Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 184 din 17 august 2009 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse, al ministrului internelor si reformei administrative si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 742/303/2.720/2007 pentru aprobarea Instructiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii si ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileste modalitatile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate sociala lucratorilor salariati, lucratorilor independenti si membrilor familiilor lor care se deplaseaza in interiorul Comunitatii, in domeniul prestatiilor familiale
EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 21 octombrie 2009
ORDIN nr. 184 din 17 august 2009
privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, al ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului <>nr. 742 /<>303 /<>2.720/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalitãţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii, în domeniul prestaţiilor familiale
EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI PROTECŢIEI SOCIALE
Nr. 1.430 din 14 iulie 2009
MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR
Nr. 184 din 17 august 2009
MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETÃRII ŞI INOVÃRII
Nr. 5.392 din 30 septembrie 2009
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 707 din 21 octombrie 2009
Având în vedere prevederile:
- <>art. 12 din Hotãrârea Guvernului nr. 11/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Administraţiei şi Internelor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 15/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 51/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii;
- <>art. 7 lit. w) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 116/2007 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 90/2008 , cu modificãrile ulterioare;
- <>art. 5 pct. 1 lit. d), pct. 2 lit. g), pct. 3 lit. g) şi pct. 5 lit. f) din <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.285/2008 privind aprobarea Statutului propriu de organizare şi funcţionare al Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale,
ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale, viceprim-ministrul, ministrul administraţiei şi internelor, şi ministrul educaţiei, cercetãrii şi inovãrii emit urmãtorul ordin:
ART. I
Ordinul ministrului muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, al ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului <>nr. 742 /<>303 /<>2.720/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalitãţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii, în domeniul prestaţiilor familiale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 şi 42 bis din 18 ianuarie 2008, denumit în continuare ordin, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 2 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 2. - (1) În vederea aplicãrii prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale reprezintã autoritatea competentã responsabilã de toate regimurile de securitate socialã, cu excepţia celor din domeniul sãnãtãţii.
(2) În calitate de autoritate competentã, Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale coordoneazã la nivel central aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare şi elaboreazã cadrul legislativ pentru implementarea prevederilor acestor regulamente comunitare, în domeniul prestaţiilor famililale.
(3) Începând cu data de 1 martie 2009, organismul de legãturã pentru domeniul prestaţiilor sociale este Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale.
(4) Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii au competenţe în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare, în domeniul prestaţiilor familiale.
(5) Instituţiile competente la nivel teritorial în ceea ce priveşte plata pe teritoriul României a prestaţiilor familiale sunt agenţiile judeţene pentru prestaţii sociale, respectiv Agenţia pentru Prestaţii Sociale a Municipiului Bucureşti, denumite în continuare agenţii teritoriale."
2. Dupã articolul 2 se introduc douã noi articole, articolele (2^1) şi (2^2), cu urmãtorul cuprins:
"Art. 2^1. - (1) În calitate de organism de legãturã pentru domeniul prestaţiilor familiale, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale are urmãtoarele atribuţii principale în aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare:
a) asigurarea corespondenţei poştale sau electronice cu autoritãţile şi instituţiile competente din alte state membre:
(i) primirea formularelor europene din alte state membre şi transmiterea acestora cãtre instituţiile responsabile, dupã caz;
(ii) solicitarea de date şi informaţii cu privire la prestaţiile familiale care se acordã în aceste state membre şi, dupã caz, informaţii referitoare la persoanele beneficiare de prestaţii familiale din alte state membre;
(iii) comunicarea unor date şi informaţii instituţiilor competente cu plata prestaţiilor familiale din alte state membre, cu privire la prestaţiile familiale care se acordã în România, precum şi informaţii referitoare la persoanele beneficiare de prestaţii familiale în România;
(iv) în situaţii speciale, primirea formularelor europene completate de instituţiile competente din România şi transmiterea acestora la instituţiile competente sau la organismele de legãturã din alte state membre, dupã caz;
b) comunicarea cu instituţiile din România care au responsabilitãţi în aplicarea Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;
c) informarea persoanelor interesate cu privire la drepturile la prestaţii familiale în baza Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare;
d) realizarea evidenţei financiar-contabile a drepturilor acordate lucrãtorilor migranţi, pentru urmãtoarele situaţii:
(i) recuperarea sumelor acordate cu titlul de prestaţii familiale de la instituţiile competente din alte state membre, ca urmare a efectuãrii unor plãţi necuvenite de cãtre agenţiile teritoriale;
(ii) rambursarea cãtre instituţiile competente din alte state membre a sumelor reprezentând plãţi necuvenite efectuate de acestea;
(iii) efectuarea plãţii prestaţiilor familiale sau, dupã caz, a complementului diferenţial, în contul bancar din strãinãtate indicat de instituţia din alt stat membru, în situaţia prevãzutã la art. 75 paragraful 2 din Regulament;
e) participarea la reuniunile şi grupurile de lucru interinstituţionale pentru aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;
f) elaborarea rãspunsurilor la petiţiile adresate de persoane fizice sau juridice, din ţarã sau strãinãtate, privind criteriile de acordare a drepturilor la prestaţii familiale în România, în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;
g) administrarea aplicaţiei MERCUR care gestioneazã solicitãrile de prestaţii şi cererile de prestaţii conform prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;
h) proiectarea şi implementarea punctului de acces pentru efectuarea schimbului electronic de date, pentru domeniul prestaţiilor familiale;
i) monitorizarea la nivel teritorial a aplicãrii prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;
j) orice alte atribuţii care decurg din aplicarea prezentului ordin, a Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare.
(2) În aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, agenţiile teritoriale au urmãtoarele atribuţii:
a) informeazã persoanele interesate cu privire la drepturile la prestaţii familiale în baza Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare şi pun la dispoziţia acestora formularele necesare;
b) solicitã informaţii, prin intermediul formularelor europene sau prin adrese, de la instituţiile competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre;
c) comunicã, direct sau prin intermediul organismului de legãturã, cu instituţiile competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre, prevãzute în anexa nr. 2 la Regulamentul de aplicare;
d) completeazã formularele europene în partea B, pentru lucrãtorii migranţi care îşi desfãşoarã activitatea în alte state membre, la solicitarea instituţiilor competente din alte state membre sau la solicitarea directã a lucrãtorilor migranţi;
e) transmit informaţii prin intermediul formularelor europene sau prin adrese, la solicitarea persoanelor sau a instituţiilor competente cu acordarea prestaţiilor familiale din alte state membre;
f) comunicã Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale sumele care trebuie recuperate de la instituţiile competente din alte state membre care ar fi trebuit sã plãteascã prestaţiile familiale pentru o anumitã perioadã;
g) primesc solicitãri din partea Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale în vederea reţinerii de la beneficiari, conform procedurilor legale în vigoare, a sumelor datorate instituţiilor competente din alte state membre care au efectuat plata pentru o anumitã perioadã;
h) primesc cererile de prestaţii ale lucrãtorilor migranţi care îndeplinesc condiţiile prevãzute de Regulament şi de Regulamentul de aplicare;
i) stabilesc dreptul la prestaţii familiale, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare şi în baza prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare;
j) efectueazã plata prestaţiilor familiale, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare;
k) solicitã şi primesc informaţii de la structurile de evidenţã a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor, de la Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale şi de la casele judeţene de pensii, respectiv a municipiului Bucureşti sau, dupã caz, de la inspectoratele teritoriale de muncã, de la direcţiile de asistenţã socialã teritoriale, precum şi de la alte instituţii care au responsabilitãţi în completarea formularelor europene, conform specificaţiilor prevãzute în anexa nr. 3 la instrucţiuni;
l) realizeazã evidenţa financiar-contabilã la nivel teritorial a drepturilor stabilite pentru lucrãtorii migranţi, precum şi a plãţilor efectuate;
m) orice alte atribuţii care decurg din aplicarea prezentului ordin, a Regulamentului şi a Regulamentului de aplicare.
(3) Prin ordin al preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale pot fi organizate un compartiment de specialitate la nivel central, precum şi compartimente specializate la nivelul agenţiilor teritoriale, în funcţie de necesitãţile care se impun în vederea îndeplinirii atribuţiilor pentru implementarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, în domeniul prestaţiilor familiale.
Art. 2^2. - (1) În domeniul prestaţiilor familiale, prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare se aplicã salariaţilor sau persoanelor care desfãşoarã activitãţi independente care se aflã ori s-au aflat sub incidenţa legislaţiei din unul sau mai multe state membre şi care sunt cetãţeni ai unuia din statele membre sau sunt persoane apatride sau refugiaţi cu reşedinţa pe teritoriul unuia din statele membre, precum şi membrilor familiilor acestora.
(2) În baza prevederilor Regulamentului, ale Regulamentului de aplicare şi ale legislaţiei române, persoanele prevãzute la alin. (1) pot beneficia de urmãtoarele prestaţii familiale:
a) alocaţia de stat pentru copii;
b) indemnizaţia pentru creşterea copilului sau, dupã caz, stimulentul lunar;
c) indemnizaţiile lunare pentru creşterea copilului cu handicap."
3. Articolul 3 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 3. - În aplicarea prevederilor art. 2^1alin. (1) lit. d) pct. (iii), se desemneazã o unitate bancarã, conform prevederilor legale în vigoare privind achiziţiile publice."
4. Articolul 5 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, prin agenţiile teritoriale, Ministerul Educaţiei, Cercetãrii şi Inovãrii, prin unitãţile şcolare, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile teritoriale şi structurile de evidenţã a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor, precum şi direcţiile de asistenţã socialã teritoriale şi primarii vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin."
ART. II
Anexa la ordin se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. La articolul 3, alineatele (1)-(3) se abrogã.
2. La articolul 3, alineatele (4), (5), (7) şi (9) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(4) În aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, direcţiile de asistenţã socialã teritoriale completeazã partea B a formularului E 407, la solicitarea agenţiilor teritoriale sau la solicitarea directã a persoanei, în situaţia lucrãtorilor migranţi care îşi desfãşoarã activitatea în alte state membre, sau desemneazã organismul responsabil de completarea acestui formular.
(5) În aplicarea prevederilor Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare, unitãţile şcolare completeazã partea B a formularului E 402, la solicitarea agenţiilor teritoriale sau la solicitarea directã a persoanei, în situaţia lucrãtorilor migranţi care îşi desfãşoarã activitatea în alte state membre.
.....................................................................
(7) În situaţia în care datele transmise de alte state membre cu privire la lucrãtorii migranţi şi la membrii familiilor acestora sunt incomplete şi nu permit identificarea persoanelor, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin structurile sale competente, pune la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale informaţiile necesare.
.....................................................................
(9) În vederea completãrii formularelor E 405 şi E 411, agenţiile teritoriale solicitã date şi informaţii de la casele judeţene de pensii, respectiv Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, inspectoratele teritoriale de muncã şi, dupã caz, de la inspectoratele şcolare judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti, aceste instituţii având obligaţia transmiterii, într-un termen de maximum 30 de zile de la data primirii solicitãrii, a datelor şi informaţiilor solicitate. În cazuri deosebite, pentru completarea formularelor menţionate agenţiile teritoriale pot solicita şi sprijinul Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale. Certificarea de cãtre casele judeţene de pensii, respectiv Casa de Pensii a Municipiului Bucureşti, a perioadelor de asigurare realizate anterior datei de 1 aprilie 2001 se va realiza pe baza documentelor şi informaţiilor prezentate de persoanele în cauzã, şi anume: documente privind vechimea în muncã, respectiv carnetul de muncã şi/sau adeverinţe de vechime în muncã eliberate, în condiţiile legii, de foştii angajatori sau deţinãtorii de fonduri arhivistice."
3. Articolul 4 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 4. - (1) Orice lucrãtor migrant, cetãţean român sau cetãţean strãin, care desfãşoarã o activitate salarialã sau independentã în România, conform prevederilor legale în vigoare, are dreptul la prestaţii familiale în România, indiferent de locul de reşedinţã al membrilor sãi de familie.
(2) Prestaţiile familiale pentru lucrãtorii migranţi care desfãşoarã o activitate profesionalã în România, precum şi pentru lucrãtorii migranţi aflaţi în şomaj pe teritoriul României sunt acordate de cãtre agenţiile teritoriale, în condiţiile stabilite de legislaţia românã în vigoare şi în conformitate cu prevederile Regulamentului şi ale Regulamentului de aplicare."
4. La articolul 5, alineatul (1) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 5. - (1) Pentru a beneficia de prestaţiile familiale prevãzute la art. 2^2 alin. (1) din ordin, lucrãtorii migranţi prevãzuţi la art. 4 depun cererea de prestaţii la primãria în a cãrei razã teritorialã au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa, conform prevederilor legislaţiei române în vigoare şi ale art. 86 paragraful 1 şi art. 88 din Regulamentul de aplicare."
5. La articolul 5, dupã alineatul (3) se introduc douã noi alineate, alineatele (4) şi (5), cu urmãtorul cuprins:
"(4) În cazul cetãţenilor români care şi-au stabilit reşedinţa în altã ţarã, împreunã cu copilul/copiii pentru care solicitã dreptul, şi care solicitã acordarea alocaţiei de stat pentru copii în România, cererea completatã şi semnatã de reprezentantul legal al copilului, împreunã cu actele doveditoare, poate fi depusã la primãrie şi de cãtre mandatar, persoanã împuternicitã prin procurã specialã.
(5) Procura specialã prevãzutã la alin. (4) este autentificatã, dupã caz, de notarii publici de pe teritoriul României, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, este valabilã 6 luni şi trebuie sã conţinã urmãtoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetãţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate ale reprezentantului legal;
b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (întocmirea dosarului pentru solicitarea şi acordarea drepturilor de alocaţie de stat pentru copii, deschiderea contului curent, încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont);
d) precizarea cã mandatarul are obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe cea de a anunţa agenţia teritorialã, în termenul prevãzut la art. 21, despre orice schimbare intervenitã în situaţia reprezentantului legal de naturã sã suspende sau sã înceteze acordarea drepturilor".
6. La articolul 9 alineatul (1), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) perioadele de asigurare, de activitate salarialã sau independentã realizate într-un alt stat membru, sunt, dupã caz, totalizate şi sunt luate în considerare la stabilirea dreptului la prestaţii familiale în România, în situaţia în care lucrãtorul migrant se supune legislaţiei române."
7. La articolul 9, alineatul (2) se abrogã.
8. La articolul 9, alineatul (3) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(3) Agenţiile teritoriale întocmesc dosarul lucrãtorilor migranţi care solicitã prestaţii familiale. Dacã din analiza dosarului agenţia teritorialã constatã lipsa unor date ori documente necesare pentru stabilirea dreptului şi/sau punerea în platã, aceasta cere solicitantului ori instituţiilor/autoritãţilor/angajatorilor români sau, dupã caz, instituţiilor competente din alte state membre informaţii suplimentare, folosind formularele europene sau alte documente."
9. La articolul 20, alineatele (1)-(3) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"Art. 20. - (1) Pentru persoanele prevãzute la art. 4, prestaţiile familiale sunt plãtite direct de cãtre agenţiile teritoriale, conform procedurilor legale în vigoare.
(2) În aplicarea prevederilor art. 75 paragraful 2 din Regulament, prestaţiile familiale pot fi plãtite direct persoanei care are efectiv în grijã membrii familiei lucrãtorului migrant, la cererea şi prin intermediul instituţiilor de la locul de reşedinţã al acestora, prevãzute în anexa nr. 4 la Regulamentul de aplicare, denumite în continuare instituţii de reşedinţã.
(3) În situaţia prevãzutã la alin. (2) plata prestaţiilor familiale cãtre lucrãtorul migrant se suspendã, iar plata prestaţiilor familiale se va face conform procedurilor indicate de cãtre instituţia din statul de reşedinţã al membrilor de familie ai lucrãtorului migrant, inclusiv pentru perioada suspendãrii."
10. Articolul 28 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 28. - Prestaţiile familiale pentru titularii de pensie sunt plãtite direct persoanelor care solicitã dreptul de cãtre agenţiile teritoriale, conform procedurilor legale în vigoare."
11. Articolul 34 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 34. - (1) În cazul în care o persoanã a beneficiat de prestaţii pe teritoriul unui stat membru pe parcursul unei perioade în care avea dreptul la prestaţii în baza legislaţiei altui stat membru, instituţia competentã cu plata prestaţiilor familiale poate solicita prestaţiile datorate persoanei respective, dacã are dreptul legal, şi poate cere instituţiei oricãrui alt stat membru debitoare de prestaţii în favoarea acestei persoane sã reţinã suma plãtitã cu titlu de prestaţie din sumele pe care aceasta le plãteşte persoanei menţionate.
(2) Conform art. 111 alin. (2) şi (3) din Regulamentul de aplicare, în cazul în care instituţiile competente din România au plãtit unui beneficiar o sumã în plus faţã de cea la care are dreptul, acestea pot solicita instituţiei competente cu plata prestaţiilor din alt stat membru reţinerea sumelor necuvenite.
(3) Solicitarea de recuperare a sumelor plãtite cu titlu necuvenit de cãtre agenţiile teritoriale se face prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale. La solicitarea acesteia, instituţia competentã cu plata prestaţiilor din alt stat membru reţine sumele plãtite în plus, ca şi cum ar fi fost sume plãtite de ea însãşi, şi transferã suma solicitatã în contul bancar indicat de Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale.
(4) Dupã recuperarea sumelor de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale, aceasta le vireazã agenţiilor teritoriale care au efectuat plãţile necuvenite.
(5) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale poate emite instrucţiuni, aprobate prin ordin, în care sunt detaliate procedurile de recuperare a sumelor plãtite cu titlu necuvenit."
12. Articolul 35 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 35. - (1) În situaţia în care instituţia competentã din alt stat membru constatã cã a efectuat plãţi necuvenite, poate notifica şi solicita Agenţiei Naţionalã pentru Prestaţii Sociale rambursarea acestor sume.
(2) Ca urmare a notificãrii prevãzute la alin. (1), Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale solicitã agenţiei teritoriale debitoare de prestaţii în favoarea unei persoane sã verifice situaţia lucrãtorului migrant şi sã procedeze la recuperarea debitului în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
(3) Agenţia teritorialã emite decizia de constatare a debitului, care se comunicã lucrãtorului migrant.
(4) Sumele recuperate de agenţiile teritoriale conform prevederilor alin. (1) şi (2) se vireazã în contul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale.
(5) Sumele recuperate integral prin agenţiile teritoriale se ramburseazã trimestrial de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Prestaţii Sociale instituţiilor competente din statul membru care le-a solicitat.
(6) Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale poate emite instrucţiuni, aprobate prin ordin, în care sunt detaliate procedurile de rambursare a sumelor plãtite cu titlu necuvenit."
13. La articolul 36, alineatele (3) şi (4) se modificã şi vor avea urmãtorul cuprins:
"(3) Perioadele de activitate salarialã sau independentã realizate de persoanele prevãzute la alin. (1) în acele state membre se iau în considerare, dupã caz, la stabilirea dreptului la prestaţii familiale pe teritoriul României, în situaţia în care aceste persoane se supun legislaţiei române în vigoare.
(4) Persoanele care au domiciliul sau reşedinţa în România, care au desfãşurat activitãţi salariale sau independente în alte state membre, dar care îşi încheie activitatea şi îşi restabilesc reşedinţa pe teritoriul României, fac obiectul legislaţiei române în vigoare şi depun cererile de prestaţii conform prevederilor acestei legislaţii."
14. La articolul 37, alineatul (5) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(5) În cazul în care persoanele prevãzute la art. 36 alin. (1) nu prezintã formularele europene completate la partea B, instituţiile competente din statele membre în care acestea îşi desfãşoarã activitatea pot solicita instituţiilor din România, direct sau prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Prestaţii Sociale, completarea formularelor europene pentru aceste persoane."
15. La articolul 37, alineatul (7) se abrogã.
ART. III
În cuprinsul ordinului, al anexei la ordin şi al anexelor la instrucţiuni, sintagma "direcţia de muncã şi protecţie socialã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti" se înlocuieşte cu sintagma "agenţia judeţeanã pentru prestaţii sociale, respectiv a municipiului Bucureşti", iar sintagma "autoritãţile administraţiei publice locale, prin oficiile de stare civilã sau compartimentele de stare civilã din cadrul serviciului public comunitar de evidenţã a persoanelor" se înlocuieşte cu sintagma "structurile de evidenţã a persoanelor din cadrul serviciilor publice comunitare locale de evidenţã a persoanelor".
ART. IV
Ordinul ministrului, muncii, familiei şi egalitãţii de şanse, al ministrului internelor şi reformei administrative şi al ministrului educaţiei, cercetãrii şi tineretului <>nr. 742 /<>303 /<>2.720/2007 pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare a prevederilor Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii şi ale Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 574 din 21 martie 1972 care stabileşte modalitãţile de aplicare a Regulamentului Consiliului (CEE) nr. 1.408 din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã lucrãtorilor salariaţi, lucrãtorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii, în domeniul prestaţiilor familiale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 42 şi 42 bis din 18 ianuarie 2008, se republicã cu modificãrile şi completãrile aduse prin prezentul ordin, dându-se textelor o nouã numerotare.
Ministrul muncii, familiei
şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Viceprim-ministru,
ministrul administraţiei şi internelor,
Dan Nica
Ministrul educaţiei,
cercetãrii şi inovãrii,
Ecaterina Andronescu
__________
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: