Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere: - Nota de fundamentare nr. 436 din 30 martie 2015 a Direcţiei politici, strategii şi performanţă sportivă, pentru modificarea ghidului metodologic al Programului Pierre de Coubertin; - Legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014; - Legea educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 884/2001 pentru aprobarea Regulamentului de punere în aplicare a dispoziţiilor Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000; - Hotărârea Guvernului nr. 311/2003 privind aprobarea înfiinţării pe lângă Ministerul Tineretului şi Sportului a unei activităţi finanţate integral din venituri proprii, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 1.447/2007 privind aprobarea Normelor financiare pentru activitatea sportivă, cu modificările şi completările ulterioare; - Hotărârea Guvernului nr. 264/2003 privind stabilirea acţiunilor şi categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor şi limitelor pentru efectuarea de plăţi în avans din fonduri publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în baza prevederilor art. 8 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul tineretului şi sportului emite prezentul ordin. ART. I Ghidul metodologic al Programului Pierre de Coubertin referitor la regimul finanţărilor din fonduri provenite integral din veniturile proprii ale Ministerului Tineretului şi Sportului, alocate pentru activităţi de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii ale copiilor şi ale persoanelor cu dizabilităţi, pe baza unor proiecte şi programe ale federaţiilor sportive naţionale, cu scopul de a forma performeri, aprobat prin Ordinul ministrului tineretului şi sportului nr. 345/2014, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 3 iunie 2014, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează: 1. La capitolul II, subcapitolul 2.1, punctul 2.1.2, litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins: "j) «Parteneri» - nominalizarea persoanelor juridice de drept public ori privat implicate în desfăşurarea activităţilor proiectului şi a structurilor sportive afiliate federaţiei sportive naţionale: cluburi, asociaţii judeţene, direcţii judeţene şi inspectorate;" 2. La capitolul III, subcapitolul 3.3, punctele 3.3.4 şi 3.3.5 se modifică şi vor avea următorul cuprins: "3.3.4. Proiectele vor fi finanţate pe sesiuni de finanţare/nr. de proiecte/durată, în limita unui fond anual aprobat de către MTS cu această destinaţie, stabilit potrivit prevederilor legale prin decizie internă la nivelul MTS. 3.3.5. Proiectul se va desfăşura pe teritoriul ţării, în parteneriat cu cel puţin 10 structuri sportive (cluburi sportive şi/sau asociaţii judeţene pe ramură de sport), afiliate la federaţiile sportive naţionale, în colaborare cu direcţiile judeţene, inspectoratele şcolare, folosind cu prioritate baza materială sportivă aflată în administrarea instituţiilor din subordinea MTS. Se recomandă ca activităţile de selecţie, pregătire şi competiţie să se organizeze în zonele cărora li se adresează proiectul." 3. La capitolul III, subcapitolul 3.3, după punctul 3.3.5 se introduce un nou punct, punctul 3.3.6, cu următorul cuprins: "3.3.6. Evaluarea şi acordarea punctajului proiectelor se va realiza astfel: a) Criterii de evaluare pentru analiza proiectelor propuse în urma cărora vor primi un punctaj, denumit P1
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Criteriu │ Punctaj │
│crt.│ │ maxim P1 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1. │Evoluţia federaţiei sportive naţionale care a elaborat │ │
│ │proiectul │ 25 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.1.│Federaţie olimpică │ 15 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.2.│Federaţie neolimpică │ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.3.│Contribuţia la reprezentarea şi promovarea imaginii │ │
│ │României pe plan internaţional │ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│1.4.│Tradiţia fiecărei federaţii sportive naţionale în România│ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2. │Structura proiectului conţine elementele necesare │ 20 │
│ │realizării scopului propus │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │2.1. Definirea clară a etapelor de desfăşurare a │ 10 │
│ │proiectului │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │2.2. Precizarea mijloacelor specifice de implementare a │ 10 │
│ │proiectului │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3. │Potenţialul organizatoric şi logistic al solicitantului │ 10 │
│ │pentru realizarea proiectului │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │3.1. Resursele umane existente pentru punerea în aplicare│ 5 │
│ │a proiectului │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │3.2. Baza materială sportivă utilizată pentru │ 5 │
│ │implementarea proiectului │ │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4. │Numărul structurilor sportive partenere în derularea │ 10 │
│ │proiectului │ │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │4.1. Între 10 şi 15 │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │4.2. Peste 15 │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5. │Aria teritorială în care se desfăşoară proiectul │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │5.1. Între 1 şi 10 judeţe │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │5.2. Peste 10 judeţe │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6. │Promovarea şi mediatizarea proiectului │ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 7. │Bugetul aferent proiectului este rezonabil şi în │ │
│ │concordanţă cu activităţile planificate │ 20 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │6.1. Capitolele de cheltuieli din buget sunt prevăzute de│ │
│ │legislaţia în vigoare şi proporţionale cu activităţile │ │
│ │din proiect │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │6.2. Modul explicit de calcul al cheltuielilor │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ PUNCTAJ TOTAL MAXIM │ 100 │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
b) Criterii de evaluare pentru rezultatele obţinute din alte proiecte Pierre de Coubertin derulate de federaţii în anii anteriori, în urma cărora vor obţine un punctaj, denumit P2
┌────┬─────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │ Criteriu │ Punctaj │
│crt.│ │ maxim P2 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 1.│Număr de participanţi /proiect/total │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 100 şi 300 │ 2 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 301 şi 500 │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 500 │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 2.│Număr de colaboratori/proiect/total │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 2 şi 5 │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 6 şi 10 │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 10 │ 2 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 3.│Durată proiect /total │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │3 luni │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 3 luni │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 4.│Număr de zile de selecţie/proiect/total │ 20 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │sub 10 zile │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 10 zile │ 20 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 5.│Număr de zile de pregătire/proiect/total │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │sub 30 de zile │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 30 de zile │ 10 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 6.│Număr de zile de competiţii test/proiect/total │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │2-3 zile │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 3 zile │ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 7.│Cost proiect/participant /total │ 15 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │sub 100 lei │ 15 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 101 şi 300 lei │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 300 lei │ 5 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ 8.│Număr de copii legitimaţi /proiect/total │ 15 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │sub 20 │ 5 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │între 21 şi 50 │ 10 │
│ ├─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │peste 50 │ 15 │
├────┼─────────────────────────────────────────────────────────┼─────────────┤
│ │ Punctaj total maxim │ 100 │
└────┴─────────────────────────────────────────────────────────┴─────────────┘
Punctajul total obţinut va fi calculat astfel: Pt = (P1+P2)/2 Pentru a fi finanţat, fiecare proiect trebuie să întrunească un punctaj total minim de 50 de puncte. În cazul în care punctajul total obţinut de un proiect este mai mic de 50 de puncte, proiectul nu poate primi finanţare. Valoarea de finanţare = nr. total de puncte obţinute în urma evaluării pe criterii x suma oportună şi eligibilă (Ve), dedusă în urma evaluării devizului de cheltuieli anexă la cererea de finanţare Vf = (Pt x Ve)/100" 4. La capitolul V subcapitolul 5.2 punctul 5.2.1, literele e), h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "e) suma alocată acestei categorii de cheltuieli nu va depăşi 10% din valoarea totală a contractului; ......................................................................................... h) pentru decontarea recompenselor în obiecte (echipament, medalii, diplome, cupe, trofee etc.) acordate conform dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 1.447/2007, cu modificările şi completările ulterioare, se va prezenta copia procesului-verbal al premierii, semnat de reprezentantul legal al federaţiei sportive naţionale, ştampilat "conform cu originalul", potrivit formularului 7 la anexa nr. 4, maximum 10%; i) pentru decontarea materialelor şi echipamentului sportiv corespunzător nivelului de pregătire a copiilor se vor prezenta: contract încheiat conform dispoziţiilor legale în vigoare, factură fiscală, notă de recepţie, bon de consum, tabel nominal cu beneficiarii, maximum 20% din valoarea aprobată a proiectului;" 5. La capitolul V subcapitolul 5.2 punctul 5.2.1, după litera i) se introduce o nouă literă, litera j), cu următorul cuprins: "j) pentru decontarea altor cheltuieli se vor prezenta documente justificative, după caz, în conformitate cu prevederile legale în vigoare." 6. La capitolul V subpunctul 5.2, punctul 5.2.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: "5.2.3. Documentele pentru decontarea cheltuielilor se transmit MTS de către federaţiile sportive naţionale în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la finalizarea proiectului sportiv, dar nu mai târziu de data de 2 decembrie a anului în curs, de către reprezentantul legal al federaţiei sau de persoana împuternicită de către acesta pe bază de mandat." 7. La capitolul V subcapitolul 5.3, punctul 5.3.2 se modifică şi va avea următorul cuprins: "5.3.2. Beneficiarul finanţării poate solicita obţinerea unui avans, în baza unei cereri, într-un procent de maximum 30% din valoarea finanţării aprobate, pentru perioade de desfăşurare mai mari sau egale cu 3 luni." 8. La capitolul V subcapitolul 5.3, punctul 5.3.3 se modifică şi va avea următorul cuprins: "5.3.3. Pentru proiectele a căror perioadă de desfăşurare depăşeşte 3 luni se pot face plăţi parţiale în baza deconturilor de cheltuieli de până la 70% din valoarea contractului, astfel: - pentru proiecte cu o durată de 3 luni, o singură plată parţială; - pentru proiecte cu o durată mai mare de 3 luni, două plăţi parţiale." 9. La anexa nr. 1 litera B, după punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 9, cu următorul cuprins: "9. Evaluarea rezultatelor obţinute din alte proiecte Pierre de Coubertin din anii anteriori (Se va transmite sub formă de tabel.) 1. Număr de participanţi/proiect/total 2. Număr de colaboratori/proiect/total 3. Durată proiect/total 4. Număr de zile de selecţie/proiect/total 5. Număr de zile de pregătire/proiect/total 6. Număr de zile de competiţii test/proiect/total 7. Cost proiect/participant/total 8. Număr de copii legitimaţi/proiect/total 9. Număr de structuri sportive partenere/proiect/total" 10. La anexa nr. 2 articolul 3, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins: "(1) Suma prevăzută la art. 2 alin. (1) se poate acorda astfel: - cu avans de 30% din valoarea contractului şi plăţi parţiale, de până la 70% din valoarea contractului, în baza documentelor justificative şi a facturii pentru proiecte a căror durată depăşeşte 3 luni. Avansul se poate acorda numai în urma unei cereri de avans (anexa B). Plăţile parţiale se efectuează în funcţie de etapele de realizare a activităţilor din proiect, pe baza deconturilor depuse de către federaţie: - pentru proiecte de 3 luni - o plată parţială; - pentru proiecte cu durată mai mare de 3 luni - două plăţi parţiale. (2) Decontarea finală se va efectua în termen de cel mult 10 zile calendaristice din momentul finalizării proiectului sportiv, după ce Finanţatorul primeşte de la Beneficiar raportul de imagine, evaluarea proiectului, decontul de cheltuieli - factura şi actele care justifică efectuarea cheltuielilor, dar nu mai târziu de data de 2 decembrie a anului în curs." 11. La anexa nr. 2 articolul 8, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins: "10. Să depună la sediul autorităţii finanţatoare, în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la finalizarea proiectului sportiv, documentele justificative pentru suma alocată de Finanţator, dar nu mai târziu de data de 2 decembrie a anului în curs;" 12. Anexa A la contractul de finanţare se modifică şi va avea următorul cuprins: "Buget de cheltuieli
- lei -
┌──────┬──────────────┬──────────┬────────┬──────────┬───────┬──────────┐
│ Nr. │ Categorie de │ Număr de │ Cost │ Număr de │ Cost │ Sumă │
│ crt. │ cheltuieli │ unităţi │ unitar │ persoane │ total │ aprobată │
│ │ │ │ │ │ │ MTS │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼──────────────┼──────────┼────────┼──────────┼───────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │
├──────┴──────────────┴──────────┴────────┴──────────┴───────┼──────────┘
│ TOTAL │
└────────────────────────────────────────────────────────────┘
Direcţia politici, strategii şi Federaţia ........................
performanţă sportivă Reprezentant legal,
Director, ..................................
................................ (numele, prenumele, funcţia şi semnătura)
Direcţia economică şi patrimoniu Responsabil financiar al beneficiarului,
Director, ................................
................................ (numele, prenumele, funcţia şi semnătura)"
13. La anexa nr. 4, formularul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins: "Formular 1 Decont de cheltuieli Nr. ......... din .......... Denumirea proiectului sportiv ............................. Tipul proiectului (propriu/propriu în parteneriat/în parteneriat): Locul de desfăşurare: Perioada de desfăşurare: Documente justificative de cheltuieli anexate:
┌────┬────────────────────────────┬─────────┬───────────────────────┬────────┐
│Nr. │Felul, nr./data documentului│Emitentul│Denumirea cheltuielilor│Valoarea│
│crt.│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────────┼─────────┼───────────────────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │
└────┴────────────────────────────┴─────────┴───────────────────────┴────────┘
Decontul mai cuprinde: se vor preciza toate documentele care sunt anexate la decont (de exemplu - raport de evaluare, NIR, lista participanţilor, CD/DVD imagini, contracte, facturi, chitanţe, diagrame etc.). NOTĂ: Decontul înaintat spre aprobare respectă prevederile Ghidului metodologic al Programului Pierre de Coubertin referitor la regimul finanţărilor din fonduri provenite integral din veniturile proprii ale Ministerului Tineretului şi Sportului, alocate pentru activităţi de selecţie, pregătire şi realizare de competiţii ale copiilor şi ale persoanelor cu dizabilităţi, pe baza unor proiecte şi programe ale federaţiilor sportive naţionale, cu scopul de a forma performeri.
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Verificat tehnic │
│ Direcţia politici, strategii şi performanţă sportivă │
│ │
│ Numele: │
│ Data .............................................. │
│ Semnătura ......................................... │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Verificat economic │
│ Direcţia economică şi patrimoniu │
│ │
│ Numele: │
│ Data .............................................. │
│ Semnătura ........................................." │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
ART. II Prezentul ordin intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. ART. III Prezentul ordin se difuzează prin Direcţia administrativ tuturor direcţiilor de specialitate. Ministrul tineretului şi sportului, Gabriela Szabo Bucureşti, 14 aprilie 2015. Nr. 193. -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.