Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 190 din 16 mai 2023  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 190 din 16 mai 2023 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 436 din 18 mai 2023
    Văzând Referatul de aprobare al Direcţiei generale politici agricole şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură nr. 221.996 din 16.05.2023,
    având în vedere prevederile Planului strategic PAC 2023-2027 al României în vederea unui sprijin din partea Uniunii finanţat de Fondul european de garantare agricolă şi de Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală, aprobat prin Decizia de punere în aplicare a Comisiei Europene nr. C (2022) 8.783 din 7 decembrie 2022,
    în temeiul prevederilor:
    - art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare;
    – art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,

    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:
    ART. I
    Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 80/2023 privind criteriile de eligibilitate, documentele justificative, condiţiile şi modul de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a)-c) din Hotărârea Guvernului nr. 1.571/2022 privind stabilirea cadrului general de implementare a intervenţiilor aferente sectoarelor vegetal şi zootehnic din cadrul Planului strategic PAC 2023-2027, finanţate din Fondul european de garantare agricolă şi de la bugetul de stat, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 168 şi 168 bis din 28 februarie 2023, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, litera dd) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "dd) «teren lăsat pârloagă» înseamnă teren arabil necultivat pe durata unui an (an de cultură), menţinut în bune condiţii agricole şi de mediu, pe care se efectuează activitatea minimă de întreţinere. Perioada în care terenul este lăsat pârloagă este de minimum 6 luni într-un an de cultură şi acoperă lunile martie-august. Pentru îmbunătăţirea fertilităţii solului, un teren arabil declarat de către fermier ca fiind neproductiv poate fi lăsat în pârloagă o perioadă de cel mult 4 ani;"

    2. După articolul 14 se introduce un nou articol, art. 14^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 14^1
    (1) În sensul art. 60 alin (1) din Regulamentul (UE) 2021/2.116 al Parlamentului European şi al Consiliului din 2 decembrie 2021 privind finanţarea, gestionarea şi monitorizarea politicii agricole comune şi de abrogare a Regulamentului (UE) nr. 1.306/2013, cu modificările şi completările ulterioare, Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură trebuie să asigure efectuarea controalelor la nivelul necesar pentru o gestionare eficace a riscurilor la adresa intereselor financiare ale Uniunii. Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură selecţionează eşantionul de control din întreaga populaţie de solicitanţi, incluzând, după caz, o parte aleatorie şi o parte selecţionată pe baza analizei riscurilor.
    (2) Rata controalelor la faţa locului în cadrul sistemului integrat menţionat la art. 65 alin. (2) din Regulamentul (UE) 2021/2.116 va fi:
    a) minimum 5% pentru intervenţiile bazate pe suprafaţă, altele decât ecoschemele, care nu fac obiectul sistemului de monitorizare a suprafeţelor prevăzut la art. 70 din Regulamentul (UE) 2021/2.116;
    b) minimum 3% pentru ecoschemele din sectorul vegetal;
    c) minimum 5% pentru intervenţiile aferente sectorului zootehnic."

    3. La articolul 15 alineatul (1), litera a) se abrogă.
    4. La articolul 16 alineatul (2), după litera b) se introduce o nouă literă, lit. c), cu următorul cuprins:
    "c) veniturile fermierilor includ şi subvenţiile directe."

    5. La articolul 16, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) În sensul alin. (3) şi (4), fermierul persoană juridică nou-înfiinţată este fermierul care este înregistrat cu activitate agricolă şi nu a mai depus cerere de plată/cerere unică de plată la APIA."

    6. La articolul 16, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) În cazul persoanelor fizice, persoanelor fizice autorizate, întreprinderilor individuale sau întreprinderilor familiale conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 182/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 44/2008, cu activitate agricolă, care nu au avut dreptul de plată în anul anterior, dovada îndeplinirii condiţiei de fermier activ este adeverinţa conform înscrisurilor din registrul agricol, aferente anului curent de cerere, care se completează conform modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 5, iar pentru crescătorii de animale care nu deţin terenuri, extras din Baza naţională de date (BND)."

    7. La articolul 18, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Fermierii persoane juridice organizate potrivit Legii societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare, Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu modificările şi completările ulterioare, Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, entităţile prevăzute la art. 5 alin. (5) din hotărâre, liceele agricole, formele asociative de proprietate asupra terenurilor cu vegetaţie forestieră, păşunilor şi fâneţelor, obşti de moşneni în devălmăşie, obşti răzeşeşti nedivizate, composesorate, obşti de cumpărare, păduri grănicereşti, păduri urbariale, cooperative, alte comunităţi şi forme asociative cu diferite denumiri, menţionate în Legea nr. 1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole şi celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr. 18/1991 şi ale Legii nr. 169/1997, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi unităţile de cult, al căror cuantum anual al plăţilor directe este de peste 5.000 euro, prezintă o adeverinţă privind veniturile realizate conform situaţiilor financiare din ultimul an fiscal pentru care sunt disponibile astfel de situaţii financiare. Modelul de adeverinţă privind veniturile realizate este prevăzut în anexa nr. 9 la prezentul ordin."

    8. La articolul 20, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 20
    (1) Fermierii care depun cererea de plată în calitate de persoană fizică, iar cuantumul anual al plăţilor directe este de peste 5.000 euro şi ulterior se înregistrează la ONRC ca PFA, II, IF potrivit O.U.G. nr. 44/2008, care desfăşoară o activitate agricolă, depun la APIA înştiinţarea privind schimbarea formei de organizare, urmând să îndeplinească condiţia de fermier activ prin adeverinţa conform înscrisurilor din registrul agricol, aferent anului curent de cerere, care se completează conform modelului-cadru prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin, sau prin extras din BND pentru crescătorii de animale care nu deţin terenuri, depusă/depus de persoana fizică care a depus cererea. Persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale, rezultate ca urmare a înregistrării la ONRC, se subrogă în drepturi şi obligaţii persoanei fizice în ceea ce priveşte patrimoniul de afectaţiune definit la art. 2 lit. j) din O.U.G. nr. 44/2008."

    9. La articolul 37, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Fermierii care accesează această ecoschemă au obligaţia ca în perioada cuprinsă între 15 iunie şi 15 octombrie să ţină terenul arabil acoperit pe cel puţin 85% din suprafaţa arabilă a exploataţiei cu: culturi agricole sau cu miriştea rămasă după recoltare sau culturi secundare sau culturi de acoperire verzi sau culturi de toamnă nou-înfiinţate, timpul necesar pentru pregătirea terenului şi înfiinţarea noii culturi fiind de cel mult 2 săptămâni, perioadă ce va fi înscrisă în documentele de evidenţă a lucrărilor agricole la nivel de fermă."

    10. La articolul 37, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alin. (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Perioada prevăzută la alin. (3) pentru pregătirea terenului şi înfiinţarea noii culturi de cel mult 2 săptămâni va fi înscrisă în documentele de evidenţă a lucrărilor agricole la nivel de fermă şi pentru verificarea respectării cerinţei GAEC 6."

    11. La articolul 38 alineatul (1), partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 38
    (1) Cerinţele generale obligatorii prevăzute la art. 37 se cumulează cu una dintre următoarele cerinţe specifice, la alegerea fermierului, astfel:"

    12. La articolul 42 alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) să păstreze terenul acoperit, în perioada 15 iunie-15 octombrie, în proporţie de cel puţin 85% din suprafaţa arabilă a exploataţiei, cu culturi agricole sau cu miriştea rămasă după recoltare sau culturi secundare sau culturi de acoperire verzi sau culturi de toamnă nou-înfiinţate, timpul necesar pentru pregătirea terenului şi înfiinţarea noii culturi fiind de cel mult 2 săptămâni, perioadă ce va înscrisă în documentele de evidenţă a lucrărilor agricole la nivel de fermă; în cazul culturilor permanente, acoperirea minimă a solului se asigură pe 75% din suprafaţa exploataţiei, cu fâşii înierbate între rânduri, mulci sau resturi vegetale."

    13. Articolul 43 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 43
    Sprijinul aferent schemei înierbarea intervalului dintre rânduri în plantaţiile pomicole, plantaţii viticole, pepiniere şi hameişti intervenţia PD-06, prevăzută la cap. 5.1 din PS 2023-2027, denumită în continuare ecoschemă, se acordă ca plată anuală suplimentară faţă de sprijinul de bază pentru venit în scopul sustenabilităţii, pe suprafaţa de teren cu plantaţii de pomi, inclusiv arbuşti fructiferi, plantaţii viticole, pepiniere şi hameişti, conform art. 31 alin. (7) lit. a) din Regulamentul (UE) nr. 2.115/2021."

    14. La articolul 47 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) deţin vaci de lapte adulte, care au cel puţin o fătare şi sunt identificate şi înregistrate în Baza naţională de date, definită potrivit art. 1 pct. 5 din Norma sanitar-veterinară pentru implementarea procesului de identificare şi înregistrare a bovinelor, ovinelor, caprinelor, porcinelor, camelidelor, cervideelor şi renilor, aprobată prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor nr. 208/2022;"

    15. La articolul 49 alineatul (1) litera f), după punctul (iii) se introduce un nou punct, punctul (iv), cu următorul cuprins:
    "(iv) copii ale bonurilor de consum."

    16. La articolul 64, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Factura de achiziţie a seminţelor şi documentul oficial de certificare a lotului de sămânţă sau buletinul de analiză oficială, cu menţiunea «Sămânţă admisă pentru însămânţare», sau buletinul de analiză oficială cu menţiunile «Necesar propriu» şi «Interzisă comercializarea» sau documentul de calitate şi conformitate al furnizorului sau orice alt document echivalent documentelor menţionate emis într-un stat membru al Uniunii Europene sau într-o ţară terţă care are echivalenţă conform Deciziei Consiliului 2003/17/CE sau eticheta oficială care poate ţine loc de document de calitate şi conformitate se prezintă la APIA până la data de 1 noiembrie a anului de cerere. În cazul utilizării seminţei certificate oficial din producţia proprie, fermierul prezintă documentul/documentele oficial(e) de certificare a lotului/loturilor de sămânţă. Cantităţile minime de sămânţă necesare la hectar şi numărul minim de seminţe la 1 gram sunt incluse în anexa nr. 19."

    17. La articolul 65, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(8) Documentul oficial de certificare a lotului de sămânţă sau buletinul de analiză oficială cu menţiunea «Sămânţă admisă pentru însămânţare» sau buletinul de analiză oficială cu menţiunile «Necesar propriu» şi «Interzisă comercializarea» sau documentul de calitate şi conformitate al furnizorului sau orice alt document echivalent documentelor menţionate emis într-un stat membru al Uniunii Europene sau într-o ţară terţă care are echivalenţă conform Deciziei Consiliului 2003/17/CE sau eticheta oficială care poate ţine loc de document de calitate şi conformitate şi factura de achiziţie a seminţei se depun la APIA până la data de 1 noiembrie a anului de cerere. În cazul utilizării seminţei certificate oficial din producţia proprie, fermierul prezintă documentul/documentele oficial(e) de certificare a lotului/loturilor de sămânţă. Cantităţile minime de sămânţă necesare la hectar şi numărul minim de seminţe la 1 gram sunt incluse în anexa nr. 19."

    18. La articolul 73 alineatul (1), literele g), h) şi i) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "g) pentru efectivul de femele ovine înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară, pentru care se solicită SCVZ, se respectă raportul de sexe de minimum un berbec de reproducţie înscris în registrul genealogic al aceleiaşi rase, secţiunea principală, cu vârsta de minimum 1 an la data de 31 martie a anului de solicitare şi maximum 6 ani la data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări, la 35 de femele ovine;
h) pentru efectivul de femele ovine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic pentru care se solicită SCVZ se respectă raportul de sexe de minimum un berbec de reproducţie cu certificat de origine/zootehnic, cu vârsta de minimum 1 an la data de 31 martie a anului de solicitare şi maximum 8 ani la data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări, la 35 de femele ovine;
i) berbecii de reproducţie prevăzuţi la lit. g) şi h) trebuie să fie menţinuţi în exploataţia/exploataţiile cu cod ANSVSA menţionată/menţionate în cerere, de la data de 1 iulie a anului de cerere până la finalizarea perioadei de reţinere, prevăzută la lit. e), a efectivului de femele ovine pentru care se solicită SCVZ."

    19. La articolul 75, literele h), i) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "h) pentru efectivul de femele caprine înscrise/înregistrate în registrul genealogic al rasei, secţiunea principală sau suplimentară, pentru care se solicită SCVZ, se respectă raportul de sexe de minimum un ţap de reproducţie înscris în registrul genealogic al aceleiaşi rase, secţiunea principală, cu vârsta de minimum 1 an la data de 31 martie a anului de solicitare şi maximum 6 ani la data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări, la 35 de femele caprine;
i) pentru efectivul de femele caprine neînscrise şi neînregistrate într-un registru genealogic, pentru care se solicită SCVZ, se respectă raportul de sexe de minimum un ţap de reproducţie cu certificat de origine/zootehnic, cu vârsta de minimum 1 an la data de 31 martie a anului de solicitare şi maximum 8 ani la data-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări, la 35 de femele caprine;
j) ţapii de reproducţie prevăzuţi la lit. h) şi i) trebuie să fie menţinuţi în exploataţia/exploataţiile cu cod ANSVSA menţionată/menţionate în cerere, de la data de 1 iulie a anului de cerere până la finalizarea perioadei de reţinere, prevăzută la lit. f), a efectivului de femele caprine pentru care se solicită SCVZ."

    20. La articolul 77 alineatul (1), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) vacile din rase de carne şi vacile metise cu rase de carne trebuie să aibă cel puţin o fătare în ultimele 24 de luni anterioare datei-limită de depunere a cererii de plată fără penalizări şi să aibă cel puţin un produs înregistrat în BND şi înscris/înregistrat în baza de date a registrului genealogic, cu excepţia vacilor provenite din import şi care au fătat pe teritoriul ţării de provenienţă;"

    21. La articolul 82 alineatul (5), literele b) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) în cazul valorificării către prim-cumpărător: copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pentru o perioadă de minimum 6 luni, valabil la data depunerii cererii, însoţită de copii de pe factură/document contabil din care rezultă că s-a valorificat o cantitate de lapte (în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF), copie de pe atestatul de producător şi copie de pe factura fiscală sau filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă că s-a valorificat o cantitate de lapte (în cazul producătorului persoană fizică) şi/sau dovada emisă de prim-cumpărător care atestă că s-a valorificat o cantitate de lapte, în baza contractului încheiat;
c) în cazul altor tipuri de valorificare:
    (i) copie de pe factura fiscală sau fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol pentru producătorul persoană fizică, din care rezultă valorificarea laptelui, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    (ii) copii de pe raportul fiscal de închidere zilnică/factură/ facturi/documente contabile pentru producătorul PJ/PFA/II/IF din care rezultă valorificarea laptelui;
    (iii) copie de pe avizul de însoţire a mărfii şi de pe documentul fiscal de încasare a valorii aferente laptelui valorificat/copie de pe factura fiscală/document contabil/copie de pe fila din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită de copie de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare şi copie de pe atestatul de producător, în funcţie de forma de organizare, pentru producătorul care a efectuat valorificarea laptelui prin automatele de lapte;
    (iv) copie de pe avizele de însoţire a mărfii care atestă livrarea şi de pe notele de intrare-recepţie în unitatea de procesare/document contabil, din care să rezulte livrarea şi recepţia laptelui, la unitatea proprie de procesare, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte."

    22. La articolul 83, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 83
    (1) Pentru stabilirea sumelor cuvenite, pentru schemele prevăzute la art. 70, APIA/ANZ efectuează controale administrative şi/sau controale la faţa locului, conform manualelor/ghidurilor de procedură elaborate şi aprobate prin decizie a directorului general al APIA/ANZ şi avizate de către direcţia de specialitate din MADR."

    23. La articolul 83, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alin. (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) APIA/ANZ verifică administrativ şi/sau la faţa locului inclusiv berbecii de reproducţie prevăzuţi la art. 73 alin. (1) lit. i) şi ţapii de reproducţie prevăzuţi la art. 75 lit. j)."

    24. Articolul 97 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 97
    (1) ANTZ pentru schema prevăzută la art. 96 lit. a) se acordă fermierilor crescători de bovine care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) solicitantul să fi produs şi valorificat o cantitate de minimum 3 tone de lapte în anul 2018;
    b) la data solicitării ANTZ, exploataţia să fie înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
    (2) Plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în anul 2018, în funcţie de cea din perioada 1.03.2022-28.02.2023.
    (3) Ulterior anului 2023, plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin. (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în anul 2018, în funcţie de cea din perioada de referinţă a anului de cerere."

    25. Articolul 98 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 98
    (1) ANTZ pentru schema prevăzută la art. 96 lit. a) se acordă şi fermierilor crescători de bovine cu exploataţii înfiinţate în perioada 1.01.2019-28.02.2023, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) solicitantul să fi produs şi valorificat o cantitate de minimum 3 tone de lapte per exploataţia cu cod ANSVSA în perioada 1.03.2022-28.02.2023;
    b) la data solicitării ANTZ, exploataţia să fie înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
    (2) Plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin. (1) se acordă pentru o cantitate de minimum 3 tone de lapte per exploataţia cu cod ANSVSA, produsă şi valorificată în perioada 1.03.2022-28.02.2023.
    (3) Ulterior anului 2023, plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin. (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru cantitatea de lapte produsă şi valorificată în perioada 1.03.2022-28.02.2023, în funcţie de cea din perioada de referinţă a anului de cerere."

    26. Articolul 99 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 99
    (1) ANTZ pentru schema prevăzută la art. 96 lit. b) se acordă fermierilor care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) deţin un efectiv de minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la 31 ianuarie 2018 înregistrate în BND;
    b) la data solicitării ANTZ exploataţia cu cod ANSVSA să fie înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
    (2) Plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 31 ianuarie 2018, în funcţie de cel de la data de 28 februarie 2023.
    (3) Ulterior anului 2023, plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin. (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 31 ianuarie 2018, în funcţie de cel de la data de referinţă a anului de cerere."

    27. Articolul 100 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 100
    (1) ANTZ pentru schema prevăzută la art. 96 lit. b) se acordă şi fermierilor crescători de bovine cu exploataţii înfiinţate în perioada 1.02.2018-28.02.2023, care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:
    a) deţin un efectiv de minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni la data de 28.02.2023 înregistrate în BND;
    b) la data solicitării ANTZ exploataţia cu cod ANSVSA să fie înregistrată în BND în care există cel puţin un animal din specia bovine, identificat şi înregistrat în conformitate cu legislaţia sanitar-veterinară în vigoare.
    (2) Plata ANTZ pentru schema prevăzută la art. 96 lit. b) se acordă pentru minimum 3 capete bovine cu vârsta de minimum 16 luni, precum şi pentru tineretul bovin mascul şi/sau femel cu vârsta de minimum 7 luni, existent în exploataţia cu cod ANSVSA la data de referinţă 28.02.2023.
    (3) Ulterior anului 2023, plata ANTZ pentru fermierii prevăzuţi la alin. (1) se acordă în cuantumuri diferenţiate, calculate de APIA, pentru efectivul de bovine de la data de 28.02.2023, în funcţie de cel de la data de referinţă a anului de cerere."

    28. Articolul 102 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 102
    Documentele specifice care se depun împreună cu cererea de plată pentru schema prevăzută la art. 96 lit. a) şi care atestă cantitatea de minimum 3 tone lapte produsă şi valorificată în perioada de referinţă a exploataţiei, precum şi cantitatea produsă şi valorificată în perioada de referinţă a anului de cerere sunt următoarele, după caz:
    a) în cazul valorificării către prim-cumpărător, copia contractului cu un prim-cumpărător, încheiat pentru o perioadă de minimum 6 luni, însoţită de copii de pe documente din care rezultă cantitatea de lapte valorificată în perioada de referinţă:
    (i) facturi/documente contabile în cazul producătorului PJ/PFA/II/IF;
    (ii) factura fiscală sau filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită de copia de pe atestatul de producător; şi/sau
    (iii) dovada emisă de prim-cumpărător care atestă că s-a valorificat o cantitate de lapte, în baza contractului încheiat, în cazul producătorului persoană fizică;
    b) în cazul altor tipuri de valorificare sunt următoarele:
    (i) în cazul valorificării laptelui, în perioada de referinţă, de către producătorul persoană fizică: copie de pe factura fiscală sau copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol, din care rezultă cantitatea de lapte valorificat, însoţită de copie de pe atestatul de producător;
    (ii) în cazul valorificării laptelui, în perioada de referinţă, de către producătorul PJ/PFA/II/IF: copii de pe rapoarte fiscale de închidere zilnică/factură/ facturi/documente contabile din care rezultă cantitatea de lapte valorificat;
    (iii) în cazul valorificării laptelui de către producător, prin intermediul automatelor de lapte, în perioada de referinţă: copie de pe avizul de însoţire a mărfii şi de pe documentele fiscale de încasare a valorii aferente laptelui valorificat/documente contabile/copie de pe factura/facturile fiscală(e) sau copie de pe fila/filele din carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol însoţită(e) de copii de pe atestatul de producător şi de pe documentul sanitar-veterinar pentru valorificare, în funcţie de forma de organizare;
    (iv) în cazul valorificării laptelui, de către producători, prin unităţi de procesare proprii, în perioada de referinţă: copie de pe avizele de însoţire a mărfii care atestă livrarea şi de pe notele de intrare-recepţie la unitatea proprie de procesare sau documente contabile, din care să rezulte cantitatea de lapte livrată şi recepţionată, în perioada de referinţă, precum şi copie de pe certificatul constatator emis de ONRC din care să reiasă obiectul de activitate, respectiv procesare lapte."

    29. La anexa nr. 2 a anexei nr. 15, în tabelul „Lista documentelor ataşate şi controlul vizual al decontului justificativ PD-07 vaci lapte“ la secţiunea „Sprijinul - «Îmbunătăţirea zonei de odihn㻓, după nr. crt. 3 se introduce un nou nr. crt., nr. crt. 4, cu următorul cuprins:
    "4. Copii ale bonurilor de consum"

    30. În tot cuprinsul ordinului, termenul „solare“ se înlocuieşte cu termenul „solarii“.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Petre Daea

    Bucureşti, 16 mai 2023.
    Nr. 190.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016