Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 199 din 12 decembrie 2016  privind stabilirea modalităţilor de asigurare a managementului Programului Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 199 din 12 decembrie 2016 privind stabilirea modalităţilor de asigurare a managementului Programului "Sistemul integrat pentru securitatea frontierei de stat a României"

EMITENT: MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 1.015 din 16 decembrie 2016

    Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 943/2001 privind înfiinţarea Grupului Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Hotărârii Guvernului nr. 882/2006 privind constituirea Comisiei naţionale de autoevaluare Schengen, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 220/2011 pentru aprobarea Strategiei naţionale de management integrat al frontierei de stat a României în perioada 2011-2012,
    în temeiul art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:

    ART. 1
    Definiţii
    În înţelesul prezentului ordin, următorii termeni se definesc astfel:
    a) Sistemul integrat pentru securitatea frontierei, denumit în continuare SISF, reprezintă principalul instrument de exercitare a managementului integrat al frontierei, în vederea îndeplinirii cerinţelor acquis-ului Uniunii Europene în privinţa asigurării securităţii frontierelor externe ale Uniunii, denumit în continuare acquis-ul Schengen;
    b) Programul SISF reprezintă totalitatea proiectelor finanţate prin fonduri ale statului român şi/sau fonduri europene sau din orice altă sursă externă, derulate şi gestionate de către toate autorităţile statului cu atribuţii în domeniul managementului integrat al frontierei, în părţile care le privesc, proiecte destinate îndeplinirii obiectivelor strategice prevăzute în Strategia naţională de management integrat al frontierei de stat a României, pentru care se exercită un management coordonat, în scopul asigurării beneficiilor şi controlului care nu ar putea fi obţinute dacă aceste proiecte ar fi abordate individual;
    c) Proiectul SISF reprezintă componenta din Programul SISF realizată în baza Contractului nr. 95.649 din 16 februarie 2005 pentru realizarea şi implementarea SISF, denumit în continuare contractul, încheiat între Ministerul Afacerilor Interne şi firma EADS GmbH, companie denumită în continuare integratorul de sistem.
    ART. 2
    Coordonarea implementării aquis-ului Schengen şi a SISF
    Se desemnează secretarul de stat, preşedinte al Grupului Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, denumit în continuare secretarul de stat, să dispună la nivel strategic măsurile necesare îndeplinirii cerinţelor frontierelor Schengen, atât în perioada anterioară aplicării în totalitate de către România a dispoziţiilor acquis-ului Schengen, în temeiul deciziei Consiliului emise în acest sens, cât şi în perioada ulterioară emiterii deciziei Consiliului, şi să reprezinte la cel mai înalt nivel Ministerul Afacerilor Interne în vederea realizării şi implementării Programului SISF.
    ART. 3
    Actele emise de secretarul de stat
    Secretarul de stat emite dispoziţii, în condiţiile legii.
    ART. 4
    Atribuţii generale ale secretarului de stat în domeniul managementului integrat al frontierei de stat
    Secretarul de stat îndeplineşte următoarele atribuţii generale:
    a) coordonează, controlează, evaluează şi monitorizează implementarea măsurilor cuprinse în strategiile sectoriale şi documentele programatice de către structurile Ministerului Afacerilor Interne, precum şi de către instituţiile cu atribuţii în domeniul managementului integrat al frontierei de stat;
    b) iniţiază şi dispune măsurile necesare asigurării îndeplinirii la nivel naţional a cerinţelor frontierelor Schengen, atât în perioada anterioară aplicării în totalitate de către România a dispoziţiilor acquis-ului Schengen, în temeiul deciziei Consiliului emise în acest sens, cât şi în perioada ulterioară emiterii deciziei Consiliului;
    c) evaluează şi monitorizează funcţionarea corectă a sistemelor de management şi control la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, în vederea asigurării absorbţiei corespunzătoare şi a utilizării eficiente a fondurilor aferente Programului SISF;
    d) solicită managerului Programului SISF, ori de câte ori este nevoie, informări asupra derulării Programului SISF;
    e) coordonează la nivel naţional relaţiile Ministerului Afacerilor Interne cu alte instituţii şi autorităţi publice sau cu entităţi neguvernamentale în domeniul managementului integrat al frontierei, precum şi cu instituţii europene sau similare din alte state, în domeniul său de competenţă;
    f) informează ministrul afacerilor interne în perioada anterioară aplicării în totalitate de către România a dispoziţiilor acquis-ului Schengen, în temeiul deciziei Consiliului emise în acest sens, asupra stadiului îndeplinirii cerinţelor frontierelor Schengen, iar ulterior emiterii deciziei Consiliului, asupra conformităţii managementului frontierelor României cu cerinţele Schengen.
    ART. 5
    Atribuţiile secretarului de stat în domeniul Programului SISF
    În calitate de autoritate decizională de nivel superior în domeniul derulării şi implementării Programului SISF, secretarul de stat are următoarele atribuţii:
    a) coordonează, controlează, monitorizează şi evaluează structurile Ministerului Afacerilor Interne pe linia activităţilor de implementare şi realizare a Programului SISF;
    b) reprezintă Ministerul Afacerilor Interne la cel mai înalt nivel în relaţiile cu integratorul de sistem al SISF;
    c) coordonează toate activităţile desfăşurate pentru implementarea şi derularea Programului SISF, atât prin intermediul Grupului Interministerial Român pentru Managementul Integrat al Frontierei de Stat, denumit în continuare GIRMIFS, cât şi în mod direct, având posibilitatea desemnării unor consilii consultative specializate în problematica de referinţă;
    d) informează ministrul afacerilor interne asupra derulării Programului SISF.
    ART. 6
    Managerul Programului SISF
    (1) Managerul Programului SISF este inspectorul general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră, denumit în continuare IGPF.
    (2) Managerul Programului SISF reprezintă Ministerul Afacerilor Interne în derularea şi implementarea Proiectului SISF, precum şi în orice relaţii cu integratorul de sistem în limita competenţelor şi atribuţiilor stabilite prin prezentul ordin.
    (3) Managerul Programului SISF are următoarele atribuţii:
    a) asigură coordonarea unitară a Programului SISF, solicitând instituţiilor şi structurilor responsabile cu implementarea acestuia, ori de câte ori situaţia o impune, informaţii cu privire la derularea activităţilor;
    b) solicită, la nevoie, sprijin din partea specialiştilor din structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne în vederea acordării consultanţei necesare secretarului de stat;
    c) informează secretarul de stat asupra stadiului Programului SISF şi formulează propuneri;
    d) pune în aplicare şi răspunde de executarea dispoziţiilor secretarului de stat, în domeniul său de competenţă;
    e) avizează informările adresate secretarului de stat pe linia sa de competenţă şi solicită expeditorilor, dacă este cazul, clarificări sau informaţii suplimentare pe marginea acestora;
    f) sesizează secretariatului GIRMIFS suprapunerile investiţionale constatate în legătură cu proiecte din cadrul Programului SISF;
    g) propune secretarului de stat convocarea grupului interministerial în şedinţe extraordinare, atunci când este cazul.
    (4) În ceea ce priveşte derularea Proiectului SISF, managerul Programului SISF este mandatat:
    a) să desemneze comisiile de negociere ale anexelor detaliate la contract şi ale actelor adiţionale la anexele detaliate pentru modificarea valorilor livrabilelor contractuale negociate şi pentru modificări ale termenelor de finalizare a contractului sau a anexelor sale detaliate;
    b) să semneze, împreună cu managerul Proiectului SISF, anexele detaliate la contract, negociate şi agreate cu integratorul de sistem;
    c) să aprobe componenţa şi mandatul comisiei de negociere privind finalizarea contractului.
    ART. 7
    Managerul Proiectului SISF
    Managerul Proiectului SISF
    (1) Managerul Proiectului SISF este un adjunct al inspectorului general al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră.
    (2) Managerul Proiectului SISF reprezintă Ministerul Afacerilor Interne în derularea şi implementarea contractului, precum şi în orice relaţii cu integratorul de sistem, în limita competenţelor şi atribuţiilor stabilite prin prezentul ordin.
    (3) Managerul Proiectului SISF are următoarele atribuţii:
    a) dispune măsurile necesare pentru realizarea obiectivelor Proiectului SISF;
    b) coordonează activitatea Unităţii de management al proiectului - Direcţia de implementare a Sistemului integrat de securitate a frontierei, denumită în continuare UMP-DISISF, precum şi a tuturor structurilor Poliţiei de Frontieră Române, denumită în continuare PFR, care contribuie la realizarea SISF;
    c) adoptă decizii în cadrul negocierilor ce intervin pe parcursul realizării şi implementării Proiectului SISF şi aprobă modificările propuse de directorul UMP-DISISF;
    d) exercită autoritatea privind planificarea, organizarea şi verificarea activităţilor derulate de structurile PFR cu privire la atribuţiile ce vizează derularea Proiectului SISF;
    e) asigură, prin măsurile pe care le dispune, evitarea suprapunerilor în cadrul proiectelor derulate la nivelul PFR cu alte proiecte din componenţa Programului SISF şi informează managerul Programului SISF în acest sens;
    f) coordonează cooperarea tehnică la nivelul părţii române şi dintre reprezentanţii părţii române şi integratorul de sistem;
    g) iniţiază, negociază şi semnează modificări ale documentelor contractuale, pe baza fundamentării acestora de către UMP-DISISF;
    h) semnează toate notificările adresate integratorului de sistem cu privire la derularea contractului;
    i) în măsura în care este necesar, solicită prezenţa la negocieri sau consultarea specialiştilor din cadrul direcţiilor de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne;
    j) identifică şi propune măsurile necesar a fi luate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne pentru buna derulare a Proiectului SISF;
    k) consultă structurile de specialitate care concură la realizarea SISF, în scopul asigurării unui flux coerent de informaţii şi proceduri;
    l) efectuează, împreună cu managerul de proiect al integratorului de sistem, analize comune privind activitatea desfăşurată în cadrul Proiectului SISF;
    m) informează managerul Programului SISF şi secretarul de stat, ori de câte ori situaţia o impune, cu privire la stadiul derulării Proiectului SISF.
    ART. 8
    Atribuţiile Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră referitoare la Proiectul SISF
    (1) UMP-DISISF, din cadrul IGPF, reprezintă structura responsabilă cu coordonarea realizării Proiectului SISF şi îndeplineşte următoarele atribuţii:
    a) exercită direct şi nemijlocit activităţile de negociere, recepţie şi acceptare necesare derulării şi implementării Proiectului SISF, cu participarea structurilor de specialitate din cadrul aparatului central al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră;
    b) asigură direct şi nemijlocit concordanţa dintre aspectele de natură tehnică, financiară şi juridică în derularea şi implementarea Proiectului SISF;
    c) elaborează documentele de planificare şi raportare privind stadiul proiectului SISF;
    d) urmăreşte asigurarea de către integratorul de sistem a suportului logistic integrat constând în pregătirea personalului, mentenanţă, garanţie, suport pentru utilizatori, materiale şi documentaţie, necesar pentru realizarea şi menţinerea funcţionalităţii proiectului SISF;
    e) monitorizează achiziţiile publice de bunuri şi servicii pentru realizarea proiectului SISF, în sensul asigurării integrării acestora;
    f) cooperează cu organismele Uniunii Europene specializate în domeniul managementului frontierei sau cu alte organizaţii şi organisme similare, după caz;
    g) participă, prin personalul de specialitate, la derularea de către PFR a procedurilor de achiziţie publică de bunuri şi servicii necesare implementării, dezvoltării şi extinderii SISF, a asigurării capacităţii operaţionale, mentenanţei şi întreţinerii sistemului pe întregul său ciclu de viaţă.
    (2) Structurile de specialitate din cadrul aparatului central al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră exercită atribuţiile de natură tehnică, financiară şi juridică în derularea contractului cu integratorul de sistem.
    (3) Principalele atribuţii de natură tehnică ale structurilor de specialitate din cadrul aparatului central al IGPF în realizarea Proiectului SISF sunt următoarele:
    a) fundamentează deciziile referitoare la acceptarea proiectelor tehnice pentru subsistemele şi subsistemele integrate ale SISF, precum şi la integrarea Proiectului SISF în cadrul Programului SISF;
    b) analizează, fundamentează şi formulează propunerile de modificare a documentelor contractuale din punct de vedere tehnic;
    c) urmăresc respectarea conformităţii soluţiilor tehnice implementate cu cele acceptate în proiectele tehnice.
    (4) Principalele atribuţii de natură financiară ale structurilor de specialitate din cadrul aparatului central al IGPF în realizarea Proiectului SISF sunt următoarele:
    a) asigură derularea Proiectului SISF din punct de vedere financiar, în conformitate cu actele normative în vigoare şi cu prevederile contractuale;
    b) asigură efectuarea plăţilor aferente Proiectului SISF, în condiţiile legii;
    c) analizează, fundamentează şi formulează din punct de vedere financiar propunerile de modificare a documentelor contractuale;
    d) analizează, fundamentează şi formulează din punct de vedere financiar propunerile pentru asigurarea finanţării Proiectului SISF şi întreprinde demersurile necesare în acest sens.
    (5) Principalele atribuţii de natură juridică ale structurilor de specialitate din cadrul aparatului central al IGPF în realizarea Proiectului SISF sunt următoarele:
    a) asigură derularea Proiectului SISF din punct de vedere juridic, în conformitate cu actele normative în vigoare şi cu prevederile contractuale;
    b) asigură elaborarea şi avizarea pentru legalitate a documentelor contractuale;
    c) formulează puncte de vedere cu privire la incidenţa prevederilor contractuale şi a actelor normative în vigoare asupra unor situaţii de fapt, generate de derularea şi implementarea Proiectului SISF;
    d) formulează puncte de vedere de specialitate cu privire la Proiectul SISF, solicitate de conducerea Ministerului Afacerilor Interne şi/sau de celelalte compartimente şi structuri implicate în derularea şi implementarea Proiectului SISF;
    e) asigură reprezentarea în instanţă şi în faţa altor autorităţi pentru soluţionarea oricăror litigii apărute cu privire la Proiectul SISF.
    ART. 9
    Atribuţiile directorului UMP-DISISF referitoare la Proiectul SISF
    (1) Directorul UMP-DISISF reprezintă Ministerul Afacerilor Interne în derularea şi implementarea contractului, precum şi în orice relaţii cu integratorul de sistem, în lipsa managerului Proiectului SISF, precum şi în domeniile şi limitele stabilite de managerul Proiectului SISF.
    (2) În derularea Proiectului SISF, directorul UMP-DISISF are următoarele atribuţii:
    a) răspunde de derularea şi implementarea Proiectului SISF şi dispune întreprinderea măsurilor necesare în acest sens;
    b) formulează şi fundamentează propuneri de modificare a documentelor contractuale, pe care le înaintează managerului Proiectului SISF;
    c) efectuează, împreună cu managerul Proiectului SISF şi cu echipa de management de proiect a integratorului de sistem, analize comune privind activitatea în cadrul Proiectului SISF;
    d) colaborează, la nivel executiv, cu echipa de management de proiect a integratorului de sistem;
    e) se asigură că integratorul de sistem realizează şi implementează SISF în condiţiile contractuale;
    f) informează săptămânal managerul Proiectului SISF cu privire la stadiul derulării şi implementării Proiectului SISF.
    ART. 10
    Semnarea documentelor aferente derulării Proiectului SISF
    Potrivit competenţelor atribuite prin prezentul ordin se desemnează managerul Proiectului SISF şi directorul UMP-DISISF să semneze documentele aferente derulării Proiectului SISF.
    ART. 11
    Dispoziţii finale
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 154/2013 privind stabilirea modalităţilor de asigurare a managementului Programului "Sistemul Integrat pentru Securitatea Frontierei de Stat a României", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 18 noiembrie 2013.
    ART. 12
    Publicitatea ordinului
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


                        p. Ministrul afacerilor interne,
                                   Ioan Buda,
                                secretar de stat

    Bucureşti, 12 decembrie 2016.
    Nr. 199.

                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016