Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 17 din 9 septembrie 1999  pentru aprobarea   Regulamentului nr. 9/1999 privind organizarea si functionarea Organismului posttranzactionare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 17 din 9 septembrie 1999 pentru aprobarea Regulamentului nr. 9/1999 privind organizarea si functionarea Organismului posttranzactionare

EMITENT: COMISIA NATIONALA A VALORILOR MOBILIARE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 2 noiembrie 1999
În temeiul art. 4, 6, 11, 13 şi al <>art. 14 alin. 3 din Legea nr. 52/1994 privind valorile mobiliare şi bursele de valori,
având în vedere prevederile art. 16 din aceeaşi lege,

Preşedintele Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Pe data prezentului ordin se aproba <>Regulamentul nr. 9/1999 privind organizarea şi funcţionarea Organismului posttranzactionare şi se dispune publicarea acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 2
Secretariatul general va asigura aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

PREŞEDINTELE COMISIEI NAŢIONALE
A VALORILOR MOBILIARE,
prof. univ. dr. ŞTEFAN BOBOC


<>REGULAMENTUL Nr. 9/1999
privind organizarea şi funcţionarea Organismului posttranzactionare

ART. 1
Organismul posttranzactionare este acea entitate recunoscuta şi autorizata de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) cãreia îi pot fi delegate, în temeiul prevederilor <>art. 13 şi 14 din Legea nr. 52/1994 şi ale <>Regulamentului C.N.V.M. nr. 6/1998 , anumite competente de reglementare şi supraveghere a pieţei de capital.
ART. 2
Organismului posttranzactionare îi vor fi delegate competente de reglementare şi supraveghere numai dacã acesta se angajeazã sa respecte legea şi reglementãrile C.N.V.M., dacã este organizat şi condus potrivit prevederilor prezentului regulament şi dacã respecta urmãtoarele principii:
a) reprezentarea tuturor participanţilor la piata de capital;
b) tratamentul nediscriminatoriu al participanţilor la piata de capital, prin reprezentarea în diverse structuri organizatorice şi de conducere ale Organismului posttranzactionare;
c) functionalitatea pieţei de capital în condiţiile unor costuri minime şi pãstrarea unui nivel ridicat de siguranta;
d) protecţia investitorilor prin creşterea gradului de transparenta a pieţei de capital;
e) asigurarea confidenţialitãţii, integritãţii şi pãstrarea în siguranta a informaţiilor confidenţiale şi privilegiate;
f) autonomia structurilor tehnice (departamente, oficii, sisteme de tranzactionare) şi stimularea autocontrolului sistemului;
g) evitarea conflictelor de interese prin organizare şi autonomie în activitatea societãţilor de compensare, decontare, depozitare a valorilor mobiliare, registrelor independente şi structurilor sale organizatorice;
h) coordonarea activitãţilor pieţei reglementate în cadrul unei conduceri reprezentative.
ART. 3
Organismul posttranzactionare cuprinde societãţile de compensare, decontare şi depozitare a valorilor mobiliare şi societãţile de registru independent privat autorizate de cãtre C.N.V.M.
ART. 4
Structurile organizatorice ale personalului angajat vor fi specializate pe diverse domenii, reprezentate de comisiile de specialitate ale instituţiilor care formeazã Organismul posttranzactionare.
ART. 5
Fiecare instituţie din cadrul Organismului posttranzactionare va beneficia de o reprezentare justa în organele de conducere ale acestuia.
ART. 6
Conducerea Organismului posttranzactionare va fi asigurata de Consiliul de coordonare al Organismului posttranzactionare (C.C.O.P.), care îşi va desfasura activitatea pe baza unui regulament autorizat de cãtre C.N.V.M.
În acest scop el va coordona activitatea unor structuri independente, alcãtuite din specialişti care vor asigura elaborarea de regulamente şi proceduri, supravegherea şi impunerea respectãrii acestor reglementãri.
Regulamentele şi procedurile Organismului posttranzactionare vor fi supuse spre aprobare C.N.V.M. şi vor intra în vigoare numai dupã obţinerea aprobãrii. De asemenea, orice modificare a acestora va fi supusã aprobãrii C.N.V.M.
ART. 7
C.C.O.P. va promova principiile asigurãrii protecţiei investitorilor, transparenţei şi respectãrii legii şi reglementãrilor în vigoare.
ART. 8
C.C.O.P. va cuprinde un numãr impar de membri, inclusiv preşedintele.
ART. 9
Preşedintele C.C.O.P. va fi o persoana independenta. Ceilalţi membri ai C.C.O.P. pot fi şi persoane independente, dar numai în calitate de membri ai consiliilor de administraţie ale Societãţii Naţionale de Compensare, Decontare şi Depozitare pentru Valori Mobiliare (S.N.C.D.D.), societãţilor de registru independent privat, Asociaţiei Naţionale a Societãţilor de Valori Mobiliare (A.N.S.V.M.) şi Bursei de Valori Bucureşti, fiind desemnaţi astfel: S.N.C.D.D. - 3 persoane, registrele independente - 2 persoane, Bursa de Valori Bucureşti - 2 persoane, A.N.S.V.M. - 2 persoane.
ART. 10
Hotãrârile sunt adoptate cu votul majoritãţii membrilor. În caz de balotaj, votul preşedintelui C.C.O.P. este decisiv.
ART. 11
Membrii C.C.O.P., inclusiv preşedintele, îşi vor declara în scris valorile mobiliare pe care le deţin. Declaraţiile au caracter confidenţial.
ART. 12
Membrii C.C.O.P. vor fi validati individual de cãtre C.N.V.M., în condiţiile legii şi ale prezentului regulament, durata unui mandat fiind de 5 ani.
ART. 13
Condiţiile pe care trebuie sa le îndeplineascã o persoana pentru a putea fi aleasã în C.C.O.P. sunt urmãtoarele:
- studii superioare;
- experienta de minimum 5 ani în domeniile financiar, juridic sau al afacerilor;
- sa nu fi fost condamnata pentru fapte prevãzute de legea penalã şi sa nu fi fost implicata în scandaluri publice;
- sa nu fi fost sancţionatã de C.N.V.M. sau de Banca Nationala a României.
ART. 14
Preşedintele C.C.O.P. este reprezentantul instituţiei în relaţiile cu C.N.V.M.
ART. 15
C.C.O.P. va elabora un plan de afaceri al instituţiei, urmãrind minimizarea costului total al pieţei, şi va face propuneri pentru reglementarea nivelului taxelor şi al comisioanelor percepute de diverse organisme ale pieţei de capital.
ART. 16
Fiecare instituţie din componenta Organismului posttranzactionare îşi va stabili bugetul de venituri şi cheltuieli pe baza planului de afaceri al acestuia, urmãrind minimizarea eforturilor financiare ale participanţilor la piata de capital.
ART. 17
În termen de 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentului regulament preşedintele C.C.O.P. va prezenta C.N.V.M. spre autorizare regulamentul şi structura organizatoricã ale Organismului posttranzactionare.

--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016