Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 19 din 3 februarie 2025  privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului  din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2025    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 19 din 3 februarie 2025 privind stabilirea procedurii de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2025

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 131 din 13 februarie 2025
    În temeiul art. VIII alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene şi al art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte procedura de efectuare a plăţii sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituţiile şi autorităţile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2025.

    ART. 2
    (1) Plata sumelor datorate în temeiul hotărârilor judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2025, având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială personalului Ministerului Afacerilor Interne, se realizează eşalonat, în cinci tranşe, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene.
    (2) Termenul privind eşalonarea anuală la plată prevăzut la alin. (1) se calculează de la data la care hotărârea judecătorească prevăzută la art. VIII alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 devine executorie, iar plata fiecărei tranşe din valoarea titlului executoriu se realizează într-un an calendaristic.
    (3) Sumele datorate în temeiul titlului executoriu, prevăzute la art. 1, cuprind sumele reprezentând drepturile de natură salarială, la care se adaugă dobânda legală remuneratorie, calculată de la data la care hotărârea judecătorească a rămas executorie, şi, după caz, sumele datorate pentru plata de daune-interese moratorii sub forma dobânzii legale.

    ART. 3
    Prevederile art. 2 alin. (1) şi (2) se aplică şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute prin hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2025, având ca obiect acordarea unor drepturi reprezentând diurnă, cazare, hrană sau facilitarea legăturii cu familia, prevăzute de legislaţia privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român.

    ART. 4
    (1) Cheltuielile bugetare determinate de plata sumelor prevăzute la art. 2 alin. (3) şi art. 3 se suportă din bugetele ordonatorilor de credite care asigurau plata soldelor/salariilor personalului beneficiar în perioada de referinţă pentru care sunt solicitate în instanţă sumele reprezentând drepturi de natură salarială, în limita fondurilor bugetare alocate cu această destinaţie, potrivit legii.
    (2) În situaţia desfiinţării ordonatorilor de credite prevăzuţi la alin. (1), plata sumelor prevăzute la art. 2 alin. (3) şi art. 3 se asigură din bugetul propriu al ordonatorului de credite care preia în finanţare activitatea unităţilor respective.

    ART. 5
    Ordonatorii de credite care asigură plata sumelor datorate comunică beneficiarilor eşalonarea la plată a valorii titlului executoriu potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 156/2024 şi procedurii stabilite prin prezentul ordin.

    ART. 6
    Contribuţiile sociale obligatorii şi impozitul aferent plăţii sumelor datorate se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 7
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Marian-Cătălin Predoiu

    Bucureşti, 3 februarie 2025.
    Nr. 19.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016