Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.007 din 27 iunie 2008  privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa si a celor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 2.007 din 27 iunie 2008 privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa si a celor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 9 iulie 2008
ORDIN nr. 2.007 din 27 iunie 2008
privind aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, precum si a Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, a Criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa si a celor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 516 din 9 iulie 2008

In baza prevederilor:
- <>art. 4 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al marfurilor comercializate in regim duty-free, aprobata cu modificari prin <>Legea nr. 132/2003 , cu modificarile si completarile ulterioare;
- <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu completarile ulterioare, si ale <>art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile ulterioare; si
- <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor-cadou si a tichetelor de cresa, cu modificarile ulterioare, si ale <>art. 4 din Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a dispozitiilor <>Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor-cadou si a tichetelor de cresa,
în temeiul prevederilor <>art. 11 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Economiei si Finantelor, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul economiei si finantelor emite urmatorul ordin:

ART. 1
Se instituie Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice, in componenta prevazuta in anexa nr. 1.
ART. 2
Se aproba Regulamentul de organizare si functionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice, cuprins in anexa nr. 2.
ART. 3
(1) Se aproba Normele de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic, prevazute in anexa nr. 3.
(2) Comercializarea marfurilor in regim duty-free si/sau duty-free diplomatic se realizeaza in baza autorizatiei de functionare in regim duty-free, respectiv a autorizatiei de functionare in regim duty-free diplomatic, dupa caz. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 4.
(3) Pentru marfurile scoase dintr-un magazin duty-free in vederea introducerii intr-un alt magazin duty-free apartinand aceluiasi operator economic, birourile vamale de control in competenta carora functioneaza aceste magazine utilizeaza registrul special de evidenta, conform modelului prevazut in anexa nr. 5.
(4) Prin magazinele duty-free pot fi vandute numai marfurile prevazute in anexa nr. 6.
(5) Toate marfurile destinate vanzarii prin magazinele duty-free si/sau duty-free diplomatic trebuie sa aiba aplicata pe ele sau pe ambalaj o eticheta autocolanta cu urmatorul text: "DUTY-FREE" sau "DUTY-FREE DIPLOMATIC", realizata conform modelului prevazut in anexa nr. 7.
ART. 4
(1) Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa, prevazute in anexa nr. 8.
(2) Autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa se concretizeaza intr-un document cu regim special, tiparit, prin grija Ministerului Economiei si Finantelor, de catre Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. La realizarea documentului se vor folosi hartie si cerneluri speciale, precum si alte elemente de siguranta. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 9. Autorizatiile tiparite pana la data prezentului ordin vor fi utilizate pana la epuizarea stocului.
ART. 5
(1) Se aproba Criteriile referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa, prevazute in anexa nr. 10.
(2) Autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete-cadou si de tichete de cresa se concretizeaza intr-un document cu regim special, tiparit, prin grija Ministerului Economiei si Finantelor, de catre Compania Nationala "Imprimeria Nationala" - S.A. La realizarea documentului se vor folosi hartie si cerneluri speciale, precum si alte elemente de siguranta. Modelul autorizatiei este prevazut in anexa nr. 11. Autorizatiile tiparite pana la data prezentului ordin vor fi utilizate pana la epuizarea stocului.
ART. 6
Anexele nr. 1-11 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 7
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
ART. 8
La data intrarii in vigoare a prezentului ordin se abroga <>Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 416/2007 pentru aprobarea componentei Comisiei pentru autorizarea operatorilor de produse supuse accizelor armonizate si a Regulamentului de organizare si functionare a acesteia, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 412 din 20 iunie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, <>Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.397/2002 pentru aprobarea Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de comercializare a marfurilor in regim duty-free, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 777 din 25 octombrie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, <>Ordinul ministrului finantelor nr. 140/1999 pentru aprobarea criteriilor referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de tichete de masa potrivit <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 89 din 2 martie 1999, si <>Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.719/2006 pentru aprobarea criteriilor referitoare la functionarea unitatilor emitente de tichete cadou si de tichete de cresa, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 877 din 26 octombrie 2006, cu modificarile ulterioare.

p. Ministrul economiei si finantelor,
Eugen Teodorovici
secretar de stat


Bucuresti, 27 iunie 2008.
Nr. 2.007.


ANEXA 1

COMPONENTA
Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din
domenii cu reglementari specifice

1. Secretarul de stat din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, coordonator al Directiei de reglementari in domeniul nefiscal - presedinte
Din partea Ministerului Economiei si Finantelor:
2. directorul general al Directiei generale management al domeniilor reglementate specific - vicepresedinte;
3. directorul general al Directiei generale juridice - membru;
4. directorul Directiei de management si monitorizare alte domenii specifice - membru;
5. directorul Directiei de reglementari in domeniul nefiscal - membru.
Din partea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:
6. vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pe probleme de control - membru;
7. vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru Autoritatea Nationala a Vamilor - membru - numai pentru autorizarea activitatii de duty-free;
8. comisarul general al Garzii Financiare - membru.
NOTA:
În cazuri justificate, presedintele comisiei este inlocuit de vicepresedinte, care exercita toate atributiile presedintelui conform prezentului ordin.
În cazul in care, in mod justificat, presedintele si vicepresedintele nu pot participa la sedinta, atributiile presedintelui, stabilite conform prezentului ordin, se exercita de catre directorul Directiei de management si monitorizare alte domenii specifice.
În cazuri justificate, la sedintele comisiei, in locul membrilor titulari vor putea participa inlocuitorii desemnati de acestia.

ANEXA 2

REGULAMENT
de organizare si functionare a Comisiei pentru autorizarea operatorilor
economici din domenii cu reglementari specifice


I. Prevederi generale
ART. 1
Autorizarea operatorilor economici sã desfãşoare activitãţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, autorizarea funcţionãrii unitãţilor emitente de tichete de masã, precum şi autorizarea funcţionãrii unitãţilor emitente de tichete-cadou şi tichete de creşã, denumiţi în continuare operatori, se realizeazã prin intermediul Comisiei pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementãri specifice, denumitã în continuare comisie, structurã interdepartamentalã care îşi desfãşoarã activitatea în sediul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 2
Activitatea curentã a comisiei se realizeazã prin intermediul direcţiei de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 3
(1) Comisia îşi desfãşoarã activitatea şi poate lua hotãrâri în prezenţa a cel puţin 5 din numãrul membrilor sãi.
(2) Deciziile comisiei sunt obligatorii pentru toţi operatorii din domeniile cu reglementãri specifice - operatorii autorizaţi sã desfãşoare activitãţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, operatorii care funcţioneazã ca unitãţi emitente de tichete de masã, precum şi operatorii care funcţioneazã ca unitãţi emitente de tichete-cadou şi tichete de creşã.

II. Organizarea şedinţelor de lucru ale comisiei
ART. 4
(1) Comisia se întruneşte, de regulã, de douã ori pe lunã pentru analiza situaţiilor care impun luarea unei decizii.
(2) Comisia va fi convocatã de preşedintele sau vicepreşedintele acesteia, inclusiv la propunerea direcţiei de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 5
(1) Direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor va pune la dispoziţia membrilor comisiei, cu cel puţin douã zile lucrãtoare înainte, ordinea de zi şi documentaţiile aferente.
(2) Documentaţia constã, în principal, în:
a) solicitãri în vederea autorizãrii, susţinute de actele necesare;
b) sesizãri primite de la organele cu atribuţii de control;
c) sesizãri din partea operatorilor etc.
ART. 6
(1) Întreaga documentaţie va fi prezentatã în plenul comisiei.
(2) Fiecare documentaţie va fi prezentatã printr-o notã care va cuprinde propunerea de soluţionare formulatã de direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi va fi semnatã de cãtre directorul acesteia sau de înlocuitorul sãu, dupã caz.
ART. 7
(1) Comisia va analiza fiecare documentaţie transmisã, cu respectarea prevederilor prezentului regulament şi a legislaţiei în vigoare.
(2) Direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor sau comisia are dreptul de a solicita orice alte documente, declaraţii sau informaţii, atât de la operatorii solicitanţi, cât şi de la alţi operatori sau instituţii ale statului.
(3) Comisia va respinge orice solicitare de autorizare în situaţia în care nu sunt întrunite elementele de admitere a acesteia.
ART. 8
(1) Deciziile vor fi luate de cãtre comisie cu votul majoritãţii simple din numãrul de membri prezenţi şi vor fi validate prin semnarea de cãtre toţi membrii prezenţi a procesului-verbal în care sunt menţionate acestea.
(2) Deciziile se semneazã de cãtre preşedintele sau de cãtre vicepreşedintele acesteia.
ART. 9
(1) La şedinţele comisiei participã şeful serviciului de specialitate şi un expert din cadrul aceluiaşi serviciu, care va consemna într-un registru de procese-verbale aspectele analizate şi toate deciziile adoptate în cadrul şedinţei.
(2) La lucrãrile comisiei poate fi invitat, dupã caz, câte un reprezentant din partea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, a Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, precum şi câte un reprezentant al patronatelor legal înfiinţate, al Asociaţiei duty-free din România, punctele de vedere exprimate de aceşti reprezentanţi în cadrul lucrãrilor comisiei având caracter consultativ.
(3) Reprezentanţii asociaţiilor profesionale sau patronale în domeniu participã la analiza cazurilor supuse dezbaterilor comisiei, dar nu vor participa la luarea deciziei de cãtre membrii acesteia.

III. Deciziile comisiei
ART. 10
(1) Deciziile comisiei sunt acte administrative emise numai în formã scrisã.
(2) Deciziile cuprind urmãtoarele elemente:
a) denumirea comisiei;
b) data la care a fost emisã;
c) datele de identificare ale operatorului;
d) obiectul actului administrativ;
e) motivele de fapt;
f) temeiul de drept;
g) numele şi semnãtura preşedintelui sau ale vicepreşedintelui comisiei, dupã caz;
h) ştampila comisiei;
i) posibilitatea de a fi contestatã, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitatã.
ART. 11
(1) Decizia trebuie comunicatã operatorului cãruia îi este destinatã.
(2) Comunicarea deciziei se realizeazã astfel:
a) prin prezentarea operatorului sau a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, la sediul direcţiei de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor sau la sediul autoritãţii fiscale aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, responsabilã cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, şi primirea actului administrativ de cãtre acesta sub semnãturã, data comunicãrii fiind data ridicãrii sub semnãturã a actului;
b) prin remiterea sub semnãturã a actului administrativ de cãtre persoanele împuternicite de autoritatea fiscalã aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, responsabilã cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, data comunicãrii fiind data remiterii sub semnãturã a actului;
c) prin poştã, la domiciliul fiscal al operatorului sau al persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, cu scrisoare recomandatã cu confirmare de primire, precum şi prin alte mijloace, cum sunt fax, e-mail, dacã se asigurã transmiterea textului actului administrativ şi confirmarea primirii acestuia, data comunicãrii fiind data confirmãrii primirii actului administrativ;
d) prin publicitate.
(3) În cazul în care comunicarea deciziei nu a fost posibilã potrivit dispoziţiilor prevãzute la alin. (2) lit. a)-c), se va recurge la comunicarea prin publicitate, prin afişarea la sediul autoritãţii fiscale aparţinând Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, responsabilã cu administrarea din punct de vedere fiscal a operatorului sau a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, a unei copii a deciziei emise pe numele acestuia. Decizia se considerã comunicatã în termen de 15 de zile de la data afişãrii.
ART. 12
Decizia produce efecte din momentul în care este comunicatã operatorului sau persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, sau la o datã ulterioarã menţionatã în actul administrativ comunicat, potrivit legii.
ART. 13
Lipsa unuia dintre elementele deciziei referitoare la calitatea persoanei care semneazã actul administrativ, numele şi prenumele ori denumirea operatorului, a obiectului actului administrativ sau a semnãturii preşedintelui ori vicepreşedintelui comisiei atrage nulitatea acestuia. Nulitatea se constatã de instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ în condiţiile legii.
ART. 14
Comisia poate îndrepta erorile materiale din decizie, din oficiu sau la cererea operatorului ori a persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz. Decizia corectatã se comunicã operatorului sau persoanei împuternicite de cãtre acesta, dupã caz, potrivit legii.
ART. 15
(1) Împotriva deciziei comisiei se poate formula plângere prealabilã în condiţiile <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Plângerea prealabilã formulatã împotriva deciziei comisiei, în condiţiile prezentului ordin, este calea administrativã de atac prin care se solicitã autoritãţii publice emitente reexaminarea deciziei.
ART. 16
În situaţia în care operatorul contestã decizia de suspendare, revocare ori anulare a autorizaţiei sau orice alte decizii emise de comisie, efectul deciziei se suspendã de drept pânã la soluţionarea contestaţiei de cãtre comisie în cadrul procedurii prealabile prevãzute de legislaţia din domeniu.
ART. 17
(1) Plângerea prealabilã se formuleazã în scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare ale contestatarului;
b) obiectul plângerii prealabile;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiazã;
e) semnãtura contestatarului sau a împuternicitului acestuia, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calitãţii de împuternicit al contestatarului, persoanã fizicã sau juridicã, se face potrivit legii.
(2) Plângerea prealabilã se depune la registratura generalã a Ministerului Economiei şi Finanţelor, în termenele prevãzute la <>art. 7 din Legea nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(3) În cazul în care plângerea prealabilã este depusã la un organ necompetent din cadrul autoritãţii fiscale, aceasta va fi înaintatã, în termen de 5 zile de la data primirii, direcţiei de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 18
Plângerea prealabilã poate fi retrasã de contestatar pânã la soluţionarea acesteia. Comisia va comunica contestatarului decizia prin care se ia act de renunţarea la plângerea prealabilã.
ART. 19
(1) În soluţionarea plângerii prealabile, comisia se pronunţã prin decizie.
(2) Decizia emisã în soluţionarea plângerii prealabile este definitivã în sistemul cãilor administrative de atac.
ART. 20
(1) Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formã scrisã şi va cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.
(2) Preambulul cuprinde: denumirea comisiei, numele şi prenumele sau denumirea contestatarului, domiciliul fiscal al acestuia, numãrul de înregistrare al plângerii prealabile la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor şi obiectul cauzei.
(3) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea comisiei în emiterea deciziei.
(4) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţatã, calea de atac şi termenul în care aceasta poate fi exercitatã.
(5) Decizia se semneazã de cãtre preşedintele sau vicepreşedintele comisiei, dupã caz.
ART. 21
(1) În soluţionarea plângerii prealabile, comisia va verifica motivele de fapt şi de drept care au stat la baza emiterii deciziei atacate. Analiza plângerii prealabile se face în raport de susţinerile formulate de contestatar, de dispoziţiile legale invocate de acesta şi de documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizãrii.
(2) Comisia, pentru lãmurirea cauzei, poate solicita punctul de vedere al direcţiilor de specialitate din Ministerul Economiei şi Finanţelor sau al altor instituţii şi autoritãţi.
(3) Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatarului în propria cale de atac.
(4) Contestatarul, intervenienţii sau împuterniciţii acestora pot sã depunã probe noi în susţinerea cauzei.
(5) Comisia se va pronunţa mai întâi asupra excepţiilor de procedurã şi asupra celor de fond, iar când se constatã cã acestea sunt întemeiate nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.
ART. 22
(1) Prin decizie, plângerea prealabilã va putea fi admisã, în totalitate sau în parte, ori respinsã.
(2) În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, dupã caz, anularea totalã sau parţialã a actului atacat.
(3) Dacã se constatã neîndeplinirea unei condiţii procedurale la învestirea comisiei cu soluţionarea plângerii prealabile, aceasta va fi respinsã fãrã a se proceda la analiza pe fond a cauzei.
(4) Plângerea prealabilã nu poate fi respinsã dacã poartã o denumire greşitã.
ART. 23
(1) Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunicã contestatarului în formã scrisã, în condiţiile prevãzute la art. 11.
(2) Deciziile emise în soluţionarea plângerilor prealabile pot fi atacate la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã.


ANEXA 3

NORME
de organizare, functionare si control vamal al activitatii de
comercializare a marfurilor in regim duty-free si/sau
duty-free diplomatic


ART. 1
În înţelesul prezentelor norme, noţiunile de mai jos se definesc astfel:
a) magazine duty-free - depozitele autorizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, amplasate numai pe partea dreaptã a sensului de ieşire din ţarã, în punctele de trecere a frontierei de stat a României, care reprezintã şi frontiera externã a Uniunii Europene, terestre, navale şi în aeroporturile internaţionale în care se vând mãrfuri comunitare şi/sau necomunitare, cu amãnuntul, în valutã, persoanelor care cãlãtoresc având ca destinaţie o ţarã terţã;
b) magazine duty-free diplomatice - depozite autorizate de Ministerul Economiei şi Finanţelor, în care se vând mãrfuri comunitare şi/sau necomunitare, cu amãnuntul, în valutã, în exclusivitate reprezentanţelor diplomatice şi personalului acestora. Necesitatea şi amplasarea acestor magazine se avizeazã de Ministerul Afacerilor Externe;
c) mãrfuri în regim duty-free - mãrfurile vândute în magazine duty-free şi/sau duty-free diplomatice, mãrfuri vândute la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, precum şi mãrfuri distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
d) operatori - personalul care lucreazã efectiv în magazinele duty-free şi duty-free diplomatice, cel care aprovizioneazã aceste magazine, precum şi personalul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar şi care are în atribuţii vânzarea în regim duty-free sau distribuirea gratuitã a mãrfurilor la bordul acestor aeronave;
e) cumpãrãtori - persoanele care cãlãtoresc înspre o destinaţie internaţionalã, precum şi pasagerii şi membrii echipajelor aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar. În cazul magazinelor duty-free diplomatice, noţiunea de cumpãrãtor se referã la reprezentanţele diplomatice şi la personalul acestora;
f) aparate de marcat electronice fiscale - casele de marcat, precum şi alte sisteme ce includ dispozitive cu funcţii de case de marcat, care înglobeazã constructiv un modul fiscal prin intermediul cãruia controleazã memoria fiscalã, dispozitivul dublu de imprimare şi afişajul client;
g) birou vamal de control - autoritate vamalã în a cãrei competenţã se aflã supravegherea magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, precum şi a depozitelor din aeroporturile internaţionale, în cazul mãrfurilor comercializate în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar;
h) cantitãţi destinate uzului personal - cantitãţile care sunt destinate folosirii la un nivel rezonabil pentru consumul individual, familial ori pentru cadouri, fãrã a fi utilizate în scopul vânzãrii;
i) autorizaţie - documentul eliberat de Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin care se conferã dreptul de înfiinţare a unui magazin duty-free sau duty-free diplomatic, de vânzare a unor mãrfuri în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar şi de distribuire gratuitã a unor mãrfuri pasagerilor şi membrilor echipajelor acestor aeronave;
j) autorizat - persoana juridicã constituitã potrivit legii, titularã a autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic, iar în cazul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, persoana juridicã românã care este autorizatã sã desfãşoare curse în trafic extracomunitar, precum şi persoana juridicã românã care are încheiat un contract de aprovizionare a aeronavelor cu companii aeriene autorizate sã desfãşoare curse în trafic extracomunitar;
k) aeronave care efectueazã curse în trafic extracomunitar - mijloacele de transport aerian, indiferent de ţara de înmatriculare sau de naţionalitate, utilizate în trafic extracomunitar pentru transportul de persoane.
ART. 2
Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sã permitã accesul în incintã al persoanelor care nu cãlãtoresc înspre o destinaţie internaţionalã. Amplasarea şi amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free nu trebuie sã permitã introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele stabilite de autoritãţile vamale.
ART. 3
Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care se vor înfiinţa, destinate magazinelor duty-free şi duty-free diplomatice, se avizeazã de birourile vamale în a cãror razã de competenţã urmeazã sã funcţioneze magazinele. Aceste documente stau la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
ART. 4
Dacã necesitãţile de funcţionare a magazinelor duty-free impun folosirea unor spaţii-anexe, acestea trebuie amplasate în aceeaşi clãdire sau în imediata ei apropiere, care se aflã în aceeaşi zonã de supraveghere vamalã, calea de comunicare dintre acestea considerându-se parte integrantã a perimetrului magazinelor.
ART. 5
(1) Pentru obţinerea autorizaţiei de funcţionare persoana juridicã solicitantã va depune la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor o cerere de autorizare care trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) denumirea persoanei juridice, forma şi sediul acesteia;
b) codul fiscal al persoanei juridice solicitante;
c) denumirea punctului de trecere a frontierei de stat în care este sau se amplaseazã magazinul pentru care se solicitã eliberarea autorizaţiei;
d) datele personale ale celor care reprezintã persoana juridicã, respectiv: numele, prenumele, data şi locul naşterii, domiciliul actual, funcţia deţinutã;
e) conturile bancare, bãncile la care are deschise conturi, în valutã şi în lei, valoarea capitalului social.
(2) Cererea se semneazã de persoanele care angajeazã legal persoana juridicã solicitantã.
(3) Cererea este însoţitã de urmãtoarele documente, în copie sau în original, dupã caz:
a) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
b) cazierul judiciar al reprezentantului legal al persoanei juridice (în original);
c) date cu privire la magazinul pentru care se cere eliberarea autorizaţiei, respectiv: amplasarea, suprafaţa, reprezentarea graficã;
d) documente prin care se face dovada dotãrii cu aparate de marcat electronice fiscale, precum şi numãrul avizului de utilizare/distribuire eliberat de Comisia de avizare a distribuţiei şi utilizãrii aparatelor de marcat electronice fiscale (în copie);
e) acordul pentru desfãşurarea activitãţii de comercializare dat de deţinãtorul legal al spaţiului în care se va desfãşura activitatea (în copie);
f) contractul de închiriere a terenului pe care va fi amplasatã construcţia sau a clãdirii ce va fi utilizatã cu scop comercial (în copie);
g) autorizaţia de construire eliberatã de autoritatea competentã (în copie);
h) avizul biroului vamal, în original, pe planurile şi pe schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care vor fi destinate magazinului duty-free, precum şi avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a magazinului duty-free;
i) avizul biroului vamal referitor la amplasarea depozitelor în aeroporturile internaţionale, pentru mãrfurile destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în traficul extracomunitar.
(4) Demararea construcţiilor aferente clãdirilor destinate magazinelor duty-free pentru care se solicitã autorizarea este permisã numai dupã obţinerea autorizaţiilor de funcţionare pentru aceste magazine.
(5) Pentru obţinerea autorizaţiei de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor, cererea va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
a) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte capitalul social, asociaţii, obiectul de activitate, administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
b) avizul biroului vamal, în original, privind asigurarea condiţiilor legale de organizare, funcţionare şi supraveghere vamalã a depozitului pentru mãrfurile care vor fi destinate comercializãrii în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar;
c) contractul de aprovizionare a aeronavelor încheiat cu companii aeriene autorizate sã desfãşoare curse în trafic extracomunitar (în copie);
d) cazierul judiciar al reprezentantului legal al persoanei juridice (în original).
(6) Autorizaţiile se elibereazã numai dupã plata taxei de autorizare de 10.000 euro, certificatã prin prezentarea ordinului de platã şi a extrasului de cont (în original şi copie).
(7) Cererile şi autorizaţiile se înscriu în registre de evidenţã speciale la nivelul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi al direcţiei de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 6
(1) Aprovizionarea magazinelor duty-free se poate face cu mãrfuri comunitare şi/sau necomunitare.
(2) În vederea introducerii mãrfurilor necomunitare în magazinele duty-free, persoanele juridice autorizate sã comercializeze mãrfuri în regim duty-free urmeazã sã solicite birourilor vamale de control acordarea regimului de antrepozit vamal.
(3) Introducerea mãrfurilor în magazinele duty-free se face numai sub supraveghere vamalã.
(4) Acordarea regimului de antrepozit vamal în cazul mãrfurilor necomunitare este permisã fãrã garantarea drepturilor de import, definite conform prevederilor art. 4 alin. (10) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar.
(5) Mãrfurile necomunitare circulã cãtre magazinele duty-free sub regimul vamal de tranzit, cu garantarea drepturilor de import aferente fiecãrui transport.
(6) În cazul în care s-a utilizat o garanţie izolatã, deblocarea garanţiei se face de cãtre biroul vamal de plecare în termen de 24 de ore de la primirea confirmãrii transmise de biroul vamal de destinaţie, prin procedurã informaticã sau prin fax.
(7) Nu este permisã scoaterea mãrfurilor dintr-un magazin duty-free aparţinând unui operator în vederea introducerii într-un magazin duty-free aparţinând altui operator.
(8) Pentru mãrfurile scoase dintr-un magazin duty-free în vederea introducerii într-un alt magazin duty-free aparţinând aceluiaşi operator birourile vamale de control în competenţa cãrora funcţioneazã aceste magazine utilizeazã Registrul special de evidenţã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 5 la ordin.
ART. 7
Prin magazinele duty-free pot fi vândute numai mãrfurile prevãzute în anexa nr. 6 la ordin.
ART. 8
Mãrfurile admise la vânzare prin magazinele duty-free pot fi comercializate numai în cantitãţi destinate uzului personal.
ART. 9
Mãrfurile pot fi comercializate numai în ambalaje şi în cantitãţi uzuale pentru comerţul cu amãnuntul.
ART. 10
(1) Toate mãrfurile aprovizionate în scopul vânzãrii prin magazinele duty-free vor fi însoţite de documente legale, datate, semnate de cei în drept şi ştampilate, din care sã rezulte cu claritate:
a) furnizorul (denumirea, sediul social, codul fiscal, numãrul de înmatriculare la registrul comerţului);
b) data livrãrii;
c) mijlocul de transport utilizat, precum şi numele şi prenumele delegatului sau ale şoferului şi documentul de identitate al acestuia;
d) denumirea mãrfii;
e) cantitatea;
f) unitatea de mãsurã;
g) preţul de achiziţie.
(2) Toate mãrfurile vor fi comercializate în cadrul termenelor de valabilitate prescrise de furnizor.
ART. 11
Preţurile de vânzare ale produselor se exprimã în dolari S.U.A. şi/sau în euro şi se afişeazã la vedere. Orice modificãri ulterioare ale preţurilor de vânzare vor fi evidenţiate pe documentele prin care acestea au fost stabilite, cu precizarea datei la care s-au fãcut modificãrile.
ART. 12
(1) Justificarea vânzãrilor de mãrfuri prin magazinele duty-free se face prin bonuri fiscale sau prin facturi.
(2) Bonurile fiscale vor conţine urmãtoarele date:
a) denumirea persoanei juridice autorizate, sediul acesteia şi codul fiscal;
b) numãrul bonului fiscal (numerele se dau în ordine crescãtoare);
c) identitatea cumpãrãtorului: numele şi prenumele, felul şi numãrul documentului de trecere a frontierei de stat;
d) numãrul cursei, în cazul transportului aerian;
e) felul bunului vândut;
f) unitatea de mãsurã;
g) cantitatea;
h) valoarea unitarã şi totalã;
i) data vânzãrii.
(3) Facturile vor fi utilizate pentru produse de folosinţã îndelungatã, cum ar fi: aparaturã foto, aparaturã electronicã, aparaturã electrocasnicã etc. Pe lângã informaţiile conţinute în bonurile fiscale, facturile vor evidenţia în plus marca, tipul, seriile produselor vândute, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
ART. 13
Comercializarea mãrfurilor în magazinele duty-free din aeroporturile internaţionale este condiţionatã de prezentarea de cãtre cumpãrãtor a cãrţii de îmbarcare sau a biletului de avion şi a paşaportului şi de înregistrarea electronicã a datelor cuprinse în acestea. Excepţie fac numai membrii echipajelor aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, care vor prezenta numai paşaportul.
ART. 14
Prin magazinele autorizate, amplasate în aeroporturile internaţionale, dupã locurile stabilite pentru efectuarea controlului vamal, pot fi comercializate mãrfuri atât în regim duty-free, cât şi mãrfuri în condiţiile plãţii obligaţiilor fiscale, în funcţie de destinaţia cãlãtorului. Se vor evidenţia distinct în evidenţele financiar-contabile situaţiile aprovizionãrilor şi vânzãrilor de mãrfuri sub cele douã regimuri fiscale, în cazul unei activitãţi mixte.
ART. 15
(1) Toate documentele care atestã aprovizionarea, vânzarea sau distrugerea mãrfurilor se pãstreazã timp de 5 ani la dispoziţia birourilor vamale.
(2) Un centralizator al acestora se prezintã autoritãţii vamale lunar, în primele 10 zile ale lunii urmãtoare.
ART. 16
(1) Bonurile fiscale şi facturile vor avea imprimat textul "DUTY-FREE".
(2) Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free trebuie sã aibã aplicatã pe ele sau pe ambalaj o etichetã autocolantã cu urmãtorul text: "DUTY-FREE", realizatã conform modelului prevãzut în anexa nr. 7 la ordin.
(3) Eticheta se aplicã în aşa fel încât sã fie vizibilã şi sã nu restrângã informaţiile despre produsul oferit spre comercializare.
ART. 17
(1) Mãrfurile comunitare se introduc în magazinele duty-free numai pe baza documentelor de provenienţã a acestora de la furnizor, inclusiv a documentelor administrative de însoţire prevãzute de legislaţia fiscalã, în cazul produselor accizabile.
(2) O copie de pe aceste documente se transmite birourilor vamale de control în a cãror competenţã funcţioneazã magazinele.
(3) Documentele de provenienţã a mãrfurilor comunitare livrate succesiv cãtre un magazin duty-free însoţesc mãrfurile la fiecare livrare.
ART. 18
(1) Pentru mãrfurile necomunitare provenite de la acelaşi furnizor, vândute în cursul unei luni în regim duty-free, se depune lunar câte o singurã declaraţie vamalã de reexport.
(2) Pentru mãrfurile necomunitare provenite de la acelaşi furnizor, vândute în cursul unei luni prin magazinele duty-free diplomatice, se depune lunar câte o singurã declaraţie vamalã de punere în liberã circulaţie.
(3) Pentru mãrfurile comunitare provenite de la acelaşi furnizor, vândute în regim duty-free în cursul unei luni, cu excepţia celor vândute prin magazinele duty-free diplomatice, se depune lunar câte o singurã declaraţie vamalã de export.
(4) Pentru mãrfurile comunitare purtãtoare de accize, provenite de la acelaşi furnizor şi vândute în regim duty-free în cursul unei luni, prin magazinele duty-free diplomatice, se depune lunar un raport de vânzare.
(5) Declaraţiile vamale de reexport, punere în liberã circulaţie şi export se depun în primele 5 zile ale lunii pentru întreaga cantitate de mãrfuri vândutã în cursul lunii anterioare, la biroul vamal de control în a cãrui competenţã funcţioneazã magazinul.
(6) Raportul de vânzare se depune în primele 5 zile ale lunii pentru întreaga cantitate de mãrfuri vândutã în cursul lunii anterioare, la biroul vamal de control în competenţa cãruia funcţioneazã magazinul.
(7) Declaraţiile vamale şi rapoartele de vânzare sunt însoţite de o listã specificativã în care se evidenţiazã numerele bonurilor fiscale şi ale facturilor în baza cãrora au fost vândute mãrfurile ce fac obiectul acestora, precum şi cantitatea şi felul mãrfurilor înscrise pe fiecare bon fiscal şi facturã eliberate.
(8) Documentele care atestã felul şi cantitatea mãrfurilor comercializate în regim duty-free se pãstreazã o perioadã de 5 ani.
ART. 19
(1) Magazinele duty-free au obligaţia sã efectueze controlul zilnic al intrãrilor şi ieşirilor de mãrfuri, iar rezultatele se consemneazã într-un registru sigilat de biroul vamal.
(2) Lunar magazinele remit biroului vamal un borderou în care sunt trecute, cantitativ şi valoric, urmãtoarele date:
a) stocul iniţial;
b) intrãrile;
c) ieşirile;
d) distrugerile de mãrfuri;
e) stocul final.
(3) Titularul autorizaţiei de funcţionare în regim duty-free este rãspunzãtor de plata tuturor taxelor prevãzute de lege pentru orice marfã care se constatã cã lipseşte la inventar sau cã a fost sustrasã din magazin.
ART. 20
În cazul distrugerii totale sau parţiale a mãrfurilor, acestea se scot din evidenţã pe baza documentelor justificative legal întocmite, prezentate biroului vamal de cãtre titularul autorizaţiei.
ART. 21
(1) Toate sortimentele de mãrfuri introduse în magazine, dupã recepţionarea lor de cãtre gestionar, se expun spre vânzare.
(2) Cumpãrãtorul poate achita contravaloarea mãrfurilor achiziţionate în oricare dintre valutele liber convertibile înscrise în listele cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Naţionalã a României.
(3) Lista zilnicã cuprinzând cursurile de schimb valutar comunicate de Banca Naţionalã a României se afişeazã la loc vizibil, pentru informarea cumpãrãtorilor şi pentru calculul operativ al paritãţii în dolari S.U.A. şi/sau în euro al valutelor liber convertibile în care se face plata.
ART. 22
(1) Zilnic sumele în valutã încasate din vânzarea mãrfurilor se centralizeazã în borderoul de vânzãri, se înregistreazã în registrul de gestiune şi se depun la bancã sau la casieria persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, în termen de 24 de ore, dacã prin instrucţiunile Bãncii Naţionale a României nu se prevãd alte termene.
(2) Din sumele încasate se reţine moneda divizionarã în limita unui plafon stabilit de conducerea persoanei juridice cãreia îi aparţine magazinul, cu avizul Bãncii Naţionale a României, în vederea asigurãrii condiţiilor pentru a da restul cuvenit cumpãrãtorilor.
ART. 23
(1) Controlul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free se face de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, de Garda Financiarã şi de celelalte organe de control abilitate prin lege şi poate consta în verificãri inopinate ale tranzacţiilor, în examinarea mãrfurilor care sunt comercializate şi în verificãri ale evidenţelor operative, contabile şi fiscale.
(2) Biroul vamal în a cãrui razã de competenţã se aflã magazinul duty-free are obligaţia sã efectueze cel puţin un control trimestrial.
ART. 24
(1) Mãsura anulãrii autorizaţiei de funcţionare se ia în urmãtoarele situaţii:
a) vânzarea unor bunuri care nu se regãsesc în anexa nr. 6 la ordin;
b) neplata taxei de autorizare anuale la termenul prevãzut la <>art. 8 alin. (2) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 104/2002 privind regimul vamal al mãrfurilor comercializate în regim duty-free, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 132/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(2) Anularea autorizaţiei se face de cãtre Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementãri specifice, în baza actului constatator întocmit în condiţiile legii de cãtre organele de control abilitate.
ART. 25
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va nominaliza birourile vamale de control în a cãror razã de competenţã urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea magazinele duty-free diplomatice.
ART. 26
(1) Amplasarea magazinelor duty-free diplomatice, precum şi construcţia acestora nu trebuie sã permitã accesul în incintã al persoanelor care nu au calitatea de cumpãrãtor în sensul prezentelor norme.
(2) Amenajarea exterioarã a magazinelor duty-free diplomatice trebuie sã facã imposibilã introducerea sau scoaterea de mãrfuri din incinta acestora prin alte locuri decât cele destinate acestor activitãţi.
(3) Planurile şi schiţele de amplasare a construcţiilor existente sau care urmeazã sã fie construite cu destinaţia de magazine duty-free diplomatice se avizeazã de birourile vamale în a cãror razã de competenţã urmeazã sã îşi desfãşoare activitatea magazinele.
ART. 27
(1) Vânzãrile de mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice se pot face numai pe baza carnetelor de identitate CD eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.
(2) Reprezentanţele diplomatice şi personalul acestora pot cumpãra mãrfuri din magazinele duty-free diplomatice pe bazã de comenzi întocmite în 3 exemplare, cu avizul prealabil al Ministerului Afacerilor Externe. Un exemplar al comenzii se reţine de Ministerul Afacerilor Externe. Dupã onorarea parţialã sau totalã a comenzii magazinul confirmã, sub semnãtura persoanei abilitate, pe celelalte douã exemplare, felul şi cantitatea mãrfurilor vândute.
(3) Un exemplar se pãstreazã la magazin, iar celãlalt exemplar se restituie reprezentanţei diplomatice.
(4) Comanda va cuprinde urmãtoarele elemente:
a) denumirea reprezentanţei diplomatice;
b) numele, prenumele şi numãrul documentului de identitate ale persoanei împuternicite de reprezentanţa diplomaticã sã efectueze cumpãrãturile;
c) denumirea, unitatea de mãsurã şi cantitatea mãrfurilor solicitate spre cumpãrare;
d) data emiterii comenzii;
e) semnãtura şefului reprezentanţei diplomatice.
(5) Vânzarea bãuturilor alcoolice cu concentraţie de peste 22% alcool, a ţigãrilor şi a autoturismelor se face în baza cererilor de import, avizate de Ministerul Afacerilor Externe, în condiţiile legii.
ART. 28
(1) Pentru toate mãrfurile vândute prin magazinele duty-free diplomatice justificarea vânzãrilor o constituie bonurile fiscale sau facturile.
(2) Bonurile fiscale trebuie sã cuprindã urmãtoarele date:
a) numãrul bonului fiscal; numerele se vor da în ordine crescãtoare, începând cu 1 ianuarie pentru fiecare an calendaristic;
b) denumirea persoanei juridice autorizate, deţinãtoare a magazinului, sediul acesteia şi codul fiscal;
c) numãrul carnetului de identitate CD eliberat de Ministerul Afacerilor Externe, aferent cumpãrãtorului;
d) natura, valoarea unitarã şi numãrul de articole vândute;
e) unitatea de mãsurã;
f) valoarea totalã;
g) data vânzãrii.
(3) Facturile sunt utilizate pentru produse de folosinţã îndelungatã, de exemplu: aparaturã electronicã, electrotehnicã şi altele de acest gen, precum şi pentru mãrfuri vândute pe bazã de comenzi. Facturile trebuie sã cuprindã, pe lângã datele înscrise în bonurile fiscale, menţiuni suplimentare privind identificarea mãrfurilor: mãrci, tipuri, serii, precum şi alte elemente cerute de reglementãrile în vigoare.
(4) Facturile vor fi însoţite şi de certificatul de calitate al produsului respectiv.
ART. 29
(1) Bonurile fiscale şi facturile trebuie sã aibã imprimat urmãtorul text: "Mãrfuri numai pentru uzul reprezentanţelor diplomatice şi al personalului acestora."
(2) Textul va fi redactat în limbile englezã şi românã.
ART. 30
(1) Toate mãrfurile destinate vânzãrii prin magazinele duty-free diplomatice, fie cã se vând ca atare sau ambalate, trebuie sã aibã aplicatã o etichetã cu urmãtorul text: "DUTY-FREE DIPLOMATIC", conform anexei nr. 7 la ordin.
(2) Eticheta trebuie astfel aplicatã încât sã nu restrângã informaţiile despre produsele în cauzã, furnizate de producãtor sau de comerciant.
ART. 31
Dispoziţiile prevãzute la art. 1, 2, 4, 5-11, 15, 17-24 din prezentele norme se aplicã în mod corespunzãtor şi magazinelor duty-free diplomatice.
ART. 32
Persoanele juridice care desfãşoarã activitãţi în regim duty-free şi/sau duty-free diplomatic au obligaţia sã aducã la cunoştinţa operatorilor dispoziţiile legale privind aceste activitãţi.
ART. 33
Taxa anualã pentru eliberarea autorizaţiei de funcţionare a magazinelor duty-free, duty-free diplomatice şi de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar se plãteşte la unitãţile Trezoreriei Statului, în contul "Taxe pentru licenţe şi autorizaţii de funcţionare".
ART. 34
Schimbarea locului de amplasare a unui magazin duty-free sau duty-free diplomatic atrage reluarea procedurii de autorizare şi plata taxei anuale aferente.
ART. 35
Dispoziţiile prevãzute la art. 1, 5-11, 15, 18-20, 22-24 se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul activitãţii de comercializare a mãrfurilor în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar.
ART. 36
Mãrfurile destinate aprovizionãrii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar sunt depozitate numai în zonele de supraveghere vamalã din aeroporturi.
ART. 37
Documentul de livrare a mãrfurilor din depozit cãtre aeronavã, emis de deţinãtorul depozitului şi vizat de autoritatea vamalã cu ocazia îmbarcãrii mãrfurilor la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, constituie documentul legal în baza cãruia se întocmesc declaraţiile vamale.
ART. 38
Pentru mãrfurile distribuite gratuit pasagerilor şi membrilor echipajului sau comercializate în regim duty-free la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, persoanele juridice române autorizate în acest sens depun lunar declaraţiile vamale la biroul vamal de control în a cãrui competenţã îşi desfãşoarã activitatea, în primele 5 zile ale lunii urmãtoare celei în care s-au efectuat livrãrile.
ART. 39
Depozitele de mãrfuri destinate aprovizionãrii la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar pot fi amplasate numai în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, iar sistemul de închidere a acestora trebuie sã permitã accesul numai în comun al titularului depozitului şi al autoritãţii vamale.
ART. 40
Titularii depozitelor sunt obligaţi sã ţinã o evidenţã operativã a mãrfurilor aflate în depozit, în forma stabilitã de autoritatea vamalã.
ART. 41
Mãrfurile destinate aprovizionãrii, care au fost livrate la bordul aeronavelor, dar care nu au fost vândute pot fi returnate în depozitele aflate în zona de supraveghere vamalã din aeroporturi, pe baza documentului de livrare emis de persoana juridicã românã autorizatã şi vizat de autoritatea vamalã, depus în cadrul termenului prevãzut la art. 38 din prezentele norme.
ART. 42
Pentru mãrfurile intrate în depozit, a cãror ieşire nu este justificatã prin îmbarcare la bordul aeronavelor care efectueazã curse în trafic extracomunitar, autoritatea vamalã ia mãsuri pentru regularizarea situaţiei şi aplicã sancţiunile potrivit legii.
ART. 43
Pentru reautorizare, cu 60 de zile calendaristice înainte de expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei emise, persoanele juridice interesate vor trimite la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor o cerere însoţitã de documentaţia prevãzutã la art. 5 din prezentele norme.


ANEXA 4





┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ STEMA │
│ Romania │
│ MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR │
│Comisia pentru autorizarea operatorilor economici din domenii cu reglementari specifice│
│ │
│ AUTORIZATIE DE FUNCTIONARE │
│ IN REGIM DUTY-FREE/DUTY-FREE DIPLOMATIC │
│ Nr. .................................................... │
│ │
│ Societatea Comerciala ...................., cu sediul social in ...................,│
│cod unic de inregistrare ........................, este autorizata sa functioneze in │
│regim ....................., conform prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului │
│nr. 104/2002 privind regimul vamal al marfurilor comercializate in regim duty-free, │
│aprobata cu modificari prin <>Legea nr. 132/2003 , cu modificarile si completarile │
│ulterioare, si Normelor de organizare, functionare si control vamal al activitatii de │
│comercializare a marfurilor in regim duty-free si sau duty-free diplomatic, aprobate │
│prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 2007/2008. │
│ Depozitul autorizat de Ministerul Economiei si Finantelor conform planului si │
│schitei tehnice avizate de biroul vamal de control ............................... va │
│functiona in competenta acestui birou vamal si va purta incepand cu data prezentei │
│autorizari denumirea de ............................................................. .│
│ Termenul de valabilitate al prezentei autorizatii este de 5 ani de la data │
│autorizari, conform prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului│
│nr. 104/2002, aprobata cu modificari prin <>Legea nr. 132/2003 , cu modificarile si │
│completarile ulterioare. │
│ │
│ Presedinte, │
│ │
│ Data autorizarii: ................................. │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 5

REGISTRUL SPECIAL DE EVIDENTA
utilizat de birourile vamale de control pentru marfurile scoase dintr-un
magazin duty-free in vederea introducerii intr-un alt magazin
duty-free apartinand aceluiasi operator
- model -

Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
A - Nr. declaratiei vamale de antrepozitare/Alt document
B - Denumirea marfurilor
C - Cantitatea si valoarea marfurilor






┌──────────────────────┬──────────┬──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────-┐
│ Numarul documentului │ │ Plecare │ Sosire │
│ pe baza caruia se │ │ │ │
│efectueaza transportul│Denumirea ├─────────────┬───┬───┬───┬────────────┼─────────────┬───┬───┬───┬────────────┤
│ marfurilor dintr-un │societatii│ │ │ │ │Biroul vamal│ Data │ │ │ │Biroul vamal│
│ magazin duty-free │comerciale│Data plecarii│ A │ B │ C │ catre care │introducerii │ A │ B │ C │ de la care │
│ intr-un alt magazin │ │ din magazin │ │ │ │ au plecat │ in magazin │ │ │ │ au plecat │
│ duty-free │ │ │ │ │ │ marfurile │ │ │ │ │ marfurile │
├──────────────────────┼──────────┼─────────────┼───┼───┼───┼────────────┼─────────────┼───┼───┼───┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴──────────┴─────────────┴───┴───┴───┴────────────┴─────────────┴───┴───┴───┴───────────-┘



ANEXA 6

LISTA
cuprinzand marfurile care pot fi comercializate in regim duty-free

1. Accesorii pentru birou
2. Apa minerala
3. Aparate fotografice, filme foto, albume foto, rame foto
4. Aparatura de calcul de mici dimensiuni
5. Articole de sport
6. Articole de voiaj
7. Articole din blana naturala
8. Articole din piele naturala
9. Articole din sticla, cristal, portelan, lemn, metal (exclusiv mobila)
10. Articole si accesorii de imbracaminte si incaltaminte
11. Articole optice
12. Artizanat
13. Bauturi distilate, rachiuri, lichioruri si alte bauturi spirtoase
14. Bauturi racoritoare
15. Bere
16. Bijuterii
17. Cartele telefonice
18. Casete video si audio, baterii, compact-discuri, DVD-uri
19. Carti, reviste, ziare
20. Ceasuri, bratari de ceasuri, brichete
21. Instrumente muzicale
22. Jucarii
23. Produse alimentare
24. Produse din tutun
25. Produse electrocasnice, electronice, digitale, precum si suporturile acestora
26. Produse preparate de parfumerie sau de toaleta si preparate cosmetice
27. Programe software
28. Sapunuri
29. Tablouri, picturi, desene, gravuri, stampe si litografii
30. Vinuri, vermuturi si alte bauturi fermentate.


ANEXA 7

MODELUL
etichetei autocolante pentru marfurile destinate vanzarii prin
magazinele duty-free si duty-free diplomatice




<─────── 2 cm ──────> <─────── 2 cm ───────>
^ ┌────────────────────┐ ^ ┌────────────────────┐
│ │ │ │ │ │
1 cm │ DUTY-FREE │ 1 cm │ DUTY-FREE │
│ │ │ │ │ DIPLOMATIC │
│ │ │ │ │ │
v └────────────────────┘ v └────────────────────┘




ANEXA 8


CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de
tichete de masa


În conformitate cu prevederile <>art. 2 alin. (2) din Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, cu completãrile ulterioare, unitãţile emitente de tichete de masã sunt obligate sã solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordã de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere urmãtoarele criterii:
1. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã funcţioneazã legal pe teritoriul României şi cã în actul de înfiinţare au prevãzut la obiectul de activitate operaţiuni privind emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
2. Capitalul social subscris şi vãrsat de cãtre unitãţile emitente de tichete de masã la data solicitãrii autorizaţiei de funcţionare trebuie sã reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 1 milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţãrii societãţii sau la data ultimei majorãri a capitalului social, înregistratã la registrul comerţului.
3. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã dispun de un ansamblu de mãsuri de securitate care sã garanteze buna funcţionare a sistemului tichetelor de masã, şi anume:
a) asigurarea cu personal de specialitate şi dotarea cu echipament şi cu alte mijloace fixe necesare pentru executarea tichetelor de masã, conform modelului prevãzut în anexa nr. 4 la Normele de aplicare a <>Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 5/1999 , cu modificãrile ulterioare;
b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele de masã a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României;
c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru imprimat) cu particularitãţi distincte care sã nu permitã falsificarea tichetelor de masã (cel puţin cernealã fluorescentã care îşi schimbã culoarea în cazul în care tichetul de masã este fotocopiat, microlinii care nu se disting la fotocopiere, bandã cu reflexe variabile, codul de bare al unitãţii emitente, care conţine cel puţin urmãtoarele elemente: seria tichetului, anul de valabilitate şi valoarea nominalã a acestuia);
d) existenţa spaţiilor distincte necesare producerii, depozitãrii, ambalãrii, rambursãrii şi distrugerii tichetelor de masã. Activitatea în aceste spaţii trebuie sã se desfãşoare de cãtre personalul autorizat în condiţiile de siguranţã prevãzute de legislaţia în vigoare (cel puţin mijloace tehnice de supraveghere a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţã, sisteme de alarmã);
e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile a tichetelor de masã distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
f) mijloacele tehnice necesare (reţea de calculatoare) şi personalul specializat care sã permitã urmãrirea informatizatã a fiecãrui tichet de masã pe tot circuitul sãu (execuţie, pãstrare, eliberare şi utilizare), inclusiv a celor ce urmeazã sã fie distruse, astfel încât sã se poatã evita sustragerea şi utilizarea frauduloasã a acestora;
g) mijloacele de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
h) asigurarea transportului tichetelor de masã neutilizate, în condiţii de securitate;
4. Unitãţile emitente de tichete de masã nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistreazã plãţi restante faţã de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar şi bugetele locale. Nu se considerã obligaţii restante:
a) obligaţiile bugetare restante, pentru care operatorii au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data depunerii documentaţiei de autorizare;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie fiscalã şi care se aflã în diferite stadii de contestare sau judecatã şi pentru care a fost dispusã suspendarea executãrii, în condiţiile legii;
c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecãtoreascã a dispus suspendarea executãrii silite.
5. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de platã faţã de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage suspendarea autorizaţiei de funcţionare pânã la data plãţii acestora inclusiv. Suspendarea îşi produce efectele de la data neîndeplinirii obligaţiilor declarative şi/sau de platã.
6. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor prezenta distinct un angajament din care sã rezulte cã vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele de masã, inclusiv criteriile care stau la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
7. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de funcţionare se elibereazã pe o perioadã de un an. Unitãţile emitente de tichete de masã vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirãrii autorizaţiei de funcţionare.
8. În cazul în care în activitatea desfãşuratã se constatã abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele de masã şi, respectiv, de la criteriile menţionate mai sus, comisia poate dispune suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadã de 1 la 3 luni, retragerea autorizaţiei de funcţionare sau nereautorizarea societãţii în cauzã, dupã caz.
9. Constatarea abaterilor se efectueazã de cãtre organele de control sau de cãtre echipa de specialişti prevãzutã la pct. 13 lit. g), care vor dispune mãsuri de oprire a activitãţii, informând totodatã comisia în vederea suspendãrii autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia sau nereautorizãrii societãţii, dupã caz.
10. Suspendarea dispusã în condiţiile prevãzute la pct. 8 produce efectele de la data comunicãrii deciziei, iar cea dispusã în condiţiile prevãzute la pct. 9, de la data constatãrii abaterii.
11. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activitãţii, dacã unitatea emitentã în cauzã face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectueazã de cãtre echipa de specialişti prevãzutã la pct. 13 lit. g).
12. În situaţia în care, la data expirãrii termenului de suspendare, unitatea emitentã nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, comisia dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare îşi produce efectele de la data comunicãrii deciziei.
13. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor un dosar cu urmãtorul conţinut:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte capitalul social subscris şi vãrsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612), administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) certificatul emis de organele competente, care sã ateste respectarea condiţiilor prevãzute la pct. 4;
d) adeverinţa emisã de cãtre unitatea bancarã, din care sã rezulte cã unitatea emitentã a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masã;
e) angajamentul unitãţii emitente cã prin contul sau subcontul bancar distinct prin care se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor de masã nu vor fi utilizate alte instrumente financiare, cu excepţia viramentului bancar;
f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau financiar, însoţitã de declaraţia pe propria rãspundere a acestora cã ocupã aceastã funcţie în cadrul societãţii;
g) nota de constatare întocmitã de o echipã de specialişti, care sã ateste existenţa cerinţelor prevãzute la pct. 1-3 şi 6, compusã din:
- un reprezentant al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei de reglementãri contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
- un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz;
- un reprezentant al Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
Nota de constatare va fi semnatã de ambele pãrţi.


ANEXA 9

ROMANIA
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

COMISIA PENTRU AUTORIZAREA OPERATORILOR ECONOMICI DIN DOMENII
CU REGLEMENTARI SPECIFICE

AUTORIZATIE
Nr. ......... din ..........

În baza prevederilor legale referitoare la acordarea tichetelor de masa, se autorizeaza unitatea emitenta ................................................, cu sediul in .........................................., cod unic de inregistrare ............................, pentru activitatea de emitere si gestionare a tichetelor de masa.

Presedinte,
.............................
(semnatura si stampila)


Data emiterii ............................
Valabil de la data de ....................
pana la data de ..........................


ANEXA 10

CRITERIILE
referitoare la autorizarea functionarii unitatilor emitente de
tichete-cadou si de tichete de cresa


În conformitate cu prevederile <>art. 5 alin. (2) din Legea nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã, cu modificãrile ulterioare, unitãţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşã sunt obligate sã solicite autorizaţie de funcţionare, care se acordã de Ministerul Economiei şi Finanţelor, avându-se în vedere urmãtoarele criterii:
1. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã funcţioneazã legal pe teritoriul României şi cã în actul de înfiinţare au prevãzut la obiectul de activitate operaţiuni privind emiterea şi gestionarea biletelor de valoare.
2. Capitalul social subscris şi vãrsat de cãtre unitãţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşã la data solicitãrii autorizaţiei de funcţionare trebuie sã reprezinte echivalentul în lei a cel puţin 1 milion euro, luându-se în calcul cursul de schimb la data înfiinţãrii societãţii, data depunerii capitalului social în situaţia majorãrii de capital, înregistratã la registrul comerţului.
3. Pentru unitãţile solicitante care deţin autorizaţie pentru emiterea de tichete de masã, condiţia de existenţã a unei valori minime a capitalului social subscris şi vãrsat la data solicitãrii se aplicã cumulativ cu nivelul minim prevãzut pentru unitãţile emitente de tichete de masã.
4. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare trebuie sã dovedeascã faptul cã dispun de un ansamblu de mãsuri de securitate care sã garanteze buna funcţionare a sistemului de tichete-cadou şi tichete de creşã, şi anume:
a) asigurarea cu personal de specialitate şi dotarea cu echipamente şi cu mijloace fixe necesare executãrii tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã, prevãzute cu elementele obligatorii menţionate la pct. 5 lit. a)-h) din Normele metodologice de aplicare a dispoziţiilor <>Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.317/2006 ;
b) înscrierea elementelor de individualizare şi personalizare, precum şi înscrierea pe tichetele-cadou şi pe tichetele de creşã a valorii nominale se vor realiza numai pe teritoriul României;
c) utilizarea de suport tehnic special (hârtie pentru imprimat) cu particularitãţi distincte care sã nu permitã falsificarea tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã (graficã de securitate care sã conţinã elemente ce nu pot fi reproduse prin fotocopiere şi cel puţin un element de securitate realizat cu o cernealã specialã, cum ar fi: cernealã fluorescentã, cernealã invizibilã, cernealã termicã, cernealã iridiscentã, cernealã metalicã sau bandã cu reflexe variabile), codul de bare al unitãţii emitente, care conţine cel puţin urmãtoarele elemente: seria bonului valoric, anul de valabilitate şi valoarea nominalã a acestuia;
d) existenţa spaţiilor distincte, necesare producerii, depozitãrii, ambalãrii, rambursãrii şi distrugerii tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã. Activitatea în aceste spaţii trebuie sã se desfãşoare de cãtre personal autorizat, în condiţii de siguranţã prevãzute de legislaţia în vigoare, inclusiv mijloace tehnice de supraveghere a spaţiilor de producţie şi de depozitare, mijloace tehnice de siguranţã, sisteme de alarmã;
e) conducerea evidenţei tehnico-operative şi contabile a tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã distinct de a celorlalte valori materiale, în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile formularelor tipizate cu regim special;
f) mijloace tehnice necesare (reţea de calculatoare) şi personal specializat care sã permitã urmãrirea informatizatã a fiecãrui tichet (bon)-cadou şi tichet de creşã pe tot circuitul sãu (execuţie, pãstrare, eliberare şi utilizare), inclusiv a celor ce urmeazã a fi distruse, astfel încât sã se poatã evita sustragerea şi utilizarea frauduloasã a acestora;
g) mijloace de transport speciale utilizate pentru transportul biletelor de valoare şi asigurarea protecţiei transportului;
h) asigurarea transportului tichetelor-cadou şi a tichetelor de creşã neutilizate, în condiţii, de securitate.
5. Unitãţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşã nu pot fi autorizate în situaţia în care înregistreazã plãţi restante faţã de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar şi bugetele locale. Nu se considerã obligaţii fiscale restante:
a) obligaţiile bugetare restante pentru care operatorii au obţinut înlesniri la plata acestora, aflate în vigoare la data depunerii documentaţiei de autorizare;
b) debitele suplimentare şi accesoriile aferente acestora, stabilite în urma controalelor efectuate de organele de inspecţie fiscalã şi care se aflã în diferite stadii de contestare sau judecatã şi pentru care a fost dispusã suspendarea executãrii, în condiţiile legii;
c) cuantumul obligaţiilor bugetare datorate şi neachitate, cuprinse în titluri executorii pentru care instanţa judecãtoreascã a dispus suspendarea executãrii silite.
6. Neîndeplinirea obligaţiilor declarative şi/sau de platã faţã de bugetele pentru care Ministerul Economiei şi Finanţelor deţine calitatea de creditor bugetar, conform prevederilor legale în vigoare, atrage suspendarea autorizaţiei de funcţionare pânã la data plãţii acestora inclusiv. Suspendarea îşi produce efectele de la data neîndeplinirii obligaţiilor declarative şi/sau de platã.
7. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor prezenta distinct un angajament din care sã rezulte cã vor respecta toate prevederile dispoziţiilor legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou şi la tichetele de creşã, inclusiv criteriile care stau la baza eliberãrii autorizaţiei de funcţionare.
8. Pe baza prezentelor criterii, autorizaţia de funcţionare se elibereazã pe o perioadã de un an. Unitãţile emitente de tichete-cadou şi de tichete de creşã vor solicita reautorizarea cu cel puţin 45 de zile calendaristice înainte de data expirãrii autorizaţiei de funcţionare.
9. În cazul în care în activitatea desfãşuratã se constatã abateri de la prevederile legale în vigoare referitoare la tichetele-cadou şi la tichetele de creşã şi, respectiv, de la criteriile menţionate mai sus, comisia poate dispune suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadã de la o lunã la 3 luni, retragerea autorizaţiei de funcţionare sau nereautorizarea societãţii în cauzã, dupã caz.
10. Constatarea abaterilor se efectueazã de cãtre organele de control sau de cãtre echipa de specialişti prevãzutã la pct. 14 lit. g), care vor dispune mãsuri de oprire a activitãţii, informând totodatã comisia în vederea suspendãrii autorizaţiei de funcţionare, retragerii acesteia sau nereautorizãrii societãţii, dupã caz.
11. Suspendarea dispusã în condiţiile prevãzute la pct. 9 îşi produce efectele de la data comunicãrii deciziei, iar cea dispusã în condiţiile prevãzute la pct. 10, de la data constatãrii abaterii.
12. Comisia poate dispune ridicarea sancţiunii de suspendare a activitãţii, dacã unitatea emitentã în cauzã face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii. Constatarea remedierii se efectueazã de cãtre echipa de specialişti prevãzutã la pct. 14 lit. g).
13. În situaţia în care, la data expirãrii termenului de suspendare, unitatea emitentã nu face dovada remedierii cauzelor care au condus la aplicarea sancţiunii, Comisia dispune retragerea autorizaţiei de funcţionare. Retragerea autorizaţiei de funcţionare îşi produce efectele de la data comunicãrii deciziei.
14. Unitãţile care solicitã autorizaţie de funcţionare vor depune la direcţia de specialitate cu atribuţii de management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor un dosar cu urmãtorul conţinut:
a) cererea de autorizare;
b) un certificat constatator emis de oficiul registrului comerţului, din care sã rezulte capitalul social subscris şi vãrsat, asociaţii, obiectul de activitate (operaţiuni care privesc emiterea şi gestionarea biletelor de valoare - cod CAEN 181 şi cod CAEN 6612), administratorii, însoţit de copia certificatului de înregistrare eliberat potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) certificatul emis de organele competente, care sã ateste respectarea condiţiilor prevãzute la pct. 5;
d) adeverinţa emisã de unitatea bancarã, din care sã rezulte cã unitatea emitentã a deschis un cont sau un subcont bancar distinct prin care se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor-cadou şi tichetelor de creşã;
e) angajamentul unitãţii emitente, din care sã rezulte cã prin contul sau subcontul bancar distinct, constituit în condiţiile legii, se vor derula încasãrile şi plãţile aferente valorilor nominale ale tichetelor-cadou şi tichetelor de creşã doar prin virament bancar;
f) cazierul judiciar al administratorului/administratorilor şi al directorului economic şi/sau financiar, însoţit de declaraţia pe propria rãspundere a acestora cã ocupã aceastã funcţie în cadrul societãţii;
g) nota de constatare, care sã ateste existenţa cerinţelor prevãzute la pct. 1-4 şi 7, întocmitã de o echipã de specialişti, compusã din:
- un reprezentant al Direcţiei generale management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei de reglementãri contabile din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale juridice din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;
- un reprezentant al Direcţiei generale de inspecţie fiscalã din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã;
- un reprezentant al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, dupã caz;
- un reprezentant al Companiei Naţionale "Imprimeria Naţionalã" - S.A.
Nota de constatare va fi semnatã de ambele pãrţi.


ANEXA 11

ROMANIA
MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR

COMISIA PENTRU AUTORIZAREA OPERATORILOR ECONOMICI DIN DOMENII
CU REGLEMENTARI SPECIFICE

AUTORIZATIE
Nr. ......... din ..........

În baza prevederilor legale referitoare la acordarea tichetelor-cadou si a tichetelor de cresa se autorizeaza unitatea emitenta ........................, cu sediul in .........................................., cod unic de inregistrare ............................, pentru activitatea de emitere si gestionare a tichetelor-cadou si a tichetelor de cresa.

Presedinte,
.............................
(semnatura si stampila)


Data emiterii .........................
Valabil de la data de .................
pana la data de .......................


-----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016