Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. 183 din 8 martie 2010 privind publicarea acceptarii amendamentelor la Conventia internationala din 1974 pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, adoptate de Organizatia Maritima Internationala prin Rezolutia MSC. 257(84) a Comitetului Securitatii Maritime din 16 mai 2008
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR SI INFRASTRUCTURII PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 22 martie 2010
ORDIN nr. 183 din 8 martie 2010
privind publicarea acceptãrii amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC. 257(84) a Comitetului Securitãţii Maritime din 16 mai 2008
EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR ŞI INFRASTRUCTURII
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 180 din 22 martie 2010
În temeiul prevederilor <>art. 2 pct. 18 , ale <>art. 4 alin. (1) pct. 2 şi ale <>art. 5 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 76/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
ministrul transporturilor şi infrastructurii emite urmãtorul ordin:
ART. 1
Se publicã amendamentele la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, adoptate de Organizaţia Maritimã Internaţionalã prin Rezoluţia MSC.257(84) a Comitetului Securitãţii Maritime din 16 mai 2008, prevãzutã în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţia generalã de control va lua mãsurile necesare pentru punerea în aplicare a prevederilor prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.
p. Ministrul transporturilor
şi infrastructurii,
Constantin Dascãlu,
secretar de stat
Bucureşti, 8 martie 2010.
Nr. 183.
ANEXÃ
REZOLUŢIA MSC.257 (84)
(adoptatã la 16 mai 2008)
Adoptarea amendamentelor la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, dupã cum a fost modificatã
Comitetul Securitãţii Maritime,
reamintind art. 28 lit. (b) din Convenţia privind Organizaţia Maritimã Internaţionalã referitor la funcţiile Comitetului,
reamintind suplimentar art. VIII (b) din Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare (SOLAS) (denumitã în continuare Convenţia), referitor la procedura de modificare aplicabilã anexei la Convenţie, diferitã de cea prevãzutã la cap. I al acesteia,
luând în considerare, la cea de-a optzeci şi patra sesiune a sa, amendamentele la Convenţie, propuse şi difuzate în conformitate cu art. VIII (b)(i) din aceasta,
1. adoptã, în conformitate cu art. VIII (b)(iv) din Convenţie, amendamentele la Convenţie, al cãror text este prevãzut în anexa la prezenta rezoluţie;
2. stabileşte, în conformitate cu art. VIII (b)(vi)(2)(bb) din Convenţie, cã amendamentele menţionate vor fi considerate ca fiind acceptate la 1 iulie 2009, în afarã de cazul în care, înainte de aceastã datã, mai mult de o treime din guvernele contractante la Convenţie sau guvernele contractante ale cãror flote comerciale însumate reprezintã în total cel puţin 50% din tonajul brut al flotei comerciale mondiale vor fi notificat obiecţiile lor la aceste amendamente;
3. invitã guvernele contractante la SOLAS sã ia notã cã, în conformitate cu art. VIII (b)(vii)(2) din Convenţie, amendamentele vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2010, odatã cu acceptarea lor în conformitate cu paragraful 2 de mai sus;
4. solicitã secretarului general, în conformitate cu art. VIII (b)(v) din Convenţie, sã transmitã copii certificate ale prezentei rezoluţii şi textul amendamentelor cuprinse în anexã tuturor guvernelor contractante la Convenţie;
5. solicitã suplimentar secretarului general sã transmitã copii ale prezentei rezoluţii şi ale anexei sale membrilor Organizaţiei care nu sunt guverne contractante la Convenţie.
ANEXÃ
-----
la Rezoluţia MSC.257 (84)
-------------------------
Amendamente la <>Convenţia internaţionalã din 1974 pentru ocrotirea vieţii omeneşti pe mare, dupã cum a fost modificatã
CAPITOLUL XI-1
Mãsuri speciale pentru creşterea siguranţei maritime
1. Urmãtoarea regulã nouã 6 este adãugatã dupã regula 5 existentã:
"Regula 6
Cerinţe suplimentare pentru investigarea accidentelor şi incidentelor maritime
Luând în considerare regula I/21, fiecare Administraţie va efectua investigaţii ale accidentelor şi incidentelor maritime, în conformitate cu prevederile prezentei convenţii, aşa cum sunt completate de prevederile Codului de standarde internaţionale şi practici recomandate pentru investigaţia privind siguranţa în cazul accidentelor sau incidentelor maritime (Codul de investigaţie a accidentelor), adoptat de Rezoluţia MSC.255(84), şi:
1. prevederile din pãrţile I şi a II-a ale Codului de investigaţie a accidentelor trebuie sã fie respectate în totalitate;
2. liniile directoare descrise şi materialele explicative cuprinse în partea a III-a a Codului de investigaţie a accidentelor ar trebui sã fie luate în considerare în cea mai mare mãsurã cu putinţã, pentru a realiza o implementare uniformã a Codului de investigaţie a accidentelor;
3. amendamentele la pãrţile I şi a II-a ale Codului de investigaţie a accidentelor vor fi adoptate, vor intra în vigoare şi vor fi puse în aplicare în conformitate cu prevederile art. VIII din prezenta convenţie care se referã la procedurile de modificare aplicabile la anexã, altele decât cele prevãzute la cap. I; şi
4. partea a III-a din Codul de investigaţie a accidentelor va fi modificatã de cãtre Comitetul Securitãţii Maritime, în conformitate cu regulile sale de procedurã."
---------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: