Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Văzând Referatul Direcţiei generale politici agricole şi al Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale nr. 280.098 din 18 ianuarie 2018, în temeiul prevederilor: - art. 7 alin. (8) din Hotărârea Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018; – art. 3 lit. f) şi ale art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările ulterioare; – art. 3 lit. a) şi ale art. 6 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale şi preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice emit următorul ordin: ART. 1 Se aprobă documentaţia standardizată de atribuire a contractelor/acordurilor-cadru de furnizare a fructelor, legumelor şi produselor lactate şi produselor de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României, prevăzută în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezentul ordin. ART. 2 Prevederile prezentului ordin se aplică cu respectarea întocmai a Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, care sunt prioritate. ART. 3 Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale, Petre Daea Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, Bogdan Puşcaş ANEXA 1
(a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) (a se vedea imaginea asociată) ANEXA
(a se vedea imaginea asociată) ANEXA
(a se vedea imaginea asociată) ANEXA 2
ACORD-CADRU DE FURNIZARE Nr. ………….. din data ……./……../…………….. ART. 1 Preambul În temeiul Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, s-a încheiat prezentul acord-cadru de furnizare, între 1.1. - Autoritatea contractantă ............................................, cu sediul în ....................................., nr. ............................., telefon: ..............................., fax ....................., cod fiscal ........................., cont IBAN ............................, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului .........................., reprezentată prin domnul ........................................., în calitate de promitent - achizitor, pe de o parte, şi 1.2. - Operatorul ......................, cu sediul în ................, str. ............. nr. ....., bl. ....., sc. ....., ap. ..........., sectorul ....., telefon/fax ................., e-mail ................, număr de înmatriculare .................., cod fiscal ..................., cod IBAN ................, deschis la Trezoreria .............., reprezentat prin doamna/domnul ..........., administrator/director, în calitate de promitent - furnizor, pe de altă parte. ART. 2 Definiţii În prezentul contract următorii termeni vor fi interpretaţi astfel: acord-cadru - reprezintă prezentul acord-cadru şi toate anexele sale; contract-subsecvent - contractul şi anexele sale, încheiat în baza prezentului acord-cadru; promitent-achizitor şi promitent-furnizor - părţile contractante, aşa cum sunt acestea numite în prezentul acord-cadru; achizitor şi furnizor - părţile contractante aşa cum sunt acestea numite în contractele subsecvente; preţul acordului-cadru - preţul plătibil furnizorului de către achizitor, în baza acordului-cadru, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin acordul-cadru; preţul contractului subsecvent - preţul plătibil furnizorului de către achizitor, în baza contractului subsecvent, pentru îndeplinirea integrală şi corespunzătoare a tuturor obligaţiilor asumate prin contractul subsecvent; forţa majoră - un eveniment mai presus de controlul părţilor, care nu se datorează greşelii sau culpei acestora, care nu putea fi prevăzut la momentul încheierii contractului şi care face imposibilă executarea şi, respectiv, îndeplinirea contractului; sunt considerate asemenea evenimente: războaie, revoluţii, incendii, inundaţii sau orice alte catastrofe naturale, restricţii apărute ca urmare a unei carantine, embargou, enumerarea nefiind exhaustivă, ci enunţiativă. Nu este considerat forţă majoră un eveniment asemenea celor de mai sus care, fără a crea o imposibilitate de executare, face extrem de costisitoare executarea obligaţiilor uneia din părţi; zi - zi calendaristică; an - 365 de zile; neregulă - orice abatere de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile naţionale şi/sau europene, precum şi cu prevederile contractelor ori a altor angajamente legal încheiate în baza acestor dispoziţii, ce rezultă dintr-o acţiune sau inacţiune a beneficiarului ori a autorităţii cu competenţe în gestionarea fondurilor europene, care a prejudiciat sau care poate prejudicia bugetul Uniunii Europene/bugetele donatorilor publici internaţionali şi/sau fondurile publice naţionale aferente acestora printr-o sumă plătită necuvenit. ART. 3 Interpretare 3.1. - În prezentul acord-cadru, cu excepţia unei prevederi contrare, cuvintele la forma singular vor include forma de plural şi viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context. 3.2. - Termenul „zi“ sau „zile“ sau orice referire la zile reprezintă zile calendaristice, dacă nu se specifică în mod diferit. ART. 4 Scopul acordului-cadru de furnizare de produse Scopul acordului-cadru de furnizare de produse îl reprezintă stabilirea elementelor/condiţiilor esenţiale care vor guverna contractele subsecvente de furnizare ce urmează a fi atribuite pe durata derulării prezentului acord-cadru. Clauze obligatorii ART. 5 Obiectul acordului-cadru de furnizare de produse Acordul-cadru are ca obiect furnizarea produselor prevăzute în caietul de sarcini şi anexa nr. 1 la prezentul acord-cadru, pentru Lotul nr. …., în condiţiile prevăzute în prezentul acord-cadru, ori de câte ori promitentul-achizitor solicită acest lucru. ART. 6 Cantitatea previzionată Cantitatea previzionată de produse ce vor fi furnizate în baza contractelor subsecvente este cea din anexa nr. 1 la prezentul acord-cadru. ART. 7 Preţul produselor 7.1. - Preţul total al cantităţilor de produse este de ........ lei fără TVA, respectiv ....... lei cu TVA. 7.2. - Preţurile unitare ale produselor sunt cele prevăzute în anexa nr. 1 a prezentului acord-cadru şi corespund preţului inclus în propunerea financiară a promitentului-furnizor. 7.3. - Lista unitară a produselor:
┌─────┬─────────┬─────────┬────────────┐
│Nr. │Denumire │Cantitate│Preţ unitar │
│crt. │produs │ │lei/kg/l │
├─────┼─────────┼─────────┼────────────┤
│1 │ │ │ │
├─────┼─────────┼─────────┼────────────┤
│2 │ │ │ │
├─────┼─────────┼─────────┼────────────┤
│... │ │ │ │
└─────┴─────────┴─────────┴────────────┘
ART. 8 Durata acordului-cadru de furnizare de produse Durata prezentului acord-cadru este de maximum 4 ani, începând de la data semnării acestuia de ambele părţi. ART. 9 Documentele acordului-cadru Furnizorul va îndeplini obligaţiile în condiţiile stabilite prin prezentul acord-cadru şi următoarele anexe, parte integrantă din acordul-cadru: a) documentaţia de atribuire a acordului-cadru de furnizare şi distribuţie .............. pentru elevii şi preşcolarii din judeţul ........... în anul şcolar .........., inclusiv caietul de sarcini; b) propunerea tehnică şi propunerea financiară; c) graficul de distribuţie; d) centralizator de preţuri; e) lista unităţilor şcolare beneficiare; f) lista subcontractanţilor şi contractele de subcontractare, dacă este cazul; g) garanţia de bună execuţie, după constituire; h) alte documente, potrivit legii. ART. 10 Reluarea competiţiei 10.1. - Atribuirea contractelor subsecvente se va face cu reluarea competiţiei, prin transmiterea unei invitaţii la reofertare, către promitenţii-furnizori semnatari ai acordului-cadru. 10.2. - În urma transmiterii invitaţiei la reofertare, promitenţii-furnizori vor participa/vor transmite oferta financiară în plic închis conform informaţiilor cuprinse în respectiva invitaţie. 10.3. - Elementul care face obiectul reofertării se referă la preţul total al fiecărui lot, aferent cantităţilor maximale de produse ale acordului-cadru şi specificate în invitaţia la reofertare. 10.4. - Preţurile ofertate de promitenţii-furnizori nu vor depăşi preţurile prevăzute în propunerea financiară ce a stat la baza încheierii acordului-cadru. 10.5. - Dacă în urma reofertării, doi sau mai mulţi promitenţi-furnizori au oferit acelaşi cel mai mic preţ, li se va solicita acestora o nouă propunere financiară în plic închis. 10.6. - Contractul subsecvent va fi atribuit promitentului-furnizor care a oferit cel mai mic preţ. 10.7. - Celelalte clauze contractuale, inclusiv propunerea tehnică care a stat la baza atribuirii acordului-cadru, vor rămâne neschimbate pe toată durata de derulare a acordului-cadru. ART. 11 Obligaţiile principale ale promitentului-furnizor 11.1. - Promitentul-furnizor se obligă ca, în baza contractelor subsecvente încheiate cu promitentul-achizitor, să furnizeze produsele din anexa nr. 1, în condiţiile convenite în prezentul acord-cadru. 11.2. - Promitentul-furnizor se obligă ca produsele furnizate să respecte calitatea prevăzută în propunerea tehnică, anexa nr. 2, la prezentul acord-cadru. 11.3. - Promitentul-furnizor se obligă să nu transfere total sau parţial obligaţiile asumate prin prezentul acord-cadru. 11.4. - Dacă promitentul-furnizor nu onorează obligaţia de furnizare a produselor care fac obiectul acordului cadru/contractelor subsecvente în termenul convenit, promitentul-achizitor are dreptul de a solicita unilateral rezilierea. 11.5. - Promitentul-furnizor are obligaţia de a constitui garanţia de bună-execuţie în cuantumul precizat în documentaţia de atribuire în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului subsecvent; dacă promitentul-furnizor nu îşi îndeplineşte această obligaţie, promitentul-achizitor are dreptul de a solicita unilateral rezilierea. 11.6. - Promitentul-furnizor are obligaţia să sesizeze în scris, acolo unde este cazul, pe promitentul-achizitor, dacă spaţiile puse la dispoziţie de unitatea de învăţământ nu sunt corespunzătoare cerinţelor de igienă şi garanţie în timp a calităţii produselor ce urmează a fi distribuite. 11.7. - Promitentul-furnizor are obligaţia de a respecta prevederile art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare. ART. 12 Obligaţiile promitentului-achizitor 12.1. - Promitentul-achizitor se obligă ca, în baza contractelor subsecvente atribuite promitentului-furnizor, în limita necesităţilor, să achiziţioneze produsele prevăzute în anexa nr. 1, în condiţiile convenite în prezentul acord-cadru. 12.2. - Promitentul-achizitor se obligă să plătească preţul produselor către promitentul-furnizor în termenul convenit. 12.3. - Promitentul-achizitor se obligă să nu iniţieze, pe durata prezentului acord-cadru, o nouă procedură de atribuire, atunci când intenţionează să achiziţioneze produsele care fac obiectul prezentului acord-cadru, cu excepţia cazului în care promitentul-furnizor declară că nu mai este în măsură a le furniza şi nici ceilalţi operatori economici, la rândul lor, nu au capacitatea de a răspunde solicitării respective (sau orice altă situaţie de încetare a acordului-cadru). 12.4. - Promitentul-achizitor va semna contracte subsecvente acordului-cadru numai în limita fondurilor alocate cu această destinaţie. 12.5. - Dacă promitentul-achizitor nu onorează facturile în termen de 30 de zile de la data înregistrării facturii la sediul achizitorului, promitentul-furnizor are dreptul de a sista livrarea produselor şi de a beneficia de ajustarea sumei de plată la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plăţii. 12.6. - Plata produselor livrate se efectuează pe baza facturii fiscale, emisă în lei de furnizor, în 30 de zile de la înregistrarea facturii la sediul achizitorului. Factura va fi însoţită de procesul verbal de recepţie a produselor livrate, semnat de către ambele părţi. ART. 13 Ajustarea preţului Preţul acordului-cadru poate fi ajustat în funcţie de modificările actelor normative incidente în materie, potrivit prevederilor art. 28 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare. Valoarea contractelor subsecvente ce urmează a se încheia va fi ajustată cu indicele de inflaţie comunicat de Institutul Naţional de Statistică la 31 decembrie, în plus sau în minus, numai dacă valoarea indicelui de inflaţie (sau indicele preţurilor de consum) are o variaţie mai mare de 5%. ART. 14 Sancţiuni pentru neîndeplinirea culpabilă a obligaţiilor 14.1. - În cazul în care promitentul-furnizor nu îşi îndeplineşte în termen obligaţiile, acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,02% din valoarea produselor nelivrate, pe zi de întârziere, calculată de la expirarea termenului-limită prevăzut în prezentul acord-cadru şi până la livrarea efectivă a produselor. 14.2. - Pentru întârzieri în efectuarea plăţii, din culpa promitentului-achizitor, acesta are obligaţia de a plăti, ca penalităţi, o sumă echivalentă cu 0,02% din suma neachitată, pe zi de întârziere, calculată până la data plăţii integrale. 14.3. - Pentru constatarea unei abateri de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile naţionale şi/sau europene, precum şi cu prevederile acordului-cadru ori a altor angajamente legal încheiate în baza acestor dispoziţii, ce rezultă dintr-o acţiune sau inacţiune a promitentul-furnizor, care a prejudiciat sau care poate prejudicia bugetul Uniunii Europene şi/sau fondurile publice naţionale aferente acestora printr-o sumă plătită necuvenit, promitentul-furnizor are obligaţia de a plăti daunele constatate de organismele de control abilitate. 14.4. - Neacordarea accesului şi nepunerea la dispoziţie a documentelor şi informaţiilor solicitate de organele de control atrag după sine aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare. Clauze specifice ART. 15 Recepţie şi verificări 15.1. - Promitentul-achizitor are dreptul de a inspecta şi/sau testa produsele furnizate pentru a verifica conformitatea lor cu specificaţiile din propunerea tehnică. 15.2. - Inspecţiile şi testările la care vor fi supuse produsele, cât şi condiţiile de trecere a recepţiei provizorii şi a recepţiei finale (calitative) vor fi efectuate de persoane împuternicite de promitentul-achizitor. 15.3. - Promitentul-achizitor va notifica, în scris/telefonic, promitentul-furnizor, identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru efectuarea recepţiei, testelor şi/sau inspecţiilor. 15.4. - Dacă vreunul din produsele inspectate sau testate nu corespunde specificaţiilor, promitentul-achizitor are dreptul să îl respingă, iar promitentul-furnizor are obligaţia, fără a modifica preţul contractului: a) de a înlocui produsele refuzate; sau b) de a face toate modificările necesare pentru ca produsele să corespundă specificaţiilor lor tehnice. 15.5. - Dreptul promitentului-achizitor de a inspecta, testa şi, dacă este necesar, de a respinge nu va fi limitat sau amânat datorită faptului că produsele au fost inspectate şi testate de promitentul-furnizor, cu sau fără participarea unui reprezentant al promitentului-achizitor, anterior furnizării acestora. 15.6. - Prevederile clauzelor 15.1-15.5 nu îl vor absolvi pe promitentul-furnizor de obligaţia asumării garanţiilor sau altor obligaţii prevăzute în acordul-cadru. ART. 16 Ambalare, marcare, transport şi depozitarea produselor furnizate 16.1. - Promitentul-achizitor are dreptul de a inspecta depozitul declarat de promitentul-furnizor pentru a verifica conformitatea cu specificaţiile din documentaţia de calificare. 16.2. - Promitentul-achizitor are dreptul de a inspecta mijloacele de transport care realizează distribuţia efectivă a produselor către instituţiile şcolare beneficiare pentru verificarea conformităţii cu lista mijloacelor de transport autorizate depusă de promitentul-furnizor la documentaţia de calificare. 16.3. - Inspecţiile vor fi efectuate de persoane împuternicite de promitentului-achizitor. 16.4. - Promitentul-achizitor va notifica, în scris/telefonic, promitentul-furnizor identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru efectuarea inspecţiilor. 16.5. - Promitentul-furnizor are obligaţia de a ambala produsele pentru ca acestea să facă faţă, fără limitare, la manipularea din timpul transportului, tranzitului, la orice intemperii care ar putea să apară în timpul transportului şi depozitării în aer liber, în aşa fel încât să ajungă în bună stare la destinaţia finală. 16.6. - În cazul ambalării greutăţilor şi volumelor în formă de cutii, promitentul-furnizor va lua în considerare, unde este cazul, distanţa mare până la destinaţia finală a produselor şi absenţa facilităţilor de manipulare în toate punctele de tranzit. 16.7. - Ambalarea şi marcarea vor respecta strict cerinţele ce vor fi special prevăzute în caietul de sarcini, inclusiv cerinţele suplimentare. 16.8. - Transportul produselor furnizate va fi asigurat de promitentul-furnizor în condiţii care să nu afecteze integritatea produselor. ART. 17 Perioada de garanţie acordată produselor 17.1. - Promitentul-furnizor are obligaţia de a garanta că produsele furnizate respectă standardele şi/sau performantele prezentate în oferta tehnică şi prevederile caietului de sarcini întocmit de către achizitor, precum şi reglementările autorizate prevăzute de legislaţia în vigoare pentru aceste tipuri de produse. 17.2. - Perioada de garanţie acordată produselor de către promitentul-furnizor este cea declarată în propunerea tehnică. 17.3. - Perioada de garanţie a produselor de către promitentul-furnizor este cea declarată în propunerea tehnică. Această perioadă începe de la data livrării produselor la destinaţia finală. 17.4. - Promitentul-achizitor are dreptul de a notifica imediat promitentul-furnizor, în scris, în privinţa oricărei plângeri sau reclamaţii formulate cu privire la calitatea produselor furnizate. 17.5. - La primirea notificării prevăzute la alin. 17.3, promitentul-furnizor are obligaţia de a înlocui produsul/produsele furnizat/e în perioada convenită, fără costuri suplimentare pentru promitentul-achizitor. ART. 18 Modificări ale acordului-cadru 18.1. - Părţile au dreptul, pe durata perioadei de valabilitate a acordului-cadru, de a conveni modificarea şi/sau completarea clauzelor acestuia, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, cu acordul părţilor, fără a afecta caracterul general al acordului-cadru, în limitele dispoziţiilor prevăzute de art. 221 şi 222 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile referitoare la modificări contractuale din Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare (art. 164 şi art. 165). 18.2. - Modificările nesubstanţiale, astfel cum sunt stabilite în prezenta secţiune, sunt singurele modificări ale acordului-cadru care pot fi făcute fără organizarea unei noi proceduri de atribuire. 18.3. - Modificările contractuale, din prezentul acord-cadru, nu trebuie să afecteze, în niciun caz şi în niciun fel, rezultatul procedurii de atribuire, prin anularea sau diminuarea avantajului competitiv pe baza căruia acordul-cadru a fost declarat câştigător în cadrul procedurii de atribuire. 18.4. - Partea care propune modificarea acordului-cadru are obligaţia de a transmite celeilalte părţi propunerea de modificare a acordului-cadru cu respectarea termenului astfel cum este stabilit în prezenta secţiune. ART. 19 Forţa majoră 19.1. - Forţa majoră este constatată de o autoritate competentă. 19.2. - Forţa majoră exonerează părţile contractante de îndeplinirea obligaţiilor asumate prin prezentul contract, pe toată perioada în care aceasta acţionează. 19.3. - Îndeplinirea contractului va fi suspendată în perioada de acţiune a forţei majore, dar fără a prejudicia drepturile ce li se cuveneau părţilor până la apariţia acesteia. 19.4. - Partea contractantă care invocă forţa majoră are obligaţia de a notifica celeilalte părţi, imediat şi în mod complet, producerea acesteia şi să ia orice măsuri care îi stau la dispoziţie în vederea limitării consecinţelor. 19.5. - Dacă forţa majoră acţionează sau se estimează că va acţiona o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul să notifice celeilalte părţi încetarea de plin drept a prezentului contract, fără ca vreuna dintre părţi să poată pretinde celeilalte daune-interese. 19.6. - Neîndeplinirea obligaţiei de comunicare a forţei majore antrenează obligaţia părţii care o invocă de a repara pagubele pricinuite celeilalte părţi ca urmare a neexecutării contractului. ART. 20 Soluţionarea litigiilor 20.1. - Promitentul-achizitor şi promitentul-furnizor vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere sau dispută care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea acordului-cadru/ contractului subsecvent. 20.2. - Dacă, după 15 zile de la începerea acestor tratative, promitentul-achizitor şi promitentul-furnizor nu reuşesc să rezolve în mod amiabil o divergenţă contractuală, fiecare poate solicita ca neînţelegerea să se soluţioneze de către instanţele judecătoreşti din România. ART. 21 Modalitatea de încetare a acordului-cadru/contractului subsecvent de furnizare de produse 21.1. - Prezentul contract subsecvent încetează de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecătoreşti, în următoarele situaţii: - prin ajungerea la termen; – prin acordul de voinţă al părţilor; – prin rezilierea de către o parte, ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii în mod necorespunzător de către cealaltă parte a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, cu notificarea prealabilă a părţii în culpă cu 5 zile înainte de rezilierea contractului. 21.2. - Fără a aduce atingere dispoziţiilor dreptului comun privind încetarea contractelor sau dreptului autorităţii contractante de a solicita constatarea nulităţii absolute a contractului de achiziţie publică, în conformitate cu dispoziţiile dreptului comun, autoritatea contractantă are dreptul de a denunţa unilateral un contract de achiziţie publică în perioada de valabilitate a acestuia în una dintre următoarele situaţii: a) contractantul se afla, la momentul atribuirii contractului, în una dintre situaţiile care ar fi determinat excluderea sa din procedura de atribuire potrivit art. 164-167 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare; b) contractul nu ar fi trebuit să fie atribuit contractantului respectiv, având în vedere o încălcare gravă a obligaţiilor care rezultă din legislaţia europeană relevantă şi care a fost constatată printr-o decizie a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. ART. 22 Limba care guvernează acordul-cadru Limba care guvernează acordul-cadru este limba română. ART. 23 Comunicări 23.1. - Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului acord-cadru/contract subsecvent, trebuie să fie transmisă în scris şi înregistrată. 23.2. - Comunicările între părţi se pot face şi prin telefon, telegramă, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării primirii comunicării. ART. 24 Legea aplicabilă acordului-cadru Acordul-cadru va fi interpretat conform legilor din România. Părţile au înţeles să încheie astăzi, …../…../…….., prezentul acord-cadru în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. Promitent-achizitor, Promitent-furnizor, ………………………… ………………………… Contract subsecvent de furnizare Nr. …….. din data ……/……/……. ART. 1 Preambul În temeiul Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, s-a încheiat prezentul contract subsecvent de furnizare între 1.1. - Autoritatea contractantă ............................................................................................................................., cu sediul în ......................,..............................................., nr. ............................., telefon ........................................, fax ....................., cod fiscal ........................., cont IBAN ............................................... deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului .........................., reprezentată prin domnul ......................................................,..............., în calitate de achizitor, pe de o parte, şi 1.2. - Operatorul economic ......................................, cu sediul în .........................., str. ..................... nr. …, bl. ....., sc. ....., ap. ....., sectorul ....., telefon/fax .............., e-mail ................., număr de înmatriculare ..............., cod fiscal ..........., cod IBAN ...................., Trezoreria ......., reprezentat prin doamna/domnul ................., administrator/director general, în calitate de furnizor, pe de altă parte, a intervenit prezentul contract subsecvent Acordului-cadru nr. .... din .......................... ART. 2 Clauze contractuale Clauzele contractuale, obligaţiile şi modul de încetare a contractului stabilite în Acordul-cadru de furnizare nr. .................. se aplică şi prezentului contract subsecvent de furnizare. Clauze obligatorii ART. 3 Obiectul principal al contractului subsecvent de furnizare de produse Furnizorul se obligă să furnizeze imediat după semnarea contractului subsecvent şi constituirea garanţiei de bună execuţie produsele menţionate în anexa nr. 1 .................., în 30 de zile de la semnarea contractului subsecvent, corespunzător cantităţilor solicitate şi în conformitate cu obligaţiile asumate prin prezentul contract. ART. 4 Preţul produselor 4.1. - Preţul convenit pentru îndeplinirea contractului subsecvent, respectiv preţul produselor livrate, plătibil furnizorului de către achizitor, este de ........................ lei, fără TVA, la care se adaugă ................. lei reprezentând TVA, valoarea totală a contractului fiind de ................. lei, cu TVA inclusă, şi corespunde preţului inclus în propunerea financiară a furnizorului. 4.2. - Furnizorul se obligă să furnizeze următoarele produse cu valorile aferente:
┌────┬─────────┬─────────┬──────┬──────┐
│ │ │ │Preţ │ │
│Nr. │Denumire │Cantitate│unitar│Preţ │
│crt.│produs │ │lei/kg│total │
│ │ │ │/l │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────┼──────┤
│1 │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────┼──────┤
│2 │ │ │ │ │
├────┼─────────┼─────────┼──────┼──────┤
│... │ │ │ │ │
└────┴─────────┴─────────┴──────┴──────┘
ART. 5 Durata contractului subsecvent de furnizare de produse Durata prezentului contract subsecvent este de ..... luni, începând de la data semnării contractului subsecvent de către ambele părţi. ART. 6 Punerea în executare a contractului subsecvent de furnizare Punerea în executare a contractului începe după constituirea garanţiei de bună execuţie. Garanţia de bună execuţie se constituie de furnizor în termen de 5 zile lucrătoare de la data semnării contractului subsecvent. ART. 7 Obligaţii principale ale achizitorului 7.1. - Dacă Achizitorul nu onorează facturile în termen de 30 de zile de la data înregistrării facturii la sediul achizitorului, furnizorul are dreptul de a sista furnizarea produselor şi de a beneficia de ajustarea sumei de plată la nivelul corespunzător zilei de efectuare a plăţii. 7.2. - Plata produselor livrate se efectuează pe baza facturii fiscale, emisă în lei de furnizor în 30 de zile de la înregistrarea facturii la sediul achizitorului. Factura va fi însoţită de procesul-verbal de recepţie a produselor livrate, semnat de către ambele părţi. ART. 8 Obligaţiile principale ale furnizorului 8.1. - Furnizorul se obligă să furnizeze produsele astfel cum sunt menţionate la art. 4.2, în condiţiile convenite în acordul-cadru. 8.2. - Furnizorul se obligă ca produsele furnizate să respecte calitatea prevăzută în propunerea tehnică - anexa nr. 2 la acordul-cadru. 8.3. - Dacă furnizorul nu onorează obligaţia de furnizare a produselor care fac obiectul contractului subsecvent în termenul convenit, achizitorul are dreptul de a solicita unilateral rezilierea. 8.4. - Furnizorul are obligaţia să sesizeze în scris, acolo unde este cazul, pe achizitor, dacă spaţiile puse la dispoziţie de unitatea de învăţământ nu sunt corespunzătoare cerinţelor de igienă şi garanţie în timp a calităţii produselor ce urmează a fi distribuite. 8.5. - Furnizorul are obligaţia de a respecta prevederile art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare. 8.6. - Furnizorul are obligaţia să sesizeze în scris, acolo unde este cazul, pe achizitor, dacă spaţiile puse la dispoziţie de unitatea de învăţământ nu sunt corespunzătoare cerinţelor de igienă şi garanţie în timp a calităţii produselor ce urmează a fi distribuite. 8.7. - Furnizorul are obligaţia de a respecta prevederile art. 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare. 8.8. - Pentru constatarea unei abateri de la legalitate, regularitate şi conformitate în raport cu dispoziţiile naţionale şi/sau europene, precum şi cu prevederile acordului–cadru ori a altor angajamente legal încheiate în baza acestor dispoziţii, ce rezultă dintr-o acţiune sau inacţiune a promitentului-furnizor, care a prejudiciat sau care poate prejudicia bugetul Uniunii Europene şi/sau fondurile publice naţionale aferente acestora printr-o sumă plătită necuvenit, furnizorul are obligaţia de a plăti daunele constatate de organismele de control abilitate. 8.9. - Neacordarea accesului şi nepunerea la dispoziţie a documentelor şi informaţiilor solicitate de organele de control atrag după sine aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 12 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 277/2011, cu modificările ulterioare. Clauze specifice ART. 9 Recepţie şi verificări 9.1. - Achizitor are dreptul de a inspecta şi/sau testa produsele furnizate pentru a verifica conformitatea lor cu specificaţiile din propunerea tehnică a furnizorului. 9.2. - Atât inspecţiile şi testările la care vor fi supuse produsele, cât şi condiţiile de trecere a recepţiei provizorii şi a recepţiei finale (calitative) vor fi efectuate de persoane împuternicite de achizitor. 9.3. - Dacă vreunul din produsele inspectate sau testate nu corespunde specificaţiilor, achizitorul are dreptul să îl respingă, iar furnizorul are obligaţia, fără a modifica preţul contractului: a) de a înlocui produsele refuzate; sau b) de a face toate modificările necesare pentru ca produsele să corespundă specificaţiilor lor tehnice. 9.4. - Dreptul achizitorului de a inspecta, testa şi, dacă este necesar, de a respinge nu va fi limitat sau amânat datorită faptului că produsele au fost inspectate şi testate de furnizor, cu sau fără participarea unui reprezentant al achizitorului, anterior furnizării acestora. 9.5. - Prevederile art. 9.1-9.4 nu îl vor absolvi pe furnizor de obligaţia asumării garanţiilor sau altor obligaţii prevăzute în contract. ART. 10 Ambalarea, marcarea, transportul şi depozitarea produselor furnizate 10.1. - Achizitorul are dreptul de a inspecta depozitul declarat de furnizor pentru verificarea conformităţii cu specificaţiile din documentaţia de calificare. 10.2. - Achizitorul are dreptul de a inspecta mijloacele de transport care realizează distribuţia efectivă a produselor către instituţiile şcolare beneficiare pentru verificarea conformităţii cu lista mijloacelor de transport autorizate depusă de furnizor la documentaţia de calificare. 10.3. - Inspecţiile vor fi efectuate de persoane împuternicite de promitentul-achizitor. 10.4. - Achizitorul va notifica, în scris/telefonic, furnizorului identitatea reprezentanţilor săi împuterniciţi pentru efectuarea inspecţiilor. 10.5. - Furnizorul are obligaţia de a ambala produsele pentru ca acestea să facă faţă, fără limitare, la manipularea din timpul transportului, tranzitului, la orice intemperii care ar putea să apară în timpul transportului şi depozitării în aer liber, în aşa fel încât să ajungă în bună stare la destinaţia finală. 10.6. - În cazul ambalării greutăţilor şi volumelor în formă de cutii, furnizorul va lua în considerare, unde este cazul, distanţa mare până la destinaţia finală a produselor şi absenţa facilităţilor de manipulare grea în toate punctele de tranzit. 10.7. - Ambalarea, marcarea şi documentaţia din interiorul sau din afara pachetelor vor respecta strict cerinţele ce vor fi special prevăzute în caietul de sarcini, inclusiv cerinţele suplimentare. 10.8. - Transportul produselor furnizate va fi asigurat de furnizor în condiţii care să nu afecteze integritatea produselor. ART. 11 Perioada de garanţie acordată produselor 11.1. - Furnizorul are obligaţia de a garanta că produsele furnizate respectă standardele şi/sau performanţele prezentate în oferta tehnică şi prevederile caietului de sarcini întocmit de către achizitor, precum şi reglementările autorizate prevăzute de legislaţia în vigoare pentru aceste tipuri de produse. 11.2. - Perioada de garanţie acordată produselor de către furnizor este cea declarată în propunerea tehnică. Această perioadă începe de la data livrării produselor la destinaţia finală. 11.3. - Achizitorul are dreptul de a notifica imediat furnizorul, în scris, în privinţa oricărei plângeri sau reclamaţii formulate cu privire la calitatea produselor furnizate. 11.4. - La primirea unei astfel de notificări, furnizorul are obligaţia de a remedia defecţiunea sau de a înlocui produsul furnizat în perioada convenită, fără costuri suplimentare pentru achizitor. Produsele care, în timpul perioadei de garanţie, le înlocuiesc pe cele defecte beneficiază de o nouă perioadă de garanţie care curge de la data înlocuirii produsului. 11.5. - Dacă furnizorul, după ce a fost înştiinţat, nu reuşeşte să remedieze defectul în perioada convenită, achizitorul are dreptul de a lua măsuri de remediere pe riscul şi pe cheltuiala furnizorului şi fără a aduce prejudiciu oricăror altor drepturi pe care achizitorul le poate avea faţă de furnizor prin Acordul-cadru nr. .......... din .............. sau prezentul contract subsecvent. ART. 12 Amendamente Orice modificări ulterioare ale legii care afectează prevederile prezentului contract subsecvent vor fi discutate de părţi şi va fi încheiat un act adiţional în consecinţă. ART. 13 Modalitatea de încetare a contractului subsecvent de furnizare de produse 13.1. - Prezentul contract subsecvent încetează de plin drept, fără a mai fi necesară intervenţia unui/unei tribunal arbitral/instanţe judecătoreşti, în următoarele situaţii: - prin ajungerea la termen; – prin acordul de voinţă al părţilor; – prin rezilierea de către o parte, ca urmare a neîndeplinirii sau îndeplinirii în mod necorespunzător de către cealaltă parte a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, cu notificarea prealabilă a părţii în culpă cu 5 zile înainte de rezilierea contractului. 13.2. - Fără a aduce atingere dispoziţiilor dreptului comun privind încetarea contractelor sau dreptului autorităţii contractante de a solicita constatarea nulităţii absolute a contractului de achiziţie publică, în conformitate cu dispoziţiile dreptului comun, autoritatea contractantă are dreptul de a denunţa unilateral un contract de achiziţie publică în perioada de valabilitate a acestuia în una dintre următoarele situaţii: a) contractantul se afla, la momentul atribuirii contractului, în una dintre situaţiile care ar fi determinat excluderea sa din procedura de atribuire potrivit art. 164-167 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare; b) contractul nu ar fi trebuit să fie atribuit contractantului respectiv, având în vedere o încălcare gravă a obligaţiilor care rezultă din legislaţia europeană relevantă şi care a fost constatată printr-o decizie a Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. Părţile au înţeles să încheie astăzi, …./…./…., prezentul contract subsecvent în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte. Achizitor, Furnizor, …………………. …………………. ANEXA 3
Formular 1 Operator economic, ................................. (denumirea/numele) FORMULAR DE OFERTĂ Către: ...........(denumirea autorităţii contractante şi adresa completă)......... Doamnelor/Domnilor, 1. Examinând documentaţia de atribuire a acordului-cadru de achiziţie publică de furnizare şi distribuţie fructe/legume/lapte/produse lactate/produse de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României, subsemnaţii, reprezentanţi ai ofertantului ..................(denumirea/numele ofertantului)...................., ne oferim ca, în conformitate cu prevederile şi cerinţele cuprinse în documentaţia mai sus menţionată, să furnizăm produsele în cadrul acordului-cadru, pentru lotul ...... pentru suma de .......[X.XXX,XX]...... lei, la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată în valoare de .......[X.XXX,XX].... lei. 2. Ne angajăm că, în cazul în care oferta noastră este stabilită câştigătoare, să furnizăm produsele în perioada de timp stabilită. 3. Ne angajăm să menţinem această ofertă valabilă pentru o durată de ........(durata în litere şi cifre)............ zile, respectiv până la data de ...............(ziua/luna/anul)............., şi ea va rămâne obligatorie pentru noi şi poate fi acceptată oricând înainte de expirarea perioadei de valabilitate. 4. Până la încheierea şi semnarea acordului-cadru de achiziţie publică, această ofertă împreună cu comunicarea transmisă de dumneavoastră, prin care oferta noastră este stabilită câştigătoare, vor constitui un contract angajant între noi. 5. Am înţeles şi consimţim ca, în cazul în care oferta noastră este stabilită ca fiind câştigătoare, să constituim garanţia de bună execuţie în conformitate cu prevederile din documentaţia de atribuire. 6. Alături de oferta de bază: [] depunem oferta alternativă, ale cărei detalii sunt prezentate într-un formular de ofertă separat, marcat în mod clar „alternativă“; [] nu depunem oferta alternativă. (Se bifează opţiunea corespunzătoare.) 7. Înţelegem că nu sunteţi obligaţi să acceptaţi oferta cu cel mai scăzut preţ sau orice altă ofertă pe care o puteţi primi. Data ........./......../.......... ..............(nume şi semnătura).............., în calitate de ............................., legal autorizat să semnez oferta pentru şi în numele ...................(denumirea/numele ofertantului)....................... Formular nr. 2 Operator economic, ................................. (denumirea/numele) CENTRALIZATOR DE PREŢURI LOTUL -
┌─────┬──────────┬────┬─────────┬──────┬───────┬───────┬─────┐
│ │ │ │ │Preţ │Valoare│ │ │
│Nr. │Denumirea │UM │ │unitar│fără │Valoare│TVA │
│crt. │produsului│buc.│Cantitate│fără │TVA │cu TVA │(lei)│
│ │ │ │ │TVA │(lei) │(lei) │ │
│ │ │ │ │(lei) │ │ │ │
├─────┼──────────┼────┼─────────┼──────┼───────┼───────┼─────┤
│1 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────┼─────────┼──────┼───────┼───────┼─────┤
│.....│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────────┼────┼─────────┼──────┼───────┼───────┼─────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────────┴────┴─────────┴──────┴───────┴───────┴─────┘
Atenţie! Ofertele ale căror valori totale, fără T.V.A., pe oricare dintre loturi, vor depăşi valorile maxim alocate vor fi respinse [în temeiul art. 137 alin. (2) lit. e) din Normele metodologice de aplicare a prevederilor la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 395/2016, cu modificările şi completările ulterioare]. Atenţie! Preţurile unitare vor avea maximum 2 (două) zecimale. Data completării .............../.............../............... Formular nr. 3 Operator economic, ................................. (denumirea/numele) DECLARAŢIE privind neîncadrarea în prevederile art. 60 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice (evitarea conflictului de interese) 1. Subsemnatul/a, .................................., în calitate de ...........(ofertant/ofertant asociat/subcontractant/terţ susţinător)........, la procedura ...................., organizată de Consiliul Judeţean ............ în scopul atribuirii acordului-cadru având ca obiect „furnizare şi distribuţie fructe/legume/lapte/produse lactate/produse de panificaţie în cadrul Programului pentru şcoli al României“, declar pe propria răspundere, sub sancţiunea excluderii din procedura de achiziţie publică şi sub sancţiunile aplicabile faptei de fals în acte publice, că nu mă aflu în situaţia prevăzută la art. 59 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare. Reprezintă situaţii potenţial generatoare de conflict de interese orice situaţii care ar putea duce la apariţia unui conflict de interese în sensul art. 59, cum ar fi următoarele: a) participarea în procesul de verificare/evaluare a solicitărilor de participare/ofertelor a persoanelor care deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi/candidaţi, terţi susţinători sau subcontractanţi propuşi ori a persoanelor care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi/candidaţi, terţi susţinători ori subcontractanţi propuşi; b) participarea în procesul de verificare/evaluare a solicitărilor de participare/ofertelor a unei persoane care este soţ/soţie, rudă sau afin, până la gradul al doilea inclusiv, cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare a unuia dintre ofertanţi/candidaţi, terţi susţinători ori subcontractanţi propuşi; c) participarea în procesul de verificare/evaluare a solicitărilor de participare/ofertelor a unei persoane despre care se constată sau cu privire la care există indicii rezonabile/informaţii concrete că poate avea, direct ori indirect, un interes personal, financiar, economic sau de altă natură ori se află într-o altă situaţie de natură să îi afecteze independenţa şi imparţialitatea pe parcursul procesului de evaluare; d) situaţia în care ofertantul individual/ofertantul asociat/candidatul/subcontractantul propus/terţul susţinător are drept membri în cadrul consiliului de administraţie/organului de conducere sau de supervizare şi/sau are acţionari ori asociaţi semnificativi persoane care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv ori care se află în relaţii comerciale cu persoane cu funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante sau al furnizorului de servicii de achiziţie implicat în procedura de atribuire; e) situaţia în care ofertantul/candidatul a nominalizat printre principalele persoane desemnate pentru executarea contractului persoane care sunt soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al doilea inclusiv ori care se află în relaţii comerciale cu persoane cu funcţii de decizie în cadrul autorităţii contractante sau al furnizorului de servicii de achiziţie implicat în procedura de atribuire. 2. Subsemnatul/a, ..................................................., declar că voi informa imediat autoritatea contractantă dacă vor interveni modificări în prezenta declaraţie la orice punct pe parcursul derulării procedurii de atribuire a acordului-cadru de achiziţie publică sau, în cazul în care vom fi desemnaţi câştigători, pe parcursul derulării acordului-cadru/contractelor subsecvente de achiziţie publică. 3. De asemenea declar că informaţiile furnizate sunt complete şi corecte în fiecare detaliu şi înţeleg că autoritatea contractantă are dreptul de a solicita, în scopul verificării şi confirmării declaraţiilor, situaţiilor şi documentelor care însoţesc oferta, orice informaţii suplimentare. 4. Subsemnatul/a autorizez prin prezenta orice instituţie, societate comercială, bancă, alte persoane juridice să furnizeze informaţii reprezentanţilor autorizaţi ai Consiliului Judeţean ........ cu privire la orice aspect tehnic şi financiar în legătură cu activitatea noastră. Data completării: Operator economic, ............................ (semnătura autorizată) NOTĂ: Persoanele cu funcţie de decizie din cadrul autorităţii contractante, în ceea ce priveşte organizarea, derularea şi finalizarea procedurii de atribuire, sunt cele menţionate în anexa la prezentul formular. ANEXA 1 Formular 3 Consiliul Judeţean ....... TABEL cu persoanele care deţin funcţii de conducere sau sunt implicate în procesul de achiziţie publică în cadrul instituţiei
┌────┬────────────────┬────────────────┐
│ │Numele şi │Funcţia pe care │
│ │prenumele │o deţine în │
│ │persoanei cu │cadrul │
│Nr. │funcţie de │autorităţii │
│crt.│decizie din │contractante │
│ │cadrul │persoana cu │
│ │autorităţii │funcţie de │
│ │contractante │decizie │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│1. │ │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│2. │ │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│3. │ │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│4. │ │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│5. │ │ │
├────┼────────────────┼────────────────┤
│6. │ │ │
└────┴────────────────┴────────────────┘
ANEXA 4
CAIET DE SARCINI pentru procedurile de atribuire a acordurilor-cadru de furnizare şi distribuţie a fructelor, legumelor, laptelui, produselor lactate şi produselor de panificaţie în şcoli Obiectul achiziţiei Încheierea acordului-cadru de furnizare şi distribuţie a fructelor, legumelor, laptelui şi produselor lactate şi produselor de panificaţie elevilor din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi preşcolarilor din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore, pentru.... ani 201..-201... Durata acordului-cadru: anii ....... Cantităţile necesare Necesarul de produse este prezentat în anexa nr. 1 a caietului de sarcini - cantităţile minime şi maxime de produse ale acordului-cadru, cantităţile minime şi maxime de produse ale contractului subsecvent, precum şi valorile asociate acestora, repartiţia cantităţilor pe loturi aferente locaţiilor de livrare şi a tipului de produse cuprinse în acordul-cadru, eventual în contractele subsecvente ulterioare. 1. Specificaţii tehnice 1.1. Caracteristici generale Atribuirea acordului-cadru de furnizare şi distribuţie a ...... se va realiza conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018, Hotărârii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare. Achiziţia este împărţită pe loturi, pe regiuni şi pe tip de produs, după cum urmează: Lotul I - Zona 1 - Produse de panificaţie; Lotul II - Zona 1 - Produse lactate; Lotul III - Zona 1 - Fructe/legume; Lot IV - Zona 2 - Produse de panificaţie; Lot V - Zona 2 - Produse lactate; ........ elevilor din învăţământul primar şi gimnazial de stat şi privat, precum şi pentru copiii preşcolari din grădiniţele de stat şi private cu program normal de 4 ore din judeţul .......... 2. Evidenţa cantităţilor solicitate, distribuite şi consumate Cantităţile totale estimative cu distribuţie zilnică, bisăptămânală sau săptămânală sunt prevăzute în anexele ...... la caietul de sarcini cu nominalizarea unităţilor de învăţământ din judeţul .............., precum şi a numărului de elevi şi preşcolari care urmează să beneficieze de prevederile Hotărârii Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018. Cantităţile estimative au fost calculate pe baza datelor furnizate de Inspectoratul Şcolar al Judeţului .................... . 3. Calitatea produselor Calitatea produselor ................. va respecta prevederile Regulamentului nr. 2.073/2005/CE privind criteriile microbiologice pentru produsele alimentare, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi anexa I Standardele de comercializare (Partea A: Standardul de comercializare general şi Partea B: Standarde de comercializare specifice) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 543/2011 din 7 iunie 2011 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului în ceea ce priveşte sectorul fructelor şi legumelor şi sectorul fructelor şi legumelor prelucrate. Pentru grupele speciale de consumatori se va asigura regimul alimentar prescris de medicul specialist. Tipul de hrană de regim şi cantitatea necesară se prevăd în anexă la acordul-cadru, fiind specificate pentru fiecare grădiniţă/preşcolar şi şcoală/elev. 4. Siguranţă şi perisabilitate Data-limită de consum este stabilită de producător în funcţie de standardul de firmă şi va fi în concordanţă cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 640/2017 pentru aprobarea Programului pentru şcoli al României în perioada 2017-2023 şi pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul şcolar 2017-2018. Pentru depozitare în şcoli se vor folosi spaţii special amenajate pentru păstrarea produselor alimentare în condiţii de igienă, asigurate de către beneficiar: şcoală sau grădiniţă. Produsele alimentare vor fi păstrate până la servire în condiţiile indicate de producător, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 5. Condiţii pentru transport şi distribuţie Produsele alimentare vor fi transportate de la furnizor către unităţile de învăţământ numai cu mijloace auto speciale, autorizate în conformitate cu prevederile legislaţiei sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentară privind transportul produselor alimentare în vigoare. 6. Metode de testare şi control Analiza produselor distribuite se efectuează doar în laboratoare acreditate. 7. Modul de distribuţie în şcoli/grădiniţe Furnizarea şi distribuţia produselor către instituţiile şcolare trebuie corelate cu prevederile art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 640/2017, respectiv: "Pe parcursul săptămânii, unui preşcolar/elev i se acordă gratuit 2 porţii de fructe şi/sau legume, 2 porţii de lapte, o porţie de produse lactate şi 5 porţii de produse de panificaţie, cu încadrarea în sumele alocate cu aceste destinaţii conform prevederilor art. 17 alin. (3) şi (4)." Distribuţia produselor către unităţile de învăţământ se va face numai de către persoane având cunoştinţe de igiena alimentelor şi sunt instruite în acest sens, având carnet de sănătate/fişe de aptitudine vizate la zi de către instituţiile competente în condiţiile legii. 8. Ambalare, etichetare, marcare Ambalarea produselor lactate se va face individual. În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor, cu modificările şi completările ulterioare, produsele alimentare preambalate trebuie să aibă inscripţionat pe ambalaj următoarele elemente obligatorii: a) denumirea produsului; b) lista ingredientelor; c) cantitatea netă; d) data de consum sub forma: „expiră la data de .....“ cu înscrierea necodificată a zilei, lunii, anului; e) condiţii de depozitare; f) denumirea şi adresa producătorului şi/sau ale distribuitorului; g) marca de identificare de formă ovală; h) menţiune privind lotul (în cazul în care data-limită de consum se înscrie sub formă zi, lună, an nu este necesară înscrierea lotului.); i) conţinutul de grăsime exprimat în %; j) având în vedere destinaţia acestor produse este necesară inscripţionarea unor elemente de avertizare, astfel: "PRODUSELE SUNT DISTRIBUITE GRATUIT CONFORM HOTĂRÂRII GUVERNULUI NR. 640/2017. ESTE INTERZISĂ COMERCIALIZAREA!" -----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.