
│ │ │economia rurală │ │ │
│ │ │românească; │ │ │
│ │ │2. Evaluarea │ │ │
│ │ │ofertei de │ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │(orizont 2020, │ │ │
│ │ │2025) şi │ │ │
│ │ │mecanisme de │ │ │
│ │ │stimulare a │ │ │
│ │ │dezvoltării şi │ │ │
│ │ │adaptării; │ │ │
│ │ │3. Tratarea │ │ │
│ │ │excedentelor şi │ │ │
│ │ │deficitelor de │ │ │
│ │Agenda pentru │competenţe în │ │ │
│ │competenţe în │agricultură şi │ │ │
│ │agricultura şi │economia rurală;│2.500.000│2018-2019│
│ │economia rurală│competenţe │2018: │2018 - │
│2. │românească │pentru cererea │1.000.000│R1+R2 │
│ │(AGENDA AGRI-RO│nouă şi │2019: │2019 - │
│ │pentru │competenţe │1.500.000│R4+R5 │
│ │competenţe) │pentru cererea │ │ │
│ │ │înlocuită; │ │ │
│ │ │4. Mecanisme de │ │ │
│ │ │satisfacere a │ │ │
│ │ │cererii de │ │ │
│ │ │competenţe, │ │ │
│ │ │AGENDA pentru │ │ │
│ │ │competenţe │ │ │
│ │ │AGRI-RO 2020, │ │ │
│ │ │2025 (proiecţii │ │ │
│ │ │indicative, │ │ │
│ │ │mecanisme şi │ │ │
│ │ │măsuri │ │ │
│ │ │stimulative │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │întreprinderi, │ │ │
│ │ │scheme de │ │ │
│ │ │adaptare a │ │ │
│ │ │ofertei │ │ │
│ │ │specifice de │ │ │
│ │ │formare │ │ │
│ │ │profesională) │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │progresului faţă│ │ │
│ │ │de ţinta │ │ │
│ │ │naţională şi │ │ │
│ │ │identificarea │ │ │
│ │ │ariilor │ │ │
│ │ │deficitare; │ │ │
│ │ │2. Bune practici│ │ │
│ │ │la nivel │ │ │
│ │ │european în │ │ │
│ │Set de măsuri │privinţa │ │ │
│ │pentru │încurajării │1.200.000│2018-2019│
│ │creşterea ratei│adulţilor să │2018 - │2018 - │
│3. │de participare │participe la │650.000 │R1+R2 │
│ │a adulţilor la │formare │2019 - │2019 - │
│ │formare │profesională; │550.000 │R3+R4 │
│ │profesională │3. Set de măsuri│ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │stimularea │ │ │
│ │ │participării │ │ │
│ │ │adulţilor la │ │ │
│ │ │formare │ │ │
│ │ │profesională; │ │ │
│ │ │4. Studiu de │ │ │
│ │ │evaluare ex-ante│ │ │
│ │ │a măsurilor de │ │ │
│ │ │încurajare │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Metodologie │ │ │
│ │ │de evaluare a │ │ │
│ │ │deficitului de │ │ │
│ │ │forţă de muncă │ │ │
│ │ │şi competenţe; │ │ │
│ │ │2. Studiu de │ │ │
│ │ │evaluare a │ │ │
│ │ │deficitului de │ │ │
│ │Evaluarea │forţă de muncă │ │ │
│ │deficitului de │şi competenţe la│ │ │
│ │forţă de muncă │nivel naţional │ │ │
│ │şi competenţe │şi preponderent │ │ │
│ │la nivel │pentru 3 │ │ │
│ │naţional şi │sectoare │ │ │
│ │preponderent │economice │1.900.000│2018-2019│
│ │pentru cele 10 │prioritare │2018 - │2018 - │
│4. │sectoare │pentru strategia│850.000 │R1+R2 │
│ │economice │naţională pentru│2019 - │2019 - R3│
│ │prioritare │competitivitate;│1.050.000│ │
│ │pentru │3. Studiu de │ │ │
│ │Strategia │evaluare a │ │ │
│ │naţională │deficitului de │ │ │
│ │pentru │forţă de muncă │ │ │
│ │competitivitate│şi competenţe la│ │ │
│ │ │nivel naţional │ │ │
│ │ │şi preponderent │ │ │
│ │ │pentru 7 │ │ │
│ │ │sectoare │ │ │
│ │ │economice │ │ │
│ │ │prioritare │ │ │
│ │ │pentru strategia│ │ │
│ │ │naţională pentru│ │ │
│ │ │competitivitate │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Bune practici│ │ │
│ │ │în evaluarea şi │ │ │
│ │ │certificarea │ │ │
│ │ │competenţelor la│ │ │
│ │ │nivel european; │ │ │
│ │ │2. Studiu de │ │ │
│ │ │diagnoză a │ │ │
│ │Dezvoltarea │sistemului de │440.000 │ │
│ │sistemului de │evaluare şi │2018 - │2018-2019│
│5. │evaluare şi │certificare a │340.000 │2018 - │
│ │certificare a │competenţelor în│2019 - │R1+R2 │
│ │competenţelor │România; │100.000 │2019 - R3│
│ │ │3. Propuneri de │ │ │
│ │ │măsuri privind │ │ │
│ │ │îmbunătăţirea │ │ │
│ │ │sistemului de │ │ │
│ │ │evaluare şi │ │ │
│ │ │certificare a │ │ │
│ │ │competenţelor în│ │ │
│ │ │România │ │ │
├────┼───────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │cadrului de │ │ │
│ │ │programare │ │ │
│ │ │curent; │ │ │
│ │Plan de măsuri │2. Estimări │ │ │
│ │în aria │privind nevoile │ │ │
│ │competenţelor │în cadrul │ │ │
│ │şi formării │planului pentru │ │ │
│ │profesionale │următorul │1.050.000│2018-2019│
│ │pentru │exerciţiu; │2018 - │2018 - R1│
│6. │următorul cadru│3. Elaborarea │250.000 │2019 - │
│ │financiar │liniilor │2019 - │R2+R3 │
│ │multianual de │directoare │800.000 │ │
│ │programare al │pentru următorul│ │ │
│ │fondurilor │exerciţiu; │ │ │
│ │europene │programarea │ │ │
│ │ │obiectivelor, │ │ │
│ │ │elaborare bugete│ │ │
│ │ │orientative, │ │ │
│ │ │plan de acţiune │ │ │
│ │ │multianuală │ │ │
└────┴───────────────┴────────────────┴─────────┴─────────┘


    Total estimat: 9.590 lei, din care în anul 2018 - 4.590 mii lei, iar în anul 2019 - 5.000 mii lei

    C. Îmbunătăţirea gestionării fluxurilor migraţiei pentru muncă

┌────┬────────────┬────────────────┬─────────┬─────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │de │
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │realizare│
│ │finanţare │ │ │ │
├────┼────────────┼────────────────┼─────────┼─────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │ieşirii │ │ │
│ │ │Regatului Unit │ │ │
│ │ │al Marii │ │ │
│ │ │Britanii şi │ │ │
│ │ │Irlandei de Nord│ │ │
│ │ │din Uniunea │ │ │
│ │ │Europeană (UE) │ │ │
│ │ │asupra accesului│ │ │
│ │ │şi şederii pe │ │ │
│ │ │teritoriul │ │ │
│ │ │acestui stat a │ │ │
│ │ │lucrătorilor │ │ │
│ │ │români şi │ │ │
│ │ │posibile │ │ │
│ │ │influenţe ale │ │ │
│ │ │acestui proces │ │ │
│ │ │la nivelul │ │ │
│ │ │statelor membre │ │ │
│ │ │UE; │ │ │
│ │ │2. Propuneri de │ │ │
│ │ │măsuri la nivel │ │ │
│ │Posibile │UE în vederea │ │ │
│ │abordări ale│realizării │ │ │
│ │politicilor │echilibrului │ │ │
│ │la nivel UE │dintre cererea │ │ │
│ │şi naţional │şi oferta de │ │2018 - │
│ │în │forţă de muncă │1.100.000│2019 │
│ │perspectiva │în contextul │2018 - │2018 - │
│1. │Preşedinţiei│asigurării │500.000 │R1+R2 │
│ │române a │Preşedinţiei │2019 - │2019 - │
│ │Consiliului │române a │600.000 │R3+R4 │
│ │Uniunii │Consiliului UE; │ │ │
│ │Europene │3. Stabilirea │ │ │
│ │(Consiliul │unor priorităţi │ │ │
│ │UE) │la nivel │ │ │
│ │ │naţional în │ │ │
│ │ │domeniul │ │ │
│ │ │mobilităţii │ │ │
│ │ │externe a forţei│ │ │
│ │ │de muncă, ca │ │ │
│ │ │urmare a │ │ │
│ │ │modificărilor │ │ │
│ │ │survenite la │ │ │
│ │ │nivelul pieţei │ │ │
│ │ │europene a │ │ │
│ │ │muncii; │ │ │
│ │ │4. Evaluarea │ │ │
│ │ │ex-ante a │ │ │
│ │ │măsurilor şi │ │ │
│ │ │priorităţilor │ │ │
│ │ │propuse pe baza │ │ │
│ │ │criteriilor de │ │ │
│ │ │eficienţă, │ │ │
│ │ │eficacitate, │ │ │
│ │ │relevanţă, │ │ │
│ │ │sustenabilitate,│ │ │
│ │ │coerenţă │ │ │
│ │ │(internă şi │ │ │
│ │ │externă) │ │ │
└────┴────────────┴────────────────┴─────────┴─────────┘


    Total estimat 1.100 mii lei, din care în anul 2018 - 500 mii lei, iar în anul 2019 - 600 mii lei


    2. Programul Politici salariale
    Valoarea estimată a programului: 5.700 mii lei, din care în anul 2018 - 2.350 mii lei, în anul 2019 - 2.250 mii lei, iar în anul 2020 - 1.100 mii lei.

┌────┬────────────┬────────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼────────────┼────────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Monitorizarea│ │ │
│ │ │indicatorilor │ │ │
│ │ │din mecanismul │ │ │
│ │ │de stabilire a │ │ │
│ │ │salariului minim│ │ │
│ │ │garantat în │ │ │
│ │ │plată; │ │ │
│ │ │2. Evaluarea │ │ │
│ │Monitorizare│efectelor şi │ │ │
│ │şi evaluare │impactului │ │ │
│ │a │salariului minim│2.400.000│ │
│ │mecanismului│garantat în │2018 - │2018-2019 │
│1. │de stabilire│plată asupra │1.250.000│2018 - R1 │
│ │a salariului│mediului │2019 - │2019 - │
│ │minim brut │economic şi │1.150.000│R2+R3 │
│ │pe ţară │social; │ │ │
│ │garantat în │3. Propuneri de │ │ │
│ │plată │scenarii pentru │ │ │
│ │ │decizia în │ │ │
│ │ │cadrul │ │ │
│ │ │mecanismului de │ │ │
│ │ │stabilire a │ │ │
│ │ │salariului minim│ │ │
│ │ │şi propuneri de │ │ │
│ │ │direcţii de │ │ │
│ │ │acţiune │ │ │
├────┼────────────┼────────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │situaţiei │ │ │
│ │ │actuale a │ │ │
│ │ │aplicării legii │ │ │
│ │ │salarizării │ │ │
│ │ │unice şi a │ │ │
│ │ │efectelor │ │ │
│ │ │acesteia; │ │ │
│ │ │2. Proiectarea │ │ │
│ │ │unui sistem de │ │ │
│ │ │monitorizare a │ │ │
│ │ │aplicării legii │ │ │
│ │ │salarizării │ │ │
│ │ │unice; │ │ │
│ │ │3. Studiul │ │ │
│ │ │privind efectele│ │ │
│ │ │aplicării legii │ │ │
│ │Sistem de │salarizării │ │ │
│ │gestiune şi │unice │ │ │
│ │monitorizare│(distribuţii │ │ │
│ │a dinamicii │salariale, │ │ │
│ │salariale în│stimularea │3.300.000│2018-2020 │
│ │funcţia │performanţelor) │2018 - │2018 - │
│ │publică şi │şi evaluarea │1.100.000│R1+R2 │
│2. │impactul │efectelor asupra│2019 - │2019 - │
│ │asupra │eficienţei; │1.100.000│R3+R4 │
│ │eficienţei │4. Recomandări │2020 - │2020 - │
│ │sistemului │de perfecţionare│1.100.000│R5+R6 │
│ │public şi a │a legii │ │ │
│ │carierei în │salarizării │ │ │
│ │funcţia │unice; │ │ │
│ │publică │5. Evaluare │ │ │
│ │ │ex-ante a │ │ │
│ │ │efectelor │ │ │
│ │ │produse de │ │ │
│ │ │aplicarea │ │ │
│ │ │perfecţionărilor│ │ │
│ │ │avute în vedere │ │ │
│ │ │- pe baza │ │ │
│ │ │modelelor de │ │ │
│ │ │simulare; │ │ │
│ │ │6. Proiectarea │ │ │
│ │ │unui sistem de │ │ │
│ │ │gestiune a │ │ │
│ │ │dinamicii │ │ │
│ │ │cheltuielilor │ │ │
│ │ │salariale în │ │ │
│ │ │administraţia │ │ │
│ │ │publică │ │ │
└────┴────────────┴────────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 5.700 mii lei, din care în anul 2018 - 2.350 mii lei, în anul 2019 - 2.250 mii lei, iar în anul 2020 - 1.100 mii lei.

    3. Programul privind implementarea şi impactul convenţiilor OIM
    Valoarea estimată a programului: 800 mii lei, din care în anul 2018 - 800 mii lei.

┌────┬──────────────┬─────────────┬────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect propus│Rezultate │estimată│orientativă│
│crt.│spre finanţare│preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼──────────────┼─────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Analiză de│ │ │
│ │ │oportunitatea│ │ │
│ │Analiza │ratificării │ │ │
│ │oportunităţii │convenţiilor │ │ │
│ │şi impactului │OIM nr. 140, │ │ │
│ │ratificării de│142, 158, 21,│ │ │
│ │către România │97, 149, 112,│800.000 │2018 │
│1. │a unor │113, 114, │2018 - │2018 - │
│ │convenţii ale │125, 126, │800.000 │R1+R2 │
│ │Organizaţiei │149, 172, 177│ │ │
│ │Internaţionale│2. Analiză de│ │ │
│ │a Muncii │impact asupra│ │ │
│ │ │echilibrelor │ │ │
│ │ │de piaţa │ │ │
│ │ │muncii │ │ │
└────┴──────────────┴─────────────┴────────┴───────────┘


    Total estimat: 800 mii lei, din care în anul 2018 - 800 mii lei
    TOTAL PROGRAME DIN ARIA DE CERCETARE PIAŢA MUNCII: 23.790 mii lei, din care: în 2018 - 11.030 mii lei, în 2019 - 11.360 mii lei şi în 2020 - 1.400 mii lei


    II. Familie, asistenţă socială, incluziune socială şi reducerea sărăciei
    1. Programul Politici familiale şi de protecţie a copilului
    A. Dezvoltarea mecanismelor-suport de promovare a concilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie
    B. Implementarea de politici intersectoriale pentru protecţia drepturilor copilului aflat în dificultate

    2. Programul Politici de promovare a îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice
    A. Încurajarea îmbătrânirii active
    B. Dezvoltarea de instrumente şi mecanisme de promovare a calităţii şi sustenabilităţii sistemului de îngrijire de lungă durată (ÎLD), a calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi a unei participări sociale active a acestora

    3. Programul Politici de incluziune socială şi de reducerea sărăciei
    A. Elaborarea unui mecanism de monitorizare şi evaluare a măsurilor incluse în Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 şi în Planul strategic de acţiuni pentru perioada 2015-2020, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 383/2015
    B. Reducerea sărăciei în muncă
    C. Îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale familiilor sărace
    D. Reducerea sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural
    E. Dezvoltarea sistemelor de monitorizare şi evaluare a intervenţiilor antisărăcie

    Total estimat pentru programele din aria prioritară FAMILIE, ASISTENŢĂ SOCIALĂ, INCLUZIUNE SOCIALĂ ŞI REDUCEREA SĂRĂCIEI: 18.885 mii lei, din care: 2018: 6.265 mii lei; 2019: 10.040 mii lei; 2020: 2.580 mii lei.
    1. Programul Politici familiale şi de protecţie a copilului
    Valoarea estimată a programului este de 6.165 mii lei, din care în 2018-1.745 mii lei, în 2019-3.070 mii lei, iar în 2020-1.350 mii lei.
    A. Dezvoltarea mecanismelor-suport de promovare a concilierii vieţii profesionale cu viaţa de familie

┌────┬─────────────┬──────────────────┬────────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu privind │ │ │
│ │ │tipologia │ │ │
│ │ │tehnicilor „family│ │ │
│ │ │friendly“ │ │ │
│ │ │promovate de către│ │ │
│ │ │angajatori; │ │ │
│ │ │2. Metodologie de │ │ │
│ │Măsuri │evaluare a │ │ │
│ │publice de │gradului de │ │ │
│ │stimulare a │implementare a │ │ │
│ │angajatorilor│tehnicilor „family│ │ │
│ │în vederea │friendly“ (anchetă│ │ │
│ │implementării│pe bază de │ │2018-2019 │
│ │tehnicilor │chestionar în │650.000 │2018 - │
│1. │„family │rândul │2018-320.000│R1+R2 │
│ │friendly“ în │angajatorilor); │2019-330.000│2019 - │
│ │scopul │3. Studiu naţional│ │R3+R4 │
│ │concilierii │cu privire la │ │ │
│ │vieţii │implementarea │ │ │
│ │profesionale │tehnicilor „family│ │ │
│ │cu viaţa de │friendly“ de către│ │ │
│ │familie a │angajatori în │ │ │
│ │părinţilor │România; │ │ │
│ │ │4. Set de măsuri │ │ │
│ │ │de stimulare a │ │ │
│ │ │angajatorilor în │ │ │
│ │ │vederea │ │ │
│ │ │implementării │ │ │
│ │ │tehnicilor „family│ │ │
│ │ │friendly“ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu privind │ │ │
│ │ │efectele │ │ │
│ │Evaluarea │beneficiilor de │ │ │
│ │efectelor │asistenţă socială │ │ │
│ │beneficiilor │destinate familiei│ │ │
│ │de asistenţă │şi copilului │ │ │
│ │socială │asupra │ │2018 │
│2. │destinate │participării │45.000 │2018 - │
│ │familiei şi │părinţilor pe │2018-45.000 │R1+R2 │
│ │copilului │piaţa muncii; │ │ │
│ │asupra │2. Propuneri de │ │ │
│ │participării │măsuri cu rol │ │ │
│ │părinţilor pe│stimulativ în │ │ │
│ │piaţa muncii │participarea │ │ │
│ │ │părinţilor pe │ │ │
│ │ │piaţa muncii │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. Sistem de │ │ │
│ │ │indicatori de │ │ │
│ │Mecanisme de │monitorizare │ │ │
│ │monitorizare │continuă a │ │ │
│ │a programelor│programelor │ │2018 │
│3. │sociale │sociale destinate │45.000 │2018 - │
│ │destinate │familiilor tinere;│2018-45.000 │R1+R2 │
│ │familiilor │2. Recomandări de │ │ │
│ │tinere │măsuri de creştere│ │ │
│ │ │a calităţii vieţii│ │ │
│ │ │familiilor tinere │ │ │
│ │ │din România │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. │ │ │
│ │ │Analiză-diagnostic│ │ │
│ │ │cu privire la │ │ │
│ │ │gradul de │ │ │
│ │ │acoperire a │ │ │
│ │ │serviciilor │ │ │
│ │ │formale de │ │ │
│ │ │îngrijire şi │ │ │
│ │ │educare a copiilor│ │ │
│ │Strategii de │în România; │ │ │
│ │dezvoltare a │2. Studiu privind │750.000 │2018-2019 │
│ │serviciilor │rolul │2018 - │2018 - R1 │
│4. │de îngrijire │reţelelor-suport │210.000 │2019 - │
│ │şi educare a │informale de │2019 - │R2+R3 │
│ │copiilor │îngrijire şi │540.000 │ │
│ │ │educare a │ │ │
│ │ │copiilor; │ │ │
│ │ │3. Acţiuni şi │ │ │
│ │ │programe de │ │ │
│ │ │stimulare a │ │ │
│ │ │dezvoltării │ │ │
│ │ │serviciilor de │ │ │
│ │ │îngrijire şi │ │ │
│ │ │educare a copiilor│ │ │
│ │ │în România │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu privind │ │ │
│ │ │calitatea vieţii │ │ │
│ │ │familiilor care au│ │ │
│ │ │în îngrijire copii│ │ │
│ │ │cu dizabilităţi, │ │ │
│ │ │cu accent asupra │ │ │
│ │ │factorilor care │ │ │
│ │ │influenţează │ │ │
│ │ │participarea │ │ │
│ │ │părinţilor pe │ │ │
│ │ │piaţa muncii din │ │ │
│ │ │România; │ │ │
│ │ │2. Identificarea │ │ │
│ │ │barierelor de │ │ │
│ │ │accesare a │ │ │
│ │ │serviciilor │ │ │
│ │ │adresate │ │ │
│ │Evaluarea │familiilor care au│ │ │
│ │factorilor │în îngrijire copii│ │ │
│ │care │cu dizabilităţi │ │ │
│ │influenţează │din perspectiva │ │ │
│ │negativ │echilibrului între│ │ │
│ │echilibrul │viaţa profesională│850.000 │ │
│ │între viaţa │şi viaţa de │2018 - │ │
│5. │profesională │familie (cercetare│300.000 │2018-2019 │
│ │şi viaţa de │calitativă în │2019 - │ │
│ │familie în │rândul părinţilor │550.000 │ │
│ │rândul │care au în │ │ │
│ │părinţilor │îngrijire copii cu│ │ │
│ │care au în │dizabilităţi); │ │ │
│ │îngrijire │3. Metodologie de │ │ │
│ │copii cu │evaluare a │ │ │
│ │dizabilităţi │nevoilor │ │ │
│ │ │familiilor care au│ │ │
│ │ │în îngrijire copii│ │ │
│ │ │cu dizabilităţi │ │ │
│ │ │(cercetare │ │ │
│ │ │cantitativă); │ │ │
│ │ │4. Studiu privind │ │ │
│ │ │evaluarea │ │ │
│ │ │factorilor care │ │ │
│ │ │influenţează │ │ │
│ │ │negativ echilibrul│ │ │
│ │ │între viaţa │ │ │
│ │ │profesională şi │ │ │
│ │ │viaţa de familie │ │ │
│ │ │în rândul │ │ │
│ │ │părinţilor care au│ │ │
│ │ │în îngrijire copii│ │ │
│ │ │cu dizabilităţi │ │ │
├────┼─────────────┼──────────────────┼────────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu privind │ │ │
│ │ │elaborarea │ │ │
│ │ │cadrului │ │ │
│ │ │conceptual şi │ │ │
│ │ │metodologic de │ │ │
│ │ │analiză şi │ │ │
│ │ │interpretare; │ │ │
│ │ │2. Metode şi │ │ │
│ │ │instrumente de │ │ │
│ │ │măsurare a │ │ │
│ │ │relaţiei dintre │ │ │
│ │ │îngrijirea │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice în │ │ │
│ │Îngrijirea │cadrul familiei şi│ │ │
│ │persoanelor │viaţa │ │ │
│ │vârstnice în │profesională; │ │ │
│ │cadrul │3. Echilibrul │ │2018-2019 │
│ │familiei: │dintre viaţa │930.000 │2018 - │
│6. │efecte asupra│profesională şi │2018-280.000│R1+R2 │
│ │echilibrului │cea de familie │2019-650.000│2019 - │
│ │dintre viaţa │pentru adulţii │ │R3+R4 │
│ │profesională │care au în │ │ │
│ │şi cea de │îngrijire o │ │ │
│ │familie │persoană vârstnică│ │ │
│ │ │dependentă │ │ │
│ │ │(anchetă la nivel │ │ │
│ │ │naţional); │ │ │
│ │ │4. Recomandări de │ │ │
│ │ │politică publică │ │ │
│ │ │în sprijinul │ │ │
│ │ │lucrătorilor care │ │ │
│ │ │să faciliteze │ │ │
│ │ │echilibrul dintre │ │ │
│ │ │viaţa profesională│ │ │
│ │ │şi cea de │ │ │
│ │ │familiei, într-o │ │ │
│ │ │societate │ │ │
│ │ │îmbătrânită │ │ │
└────┴─────────────┴──────────────────┴────────────┴───────────┘


    Total estimat: 3.270 mii lei, din care în anul 2018 - 1.200 mii lei, iar în anul 2019 - 2.070 mii lei.

    B. Implementarea de politici intersectoriale pentru protecţia drepturilor copilului aflat în dificultate

┌────┬───────────────┬───────────────┬───────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect propus │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│spre finanţare │preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │tipologia │ │ │
│ │ │actelor de │ │ │
│ │ │violenţă asupra│ │ │
│ │ │copiilor │ │ │
│ │ │manifestate în │ │ │
│ │ │interiorul │ │ │
│ │ │familiei şi în │ │ │
│ │ │spaţiul şcolar,│ │ │
│ │ │cu accent pe │ │ │
│ │ │evaluarea │ │ │
│ │ │factorilor care│ │ │
│ │ │contribuie la │ │ │
│ │ │manifestarea │ │ │
│ │ │actelor de │ │ │
│ │ │violenţă │ │ │
│ │ │(analiză de │ │ │
│ │ │date statistice│ │ │
│ │ │oficiale │ │ │
│ │ │completată de o│ │ │
│ │ │cercetare │ │ │
│ │ │calitativă pe │ │ │
│ │ │bază de │ │ │
│ │ │interviuri în │ │ │
│ │ │rândul │ │ │
│ │ │experţilor şi │ │ │
│ │ │lucrătorilor în│ │ │
│ │ │domeniu); │ │ │
│ │ │2. Analiza │ │ │
│ │ │atitudinilor │ │ │
│ │ │diferiţilor │ │ │
│ │ │actori │ │ │
│ │Măsuri de │(profesori, │ │ │
│ │dezvoltare a │consilieri │ │ │
│ │parteneriatului│şcolari, │1.200.000 │ │
│ │şcoală - │directori, │2018 - │2018-2020 │
│ │familie - │părinţi, elevi)│150.000 │2018 - R1 │
│1. │comunitate cu │faţă de │2019 - │2019 - R2 │
│ │scopul │manifestările │450.000 │2020 - │
│ │reducerii │cu conţinut │2020 - │R3+R4 │
│ │violenţei │violent la │600.000 │ │
│ │asupra copiilor│adresa copiilor│ │ │
│ │din România │(cercetări de │ │ │
│ │ │tip mixt - │ │ │
│ │ │calitativă şi │ │ │
│ │ │cantitativă); │ │ │
│ │ │3. Analiză │ │ │
│ │ │asupra │ │ │
│ │ │sistemului │ │ │
│ │ │actual de │ │ │
│ │ │monitorizare, │ │ │
│ │ │evaluare şi │ │ │
│ │ │intervenţie a │ │ │
│ │ │situaţiilor de │ │ │
│ │ │violenţă │ │ │
│ │ │manifestate în │ │ │
│ │ │spaţiul şcolar │ │ │
│ │ │şi în │ │ │
│ │ │interiorul │ │ │
│ │ │familiei │ │ │
│ │ │(cercetare │ │ │
│ │ │calitativă); │ │ │
│ │ │4. Ghid de bune│ │ │
│ │ │practici şi │ │ │
│ │ │elaborare de │ │ │
│ │ │propuneri de │ │ │
│ │ │revizuire a │ │ │
│ │ │sistemului │ │ │
│ │ │actual de │ │ │
│ │ │monitorizare a │ │ │
│ │ │situaţiilor de │ │ │
│ │ │violenţă │ │ │
│ │ │manifestate în │ │ │
│ │ │spaţiul şcolar │ │ │
│ │ │şi în │ │ │
│ │ │interiorul │ │ │
│ │ │familiei │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │factorilor ce │ │ │
│ │ │afectează │ │ │
│ │ │identificarea │ │ │
│ │ │copiilor │ │ │
│ │ │lipsiţi de │ │ │
│ │ │îngrijire şi │ │ │
│ │ │sprijin │ │ │
│ │ │parental ca │ │ │
│ │ │urmare a │ │ │
│ │ │migraţiei │ │ │
│ │ │externe a │ │ │
│ │ │părinţilor; │ │ │
│ │Mecanism de │2. Studiu │ │ │
│ │identificare şi│privind │ │ │
│ │monitorizare a │identificarea │ │ │
│2 │copiilor │şi evaluarea │45.000 │2018 │
│ │afectaţi de │nevoilor │2018-45.000│2018 - R1 │
│ │migraţia │copiilor │ │ │
│ │părinţilor │provenind din │ │ │
│ │pentru muncă │familii │ │ │
│ │ │transnaţionale │ │ │
│ │ │(cercetare │ │ │
│ │ │calitativă); │ │ │
│ │ │3. Set de │ │ │
│ │ │propuneri │ │ │
│ │ │privind măsuri │ │ │
│ │ │specifice şi │ │ │
│ │ │servicii-suport│ │ │
│ │ │pentru copiii │ │ │
│ │ │cu părinţi │ │ │
│ │ │plecaţi la │ │ │
│ │ │muncă în │ │ │
│ │ │străinătate │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │1. Evaluări de │ │ │
│ │ │impact ale │ │ │
│ │ │ajutoarelor │ │ │
│ │ │destinate │ │ │
│ │ │creşterii │ │ │
│ │ │participării │ │ │
│ │ │şcolare şi │ │ │
│ │ │îmbunătăţirii │ │ │
│ │ │rezultatelor │ │ │
│ │ │şcolare ale │ │ │
│ │ │copiilor │ │ │
│ │ │dezavantajaţi, │ │ │
│ │ │acordate pe │ │ │
│ │ │baza evaluării │ │ │
│ │ │mijloacelor de │ │ │
│ │ │trai; │ │ │
│ │ │2. │ │ │
│ │ │Identificarea │ │ │
│ │ │şi evaluarea │ │ │
│ │ │factorilor care│ │ │
│ │ │împiedică │ │ │
│ │ │participarea │ │ │
│ │ │copiilor la │ │ │
│ │ │educaţie în │ │ │
│ │ │învăţământul │ │ │
│ │ │primar şi │ │ │
│ │ │gimnazial prin │ │ │
│ │ │intermediul │ │ │
│ │ │unei anchete de│ │ │
│ │Politici şi │bază de │ │ │
│ │programe de │chestionar; │ │ │
│ │creştere a │3. │1.650.000 │ │
│ │accesului la │Identificarea │2018 - │2018-2020 │
│ │învăţământul │şi evaluarea │350.000 │2018 - R1 │
│3. │primar şi │factorilor care│2019 - │2019 - │
│ │gimnazial a │împiedică │550.000 │R2+R3 │
│ │copiilor din │participarea │2020 - │2020 - │
│ │comunităţile │copiilor la │750.000 │R4+R5 │
│ │rurale şi │educaţie în │ │ │
│ │urbane │învăţământul │ │ │
│ │marginalizate │primar şi │ │ │
│ │ │gimnazial │ │ │
│ │ │(cercetare │ │ │
│ │ │calitativă); │ │ │
│ │ │4. Studiu │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │factorii care │ │ │
│ │ │împiedică │ │ │
│ │ │participarea la│ │ │
│ │ │educaţie în │ │ │
│ │ │învăţământul │ │ │
│ │ │primar şi │ │ │
│ │ │gimnazial a │ │ │
│ │ │copiilor din │ │ │
│ │ │comunităţile │ │ │
│ │ │rurale şi │ │ │
│ │ │urbane │ │ │
│ │ │marginalizate; │ │ │
│ │ │5. Propuneri de│ │ │
│ │ │îmbunătăţire a │ │ │
│ │ │mecanismelor de│ │ │
│ │ │colectare a │ │ │
│ │ │datelor │ │ │
│ │ │administrative │ │ │
│ │ │având drept │ │ │
│ │ │scop evaluarea │ │ │
│ │ │participării la│ │ │
│ │ │învăţământul │ │ │
│ │ │primar şi │ │ │
│ │ │gimnazial │ │ │
└────┴───────────────┴───────────────┴───────────┴───────────┘


    Total estimat: 2.895 mii lei, din care în anul 2018 - 545 mii lei, în anul 2019 - 1.000 mii lei, iar în anul 2020 - 1.350 mii lei.


    2. Programul Politici de promovare a îmbătrânirii active şi protecţia persoanelor vârstnice
    Valoarea estimată a programului este de 2.970 mii lei, din care în 2018 - 990 mii lei, în 2019 - 1.780 mii lei şi în 2020 - 200 mii lei.
    A. Încurajarea îmbătrânirii active

┌────┬─────────────┬────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼─────────────┼────────────┼─────────┼───────────┤
│ │Implementarea│ │ │ │
│ │mecanismului │ │ │ │
│ │de │1. Evaluarea│ │ │
│ │monitorizare │cadrului │ │ │
│ │şi evaluare │actual şi a │ │ │
│ │integrată a │efectelor în│ │ │
│ │Strategiei │planul │ │ │
│ │naţionale │ocupării; │ │ │
│ │pentru │2. Raport │ │ │
│ │promovarea │anual de │1.680.000│2018-2019 │
│ │îmbătrânirii │monitorizare│2018 - │2018 - │
│1. │active şi │integrat; │700.000 │R1+R2 │
│ │protecţia │3. Evaluarea│2019 - │2019 - │
│ │persoanelor │indicativă │980.000 │R2+R3+R4 │
│ │vârstnice │ex-ante a │ │ │
│ │pentru │efectelor în│ │ │
│ │perioada │aplicare; │ │ │
│ │2015-2020 şi │4. Calendar │ │ │
│ │a Planului │orientativ │ │ │
│ │operaţional │de │ │ │
│ │de acţiuni │implementare│ │ │
│ │pentru │ │ │ │
│ │perioada │ │ │ │
│ │2016-2020 │ │ │ │
└────┴─────────────┴────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 1.680 mii lei, din care în anul 2018 - 700 mii lei şi în anul 2019 - 980 mii lei

    B. Dezvoltarea de instrumente şi mecanisme de promovare a calităţii şi sustenabilităţii sistemului de ÎLD, a calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi a unei participări sociale active a acestora

┌────┬───────────────┬───────────────┬────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect propus │Rezultate │estimată│orientativă│
│crt.│spre finanţare │preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │elaborarea │ │ │
│ │ │cadrului │ │ │
│ │ │conceptual şi │ │ │
│ │ │metodologic de │ │ │
│ │ │analiză şi │ │ │
│ │ │interpretare: │ │ │
│ │ │definiţii │ │ │
│ │ │conceptuale, │ │ │
│ │ │modalităţi de │ │ │
│ │ │analiză şi │ │ │
│ │ │interpretare │ │ │
│ │ │2. Metode şi │ │ │
│ │ │instrumente de │ │ │
│ │ │măsurare a │ │ │
│ │ │calităţii │ │ │
│ │ │îngrijirii în │ │ │
│ │ │instituţiile ce│ │ │
│ │ │furnizează │ │ │
│ │ │servicii de │ │ │
│ │ │îngrijire de │ │ │
│ │ │lungă durată │ │ │
│ │ │3. Construirea │ │ │
│ │Metodologie de │bazei de date │ │ │
│ │monitorizare │la nivel │ │ │
│ │continuă a │naţional cu │550.000 │2018-2019 │
│ │calităţii │date │2018 - │2018 - │
│1. │îngrijirii în │referitoare la │100.000 │R1+R2 │
│ │instituţiile ce│calitatea │2019 - │2019 - │
│ │furnizează │îngrijirii în │450.000 │R3+R4+R5 │
│ │servicii de │instituţiile ce│ │ │
│ │îngrijire de │furnizează │ │ │
│ │lungă durată │servicii de ÎLD│ │ │
│ │ │- anchetă în │ │ │
│ │ │rândul │ │ │
│ │ │furnizorilor │ │ │
│ │ │acreditaţi de │ │ │
│ │ │servicii de │ │ │
│ │ │îngrijire de │ │ │
│ │ │lungă durată │ │ │
│ │ │4. Dezvoltarea │ │ │
│ │ │unui sistem de │ │ │
│ │ │investigare │ │ │
│ │ │periodică a │ │ │
│ │ │calităţii la │ │ │
│ │ │nivelul │ │ │
│ │ │furnizorilor de│ │ │
│ │ │servicii de │ │ │
│ │ │îngrijire de │ │ │
│ │ │lungă durată │ │ │
│ │ │5. Propuneri de│ │ │
│ │ │măsuri de │ │ │
│ │ │politică pentru│ │ │
│ │ │îmbunătăţirea │ │ │
│ │ │calităţii │ │ │
│ │ │serviciilor de │ │ │
│ │ │ÎLD │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Propunere de│ │ │
│ │ │servicii-suport│ │ │
│ │ │şi scheme de │ │ │
│ │ │finanţare │ │ │
│ │ │privind rolul │ │ │
│ │ │îngrijirii │ │ │
│ │ │informale în │ │ │
│ │ │îngrijirea │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │adulte │ │ │
│ │ │dependente │ │ │
│ │Îngrijirea │2. Evaluarea │ │ │
│ │informală în │ex-ante a │ │ │
│ │îngrijirea de │propunerilor de│ │ │
│ │lungă durată a │servicii şi │45.000 │2018 │
│2. │persoanelor │scheme de │2018 - │2018 - │
│ │vârstnice - │finanţare │45.000 │R1+R2+R3+R4│
│ │dezvoltarea de │destinate │ │ │
│ │servicii-suport│îngrijitorilor │ │ │
│ │şi scheme de │informali │ │ │
│ │finanţare │(cercetare │ │ │
│ │ │calitativă) │ │ │
│ │ │3. Set de │ │ │
│ │ │recomandări de │ │ │
│ │ │politică │ │ │
│ │ │publică │ │ │
│ │ │destinate │ │ │
│ │ │sprijinirii │ │ │
│ │ │îngrijirii │ │ │
│ │ │informale a │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu │ │ │
│ │ │privind teorii │ │ │
│ │ │şi metode de │ │ │
│ │ │evaluare a │ │ │
│ │ │calităţii │ │ │
│ │ │vieţii │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice │ │ │
│ │ │dependente │ │ │
│ │ │2. Studiu │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │principalii │ │ │
│ │ │indicatori ce │ │ │
│ │ │definesc │ │ │
│ │ │calitatea │ │ │
│ │ │vieţii │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice din │ │ │
│ │ │România │ │ │
│ │ │3. Instrumente │ │ │
│ │Calitatea │metodologice de│650.000 │2018-2020 │
│ │vieţii │măsurare a │2018 - │2018 - │
│ │persoanelor │calităţii │100.000 │R1+R2 │
│3. │vârstnice │vieţii │2019 - │2019 - │
│ │dependente în │persoanelor │350.000 │R3+R4 │
│ │România │vârstnice │2020 - │2020 - R5 │
│ │ │4. Studiu │200.000 │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │calitatea │ │ │
│ │ │vieţii │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice în │ │ │
│ │ │România │ │ │
│ │ │(anchetă în │ │ │
│ │ │rândul │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice, la │ │ │
│ │ │nivel naţional)│ │ │
│ │ │5. Elaborarea │ │ │
│ │ │de recomandări │ │ │
│ │ │destinate a │ │ │
│ │ │conduce la │ │ │
│ │ │îmbunătăţirea │ │ │
│ │ │calităţii │ │ │
│ │ │vieţii │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice │ │ │
├────┼───────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Studiu │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │elaborarea │ │ │
│ │ │cadrului │ │ │
│ │ │conceptual şi │ │ │
│ │ │metodologic de │ │ │
│ │Măsuri │analiză şi │ │ │
│ │destinate │interpretare, │ │ │
│ │creşterii │precum şi │45.000 │2018 │
│4. │incluziunii │măsurile care │2018 - │2018 - │
│ │sociale a │pot contribui │45.000 │R1+R2 │
│ │persoanele │la incluziunea │ │ │
│ │vârstnice │socială a │ │ │
│ │ │persoanelor │ │ │
│ │ │vârstnice │ │ │
│ │ │2. Elaborarea │ │ │
│ │ │de recomandări │ │ │
│ │ │de politică │ │ │
│ │ │publică │ │ │
└────┴───────────────┴───────────────┴────────┴───────────┘


    Total estimat: 1.290 mii lei, din care în anul 2018 - 290 mii lei, în anul 2019 - 800 mii lei, iar în anul 2020 - 200 mii lei


    3. Programul Politici de incluziune socială şi de reducere a sărăciei
    Valoarea estimată a programului este de 9.750 mii lei, din care în 2018 - 3.530 mii lei, în 2019 - 5.190 mii lei şi în 2020 - 1.030 mii lei
    A. Elaborarea unui mecanism de monitorizare şi evaluare a măsurilor incluse în Strategia naţională privind incluziunea socială şi reducerea sărăciei pentru perioada 2015-2020 şi în Planul strategic de acţiuni pentru perioada 2015-2020, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 383/2015

┌────┬──────────────┬──────────────┬────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect propus│Rezultate │estimată│orientativă│
│crt.│spre finanţare│preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼──────────────┼──────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Proiect de │ │ │
│ │ │hotărâre │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │organizarea, │ │ │
│ │ │funcţionarea │ │ │
│ │ │şi finanţarea │ │ │
│ │ │Observatorului│ │ │
│ │ │social │ │ │
│ │ │naţional │ │ │
│ │ │2. Sistem de │ │ │
│ │ │indicatori de │ │ │
│ │ │monitorizare │ │ │
│ │Activarea │şi evaluare în│ │ │
│ │Observatorului│domeniul │ │ │
│ │social │incluziunii │ │ │
│ │naţional ca │sociale │ │ │
│ │sistem de │3. Instrumente│ │ │
│ │monitorizare │de colectare │ │ │
│ │şi evaluare a │şi analiză a │ │ │
│ │stadiului │indicatorilor │500.000 │ │
│ │îndeplinirii │de │lei, │ │
│ │măsurilor │monitorizare │din │ │
│ │cuprinse în │şi evaluare │care: │ │
│1. │Strategia │4. Platforma │2018: │2018-2019: │
│ │naţională │electronică │250.000 │R1-R5 │
│ │privind │Observatorul │lei │ │
│ │incluziunea │social │2019: │ │
│ │socială şi │naţional │250.000 │ │
│ │reducerea │cuprinzând │lei │ │
│ │sărăciei │baze de date │ │ │
│ │2015-2020 şi │şi rapoarte │ │ │
│ │în Planul │naţionale │ │ │
│ │strategic de │privind │ │ │
│ │acţiuni pentru│incluziunea │ │ │
│ │perioada │socială │ │ │
│ │2015-2020 │5. Proiectarea│ │ │
│ │ │unui sistem de│ │ │
│ │ │evaluare a │ │ │
│ │ │nevoilor şi de│ │ │
│ │ │management al │ │ │
│ │ │informaţiei │ │ │
│ │ │care să │ │ │
│ │ │faciliteze │ │ │
│ │ │planificarea │ │ │
│ │ │strategică şi │ │ │
│ │ │evaluarea │ │ │
│ │ │serviciilor │ │ │
│ │ │sociale │ │ │
└────┴──────────────┴──────────────┴────────┴───────────┘


    Total estimat: 500 mii lei, din care: în anul 2018 - 250 mii lei, iar în anul 2019 - 250 mii lei

    B. Reducerea sărăciei în muncă

┌────┬──────────┬─────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │ │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │Valoare │orientativă│
│crt.│propus │preconizate │estimată │de │
│ │spre │ │(lei) │realizare │
│ │finanţare │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Evaluarea │ │ │
│ │ │profilului │ │ │
│ │ │sărăciei în │ │ │
│ │ │muncă în │ │ │
│ │ │România │ │ │
│ │ │2. Evaluarea │ │ │
│ │ │ex-ante şi │ │ │
│ │Evaluarea │ex-post a │ │ │
│ │ex-ante şi│impactului │ │ │
│ │ex-post a │stimulentelor│ │ │
│ │impactului│pentru muncă │1.800.000│ │
│ │venitului │incluse în │2018 - │2018-2020 │
│ │minim de │VMI asupra │650.000 │2018 - R1 │
│1. │incluziune│reducerii │2019 - │2019 - R2 │
│ │(VMI) │sărăciei în │950.000 │2020 - R3 │
│ │asupra │muncă │2020 - │ │
│ │reducerii │3. Propuneri │200.000 │ │
│ │sărăciei │de măsuri │ │ │
│ │în muncă │viitoare │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │reducerea │ │ │
│ │ │sărăciei în │ │ │
│ │ │muncă şi │ │ │
│ │ │evaluarea │ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │ex-ante a │ │ │
│ │ │acestora │ │ │
└────┴──────────┴─────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 1.800 mii lei, din care în anul 2018 - 650 mii lei, în anul 2019 - 950 mii lei, iar în anul 2020 - 200 mii lei

    C. Îmbunătăţirea condiţiilor de locuit ale familiilor sărace

┌────┬─────────────┬───────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼─────────────┼───────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Definirea şi│ │ │
│ │ │măsurarea │ │ │
│ │ │sărăciei în │ │ │
│ │ │relaţie cu │ │ │
│ │ │locuirea │ │ │
│ │ │2. Evaluarea │ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │costurilor │ │ │
│ │ │legate de │ │ │
│ │ │întreţinerea │ │ │
│ │ │locuinţei │ │ │
│ │ │asupra sărăciei│ │ │
│ │Mecanism de │în România, în │1.600.000│ │
│ │monitorizare │special a │2018 - │ │
│ │şi evaluare a│sărăciei │180.000 │2018-2020 │
│1. │deprivării │energetice în │2019 - │2018 - R1 │
│ │legate de │perioada │840.000 │2019 -- R2 │
│ │locuire în │sezonului rece │2020 - │2020 - R3 │
│ │România │în corelare cu │580.000 │ │
│ │ │eficienţă │ │ │
│ │ │energetică a │ │ │
│ │ │spaţiilor cu │ │ │
│ │ │destinaţie de │ │ │
│ │ │locuinţe │ │ │
│ │ │3. Evaluarea │ │ │
│ │ │ex-ante a │ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │stimulentului │ │ │
│ │ │pentru locuire │ │ │
│ │ │- componentă a │ │ │
│ │ │VMI asupra │ │ │
│ │ │sărăciei │ │ │
├────┼─────────────┼───────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Profilul │ │ │
│ │ │sociodemografic│ │ │
│ │ │şi geografic al│ │ │
│ │Evaluarea │grupurilor │ │ │
│ │necesităţilor│vulnerabile în │1.200.000│ │
│ │de locuinţe │raport cu │2018 - │ │
│2. │sociale │accesul la o │550.000 │2018-2019 │
│ │pentru │locuinţă │2019 - │ │
│ │grupuri │2. Evaluarea │650.000 │ │
│ │vulnerabile │necesităţilor │ │ │
│ │ │pentru locuinţe│ │ │
│ │ │sociale pentru │ │ │
│ │ │grupuri │ │ │
│ │ │vulnerabile │ │ │
└────┴─────────────┴───────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 2.800 mii lei, din care în anul 2018 - 730 mii lei, în anul 2019 - 1.490 mii lei, iar în anul 2020 - 580 mii lei

    D. Reducerea sărăciei şi excluziunii sociale în mediul rural

┌────┬───────────┬──────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre│preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼───────────┼──────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. │ │ │
│ │ │Caracterizarea│ │ │
│ │ │sărăciei în │ │ │
│ │ │mediul rural │ │ │
│ │ │2. Propuneri │ │ │
│ │ │de măsuri │ │ │
│ │ │pentru │ │ │
│ │ │reducerea │ │ │
│ │Sistem │sărăciei şi │ │ │
│ │integrat de│creşterea │ │ │
│ │măsuri de │incluziunii │1.300.000│2018-2019 │
│ │reducere a │sociale în │2018 - │2018 - R1 +│
│1. │sărăciei şi│mediul rural │350.000 │R2 │
│ │excluziunii│3. Evaluarea │2019 - │2019 - R3 +│
│ │sociale în │impactului │950.000 │R4 │
│ │mediul │ex-ante a │ │ │
│ │rural │măsurilor │ │ │
│ │ │propuse │ │ │
│ │ │4. Sistem │ │ │
│ │ │integrat de │ │ │
│ │ │măsuri pentru │ │ │
│ │ │reducerea │ │ │
│ │ │sărăciei şi │ │ │
│ │ │excluziunii │ │ │
│ │ │sociale în │ │ │
│ │ │mediul rural │ │ │
└────┴───────────┴──────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 1.300 mii lei, din care în 2018 - 350 mii lei şi în 2019 - 950 mii lei

    E. Dezvoltarea sistemelor de monitorizare şi evaluare a intervenţiilor antisărăcie

┌────┬─────────────┬─────────────┬─────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect │Rezultate │estimată │orientativă│
│crt.│propus spre │preconizate │(lei) │de │
│ │finanţare │ │ │realizare │
├────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Evaluare │ │ │
│ │ │ex-ante a │ │ │
│ │ │componentelor│ │ │
│ │ │venitului │ │ │
│ │ │minim de │ │ │
│ │Evaluarea │inserţie │ │ │
│ │ex-ante şi │asupra │ │ │
│ │ex-post a │sărăciei şi │ │ │
│ │impactului │excluziunii │ │ │
│ │implementării│sociale │1.500.000│ │
│ │legii privind│2. Evaluarea │2018 - │2018 - 2019│
│1. │venitul minim│ex-post a │600.000 │2018 - R1 │
│ │de inserţie │VMI, la un an│2019 - │2019 - R2 │
│ │(VMI) asupra │după │900.000 │ │
│ │reducerii │implementare │ │ │
│ │sărăciei şi │(iulie 2018) │ │ │
│ │excluziunii │3. Propunere │ │ │
│ │sociale │mecanism de │ │ │
│ │ │monitorizare │ │ │
│ │ │şi evaluare a│ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │implementării│ │ │
│ │ │VMI │ │ │
├────┼─────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┤
│ │ │1. Propunerea│ │ │
│ │ │unui mecanism│ │ │
│ │ │de │ │ │
│ │Dezvoltarea │monitorizare │ │ │
│ │unui sistem │şi evaluare a│1.850.000│ │
│ │naţional de │progresului │2018 - │ │
│ │monitorizare │în atingerea │950.000 │2018 - 2020│
│2. │şi evaluare a│obiectivelor │2019 - │2018 - R1 │
│ │progresului │pachetului │650.000 │2019 - R2 │
│ │în atingerea │antisărăcie │2020 - │2020 - R3 │
│ │obiectivelor │2. Testarea │250.000 │ │
│ │pachetului │sistemului │ │ │
│ │antisărăcie │3. Propuneri │ │ │
│ │ │de │ │ │
│ │ │perfecţionare│ │ │
│ │ │a sistemului │ │ │
└────┴─────────────┴─────────────┴─────────┴───────────┘


    Total estimat: 3.350 mii lei, din care în anul 2018 - 1.550 mii lei, în anul 2019 - 1.550 mii lei, iar în anul 2020 - 250 mii lei



    III. Asigurări sociale şi securitate şi sănătate în muncă
    1. Programul politici de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale
    2. Programul politici de securitate şi sănătate în muncă
    Total estimat pentru programele din aria prioritară ASIGURĂRI SOCIALE ŞI SECURITATE ŞI SĂNĂTATE ÎN MUNCĂ: 2.695 mii lei, din care 2018: 1.450 mii lei, 2019: 1.020 mii lei şi 2020: 225 mii lei
    1. Programul Politici de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale
    Valoarea estimată a Programului este de 2.270 mii lei, din care în anul 2018-1.450 mii lei, iar în anul 2019 - 820 mii lei.

┌────┬────────────────┬─────────────────┬────────┬───────────┐
│ │Denumire proiect│ │Valoare │Perioada │
│Nr. │propus spre │Rezultate │estimată│orientativă│
│crt.│finanţare │preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼────────────────┼─────────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Metodologie de│ │ │
│ │ │măsurare a │ │ │
│ │ │performanţei │ │ │
│ │ │multidimensionale│ │ │
│ │ │a sistemului de │ │ │
│ │ │pensii │ │ │
│ │ │2. Evaluarea │ │ │
│ │ │performanţei │ │ │
│ │ │sistemului de │ │ │
│ │Evaluarea │pensii - pe bază │ │ │
│ │performanţei │de modele │ │ │
│ │sistemului de │macroeconometrice│950.000 │2018 - 2019│
│ │pensii din │3. Bune practici │2018 - │2018 - R1 +│
│1. │România şi │privind │650.000 │R2 │
│ │perspective ale │organizarea şi │2019 - │2019 - R3 +│
│ │introducerii │funcţionarea │300.000 │R4 │
│ │pensiilor │schemelor de │ │ │
│ │ocupaţionale │pensii │ │ │
│ │ │ocupaţionale în │ │ │
│ │ │alte ţări │ │ │
│ │ │europene │ │ │
│ │ │4. Set de │ │ │
│ │ │recomandări │ │ │
│ │ │privind │ │ │
│ │ │introducerea │ │ │
│ │ │pensiilor │ │ │
│ │ │ocupaţionale în │ │ │
│ │ │România │ │ │
├────┼────────────────┼─────────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Analiza │ │ │
│ │ │impactului │ │ │
│ │ │modificărilor │ │ │
│ │ │survenite în │ │ │
│ │ │modelul de │ │ │
│ │ │ocupare a forţei │ │ │
│ │ │de muncă şi │ │ │
│ │ │anticiparea │ │ │
│ │ │evoluţiilor │ │ │
│ │Implicaţii ale │acestuia asupra │ │ │
│ │schimbării │capacităţii │ │ │
│ │modelului de │sistemului de │ │ │
│ │ocupare a forţei│pensii de a │ │ │
│ │de muncă asupra │acorda pensii │800.000 │2018 │
│2. │capacităţii │adecvate │2018 - │2018 - R1 +│
│ │sistemului de │2. Model de │800.000 │R2 + R3 │
│ │pensii din │evaluare a │ │ │
│ │România de a │impactului │ │ │
│ │acorda pensii │acestor schimbări│ │ │
│ │adecvate │asupra │ │ │
│ │ │capacităţii │ │ │
│ │ │sistemului de a │ │ │
│ │ │acorda pensii │ │ │
│ │ │adecvate │ │ │
│ │ │3. Direcţii de │ │ │
│ │ │acţiune pentru │ │ │
│ │ │asigurarea unui │ │ │
│ │ │nivel adecvat al │ │ │
│ │ │pensiilor în │ │ │
│ │ │România │ │ │
├────┼────────────────┼─────────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Realizarea │ │ │
│ │ │unei anchete │ │ │
│ │ │sociologice │ │ │
│ │ │pentru analiza │ │ │
│ │ │atitudinii │ │ │
│ │Evaluarea │populaţiei faţă │ │ │
│ │efectelor │de muncă, de │ │ │
│ │politicilor în │economisire şi de│520.000 │2019 │
│3. │domeniul │participare la │2019 - │2019 - R1 +│
│ │pensiilor asupra│schemele private │520.000 │R2 │
│ │comportamentului│de pensii │ │ │
│ │economic al │2. Măsuri privind│ │ │
│ │individului │extinderea │ │ │
│ │ │gradului de │ │ │
│ │ │acoperire a │ │ │
│ │ │populaţiei în │ │ │
│ │ │sistemul de │ │ │
│ │ │pensii │ │ │
└────┴────────────────┴─────────────────┴────────┴───────────┘


    Total estimat: 2.270 mii lei, din care în anul 2018 - 1.450 mii lei, iar în anul 2019 - 820 mii lei

    2. Programul Politici de securitate şi sănătate în muncă

┌────┬──────────────┬───────────────┬────────┬───────────┐
│ │Denumire │ │Valoare │Perioada │
│Nr. │proiect propus│Rezultate │estimată│orientativă│
│crt.│spre finanţare│preconizate │(lei) │de │
│ │ │ │ │realizare │
├────┼──────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │Elaborarea de │ │ │ │
│ │instrumente │ │ │ │
│ │pentru │1. Raport de │ │ │
│ │realizarea │prezentare care│ │ │
│ │activităţilor │va cuprinde │ │ │
│ │de prevenire │analiza │ │ │
│ │şi protecţie │prevederilor │ │ │
│ │prevăzute în │legislative şi │ │ │
│ │legislaţia │a bunelor │ │ │
│ │referitoare la│practici la │2019: │ │
│ │SSM la art. 15│nivel naţional │100 mii │ │
│ │din Normele │şi al statelor │lei │ │
│ │metodologice │membre U.E., │2020: │ │
│1. │de aplicare a │acolo unde │100 mii │2019-2020 │
│ │prevederilor │există, precum │lei │ │
│ │Legii │şi concluziile │Total: │ │
│ │securităţii şi│acestei analize│200 mii │ │
│ │sănătăţii în │2. Set de │lei │ │
│ │muncă nr. 319/│instrumente │ │ │
│ │2006, aprobate│pentru │ │ │
│ │prin Hotărârea│realizarea │ │ │
│ │Guvernului nr.│activităţilor │ │ │
│ │1.425/2006, cu│de prevenire şi│ │ │
│ │modificările │protecţie │ │ │
│ │şi │ │ │ │
│ │completările │ │ │ │
│ │ulterioare │ │ │ │
├────┼──────────────┼───────────────┼────────┼───────────┤
│ │ │1. Raport de │ │ │
│ │ │prezentare a │ │ │
│ │ │concluziilor │ │ │
│ │ │etapei de │ │ │
│ │ │identificare a │ │ │
│ │ │politicilor, │ │ │
│ │Securitatea şi│conceptelor şi │ │ │
│ │sănătatea în │practicilor │ │ │
│ │muncă - │privind analiza│ │ │
│ │planificare │cost-beneficiu,│ │ │
│ │inteligentă: │la nivelul │2019: │ │
│ │instrument │statelor membre│100 mii │ │
│ │cost-beneficiu│ale U.E. │lei │ │
│ │în sprijinul │2. Raport de │2020: │ │
│2. │procesului de │prezentare a │125 mii │2019-2020 │
│ │decizie │modelelor şi │lei │ │
│ │privind │instrumentelor │Total: │ │
│ │stabilirea │de calcul │225 mii │ │
│ │politicilor de│identificate │lei │ │
│ │SSM şi a │3. Metodologie │ │ │
│ │măsurilor de │de calcul │ │ │
│ │prevenire şi │cost-beneficiu │ │ │
│ │protecţie │la nivel de │ │ │
│ │ │întreprindere │ │ │
│ │ │4. Aplicaţie │ │ │
│ │ │electronică de │ │ │
│ │ │calcul │ │ │
│ │ │cost-beneficiu │ │ │
│ │ │la nivel de │ │ │
│ │ │întreprindere │ │ │
└────┴──────────────┴───────────────┴────────┴───────────┘


    Total estimat: 425 mii lei, din care în anul 2019 - 200 mii lei, iar în anul 2020 - 225 mii lei



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016