Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 2.004 din 9 august 2018  privind aprobarea modelelor-cadru ale certificatului şi contractului de internship,  precum şi al cererii pentru solicitarea primei de promovare a angajării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 2.004 din 9 august 2018 privind aprobarea modelelor-cadru ale certificatului şi contractului de internship, precum şi al cererii pentru solicitarea primei de promovare a angajării

EMITENT: Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 865 din 12 octombrie 2018
    Având în vedere prevederile art. 30 din Legea nr. 176/2018 privind internshipul, precum şi Referatul de aprobare nr. 555/DGJ din 7.08.2018,
    în temeiul art. 17 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 12/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul muncii şi justiţiei sociale emite următorul ordin:
    ART. 1
    Se aprobă modelele-cadru ale certificatului de internship, contractului de internship, respectiv al cererii pentru solicitarea primei de promovare a angajării, după cum urmează:
    a) certificatul de internship, prevăzut în anexa nr. 1;
    b) contractul de internship, prevăzut în anexa nr. 2;
    c) cererea pentru solicitarea primei de promovare a angajării, prevăzută în anexa nr. 3.


    ART. 2
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 3
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

    Bucureşti, 9 august 2018.
    Nr. 2.004.
    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.




 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2





    CONTRACT DE INTERNSHIP
    încheiat şi înregistrat sub nr. ..../.................
    în registrul general de evidenţă a contractelor de internship
    A. Părţile contractului
    Organizaţia-gazdă - persoana juridică ......................, cu sediul în ................, înregistrată la registrul comerţului ................... sub nr. .............., cod fiscal .................., telefon ..................., reprezentată legal prin ......................, în calitate de ................,
    şi
    internul - domnul/doamna ...................., domiciliat/domiciliată în localitatea .................., str. ................. nr. ..., judeţul/sectorul ................, posesor/posesoare al/a buletinului/cărţii de identitate/paşaportului seria ........ nr. ......., eliberat/eliberată de ........ la data de ..........., CNP ..................
    au încheiat prezentul contract de internship în următoarele condiţii asupra cărora au convenit.

    B. Obiectul contractului ................................................... .
    C. Durata contractului este de ......... luni, pe perioada cuprinsă între data de ............ şi data de ............. .
    D. Locul de muncă
    Activitatea se desfăşoară la ................................................. .

    E. Atribuţiile internului*
    *Atribuţiile internului sunt prevăzute în fişa de internship, anexă la contractul de internship.

    F. Durata muncii
    1. Durata timpului de lucru este de ........ ore/zi, ......... ore/săptămână.
    2. Repartizarea programului de lucru se face după cum urmează: ......... (ore /zi), respectiv ……. (ore/săptămână).
    3. Programul de lucru se poate modifica în condiţiile Legii nr. 176/2018 privind internshipul.
    4. Este interzisă efectuarea de ore suplimentare.

    G. Indemnizaţia pentru internship
    1. Indemnizaţia pentru internship lunară este de .............. lei.
    2. Data/Datele la care se plăteşte indemnizaţia pentru internship este/sunt ................... .

    H. Drepturi specifice legate de sănătatea şi securitatea în muncă:
    a) echipament de protecţie ......................................;
    b) echipament de lucru ............................................;
    c) antidoturi ..............................................................;
    d) alimentaţie de protecţie .......................................;
    e) alte drepturi şi obligaţii privind sănătatea şi securitatea în muncă ............... .

    I. Drepturi şi obligaţii generale ale părţilor
    1. Internul are, în principal, următoarele drepturi:
    a) să primească indemnizaţia pentru internship de la organizaţia-gazdă în cuantumul stipulat în prezentul contract de internship;
    b) să beneficieze de asistenţa şi coordonarea îndrumătorului desemnat de organizaţia-gazdă;
    c) să i se stabilească activităţi al căror nivel de complexitate poate să evolueze treptat pe parcursul programului de internship;
    d) să i se asigure resursele materiale necesare pregătirii sale profesionale şi perfecţionării cunoştinţelor sale practice;
    e) să beneficieze de acces la informaţii care să îi permită consolidarea cunoştinţelor şi dezvoltarea abilităţilor;
    f) să i se asigure timpul necesar pregătirii în scopul dobândirii/consolidării de abilităţi practice şi/sau competenţe;
    g) să participe la formele de pregătire desfăşurate de organizaţia-gazdă, după caz;
    h) să beneficieze de evaluare obiectivă;
    i) să primească referatul de evaluare şi certificatul de internship;
    j) să conteste referatul de evaluare dacă este nemulţumit de rezultatul evaluării.

    2. Internului îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
    a) să respecte sarcinile date de îndrumătorul său în cadrul activităţilor întreprinse, în conformitate cu prevederile contractului de internship şi cu fişa de internship;
    b) să îl consulte pe îndrumător pentru realizarea sarcinilor repartizate pe parcursul derulării programului de internship;
    c) să respecte normele de confidenţialitate în desfăşurarea activităţii sale;
    d) să respecte prevederile regulamentelor interne;
    e) să respecte normele de securitate şi sănătate în muncă, precum şi normele pentru situaţii de urgenţă;
    f) alte obligaţii care decurg din contractul de internship şi, respectiv, din fişa de internship, încheiate între părţi.

    3. Organizaţia-gazdă are, în principal, următoarele drepturi:
    a) să monitorizeze şi să evalueze activitatea şi cunoştinţele asimilate de intern pe perioada şi la sfârşitul programului de internship, prin intermediul îndrumătorilor, în condiţiile Legii nr. 176/2018 privind internshipul;
    b) să îi stabilească internului, prin fişa de internship, atribuţii în domeniul în care se realizează programul de internship;
    c) să valorifice cunoştinţele teoretice şi practice ale internului în perioada programului de internship;
    d) să exercite controlul asupra modului de desfăşurare şi de îndeplinire a activităţilor repartizate internului.

    4. Organizaţiei-gazdă îi revin, în principal, următoarele obligaţii:
    a) să înmâneze internului, anterior începerii activităţii, un exemplar din contractul de internship;
    b) să plătească internului indemnizaţia pentru internship, conform contractului de internship;
    c) să desemneze un îndrumător care să ghideze internul în vederea pregătirii profesionale, aprofundării cunoştinţelor teoretice şi îmbunătăţirii abilităţilor practice în domeniul în care se realizează programul de internship;
    d) să asigure o dotare corespunzătoare - logistică, tehnică şi tehnologică - necesară valorificării cunoştinţelor teoretice ale internului şi dezvoltării cunoştinţelor practice;
    e) să supravegheze activitatea internului pe perioada desfăşurării programului de internship;
    f) să elibereze internului, la sfârşitul programului de internship, certificatul de internship, în condiţiile prevăzute la art. 12 din Legea nr. 176/2018 privind internshipul;
    g) să nu folosească internul pentru desfăşurarea altor activităţi decât cele prevăzute în contractul de internship şi fişa de internship;
    h) să respecte programul de activitate al internului în condiţiile prevăzute la art. 8 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 176/2018 privind internshipul;
    i) să informeze despre evaluarea de risc din unitate şi despre consecinţele riscurilor existente;
    j) să nu folosească internul la desfăşurarea unor activităţi aferente unor ocupaţii din grupa majoră 9 - Muncitori necalificaţi, conform Clasificării ocupaţiilor din România (COR), şi/sau în activităţi în condiţii grele sau vătămătoare pentru intern;
    k) să ţină evidenţa orelor de activitate prestate de fiecare intern şi să pună la dispoziţia organelor de control această evidenţă ori de câte ori se solicită acest lucru;
    l) să asigure pe parcursul desfăşurării programului de internship condiţiile de securitate şi sănătate în muncă prevăzute în Legea securităţii şi sănătăţii în muncă nr. 319/2006, cu modificările ulterioare;
    m) să pună la dispoziţia organelor de control contractul de internship, fişa de internship, precum şi documentele de evidenţă a activităţii prestate de intern, inclusiv dovada acordării indemnizaţiei pentru internship.


    J. Încetarea contractului
    Contractul de internship încetează în următoarele condiţii:
    a) la expirarea termenului stabilit în contract;
    b) de comun acord;
    c) când organizaţia-gazdă îşi încetează activitatea;
    d) prin reziliere, de plin drept, în caz de neexecutare sau executare necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute în contractul de internship de către una dintre părţi, în măsura în care, la notificarea adresată de partea lezată, partea în culpă nu depune diligenţele necesare pentru executarea în mod corespunzător a obligaţiilor ce îi revin potrivit obligaţiilor contractuale, în termen de 5 zile de la primirea notificării;
    e) prin încheierea unui contract individual de muncă între părţi, conform prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
    f) prin denunţarea unilaterală de către oricare dintre părţi, în situaţii justificate, pe baza unei notificări prealabile transmise cu cel puţin 15 zile înainte de data propusă pentru încetare;
    g) în situaţia prevăzută la art. 21 alin. (3) din Legea nr. 176/2018 privind internshipul.


    K. Dispoziţii finale
    1. Prevederile prezentului contract de internship se completează cu dispoziţiile Legii nr. 176/2018 privind internshipul.
    2. Orice modificare privind clauzele contractuale în timpul executării contractului de internship impune încheierea unui act adiţional la contract, conform dispoziţiilor legale.

    L. Soluţionarea litigiilor
    Litigiile în legătură cu încheierea, executarea, modificarea, suspendarea sau încetarea prezentului contract de internship sunt soluţionate de instanţa judecătorească competentă material şi teritorial, potrivit legii.
    Prezentul contract de internship s-a încheiat în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
    Organizaţia-gazdă,
    …….......................
    Intern,
    ….............

    ANEXA 3





    Model de cerere pentru solicitarea primei de promovare a angajării
    În atenţia ……………………………………………………………………,
    Subsemnatul(a) ………………, legitimat(ă) prin B.I./C.I. seria …………………, nr. …………………, CNP ………………, reprezentant legal al ………………, cu sediul în ……………………, înregistrată la registrul comerţului din …………… sub nr. ………………………, cod fiscal …………………, solicit acordarea primei de promovare a angajării, prevăzută la art. 22 alin. (3) din Legea nr. 176/2018 privind internshipul, ca urmare a îndeplinirii obligaţiei de menţinere neîntreruptă, în perioada de …(luni)…, a raporturilor de muncă cu domnul/doamna ……………., fiind angajat(ă) cu Contractul individual de muncă nr. …………………………… în cadrul ……(denumirea angajatorului)…… .
    Precizez că domnul/doamna ……………. a desfăşurat un program de internship în perioada ………………., în baza Contractului de internship nr. ……………………….. din data de …………………., la sediul …………………., din str. ……………. nr. ……………………, judeţul/sectorul …………………, urmat de încheierea unui contract individual de muncă, în termen de …(zile)….. de la finalizarea programului de internship.
    Anexez la prezenta:
    a) copia contractului de internship al domnului/doamnei ………………., înregistrat la Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă …………….;
    b) copia certificatului de internship al domnului/doamnei ………………………………..;
    c) copia Contractului individual de muncă nr. …………………… din data de …………………, înregistrat în registrul general de evidenţă al salariaţilor, încheiat cu persoana care a desfăşurat contractul de internship, mai sus precizat;
    d) alte documente care fac dovada menţinerii raporturilor de muncă pentru o perioadă neîntreruptă de cel puţin 24 de luni cu salariatul(a) …(numele persoanei)……., după cum urmează: ………(după caz)…. .

    Vă mulţumesc,
    Semnătura Data
    .....……………………… .………………………

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016