Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 177 din 23 octombrie 2024  privind stabilirea condiţiilor şi a procedurii de luare în evidenţă în Academia de Poliţie Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 177 din 23 octombrie 2024 privind stabilirea condiţiilor şi a procedurii de luare în evidenţă în Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza" a studenţilor şcolarizaţi în instituţii civile de învăţământ superior, pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1093 din 1 noiembrie 2024
    Având în vedere dispoziţiile art. 36 alin. 1 lit. c^1) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 21 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 35 alin. (15) şi ale art. 122 alin. (3) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 122 alin. (2) şi (4) din Legea învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare,
    viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, emite următorul ordin:
    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte condiţiile de recrutare şi selecţie, precum şi procedura de luare în evidenţă în Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ a studenţilor şcolarizaţi în instituţii civile de învăţământ superior, pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne.

    ART. 2
    (1) Formarea iniţială a ofiţerilor/ofiţerilor de poliţie se poate realiza şi prin şcolarizare în instituţii civile de învăţământ superior, forma de învăţământ cu frecvenţă, în domenii, specializări şi programe de studii universitare de licenţă necesare structurilor Ministerului Afacerilor Interne, exclusiv pentru specializări în care Ministerul Afacerilor Interne nu poate să asigure pregătirea.
    (2) Instituţiile civile de învăţământ superior, programele de studii universitare de licenţă şi cifrele anuale de şcolarizare pentru studenţii militari/studenţii de poliţie se stabilesc anual de ministrul afacerilor interne, la propunerea Direcţiei generale management resurse umane, în urma consultării inspectoratelor generale/similare.

    ART. 3
    (1) Recrutarea pentru admiterea în instituţiile civile de învăţământ superior pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne are drept scop identificarea şi atragerea candidaţilor care corespund condiţiilor legale şi criteriilor specifice în vederea formării profesionale iniţiale a ofiţerilor/ofiţerilor de poliţie. Dispoziţiile art. 2-7, 11 şi 12 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, dispoziţiile art. 2-6 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
    (2) Pot face obiectul recrutării şi selecţiei pentru formarea iniţială pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne şi studenţii şcolarizaţi de instituţiile civile de învăţământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), astfel încât să fie asigurată perioada necesară îndeplinirii serviciului militar activ. Dispoziţiile alin. (1) se aplică în mod corespunzător.

    ART. 4
    (1) Pentru îndeplinirea serviciului militar activ şi acordarea drepturilor aferente, persoanele recrutate în vederea şcolarizării pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne sunt luate în evidenţă la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“.
    (2) Luarea în evidenţă la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ se realizează prin act administrativ al comandantului (rectorului) instituţiei de învăţământ superior.
    (3) Ca urmare a luării în evidenţă la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, persoanele prevăzute la alin. (1) dobândesc statutul de student militar sau, după caz, de student de poliţie.
    (4) Îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale şi a criteriilor specifice prevăzute la art. 3 alin. (1) este verificată, potrivit prevederilor legale în vigoare, anterior luării în evidenţă la Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, în conformitate cu dispoziţia directorului general al Direcţiei generale management resurse umane, emisă anual în acest scop.
    (5) Selecţia candidaţilor pentru fiecare domeniu, specializare şi program de studii se realizează pe baza mediilor la examenul de admitere sau, după caz, a mediilor anului/anilor de studii finalizat/finalizaţi obţinute la instituţiile civile de învăţământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), în ordinea descrescătoare a acestora, în limita numărului de locuri stabilit potrivit art. 2 alin. (2), în conformitate cu opţiunile exprimate de către candidaţi şi în baza unui interviu organizat în scopul aprecierii aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante.
    (6) Interviul prevăzut la alin. (5) se organizează de către o comisie din care fac parte specialişti din inspectoratele generale/similare beneficiare şi cel puţin câte un reprezentant al Direcţiei generale management resurse umane şi al Direcţiei generale de protecţie internă. Interviul se finalizează cu declararea ca „admis“ sau „respins“ a candidaţilor. Aspectele procedurale privind organizarea şi desfăşurarea interviului se stabilesc prin dispoziţia directorului general al Direcţiei generale management resurse umane prevăzută la alin. (4).
    (7) Studenţii militari/Studenţii de poliţie prevăzuţi la alin. (3) sunt obligaţi să participe la programele de pregătire militară generală, în vederea îndeplinirii serviciului militar activ, în condiţiile stabilite de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“.

    ART. 5
    (1) Studenţii militari/Studenţii de poliţie prevăzuţi la art. 4 alin. (3) încheie angajamente că vor lucra în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, în condiţiile dispoziţiilor art. 91^1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, sau, după caz, ale dispoziţiilor art. 70 din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Angajamentele prevăzute la alin. (1) se încheie după dobândirea statutului de student militar sau, după caz, de student de poliţie.
    (3) Pe perioada şcolarizării pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, studenţilor militari/studenţilor de poliţie le revin drepturile şi obligaţiile specifice studenţilor Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, aplicate în mod corespunzător.

    ART. 6
    (1) Pentru stabilirea modului de colaborare cu instituţiile de învăţământ superior prevăzute la art. 2 alin. (1), Ministerul Afacerilor Interne încheie cu acestea parteneriate interinstituţionale.
    (2) Parteneriatele interinstituţionale prevăzute la alin. (1) se realizează cu respectarea cerinţelor minimale statuate de structura-cadru, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin, şi trebuie să cuprindă cel puţin:
    a) modalitatea de participare a studenţilor militari/studenţilor de poliţie la activităţile didactice şi la cele extracurriculare;
    b) modalitatea de informare cu privire la situaţia şcolară, disciplinară, precum şi cu privire la deciziile luate referitor la studenţii militari/studenţii de poliţie.


    ART. 7
    Responsabilităţile Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ privind luarea în evidenţă a studenţilor militari/studenţilor de poliţie, planificarea, organizarea, desfăşurarea şi evaluarea pregătirii militare generale şi de specialitate în armă/serviciu, precum şi aspectele referitoare la monitorizarea situaţiei şcolare a studenţilor şi la acordarea drepturilor aferente se prevăd în regulamentul propriu de organizare şi funcţionare, care se actualizează în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

    ART. 8
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
                    Bogdan Despescu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 23 octombrie 2024.
    Nr. 177.
    ANEXA 1

    Structură-cadru parteneriat interinstituţional

┌───────────────────┬────────────────────┐
│INSTITUŢIA CIVILĂ │MINISTERUL │
│DE ÎNVĂŢĂMÂNT │AFACERILOR INTERNE │
│SUPERIOR │Nr. ........ din │
│Nr. ........ din │....................│
│...................│ │
└───────────────────┴────────────────────┘

    PARTENERIAT INTERINSTITUŢIONAL
    privind stabilirea modului de colaborare dintre
    .................... (instituţia civilă de învăţământ superior)
    şi Ministerul Afacerilor Interne pentru şcolarizarea
    studenţilor în instituţii civile de învăţământ
    superior pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne
    I. CADRUL LEGAL
    În conformitate cu prevederile:
    - Legii învăţământului superior nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Hotărârii Guvernului nr. 731/2024 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, cu modificările ulterioare;
    – Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

    Având în vedere că .................... (instituţia civilă de învăţământ superior) şi Ministerul Afacerilor Interne sunt instituţii publice care acţionează în interesul societăţii româneşti, promovând în egală măsură activităţi specifice în domeniul educaţiei şi cercetării, în scopul dezvoltării capacităţii operaţionale pentru asigurarea de servicii publice de calitate pentru cetăţenii români,

    II. PĂRŢILE
    ............................................................................... (instituţia civilă de învăţământ superior), instituţie de învăţământ superior, cu sediul în ......................................, reprezentată prin ..........................................., în calitate de ....................................,
    şi
    Ministerul Afacerilor Interne, cu sediul în municipiul Bucureşti, Piaţa Revoluţiei nr. 1A, sectorul 1, Bucureşti, reprezentată prin ............................, în calitate de ministru,
    denumite în continuare părţi, au convenit la încheierea prezentului parteneriat interinstituţional.

    III. PRINCIPIILE COOPERĂRII
    ART. 1
    Cooperarea dintre părţi se realizează în temeiul legii şi în conformitate cu prevederile prezentului parteneriat interinstituţional, cu respectarea următoarelor principii:
    a) principiul responsabilităţii, care presupune ca părţile să răspundă pentru îndeplinirea obligaţiilor ce le revin, respectiv pentru modul de implementare şi eficienţa strategiilor de acţiune convenite, potrivit legii;
    b) principiul complementarităţii, potrivit căruia părţile îşi stabilesc, de comun acord, direcţiile de acţiune în domeniile ce fac obiectul cooperării, astfel încât obiectivele acestora să fie acoperite integral;
    c) principiul operativităţii, care presupune transmiterea în timp util de informaţii relevante pentru realizarea obiectivelor urmărite în cadrul cooperării;
    d) principiul evaluării periodice a activităţilor prevăzute în prezentul parteneriat interinstituţional, condiţie de bază pentru asigurarea eficienţei în realizarea obiectivelor comune;
    e) principiul confidenţialităţii, potrivit căruia informaţiile primite în baza prezentului parteneriat interinstituţional vor fi utilizate numai în scopurile pentru care au fost transmise şi nu pot fi diseminate de una dintre părţi unui terţ, fără acordul celeilalte părţi.



    IV. SCOPUL ŞI OBIECTUL COOPERĂRII
    ART. 2
    (Descrierea detaliată a scopului şi a obiectului cooperării)


    V. DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE PĂRŢILOR
    A. Instituţia civilă de învăţământ superior (Se vor completa drepturile şi obligaţiile.)
    Drepturi:
    - dreptul ...................... (instituţiei civile de învăţământ superior) de a fi informată cu privire la cifrele anuale de şcolarizare aprobate de către ministrul afacerilor interne;
    – dreptul de a nu i se aduce atingere în organizarea şi desfăşurarea procedurilor proprii de admitere a studenţilor;
    – dreptul ...................... (instituţiei civile de învăţământ superior) de a fi informată cu privire la deciziile luate referitor la studenţii militari/studenţii de poliţie pe parcursul participării acestora la toate formele de pregătire militară generală şi de specialitate în armă/serviciu;
    – dreptul ...................... (instituţiei civile de învăţământ superior) de a fi informată cu privire la activităţile extracurriculare organizate de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;

    Obligaţii:
    - facilitarea promovării în rândul studenţilor a ofertei de şcolarizare aprobate pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne;
    – asigurarea pregătirii universitare pe parcursul ciclului de studii, conform nevoilor Ministerului Afacerilor Interne;
    – asigurarea participării studenţilor la toate formele de pregătire militară generală şi de specialitate în armă/serviciu, precum şi la activităţile extracurriculare organizate de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, conform planificărilor întocmite, fără afectarea activităţilor didactice ale instituţiei civile de învăţământ superior;
    – informarea Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ cu privire la situaţia disciplinară şi la deciziile luate referitor la studenţii militari/studenţii de poliţie, în termen de maximum 15 zile de la apariţia oricărei situaţii, precum şi, periodic, cu privire la situaţia şcolară;
    – comunicarea/transmiterea cu promptitudine către Ministerul Afacerilor Interne/Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“ a oricăror date/informaţii/documente de interes în desfăşurarea activităţilor specifice în legătură cu studenţii militari/studenţii de poliţie;
    – informarea Ministerului Afacerilor Interne cu privire la absolvirea studiilor de către studenţii militari/studenţii de poliţie, precum şi la rezultatele obţinute de către aceştia;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;


    B. Ministerul Afacerilor Interne (Se vor completa drepturile şi obligaţiile.)
    Drepturi:
    - dreptul de a nu i se aduce atingere în organizarea şi desfăşurarea procedurilor proprii de recrutare şi selecţie a studenţilor;
    – dreptul de a recruta şi selecţiona pentru formarea iniţială pentru nevoi ale Ministerului Afacerilor Interne şi studenţii şcolarizaţi de instituţia civilă de învăţământ superior, cu excepţia celor aflaţi în ultimul an de studiu;
    – dreptul de a fi asigurată participarea studenţilor la toate formele de pregătire militară generală şi de specialitate în armă/serviciu, precum şi la activităţile extracurriculare organizate de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, conform planificărilor întocmite, fără afectarea activităţilor didactice ale instituţiei civile de învăţământ superior;
    – dreptul de a fi informat cu privire la situaţia disciplinară şi la deciziile luate referitor la studenţii militari/studenţii de poliţie, în termen de maximum 15 zile de la apariţia oricărei situaţii, precum şi, periodic, cu privire la situaţia şcolară a acestora;
    – dreptul de a-i fi furnizate orice date/informaţii/documente de interes în desfăşurarea activităţilor specifice de către instituţia civilă de învăţământ superior în legătură cu studenţii militari/studenţii de poliţie;
    – dreptul de a fi informat cu privire la absolvirea studiilor de către studenţii militari/studenţii de poliţie, precum şi la rezultatele obţinute de către aceştia;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;

    Obligaţii:
    - comunicarea ...................... (instituţiei civile de învăţământ superior) cifrelor anuale de şcolarizare aprobate de către ministrul afacerilor interne;
    – organizarea şi desfăşurarea procedurilor de recrutare şi selecţie a studenţilor fără a aduce atingere activităţilor desfăşurate de ...................... (instituţia civilă de învăţământ superior);
    – informarea ...................... (instituţiei civile de învăţământ superior) cu privire la deciziile luate referitor la studenţii militari/studenţii de poliţie pe parcursul participării studenţilor la toate formele de pregătire militară generală şi de specialitate în armă/serviciu, precum şi la activităţile extracurriculare organizate de Academia de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza“, în termen de maximum 15 zile de la luarea deciziei;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;


    C. Drepturi şi obligaţii comune ale părţilor
    Drepturi:
    - ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;
    – ..............................................................................................;

    Obligaţii:
    - parcurgerea întregului program de formare specific fiecărei instituţii;
    – părţile se obligă să nu facă nimic de natură să aducă atingere imaginii, numelui şi intereselor celeilalte părţi;
    – părţile nu vor transfera sau abilita o terţă parte să preia drepturile sau obligaţiile lor, fără acordul prealabil scris al celeilalte părţi;
    – părţile îşi vor desemna/comunica reciproc persoane de contact, în vederea asigurării unei legături prompte şi eficiente;
    – părţile vor stabili de comun acord detaliile ce derivă din implementarea prezentului parteneriat interinstituţional;
    – fiecare parte va suporta propriile cheltuieli în legătură cu implementarea prezentului parteneriat interinstituţional;
    – părţile îşi asigură sprijin şi respect reciproc în ducerea la îndeplinire a responsabilităţilor ce decurg din prezentul parteneriat interinstituţional, inclusiv prin organizarea unor conferinţe, mese rotunde, workshopuri etc., în vederea eficientizării cooperării.



    VI. DISPOZIŢII FINALE
    A. 1. Parteneriatul interinstituţional se încheie pe o durată de .... ani, începând cu anul universitar ..........., şi poate fi modificat, prelungit sau completat cu acordul părţilor.
    2. Parteneriatul interinstituţional poate fi prelungit pentru perioade de câte un an, fără nicio formalitate prealabilă, dacă niciuna dintre părţi nu solicită încetarea acestuia cu 30 de zile înainte de expirarea duratei pentru care a fost încheiat.
    3. Fiecare parte are dreptul de a denunţa, în scris, prezentul parteneriat interinstituţional. Denunţarea parteneriatului interinstituţional în timpul anului universitar produce efecte din ultima zi a anului universitar, fără afectarea drepturilor studenţilor care au făcut obiectul acestuia.
    4. Prezentul parteneriat interinstituţional poate fi modificat sau completat prin act adiţional, cu acordul părţilor.

    B. Anual, părţile analizează modul de desfăşurare a colaborării dintre acestea.

    C. 1. Toate diferendele referitoare la interpretarea şi aplicarea prezentului parteneriat interinstituţional se soluţionează prin consultări între părţi.
    2. În situaţia nesoluţionării diferendelor prin modalitatea prevăzută la alin. (1), părţile se pot adresa instanţelor judecătoreşti, potrivit legii.

    D. Prezentul parteneriat interinstituţional s-a încheiat în 2 exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi intră în vigoare de la data semnării.


    Încheiat la data de .................... în 2 (două) exemplare, în limba română, textele având aceeaşi putere juridică.

┌─────────────────────┬────────────────┐
│INSTITUŢIA CIVILĂ DE │MINISTERUL │
│ÎNVĂŢĂMÂNT SUPERIOR │AFACERILOR │
│ │INTERNE │
└─────────────────────┴────────────────┘


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016