Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 168 din 18 ianuarie 2008  privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Programul general Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 168 din 18 ianuarie 2008 privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategica si financiara, gestionarea, implementarea si auditarea utilizarii fondurilor acordate Romaniei prin Programul general "Solidaritatea si gestionarea fluxurilor migratorii"

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 170 din 5 martie 2008
ORDIN nr. 168 din 18 ianuarie 2008
privind stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii"
EMITENT: MINISTERUL INTERNELOR ŞI REFORMEI ADMINISTRATIVE
Nr. 398 din 5 februarie 2008
MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR
Nr. 168 din 18 ianuarie 2008
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 170 din 5 martie 2008

Având în vedere dispoziţiile:
- Deciziei nr. 435/2007/CE a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii"( 2007/435/CE ), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 168 din 28 iunie 2007;
- Deciziei nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului european pentru refugiaţi pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", precum şi de abrogare a Deciziei 2004/904/CE a Consiliului ( 2007/573/CE ), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007;
- Deciziei nr. 574/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului pentru frontierele externe pentru perioada 2007-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii" ( 2007/574/CE ), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007;
- Deciziei nr. 575/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului european de returnare pentru perioada 2008-2013, ca parte a Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii"( 2007/575/CE ), publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 144 din 6 iunie 2007,
în temeiul <>art. 7 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, al <>art. 11 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 386/2007 privind organizarea si funcţionarea Ministerului Economiei şi Finanţelor, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 2 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.506/2007 privind abilitarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative de a gestiona fondurile acordate României prin Programul general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii",

ministrul internelor şi reformei administrative şi ministrul economiei şi finanţelor emit urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) Obiectul prezentului ordin îl constituie stabilirea cadrului general pentru planificarea strategicã şi financiarã, gestionarea, implementarea şi auditarea utilizãrii asistenţei financiare comunitare acordate României prin intermediul Programului general "Solidaritatea şi gestionarea fluxurilor migratorii", denumit în continuare Program general.
(2) Asistenţa financiarã comunitarã acordatã României prin Programul general cuprinde urmãtoarele fonduri:
a) Fondul european pentru refugiaţi pentru perioada 2008-2013;
b) Fondul european pentru returnare pentru perioada 2008-2013;
c) Fondul european pentru integrarea resortisanţilor statelor terţe pentru perioada 2007-2013;
d) Fondul pentru frontierele externe pentru perioada 2007-2013, acordat României începând cu anul 2010.
ART. 2
În sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtoarele înţelesuri:
a) program anual şi program multianual - documentele de planificare strategicã şi programare financiarã, elaborate pentru fiecare fond, care au drept scop orientarea şi stimularea activitãţii de atingere a obiectivelor elaborate în baza documentelor strategice sectoriale şi a liniilor directoare aprobate de Comisia Europeanã;
b) autoritate responsabilã - organismul abilitat sã gestioneze asistenţa financiarã acordatã României prin Programul general, sã planifice şi sã coordoneze activitãţile de evaluare a proiectelor finanţate în cadrul Programului general;
c) autoritate delegatã - organismul desemnat de cãtre autoritatea responsabilã de a efectua procedurile de contractare şi platã pentru proiectele stabilite prin programul anual şi programul multianual;
d) autoritate de certificare - organismul desemnat sã certifice declaraţiile de cheltuieli efectuate în cadrul proiectelor finanţate prin programul general;
e) autoritate de audit - organismul care efectueazã auditarea utilizãrii asistenţei financiare comunitare acordate României prin Programul general, în conformitate cu procedurile proprii şi cu standardele internaţionale de audit acceptate;
f) cofinanţare publicã naţionalã - sumele prevãzute în bugetul Ministerului Internelor si Reformei Administrative, respectiv în bugetele organismelor prestatoare de servicii publice şi de utilitate publicã de interes local sau judeţean, dupã caz, pentru finanţarea cheltuielilor eligibile aferente proiectelor finanţate în cadrul Programului general;
g) cofinanţare privatã - orice contribuţie la finanţarea cheltuielilor eligibile, alta decât cea prevãzutã la lit. f), aferentã fondurilor alocate României prin Programul general;
h) parteneri - orice persoanã juridicã de drept privat sau public, care participã la dezvoltarea unui program multianual, definit pentru Fondul european pentru refugiaţi la art. 11 din Decizia nr. 573/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului european pentru refugiaţi pentru perioada 2008-2013, pentru Fondul european de returnare la art. 12 din Decizia nr. 575/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului european de returnare pentru perioada 2008-2013, pentru Fondul european de integrare a naţionalilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013, la art. 10 din Decizia nr. 435 a Consiliului din 25 iunie 2007 de instituire a Fondului european de integrare a naţionalilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013 şi pentru Fondul pentru frontierele externe la art. 12 din Decizia nr. 574/2007/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 mai 2007 de instituire a Fondului pentru frontierele externe pentru perioada 2007-2013;
i) contribuţia financiarã a Uniunii Europene - sumele alocate României de cãtre Uniunea Europeanã pentru finanţarea proiectelor în cadrul Programului general;
j) debite faţã de bugetul Uniunii Europene - astfel cum sunt definite la <>art. 1 lit. s) din Ordonanţa Guvernului nr. 29/2007 privind modul de alocare a instrumentelor structurale, a prefinanţãrii şi a cofinanţãrii alocate de la bugetul de stat, inclusiv din Fondul naţional de dezvoltare, în bugetul instituţiilor implicate în gestionarea instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 249/2007 , inclusiv majorãrile de întârziere;
k) cheltuieli eligibile - cheltuielile aferente proiectelor din cadrul Programului general, care respectã toate criteriile de eligibilitate stabilite de Comisia Europeanã şi care pot fi finanţate atât din Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european pentru returnare, Fondul european pentru integrarea resortisanţilor statelor terţe, Fondul frontierelor externe, cât şi din cofinanţarea publicã naţionalã sau privatã;
l) cheltuieli neeligibile - cheltuielile inerente realizãrii proiectelor finanţate din Fondul european pentru refugiaţi, Fondul european pentru returnare, Fondul european pentru integrarea resortisanţilor statelor terţe, Fondul frontierelor externe în cadrul Programului general, care nu pot fi finanţate din aceste fonduri, conform reglementãrilor naţionale şi comunitare.
ART. 3
(1) În scopul utilizãrii eficiente a fondurilor acordate României prin Programul general se instituie un sistem de monitorizare, coordonat de un comitet de monitorizare, cu urmãtoarea componenţã: autoritatea responsabilã, autoritatea de certificare şi autoritatea delegatã.
(2) Autoritatea de audit de pe lângã Curtea de Conturi participã în calitate de observator la reuniunile Comitetului de monitorizare.
(3) Comitetul de monitorizare analizeazã stadiul proiectelor din cadrul Programului general pentru fazele de programare, contractare, implementare şi evaluare, pe baza raportãrilor semestriale elaborate de autoritatea responsabilã.
(4) Comitetul de monitorizare stabileşte mãsurile necesare pentru implementarea corespunzãtoare a proiectelor din cadrul Programului general.
(5) Comitetul de monitorizare se reuneşte semestrial şi este prezidat de conducãtorul autoritãţii responsabile.
(6) Secretariatul Comitetului de monitorizare este asigurat de cãtre Serviciul fonduri europene din cadrul Direcţiei generale afaceri europene şi relaţii internaţionale din Ministerul Internelor şi Reformei Administrative.
ART. 4
Programul anual şi programul multianual pentru fiecare dintre fondurile care constituie Programul general sunt supuse aprobãrii conducerii Ministerului Internelor şi Reformei Administrative anterior transmiterii acestora, spre aprobare, Comisiei Europene.
ART. 5
Se desemneazã Direcţia generalã afaceri europene şi relaţii internaţionale, denumitã în continuare DGAERI, din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, ca autoritate responsabilã pentru coordonarea implementãrii asistenţei comunitare acordate prin Programul general.
ART. 6
Atribuţiile autoritãţii responsabile sunt urmãtoarele:
a) atribuţiile prevãzute la art. 27 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , la art. 29 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , la art. 27 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE şi la art. 25 din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE , cu excepţia atribuţiilor delegate Oficiului Român pentru Imigrãri şi Inspectoratului General al Poliţiei de Frontierã, prevãzute la art. 8 din prezentul ordin;
b) înfiinţeazã un punct unic de contact în cadrul Serviciului fonduri europene, rãspunzãtor de:
(i) schimbul de informaţii cu unitãţile angajate în folosirea mijloacelor fondului;
(ii) menţinerea contactelor curente cu reprezentanţii Comisiei Europene;
c) în conformitate cu prevederile art. 47 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , ale art. 49 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , ale art. 45 din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE şi ale art. 47 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE , plãteşte la bugetul general al Uniunii Europene sumele care trebuie restituite, prin intermediul autoritãţilor delegate;
d) ia mãsurile necesare pentru identificarea neregulilor şi efectuarea corecţiilor financiare, în cadrul domeniului sãu de competenţã, precum şi pentru recuperarea de cãtre autoritãţile delegate a sumelor reprezentând contribuţia financiarã a Uniunii Europene sau cofinanţarea publicã, care s-au dovedit a fi plãtite nejustificat ca urmare a neregulilor constatate;
e) efectueazã în colaborare cu Direcţia generalã audit intern din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative acţiuni de verificare a stadiului proiectelor şi a îndeplinirii mãsurilor stabilite cu ocazia şedinţelor Comitetului de monitorizare.
ART. 7
(1) Se desemneazã Oficiul Român pentru Imigrãri, denumit în continuare ORI, pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate delegatã pentru asistenţa acordatã prin Fondul european pentru refugiaţi pentru perioada 2008-2013, Fondul european de returnare pentru perioada 2008-2013 şi Fondul european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe pentru perioada 2007-2013.
(2) Se desemneazã Inspectoratul General al Poliţiei de Frontierã, denumit în continuare IGPF, pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate delegatã pentru asistenţa acordatã prin Fondul pentru frontierele externe pentru perioada 2007-2013.
(3) Modificarea contractelor este valabilã numai cu aprobarea ORI şi IGPF. În lipsa aprobãrii ORI şi, respectiv, IGPF, cheltuielile afectate de aceste modificãri se considerã costuri neeligibile şi se suportã de cãtre cei care au operat modificãrile fãrã aprobarea ORI şi/sau IGPF.
ART. 8
Autoritatea delegatã are urmãtoarele atribuţii principale:
a) organizeazã selecţia de proiecte şi procedurile de achiziţii finanţate din fondurile alocate prin Programul general, este responsabilã pentru derularea acestora şi evalueazã ofertele din punct de vedere al corectitudinii documentaţiei şi a completitudinii în vederea desemnãrii câştigãtorilor;
b) primeşte cereri de platã şi efectueazã plãţile cãtre contractor;
c) pentru aplicarea prevederilor art. 27 pct. 1 lit. m) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , ale art. 29 pct. 1 lit. m) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , ale art. 25 pct. 1 lit. n) din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE şi ale art. 27 pct. 1 lit. m) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE , furnizeazã autoritãţii responsabile şi autoritãţii de certificare evidenţe detaliate privind plãţile efectuate în vederea transmiterii acestora cãtre Comisia Europeanã;
d) trimite anual cãtre autoritatea responsabilã şi autoritatea de certificare declaraţia referitoare la sumele rãmase de recuperat la acea datã;
e) asigurã menţinerea evidenţelor financiare şi pãstrarea tuturor documentelor justificative privind operaţiunile pe care le deruleazã cu respectarea termenelor de pãstrare legale;
f) informeazã autoritatea responsabilã, periodic, la termenele stabilite de comun acord cu aceasta, referitor la stadiul plãţilor efectuate;
g) verificã şi solicitã modificãri ale acordurilor/contractelor, dacã este necesar, pentru asigurarea conformitãţii cu reglementãrile Programului general;
h) constituie comisiile de evaluare a ofertelor, având în vedere asigurarea componenţei acestora sub aspectul competenţei membrilor acesteia, pregãtirii şi imparţialitãţii faţã de ofertanţi, componenţa comisiilor de evaluare fiind supusã aprobãrii autoritãţii responsabile;
i) elaboreazã proiectele de contract, negociazã contractele şi pregãteşte semnarea contractelor;
j) încheie acordurile/contractele aferente proiectelor finanţate prin Programul general, în vederea asigurãrii respectãrii procedurilor administrative ale acestuia;
k) utilizeazã registre contabile şi înregistrarea contabilã adecvatã a tuturor operaţiunilor la nivel de program, proiect şi contract;
l) opereazã în conturile financiare, în condiţiile efectuãrii tuturor verificãrilor standard şi a reconcilierilor bancare necesare;
m) solicitã autorizarea de platã "citit şi aprobat" din partea autoritãţii responsabile sau, dupã caz, returnarea la contractor a cererii de platã, pentru modificãri;
n) elaboreazã rapoartele privind situaţia financiarã a fiecãrui program;
o) furnizeazã autoritãţii responsabile şi autoritãţii de certificare, periodic, informaţii la zi privind planificarea selecţiei de proiecte şi procedurilor de achiziţii, a evaluãrii ofertelor şi a atribuirii contractelor;
p) este responsabilã pentru aplicarea mãsurilor necesare asigurãrii eligibilitãţii operaţiunilor finanţate prin Programul general, aplicând un management financiar şi tehnic riguros şi transparent;
q) suportã orice cheltuieli considerate neeligibile în urma unei misiuni de audit a Comisiei Europene, a Direcţiei generale audit intern din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi/sau a Autoritãţii de audit de pe lângã Curtea de Conturi a României;
r) supravegheazã în permanenţã îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate în conformitate cu acordurile/contractele încheiate;
s) transmite lunar cãtre autoritatea de certificare, în copie conformã cu originalul, documentele contabile justificative şi suport, documentele de platã sau alte documente cu valoare justificativã privind operaţiunile care s-au derulat în luna anterioarã;
t) întocmeşte documentele subsecvente aprobãrii programului anual şi celui multianual în vederea organizãrii selecţiei de proiecte şi a procedurilor de achiziţii;
u) planificã şi rãspunde de organizarea în condiţii optime a activitãţilor aprobate prin program;
v) participã la controalele/auditul efectuate/efectuat de Comisia Europeanã;
w) îndeplineşte atribuţiile delegate de cãtre autoritatea responsabilã, precum şi alte atribuţii ce derivã în mod firesc din statutul de autoritate delegatã;
x) elaboreazã, în baza strategiilor sectoriale şi a liniilor directoare transmise de cãtre Comisia Europeanã, programele anuale şi programele multianuale, pe care le înainteazã autoritãţii responsabile;
y) elaboreazã şi propune manualul de implementare şi utilizare a fondurilor acordate României prin Programul general, în cooperare cu autoritãţile implicate;
z) recupereazã sumele reprezentând contribuţia financiarã a Uniunii Europene, cofinanţarea publicã naţionalã, care s-au dovedit a fi plãtite nejustificat, ca urmare a neregulilor constatate;
) primeşte sumele corespunzãtoare contribuţiei financiare a Uniunii Europene;
bb) plãteşte la bugetul general al Uniunii Europene sumele aferente debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene.
ART. 9
Se desemneazã structura specializatã a Direcţiei generale financiare din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative pentru îndeplinirea funcţiei de autoritate de certificare pentru asistenţa acordatã prin Programul general.
ART. 10
Atribuţiile autoritãţii de certificare sunt prevãzute la art. 31 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , la art. 29 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , la art. 29 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE şi la art. 27 din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE .
ART. 11
Auditarea utilizãrii fondurilor acordate României prin Programul general se realizeazã conform legislaţiei naţionale şi comunitare în materie, de cãtre Autoritatea de audit de pe lângã Curtea de Conturi a României, abilitatã în condiţiile legii.
ART. 12
Atribuţiile autoritãţii de audit sunt prevãzute la art. 32 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , la art. 30 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , la art. 30 din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE şi la art. 28 din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE .
ART. 13
(1) Creditele bugetare şi de angajament aferente fondurilor externe nerambursabile alocate României în cadrul Programului general au caracter previzional şi se reflectã, la poziţii distincte pentru fiecare dintre fondurile prevãzute la art. 1 alin. (2), în anexa la bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative ca ordonator principal de credite
(2) Creditele bugetare, altele decât cele aferente fondurilor externe nerambursabile, se cuprind în bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, la poziţiile distincte denumite "Sume aferente Fondului european pentru refugiaţi", "Sume aferente Fondului european de returnare", "Sume aferente Fondului european de integrare a resortisanţilor ţãrilor terţe", respectiv "Sume aferente Fondului pentru frontierele externe", astfel:
a) sumele reprezentând cofinanţare publicã naţionalã;
b) sume aferente achitãrii debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari a sumelor plãtite nejustificat;
c) sumele necesare finanţãrii cheltuielilor aferente transferului de fonduri din conturile autoritãţilor delegate în scopul efectuãrii plãţilor;
(3) Sumele necesare finanţãrii cheltuielilor neeligibile se cuprind în bugetul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, potrivit clasificaţiei bugetare.
ART. 14
(1) Autoritãţile delegate din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative deschid conturi în euro pentru fiecare fond din cadrul Programului general, la Trezoreria Statului sau la instituţii financiar-bancare, în care Comisia Europeanã vireazã sumele corespunzãtoare contribuţiei financiare a Uniunii Europene.
(2) Echivalentul în lei al sumelor încasate în conturile prevãzute la alin. (1) se gestioneazã prin conturi distincte deschise pentru fiecare fond la Trezoreria Statului.
(3) Ministerul Internelor şi Reformei Administrative repartizeazã autoritãţilor delegate creditele bugetare aprobate, aferente sumelor prevãzute la art. 13 alin. (2) lit. a)-c) şi alin. (3), în conturile acestora deschise la Trezoreria Statului.
(4) În limita creditelor bugetare repartizate, autoritatea delegatã îşi transferã sumele necesare efectuãrii de plãţi în conturi distincte de disponibilitãţi aferente sumelor prevãzute la art. 13 alin. (2) lit. a)-c) şi alin. (3), corespunzãtoare fiecãrui fond din cadrul Programului general.
ART. 15
(1) În vederea reflectãrii fondurilor acordate României prin Programul general în poziţia netã a României în relaţia financiarã cu Uniunea Europeanã, Unitatea de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor primeşte de la autoritatea responsabilã şi prelucreazã datele privind contribuţia financiarã a Uniunii Europene, conform procedurii şi modelului elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor.
(2) Autoritatea responsabilã transmite Unitãţii de coordonare a relaţiilor bugetare cu Uniunea Europeanã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor urmãtoarele informaţii, conform procedurii elaborate de Ministerul Economiei şi Finanţelor:
a) estimãrile alocãrilor bugetare anuale pentru România, comunicate de Comisia Europeanã pentru fiecare fond din cadrul Programului general, în conformitate cu art. 20 alin. (2) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 573/2007/CE , art. 23 alin. (2) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 574/2007/CE , art. 19 alin. (2) din Decizia Consiliului nr. 435/2007/CE şi art. 21 alin. (2) din Decizia Parlamentului European şi a Consiliului nr. 575/2007/CE ;
b) situaţia sumelor necesare achitãrii debitelor faţã de bugetul Uniunii Europene, inclusiv a achitãrii acestora şi a majorãrilor de întârziere ca urmare a nerecuperãrii la timp de la beneficiari;
c) situaţia sumelor aferente contribuţiei financiare a Uniunii Europene, transferate de Comisia Europeanã, pentru fiecare fond din cadrul Programului general.
ART. 16
Dispoziţiile prezentului ordin se aplicã şi pentru gestionarea proiectelor finanţate din fondurile acordate României prin Fondul european pentru refugiaţi pentru anul 2007, potrivit Deciziei nr. 2004/904/CE a Consiliului din 2 decembrie 2004 de instituire a Fondului european pentru refugiaţi pentru perioada 2005-2010, publicatã în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L381 din 28 decembrie 2004.
ART. 17
Prezentul ordin intrã în vigoare la data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu excepţia art. 11 şi 12, care intrã în vigoare la data abilitãrii prin lege a Autoritãţii de audit de pe lângã Curtea de Conturi de a efectua auditul fondurilor alocate României prin Programul general.

Ministrul internelor
şi reformei administrative,
Cristian David

Ministrul economiei şi finanţelor,
Varujan Vosganian

-----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016